2 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

2 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

© Samsunda F: Yeni Vali Paik Türel «Son Posta» ya şehrin ihtiyaçları ve yeni çalışmaları üzerinde izahat verdi | © noksanlar vardır. Ben burada size! > yalniz şebre tealluk edenleri söyle. inekle iktifa edeceğim. Bunlard. bir deniz şehrinin sahilden mahrum! “rinin hemen kâffesinde halk, deniz- “le yanyana yaşar. Halbuki burada insanlarla denizin arasina demiryo. “lu ve binalar gerilmiştir. Bu vazi. yet bir deniz memleketinde, kara Wi ip hisini veriyor. © Helki sahile kavuşturmak ve bu su! © mu tahakkuk ettirmek için demiryo lu ile binalar arasındaki yirmi met. > vellk kismi yol haline getirmeği ve burayı parkeleyerek güzel bir sahil caddesine benzetmeği o düşünüyo -| Edirnede Belediye Meclisi aza namzedler tesbit edildi, seçim ay başında Başlıyor Edirne (Hususi) — Tesbit edi. Samsun (Hususi) — Yeni Vali/ len Belediye Meclisi aza namzedleri şunlardır: Bayan Fatma Atlı (Emekli öğ- retmen), eczacı Ferid Çardallı, A geli, fotoğrafçı Ali Riza Nurişik, İğn, Çiftçi Derviş Maksud, Fabrika ci Hasan Osman, Tüccer Serezli | Tevfik, Keresteci o Cafer Çolban, an Komisyoncu Mustafa Kendi, Emek. bir tanesi'lâğam durumu, diğeri de |; öğretmen Mustafa (o Çetindoğan, Komisyon cu Ömer Altaktürk Makinlet Sabri Özgür, Çiftçi Ahmed Kavalalı, E- Sünnetçi Ömer Köyatası, mekli subay Selâmi Talay, çiftçi Fethi Pakarda, Çiftçi Hasan Sıtkı, Çiitçi Kadir Gürkan, Seçime ay başında başlanacaktır. ——— vilâyetinde ongreleri Adana (Hususi) — Seyhan vilâ- yeti dahilinde Cumhuriyet Halk Partisi teşkilâtinin ocak ve nahiye kongreleti son bulmuştur, Bu kon. grelerde birçok dileklerde bulunul- muş ve memleket işleri üzerinde İ hararetli konuşmalar olmustur” —— a dair olan rivayetin doğru olup ol. madığı hakkındaki o sunlime ceva- ben de Bay Faik Türel: — Evet, dedi, Sivil tayyare mey- umum mü. dürlüğü ile muhabere | halindeyiz. Samsun . Bafra şosesinin tamir ha- Bindeki kısmı da kiş gelmeden bi- Hergün (Baş tarafı 2 nci sayfada) vaffak oldu. Şayed yeni bir çı. karma hareketi esnasında kara- da yine bu kadar kalabilirse ken disini bahtiyar addedebilir.» De- iştir, Bu, meydan okuyan, fakat ay ni zamanda da müdafâsda kalan bir adamın cümlesidir. Bu, öyle karardır, ki Anglo « Sakson âle minin muhtemel bir hücumu kar şisında tatbik edileceği gibi Sov | leyl Fethi yet Rusyaya karşı da tatbik edi- Can, Emekli Doktor Salih o Özişik Köseleci Ahmed Esmen, Kaza Par- ti Reisi Hasan Kesmen, Tuhafiyeci, Mustafa Sedat, Tüccar Ömer Ko.| man, Balıkçı İbrahim Tosun, Emek, Wi Y, Abdülkadir Türink. Keresteci! Mustafa Söker, tüccar Ahmed Sen. lecektir. Kış programını Her Hitlerin dilinden şöyle anlayoruz: 1 — Elde bulunmasi lâzımge- leni her ne pahasına olursa ok sun elde tutmak.. 2 — Ancak icab ettiği nokta-! ! Fakat müdafaaya çekilen bir Alman ordusu Almanyonm das! ha dün tekrarladığı bir cümle ile bolşevizmin kökünü kazımı- ya muvaffak olabilir mi? Anlaşılıyor ki Alman ordusu! Dinyeper, Don ve Volga vakli- yat sistemini kesmekle, petrol kaynaklarını Rusya için işe yara maz bir hale getirmekle Rusyayı yıkabileceğini ümid etmektedir. Bu ümidin tahakkuk edip etmi. yeceğini kış mevsimi içinde gö- receğiz. Şitndiden hükmedceği- İmiz nokta, Alman ordusunun kışı mümkün olduğu kadar ra- hat ve zayiatsız geçirmek için sarkın birçok kesimlerinde mü- dafaaya çekilerek ancak hayati ehemiyeti olan sahalarında uğ- raşacağı, bu arada şimdi Şark- İta meşgul olan hava kuvvetle- İrinden bir kısmını garba nakle. derek Alman şehirlerinnin yakıl masını İngiliz şehirlerinin yakıl- ması ile ödetmiye çahşacağıdir. Gerek "şark cephesi, gerek İgarb cephesi Almanyanın kar$ı köy mezarlığında saat 15de bir kürek yarışları yapılacaktır. ki çifte ve dört tekler arasinda İ yapılacak yarışlara Galatasaray Fenrbahçe ekipleri de iştirik ede- ceklerdir. edilen tecrübeli güreşçiler. arasında, k günü saat 13 de Fatih Güreş Klübü salonunda yapılacaktır. yor, ki Alman Devlet Reisi bu görüp ölçüldüğünün milletinin gözü önüne sürmüş. Fakat kendisinin de milletinin de İbu ağır işten yılmadıklarını açık ça anlatmıştır. Şüphe yok, ki mutlaka öldü kelimeleri ile konuşulan bir dün yada bugün için yapılacak başe| de birde hasmını zorla altına a- SON POSTA SPOR Almanyaya gidecek muhtelit takım ilk antremanı yaptı Almanyaya gidecek olasi muhte, lit takım oyuncuları evvelki gün idmanların Fenerbahçe © çtadinda yapmışlardır. Muhtelit takimin Viyana, Dres. den, ve Munih'te ayri ayrı birer maç yapacağı tahakkuk etmiştir. Boksör küçük Kemalin mezarı yapıldı İstanbul Boks Ajanlığı nserhum boksör Küçük Kemalin mezarını İnşa çin bir müsabaka tertib etmişti, Bu maçlarda toplanan hasılat ile merhumun kabri yapılını merasim yapılacaktır. İstanbul böl gesile Galatasaray klöbü inezara bi- rer çelenk koyacaklardır. «Son Posta» nin spor tefrikasi: | Güreş, ayakta yarım saat ka dar devam citi. Ahmed, Hüseyi- ni bir türlü altına alamıyor ve o- yuna düşüremiyordu. Fakat has- imına elenseler ve tirpanlarla tokmak vurur gibi güresiyordu. Bu, elenseler ve tırpanlar Hüse- Birinciteşrin 2 129 #atiiara'Afmel Ahmed hasmını boğuyor! dalış yapmıştı, Ahmed, bundan istifade ederek sıkı bir boyundu- ruk vurdu. Hasmını fırsattan is tifade ederek öldüresiye boğma- ğa başladı. Yanık, boyundutuk- tan bitik bir hale gelmişti. O de- recede ki, ağzından bir dişi fır. lamış ve kırılmıştı. Kan geliyor. yini oldukça hırpalıyordu. ca) du. Hüseyinin taraftarları bağı“ Güreşin uzaması herkesi; İninı sıkmağa o başladı. o Filibeli) rıyordu: / Mehmed, bir türlü Dramalı has-| — Ayıbdır, bırak bel. İ mını bozamıyordu. Dramalı da, — Böyle güreş mi olur!. Kara Abmedin hasmı gibi ya: Kara Ahmedin gözü karar mandı. O da Filibeliye karşı ay-|mıştı. Bir türlü pes etmeyen ve ni kolpoda güreşiyordu. ilmeyen hasmını boğurak zor Yanık Hüseyin, ne kadar usta|la pes ettirecek veyahud bastırıp ie Di da o derece usta ve) yenecekti. urnazdı. > İnadeı Yanık, dişi kırıldı, Büyük ortanin ortada (okalan) halde bir türlü ne e Pi erk dört pehlivanı ki, Kara Ahmedle!İne de kuvvetten düşüyordu. Ka- Yanık Hüseyin, Filibeli Mehmed'ra Ahmed, hasmını boyunduruk. le, Dramalı Kula. Böyle giderse la sürüyor, köstekliyerek yenme- hepsi de berabere kalacaklardı ve büyük ortayı kimse kazana - mıyacaktı. Güreş dördüncü saa- Kürek yarışları Önümüzdeki Pazar günü ii Güreş teşvik müsabakaları Güreş Ajanlığı tarafındant ertib i Greko Rumen güreşleri Pazar ölçmüş, neticesini ağırlığını görmüş, vej tıyordu. Dramalı Kulanın karşı: tine dayanmıştı. Yanık Hüseyin, Kara Ahme. din bütün hamlelerine mukabil hamlelerle dayanışı güreşi uza” sındaki Filibeli Mahmed de ayni kolpo ile devam edip duruyordu. Güreş bu şekilde giderse bera- berlikle neticelenirdi. Bu suretle büyük orta güreşini kazanacak ortada kimse kalmazdı. Büyük ortanın hediyesi ne ise sona ka- lan dört pehlivan arasında pay- laşılırdı. Kara Ahmedi sevenler bağırıyorlardı: — Ahmed, haydi! — Durma Abhmed!, Ahmed, ne yapabilirdi? Usta olan Yanık Hüseyin, hasmını oy. patıyordu. Kara Ahmed, Yanık Hüseyini o kadar ezmişti ki, baş- ka bir pehlivan olsa idi çoktan İdürmek veya ölmek tirilecek ve şose baştan nihayele 5 > kadar, en gayrimüsald mevsimler .jsında çok ağır bir iş olarak di-İka bir şey de yoktu. olan Hüseyin, kırılır dökülür gi- bi değildi. Kara Ahmed, güreşi beraberlikten kurtarmak için iki- pes ederdi. Fakat yay gibi pişkin) mek ğe savaşıyordu. Bir yandan da boyundurukla zorla altına alma- ğa savaşıyordu. Yanık Hüseyin, sürüden yeni çıkarılıp boynuzuna ip bağlanan keçi gibi iki tarafa titriyerek ka- çıyor ve hasmı tarafından da sü- rükleniyordu. Kara Ahmed, hasmını o ka. dar fena boğmuştu ki, bu, hare- keti haddi marufu aşmıştı. Et- raftan acayib bağırtılar olmağa başladı: — Bırak!,. — Öldürecek misin?. — Pes et Hüseyin!. — Pes etme Hüseyin!, — Ahmed boğ!. — Nasıl dalar mısın paçaya?. —Bırakma Ahmed, güreş kı ran kıranadır! (Arkası var) Göklerde daha çok Kkavvetlen- , dünya havacılığının hamle- lerinden bir adım bile geride kalmamak için Türk Hava Kura ezik. Ya. el Mi pi kadar ii yi munun en geldiği kadar destek elimizd. olalım. Fit. b ifemizi 4 & iğ b: