17 Eylül 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

17 Eylül 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

denbüslamis ölsa bile HKransa 3/2 Sayfa Deli Hasan birden cevak ve- remiyordu. Çünkü bu mesele et- rafında arkadaşlarile «bir şeyle-| re» karar vefmiş değillerdi. Kı- zararak Halil pehlivanın yüzüne baktı. Halil pehlivan da heniz bir şeye karar vermiş değildi, bu sebebden müsbet bir şey söyli- yemedi. Mehmed Paşa cevab o alama- ynca titrek bir sesle tekrarladı: İşi ocakta mu bitürmeği dü- I — Ocakta yapabilür misiz? — Çok müşküldür, müstehil olur. — Ya, serdengeçtiler sağa kapısına" hücum edip o nemeyel muvaffak olamazlar mı dersiz? Halil pehlivan ellerini ovuy- turdu N — Külli mahzuru vardır efen- dim. İzni şerifiniz olur ise bunda, vezir sarayında yapılsun! Halil pehlivanı tekiifi Meh-| med Paşa için çok korkulu bir teklifi. Muvaffak olunamadığı takdirde, sadrazamın bağı git- mek işten bile sayılmayacaktı.! Paşanın daha şimdiden rengi sa- rarıp dudakları titremeğe basla- mıştı. Yavaşça: — Sarayı hümayun cümleden emindir! Diye murıldandı. Evet Mehmed Paşaya göre Patrona ve arkadaşları bir defa yüksek saray duvarlarından içe- riye alındılar m: artık kurtuluş imkânları kalmayacaktı! Halil pehlivan: — Andada olur, bunda da €- fendim, Dedi, «asıl halledilmek gelen meselenin Patrona H saraya düşürülmesi noktası oldu- ğunu» anlattı, Patrona bir kere saraya düşsün, alt yanı kolaydı, közu pala ve bıçak ayırd ede- orketi! Sadrazam Mehmed Paşa da bnkı Halil pehlivan gibi düşü- nüyordu. Fakat Patronayı tuza- öğr Alikadarlardan endiğimize kendisini «Ah vuruldum SON POST «Son Posta» nın edebi, romanı: 110 ğa düşürebilecekler miydi? En çevik ve gözü kara adamlarını tayılamış düşünüyordu. Koca - etrafına çemberliyerek ısuharc- adam padişahın bilgisi altında bu be meydanına gider gibi hükü-'raya kadar yürütebildiği tsşeb-| met konağına gelen ihtilâlci başı büsü, bundan öteye kendi kafası| elleri ve gözleri bağlı olarak kö- ile başaramıyacağna hükmiedi-! rü körüne faka basacak mıydı?| yordu. Daha birkaç gün evvel ansızın! — Varın içerüde istirahat ey- sadrazamın odasına girip adam-|len, bir tecwmjil eyliyelim. larının sşerbet» bile O içmelerine| Dedi, üç kişiye şimdilik müsaade etmeyen bu kurnaz a-| verdiğimi anlatmak istedi. damı avlamak, Halil pehlivan dan çıkarlarken düşündüğü kadar basit bir şey o- dönerek sordu: lacak muydı? | — Serdengeçtileri getürdelim Mehmed Paşa endişe ile sor-| mi sultanım? du: Paşa sarardı, bir elini kaldıra- — Ya, anları saraya celbede.!rak gözlerini açtı: bilür miyiz dersiz? — Teenni eylen oğlum, bu ge- — Gelürler mi bilmeyüz sul.ce olamaz! tanım? Ötekiler odadan. çıkarlarken — Ya gelmezler ise hariçte Mehmed Paşa İbrahim ağanın) ukasd» edilemez mi dersiz? ardından seslendi: — İzlerine düsüp «paçalarını | o — Baka İbrahim ağa, az gelür boşlamamak lâzım gelür! — Süphe etmezlen mi? Mehmed Paşa sakallarını tu- izin Oda İbrahim ağa dönüp tekrai işe — Sezün ederler ise akibet riye girdi. Sadrazam Kırım Hanı Halil pehlivan vehamet olur devletlâ sultanım. Kaplan Giray Hanla görüşmek ! istiyordu: (Arkan var) Nafia vekâ'eti Bursa su iş'eri birinci şube müdürlüğ inden: Eksillmeye konan iş: te | yabe müdürlüğü mintakası dahilinde Burs e. vas salâama kanalları yala ve Sai İnenlidı inganiı muhammen kesif be, deli fini vahidi es üzerinden 105951 ra 93 kuruştar, 2 — Bksilime 1.fkleştin 943 tarihine Tasliyan Perşembe günü sani 15 de Bursa su işleri birinci şube müdürtütü binssında lepinnan Ekyilime kemis. yonu huzurunda kapal zari uselile yapacaktır, 3 — İdekiler eksiime şartnamesi, mukavelename, hatmi fenni şartname ve kesif hülüsa erdvelini bedelsiz olarak sa işleri birinci şöbe müdürlüğünden alab hükavele proğeleri ber saman için merkür müdüriyet binssnda ia, de edilmek üzere tetkik eğitebilr. . 4 — Kösilimeye girebilmek işin isteklilerin 6547 ra 75 Kuruluk mavak. kat İşminat vermesi ve cisilimünin yazilacağı günden en 3x üç gün evvelei. lerinde belukan vesi » bifikle bir #e vilâyete- müracıni ederek ba işe mahsus olmak üzere ves/ka almaları ve bu vesikayı übtez elmeleri şarttır. Bu müddet içerisinde vesika İslebinde bulunmuyanlar eksiltmeye iş'irik ede merer. 5 — İsteklilerin teklif mektublarını #İnci mağdede yazılı sastlen bir sal Bursa sa İşleri bi evrrline kadar su işleri birine! şübe müdürlüğüne mskbaz mukabil vermeleri Postada olan gecikmeler kabal olilm ex. 1) Erişeği YAZAN: Çağında yaşanmamış macera- ların hallımı sı ödeyorum? Bir fırtına... , Konser yaklaştı, Hazırlanan piyanoyu görmek üzere İstanbu-| İla inmşitim. Dönüşte, | kapısında Saadetle karşıl — Efendimizi görmek için is tasyon kapılarında mı bekleme- liyiz! Diye sitemler savurarak söz başladı. Eve telefon etmiş, | İstanbula| indiğimi söylemişler, yazihaneye uğrayacağımı sanmış, ümidi ke- since, istasyona o gelerek bekle- — Niçin Vedad! Anlamıye- rum, niçin benden kaçmağa bar ladın! Telefonlarıma cevab ver miyor, aramıyorsun! Yoksa bık- tn mı benden! Onu karşımda görünce canım sıkılmıştı. Nefret ediyorum ondan artık.. Hayatımda meş'um bir rol oy- namak kararını verdiğini öğren- dikten sonra ona nasl olur, eski yakınlığı gösterebilirim! Ondan hem bu sebeble, bam; de Semahati, ikinci defa bir gür nah işlemeğe sürüklediğim için kaçıyordum, Semahette o buldu- ğum bambaşka zevki, beyocam, hisleri dağıtmamak, bunlara Sa- deti karıştırmamak istiyordum. İkinci kampana çalıyordu; en- dişe ile trene baktığımı görünce: — Üç trendir seni bekliyorum, de İmkânı yok (o şidemezsin!| Seninle mutlaka konuşmalıyız. Münakaşa etmeğe, zinirlen- meğe hiç niyetim yek. Sakin ol- mağa çalışıyorum. — Bugün çok yorgunum Saa-| det! Başka gün konuşalım! O ne vahşi bakıştı. Şikârmm! üzerine atılmağa hazırlanan yır- tıcı bir hayvan hazırlı Sert, emreden bir sesle: — Sen bugün köye gidemez- sin! İ Dedi, p > | diye- it * | tutaneslı ve dıspanserlerinde yeni ge « 41” i kadı n Hayretle yüzüne baktım, — Böyle ayak altında beyhu-! İde münakaşa etmiyetim Vedad!İki onu iğfal edip birakımı, | Herkes bize bakıyor. İtiraz yok, bize gideceğiz. Bir bahane lâmn. Elinden kur- m. İçimde birçok za- manlar ihtirasla koştuğum apar- tımanına gitmeğe hiçbir arzu ta- şimayorum. — Hastayım, eve de haber bı- rakmadım! — Her yakit, mekteb çocuk- ları gibi izin alarak gelmiyordun ya! Telefon edersin! Yüzü gittikçe korkunçlaşıyor, | skandal çıkarmağa karar vermiş! hissini veriyordu. — Canın sıkılırsa son trenle! dönersin! — Beni bugün mazur gör! Dişlerinin gıcırtısını duydum:| — Yoksa ana kız, iki metresin de sizdeler mi? Onu tokatlamamak için ken: dimi nasıl tutabildiğime hâlâ şa- şıyorum. Nefretle yüzümü bu- ruşturdum : — Sözlerine dikkat et Saadet! Yoksa ben de hakaret ederim. — Bana bakaretlerin en bü yüğünü yaptın! Bundan baska için daha, nasıl hakaret edebilirsin? Arzımu aldıktan sonra fırlatıp attin Beni Vedad! ANE Ümümarsisalan dinleme san edasile konuşuyor. Ben, san- bir ahlâksızım. Eniştemin metresine bu dil hiç te yakışmıyor. Yavaş yavaş kan be kıyordu. Hiç ötesi yek, nun ortasında kaba ve çirkin bir hareket yapacağım. Beni aparlı- mana götürmek için rar ettik me Çi syo- İşe büsbütün nefret ediyor, bir an evvel elinden kurtulmak rum. Birdenbire tırnaklarının kolu. ma geçtiğini duydum. Dişlerimi kilidlemeseydim canımın acısın istiyo- İdan bağıracaktırma — Benimle beraber yür'i Ve- dad! Kepaze olmadan buradan çıkalım. Tiksiniyorum. Adi bir ağzile konuşuyor. fahişe — Yoksa fena olursun! Savurduğu, tehdid yabana atı lacak neviden değil! Bu kadın nasıl oldu da. şimdi- ye kadar bana kendisini bambas- ka bir hüviyete göstermeğe Tmu- vaffak oldu? İstasyondan çıkıp, tenha yerde elinden krtulmalı, (Arkası var) bir İstanbul Lise'er Alım Satım Komisyonu Reisliğinden: Fiyatı Er. 45 185 Cinsi Kile 24000 | Dağ eli 3andd ) Karaman eti Sığır eti Komisyonumuza beğh © yatılı Jisenin 1943/1 nel Teşrin, 1 nci Kösun ayları ihtiyaçları olan ve vari usulle eksilmeye kormuylar, Wksii Medar İlk eminatı Sartaame bedeli Tire 6802.50 nel Teşrin ve müfredat; yukarda yazı etleri kapalı ime 19/EX/1M2 Sah günü sani 15 de İstekler İ Beyeğlemda Liseler Satın Alima komisyonu bimismda yapüneakler. | sararmı sözü geçen saatten bir saat evveline kadar #emitnat makbuzu, 1903 yılı Ticaret Odam velkam ve tekfiflerini hart kapal komisyon © re'slikine makbuz mukabilinde vermeleri, Postada elacak gedirmeler kabın eğtim. Te, şminat yatırmak ve şartenmeyi “sek isteyenlerin Gallasaray Eisesinde ke, İmisyon kölişiiğine mürnerni etmeleri, Gi