19 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

19 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

hi # kedilecektir. İ şantiyesi e——— 2 HAFTA DİNLENE, sevinilecek şey! Balmumu fiyatı düşüyormuş. Sakızla rımız daha yumuşak olur; daha ko lay çiğnenir. Davetlerimiz daha sıklaşır ve davetlilerimiz artar. Gerçi biz balmumundan başka şey lerin ucuzlamasını bekliyorduk am ma ne yapalım?! Kismette balmu mu varmış. Ya o da ucuzlamasa idi ne olurdu halimiz! Bir ufak fikra dinler misiniz? İ Dostiarımdan biri vardı. Maki - neleşmenin son derece düşmanı bir adam olduğundan meselh üç gtin bir teviye ayni saatte işinin başı- na gelmiye bile tahammül edemez. a Böyle tahammülinün tükenip te geçe kaldığı günlerden birinle res mi paydos saatinden evvel işinden çıktığını gören müdürü kendisine sormuş: — Kuzum efendim! Neden böyle erken çıkıyorsunuz? Dostum cevap vermiş; — Beyefendi Hazretleri! Malü- mu sâminiz! Bendeniz sabahları er ken gelemiyorum, Bari akşamları erken çıkayım da telâfi edeyim de dim. . Ben eskiden imamdım Rahmetli amcam anlatırdı: Diyarbekirde eşraftan bir zat varmış. Oranm eşrafından oldu - Zundan kapısı herkese açık ve sof rasmda dalma birçok misafir bulu- nur, hoşsohbet bir zat olluğu için dalma meclisi kalabalık olurmuş, Lâkin bu zatın konağında garip bir DA BiR DİNLENE! âdet varmış: Eşraftan olan ev sa- hibi ne zaman ayağa kalksa yanım dakiler de kalkar: Ne zaman gül - se onlar da güler, ne zaman kal- ve içse onlar da içerler; hülüss o | ne yaparsa etrafmdakiler de bir iba | det İnkiyadile ayni şeyi tekrar e - derlermiş, Bu zat İle lâibali olan amcam sor muş, — Hazret! Bu yanmdaki adam- larm seni taklit etmelerinden mü- azzep olmuyor musun?! — Hayır, demiş! Ben gençliğim de İmamlık ettim de başkalarının bana uymasına alıştım. Bu fıkrayı size naklederken an- latmak istediğim cihet şulur: Huy canm altındadır: Nargileyi içine üfliyen zurnacı- lar, bifteğini nişterle kesen opera törler, oturduğu iskemlesini kam - çılıyan süvariler olduğu gibi. * Nalıncı keserinin sızlanması Adr çıkmış biçarenin; hep kendi- ne yontar diye. Halbuki onun 74 naati kendine yontmak değil nalm . Eğer nalmer yonttuğu yongaları kendine çekiyorsa knbâ- hat keserde mi? Nalmcı keserinden başka kendi- ne yontan, hele nalmcı keseri olma dan kendine yontan yok mu? Eğer bir kimse veya nesne çıksa da: “.— Ben kendime yontmam! Dese bütün nalmc keserleri “is- tifa ederiz!,, diyorlar. Lâkin hani ya o kabadayı?! İ | B. FELEK “Hayvan İhracatı İçin Kursta hayvan #firaci blacak bir limitet şirketi kurulmak| tadır. Şirketin sermayedarları, İş ve Zirast bankalariyle hayvan ihracatı yapan tüccarlardır. Şriketin direktör Yüğüne Emlâk Bankası İstanbul yu - besi müdürü B. Muhiddin Osman ta - yin edilmitşir. Direktör, perşembe günü Karsa gidecektir Şirket, şimdilik en yalım memle - İketlere ihracat yapacaktır. o Suriye İran, İrak bu meyandadır . Yeni 10 Paralıklar i basflacak 10 parslıkların ni i darpane müdürlüğü tara -| fından Maliye Vekületine gönderi! - misir. Baskı hazırlıkları ti lan - bas- Van Gölünün Vapurları | Tamam Vangölünde işletilmek üzere Ka- İsmpaşadaki tersanede yapılmakta o. Jan 3 büyük vapurun inşaatı tamam- lanmıştır. Vapurlar, 150 şer tonluk. tur, Hepsi bir örnektedir. Gemiler parça belinde bugünlerde Vana sev. Gölde büyük bir gemi kurulacak, göl nakliyatı İçin zaruri bütün malzeme orada ya- pılacaktır. Göl sahilinde mevcut bir petrol ku. yusunun - işletilmesine başlanmıştır. Buradan almacak petrolden göl nak- Jiyatında istifade edilecektir. Tablasını Bırakıp Kaçan. Yankesici Beyyir satıcı OKümil admda biri İdin Taksim meydanmda Cemile is. minde bir kadınm çantasını elinden kaparak kaçmıştır. Fakat kaçarken tablasını orada bırakmıştır. Bunun & gerine kadm tablayı alarak karakola götürmüş, Kâmil de polis tarafmdan Branmıya başlanmıştır , Zehirli gaz Kursları Açılıyor Zehirli gazlardan korunma çarelerini göstermek — üzere Haseki hastanesinde açılan 26. hirli gaz kursundan başka ö- nümüzdeki haftadan itibaren ecracılarla sıhhat memurları için ayni yerde ikinci bir kurs daha açılacaktır, Bu kursa ros. mi, hususi eczacıların hasta bakıcılar, hemşireler iştirak €- decektir. Halk kursları bu ay sonunda açılmış olacaktır Sokakta Bir Yığın 10 Kuruşluk vvelki gün Yedikule surlarında dolaşan Kadri isminde bir çocuk yarımı toprakta, yarı dışarıda gö - mill bir on kuruşluk görmüş, topra” ğ biraz daha kazdığı aman eline bir gok 10 kurusluklar geçirmiştir. Ço- cuk, hiç yoktan bulduğu bu para - larin evine koşmuş ve haber vermiş- tir, Çocuk 450 kuruş kadar bulmuş . tur. Sonra bir kaç kişi daha 10 kusuş larm Gulunduğu yere gelmişler, kaz - dikça para çıkarmışlardır. Bunların bulduğu para da 10 lira kadar tat. muştur » “Hüdise polise aksetmiş ve tahkika- ta başlanmıştır. Paraların hepsi yeni 10 kuruşluklardandır. Buraya iimin tarafmdan gömüldüğü araştırılmak- Jada Bostancıdaki Otobüs Faciası Dün haber verdiğimiz Maltepe oto. büs faclası tahkikatı ilerlemektedir. Yaralılar, Haydarpaşa askeri hasta. | nesinde yatmaktadır. Subaylardan B. Muzafferin bacağı kırılmıştır. Diğer yaralıların sıhhi vaziyetleri düzel - mektedir. Her iki otobüsün goförü dün de müddelumumilik tarafından Arnavutköyündeki Amerikan oldular ve çok alkışlandılar. anmış sonra da urogrumm diğer ma almışvır, Kızlarımız. marştan Sönre Turan Dot piyesinden dikkat çeken bir Kız Kollejinde Bir Müsamere Tertip Edildi Genç Kızlarımız Bunda Çok Muvaffak Oldular Kız Kolleji- nin talebeleri, dün mekteplerinde bir müsame- re verdiler. Kızılay Cemiyeti menfaatine veri- len bu müsamerede genç kızlarımız muvaffak Müsamereye önce İstiklâl Marşı söylenerek beş- dğelerine “Turan Bet, isimli bir piyes temali etmişlerdir. Piyes, “bir Çin İhikâyesini carlandırmaktadır. Kolejin genç kız ta- iebeleri, piyeste Üzerlerine aldıkları rollerde muvaf- fak olmuşlar, kendilerini takdirle seyreden güzide davetlilerin takdirlerini kazanmışlardır. Kızlar bu piyeste rol icabı bürünülecek elbise ve kıyafetleri kendi elleriyle hazırlamışlar, bu işte de Piyesten başka bir sahne Bir şamandıra zincirini kopardı Evvelki akşam başlıyan lodos fmr- tması devam ederken limanda büyük şamandıralardan birisi ortadan kay - dolmuştur, zincirleri - ni kopararak Marmaraya açıldığı tah min ediliyor. Marmers limanlarınm relsliklerine, şamandırayı aramak Ü. zere tebligat yapılmıştır. Büyük ve 10 bin Hira kıymetindeki bu şamandı. ranm bir kazaya sebep olmasından korkukıyor. © Sandalcılık Para kazanmak maksadiyle kayık ve sandal kullananlarm 18 yaşında olmaları, bedeni ehliyeti haiz bulun. malları ve yüzme bilmeleri şarttır. Be leğiye meclisinin bu hususta verdiği kararın tatbikine 1 haziranda başla- nacaktır. Kayık ve sandal kullanan lar, imtihan geçirdikten sonra birer ehliyetname alacaklardır. Sağlık İçin rumak maksadiyle büroşürler bastır. maya başlamıştır. İlk olarak kızamık karahumma ve tifo broşürleri çıka. rılmıştır. Vekâlet, karasinek ve tah- takurusu gibi hastalık nakleden haşe reler için de hususi afişler hazırla” miştır. Trabzonda Yeni Hastane Trabzon (TAN) — Yakında şehri mizde temelleri atılacak olan devlet nümune hastanesi, stadyom civarm- sorguya çekilmiş ve tevkif edilmiş . tir, daki denize nazır Şair Hamami oğlu nâ ait arazide vanılacaktır. Sıhhat Vekâleti, umumi sıhhati ko-| G. HAKKINDA Kâzım Özalp Teftişe Başlıyor VEKİL, MİLLİ MÜDAFAAMIZ İZAHAT VERİYOR Evvelki gün Ankarada nşehrimize gelen Milli Müdafaa Vekili General Kâzım Özalp, burada donanmayı teftiş edecektir. Bu ara- da Vekil, İngiliz Kralmın taç giyme merasimine iştirak edecek olan ”Kocatepe,, muhribinin yolculuk hazırlıklarını da gözden İ geçirecektir. General Kiz Özalp, çarşamba ve- ya perşembe günline kadar burada kalacak Ve Bagvekilimizle birlikte Ankaraya dönecektir. Mut Müdsfoa Vekili, kendisiyle görüşen gazetecile, | re muhtelif âskeri işler hakkında şun. arı söylemiştir: «.— Askeri Şüranm bu defaki top- lantısı, bir ay devam etti, Çok ehem. let Meçlisine verilecek amın lâyiha. ları da vardır. Bunun arasında mem lekete gamil olacak, asker ve sivil bütün yurttaşları alâkadar edecek bir hava kumandanlığı teşkiline dair hazırlanmış bulunan lâyihayı işaret etmek isterim, Kurulacak olan bu kumandanlığın geniş selâhiyetleri o. lacatkır. Bundan başka memleketi. mizde harp endüstrisinin ve bilhassa tayyare fabrikalarınm tevsi ve İnki. | gafını temin edecek bazi kanun pro-| 3eleri de hazırlanmıştır. Ordumuzda motörlü vasıtaları Ç0 miz ve kararlarımız vardır. Bunları sıra ile kuvveden fiile çıkarmaktayız. İter, İnşasma geçmek için omuayyen miyetli işler çıkarıldı. Bu arada Mil| ğaltmak için bazı ciddi teşebbüsleri. dı Gölelik tersane plânları hazırlanmış- | ÇİLEK e A müesseselerle görüşmelere devâm ©. lunmaktadır. Yeni Milli Müdafaa bütçesi geçen yümkinden biraz fazladır. Bir mik. tar da tahsisat verilecektir. Donanmanm takviyesi için yapılan siparişlerimiz zamanında teslim olun. mak Üzere muamele, tabii seyrini ta- kip etmektedir. “Harp malülleri için tetkikler yap- tırdık. Bu tetkikler ilerlemiştir. Bir karar verilecektir. Eski kanunla te. kaiit olmuş milli mücadelede hizmet etmişler hakkında dt bazı teklifler vardır.,, Parisli Bir Belediye Âzası | İstanbulda Paris belediye meclisi azasmdi” B. Moris Kanten Bükreşten şeb” mize gelmiş ve semplon eskpres”. Parise gitmiştir. B. Kanten harei* tinden evvel kendisiyle görüştü cilere şunları söylemitşir : “.— Güzel şehrinizi gezdim, Be” oğlu cihetinde açılan büyük cadi? ” leri ve muntazam İnşaatı takdirle dim. Kendisile görüştüğüm İst” bul valisinden ve belediye relsind” gördüğüm kolaylıklardan ve büsÜ kabulden çok mütehassisim. fstanti la gelişimin sebebi, Pariste büyük © çiniz B Suat Davaz vasıtasivle, AN” kara ve istanbul velilerine Parist © çılacak müstemlekât sergisini #Y9 için resmen yaptığımız daveti gifs hen da tekit etmekti İstanbul valisi, işleri mâni olmsf* sa bu davetimizi is'af etmek icin ©“ linden geleni yapacağını vadetti. Ankara ve İstanbul valilerin! v7 larmda şehir meclisi azalarmdnn bi * rer heyet bulunduğu halde P selâmlamak ve kendilerini misefi” mek bizim için hakiki bir sevinç t89* kil edecektir.,, Dört Metreden Sokağa Düştü Galatada oturan Alberin 2 yaşi? daki çocuğu Moiz evin penceresini sokağa bakarken müvazenesini KAY “ Bederek 4 metre kadar yükseklik * ten sokağa düşmüş, ağır surette Y” ralanmış ve hastaneye kaldırılmıj * tır, Ev Soymuş Karagimrükte Sultan mahallesi air elmali ÜR imada hırsız “Şirerek 5 #oymuş, tahkikat neticesinde heri iğ sabıkalı Cavit tarafından yap” İdığı tesbit edilmiş ve Cavit yakala” maştır. Emlâk Birliğinin Yapacağı İşler Yeni kurulan Emlâk Birliğinin © savvurları etrafında Birlik Reisi 6“ zetemize gu malümatı vermiştir: K «.- Birliğimiz, shemleketimizi” gayri menkullerin kıymetini düşü! sebepleri tetkik edecektir. Gayri kul sahiplerinin menfaatlerine UY düşen tedbirlerin alınması ve mer keti iktisaden müteessir eden bu “* ziyete nihayet verilmesi için düşü” * düklerimizi bildireceğiz. Birlik, 9” nüz hiç bir müracaatta bulu Mİİ BİRKAC SATIRLA eyoğlu merkez bağlı 12 mahallenin rosu bitirilmek üzeredir. # kada” ir alın” evlet Demiryollarma cak memurların imtihan” bugün yapılacaktır . . ümerbanık Umum Müdürü N rullah Sümer, şehrimiz? miştir , . eçen yıl olgun'uk imthani”” rmda birer dersten yy fak olamıyanlarm imtihanlarına nisanda başlanacaktır EŞE. 19 NİSAN PAZARTESİ Burün hava, sureti umumiyede bulutlu olacaktır. Rüzgar, değişik İsükametlerden matedil bir sür'atle esecektir. Ege mıntaka- sında hafif yağmur yağması ihtimali var» ir, DÜNKÜ HAVA Dün, barometre 756 milimetre. “hararet en çok 18, en ar 9 santigrat olarak kayde İdilmiştir. Rüzgâr, değişik istikametlerden “mis hava umzmiyetle bulutlu gecmistir. Bugünkü Hava: DEĞİŞİK 4 üncü ay Gün:30 KasmılÖ. Safer: 7 Nisan |j1356 Heri 1953 Rum İİ Güneş: 516 — öğle: | 1209 İkindi: 15.59 — Akşam: 1807 Yatsı: 20,20 — İmsâk;