27 Kasım 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Kasım 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa 10 07) Bunlardan 30 tanesini hallederek bir arada yollyan okuyucuları. mızdan 80 kişiye hoşlarına gidecek hediyeler vereceğiz. 45:678 (8. A 4 — Sonuna (A) gelirse üslüb olur *M), Bir cihet (5). 7 — Ostmasıh imparılerluğunda Ve. Adillere enini (5), Hayret midesi (2). 8 — Amel ol (6). Yukardan aşağıya doğru: 1 — Göçebe Arab (6), 4 — Bildiren (8). 3 — Yüriyerek (5), Tersi çök olm. POR İstanbul okulları spor müsabakar- ları başlıyor Futbol ve voleybol müsabakaları bugün ve yarın başlıyor Lig heyetleri tarafından hazırla - nan ve İstanbul Maarif Müdürlü - ğünce tasdik edilen program muci- bince İstanbul kız ve erkek okulları 27 Ikinciteşrin gününden itibaren »por faaliyetlerine başlıyacaklardır. Programa göre okullar voleybol maçlarını Eminönü Halkevi jimnas- tik salonunda, futbol müsabakalari- ni Şeref ve Fatih stadyomlarında, kir koşularını Şişli kır koşu sahasın, da, atletizm #nüsabakalarını da Fe- İhandbal ve baketbal müsabakaları İda konulmuştur. O Bu müsabakalar (yan (2). İfetbol ve voleybol müsabakaları 4 — Oria (5), Duy (4), 5 — Karşılık (6). 4 — Bir balında doğün iki bardeş (4). 7 — Bir cemiyet (7), : Bir azası sakat (8) Hergün (Baş tarafı 2 nci sayfada) yük bir teveccühleri, inanları,| " sevgileri vardır. Nitekim Mare- şal Petain Oo Vişide o Ame- rika sefiri ile daima dostça ko- nuşmuş, Amiral Darlan da anlaş- masını Amerika ile yapmış, Ge- meral Girau, Nauges vesaire de Amerikahlara derbal el uzatmış- tir. Afrikaya çıkan Amerika ordu- sunun, Tunusa havadan ve deniz- den getirilmiş olduklarına göre sayısı tabintile ölçülü olan birkaç Alman Kıt'asmı dağıtarkk bir hamlede Tunusa varamamış ol- masına bakılırsa, pek böyük ol. madığı anlaşılmaktadır. Bu ordu, Afrika topraklarına fazla zayiat vermeden, fazla mukavemet . meden çıkabildiyse bu muvaffa- kiyeti münhasıran Fransız ku Omandanlarının peşinden temin edilmiş olan yardımları sayesinde © kazanabilmiştir. Binaenaleyh A- erin kendisine inanan, iltihak eden, yardım vâdi yapan taraf- © tarlarını, İngiltere emrinde çalı © şan, mazi, mevki, bilgi bakımın- dan daha aşağı durumda bulu: nan De Ganile'ün emrine geçmi: ye zorladığı takdirde bir hercü merç doğacağını düşünmüş ola- bilir, diğer taraftan Fas sultanı- nı, Irak başvekilinin Amerika cümhurreisine çektikleri telgraf- larda da görüleceği üzere Ameri- kanın Arab (memleketlerinde artmakta olan nüfuzunu böyle Kir hareketin sarsması ihtimalini gözönüne almış olması da müm- kür. De Gaulle'ün Londra radyo- sunda Afrikada olup biteni ken- di görüşüne göre anlatmaktan alakonulmasının hatıra getirdiği düşünceler şimdilik bunlardır. i Elem Üyahlığil .PiRiİN neticelendikten sonra ilkbahar mev siminde yapılacaktır. Bu haftanin Ilk voleybol karşı - laşmasini 27 ikinciteşrin günü saal 14,30 da Eminönü Halkevi jinmas, tik salonunda Şişli Terakki - Cüm- huriyet ve İstanbul kiz - Çamlıca Mseleri yapacaklardır. Fatbol müsabakaları 28 Ikinciteş rin günü Şeref ve Fatih stadyomla. rinda ayni saatte 14.30 da başlıya- cak ve günün karşılaşmasını Şeref #tadyomunda Taksim — Hsesi - İst, Bsesi, Darü Li - Kabataş, Fatih stadyomunda da Yüce Ülkü L., Pertevniyal L. » Işık Ke #tadyomunda yapacaklar»! ir, Bu yıl okul spor faaliyetlerine Vefa L, Üseleri yapacaklardır, 1942-1943 ders yılı spor müsa- bakaları esnasında okullarımıza ba, sarılar dileriz. Dairelerinden ayrılan memur- ların ekmek kar- neleri alınacak Vilâyetin tebliği 1 — Hükümetçe ekmek ve ek - meklik hububat vessir eşya ve mad delerin dağıtılmasına dalr talimat name hükümlerine göre, ucuz ek - mekten İstifade edenlerin memuri. yetlerinden ayrılmaları halinde dai- releri âmirleri tarafından fotoğraflı memur karnelerile birlikte ekmek kartlarının da geri alınması lâzım dır. İşten ayrılanların derhal halk kar nelerini alabilmeleri için dairesi â- mirleri resmi bir tezkere ve geri alınan memur karnesile birlikte da- ie mutemedini Belediye İktisad İş. leri Müdürlüğüne göndermelidir. 2 — Talimatname hükümlerine) göre bordroların tanziminden ve mahsub muamelelerinin ikmalinden! sonra © dairede olacak tahavvülâtin Belediye İktisad İşleri Müdörlüğün- deki dosyasına işlenmesi evvelce ta| yin edilmiş mutemedler vasıtasile yapılması İcab ettiği halde birçok dairelerin mutemedleri göndermi » rine bakılamadığı anlaşılmaktadır. Daire ve müesseselerin Belediye İktösad İşler! Müdürlüğü ile her nevi temaslarının yalniz evvelce (tayin edilmiş olan mes'ul mutemedler vasıtasile yapılacağı talimatname hükümleri İktizasındandır, Ba lâzi- meye rlayet edilmesi ehemmiyetle tebliğ olunur. İstanbul belediyesi merkez bal ik müdürlüğünden: Mülde 131 Ne, lu karpuz sergisinin müsteciri Reşad Özbek berla ticarel ei, #ğinden momalleyhde alacağı olan müstahsdilerin bir ay satlında müracaat. ann ANKARA ları, ANONiM TÜRK SİGORTA ŞİRKETİNDEN: 1917 senesindenberi Şirkelimizin Amkara ve havalisi acenteliğini yapmak, 4s olan Ankara'da; Bankalar eadiesimle 16/39 numaradaki yazılanesinde weöm «S5YFULLAM KARDAŞ VE NECİP KARDAŞ KOLLEKTİF SİR. KETİ:, Şirkelimizin. muvafakniini İsfwal etmeksizin bir ecnebi o Sigorla Girkelinin acenteliğini de kabul elmiş olduğuzdları aranızda münakit aoen, delik mukaveienamesi hükümlerine tevfikan meskür firmadan acenletiğimi, #n vefeğildiği ve bu firmanın Şirketimizi temele hiç bir salâhiyeli âmil, madığı alâkularların biri edinmeleri için ön olunur, SON POSTA NEZLE - GRİP - BAŞ - DİŞ ve bütün ağrıları derhal keser. Her eczaneden arayınız Muhasebeci aranıyor Gölcükte bulunan Denir Fabrikaları Umum Müdürlüğü emrinde isühdam ornmak ve kanımi durumuna çöre 280 İraya kadar ücret verlimek Üzere bir muhasebeci almacaktır. İsteklilerin Ankarada XL YL V. Deniz Müsteşarlığına ve İstanbulda da Deniz Levazım Amirliğine hemen müracaatları, (1568) KUŞ TÜYÜNDEN YASTIK, YORGAN, YATAK kullanmak hem kesenize ve hem de üriner: BİR KUŞTÜYÜ YASTIK 2 LİRADIR Yutak, yorganlar; da pek ucuzdur. adres: İstanbu Çakmakçılar, San, dalyacılar sokak Ömer Bal oğlu Kus "Türü fabr'kas, "Telefon: 23027 Denizcilere ilân Devlet limanları işletme umum müdürlüğünden: Karadeniz boğazı haricindeki ziyalı şamandıra Bumeji fenerinin 159 hakki cihetinde ve il mii mesafede re, A4. 2k 38 ş TL. 0.ş6. coğrafi mevkiinde bulunan ve aselilem çasa İle yanıp her 10 saniyede lek be, yaz simeek gösleren Kacadeniş Boğazı harleindeki siyah şünandera 21.11.9542 tarihinde esen Şdieki fırtına tesiri (a yerinden o kopmuşlar. Badelmunyene tekrar aymi mevkie konulacak olan meslcür şamamdıranın yerme konulduğu ve yahaldığı ayrıca İlân edilmeyecektir. (1760) İşçi Alınacak Devlet Umanları İşlele» Umum Müdürlüğünden; Atölyemiz ihliyacı için tornacı, tesviycel, motüreli, demriei, kaba marangoz kntafatçı ve burgacu alınacaktır. İslektlerin müsbil evraklarile Halişte Camialtı mevkiladeki idaremiz yeni mölye şefliğine müracaat etmeleri (1773) İzmir Defterdarlığından: Şerif ade Mahmulun yeri şebuye milk emlök satış bedelinden o meveuil 15250 lira 9 kuruş mmm borcunun temini tahsili için hazineye birinci dere, vede ipotekli bulunan İsmirde Kasap Him mahaliesinin Alipaşa ye Ütücüler #dinğında kâln 248 kütük, 110 ala, 28 pars sayıda mukayyed (77, 79, 81 83, 24. PA/1Z, 67, 68, TI. 16, 20) kapı mumaraları ve 24000 lira kaymeti mukay. yedeli avlu ve dükkânları müştemil Büyük Leblebici oğln han; tahsili enval kanunu hükümlerine tevfikar 21 gün müdletie miksayodeyo çıkarılmıştır. Takiblerin 7/12/9413 tarihinde saat 16 da İsmir Vilâyet idare heyetine mü, tacaallar ilân olumur, o (1426 Emekli dul ve yetimlerin ve askeri malüllerin nazarı dikkatine: Emlak ve Eytam Bankasından: 1 — Dinaşlarım bankamızdan temlik Sürelile alan emekli dul ve yetimlerin Mari, Nism, Mayıs 943 aylıklarının tediyesime 1.12.9542 Salı günü saa; 13 den Hibanen baştanacıktır. 2 — Askeri harb malöllerinin ise ayoi günük saat 8 den 1? y3 kadar maaş, sm verilecektir, ş 3 — Evüb, Sarıyor, Adalar, Bakırköy, Ezstai, Bevkea, LİZM2 Sah günü öğleden son yerileerktir, 4 — Aşağıdaki tarihlerde; 212042 Çarşamba günü (OPatih ODM 1 » , » Askeri 1 Perşembe günü OFatih » si > , » — Eminönü Mülki 1 412.042 Cuma günü » Askeri 1 > ua günü Üsküdar Müd 1 542.042 Oumarlesi çünü Üsküdar Askeri 1 Cumariad günü O Kadıköy Askeri 1 Pazartesi günü (Kadıköy » ?67 Pazartesi günü Kaököy Mülki Satı günü Beyoğlu Askeri Sah çünü Beyoğlu Mülki Çarşamba günü (Beşiktaş MNKİ 942.948 Çarşamba günü (Beşiktaş Askeri Maaştar tediye edilecektir. Maaş sahiblerinin yukarığı bidirilen günlerde ve ellerinde bulman fişkerdeki mailerde bankamız müracaatları ve bünum haricindeki müâramalların Okabal editemiyeceği ehemmiyelle İlân olunur, (1774) Mh 3231 kaza numaralı 3149 seri vu 3311 16 1595 2166 4405 23 ti “si 101 3219 » 312.042 » 142.42 812.042 8.12.9042 012.848 YVvvvuu Uy uyw vu uyuyu” Devlet demir yolları Adana 6 ıncı işletme A.E. komisyonu reisliğinden: Muhammen bedeli İİLİYİ ra 20 küruş kıymelinde olan 194.08 meireküp muhtelif eb'adda çam kereste şartnamesi veçhile 8.12.9472 Salı günü sani 16 da kapalı sırf wswllie satın alınacaklar, Bu işe girmek İsteyenlerin 0808 ilm 56 kuruş muvakat İeminat skçeleri ve ya kanumununda muadili tarif <ölimiş olan kıymetli evrak İle nüfus cüzdan. tari Ticaret Odası ve kanani ücrnelçi vesikeaları ile 2490 mamaral kanunun emreliği şekide hazırlayacakları teklif mehtufbliarı ile birlikle ihale saztinden bir saat evvel komisyona müracaatları Mirımdar, Şartnama ve mukavele projeleri Adanadan 6 ncı işletme Ankarada # nejiş, letme ve Haydarpaçadan birinci işletme Müdürlükleri veznelerinş (o 556 kuruş mekabiinde satn almbaiiir, (1422) İnhisarlar deposuna bildirmeleri ilân olunur. yaaa Türkiye TURK RADYO ve ELEKTRİK Ltd. Şti. Tütün ve içki bayilerinin dikkat nazarına 28/11/942 sabahı her bayi elinde mevcud sigara ve içkile- rin ve ispirtoların nev'i, paket ve şişe hacimleri itibarile mev- cudlerini bir beyanname ile ayni gün akşamma kadar en yakın (1791) urlumi acentasi: ILÂN Büyük timirsi aiğiyeleri olan Anadolu'da bir mücemse ATÖLYE USTABAŞISI ARAMAKTADIR Aşağıdaki şarlları haiz olanların A. B. O, rumuziyle İsi, 176 posla kutusu süresine yazı ile mliracaallırı: 1 — Türk olmak 2 — Mühendis veyâ San'at mektebi mezunu olmak, ? — Büyük atölyelerde uslabaşılık yapmış olmak, 4 — Yaşı 40 dan fasia olmamak ve askerlikle alâkası bulunmamak, 5 — Suni ve ahlâki vaziyetlerini veslalarla tevsik edebilmek. 6 — Bilieaam torna, freze işlerinde derin vukuf ve pratik tecrübesi olmak. 7 — Marangoz İşleri, pik ve sarı döküm, teneke ve saç İşlerile kaynalçı. likta, İşlerin umumi takip ve idaresini mümkün killcâk (derecede ümümi malâmalı otmak, Almanca veya İngilizce okuduğunu anlayacak derecede olanlar | Gercih edilir. Elverişli olanlar kapliiyetine göre 250 liraya kadar aylık ücret wabilecek, hayat pahalılığı sammındın istilade edecek ve İş kanımına göre yapacağı farla mesaiden ayrıca Ücret alabilecek, 3059 sayıl kanuna tâbi olmayacaktır. Ayrca çalışma, liyakat ve gayretine göre takdir edilmek Üzere senede iki maaş wisbelinde ikramiye de verilebilecektir. Müessese tarafından bii, bidel konforin mesken temin edilmektedir. Devlet demir yolları Adana 6 ıncı işletme A. E. komisyonu reisliğinden: Muhammen bedeli (19575) Hira tutan melelif eb'alla 135 M3 keresle şari, mesi veçhile 7/12/9472 Pazartesi günü saat 16 dn kupalı zarfla Adana 6. İş, itme Müdür'üğü binasında eksi'ümeğe çıkarılmıştır. Bu işe girmek isieyenle, rin 1468 lira 13 kuraş muvakkat teminal akçeleriyle birlikte kanuni ikamelgih vedikası, Ticarel Odası vesikam, nüfus İezkeresi ve 2490 mumaral, kanımun emrettiği çekilde hâzırlamış oldukları telif mektublarım ayni gün eksilme sa. atinden bir saat evvel komisyon reisilğine vermeleri irmdır, Bu eesiitmeğe sid şarinameler Adana 6, İşletme Müdümüğünden (tedarik ve eörtlerebiir. 1421 Denizyolları İşletme Umum Müdürlüğü İlânları Kokrüşmento şarklarımızın 15 İnci maddesi (yükleme, boşalma, vapura DA, Adı, istif veliliflen ayırma kimin tarafından yapıkma yapım masrafı ve leh, likes yük» adddir) şektinde değiştirilmiylir. 1İlkkânun.3iZ tarihinden Hibaren İstanbuldan hareke? odecck olân vapurları ve bu vaparlardan bosaliisak esya hakkında bu hösüm tatbik edilecektir. Fazla izahaf acenlalarımızdan alınabilir. (0775) Denizyo'ları umumi yük navul tarifesi, yaplan zamlar dolayısite tadil eâll, meişlir, A/likkânun/942 tarihinden ilibaren İstanbuldan hareket ölecek olan VA « parlarla yapılacak maktiyafta yeni gamlı tarife tatbik olumacacır. Acentaamdan zahak almabilir. (1708) lek em ini Ok ci Şİ ai er va İstanbul Mumurları İstihlâk Kooperatifi Şirketinden: Yirmi bine yaklaşan ortak adedi karşısında koperaffis dalre ve müessese, lerğe çabşan ortaklır arasında temas ve mümasebeli kolaytıştırmak maksadile mutendi wmlünün Ihdasına saruret düyulmuştur. Bundan o böyle her türlü prsamelelere bunlar tavassat edeceklerdir. Ba hususa iç mite girl daire ve mücmeselere gönderiimiştir. Münferid tevdat usulü kaldınıdığından orlalarımının fusuli müracani ek. memeleri seçilerek mutemedlerin gereken talimat ve malbusiarı aimak Üzere şirketimize derhal müraetat eimelerini dileriz, Bir dafre veya müstiesede çalışmıyanlar bu keyfiyedin müsksnadır. (165) ——————— ——— Üniversite Rektörlüğünden: Tıb Fakültesinde; Hayati ve Tıbul kimya, Hijyen Patolojik Anatomi, üçün. cü iç hastaıkları, Fon Fakültesinde: Umümi Botanik, Galeeık, Sınai kimya, Hukuk Fakültesinde; Devleller hukuku, ve İlism Fakültesnde: İkisi, İş etme doçevillikleri açıktır, İslektilerin yabancı di İmthanar 281.817 Per, #mbe günü saat 9 da yapılacaktır. Nümzedliği Vekliikçe kabul edilenler ba, terini derhal jüri neyeline vermeğe mevburdur, İsteklilerin sıhhat raporu, beş fotoğraf, nüfus teskeresi örneği ve İlmi hü, viyotni gösteren fişlerlie (Üşler tedris işleri kaleminden islecresklir.) 211043 tarihine kadar Rektörlüğe baş varmaları, (1769)