4 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

4 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Feci şey! “ Bigada bir de bir delikanlı evlendiği gece kurşunla öldürüldü Biga, (TAN muhabirinden) — Kasabamızın » bir mühim meselesi sayılan Güleç köyünde toki feci bir hâdise olmuş, bir genç evlendiği gece öldürülmüştür. Hâdisenin tafsilâtı şudur: | n kimsesiz ve pek sakin bir delikanlısı ? olan Hüseyin oğlu Şerif, yine ayni köyden | Ümmügül isminde bir kızla nikâhlanmıştır. Dü. gün gecesi, gelinle güveyi geç vakte kadar mi- safirler arasında oturmuşlar ve davetliler dağı) dıktan sonra odalarına çekilmişlerdir. Ertesi sabah, Şerifi uyandırmak için odasına giren ev halkından biri, damadı orada bulama- mış, gelinin derin bir uyku içerisinde olduğunu | görmüştür. Şerif, etrafta bulunamayınca köy muhtarına haber verilmiş ,köv bekçisi bütün çevreyi do- laşmağa çıkmıştır. Bekçi, yarım saat #onra eve dönmüş, Şerifin beş yüz metre ötede bir tarla içinde ölü olarak yattığını söylemiştir. Belediyesinin devamlı çalışmaları sayesin büyük imar hareketlerine merkez olan Maraş MARAŞIN UMUMİ MANZARA. SINA BİR BAKIŞ Maraş Elektr sudan temini için bir proje yapıldı de çok kısa bir zamanda .wv. > iginin Belediyenin yeni çalışmaları Maraş, (TAN muhabirinden) — Belediye, önümüzdeki çalışmaları için çok geniş bir pro- gram hazırlamıştır. Bu programda şehir keria. rında büyük bir yüzme havuzu vücude getiril mesi, burada temizlenecek suyun demir boru- larla mezruata tevzii, elektriğin sudan İstihsali gibi mühim işler vardır. Bu husustaki projeler tasdik edilmek üzere Vekâlete gönderilmiştir; Belediye, ayrıca büyük bir mezbaha ile geniş ve asri bir hal yaptırmak kararındadır. Doktor Süküti Tükelin reisliğinde çalışan Maraş Belediyesinin, şimdiye kadar temine mu- Yapılan muayene, zavallı gen- ân bir kurşunla başından Gnl larak öldüğü neticesini vermiş- tir. Tahkikat, ehemmiyetle de- rinleştirilmektedir. Malatyada Kış ve Mahrukat Malatya, (TAN) — Devam eden | kar, yakın köylerin bile yollarını ka-! pamış, odun ve kömür fiyatları üç Böizli. pahalılanmıştır. İ Antalyada İki Terfi İ Antakya, (TAN) Ağir ceza makemesi reisi Necati Temzörür maaşı 90 iraya, hukuk hâkimi Rauf Kuralın maaşı da seksen liraya çıka rilmiştir. Kuyucakta meraklı. deve güreşleri Yedi çift devenin güreşini iki bin kişi seyretti Nazilli, (TAN) — Mevsimin oen heyecanlı (deve güreşleri) geçen haf ta Kuyucak'ta yapılmıştır. Atçadan, Köşkten, Sarayköyden gelen 7 çift deve Kuyucak İstasyonu yakmındaki geniş düzlükte karşılaşmışlardır. Mer'anın muhtelif noktalarına kalm zincirlerle çivilenen lük denilen deve lerle azılı ve iri elisseli güreşçi Tülü ler, Maya, denilen küçük, dişi deve- yanlarında ağızlarını hopurda» tarâk ve köpükler savurarak dik başlarile etrafa heybet saçmışlar, günün bütün soğuğuna rağmen ci var kasaba ve köylerden iki o bine yakım seyirci toplanmış, güreş mey- danı bir pazar ve bayram (yerine dönmüştür. Davul, zurna ile başlıyan güreşler de ayağa üç çift deve güreşmiy, bu kısım çabuk bitmiştir. Ortaya güre- şen iki çiftin oyunları epeyce iyi ok muş, bütün Neyetân başa güreşen develerde tadılmıştır. İki çift büyük Tülü deve çok meraklı oyunlarla herkese soğuğun şiddetin! unutlur- Biga, (TAN) — graf hat çavuslarmdanAbdülga? su'alınıya gilin. bu tkğula dö: dan tutuşmuştur. Çucuğun feryadr valdasi yatışı, fakat zmaalit kız can ve misir . Güreşen derelerden bir çift Kasabamıza bağlı Çanpazar köy FUR eşi, İ diye bağır. Bir kız çocuğu i çok feci bir şekilde yan inde oturan tel- geceleyin $ y Yaşındeci Kiz A elvar ko özy nşular “Kö'birez sp Tim Santin içide bağ Çok dilli ve sevimli | ge “babacığım beni doktora götür, « dütün nahiye halkını ağlatmıştır . Sürek avında dikkatsizlikle bir genç öldürüldü Biga, (TAN) — Kasabamıza bağlı Eşelek köyünde geçen perşembe gü - nü bir silrek avr tertip edilmiş ve iv. cı başr tarafından herkese hir mevki tayin edilmek suretiyle tertibat alın- mıştır, Avcılardan Sadettin oğlu İbrahim isminde bir genç kendisine gösterilen noktada durmıyarak habersizce yeri. 1! değiştirmiz ve domuzların geçmesi İhtimali olan bir yere gitmiştir. Orada bir kımıldama hisseden ayni! köyden İsma!! © Ahmet, hemen o roktaya ateş etmis ve domuz vuru - yorum zanniyle arkadası İbrahimi öl dürmüştür. Ahmet tevkif edilmiştir. Dİ İİ YA KÜÇÜK MEMLEKET HABERLERİ * famit Sıtma Mücadele Heyeti Re. ii Dr. Abdurrahman Adana sıtma mücadele heyeti başkan. Yğma tayin edilmistir. * İzmit tuyyare cemiyeti baskaşlı. Zina Ziraatçi Mahmut, ikinci re isliğine de gümrük başmemu. ru Ali Haydar seçilmişlerdir. İ* İzmit Maarif Müdürlüğü tarafın. dan şubatın 18 üncü günü ak. samı Ulu Gazi mektebi salon , larmda hir balo verilecektir. * Merzifon hükümet doktoru Şar, man ile belediye ebesi Behire ze olduğu beledi işleri de jbu arada gözden geçirmek fay- dadan uzak değildi | Belediye; (35) bin lira sarfile e - lektrik tesisatı yapmış ve şehri kâmi- lemiştir. Maraş harbin « Postası gecikiyor Inegöl, (TAN Muhabi- rinden) — Bursa, Kara köy postası evvelce bura- da birleşirken bu telâki- nin şimdi Eskişehirde ol- ması postanın bir gün, ba- zan da iki gün gecikme- sine sebebiyet veriyor. Yenişehir - Bilecik yo- lunun kar yüzünden sık ik kapanması ve postanın Yenişehirden buraya ara- ba ile taşınması gecikme- nin sebepleri arasındadır. Posta arabasının İnegö 'e muayyen saatlerde gel mesi mukavele icabıdır. Gecikmelerin devamı kar şısında icap eden tedbirle rin süratle alınması hu- susunda alâkadarların dil katini çekeriz. Jen tenvir de gehit düşenler için üç âbide kur - muş, Çocuk bahçesi ile Aile parkını İl açmış, Belediye binası, mezbaha ve Ekmek fabrikası inşa otmiş, bakım - | siz mezarlığın yerinde asri bir mezar- lık kürmüş. sinoma, gâğinö, fidanlık, İ su çeşmesi yaptırmış ;-binlerce metre İmurabbar parke kaldırım ve eadde döşemiş, bando tesis eylemiş, yangm için tertibat almış, temizliğe azami itinayı vermiştir , Belediyenin başardığı işlerden bi- Jarmın üzerlerini kapatmaktır. Bu pis sulu derelerin ü- risi de pis dere e! Jzerlerinde bulvar ve yollar vicude ge- tirilmiş, bu suretle şehrin umumi ka - nalizasyonu da ayni zamanda temip edi iki Mehmet .. Arasında kanlı Bir vak'a Arapkir, (TAN) Arapkirin İ Mutmur nahiyesine bağlı Darugan| İköylinden İbrahim oğlu Mehmedi! ayni köyden 14 yaşında Şakir oğlu Mehmet tabanca ile yaralamıştır. İki Mehmedin aralarında öteden- beri bir düşmanlık mevcutmuş. KöY- de Yusuf isminde birinin evinde Köy lülerle beraber bir hayli oturan (İki; Mehmetler evlerine dönerlerken Şe kir oğlu Mehmet birdenbire tabancâ- Çarşambanın umumi görün Zileden bir görünüş Zilede . sağık . İşleri Zile, (TAN) — 936 senesinde, hu- susi muhasebeye ait olan disparser- de 1500 hasta muayene olunmuş, bunların 460 ma meccanen ilâç veril- miş, 160 si de Ledaviye tabi tutuk muştur. Yine geçen sene 6369 kişiye çiçek, 866 kişiye tifo aşısı yapılmış, 3 kilo 370 gram kinin dağıtılmıştır. Ayrıca belediye (o doktorluğunca 1250 hasta muayene edilmiş, 350 has taya da parasız ilâç verilmiştir. Belediyemiz 150 lira aylıklı bir da hiliye mütehassısı aradığı halde he- nüz talip çıkmamıştır. Bele dok. toru olmaması ve kazamı bir doktorla kalması sıkmıya sebep ole maktadır. ZİLEDE KÜLTÜR İŞLERİ Zile, (TAN) — Bu yıl merkezde 1014, köylerde 504 çocuk mektebe devam etmektedir. Orta mektepte 211 çocuk okumaktadır. 936 yılında kütüphaneye 378 oku- yucünun gitmiş olduğu, tutulan is tetistiklerden anlaşılmıştır. İzmit Fakirlerine Yardım İzmit, (TAN) — Halkevi içtimaf yardım şübesi Vali Hâmit Orkaym reisliği altında bir toplantı yapmış- tır. Toplantıda, fakir halka kömür tevzi edilmesi konuşulmuş ve tevzi , ata hemen başlanmıştır. İzmit fakirleri; Halkevinin.bu gü- İzel ,20l teşebbilstinden pek mermi Bafra Ha:kevi azalarının Çarşamba seyahati üşü “Kandıra — Köylerinde “Hırsızlıklar Kandıra, (TAN) — Çiller köyün- de Ahmet oğlu Azizin evinden tütün, altın yüzük ve para çalınmış, hirsiz İbrahim yakalanmıştır. Akçaovadan Ali, değirmendeki &yonun lâmbalarmı çalmış, bunla- İzmitte satarken tevkif edilmiştir. Şahihlerde İzzetin evinden tütün! alani İsmmağ tutulmuştur. Aşkon birer derece terfi ettiril. mişlerdir . Giresun vilâyeti hesabma İtal - yula 3,5 sene fındıkçılık tahsil eden Mahir Durukan Giresnna| dönmüştür » Bursada Jise falebesinden İkisi menenjitten mustarip © olarak hastaneye kaldırılmıştır. , Bergama C. H. Partisi Başkanı Ahmet Hamdi Arkan yerinde bırakılmış, Halkevi başkanlığı muş, Sarayköylü Taban oğlunun de- vesi birinciliğ kazanarak mükâfatını almıştır. Güreşten sonra Nazilli ser.| mayedarlarından biri üç yüz elli lira! vererek bu deveyi satım almak iste- miş, fakat sahibi pehlivan devesini satmamıştır. Kuyucak Parti ocağı ve gençler birliği bu deve güreşi sayesinde heş yüz lira varidat temin etmişlerdir. Ayni gün, Kuyucak Parti ocağı ile Gençlerbirliğinin açılma töreni de yapılmış, İçe Parli Başkanı Sami! © pa kooperatif direktörü Fehim Kutlunun kısa bir söylevile kesilen Ergin seçilmiştir . kurdeleden sonra birlikte davetlilere | geye RA İ gençlere zaylar ikram edilmiştir. sını çıkararak bir el ateş etmiştir. Yarast ağır olan Mehmet Malatya memleket hastanesine nakledilmiş suçlu yakalanmıştır. Bozöyükte tarıhi âbide Bozöyük, (TAN) — Türk mima cisinin güzel bir abidesi olan Kasım paşa camiinir bir kaç asırdan beri tamir yüzü görmediği için harabiye yüz tultuğu hakkında “TAN, im vu kubulan neşriyatı üzerine Maarif Vekâleti buraya"bir mühendis dermiş ve camide keşif yaptırmıştır. Vekâlet, camiin tamirini evkafa bildirecek ve bu değerli Türk âbide- isi yıkılmaktan kurtarılacaktır. Bafra, (TAN) — Bafra Halkevi Ar, Gösteri, Spor kolları azâ- sı,Çarşamba Halkevini ziyaret etmiştir. Bu münasebetle, İlimiz içinde daima takdir uyandıran gençlik hareketlerinin cidden göğ- sümüzü kıvançla şişiren bir yolda ilerlediği görülmüştür. Bafra gençliğinin Çarşamba Halkevi salonunda verdiği müsamere gü- zel ve parlak olmuştur. Müsamere, Halkevi Başkanı Zihni Lokmanm kısı göylevinden sonra İstiklâl Maryı ile başlamış, Mithat Doğu ve arkadaşlarının konseri çok beğenilmiştir. Bundan sonra bir per delik İstiklâl piyesi ile Şeriye mah - kemesi, Mahcuplar adlı o komediler muvaffakiyetle temsil edilmiş, ama- törler için hoş görülmiyecek yi bir falso yapıl İmamitştir. Daha sonra monoloğlarla, nezih birer kahkaha tufanı yaratan müsa- mere nihayete ermiştir. VOLEYBOL MÜSABAKASI Ertesi gün Bafra ve Çarşamba voleybol takımları karşılaşmış, Baf- ra galip gelmiştir. Şu kadar ki her iki takımın da iyi hazırlanmamış ol- ması, bize netice hakkında kat'i bir fikir vermekten uzaktır, ÇARŞAMBA HALKEVİ Çarşâmbada az para, fakat büyük bir azimle modem Ve gençliğin iste- diği konforu havi güzel bir Halkevi binası yapılmış olduğu takdirle gö- rülmüstür,