17 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

17 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

—— an TAN 1.n.mı KALİTE iÇiN YENİ BİR Dünya Rekoru Kıran Goodyear lâstiklerini umum halk için dayanıklı bir lâstik ola- rak yapmakla meşgul iken Goodear fabrikası günün birinde, durmuş, düşünmüştür: — Acaba hususi bir tip müşterinin ihtiyacı ihmale uğramış değil midir? Düşündüğümüz müşteri, kalite fikri iliğine kadar işliyen, fiyat üzerinde durmıyan, kalitenin kendisi ve çoluğu çocuğu için temin edeceği müsbet faydaları ve menfaatleri gözönünde tutan adamdır. Bu tip adam, yüksek kalite mal imalinde ileri gidilmesinin belli başlı bir âmilidr. Bunun için herhangi sanayi şubesinde ön safta yürüyen bir sanayi müessesesi kalite müşterisinin ihtiyaç * larını düşünmiye mecburdur. Çifte Kartal lâstiğini bu düşünce ile, sırf kalite adamı için yaptık. Bunu hazırlarken ticari maliyet endişelerini bir tara bıraktık. Hattâ bu emekler vesilesiyle bütün otomobil lâstiği imali sanatinde mühim bir ileri adımı attık, Çifte Kartalı yaparken, üstün malzeme gayretiyle bütün dün- yayı aradık, taradık. Yeni ve çok kuvvetli vasıflarda malzeme inkişaf ettirdik. Elde ettiğimiz mahsulü haftalarca tecrübeden geçirdik. Hem de nerede: Dünyanın en büyük süratle hareketini muhafaza eden tecrübe tertibatı üzerinde... Lâstik bir taraftan da hararete maruz birakıldı. Bir taraftan da saatte 155 kilometre süratle hareket hlinde bulunduruldu. Mksadımız; kalın, ağır, sert bir lâstik yapmak değildi. Hafif, yumuşak, zemin üzerinden uçar, tam İstirahat temin eder bir lâstik vücude getirmek ve otomobili âdeta bir hava yastığı üzerinde hareket ettirmekti. Buna muvaffak olduktan başka güzellik tarafını da temin ettik, Lâstik, bol istirahatle eşsiz em - nijeti birleştiriyor. Kalite ölçüsü olarak şunu söyliyelim: Çifte Kartal: bugüne kadar yapılan her lâstikten fazla dayanacaktır ve dayandığı müddetçe de azami emniyet temin edecektir. Otomobilinizde Çifte Kartaldan mükemmel bir lâstik kullana- mazsınız, çünkü yoktur. Çifte Kartalın ayrılmaz arkadaşı da can kurtaran iç lâstikleridir ki bütün patlama risklerinin önüne geçecek surette yapılmıştır. Bu kalite lâstikleri diğer lâstiklerden daha pahalıdır. Fakat zannedebileceğiniz kadar pahalı değildir. Bundan başka bu lâs- €klerin asıl vazifesi, para değil, can kurtarmaktır, Can kurtaran iç LÂSTIKLERİ A — Sarı supap ve mavi renkli başlığına dikkat, B — Can kurtaran iç bâstiklerine hava ve. rİlmesi diğerlerine mazaran biraz da- ha uzundur, Sebebi havann iç lâsti ğin birinci kısmından ikinci kısma Bir supap vasıtasiyle tedricen geç- sidir. C — Iç iüsriğin içindeki kat bezli ba ikin. ci Matik ile dış İâstiğin yırtılması ve iç lâstiğin patlaması üzerine araba, sm kontrolünü muhafaza ederek tevakkufa kadar (emniyetle yola devam edebilirsiniz. Gaye para | değil, CAN kurtarmaktır. . | LASTİKLERİ Can kurtaran ic & Yâstikleri Para tasarrufu İğ için değil, hayat tasarrufu. için yapılmıştır. Emir ve nezareti altmda 250000000 Goodyear lâstiği yapılmıstır. Bunlar, Goodyear'in şöhretini Bet tarafa yer yan canlı şahitlerdir, KATİ SEBEP Yeni Çifte Kartal lâstiklerini şimdiye kadar İmal olunan bütün lâstiklerin fevkinde çıkarmıştır. 1 — Para ile mülbayaa olunabilen €5 kıymetli, en iyi, en emniyetli ve &” fazla kilometre yapan bir lastik. 2 — Dünya üzerinde mevcut lâstikle” rin patinaja en ziyade mukavim ol$ ni. 3 — Daha kalm taban, ©, 15 dah” derin çizgiler, emniyetle tevakkuf binlerce kilometre fazla ömür temi” der, 4 — Tamamile yeni bir usulde yapi” lan taban, lâstiklerin en büyük dür manı olan hararete fevkalâde müte" hammlldir. 5 — Bez katları ayri ayrı takviye © dilmiş olup amortisör yazifesini gö” ren hususi lâstik kısmı tekemmül et” tirilmiştir. aşınmasına mukavim hususi supeft wist ipliğinden İmal olunmuştur. 8 — Her bir kat taş kestiğine ve Kö narların arızasma ve lâstiğin çabuk 7 — Fazla takviyeli lâstiklerde gö” rülen sertlik olmıyan, çok esniyen V€ istirahat temin eden bir lâstik, 8 —Lâstik sanayiinde kullanılan ©* yüksek malzeme ve en iyi işçilik V€ en sıkı teftişten çıkan son derec“* müvazeneli bir lâstik.