25 Eylül 1944 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

25 Eylül 1944 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

5 SON PosTAa Şu astfali caddede w asfalt caddede, yaya kaldırım) | kazanma bir kısmını arabasının bi kenarında duran hususi otemo- deşte birini halde bir diyeceğim yok. a dn. taktığı caddeye uygun olmasına ayırır. TİYATRO: Yazan: eri tiyatro mevsimine beş Perdeler açılırken Şehir, Sadi Tek, Raşit Rıza, Ses Tiyatrolarının vaziyetleri Di Sala Coşkun osunun De rejisörü, ne kadrosu â- Yazan: Ley d en isa runu kari vha, ctnuplulara has canlı mubayyilele, daha şimdlden, ko: dün İstidadlı anne Ceire asan Âli Ediz pri derecede istidadı: Rita Koiyos- | yüzüne abtal abtal bakar. Sonra, kendi Kinayı müzik nümüne aküleni abul si Gi tp ii tikleri gündenberi, kizın dimi ann, Ah, lersiniz, der, şu müzik be Yakovlevna tama i tamamen serseme çevli beğ bilmem nel ne üzüntü, Şi İkasma hile yek. hi reyi nd ve zl 5 . —— Neden rüntünüz olsun Ralsa Yas 23 nn, ger im o.) Hallaç ta kazanır. e em veçhile, ünde meşhur bir insan olarak gör. | kovlevna?. Maşallah hazşmız pekâlâ oku olsun yaşı, ei beri y yü MANDALA r ki kapılarım ve el TZ öğrenmiş. umuyoruz ae pe Gözlerinin önünde,| yor... Sı Er Leyli meccani. , giydirilmiş, çembe, terini açacaklar. Yazın başmödanbe, Ges opori> Asa MAN etmiştir, şıklarına boğulmuş gri Bunda üzülecek ne var? v taki onun dükküm : asar m geçenlere ğe çarpıyor, | Yaptıradığı takdirde, tani Diz 1, Bursa ve İzmirde emelleri ve- İ Açik iyim bu zaten beklenilen bir | e/onlar, ve bu salonun eN — Siz bizim müzikal hayatımız: bil amma, PK ya seri er a İstanbulda Çünkü, Yüaliyette Bulunduğu |742 yakal diya Kadifeler giymiş e mezsiniz?. Dünya kıskançlarla do'u , 4 kn ga sata osdöeeki z saya Buza, Sadi Tek tiyatsölarını 80- İswratarda Yantığım: teikldlerde: Ber ie Gi m Süne piyanonun | Hattâ öğretmenleri bile onu kşskamyoı Ae ei a Sespiklii o Görde Geçitiek, İtin veçie; ip yasla tvihiyma; eye İL de koşarken canlanıyor, |lar... Şu meşhur profesör Berezin bile beton ' Şu asfalt cadüede, şu sıra sıra apar w ar ie raziye incelemek faydalı oisa ge- |ret yananı Kazanabilir, inkişaf ede- ln ai halinde söylenen şu söz | kızımın konse mma razi değil bi > önlerinde kirli elbiseli kap bilirdi. idari ve tekmik sakatlıklar, ve- r tâ kulağına kadar gelir gibi ol, uy el iy irken de ne C bana emg Sarma bei zi i e ili Dilliğilin romantik çal e k?. kızım anne- Genin dekor süsü... Fakirdir de ondan! v sl rin Ve ty” aldy etilen ön sırada oturan, hafifçe kir |siyim.. Neyl e a A geç olduğu vi kapıcısı kadm te «Atinalı > po pe çel emeziikler, kıskı Jar, |s9$5 sempatik kadın kim olsa gerek? |nu ondan Ayi bilirim,.. Ben herife öob- E» Sai İeilddi Netekim giyenleri | cu da, Goldoni'nin «Meraklı kadınlarıı. | «aPrisler nihayet, mukadder Akfseti ge) — Sus... , i$te bu Rita Kolyoski- |ra dobra söyledim: Ya kızımın konsei i. isli yz ” ” 3 ç ağ Rd Gil öden tayin ettirmiş “bulunuyor. | DADIN Kere çıkmasına müsaade edersiniz, veyahvd . fırın var: »ktur. Apartıman sahibi, apartı. milk aşıyor. en, sıva olüma dniğda *-JROA vekkeli e onun yüzünde de|ben e bugünden tezi yok, Şehir tiyatro- le e Bene Dİr İni ez va mvayın altına atarım! ıraba biğiminde değli burilar. Ler da tertemiz yapmıya mecbur -İsu san'atkârlarını, yarım parmak daha ğe ünüler üni dediğin yaptıra | Raisa Yakovlevna vi ves'ud — Bari müsaade etti ii > Ve . refaha götüren bu zamlar, dileyelim, | yağı, Pakat, şu dn var ki, idari sakat. | Kabil iğ ii çk, bari inse | Mes'ud bir gülümseme, Kalsa Yakov- ene v0 önümüzdeki hafta, hatta hattı emen | levnanin ciddi ünde dola; fazla yer ET gil Oi görü ve yalin isnbetsla handa yaldin gas iyi çizememe| Yrm çatıp gelmesini şiddetle e — Benim sapa sağlam rumu ve z idenin m a siz MMSET Mikler olmakla beraber, ve ileride İsi, teknenin karaya vurmasına sebep ol- ini az öyle geliyordu ki, Nümüne | rüyors şu halde kızımın kon: liğini bozuyor. vi i telâfi 0 ümidile “beklemeği desa Avniyi tazı Denet etlerin de yıktı | ie meyi Ritasım gil 1 - İcik “yeli istidlâl serim sag gülsem — N Eskiyel ide mekt 'alnız bir noktaya r İma mik İlk gece, onu kucaklı- aym ik üsüsunda çok ağır davranş- | Herifi müth'» korkuttum.. Bana, © nn gm Sö ee ema sa SU ek Şehir tiyatrosu | yarak alanların o bilâhare vi bir mi ei biliyor bırakmıyı yok. Dtifatmıza teşekkür ederim. Buz? est Büliriz delile? yakl “45 LEE ? sidir, el mıza yeni | zindir. Şimdi, yapılacak tek iş onun eski beresini yana öğmiş bi Ral ge dere EN ği iin İki dirk isti Kıymetler çıkarmak için, |Yerine dönmesi, Şehir tiyatrosunun da, | Yakovleva'nın sabi ii a meyli Maha ısmarladık nie. i Büyük Harp arasında: İşebir tiyatrosunun bugünkü Kadronun - /*K sramra, baba evinin ka: | seyretmek cidden enteremndı Bu zama | Her al Derili kan heyecanlı, macera-İlarda dudakları sımsıkı kilidlermi: * sfiye yapfiması Tü; is a SM ii > Vm pümüsi Rİ 7 gençlere yapıldığı gibi, tekrar| kaşları çatınmış olurdu. Yüzü ise, ta-) Okul ai çay kadehleri başın- Ti wr. 2 Bi iç tie almasıdır. savvur edilemiyecek kadar bir ciddiyet 'da, anneler top amp İsi Se ELİ YAŞA ei “ e ola ifade eâi Vaterle muharebesini kay-| manlar a ea eğ bunlarla beyde yere ia inip ann aşld Rıza, Ege bölgesindeki S sre eme £ a ia - a neden avdet ettiği gündeni alimi ii Yaka adan daha kaygu ine sk Ünitsizlik içinde birmiilet- İşsizlik, sefalet- |” Gam DEE çi ni y , diğer heyetler N başa-İ riyor.: San'atını e iddialarına | Böyle esir 22 tanıdıklara | Raisa Yakevlevna'nın keskin gözleri Ahlâk zayıt.ıyor - Paranın kıymeti kalmadı |n göstererek, Şehir tiyatrosu san'atkArı | katılanlardan “değilim. dev gibi İrastlasa, yalnız sından ve Ritası- ai bir çay kadehi e — —— — Meyızaği Yalnız kadrosile, beri B 2 same asr e iiyemie bir ve #nde dünya 1 büyur har, vaş azalmıştı amma bu sefer de telif partilerin günlük pim lar, birbirlerile © gırtlai gok. subayların ere Oğeş, Yutan gibi tür. İgizii cemiyetler Mağlübiyeti tar> söa yıllarda yatromuz! em bir hareket teşkil ir tiyat uzum inkişafı mimar ha- na ait iplerden Sili Sokakta, her- İk, sonra Hi ei Ağ kavrulabilmek için, bir taraftan h male Biyümek isterim. Türkân ve Salih vir b — Duydunuz mu, diye haykırır, be- YE isi Mem a dani hz ir yok say Denilebilir ki, Raşid — Aman yarabbi, kızcağıza ne oldu? 2 g3 yı | yağıle halkın de sanay in ye koyarken diğer taraftan da, ayni çalışmak bedbahtığına hiç maruz kalmamıştır. Her zaman için, dirle seyredilen bü- .kan İpu sanmayın iktidar mevkiine sn #bret atmaları icap serisi karşısındayız. ÜMİDSİZLİK İÇİNDE BUNALMIŞ MİLLET 1, Ön Jâyınları yapmıya çalıştıklarını yanlar, bütün bu fikirlerin Ludendorif- as yar (Devamı 7 nci sayfada) e siyaset adamlarını Kam vegil te ve çoğu eski komutanlar oi rini temine Çı rdu. Hindenburg eski larına rin, katolikler- iman gençliği- ayıtmaya ve ateş hatırlı- ve renk verilmesi de temennilerimiz a | rasndadır. San'at hâdisesi teşki! ede: şekil | cev , gururla, teki yük san'atkâr Raşld Rızanın, ilk fırsat” birkaç gün önce sapı : — Ritaya okulda bir harika gözüle ». Kızım Nümune okulunda Kormuş,.. kovlevna, sakın «bütün Iarmış» deme) cek hareketler yaratmaktan Şehir ti- aa MAC e ei bir tank, Soğda: iğ il gele a en son Raisa Yakovlenna, önceleri ahbâbınm laştıkları zaman, Ralsa man Nina Fedorovnayı öperken: — Gün dez sevgi Nina, der, sezi bütün ruhumla tebrik ederim. m e ek üzere olduğumu hisseden Nina Feğorovna korku We 80- Berin bu tebrikin sebebini #n- , dün harikulâde imiş... yanlış yapmış. şi) kesilir. lacak en ii nal Kli Bir ll “e diri an eli söylemek eşi Kızınız mutia gelecek... Bİ, niz ia piyano çalar Ee m oynayıp .. Hani şu arkamndan #pi -İkün kadım titretti. Ani bir telâşla elle- uzatarak: son cümlesi, bu eviâdına düş han. sultanları (1) buzlarla Hballeri, sinin, köğem i teşrifat sırastie yerlerine mi kordo, iyor, alt &ezh çaprast düğmeleri, paru parıl par- ayordu. Bandonun önünde (Tambur a aym kadar geniş olan büyük meydan mua; lal salonunda, bir tez erkek kal karşı, derin ba e e Teşrifatçı “kalfalar, oradan 0- raya koşarak, salona giren tai ike) na giri > dan doğan kv erir- | dx. “Teşrifatçı kalfalardan biri, tatl ” İve tannan bir sesle: 1) Padişahın ve şehzadelerin m şehirli kocala - İzini deni küçük şemsiyelerin kenarına dizil- çırgraklar, ufak .bir sarsıntı ile tıpa ri emmeli ediyorlardı. Eşim maya başlamıştı. Teşrifatçı o kalfalar, İrini ona doğru major) | — , ltanlara odaların -— Aman arslanım!. Yoksa İyeri seti iriyorlardı. m in Diyü Bağ mn hayatımı tehlikede mi ik al | Ginieim uayedeleri biraz. şeklinde serpuşlar varan, Bu suyordu. Mağrur bir eda ile, elindekil © anda, o arı kovam it irdülğü için vakit daralmıştı mi A tepesi altın bir iâvna ve kenarları im kaplama topuzlu asâya dayanmış | verdi. Herkes satine ür canla inledi... Ba biran evvel vaziyeti imlda yine e madan püsküllerle ka- eye Ni İtaş pr zi gözler, Kapının boş san cevap verecekti. Fakat kapı- |etmek İçin &cele ögeleri —— İpanmıştı. Omu ince ort). MM tn ar, rana ibi Oğu” İyuğuna çevrili di. Bir ipek hişir- Erel hümayun bandosu) da ze saçaklı eek on NE er İŞ afin 3 le SÜ-İ Bu pürmetkârane sükünet iki dakika ketierile rany irken; bi içeri başteşrifatçı kalfa |! almıştı Bu dilberler bandosunun intizamı, mâ- kadar devam etti. Sonra, kapıda, ( baş a iie ia ER inde kal Amma ben biliyorum ki, bimer | rü. EN sake .nmah ederel doyu teşki: eden kızları görekil 'i, İbeyn Mümayunun erkek bandosumu m) yar > Ba ie Tar e ee “e belirdi. b zaymak istediği bu demi İş, se” Buna bezretleri. örs si isin Vm çan ak İl — İrendirecek derecede mükemmeldi. ÖNİ yin emi kei rl çenli dü in dilber kumandanı raya larının er Şeyma huna teşrif buyurabilirsiniz. — epi Km a pi Kalarnetler, #lütler, birinci bo -İ azı kadın mahşerini intizama ron kia Be ka sağ “elle başının Sİ Dedi. iğ rular feşkil ediyordu. İkinci ve üçüncü üzerine Kaldırdı. Hayrete şayan bir ma Blmeii ilm 06 7 için bütün kuvvetlerini sarfedi, iyeyre NN e Rin trampetler, gl e eseleği hall katı Mürlknpierde Bayar muayede' salo-|ddden görülecek bir bğima malikti.İler ve büyük davul yer alıyordu. Mei GİRİK verir ki o zamana kadar; enginde kadifeden erkek el- Bandonun iki ucunda, müstesna €m-İpa'leri, in, hünkâr En Net tah) Baş teşri etçi kalfa salona girip te onun pe muhafazaya mukte-(d: Pırlantalı taçların ve gerdan:kların ŞE zmir >) daınlı iki dilber bulunuyor. Bunlarmİşn sağ tarafında ar al amlar. suk kasından (baş haznedar usta) ai ör olabil mühteşem #timâları, gözleri kamaştıİ" —yeternin yakaları, kol kapakları 92 sırma işlemeli hamaliin | anlarla hanım sultanlar da, taht görünmez, dilber kumandan, parmek- Diye rae r.yor.. e ışıtıları, Kumsat sabilleriİasen sarma ig adak etsy. Olgun | Bibayetindeki gümüş yuvadan, (Japon) arasında yer le iğ Sabık Sari larının ucundaki a folat. Sultan ime melis kadın da | yalayan dalgaların sadasimı kanüırıyor-| eüzüslerinde, omuzdan omuza asılmış | #€msiyesi) denilen âletler yükseliyordü.|darın e ve sarayın diğer yük-JAsâ, helezonlar Gi düşeri e : Azmi sak 22 Bu Aletler, bandonun muhteşem birerleek dereceli mensupları ve Kıdemil kak-| yük bir maharetle, tam topuzun& in yar . O anı , bando, azametli bir tana ile (selâm havam) çalmıya e re, hünkâr dairesi ez Moi arkasına kadar (Arkası var) “nen İLE ri

Bu sayıdan diğer sayfalar: