30 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

30 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 İSAŞMAKALEDEN MABA BAROMETREDE İYİLİK İSTİDADI Cemiyeti 9 mayısta hiç şüphe yok ki çok âcı bir gün geçirecektir. akst barış ideali bakımından bütün bütüne yese düşmiye sebep yoktur. Kaybettiğimiz kıymet, hiçbir zaman cidden kazanılmış bir kıymet değildi. Milletler Cemiyetine olgun bir varlık gözile bakmakta zevk bulduk. Kendi kendimizi tatlı 'bir rüyanın hazzına kaptırdık. Fakat hakikatte Milletler Cemi- yeti olgun olmaktan uzaktır. İstik- bali olan güzel bir yavrudur. İnsan- Jarın birtakım yüksek ümitlerini bü- yütecek bir beşiktir. Müşterek em- niyet prensibini kabul eden devlet ler, tecavüze karşı el birliğile sonu- na kadar dövüşmeyi göze almadık- ça; Milletler Cemiyeti, yarına ait güzel bir ümitten ve bugünkü küçük anlaşmamazlıkların önüne geçecek faydalı bir aletten fazla bir şey ola- mazdı. Sulha varan ideal yolun tıkanık olduğu görülünce başka bir yoldan ayni hedefe varmayı göze almak bir zarurettir. İngilterenin gidişini mut- Jak surette fena görmek, lüzumsuz bir taassup olur. Yalnız bügün ifrat cereyanlarına uzak kalabilen müvazeneli insanları düşündüren birtakım noktalar var- dir. Onlar da şunlardır: Prensipten yapılan fedakârlığa mukabil acaba barış yoluna varmak mümkün ola- cak mı? Acsba yeni Roma anlaşma- sı, 2 ikineikânun 1937 tarihli centil- mence anlaşmadan daha ömürlü çı- kacak mı? Son pazarlık işinde neş- redilen esaslardan başka gizli madde ler yok mu? Anlaşmak için başka- larının keselerinden ihsanlar yap- mak yoluna düşülmemiş midir? A- caba bu anlaşmadan maksat, İspan- ya işi sonuna gelinceye kadar orta- lığı oyalamaktan ibaret değil midir? Daha ileriye gidenler var: Alman- yayı tecrit eder gibi görünen yeni anlaşmaların Italya ile Almanya a- »#asında danışıklı bir dövüş olduğu- nu, İngiliz ve Fransız prensip feda- kârlığının tamamile boşa gideceğini söyliyenler de eksik değildir. am, açık ve umumi bir anlaş- T ma olmadıkça yarına emni- yet etmek elbette kimsenin hatırın- dan geçemez. En fena ihtimali göz önünde tutarak herşey Için hazır bu- Junmak bugünkü istikrarsız dünya i- çin bir zarurettir. Ancak bu noktayı göz önünde tutmak (şartile bugün- kü iyi havanın zevkine varmak ve vehimlere uzak kalmak caiz görüle- bilir. Iyi istidatlar devam etmiye- cek olursa üzütnüyü o zaman çek- miye karar verebiliriz Zaten in- Sanlar aksi sabit oluncaya kadar is- tikrarsızlığı normal diye karşılamıya alışmışlardır. Bu zaviyeleri gözden kaybetme- mek şartile son haftalar içinde Av- rupa muvazenesi hesabına herhalde kazanılmış kıymetler vardır. Umu- mi bir harbin bu sene için talik edil- miş görünmesi bile bir kârdır. Bun- dan başka İngilterenin barış namına «yaptığı prensip fedakârlığınn, eski gizli diplomasi usullerine avdet de- mek olduğunu ve Roma anlaşması» nın itiraf olunamıyacak gizli mad- deleri bulunduğunu zannetmek için hiçbir sebep yoktur, imdilik barometrenin gidiş 1s- tidadı herhalde iyiye doğru- dur. Bununla beraber kat'i imtihan- lardan biri, B. Hitler ile B. Mussoli- ninin gelecek Roma mülâkatında ve ikincisi İspanya işinin son perdesin- de geçecektir. Biz kendi hesabimiza barış istika- metindeki her istidadı sevinçle kar- şilarız. Başkalarının ihtilâfı sayesin- de gün geçirmiye uğraşan milletler; zayıf ve kararsız milletlerdir. Dün- yanın karışmasında menfaat göten milletler de ancak macera arıyanlar- dır. Türk milleti; menfaatini, dünya- nin âhenk ve İstikrarında arıyan, her türlü maceralardan uzak duran, sağlam bünyeli ve açık görüşlü bir millettir, Hariçteki anlaşmalarda en- dişe ve vehim uyandıracak mânalar aramamıza bugün için sebep yoktur. Ahmet Emin YALMAN vap ei (Başı 1 incide) olduğu ve en büyük harabiyi intaç ettiği yer - haritayi gözönüne getire rek dinlemenizi rica ederim « şima - len Manahos çayı, cenuben Ankara Kırşehir şösesi ve şimali garbisi de Delice çayı olmak üzere bu çizgiler #rasındaki katınakıs şeklinde bulu - nan bir arazidir. Bu arazi asıl zelze- lenin merkezini teşkil eden bir saha dır. En çok karar da burada olmuş- tur. İkinci saha bu zelzelenin aksülâ- meli olarak Kayseride, Yozgatta, An mıntskada ve civarlarda da hissedil miştir. Sonra dalga memleketin da- ha uzak yerlerine kadar intişar et - miştir. Zelzelenin bilânçosu dır. Bu 6,700 evin dört binine yakini tamamiyle harap olmuştur. Bu mın- takanın nüfusu 69 bindir. Nüfusça zayiatımız o gün arzettiğimden kema li şükranla söyliyeyim ki, daha az olmuştur. O vakit 200 kadar ölü tah min edilmişti. Bugün, vefat eden va tandaşların sayısı 148 olduğu anla- şılmıştır. Bu rakam dahi büyük te - essürü muciptir. Yaralılardan birisi Kırşehir hastanesinde vefat etmiş, diğerleri hastaneden çıkmış ve köy - lerine gitmişlerdir. Bunun haricinde olarak Keskin, Yerköy Sekili ve Hay manada bir takım hasarat olmuştur, hasara uğrıyan evlerin hepsi altı-bin dir. 680 kadar da hayvan zayi olmuş tur. O zaman da arzettiğim gibi mad di hasarın hiçbir ehemmiyeti yok - tur. Her vakit olduğu gibi en büyük teessürümüzü mucip olan cihet, 149 vatandaşımızın hazin vefatıdır. Bu zelzele ve hasar ve bilhassa vatan - daşlarımızın kaybı memlekette umu mi arlan bir teessür ve heyocan uyan dırmıştır. O gündenberi başlıyan ve gittikçe artan teessür telgraflarının elân arkası alınmamıştır. Memleketi mizin tek bir kslp yibi bu ölen va - tandaşlar etrafında yasla, mâtemle çırpınmaktadır. Kendiliğinden her yerde ianeler toplanmıya başlamış » tır. “Kendiliğinden,, kaydını bassa- ten söylüyorum, ne hükümet ve ne de mahalli idareler tarafından iane açılması için hiçbir teşebbüs vâki olmamıştır. Vatandaşlar kendilikle- rinden içlerinden ve kalplerinden duydukları tessürün ifadesi olarak yardıma bu suretle koşmuşlardır, Bu tessür harice de taşmıştır. Bu teessür, bütündost miletlerden Rei- sicümhurumuza, Başvekilimize, Hari ciyemize, hükümetimize ve Dahiliye Vekâletine de telgrafları gelmekte devam etmektedir. Yapılan yardımlar Hariçten Dahiliye Vekâletine gön- deriliniş ianeler ve yardımlar da var dır. Toplanan yardımlar tamtmen Kızlay şubelerine verilecektir. Hiç- bir yerde şahsa müteveccih yardım yoktur. Hepsl umuma müteveccih - tir. Yardımlar ve ianeler Kızılay şu- belerinde toplanacak ve Kızılay ge- nel merkezi tarafından hasarzadele re, inşa ve iaşe ve toplan yardım yol lariyle sarfedilecektir. İlk yardım, imdat olarak vatandaşların kendilik lerinden koşması suretile olmuştur. Köy komşuları derhal felâkete uğrı yanlara yardım etmişlerdir. Ondan sonra haber alan, hükümet ve ma - halli teşkilât üyeleri ve kurumları olmuştur. O gün de Hilâliahmer, her vakit memleketin iztırabına koşan bu şefkat ocağı felâkete uğrıyanla - rın yardımına koşmuştur. Bugün ia- şesi temin edilmemiş hiçbir köy, tek bir ev ve tek bir vatandaş yoktur. Felâket mıntakasının sıhhi vaziyeti de gâyet iyidir. Kâfi miktarda he - kim ve sıhhi malzeme mahallinde bulundurulmaktadır. Halkın ahvali mâneviyesi de yerindedir. Açıkta bir tek kimse kalmamıştır. Kızılay 1200 den fazla çadır göndermiş ve milli müdafaadan da 400 çadır alınmış - tır. İcap ederse daha da temin olu - nacaktır. Felâketzedelerin iaşesi İaşe için de köylünün kendi buğ - dayiından istifade edilmekte, köy de ğirmenleri tamir edilerek bu buğday lar bu değirmenlerde öğütülmekte- dir. İlk yardımın heyecanlı olması ta bildir. Ve ilk yardımı derhal idare / Dahiliye Vekili Izahat verdi karanın haymanasında, Niğde deve; merkeze civar olan yedi vilâyet ve| Bu mıntaka içinde 6,700 ev var -|| TAN YARDIMI... erme LİSTESİ Zelzele Felâkctzedeleri için açtığı- | miz yardım listesine dün teberrüleri- ni bildiren okuyucularımızın isimle" ri aşağıdadır. (DOKUZUNCU LİSTE) Ura K 1328 04 Dünkü yekün 1180 Mudanya merkez okulu ta- lebesinin müsamere esnâ - sında topladıkları (posta ile) Derincede Bakkal o Sitki (posta ile) Amerikan kız koleji talebe sinden Yıldız Zekeriya vinci izhar etmiş ve demiştir ki: “Fakat siz ayni zamanda derin samimiyet hislerinizi göstermek için de geldiniz. O hisler ki sizi Metak- sas hükümetinin 4 ağustos 1928 dan sonra yarattığı yeni Yunanistanı da- ha iyi tanımıya sevkediyor. Tarihi ehemmiyeti olan nutuklar | Atina, 29 (Hususi surette giden || arkadaşımızdan) — Bu sabahki ga- |! zeteler, B. Bayar ve Metaksas ara- sında teati edilen nutuklardan çıkan sulh fikirlerini tebarüz ettirmekte- dir, Elefteron Vima diyor ki: ti vardir. Bu sebepten bunların tah- UM üzerinde bir kere daha durmak icap eder. Ayni zamanda Elen — Türk iş birliğinin genişlemiş oldu- i Bunu da bir kere daha kaydeylemek NN, meli lâzımdır. Iki- memleket arasındaki âmirlerinin yapması lâzımdı ve Y ittifakı daha sıkı ve daha müsmir mışlardır. Yalnız. bunlardan biri gi hale sokan son muahedenin iyilikle- çekdağı kaymakamı bunu yapmadı - | rini tebarüz ettirmek için iki Başve- Zından, vazifesini idrâk edecediğin - | kilin söyledikleri cümlelerden daha den dolayı işten çıkarılmıştır. iyi cümleler bulmak mümkün deği İstanbul Üniversitesi kendisinin | dir. İki mesul hükümet reisinin söz- müktedir profesörü Hâmit Nafiz Pa | lerinden çıkan mânaya göre, Elen miri birkaç arkadaşile birlikte zelze- | Türk munzam paktı, Bolkanlarda ve le sahasında tetkikat yapmıya me «| Yakin Şarkta yeni bir sulh vesilkası- mur etmiştir. Profesör Pamir dün|teşkil etmektedir. e Öyle bir vesi- Ke ind. Kendisinden iza -| kadır ki bundan yalnız iki Âkit dev- kili Izah Başvekilimiz Bugün Zelzele Mıntakasında | Aşinadan 4 yrılıyor Yeni Köyler Kurulacak Kral Tiyatrosunda Dün Gece Bir rn Gala Müsameresi Verildi rek kendisinin duydukları derin se-|| Bu nutukların tarihi skemmiye- (/ hat istedim. Bana ilmi müşahedeleri- | Jet fakat ayni zamanda Balkan An- || ni söyledi. Zelzelenin sebebi Bu zelzelenin sebebi volkanik de. Zilmiş, tektonik imiş, volkanik olan zelzelelerin tesiri gayet mahdut o - lurmüuş meselâ Martinikte Pele ya- nardağının bulunduğu yerde vukua gelen zelzelede birçok hasarat yuku- bulduğu ve bu 300 bin kişinin ölü - müne sebep olduğu halde zelzelenin tesiri bir kaç kilometre ilerdeki sa- billerde duyulmamış. Halbuki mem- leketimizde hâsıl olan zelzele, hattâ beş altı yüz, hattâ bin kilometrelik yerlerden işitilmiştir, Yapılan yardımlar C. H. Parti grubunda bu mesele - leri aza arkadaşların daveti üzerine j müzakere ve münakaşa ettik. Ve ba- zı kararlara vâsıl olduk. O kararları bugün gazetelerde icra vekilleri he- yeti kararı olarak, görmüşüzdür. Bunları, bukürsüden B. M. Meclisine ve efkârı umumiyemize arzetmek İs- terim. Alınan kararların “birincisi, âni ve ilk yardımlar hariç olmak ü- zere söylüyorum. Zelzele mahalline İstanbul Üniversitesinden, Ankara dil tarih, coğrafya fakültesinden; 2i- raat enstitüsünden, M. T. A, dan, me teoroloji genel direktörlüğünden se raf alimlerinden mürekkep bir he - yet gönderilecektir. Bu heyet bir haf ta zarfında bu mıntakayı tetkik ede cek ve raporunu hükümete verecek tir. Bu tetkikattan maksat, şudur: Bu muıntakada bulunan köylerin mevkiinin tehlikeli olup olmadığı ve mevcut köylerin başka bir yere nak li icap edip emiyeceği ve yapılması lâzımgelen köylerin yerlerini gerek su, gerek dayanıklı, gerek toprak, iti bariyle tesbit ederek diğer bir ra - por vereceklerdir. Modern köyler yapılacak Bu köy meselesinde icabi ve selbi olarak iki cihet düşünülmüştür. Ma- dem ki, bir felâket gelmiştir, bu fe- lâketi azami surette tamir etmekle beraber bundan azami surette isti - fade etmek te lâzımdır. Köylerimiz Zaten küçük olduğuna göre, her ma- hallin ziraat ve iklim şartları müsa- it olursa bu köyleri bir araya topla- Yıp yüz ve yüz elli evli köyler vü- cuda getirmek lâzımdır. Bunun icap ettireceği masarifi tahmin buyurur- Sünuz. Diğeri selbi olan, taraftır ki, eğer hâkikaten bu mıntaka da sık sık zel zele olacaksa, vatandaşlarımızın ha- çilmiş olen jeolog, jeoğraf ve topoğ-| tantını ve idesl sulh için çalışmak olan bütün diğer memleketler de is- tifade edeceklerdir. Mazi unutulmuştur Millinikon Mellon diyor ki: Çok kısa bir zamanda şayanı te- esüf maziyi unutarak yalnız kendi sulhlarını değil, fakat ayni zamanda dünya sulhunu de muhafaza için kar deşçe birleşen iki memleketten. dün- yanın mukadderatını ellerinde tutan fakat sulha Yunanisatn, Türkiye ve Balkan Antantının yaptığı hizmeti Elen — Türk yeni paktı muhakkak fakat bütün dünya tarafından selâm- alnmalıdır. Müşterek vicdan Katimerini diyor kiz İ B. Nikoladis, eserlerinde iş birli- ği isrini terviç eden yeni bir gaze- teciler ve muharrirler neslinin vücut bulmuş olduğunu söylüyor. Bu, İlen — Türk dostluğunun bir müşte- rek vicdan haline gelmiş olduğunu ve metinden ruha geçilmiş bulundu- ğunu göstermektedir. Etnos gazetesi, Ulus gazetesinin iki memleket arasında artık hudut kalmamıştır Cümlesini tahlil ederek yapamıyan büyükler ibret almalıdır. | ki, sulh mesailerinin en güzelidir ve |/ yalnız Balkanlılar tarafından değil, | liği İspanyadan gönüllüleri derecesinde izaleye yardım görülmüştür. Almanyanın Ren gayri Yunan Kral“ (Başı 1 incide) mun etmediğini bildirmiştir. tercümesini o barikulâde güzel kostümlerle ve güzel bir bale- nun yardımı İle © sanatkârane | bir şekilde temsil ettiler. İstan- bulun yakından tanıdığı Bayan Elen Papadakinin ve arkadaş” larının yüksek sanat kabiliyet. || leri takdirle seyredildi ve şid- detle alkışlandı. Programın ikinci kısmını, Ati | naKoro heyeti tarafından orkes- tranın iştirakile söylenen armo nize edilmiş Yunan halk şarkı- ları teşkil ediyordu. Bu şarkı » larda büyük bir takdirle alkış - | lanmıştır. Koro heyeti türkçe o- | larak istiklâl marşımızı, arkasın dan da Yunan milli marşını söy- lemiştir. İstiklâl marşımızın fev kalâde güzel ve canlı bir şekil de türkçe olarak söylenmesi Baş Çekoslovakyadaki vaziyeti meselesinde sulh davası lehinde vaziyet tiği anlaşılıyor. Almanyada hüküm süren dar etmediğidir. Fakat İl reşal Göring te Avusturya mekle meselenin sulh ile Müsamereden sonra, davetli « | mesi ve iptidai maddelerin linde muhafazası hususunda | tam bir anlaşmaya varmışlardıf”) Öğrenildiğine göre | İngiltert | lmanyanın Belçika ve Fransa larına tecavüz etmesine müs miyeçek, fakat herhangi başki devlete karşı taahhüt alına yecektir. K Dün yapılan İngiliz — Fransif lafları yanlış tefsirlere uğr” İl bunlara tecavüzkâr bir mahiyet || fedilmemesi için ağlebi ihtimsli ma ve Berline' tebliğ edilec: Salâhiyettar bir İngiliz dip Havas Ajansının muhabirine $ natta bulunarak İngiliz ve devlet adamları arasındaki gör” liğinin tam olduğunu ve bu v£ N karşısında Almanyanın şiddet€ | racaat etmenin lüzumsuzluğuP” laması lâzım geldiğini söylemi Hitler müzakere yolu ile leriyle sulhen anlaşmanın lüzü” anlıyacaktır, İngiltere esasen İzakereler hüsnü suretle n * gi takdirde Almanyanın kât taleplerinin tervici için bif bulabilecektir. al Jialya ikna edilecek İyi malümat almakta olan fil, Büyük Britanyanın Frans” ri bir itilâf akdetmesi için İl da hazırlanmış olan büfede geç vakite kadar izaz ve ikram edil mişlerdir. l Yunan tyatr Rovayal heye- tinin Ankara ve İstanbulda tem siller vermesi arzusunu izhar e- | den Başvekilimiz, heyeti mem- leketimize davet etmiştir. Yu- nan Başvekili General Metaksas İ Tiyatr Rovayyal heyetinin Tür- kiyeyi' ziyaretine memnuniyet » | le müsaade etmiştir. Başvekil B. Celâl Bayar, va » rın öğle yemeğini General Me- taksasın misafiri olarak Yunan Başvekili ile beraber hususi su- ecek akşam saat 21 de İstanbula hareket edecektir, Yol da, Selânikte 2,30 sant kalarak Atatürkün doğduğu evi ziyaret edecektir. Başvekilimiz, buradaki ika - meti esnasında gösterilen misa- firperverlik ve ikramdan fev - kalâde memnun ve mütehassis- | tir, l diyor ki:, Bu veciz cümle iki memleket ef- kârı umumiyesinin hissiyatını — tam olarak tercüman olmakta ve B. Ni- koladisin sözlerini tamamlamakta- dır. mize Helik denilen yuvarlak dere taşla - rından yapılmış evlerden ibarettir. nın Üzeri yarım metre ka- lınlığında toprakla örtülüdür. Ufak bir sarsıntıdan duvarlar yıkıldığı va kit damın üstündeki ağır toprak ka- panarak bir cendre gibi tamsmen İ- çerdeki eşyanın ve insanların üzerle- rine iner ve ezer. Heyetin içerisindeki mimarlar bi- ze icap ederse mahalli malzeme ve şeraiti ile bu evlerin sarsıntılara mu kavemetlerini artırmak çare ve im- İkânları olup olmadığını tetkik ede - iceklerdir. Mayısın onunda tetkikler bitecek Bu ilmi tetkik neticesi, nihayet ma yısın onuna kadar hükümetin eline gelmiş olacaktır. Bu tetkik heyeti bu akşam hareket edecektir, Bir ta- raftan bu tetkik yapılırken diğer ta- raftan da iskân umum müdürlüğü bü tün teşkilâtını seferber ederek ma - halline gideceklerdir. Bunun da ya- pacağı şey orada hasar gören ve yı- kılması muhtemel olan evlerin, ye- ———— m aaa yatlarım tehlikeye koyarak buralar rine en seri bir surette ve en sağlam da yaşamalarında mâna yoktur. O bir şekilde mahalli malzemeyi kul - balde bu mınteka halkını heyeti u- |lanmak şartile inşaata başlıyabilmek mumiyesile kaldırıp başka bir yere|imkâni hazırlamaktan ibaret ola- nakletmek lâzımdır. caktır. Bu işler suratle yapılmak lâ- Tetkik edilecek ikinci cihet, inşa zım gelir. Çünkü teşrinievvelin pi - tarzı, keyfiyetidir. Köylerimiz, bahu | hayet on beşine kadar bu vatandaş- sus, orta Anadolunun civar köylerillar çadırdan, çardaktan ve çergeden 3 sıkıp damları altina girmelidirler. Aksi takdirde iklimin sertliği ve o havalide kışın erken gelmesi, bu va- tandaşlarımızı çok rahâtsız eder. dâ- gılmalarını mucip olur, Hükümet bu vaziyeti nazarı itibare alarak her türlü vesaite müracaatla bu vatan - daşların evlerinin derhal yapılması na karar vermiştir. (Çok güzel sesle- ri) Her türlü tedbirler alınıyor Zahirenin büyük kısmı kurtarıl- muştır. Toprak altındakiler elenmiş. taş altında kalânlar da temizlenerek kurtarılmıştır. Hayvan zayiatına ge- lince, ölen hayvanlar karasığırdır. Burada karasığır çok olmakla bera- ber vatandaşlara bu İptidat serma- yelerini verebilmek için bazı tedbir | müşterek bir hattı hareket lere müracaat edilmiştir. miye muvaffak olmalarınd#” Hükümet Ziraat Bankası ile tema-İduyduğu endişeyi güçlükle “ sa geldi, o da bunları temin etmek | bilmektedir. vazifesini üzerine aldı. Bütün bu) “Prag'ın akibeti Londradf masraflara karşılık olmak üzere hü-| yün ediyor, başlıklı bir İ. kümet 500 bin liralık bir tahsisat is-| Nahtausgabe | gazetesi N temiye karar vermiştir. Kanun ya-İ Fransız Nazırlarının moda$ kında Büyük Millet Meclisine gele-| beynelmilel ahkâm müd cektir. Kabulünü rica ederim. Şayet | tinap edeceklerini ve bu kıtanın ve vatandaşlarımızın ev-|mi için harp tehlikesi ihti lerinin inşası ve kendilerinin refahı | plânlar hazırlıyacakları bilhassa selâmetlerinin temini, daha | har etmektedir. çok fedakârlığı icap ediyorsa şüphe-| Frankfurter Zeltung siz ki hükümetiniz nazarı itibara a-İyor ki; İacaktır. Ve hükümetiiniz emindir kümetini ikna etmek üzere kuvvetini sarfedeceğini mektedir. Böyle bir itilâfın $ ” ta toplanacak ve İtalya ile bat meselesini tetkik edecek 9” çük itilâf konferansı üzerind? tesirler hasıl edeceği tahmin © maktadır, z Küçük İtilâf konferansı, b hesiz Romada girişilecek olaf kerelerin alacağı istikamette” essir olacaktır. 4 Berlinde asabiyet Berlin, 29 (A.A) — Havas © nın muhabiri bildiriyor: f Bfkârı umumiye İngiliz ız müzakerelerini biraz takip etmekte ve matbuat İngüterenin Çekoslovakya P ki, B.M. Meclisi bunu vermekte 4$-İ tehlikeye karşı müdafaâ la tereddüt etmiyecektir. alınıyor?,, ile anlaşmasının Akdenizdeki mıntakasını işgal etmesindeni giltere ile Fransa Erkânı Hari < l yan, | Tiyatrosunda imar Ege Istiklâl Marşı | Yil mete sürüne tere hesabına yeni taahhütler 12 Çekoslovakyadaki ekalliyet! ekalliyeti İngili ni, ve bunun da ehemmiyetli ziyet teşkil ettiğini Fransaya izs Çekoslovakyadaki ekatliyetler lesinin İngiltere ve Fransayı Fransa kendilerini bu mesele lâkadar görmektedirler. Nitekim) üzerine Çekoslovakyaya teminat olduğunu göstermiştir. İngil Fransanın da sulh meselesi ile dar olmamalarına imkân yoktur: lâkis İngiltere de, Fransa da sulh lehinde vaziyet ri vekilimizi Türk siyasi heyetini Apa yes ve Türk gazetecilerini fevka - edilmiyecek lâde mütehassis etmiştir. Bundan başka İngiliz ve çi “Bunlara ne lüzum “ g