22 Haziran 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

22 Haziran 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SUN 22 Haziran Sayra 5/1 -z SAN'ATE DAİRE Teknik kelimesi Yazan : Halid Ziya Uşaklıgil üs. ile hayet naturalite metikebinin ri yar art miskal, bunlann yanında başka Öyle zamanlar oluyor ki erimi | yila Cher - ME lerimden wüp- ; bir zaman bunların!başka melteblere ay lere düşüyorum. İşte begün hergeçen bebis eden birlbüliez, Octeve Fevfile, Gerze vesile lie dillerde gezen tekmil ke. uulünü, Wioedin. Bu JOÖltiek ör zamana kadar Bikây tesadüf Ps da a v— ki romandan, tiyatroğun Burgöl, Edmnd Jolouse vs. ve. böyle... ecede 479, ebiriden yanların pek gole liğe iciyecileri, aca ae see aid Ün alm «Aca -hatırmmdan uzun bir geçld resmi bahae.İleri okunan Marcel Pröwst, Paul yi 'stan, bir igin ça drmmmcadi ya in kullamılışını daj ilive. ettikten sonra see tekniği. misajini kaydediyor. de Şemsettin Saminia İri «i türlçeye kamusuna lm, onda der fari mpi bul ymadım. Bunlar da eskidenberi hizi Loti büsbütün baska başka tarzda! ilime bir ve yapmadı. Ke e diye a beni tes yarmaşlardır; has bunların. li ekilde alayla yem. mulkin eden Sesi kendisini işitti sari ayrı ayrı ME kn : mi dizi biri a riya öl İğ gen yep Mapa Sirin, ; n bir şey ten a olarak umumi Çe meselâ bir mimar keydile usulden başım şahe bir tersi - pa da teknik diyelim; — OldağURA a anan ykm yar br ge e ea iyaç duyuyorum. Her ne çeşidi olursa mma a vötün bir makbumlen ea yüksek zanların bir esere kadar her yazının bir w- dü, rami bir kaidesi vendır buna da teknik diyebiliriz. Her şey den evvel Mana tasilük eden “ul tekniği yoktur; birinde'mukebil hepsinin kendilerine mah, yaba birkaç karzı vardır.) Anstole Prance ile Picire| İserlerle dokturan bu koca adamın İkemriisine mahsus bir tar vardı. edebiyat bakımından .İbattâ birkeç tara vard). Meselâ em oi ranocaldar 5 ml sYer yüzünde bir melek; ile «He. bala ii İsizdim, po elemi meri yeleeli in yeğ yemdir, «PLM bunlar hey etnik demekte; İN aa ge e İeyle Rekım Elendi» ile şe kelimenin Şü ge sed” DUM, ileienci gelişş ayrı ayrı muharrirle. ei götrünce süzhelere| dem, Genim ikâyesi Mime.rin kaleminden çıkmış denecek ka. ileriye i 'dar başka başka şevlerdi. tereddüdlene Hael'in Üstad Hüseyin Rahmi hemen oltrmsyon, Hen bu makalede tm ra, gn akeninda ir yamaha Öğe Marin eme ARA Bien her Sende. her e İleri meni eg ermeni iştir. Bugünün hikâyesi » ve bunlara ajd usul! dam vel Fogöne Sue, Eli ve emsali lerini gözden geçirirken hepsinin yn e er i hilküyeciler, hatti «Se e a sie yat yüzlere ya ni-İgösteren tarla: ' eşile Victor Kus Li İnan damn BN yildan ALAYA Biştirerek Server Bedi namını a Bütün bu misallerden mofce çikarılabilir: Roman için U. tek bir, nammi bir teknik yoktur, ber ro man yazanın bir yahud birkaç tar. a vardır ve İzlan roman için teki Dik bakımından sağlamdır demek, sadece o eserin roman olarak ya pilsen sakattan salim bulmak de. meliir. Teknik tabiri pek yerinde kallanılmamış oluyor. * Sahne eserlerine gelince: Hemen işaret ötmeğe lüzum gö. rüyorum ki romen için yadırgadı. ğam ve aykım bulduğum lekrik, kelimesini sahne eserleri için pek, de yakıştırmıyor değilim. Sahne . nin börçok icablanı vardır ki onla. rs uygunluk zemirider. İşte asır | lardanberi, tâ eski Yunanlıların! Artotophane ve Sonhoele kabilin «4 den sahneye bedir " şairlerinden başlıyarak sonra İtak yan mudhikölerine, İspanyol Sah. nesini 2000 tahmin edilen eserile dolduran on altıncı asırda Lope de ve| Vegu'ya, ve onu takib eden Cal ./ deron'a, dha sonra ora çağda Fransızların Sote, Yarcc. Myeiâre nevinden eserlerine kadar yerleç. miş ve kabul edilmiş sahne usulü için belnik kelimesini yersiz bul memsk mümkündür. Hetâ biç bir kayda tâbi olmak istemiven' dehasınm feveranlarından o doğen Shasepeare bile asla ölmiyecek e. perlerinde kendisine mahsus bi yapış tarzı takib etmiştir ki buna, om tekniği denebilir. On yedinci asırda Fransız ede. biyetı kemi) mertebesine vâsil 0. humca sahneye hâ'lle ve mudhike' nevinin şaheserlerimi veren Car. neile, Rarine, Moliâre o zamana kadar mü'emes temaşa kaklelerini ve o hayatta <Üç vahdedler. de nien mavi, gelin, zemen birli Bini tatbikta tanssub göstermişler. dir. Bilün bunlara o zamanın sahne tekniği diyebiliriz. Roman - tigue'ler bu kayıdları parçalamak.! la beraber sahne icablarını göze! mekiten hâli kalmamaşlardır. Dahe sonra mâlodrame yazan Anicet; Bounreo's #cabilinden muhar rin, müdhike yazanlardan Seribe ve abiche gibi temaşanüvidedin, zamana kadar gelip geçen Devami 4/1 de) | Havacılık | Hava hombardımanının müthiş tahrih kudreti (“Son Posta,, nın havacı muharriri yazıyor| 1914 Cihan hasbindenberi üçük'aan ekli; kardır inkişaf ektise uç, “mek ve gene en çok in. öldürebilmek için birçok yeni İve balkiriyollojik bombalar, iniğâkli n z etler ise| bombalar, Çok şükür bu harbde en wva, tehlikesi karsisinda daha iyi| feci olan birinci smif bombalar bos dağiimnsıni öğrenmişler ve bu so-İniz kullanmadı ve kullemiknala setle kendilerini tesirlerden koru -| zindan da çekiliyor. maya çalşmişlardir. İnfilükti bombalar ise muhtelif Bombalı da buna göre terukkil dindir. mkavim hedeflere karşi etmiş ve mümkün olan azami ha (Devamı 4/1 de) iş ve (“Son Posta, nın bulmacası: 7 - a2 Bunlardan 30 tanesini hallederek bir arada yollayan her okuvucumuza bir hediye takdim edeceğiz Soldun sağa doğ, rw p ksvw n sü (8), Bir mel 7 baikon (6), 6 — Kısa zamaa & (2), Kale duva 8. 7 — Barsi (3), Barasıma (4). loji sonra (5), Hayret milam (4), * — Kodaç Ki 10 — Pnmekten emri hazır (8), Bir hayvan (0. Yukarıdan aşağıya doğru 1 — Tasnif eimek (9). ? — MHarasetlenen (6). k 3 — Ky spor aletlerinden (5), Bari, yede bir yebir G8), | 4— isim (2), Vakti gösteren ület (4) 5 — Kalkmanın aksi (7). 6 — Hasali manasma gelen öz türkçe Bir kelime (ceb kılavuzu) (6), Nota (ni, 7 — Bkelklik (5). mMiyas (4). 8 — Nota (2), Siyah (4. 9 — Mitab midas (2), Tok eğil (2). 10 — Tesadüf cimek CT), Nola (2), A ŞA gg - 1——— — ET — e— —— e —

Bu sayıdan diğer sayfalar: