23 Mart 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

23 Mart 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

6 Sayfa SON POSTA Tehir maçlar POR ının hir kısmı dün yine oynanamadı Adeta zorla oynatı lan diğer maçlarda takımlar eksik kadroiarla sahaya çıktılar ve oyunlar çok zevksiz oldu İkinci devre maçlarından beş Hanesi #rrelon şddelli kar yüzümden oynana, manmıştı,. Dün genc birdenbire oyağın kardan dolayı maçların bâsları yapıla, mamış, bir kumuı da karmakarışık bir şeklide cereyan oimiştir. Kadıköy sa, basının tamamen karla örtülü olmam oradaki maşların yeniden tehirini icad ettirmiştir. Şeref sahasında ie, Ayni te, hiri yapmak mümkün İken takımlar nahak yere malişkül vaziyette kalarak maçları yapmağa mecbur bırakılmışlar- dır, Taksim takımı sahaya (gelmediği için de Gainlasaray bu maçı hükmen aa iter, Beykoz 7 - Süleymaniye | Bu maç müsavi kuvvetle olan iki ta kım için husesi bir ehemmiyeli Gaçıyor, ân. Wer iki takım da sahaya ancak S8, kiser oyunen çıkarabildikleri İçin maç zuhurata tâi bir oyun olarak geçti, On bir oyuncmun yükümü üzerine Alan noksan kadraların çarpışması o mermâl değildi. İlk devreyi 4-0 kazanan Bey, konlular, daha sağlam bir varlık gösler, mek suretile maçı 7.1 bitirmiş oldular. Vefa 4 - İstanbulspor | Ligde öörüünetlük için mücadeleye azmetmiş olan iki takımın bu maçı ©, Jhemmiyetli idi, Fakat İstanbulspor sa. haya ancak sekiz oyuncu gelirebilmişti, Vefanın sağlam kadrosu bu büyük 4, vantajı dilediği gibi kullanmağa muvaf, fak old” Sekix kişi İle dayanma kabi, Hyedini kaybelmiş olan İstanbulsporlu- kar, Kik “evtede 2,1 maklüb geldiler, Ma, çın sonunda Vefa 4,1 gibi yüksek bir sayı farkile galib geldi, Ömer Besim Dün yepılan güre ler İstanbul güreş Oağanlığı tarafmdan terrübesizlere mâhsus olarak bertib edi- Jen maçlar, dün göreş klübü salonunda yapılmıştır. Kafa kol ve burgu tetkiki suretile karanılacak bu müsabakalara © müiytelir küplere mensub güreşçiler İŞ. çağırılan üç büyük parti raporlarını ha,! tirak eleniştir. Alman neticeler şunlardır: 56 kile Ali (Güreşi, Semih (Eysb). 61 kile Mehmed (Kadıköy), Lâ Üy) 66 kile: Mehmed Oo (Güreşi, Rasim (Gtireşi, 72 kile: İlksan (Güreşi, Farak (Ka, diköy). 79 kile: Turhan (Güreş), Mehmed (Güreş), Müsabakalara otuz güreşçi işlirak et, miştir. Dün yapılan kır koşusu Dün Şişlide 30 atletim iştirakile 7009 metrelik bir kır koşusu yapıldı. Müsa- baka sonunda atletler şu dereceyi aldı. tar: 1 — Haki (Galatasaray) 3534 Ga, kika, 1 — Ziya (Ortaköy). 3 — Melih (Haydarpaşa), Takım iibarile Ortaköy birinel, Hay. darpasa ikinci oldu. Galatasarayın hazırladığı tumuva Galatasaray klübü dört takım arasın. da bir baskelbel turnuvası tertib et, j #eiştir. Maçlara 36 Martin başlanacak, ter, Turawraya; o Galataşaray, Boskmrd, İ Bora, ve Kurimhaş ekipleri giteeektir. Diyarbakırdaki bölgeler arasında Hatay birinci geldi Diyarbakır, 22 LA.A) — Buzün saat onda şehrimizde Biüziğ, Malsiya, Sivas, Gasanlep, Hatay, Beyhan ve İçel böl, İ gelerimdem gelen ailellerie bölgem si. ketlerimin iştirakile çayri mükald hava şarları işinde yaplan 1508 melrelik böl, göker arası kır koşusunda takım Mibarile birinci Halay ikinci Gezlamlen ve ferdi, tasnifte birimei Matay ikinci Sivas, U. sümcü Gaziantep, dördüncü Diyarbakır, beşinci Ger'amlep, aitncı Diyarbakır at, Jetleri gelmişterdir. Denizlide yapılan koşular Denisii, 22 (A.A) — Dokwe vilâyet İmilekleri arasında lerası karırlaşan kır ko gaları grup birinciliği buçün vali, Parti müfetlişi, meb'uslarla vilâyet ve Parü erihüi ve kalabalık bir halk küllesi ö- İ uünde soğuk ve karlı bir havaya rağmen tam bir intizam ve mükemmeliyet için. de merawimie başlanmış, merkez ve mülakattan gelen 389 den fazla mü, kellefin işlirakile geçidi resmi yapıl, maştar, Kir koşusu ferdi tasnifle; Denizliden Hırlüsi Aydın birinci, İsmirden Receb Met ikinci gelmişlerdir. 'Takım tasnifinde: 21 puvanla İzmir Birinci, 34 puvanla Anlalya ikinci, Gr pps Hindistanda Karasi, 23 (AA) — Sir Stafterd Orippx maiyeti ile birlikte bagün tayya, re ile buraya gelmiştir. Yeni Delhi, 22 (AA) — Şimdiye kadar, Crippe'e deeyelerini göndermeğe zırlamıştır. Bunlar Hind kengresi, Mis- iman ve Mind Mahalabglan partileridir. Büküm gruplar, temayülleri me olursa| Jeo s#iyasri Iktısad ve har alanında teminat istiyorlar. Milâs hâdisesi ve Gn Sani “dari şey: yapacaklardır. İolu ajansinm notu: bahismevzuu olan tebliğati yapmış tır. ir Londra, 22 (A.A.) — Bundan bombardımanı o minssebetile Re. dos adasina karşi İngiliz hava ve deniz kuveleri tarafndan el birli. İği ile yapilmış olan taarruzun da 14/15 Mart gecesine tesedüf etti. ğini hatırlatmakta fayda vardır. Bu nun ertesi Çarmamba günü Ankara. dan çekilen bir telgrafta Milâsda 2 kişinin öldüğü ve | kişinin yaralan diği ve baz! maddi zararlar husule geldiği bildirilmiştir. “Sümer Bank Umum Müdürlüğünden İnşaat bakım şefi, mü- hendis, fen memuru ve ressam aranıyor 1 — Bankamızın inşaat teşkilâtı ile muhtelif fabrikala- rımızın bakım işleri için yüksek mühendis, mühendis, fen | memuru € ressam gibi tecrübeli inşaat elemanlarına ihti- yaç vardır. 2 — İstekliler müsbit evraklarile birlikte 6/4/942 tarihi ne tesadüf cden Pazartesi günü akşamına kadar banka- | mız umum müdürlük binasında inşaat şubemize bizzat müracaat etmeleri veya ayni tarihte varacak şekilde sözü geçen evrakı posta ile göndermelidirler. Şeraiti uygun görülerek tavzif edileceklere tecrübe, ol- gunluk ve kabiliyetleri derecesinde ücret verilecektir. (2012-3662) ye Vekületine gelerek bu telgrafta; İ evvelki telgrafta | bahsedilen Milâs! Hırvatistanda mecburi | askeri hizmet kanunu Zağreb, 22 (AA.) — Mievalistanda meoburi askeri hizmet zanuna çıkmıştır. Kanuna göre, Hırvat kuvvetleri, ordu, dan, sivil muhafız ve Uslaşi teşiiilerin. den mürekkek olacaktır, Hizme, 19 ya. sından 55 yaşına kadardır, İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu İstiklâl caddesi | komedi kısmında Akşiin mek 2030 da ÖKSE ve SÜKSE İnşaat ilânı Sümer Bank Umum Müdürlüğünden: 1 — Karabük demir ve çelik fabrikaları işçileri için ya- pilacak soyunma ve yıkanma binaları inşaatı kapalı zarf usulile ve vahidi fiyat esasile eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaat ve ameliyatın muhammen keşif bedeli 212.744,10 liradır. 3 — Eksiltme evrakı Ankarada Sümerbank subesinden 10 lira mukabilinde alınacaktır. 4 — Muvakkat teminat miktarı 11.888 liradır. 5 — Eksiltme 31.3.942 tarihine müsadif Salı günü saat 16 da Ankarada Sümerbank Umum Müdürlüğü inşaat şu- besinde yapılacaktır. 6 — İstekliler tekkf evrakı meyanında şimdiye kadar yapmış oldukları bu gibi işlere ve bunların bedellerine fir- manın teknik teşkilâtının kimlerden terekkip ettiğine ve hangi bankalarda muamelede bulunduklarına dair vesika- lar koyacaklardır. 7 — Teklif mektublarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar makbuz mukabilinde Ankarada Sü- merbank umumi kâtibliğine eslim olunacaktır. 8 — Posta ile gönderilecek teklifler nihayet tinden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın de kapatılmış olm lâzımdır. 9 — Banka ihaleyi icrada serbesttir. Memur Alınacak Sümer Bank İplik ve Dokuma Fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden: 1 — Müessesemize bağlı Bakırköy, Bünyan, Defter - dar, Konya ereğlisi, Hereke, Bursa, Merinos, Na- zilli, Gemlik fabrikalarımız için 3659 sayılı kanun hükümlerine göre imtibanlı ve imtihansız memur alınacaktır. Aran:lan şartlar: A Lise veya orta mekteb mezunu olmak «Yük- sek tahsil ve Ticaret Lisesi inezunları ile, lisan bilenler * tercih edilir. B — Askerlik fili hizmetini yapmış bulunmak, C — Herhangi bir hizmet taahhüdü altında bu - lunmamak. E — Yapılacak tahkkikat neticesinde sicil ve se- viyesi itibarile memurluğa alınmasına mâni bir hali bulunmadığı anlaşılmak. İsteklilerin (o Ankarada müessese merkezi Zat İşleri" şefliğine ve birinci maddede yazılı yerlerdeki fabri- kalarımız müdürlüklerine 27/3/942 akşamına ka - dar müracaat ederek 28/3/942 Cumartesi günü sa- at 14 de imtihana girmek üzere numara almaları muamelât ihale saa- (1883-3487) l ! 1 lâzımdır. 'ğ 4 — İstenilen vesikalar: a — Dilekçe b — Mekteb (diploması | & — Nüfus cüzdanı «1942 askerlik yoklamasını havin d — Doğruluk kâğıdı «polisten musaddak» e — Evvelce resmi veya hususi müesseselerde çalışmış olanların iyi hizmet vesikaları. f — Askerlik terhiskâğıdı g — Hâlen herhangi hir vazifede olanların bu - lundukları o müessesenin muvafakatini alma- İarı şarttır. h — Tayinden © sonra istenecek fotoğraflardan başka müracaat edildiği zaman bir boy, bir vesika fotoğrafı verilmesi. o «1935» «3570» KIZILAY CEMİYETİ Gazmaske Fabrikası DİREKTÖLÜĞÜNDEN: Fabrikamız için TORNAĞI ve TESVİYEĞİYE isi. yacımız vardir. Taliblerin dilekçe İle Mamek . Ankara'da Direk. törlüğümüze müraceatlari, Son Posta Matbaası: Neşriyat Müdürü: Cihad Baban amm SAHİBİ: A. Ekrem UŞAKLIGIL kanuni şekil İ Baş, diş, nezle, grip, romatizma Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrılarınızı Derhal Keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. TRAŞ BIÇAKLARI gelmiştir. DİKKAT: İstanbulda ndedi5 kuruştar 19 adetlik paket 45 kuruştur. Taşrada: | adedi 5, 10 adedi 50 kuruş'u” » Demir ve Tahta Fabrikaları İ TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN : Fabrikamız imelâthanesinde çal ştirilmak üzere iğ So TESVİYECİ, 10 TONACI, 2 FREZECİ, 2 TAKIM- CI ve SUCU, 20 DEMİRCİ, 10 MARANGOZ USTASI, | 4 MODELCİ ve 10 DÖKMECİ'ye İİ ühtiyacımiz vardır. Birinci smif işçiye saatte 45 ilâ 55, ikinci simf isçiye 30 Jâ 40 kuruş ücret verilecektir. Taliblerin Adapazarın. daki fabrikamız müd'riyetine derhal mürecse'lar: izurme İlân okinv : : Beherine beş kuruş lalmlu edilen 250,060 aded kadar halaamic beraber çanta çengeli alınacaklır. Pazarlıkla eksilmesi 24/53/94 Sah günü saat 18 de Toyhanede Lv. Âmirliği salın alıma komisyonunda yapılacâklır, İlk versinatı 937 lira 50 kuruştur. Nümunesi komisyonda görülür. İsekllerin belli sânlle komisyona gelmeleri, o (63 , 3529) Heherine 120 kuruş tahmin edilen 10,000 aded can kurtaran ipi alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 24/3/942 Salı gümü saat 14.70 da Tophasede Lv, Âmırliği satın alma komisyonunda yapılacaklır, İlk teminatı 960 liradır. o Nümünesi komisyonda görülür, İsteklilerin belli vakitte komisyona gelmeleri. (634,1531) Beher kilesuna 455 kuru; lahmin edilen 29 ten kadar pençolik kösele ahı, nicaktır, Pazarkkla eksillmesi 25/3/9i2 Çarşamba günt saat 14 de Tophanede İsi, Lv. Âmirliği satınalma komisyonunda yapılacaktır. İsteklilerin texlif code, cekleri miktar üzerinden kat'i teminatlarile belli vakitte komisyona gelmeleri 1440-5574) Muhlelif cins ceman yekün 31,765 yarça bakır kapları kalaylastırılacaktır. Kalay için lüzum olan kalay, nişadır, ve pamuk ciheli mekeriyece verilecektir. Pazarikin eisiltmesi 25/3/0942 Çarşamba günü sani 1439 da Tephümede Lv. Âmieliği satınalma komisyonunda yapılacaklar, İsteklilerin tekir © edecekleri İtat üzerinden S 7.5 teminütlarile belli matte komisyonu gelmeleri, Şartname ve miktarları komisyonda görülür. (841,361) Ade 4 vemine basma tulumba, 4 Beheri 50 TM harlum rekorlarile, 24 © Yangın söndürme aleti, Yukarma yanhı maâleemelerin pazarlıkla eksiltmeleri (o 26/3/9412 Perşembe günü saat 14,30 da Tophanede Er. Âmirliği satınalma komisyonunda yapıla caktır, Yangın söndürme âletinin mumüneni komisyonda görülür, Tolumba ia, İ dekiilerin getirecekleri katalef ve resimlerden beğenikcek, hortum ve rekor nümüneleri lalibler tarafından geürileceklir. İsteklilerin tekli edebekleri fiat İ Üzerinden teminatlarile belli saatte komisyona gelmeleri | (643.3079) Beber kilosuna 75 santim tahmin edilen € bin ton buğday kırdırılacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 28/3/912 Perşembe günü saat 14 de Tophanede W.Â, mirliği satınalma kemlayonunda yapılıcaktır. Tahmin bedeli 45.000 Mira, Uk teminatı 2315 ilradır. Şartnamesi komisyonda görülür, İsteklilerin | belli va, kite komisyona gelmeleri, — (644.2680) Devlet Denizyolları işletme Umum Müdürlüğü İlânları 23 Mart - 49 Maria kagar muhtelif hatlara kalkacak vapurların isimleri ve kalkış gün ve saatieri ve kalkacakları rıhtımlar Karadeniz haklı — Pazartesi Ji de Aksu, Perşembe 17 de Karadeni; Ga, ista Fihtumandan, — vumarlesi 1$ de Tırhan Sirkesi orıblımından, Ba Bartın hattı posta İneboluya kadar gidecektir. Hamit hakla — işan ahite kadar posla yapılmıyacaslır. Mudanya battı — Pazarlesi, Çarşamba ve Cuma 8.56 de Trak Cumartesi 14 de Marakas, Pazar 9.50 de Trak Galata rıhcmından, — Pararlesi, Çarşamba ve Cuma # de Marıkaz Galafa Bandırma hatâ rıhtımından aynen Cumartesi 20 de Bartin Tophase ramadan. Karabiya hattı — Sah 19 da Birin Cuma 19 da Antalya o Toyhane rıhtamından. İmroz hattı — Sal 9 da Arlalya Tophane rıhtımından. Ayvalık hattı — Çarşamba 12 de Mersin Cumartesi 13 de Bursa Sir, keci rhtımından, İsmir Birinci Posta — Parar 15 de İzmir Galala rıhtunından, Bu posta gidiş wa dönüşte Celibolu ve Çanıkkaleye uirayacaklır. NOT: Yapar seferleri hakkında her türlü malömat aşağıda telefon numaraları yaşlı acentelerimizden öğr: Galnta Baş Acente ği — Galata rıhtım: Umum Müdürlüğü b'nam ia 1363 Galata rıhtımı Müntaka Uran salata Şube — Gelen RA Reinliği bina a'tında 40133 » — Giekeci, Yolcu Salona 27140 Sirkeci Şe ; rte)