4 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

4 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Mm 'o EKONOMI)| Borsada Türk eshamının yüksel- mesi devam ediyor Dün İstanbul borsasında Türk es- bamı üzerine yine mühim muamele» ler olmuştur. Parise Unitürkün fi- yatı, evvelki günkü fiyatını, yeni 185 İrangı aynen muhfaza ettiği halde İs tanbulda Türk eshemı, yalnız mev- kiini muhafaza etmek değil, hattâ bir çok tereffüler de kaydetmiştir. Ev - velki gün, 21,70 de bırakılan Unltürk dün 21-85 e, 47 lirada kalan bonolar 47.50 a, obliyasyonlar de 45.20 den 45,70 şe yükselmiştir. Arslan çimen- to hisseleri ise, 10,30 dan 10,45 şe çıkmıştır. Evvelki gün de yazdığımız gibi, aylardanberi mütemadiyen te reffü eden Merkez Bankası eshami, 74 liraya yaklaşmıştır. Bilhassa, bu hise senetleri üzerindeki taleplerde büyük bir tezaylit görülmüştür. Bor- sada dünkü muamelelerin -en çalibi dikkat noktası, peşin alışların çoğal- miş olmasıdır. Türk tasarruf ash »m Türk eshamiyle daha yakmda; alâkadar bulunması, şayanı memnuüri yet bir hâdisedir. İpekli kumaş tipleri İpekli kumaş sanayii erbabının, mamulâtı muayyen tiplere ayırmak için yaptıkları toplantıya dün de Ti caret ve Sanayi odasmda devam miştir. Bu husustaki konuşmalar kat'i bir neticeye bağlanmamış olmak la beraber, fabrikatörler arasmda bir anlaşma zemini bulunmuş gibidir Karar birkaç güne kada? alinacak » tır. Poliste Denizde 6 kişi daha boğuldu Açıkta denize girenler şiddetle cezalandırılacak Son günlerde boğulma vakaları yi- ne çoğalmıştır, Dün akşam geç vak- te kadar tesbit edilen vakalar şunlar dır: 1 — Sultantepede Servilik sokağm Ga 6 numaralı evde oturan Mehmet Püşalimanında yüzerken boğulmuş” tur. 2 — Fatihte Haydar mahallesinde eski İmaret çıkmazında oturan sekiz yaşmda Atıf, Yenikapıda yüzerken boğulmuştur. 3 — Floryada denize giren kahveci Mehmet, yüzme bilmediğinden boğul- muştur. 4 — Ortaköyde Cemalpaşa camii | Muavenet Müdürlüğü Arttırma | a Arttırma ve eksiltme muhtırası LE 4 Ağustos Salı ! İstanbul Levazım (Oâmirliğinde 117300 kilo meşe kömürü, 93 ton s8- de yağı eksiltmesi. İstanbul Levazım âmirliği satınal ma komisyonunda Niğde gürnizonu Için 200 ton sömikok imaden kömürü Askeri fabrikalar umum müdürlü | Gü satınılma komisyonunda Bakır - köy barut fabrikasında bulunan 100 ton bisülfat satışı, Salıpazarı askeri fabrikalar yollamasında 120 bin tor- ba çimento satışı, Tophane askeri fırmında mevcut 1400 kilo sönmüş kömür ile 800 kömür kazıntı ve ktrın tr satışı, İstanbul Kamutanlığı satmalm komisyonunda nakliye tuburunda bu- lunan 222 çift köhne fotin satışı. 5 Ağustos Çarşamba Askeri fabrikalar satınalma Xomiz yonunde Kırıkkale inşaatı. Istanbul ilâyet muhasebe müdürlüğünde 20; bin adet türkçe hutbe kitabı bastır. mast, Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai ve Eksiltme Komisyonunda satımalına- ak zeytinyağı, zeytin, sabun, toz ve kesme şeker, barbunya, ayseku- dm ve çalr fasulyesi, bamya, prasa, lâhna, bakla, ispanak, srrık ve yer| domatesi, enginar, sakızkabağı, pat-| İlcan, semizotu eksiltmesi, ! Bayındırlık Fen Mektebi Arttırma ive Eksiltme Komisyonunda 40 par- ça çamaşır yıkanması, Edirne İskân Müdürlüğünde Çanakkale Timandan Tekirdağı iskele: Kirdağ iskelesinden Muratir nuna kadar kereste nakliyesi, 6 Ağustos Perşembe | Çanakkale 'Püm satmalma komis yonunda 240 bin kilu kuru ot, Hay- darpaşa Demiryolları ve timanları iş- | letme komisyonunda 500 kilo karbon mürekkebi, 6 adet hassas oturak te-| razi, ve muhtelif cins -dirhemler, bir sdetsoğuk” ete tezgihı hırdavat malzemesi, muhtelif sekil. de efe eksiltmesi. An da Nafi Vekâleti Malze- me Eksillme Komisyonunda man- sonlük çelik boru, 116 adet işlenmiş ve 229 adet işlenmemiş çelik rekor, sekiz adet bridli, volanli vana ve bir adet klapenin eksilmesi. İstanbul Limanı İşletme İdaresi Şefler Encü- metinde Gnlatade yaptırılacak hay» van bekleme ahiri inşası, 7 Ağustos Cuma Çanakkale Tüm satınalma komis- yonunda 330 bin kilo yulaf, Istanbul belediyesi daimi enciimeninde 200000 Titre benzin eksiltmesi sahilinde denize giren bir şahsın bir müddet sonra boğulduğu anlaşılmış. ! tır. Ceset bulunamadığı gibi elbisele- ri arasından da hüviyetini tesbite de- ger birsey çıkmamıştır. 5 — Küçükçekmecenin Dereağacı denen tarafında denize giren beş ar- kadaştan Süleyman ile Halil yüzme bilmediklerinden boğulmuşlardır. Barı kapatmak istemişler Evvelki gece kunduracı İhsan, Nu ri ve Necati adındaki üç &işt Beyoğ- Ju barlarmdan birine giderek: “ — Bar sahibi nerede? Biz bu ba ri kapatacağız.,, | Diye bağırmaya başlamışlardır. Gü rültü üzerine bar sahibi Jorj yanları- na gelmiş, bu sırada üç arkadaş ara- sında da kavga çıkmıştır, Bunlardan İhsan, kunduracı bicağiyle Jorju' ya- Talamış, mütecavizler yakalanmıştır. Demirle karnından yaralamış Çubukluda Muhacir mahallesinde oturan Sıtkı ile balıkçı Mustafa ara- larmda kavgaya tutusmuşlardır. Bu sırada Mustafa Sıtkıyı eline geçirdi ği demirle karnmdan yaralamış, yâ- Kalanmiıştır, Bir lira yüzünden kavga Fatihte Cami meydanında oturan kömürcü Hasan ile Ahmet bir lira yüzünden kavga etmişlerdir. Kavga kizişmiş ve Ahmet, Hasanı brçağiyle tehlikeli surette yaralamıştır. Yaralı hastahaneye kaldırılmış, suçlu yaka- lanmıştır. Fehmi adliyeye verildi Eski Mavnactlsr cemiyeti reisi Ya- kübu dolandırarak 1900 lirasmı aşı- ran Fehmi Rizede yakalanarak dün İstanbula getirilmiş ve Adliyeye ve- rümiştir, Sultanahmet ikinei sulh ce- Nafıa Vekâleti Şoseler ve Köprü- ler Relsliğinde Muğla - Köyceğiz yolu üzerinde Namnam betonarme köprü inşaatı, Istanbul Sihhat ove İçtimai Muavenet Arttırma ve Ek. siltme Komisyonunda Tıp Talebe Yurdu ve İspltalya Hastanesi için satmalınacak kokkömürü ve odun eksiltmesi, 8 Ağustos Cumartesi BORSA 3 AGUSTOS PAZARTESİ Paralar Sterlir 1 Dolar 20 İsviçre ir. 2) Belçiks ir 20 Drahmi 20 Çek kuron M0 Le 20 Dinar Fransız (r, Liret vesikab Florin Avusturya şilin Cekler İsveç kurona İspanya pezeta #shem Iş Bankas Mü .0.— e TEE DİN 1 Hamiline oan Anadolu 45 60 25,80 MN 10 42,— Sirkesryriye 16— Tesimvay 18 — Bomonti Nektar 9.0 “> ye Aslan Çimento 1040 Merkez Bankas 7350 Duvarlı Bankas 2.— Şark Merkez Bcrsnesi 370 !stikrarlar Borcu T u gereki Metilen dahili Ermm A BC Syas — Erzurum 1 Misir Fakviiieri sake» > in 103.50 104.50 1908 11 1041 1 7— Sü Tahvilâöt Rahim Anadolu T ve TI in Anadolu Mümessil ak sadeyağı, beyaz peynir, tar- hana, kuru fasulye, mercimek, no- hut, kuru soğan, patates, çay, bul sur, zeytin eksiltmesi. Edirne Mer- kez Malmüdürlüğünde Edirne Jan- darma Mektebi için 120 hin kilo ek- meklik un eksiltmesi, Devlet Demir. yolları İşletme İdaresinde satmalı- nacak 50 adet ray bükme öleti ek- siltmesi. Kuhatasta İnhisarlar Levs- ım Şubesindeki Alım Satım Komis- vonunda Kayseride yaptırılacak ida- re binası inşaat! eksiltmesi, İstanbul iraat Mektebi Çiftlik Tdaresinde sa» tlacak izim (o mahsulü arttırması Istanbul Vilâyeti Nafım Müildürlüğtün- de Tmiversite Hayvanst ve Nebatat Enstitillerine alt mobilye eksiltmesi İstanbul Belediyesi Daimi Encüme- ninde Karnağaç müessesatı et ve İş- kembe satış salonlarmdn vaptırla- enk çenmel tesisatı. Ve Beledive Mat- baası için almacak mfleeilit levazrmı eksiltmesi, Istanbul Jandarma Satın- alma Komisyonunda © #atınalınacak 10 bin adet kabera civisi eksiltmesi, Mili Saraylar Müdürlüğünde Dolma- bahçe Sarayın hususi ve bir nüma- ralr dairelerinin dam ve suşak kur- Çanakkale Tüm satmalma komls yonunda 320 bin kilo yulaf 10 Ağustos Pazartesi Cibalide eski Gil camii yeni Küçük Mustafa Paşa mahallesinde eski Fe- ner yeni Abdülezel Paşa caddesinde 166 numaralı kârgir ev İstanbul mil- Wi emlâk müdürlüğünce satılacaktır. Milli saraylar müdürlüğünde Dolma- bahçe sarayı dam ve saçak kurşun- ları tamiratı Ankarada M. M. V. St, Al. komis- yonunda Kayseride yaptırılacak ya- par. |, Çanakkale Tüm satmalma komüş- ydnunda 240 bin kilo kuru ot,beledi- ye daimi encümeninde muhtelif cins kâğıt Ankarada M. M. V, St. AL komis yonunda 64650 adet kilim eksiltmesi Haydarpaşada Devlet Demiryolları ve Limanlar: işletme komisyonunda 3560 adet kuru pil, 100 adet seyyar telgraf makinesi pili, 155 adet demir levha, 10 adet yuvarlak zımpara ta- 41, 4000 kilo üstüpü, 13500 adet Mar- silya kiremidi. Üniversite arttırma ve eksiltme komisyonunda Tıp Fakültesi için gliserin, asitfinik ve formol eksilt- mesi, İstanbul gümrükleri satış İşleri müdürlüğünde satılacak 317039 kilo sa mahkemhnesinde vkif yapılan durusma geker arttırması. Şunlart tamiratı. 11 Ağustos Salı Nafıa vekâleti Demiryollar inşaat dairesinde Aydın demiryolu için ba-' last ihzar ve nakliyesi. İzmitte Tümen satmalma komisyo- nunda 417/700 kilo yulaf eksiltmesi Jandarma Genel Kamutanlığı An- karâ Satmalma Komisyonunda siğir eti, arpa eksiltmesi, Kadıköy Vakıf. lar Direktörlüğünde kiraya verile- cek arsa ve kulübö arttırması, 12 Ağustos Çarşamba Emlâk ve Eytam Bankasında tak- sitle satılık arsalar arttırması. An- karsda Sümer Bank Umum Müdür. Tüğünde Bursada yapılacak merinos fabrikasma ait kuvvet santrali bina- sile atelye binası msaatı. İstanbulda Sıhhat ve Içtimat Muavenet Müdür- lüğü Arttırma ve Eksiltme Komis - RESMI İLANLAR TURK LIMITED ŞİRKETİ ANKARA MUMES. SİLLIĞI, RESMİ İLANLAR TURK LİMİTED ŞİR- KETİNDEN : Şirketimizin Ankara Mümes- silliğine Bilâl Akba tayin olun- muştur, Ankara'da o Devsirden Pars ahzü kabzi, Şirket vamma temas ve müzakerede bulun- mak selâhiyeti yalnız mumal- leyhe tevdi edilmiştir. Keyfiyet bil'umum Resmi Devairin dikkatine vaz olunur. TIFOBİL Dr. IHSAN SAMİ Tifo ve paratifo hastalıklarını tutulmamak için ağızdan alınan tifo haplarıdır. “Hiç rahatsızlık vermez: Herkes alabilir Rütusv 55 kuruş KUÇUK İLANLAR Hususi Riyaziye dersleri : Yüksek taksilli bir genç Ese, orta okul ve ecnebi okul talebelerini e- min metodlarln gayet seri bir suret- te imtihanlara hazırlamaktadır. Isti- yenler gazetede ON. T; rumuzuna mektupla müracaat etsinler, tetikli mitralyöz vesaire gibi otoma- tik eslâhai nariye için kama,, hakkın da almmış olan 6 İlkteşrin 1930 gün lü ve 949 say: ihtira beratı bu defa olanların Galatada, Iktisat hanında, Rober Ferri'ye müracaatları ilân olunar. Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk Mahkemesinden ; 'Terekesine mah- kemece elkonulan ölü Doktor Bintir- uhtesinde bulunan -Beyoğl mey aza TetAYYesinds Ta Valide çeşme Bokağımdd 101 numa rali apartıman tamamı açık arttır. ma suretile 7-9-036 tarihine müsa- dif pazartesi günü saat 14 te satı Jacaktır. Tamamının kıymeti 8000 liradır. Yüzde iki buçuk dellâliye resmi ile ihale pulu müşterisine ajttir. Tafsilât: Mei katlı 11280 metro murabba: arsa ü- zerinde mebni zemin katı büyük w rabalık birinci ve ikinci katlarda be- yer ode, helâ, banyo ve mutbağı ve fevkinde büyük bir taraçası arka kasında 67-65 metro murabba bab- çesi vardır. İsteklilerin o yukarıda gösterilen gün ve saatte Beyoğlu | Dördüncü Sulh Hukuk Mahkemesi- ne baş vurmaları ve satış bedeli İkeymetinin yüzde 75 şini bulduğu taktirde en çok arttranın Üzerine ihale edileceği ilân olunur. Deniz Yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karrzöy o Köprüba Tel. 42362 — Sirkeci Mühürda' #ade Han, Tel. 22740 Lâpsek: va imroz postaları 9 ve 18 Ağustos tarihlerinde Jstanbül'dan . kalkacak İmroz yolü postaları yapılmıyscaktır. Buna mukabil 4, 11 ve 18 A- ğustos Salı günleri » Istanbul dan Ayvalığa kalkacak posta- lar gidiş ve dünlşte Lâpseki ve Imrozs da uğrayacaklardır. i (4408) İ — —— e —— tığı Ankara Satmalma Komisyonun- ida satımalınacak 4.000 kilo pirinç, 1.200 kilo zeytinyağı, 30.000 - 50.000 kilo ödün. Dahiliye Vekâleti Satın- | alma Komisyonunda vilâyetler evi meydanmın pergola inşaatı, Ankara Mektepler Muhasebeciliği o Satınal- ma Komisyonunda ekmek, et, böb- rek Yağı, ciğer, işkernbe, beyin, paça, tavuk, hindi, kesme ve toz geker, iyi su, maden suyu ve buz eksiltmesi, Istanbul Sıhhat ve İçtima! Muavenet Müdürlüğü Arttırma ve Eksiltme Komisyonunda leyli Tıp Talebe Yur- du hademesi için almacak 1 takım elbise. Lüleburgazda Tümen Al. St. yonunda Haydarpaşa Nümure Has-| Kumandanlığnda Tümen birlikleri tanesi için satimalmacak 50 - 75 bin) için satmalmscnk 29.750 klio vağı tak te “ Sabit fişenk hazineli ve yandan | | mevkii fiile konmak üzere ahere dev | rüferağ veya icar edileceğinden talip | ada apartman Üç | | Istanbul Yedinsi icra memurluğundan Adviye Rabianın Uhtesinde olup Emniyet Sands" birinci derecede ipotek olan ve tamamına yeminli. ehlivukuf tarafından 4750 lira kıymet otakdir edil! | Tophanede Sehilbey mahallesinde Tulumba aralığı İ koğında eski 6 yeni 10, 12 No. lı bir tarafı Şerife çi) ve Şerife Hesna Menzil ve bahçesi ve bir taraftan Kâzi” ve Hatiçe menzil bahçesi “ve bir'taraftan Riza ve: menzil bahçesi ve bazen Talat ile hissedarlarının bahç si ve bazen Şerife menzil bahçesi ve tarafı rabii yol mahdut bulunan bir bap hanenin satılmasına karar rilmiştir. 4 Zemin katmda : Mermer bir antre bir kuyu, bir sart buyük bir taşlık iki oda diğer bir taşlık, iki kömürlük 9 belâ, harap kömürlük mahalli iki harap oda, tulum?” kuyu, “ Birinci katında : Bir sofa üç oda bir aralık muti mahalli diğer bir koridor üzerine beş oda harap bir hes” İkinci katında: Bir sofa üç oda bir aralık mutfak m# halli ve bir helâ ve diğer bir koridor üzerine beş odâ. Üçüncü kat: Bir sofa, iki oda çinko bir tarasa bir m8. fak bir helâ bahçede bir kuyu havuz, mermer (fiskiy© ve etrafı mermer diğer bir havuz bir ser (elyevm im” lâtbene) zemini malta tonos bir mutfak hane dabi ayrıca bir kapısı. Bir su deposu bir öda bahçenin çakıl döşelidir. Diğer kısmında muhtelif ağaçlar V. Bina ahşap ve zemin katı kâgir tamir edilmek üzere cephesi açılmış ve olduğu gibi bırakılmış olup bur?” harap bir haldedir. Hane tamire mühtaçtır.-6 No. ye sım: Kâgir kısım olup sokaktan ayrı kapısı vardır. salık bir helâ ve birinci katında malta bir mutfak” oda, ikinci katında bir yük bir oda mevcuttur. Umut mesahası 766 metre murabbaı olup bunun 353 ç murabbaı ahşap bina ve 46 metre murabbaı kâgir b kalanı bahçe olan bir evin tamamı açık arttı | vazedilmiş olduğundan 22-9-936 tarihine müsadif günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttı irra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti o muhamme nin yüzde 75 ni bulduğu takdirde . müşterisi «Üzel bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhi baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit €€ lerek 7-10-036 tarihine müsadif çarşamba günü saat * İ ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci A$ İ arstırmasında arttırma bedeli kıymeti muhami İ yüzde 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kan” ahkâmma tevfikan geri bırakılır. Satış , peşindir. A” i maya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muh nenin Sile 75 nispetinde pey e veya milli bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzi” dı, Hakları Tapu sicili ile sabit olmıyan ipotekli # caklarda diğer alâkadaranm ve irtifak (hakkı sahipl€ nin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan dialarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihin€ itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize “ du'meleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicili ” sabit olmıyanlar satış bedelinin o paylaşmasından ha” kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden tevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli zayededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf | icaresi tâ9 bedeli müşteriye aittir.Daha fazla malümat almak is” Yenler 1-9-936 tarihinden itibaren herkesin görebilm?, için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi “ 34 - 4441 No, lu dosyaya müracaatla mezkür do mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (4390) Adana Beledıye Riyasetinder 1 — Adana şehri asfalt yollarının tamirinde kull mak üzre Belediye ambarında teslim (25-50) ton asfaltın satın alınması açık eksiltmeye konmuştur. 2 — İstekliler asfaltın tahlil vasıflarını ve imal © “ini bildirir vesaik ibraz edeceklerdir. 7 3 — Nakliye sigorta, gümrük, bilumum vergi v8 © sim ve diğer masraflar mütaahhide aittir. i 4 — Yapılacak tekliflerle usulu dairesinde yatı yüzde 7,5 nisbetinde muvakkat teminat akçası veya Banka mektubu gönderilmesi lâzımdır. 5 -- İhale ağustosun 10 uncu pazartesi günü on beşte Adana Belec.ye encümeninde yapılacaktır: © 6 — Muvakkat teminat (275) liradır. Gümrük Muhafaza Genel Kö mutanlığı Istanbul Satınalma KI misyonundan: 1 — Gümrük Muhafaza Deniz vasıtaları için 78. lem lâzimenin 14-8-936 cuma günü saat ll de il p kalem boya malzemesinin de 14-8-936 cuma gü” 14 de açık eksiltmeleri yapılacaktır. 4 2 — Tasınlanan tutarları: 78 kalem lâzimenin “ lira 60 kuruş ve 20 kalem boyanın da 2650 liradif- 3 — Şartnameleri komisyondadır görülebilir. , , 4 — İsteklilerin 78 kalem lâzime için 338 ve lem boya malzemesi için de 203 liralık ilk temin rak vezne makbuzu veya banka mektublarile 9 muayyen vakitte komisyona gelmeleri. (4331)