26 Mart 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Mart 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

4/2 Sayfa okul binası na asına kavuştu Civar talebesi için pansiyon da açılacak ima başlarmıştir. Cemiyet Kara ö ki zaruri bazi moksanları da ikmal etmistir. Bundan sonra civar kaza üz ve Fakir talebenin tahsülerinin! kina ni temine çalişilacaktir. Kızılay kongresi Halkevi salonunda kaymakamı - z Celâl Özgüvençin başkanlığin. toplanan Kizilay üyesini kongre" rini yapmeşlardır. Toplantıda ku. rumun bir yıllık faaliyeti gözdeni —İktısad Vekili İzmite gidiyor İzmit Ülhumm) — İktisad Vekili Sirri Day velakatinde Sümer Bank müdürü Hendekte 'tütün satışları Hendek (Hususi) — Hendekte/” bu sene tütünler değer fiatla satıl - 'maktadir, Satiş hararetli devam et- mektedir. On üç atıcı vardır. bulunduğu halde! bu mesmisi merkezce de takdir edi İmiştir. Bilâhare kaza şube heyeti öntihabina geçilerek yapılan, İmtihab neticesinde öğare heyetine faal arkadaşlar ve teisliğe de orta okul tarih öğretmeni Huhsi Gök - türk seçileişlerdir. Emniyet komiser muavinliği Bir miiddettenberi açık buluna: şehrimiz emniyet komiser muavin, izine Komya zabita memuzlurinda: Lö€E Özeler tayin edilerek şehrimi., İze gelmiştir. Ceyhan çiftçisine yeniden tohumluk ayrıldı Adana (Hususi) — Öğrendiği ze göre, yazlik ekim yapilmasi için! yeniden 40 ton kumdarı mübayasst İhumusunda Ceyhan kaymakamlığına! emir verilmiş ve buna aid tahsisat miştir, e —— İzmirde bir mn cesedi bulunda Diğer taraftan hendekte bu sene) İzmir (Hususi) — Çeşmede Sa. İzeçen senelere nisbetle ziranta da. a Fazla ehemmiyet verilmektedir. İzmitte zirai seferberlik İzmit (Hususi) — C, H. P, ekim erberliği hakkında o köylümüze bilşi vermek üzere gelen ziraat tehassislarından Nejad — Beikmen, konfe | karya mahallesinde oturan Hüseyin İDönmez. Boyalık mevkiinde denir. İje bir cesed bulunduğunu gördüğü! İsü söylemiş, müddelumumilikçe yat mü PAN tetkikatta üzerinde ( bulunan © bazi vesikalardan cesedin Sekizli Andon Verbaş oğlu 32 yaşında Mo. saovaya aid olduğu (anlaşılmiştir. İn üzerinde yara, me yok' SON POSTA : Şık birer albüm kazananlar (Dünkü nüshamızdan devam) 5 — Lüleburgar, dava vekili Mnstafa Akın kızı Hamiyet Akin, 43 — İstanbul Notre Dame de son mektebi, 13 inci sani? o tzlebesinden, Sake, 49 — Editne, Sabuni mahallesi, Meh. 'medağa sokağı, numara 9, Hikmet Çı, nar. 5) — Ankara, Yenişehir Necati bey saddesi, Lâle sokak, Sakız aparlımanı, daire 2, Behzad Üstünel Birer tarak kazananlar 51 — Bartın, Gölbucağı mahallesi, Bu. 39, Dündar Kuşakçı, 52 — İstanbul, P. 7. T. İdaresi me. murlarından bayan Afker, 53 — İstanbul, Tophane, Kadir yeka, su, numara 74 Erol, 54 — Çanakkale, sıhhat memuru Ö. İmer Teksöz kızı Serap Teksöz. 55 — Çalalea, müveesi, Cemil elile Salih Şeker, 56 — Kadınhanı, merkez ilkokulu ta- Höbesinden 118 Mustafa Üstünel, 57 — İzmir, Alsancak, 1593 üneli se. kak mumara 6, Sale, S1 — Ankara, Yenişehir, Demirtepe, Vevsi Çakmak solak, numara 16, Zekiye Ceyhan Ziraat Bankasına gönderileri. 62 — Çanakkale, askeri posta 1837, Vb. Haydar Tunahağlu. 63 — Üsküdar, 20 inci ilkokul, nu . 8 ici sini talebesinden o mDumara 186 “ Bulmacalarımız 70 — Keskin, nüfus memura oğlu Ferhan Candan, 71 — Talimhane, tramvay durağı, numara Melsiadis apartımanı, İkinci kat İnci Eraybar, 73 — Mudanya, M Kemalpaşa cadde- 4, numara 121, Mehmed Armağan, 73 — Keskin, sıtma mücadele sıhhal memuru Ali Yılmaz, 74 — Diyarbakır, merkeş ziraat munl limi eşi Bedia, 13 — İrmir Anafartalar caddesi, Mı mara 422 Cahid Tosun. 75 — Ankara, Yenişehir, İmcesm sey. tan yola, mumâra 19 Türdün Bedurner 77 — Ankara, Maltepe Gari M. Kemal bulçarı bumara 57 Üner aparlımanı Remziye Trak. «Son Posta» nin spor tefrikam: 18 Serez düğünü künü güreşleri Düğün sahibi zengi olduğundan pehlivan bediyeler». ganice kıl İmiş... Bu, sebeble çök pehli . anlar Serez güreşine iştirak et - mişer... Serezli âyandan Cemil Beyza > delerin düğünü âdeta Kırkpınar güreşi kadar kalabalık (olmuştu İSereze gelenler izaz ve ikram e İSliyordu. Pehlivan güreşleri Çar. şamiba gününden başlıyacak, tâ, paça günü olan Cuma akşammaldu. dar devam edecekti, Küçük orta güreşine bir koç ve bir gümüş sir. İmalı çevre koymuşlardı. Küçük ortaya Serezin meşhur çingene Karakaçanı iştirak ede - ederi. Serezliler, Karakaçanların. dan emin idiler, Yüzde yüz küçük 14 — Çorlu, Kârimiye mahallesi, Acı, çeşme sekik numara 13, Refia Tamir. ortayı o, alacaktı. Serez düğününe (Hezargradlı Kel Muhsin de hemşerilerile bera. 79 — İmtanbul, Perlerniya! tisesi $ Mm-ber gelmişti. Diğer küçük ortaya el snf, 905 Kadri Turnaoğlu, 80 — Eskişehir, Bağlar caddesi Lev. sokağı mamara İ, Simi Coşkun İgelenler arasıtala ulak tefek peh - livanlar vardı. Çingene (Karakaçan, kendine $1 — Adapazarı, Semersiler mahallesi, çiyeniyordu. Fakat onun çekindi. Sarıçlar sokağı numara 17, Mes'ud çelebi, 82 — İzmir, 376 amcı sokak, M mara, Nazire Erk, $) — Ankara, İçoebeel, Oba sokak mara 29, Orhan Arıman, $4 — Kartal, Yunus çimento fi Maltepe konirolu Şevket oğlu Yümaz — Ankara, Hamamönü, Gündoğd mahallesi, Fidan sokak numara 15, Gö- nül Serim. 45 — Kabalaş erkek Diseni, genıf 4, owmara $, Şükrü, iesi, Çyra sokak numara9, Sema Aydın, 39 — İzmil, selilör sanayli müessese. tanlığında ön yüzbaşı Zihni Göktan, 91 — Yeşliköy, Hürriyet caddesi mara 34, Hatice Yang. i bir petilivan vardı Oda Kel ndi. Çingenenin Kel Muhsin İle Kırkpmarda bir beraberliği var. dı. Kırlapınar güreşinde beraber kalan bu, iki çift Türkiye küçük bâşpehlivanlığını yarı yarıya aylaşmış bulunuyorlardı. İşte, bu, beraberliktir ki, Kel 'Muhsini; tâ Hezargraddan Sereze rezde güreş olduğunu anlayınca çingene ile güreşin! ayırd etmek üzere Serezin yolunu tutuştu. küçük orta; pereşeocğini kimse bilmiyordu. o, nnil ağa isminde birisinin hane. na misafir inmişti. (o Yusyuvar bir delikanlı olduğundan herkesin nazarı dilekatini çelbediyordu. Hattâ hancı İsmail ağa, ona SOTUMUŞtU — Oğlum, sen pehlivan mısın? — Neye görüşüyorsun? — Küçük ortaya — Küçük ortaya m3? ai ».| tanmayordu. Hattâ binli al — Sen, Serezin Karâkaçanını ta nıyor musun? — Hayır... Ahmed, Serezin Karakaçanımı Hezargrudu Kel Mulısini de bilmiyordu, Hancı İsmail ağa ti, Hiç insen küçük ol iğ olur da Karakaçanı tanmma muydu? İsmail ağa, Ahmedin ism'ni sor- — İsmin ne senin oğlum”, — Kara Ahmed. — Küçük ortaya yeni mi güre. şiyorsun? — Hayır... — Hiç memleketinden tsyra çık adın 1017, — İlk çikışım... — Denek sen, Serezin meşhur Karakaçanmu tanımıyutsun ha? — Bilmiyorum ağam!,.. — O, yaman bir küçük orfacı - dır... Ve, çingenedir... — İyi ya... Güreşiriz... — Bilmiyorum ki, sen ne ka. dar güreş biliyorsun? — Eğer gövdene göre de güreş. çi iman eh! Bir şeyler yapabilir - Dedi. Kars Ahmed oralarda değildi. Fakat İsmail ağa, Kara Ahmedin vücudunu, yapısını beğenmişti. Elli ayaklı bir delikanlı idi. İsmail ağs, önüne gelene Kara Ahmedi methediyor ve, gösteriyordu. Ha. ya | zikaten Ahmed, yakışıklı bir ço - cakir. Hancı İsmall ağa Serezli olduğu lakliçin Almed bakkında söyledikleri elrafa yayıldı. Nihayet Serezliler, çingene de olsa kend! pehlivanları olduğu için an yenilme. sini İstemezlerdi. Kara Ahmed, kv laklarma varınca meraka düştü ler... Çünkü hancı İsmail ağa Kı ra Ahmedi ballandıra ballardır? önüne gelen yerde methetmişti. (Arkasi var)