11 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

11 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

——— 11-10-9368 ' Zırhsız 5 Şövalye buli kizi Marlene Dietrich Londrada Yeni Bir Film Çeviriyor Fransanm en tanınmış rejisörle -| rinden Jaegves Feyder Londrada,| “İİ rarlöne Dietrich ile Robert Do at'ın oynadıkları bir film çevir.-| mektedir. rhsız Şövalye, ismini taşıyan filmin mevzuu Rusyanın 1917 ihti. Yâli anında geçmektedir. Ilk sahne - ler Kontes Aleksandra'nin Sen - Petersburg'daki yazlık sarayında ce. reyan etmektedir. Bu bina, aynen stüdyonun civarındaki arazi üz“ ne ve bir göl kıyısma imşa edilmiş - tir. i lik sahnede Marlöne, üç azgm a- tın çektiği bir kızakla geliyor. Geç- tiği yollarda ağaçlar çıkıyor, çiçek- ler açıyor. Marlöne seyahat el İedir, Kurşuni renkte geniş bir fe tuvalet ektedir. Başını kalpak, ayaklarında çizmeler vardır. Rolü, asil bir kadın rolüdür: Kon - tes Aleksandra Vladimofi. Ikejiâl kopmak üzeredir, | Biraz sonra kopacaktır. Marlöne de bir ingiliz casusu olan Robert | Donalt ile kaçacaktır » ——— Yıldızların resimleri nasıl çıkarılır? Film çevrilirken alman resimler - den başka, yıldızların evlerinde, hu- susi hayatlarında da resimleri çeki- içılar bu tarz fo- Yir, Esasen fc toğraf çekmeyi daha şayanı bulurlar, zira, yıldıza, istenil giyeti verdirmek İmkânı hâsıl En gok resim çektirmesini seven yıldız, Jean Harlovdur. Fotoğrafçda- ra karşı çok iyi muamele eder, pü- tün bir gün, elbise değiştirip resmini tani iteseler; bura “razı olir:”Bir günde dört defâ makiyaj değiştirdi. ği vâkidir. Ciaudette Colbert ise, tömamile ak sine, resim çıkartmaktan hoşlanmaz. Fakat fotoğraf müşkülât çıkarmaz. Hoş, onları gö- £ bildiği İ- i vâki değil- rünce hemence kaçn | çin, pek kolay ele ge dir. Fotoğrafçıların en çok resmini çek | mek istedikleri artist Gary Cooper - dir. Bütün resimleri iyi çıkar, Hem güzel giyinir ve sporcu bir hali var. dır. Marlene Dietreh'e gelince, o resim çıkartmaya bayılır. Esasen, sabah- leyin yataktan kalkar kalkmz he - men makiyağını yapar, hazırlanır, Fa-| kat ancak, öğleden sonra resim çı - kartır. Merlene hangi pozu alırsa ai- sın, muvaffak olur, Bir pozda on beş dakika bile kıpırdamadan durduğu vâkidir. Jean Kiepura Meşhur Tenor ve sinema yıldızı Jean Kiepura, Ingilizce, Pransızca, Al - manca, İspanyolca, Italyanca ve Polonya gilini mükemmele e: maktadır. Bütün bu dillerde şarkı da söyler. Sesi için Bundan bir müddet övvel Ameri- kalı muharrirlerden Archdale Jones, pir iş İçin Paramount Stüdyolarına telefon ediyordu. Amerikalı olmaşı. na rağmen mükemmel bir İngiliz .| ceye sahip olan ve o nisbette de iyı| konuşan, muhârririn sesi ve hitabeti| telefonda cevap veren müdürün na-| nazarı dikkatini çekmiş, onu derbsl stüdyoya davet etmiştir. Muharrir gelmiş, ne istendiğini sorunca, ken- disine bir rol teklif edilmistir. — Fakat ben aktör değilim! — Zarar yok... Bir tecrübe yapa - rz. Tecrübe yapılmış ve iyi bir netice vermiştir. Şimdi, muharriri, “Top * lantı” isimli bir filmde beyneli | bir casus rolünde göreceğiz. Bu tilm- de Gertrüde Mihael ile Herbert Marshall'da oynamaktadırlar . mi, j Sesli film, sözlü film bazün artık modası çoktan geçmiş, hele ilk icat günlerine nazara; hat-ya-renhli.dilm..İşte fotoğraf ve sinemaloğraf mühendisleri, $ makla beraber gayeye doğru kuvvetli adımlar atılmıştır. imdi de bununla uğraşıy Şurada tabü yenkierile gördüğünüz yaz perdede de böyle göreceğiz. Konuşmak: Evet, Telefon: Hayır Hollywood'da bir yıldızla kar: mak, onun resmin! çekmek, bir res-| minin altına imzasını attırmak, hat-| tâ kendisile görüşmek kabildir. Ta- kat ona telefon etmek imkânsızdır. Yıldızların telefon numaraları gayet gizli tutulur ve sık sık ta değiştiri - bir. Bunun da sebebi, hem önüne ge- len tarafından rahatsız edilmemele- ri, hem de İcap ettiği zaman, mensup oldukları şirketler tarafından der - hal iş başına çağırılmalarını temin - dir. Hemen her yildizin birçok telefon numaraları vardır. Meselâ Jeanne Harlov ile Harold Lloyd'un 27 tele- fon numaraları vardır. Yeni parlıyan yıldızlardan Bing Groaby, telefon numarasının 81k sik değişmesinden olsa gerek, bir gün €- vinin yeni telefon numarasını unut» muş ve eve telefon mecburiyetinde olduğu için, bulunduğu kahveden, stüdyoya telefon etmiş, kendi tele- (on numarasını sormuş. Stüdyudan, telefon edenin o olduğu hakkmda şüpheye düşmüşler, ve kendisini ta- nıtmasmı istemişlerdir. O zaman Bing Crosby, kendine has eda İle şarkılarından birisini söyle mek mecburiyetinde kalmış ve tele- fon numarasını öğrenebilmiş. Mileş Strogof Vaktile sessiz, sonra sesli ve fran- | sızca sözlü olarak yapılmış olan Mir | #el Strogoff filminin şimdi de bir in-| gilizce nüshası yapılıyor. Mae West'in ilk rolü | Mac West sahne hayatıma tiyatro- dan başlamıştır. Ilk rolü, meşhur (Tom Amcanın / Kulübesi) eserinde | #olivudun acık sarı yıldızı Cin Harlov, yeni çevirdiği bir filmde küçük Eva rolüdür. ayaz Ye Vilyam Povel ile beraber m çok terakki etmis bir haklka'tir. Fa- Henüz kat'i bir keşif yapılma sinema "yaldeızlayını; belki yarin be- ! İ Eğer Deniz bize | Gelmezse Hemen her genç kızm Ve delikay Imın bir hülyası vardır. O da, bir de- defa olsun Holiywooda gitmek, Fakat orada olanların bir tek ga- yeleri varsa, o da Hollywood'dan ka- | 'sabilmektir. En büyük yıldızlar, | sirket müdürleri, bir türlü işlerinin | başmdan ayrıfamazlar, battâ deniz| bile bu sinema şehrine pek yakın Jolduğu halde, denize gidemerler , Bu sebepten maddi imkânlara sa. hip olanlar, arzuladıkları şeyleri, re. fahları derecesinde, &vlerinde yaptı. rırlar, Meselâ, bemen bütün yıldız. ların evlerinde birer yüzme havu. zu, tenis kortları, daha başka spor sahaları vardır . Yıldızların bu tarzda hareketleri - nin, iş mecburiyetinden gayri Otir Bebebi daha var ki, oda, istiranat jetmek veya spor yapmak lüzumunu İbissettikleri vakit, başkaları taratın. |dan rahatsiz edilmemek endişesi - İdir. Möselâ, tanınmış bir" -**- uy. mumi bir plâğa, bir spor sâhağımü gitse, derhal etrafına bir sürü me )raklı toplanır, kimisi imza İster, ki İ misi resim ister, bir çokları da « A- meriksda bu âdettir. - hâtıra olsun! elbisesinden bir parça, bir düğ- me, bir mendil gibi bir şey ister. hattâ bunları çalar, zorla kapıp caç- tıkları da vardır . İşte bu yüzden, birçok artistlerin evleri âdeta bir malikâne gibidir İlçinde sineması, barı, tiyatrosu bile olanlar vardır . Yukarda gördüğünüz resim, Kay Francisin evindeki yüzme havuzu - dur. Denize hasretini tatmin içir artist, bunu böyle yaptırmıştır. Kay Francis'in böyle bir karar verişi, son Avrupa seyahatinden sonra ol. muştur. Artist seyahatten dönünce demişti ki: — Hollywood her yere benziyor fakat her yer Hollywood'a benzemi Bir Görüşte Sevmek Maruf Bir Yıldıza Göre Müthiş Bir Şey Hemen her filmlerinde âşik veya maşuka rolünü oynıya aşk « İtan gına getirdiklerini dığımız yıldızlardan çoğu, aşka ve bir görüş İte, yıldırımla vurulmuş gibi üşuk ol- maya İnanmaktadırlar. Bu, nekadar hayrete değer olursa olsun, böyle - İdir, Meselâ, Carole Lombard, Holly vood'un en az ciddi artisti olarak tü- nınmakla beraber diyor ki: — Pek tebil olarak böyle ani aşk lara inanıyorum. Hem bu nevi aşk « İlar pek tehlikelidir, ve ekseriya fa- cialarla biter . Heybeti ile meşhur Mae West te diyor ki: — Bir görüşte âşık olmak mlthiş bir şeydir. Meselâ esmer, uzun boylu ve güzel bir delikanlı gördünüz der hal kendinizi ona akmak hisemi duydunuz. N Ne diye lüzumsuz ve uzun taahhlit ler ararsınız. Bu güzel heyecanı tadı nız ve... Ayrılmız. Sinemanm tipik âşıklarından ve en son parlıyanlarından Bing Cros - Dy'de bu çeşit aşka inanıyor: — Herkesin başıma, diyor, böyle bir şey gelebilir. Ve böylesi başa go- lince, yapılacak şey yoktur. Yalniz, taahütlere girişmek, yani evlenmek büsbütün başka bir şeydir. Zira bazi kimseler evlenmek haricinde sever» jler de evlenince tahammül edilmez kimseler olurlar. Bu gibi vaziyetler de kadın, eğer hakikaten kocasını severse sabreder ve bekler. Fakat buna ne lüzum var? Neden bekle « meli? Bir çocuk daha Artistlik yapmağa başlıyan, daha doğrusu başlatılan çocuklar artık ka- İbak tadr vermeğe başladı. Şimdi de Arthur Hdüild isminde 11 yağların « da bir çocuk yıldız daha meydana çıktı. Nerede ise artık bütün film - leri çocuklar oynıyacak. air Sok filmler çocuk oyuncağı kanin. den değil mi? Bisiklet 'da yeni bir moda çık - ekler arasında. Bir Şok yıldızlar stüdyodan evlerine, ve evlerinden stüdyoya bisiklet ile gi dip. gelmektedirler. — Misak: Bing Crosby, Charlie Ruggeles. 62 film Cecil B. de Mille yeni bir filme başladı. Bu, büyük rejisörün 62 inci filmi olacaktır, Dile kolay.. Merle Oberon Hollywood'da bulunan Meris O- beton “Ateş Altında Ask,,, isimli Yeni bir film çevirmektedir , Şarlo, rejisör Şarlo yeni bir film çevirmeğe baş- lamıştır. Hemen bütün filmleri gibi komedi dramatik olan bu filmde baş rolü Paulette Goddard oynıyacak, Şarlo sadece rejisörlük yaparak ken- di oynamıyacaktır. Filmin dış sahneleri Şanghay ve Honoluluda çevrilecektir © Müselles Bu, bir filmin ismidir. Acaba Kü. bik mi? Bilmiyoruz .Bildiğimiz bir şey varsa yapılmakta olan bu tiim- de başrolü Mirlam Hopkin; makta olduğudur. 7000 çocuk Meşhur mizah üstadı Mark Twa- İMin Tom Sawyer isimli eseri filme almacaktır. Bu eserdeki ço- cuk rolleri için yedi bin çocuk göz“ den geçirilmiştir. i Paderewski Büyük Piyanist Paderewski'nin bir filmde vol alacağını Yazmıştık. Filmin ismi “Mehtapta Sonat” dır, Yakmda çevrilmeğe başlanıyur s'in yap » bir şekilde toplanarak. evinde Yi İcok eğlence e vasıtaları (o yaptırarak görlşebiliyor, ayni zamanda İşini de yor. Burada İnsan dostlariyle hususi görebiliyor ,