3 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

3 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Yurdu (Başı 1 incide) | 1000 lirası Şerefettin Alemdar, 1000 lirası Kınacı Şakir ve şeriki, 200 Ji. rası Nafiz Özalp, 1500 lirası Fransız Şarkı Karip Bankası, 400 lirası Tah. sin Sermet, şeriki mühendis Nuri Nafiz, Nesim Sisa, Rafael Ruso, 800 lirası Kazaro Nişanyan, 500 lirası Ford centesi Muhittin Akeora, lirası iblâğ Atlamazo; 1000 lirası iblâğ suretile Turan Ya fabrikası, 500 lirası Bil 250 lirası Şenger nakliyat şirket 800 lirası Akif Yazıcı, 500 lirası Me. #njeri Maritim seyrisefain kumpan. 500 irası Çu üller, 300 lirası şirketi, 1000 lirası Fethiye maden şirketi, 400 lirası Singer kumpan. yası, 500 lirası Nikola Minap, 2 bi lirası Türk Tütün Hmited şirket! bin lirası Papanın İstanbul mümes. silliği, 1000 lirası #blâğ suretile Ta. hir, 1500 lirası Sblâğ suretile Manuel Saporta, 500 irası Doyçe Levanti Linye, 500 lirası iblâğ suretile mü. hendis İsak, 500 lirası Y. Erka (ayrıca 80 çuval tn), 100 lirası Artin İnceciyan, 500 lirası Narmanlı Sıtkı ve Avni, 1000 lirası iblâğ suretile 1.| sak Horasanciyan, 1000 lirası iblâğ suretile Mehmet Seyhanoğlu, 750 Hi. rast Arif Molo, 800 lirası Tolükyan| Serkiz, 400 lirası Türk Amerikan ti. caret şirketi, 100 lirası Namık pancı, 800 lirası Antalya ambarı, 500 lirası K. Maskof, 500 lirası Na. tif Kâr, 1000 lirası iblâğ suretile Elovçivil tarafından verilecektir. | Milli yardım komitesi Etıbba Oda. sna müracaatla, yılbaşı dolayesile #oktorlara gelecek ilâç eşantiyonla. rının, zelzele mıntakasına gönderil. inek üzere kendisine verilmesi hüsu. sunun teminini rica etmiştir, suretile şiri iyan, 2700 lira. Balya maden . İstanbul yardım komitesinin Gire. sun ve Orduya gönderdiği yardım e. kipleri mahalline varmışlardır. Ge. rek ekip reisleri, gerekse Giresin va. isi zelzele vaziyetini dün telsizle İstanbul milli yardım komitesine bil. dirmişlerdir. * Papanın İstanbul vekilliği nama sekreter Riji ile doktor Tahir dün MilR yardım komitesine müracaat e. derek Papalığın emri üzerine yarılan etnameyi komite reisi Lütfi Kırdara vermişlerdir. Bu mektupta yelzeleden dolayı tecssür beyan edil. mektedir. Ayrıca felüketzedelere ss: edilmek üzere Papalık namma 3 bin Vira teberride bulunulduğu bildiril. mektedir, iz Fedakâr bir ifaiyeci ma Aketzedelerin yardımına koş. ie e komitelere ve Kızılaya caat eden birçok vatandaşların Yük fedakârlıkları görülmekte ve öle komite âzalarınr gözyaşları Ürecek kadar heyecana düşüren Müess dir. İr sahneler cereyan etmekte. e Tai yardım komitesine mü. Nec, , —Jen itfalye mürettebatından e Ertanın büyük kalbi her. Beker düşürmüştür. Necmi * #slen Ayvalık itfaiyesind. ii v yesinde a olup şimdi İstanbul itfai. Bu e “İSİ görmektedir vatandaş, dün gözyaşları için. de Yaptığı mürmcantte; —Ç—(— © — Ayvalıktan henüz boynunda bir tek onu N Jkimizin nisan i getirdim. Şimdir İN kabul edin. mil a > para yardımımı da yapacağım. " zelzele felâketinin ne demek ol. Uğunu Dikilide öğrenenlerdenim » emiş ve rönarla vüzüklerini bırak. |” Mwstir, lniğ nhisar memurlarının yardımı: Whisarlar idaresi memur vo işci İ de felâiketzedelere yardım olmak ler Üzere, Tarında, dan memurlar kânunusani maas. | m ve işçilerde haftalıkların. Nü, teberrüatta bulunmuşlardır. akattan yapılacak kati rakam. er malüm olmamakla beraber teber, Tü miktarının 10 bin Sdeceği lirayı tecavüz | tahmin olunmaktadır. | AÂyrıen İnhisarlar idaresi, zelzele. iber alır almaz, zelzele mırdaka, | Demircan, YARDIM Listemiz (Yedinci listemiz) Dünkü yekün Osman Başar Oska ticarethane- sinde Ferian Arar hukuk mezanu Moiz Kar Hayri Çavdar Moda terzihanesi vos! Pinhas Samosl Pinhas müstahdemleri Ayvansaray Şen Yuva kiranths- nesinde yurtsever gençler tara» fından Batman oğlu Ananyadi Hasır inrelesi Ne. 1 1 Yedibeş Cihangir Yedi- İnhizor idaresi Mecidiyeköy Ki- kör fabrikası işçileri tarafından angoz Ahmet İsmeil işçileri yokuşunda) Ahmet ve ) işçil (Taksim Za Aleksündra öğ! Zafer apartı Hamdi (Eski Mensucat #nt leri (Üçüncü defa olarak) Merguhe Ülker (Göztepe İstas- yon caddesi) Şehremini orla okul talebeleri nı) pan müdürü) 1 fabırikam İşçi 9707 8 $ © 100 » 3 5 7 pil 2 (İş Bankası tarafından) İş Bankesinin şehrimizdeki merkez ve şubelerine dün Tan numma felietredeler için ya- trilan paranın İlstesi de aşa- ğıdadır. İSTANBUL MERKEZİNE: Balat, İpekiş fabrikası memur ve ustaları Bay Ali Kemal Kovrak (Asma- altı No, 77) Larbir Sisorta şirketi Rene Addeo ve Albert Tlano Sigorta Komis. evi. S. Porsemay (Yılbaşmda evin- deki toplantıda yapılan tevdlat olarak) Y. M. Kori tarafından B.D. Rorüno tarafından GALATA ŞUBESİNE: Mühendis Tarnapal müessesesi tarafından Mühendis Türnapol müessesesi memurlarının tevd, Mühendis Tarnapol tarafından (Şahsen) Mühendir Simancski tarafından BEYOĞLU ŞUBESİNE: Sukarya memurları tarfından Jan Hasen kakta) Mari Kulam Çistiklâl cad) Samahattin Günenç (İHamalbaşı Kılıç sokakta) KADIKÖY AJANLIĞINA: Abdürrezsak Okatan iarafından Tevfik Bıyıklıoğlu tarafından. (Gn bir bin iki yüz otuz do- kuz lira altmış üç kuruştur) Li Dikkat sineması (Beyoğlu Balo s0- 300 100 100 35 25 5 20 20 50 11239 lirası Nişantaşı erkek okulu talebe. İeri, 20 lirası Halit Tura, 20 lirası A- li Şevket Özveren, 10 lirası Sabri A. tayolu, 10 lirası Neriman Can, 28 1. rası Dağcılık klübü, 50 lirası Akım sineması sahibi Murat, 20 lirası Na. zif Sirel, 20 lirası Şişli Terakki İlse. si müdür muavini Mevhibe, 10 lirası kasap Vahram Çakıcıoğlu, 10 lirası kasap Lâmbo, 10 lirası bakkal Petro Lael, 10 lirası kasap Vasil Zaharia- dis, 10 lirası şekerei Mustafa Ünver. di, 10 Jirası Jozef Rarzilay, 50 lirası mühendis Nevzat Çavuşoğlu, 20 İt. rası Haydar Targan, 20 lirası Ali Dikbas, 10 birası Cevat Kula, 50 lira. & göz doktoru Ahmet Şakir Onat, 10 lirası Asaf Varas, 25 lirası Seniye Asaf, 10 lirası tuğlacı Hayrebet, 25 İ lirası Muammer Erdif, 10 lirası Ke. malettin Gelenbeli, 10 lirası Sami A. kıncı, 15 lirası Şevket Dorüker, 11 lirası Necdet Akar, 10 lirası Münev. ver Akar, 50 lirası avukat Dürrü Te. sal, 19 Wrası AN Özarslan, 10 lirası Atıfet 10 lirası Genersl İzzet. tin Çalışlar, 50 lirası Fuat Simavi, 25 lirası fırıncı Eyüp Csyoğlu, 10 Ji. ras sarapcı Laya, 10 lirası otobüsçü Halit, 10 lirası fırıncı Ali. 10 lirası kahveci Serkis, 10 lirası bakkal A. saf, 10 lirası kasap Vahram, 50 lirası Feriköy Rum kız lisesi, 20 lirası Ha. lük Tansu, 10 lirası Mihran Sahbaz, 130 lirası ilk tertip olarak Notrdam dösiyon talebeleri tarafından veril, mistir Malive müfettizlerinden Nazif Cameroğlu ile Bayan Mübeccelin Pe. salonlarında Vali ve Beledi. ve Reisi Lötfi Kırdar ve refikalarile güzide davetliler huzurunda yapılan evlenme töreninde zelzele felüketi. ne uğravan yurddaslarımızın elim İ vaziyetleri hatırlanmış ve genç ev. üz otuz lira yardım parası ton. liyarak Kızılaya teslim etmislerdir. Halkevlerinin faaliyeti: Bevoğlu Halkevi kendi mıntakası dahilindeki: binalara müracaat sure. tile esya toplamak için 30 ekip terkil etmistir. Toplanan esyalardan dikil. İ mesi icap edenler Beyoğlu Aksam | Kız Sanat okülunda teşkil edilen di. İ'kim atölyesine verilmektedir. | . Eminönü halkevi de teberrü edilen | kumaşları dikmek icin bir ekip tes. kil etmistir. Eminönü Halkevi kendi İ tahsisatından da mühim bir parayı bu.is İcin ayırmıştır. o Fatih Halkevi tarafından toplanan (2577 parça esya #mbalâj edilmistir. Bu eşya ile İWrlikte Fatih Halkevi ayrıca 3200 kilo da muhtelif gıda İ maddesi göndermektedir. © Telgrafların gecikme meselesi: Zelzele yüzünden Erzincan ve Samsun havalisindeki telgraf telle rinin bozulması İstanbul postanele- rapsl İş Bankasının sehrimizdeki mer-| rinde binlerce telgraf birikmesine 80. kez ve şubeleri ile Vagon Li müesse. | sesinde vatandaşların gazetemiz va. sıtasiyle felâketzedelere yapacakları teberriiler kabul edilmektedir. ürlüklere bir tâ, felâketzedeler derhal bir milyon sigara ile 2240 şi. $e Kanyağın felâket mıntakasına sev. sına civar başmü mim yaparak, kini emretmiştir. tır. Sanayicilerin yardımı: Dün Sanayi Birliğinde toplanan|arada Edremit kazası ve nahiyeleri bir kısım sanayiciler zelzele felâket. | halkının üç yün içindeki teberruat- zedelerine yardım için yeniden yüz. | ları yekünu 17.500 liraya varmıştır. lerce çift kundura, yüz elli kilo ecza. | Bu kazamız halkının elbise ve örtü. W pamuk, 1300 kilo biskül, 1400 Hira- İnecek gibi eşya teberruatı da beş ton lik çamasır, iki bin tane kazak vel gihi mühim bir yeküna baliğ olmüş- yelek teberrü etmişlerdir. Kızılaya yapılan teberrü: Sisli Kızılay şubesine şimdiye ka. İnirkent 1057, Ayvalık 4000, Suskir. dar 3029 Hralık bir teberrü yapılmış. İlik 580, Bürhaniye 1537, Manyas için bep olmuştu. Bozulan hatların tamir edilmesine rağmen, zelzele mıntaka- sında bulunan akraba ve tanıdıkları. nin sıhhatini öğrenmek isteyenlerin Sayısı binleri aştığı için bütün tel graflarin bir günde gönderilmesine imkân kalmamıştır. Bir iki gün için. de birikmiş telgraflarla, yeni tel. grafların ait oldukları şehirlere gön- derilmesine çarşılacaktır. Ankara, 2 (Tan Mühabirinden) — Kızılaya ve milli yardım komitesine yapılan teberrular devam ediyor. Bu tur. Diğer kazalarımızdan Adapsza- rı 2000, Kas 700, Emirdağ 711, Se- 500, Edineik 413, Tarsus 1200, Bal. Bunun 500 lirası Profesör İbrahim | ya 582, Safranbolu 5000, Akçadağ Ali Evberk, 300 lirası bir şirket, 287 | 150, Salihli 2033, Söke 5150, Daren- lirası Şişli Terakki Jisesi talebeleri |de 500, Osmaniye 500, Uluborlu 500, ve 134 lirası ayni mektep muallimle. | Dörtyol 7310, lira teberru kabul ey. Ti, 200 lirası mühendis Ahmet Fahri | lemiştir. 100 lirası Abdullah Pa. muk, 80 Tirası Nişantaşı kız orta oku. | teberruları 25 bin lirayı bulmuştur. |'u talebeleri, 50 lira Fade Esen. | Teberruat miktarı yine düne kadar dal, 25 lirası Pakize Bozok, 22 lirası | Afyonda 5500, Malatyada 3300, Kır- Mersinin, milli yardım komitesine Feriköy Rum mektebi talebeleri, 20! şehirde -1000, Tekirdağında 4500, Her Tarafından Yeni Teberüler Kaydediliyor Kastamonuda 19.000, İzmitte 4700 liradır. Antalya tüccar ve fabrika- törleri dün de 2000 lira vermişlerdir. Bundan başka bu vatandaşlar 160 çuval da un teberru eylemişlerdir. Bundan başka bütün vilâyetlerden on binlerce parça eşya yola çıkarıl. mıştır, İzmirde toplanan lane miktarı 34 bin Hrayı bulmuştur. Bursada 18 bin lira toplanmıştır İzmir ve Bursada on binlerce eşya cemedilmiştir. Vilöyetlerdeki yardımlar: İzmir, 2 (A. A.) — İzmir mülhaka. olan teberrüat devam etmektedir. Akhisarın fanesi 3500 lirayı bulmuş. tur, Karşıyakada 1213 lira nakit ve 1400 parça giyim eşyası toplanmistır. Vilâyetin yardım listesi 27980 lira. ya varmıştır. Dost devletlerin yardımları: Kahire, 2 (Hususi) — Bütün Mısır halkı Türkiyede vuku bulan zelzele felâketi yüzünden son derece müte. essirdir. Kral Faruk Hazretleri felâ. ketzedelere bin, Türk Hilâliahmeri. ne de 500 Misir lirası teberrü etmiş. tir. Prenses İffetin oğlu Prens Ah. met Celâlin rivaseti altında teşekkül eden yardım komitesine Misirm her tarafından teberrüler yağmaktadır. Toplaran teberrüler. simdiden 3000 | Misir lirasını bulmustur. Mısır hü. kümeti de bu yardımlara iştirak «. decek, bundan başka folâketzedele. rin en çok muhtaç oldukları şeyleri gönderecektir. Felâketzedele. rin en cok muhtaç oldukları sevlerin ne olduğu Türkiyenin Mısır elçiliğin. den sorulmuştur. Alinacak cevaba göre bunlar derhal tedarik edilerek gönderilecektir. Kahire, 2 TA A.) — Anadolu ?el. #elesi kurbanlarına yardım icin mu. avenetler tehacüm etmektedir. Mısır hükümeti, Türkiye elçisine 10.000 Mısır liralık bir cek vermiştir. Filistinde de Müslümanlar, Hıris. tiyanlar ve Yahudiler arasında bir. çok yardım komiteleri teşekkül ey. lemiştir, bu komiteler Türk felâket. zedelerine icap eden Yardımı topli. yacaklardır. Ankara, 2 (A.A) — Irak eleisi, Hariciye Vekilimizi ziyaretle hükü. meti ve kendi namına teessürlerini ifade etmiş ve hükümetinin 12 bin ve Irak Kızılayının da 1500 lira te. berrüde bulunduğunu bildirmiştir. FİNLANDA Harbi Yeni Bir Safhaya Giriyor (Başı 1 incide) Yalnız İngiltere Sovyetlerle karşı karşıya gelmekten ve harp sahasını Sovyet Rusyaya teşmil etmekten da. ima içtinap etmiştir. Bu sebeple de, küçük devletlerin istiklâli namına harbe girdiğini ilân ettiği halde. Sovyetlerin Fin topraklarına girme- sini bir harp sebebi telâkki etmemiş, hattâ Finlere maddi yardım yapmak- tan da çekinmiştir. İngilter şimdilik düşmanı ikilemekte (fayda değil, mahsur görmektedir, Onun hedefi evveli Almanyayı mağlüp edip ortadan kaldırmak, sonra Sovyet Rusya ile hesaplaş- maktır. Fakat Sovyet ordularının Finlân. dada uğradıkları muvaffakıyetsizlik, hem Şimal memleketlerinin cesare. tini arttırmış, hem de İngiltereyi Finlândaya daha müessir şekilde vâki olacak yardımları da organize etmiye sevketmiştir. Nitekim İsveç. ten Finlindaya gönüllü akın: başla. mış, ve İsveç hükümeti Finlândaya top, bilhassa tayyare dafii top sevki- yatını arttırmıştır. İngiltere de Fin. lândaya mühim miktarda tayyare göndermektedir. Ve anlaşıldığına gö- derek Balkanlara veya diğer sahala. İbi İ Erzincana gidiyo yardım yglan ve bitaraflardan | MP AŞ Zelzele Sahasından Mektup ardım Treni Eski Köy İlk 2 de Kara Nasıl Saplandı? vas, 2 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) — Erzincan. daki zelzelenin yaptığı tahribatı, ö. len insanların ve yaralıların halini anlamak ancak bizzat görmekle mümkün olur. Hele sağ kalanlara| bütün bunlardan daha fazla acıma. mak imkânsızdır. Tabist hiçbir za. man bu kadar zalim ve gaddar olma. mıştır, Bu muhskkak. Sabat saat 9.25. Dahiliye Vekili Faik Öztrakla Sıhhat Vekili Hulüsi AAlataşı ve Ankaradan felâketzede akrabalarının yardımına koşan yüz. lerce kişiyi Erzincana götüren ilk imdat trenindeyiz. Hafif yağmur ya- ğtyor, hava soğuk ve kasvetli. Yolcular, büyük bir şüphenin ve can şikıntısınmn fesiri ile başları ö. nünde, iki üç gün sonra karşılaşsa. cakları felâketin şümulünü ölçmeğe çalışıyorlar. Yanımızdaki kompartımanda genç bir Bayan, üç dört aylık çocuğu ile eraber operatör kocasının re oldu. ğunu anlamak için bizimle beraber Ankarada bulu. nen bir avukat, felâketi isittiği saat. tenberi, üç dört defs yıldırımla ce. vaplı telgraf çekmiş, hiçbir haber 2. lamamış. İ “— Annemin sağ olduğunu haber | alsavdım, yeter. diyor Meteoroloji istasyonundaki Erzin. canlı bir gene. bütün aile efradının orada bulunduğunu sövlüyor. Mu. hakkak bir felâketle karsılasacağını düşünerek derin bir üzüntü icerisin. de hiç kimse İle konusmuyor. Dai nık saçlı bası dsima önünde, ne y pacsüını tayine çalışıyor. Kayseri. Sıvas ve diğer istasyon. lardan da bu suretle Erzincana giden yoleular bize iltihak ediyorlar. Bü. yük bir metem alayı halinde yolu. muza devam ediyoruz. Eskiköy önünde ârıza Sabahın saat yedisi. Sıvasla Çetin. kaya arasında Eskiköy istasyonu ya- kınında tren durdu. Bir iki defa ile. riye geriye hareket etti. Haher ver. diler: Lokomotif yoldan çıkmış. Müthiş bir fırtına ve kar var. Trende kalorifer yandığı halde âde. ta titriyoruz. Bir iki saat içerisinde ker şey olur biter, diyorlar. Diyor. lar ama, aradan üç beş saat geçtiği halde hâlâ bulunduğumuz yerde du. Tuyoruz, Hâdiseyi görmek istedim: Palto. mu, şapkamı giydim. İki elim cebim. de dışarıya çıktım. Öyle hir tipi ki, ömrümde böylesine hiç tesadüf et. memiştim. Karın ve rüzgârın geldiği tarafa doğru gitmek imkânsız. Ar. kamı döndüm, yarı belime keder karlara batarak birkaç metre daha yürüdüm. Tam lokomotifin yanın. dayım. Etraf, gözün alabildiğine kar. la örtülü, lokomotifin etrafını 20.30 amele sarmış, krikoları dayamışlar, tekerlekleri rayın Üzerine bindirme. ğe çalışıyorlar. Fakat, bu havada ça.| luşmak, iş görmek şöyle dursun, be.| nim gibi elleri cebinde, paltosu sır. tmda bir dakika durmak bile her in. sanın kolayca tahammül edemiyecö. ra inmekten ve Almanyaya eldâl su. | bu karanlık gecede ği bir şey.> Çalışan işçilere bir göz attım, A- yaklarında keçe çizmeler. sırtların. da kalın deri ceketler, başlarında yalnız yüzünü ve gözünü açıkta bi- rakan örtüler, ellerinde kalm eldi- venler var, Lokomotifin arka targfı. n: biraz yükselterek bütün kuvvet. leri ile dayanarak tekerlekleri biraz. daha geriye çekmek istiyorlar. Bir taraftan da kar tekerleklerin arasın. daki boşlukları daima doldurduğun. dan ellerindeki küreklerle karı tes mizliyorlar. Bir grup amele çalışıyor, diğer bir grup biraz ısınıyor ve İsti. rahat ediyor. Bütün vücutları su i- çinde. Büyük bir fedakârlık göstere. rek, bütün dikkat ve enerjilerini sarfederek çalışıyorlar. Fakat, hiç- bir netice elde edemiyorlar. Sarfedi. len bütün gayretler boşuna. Eskiköyün küçük istasyon binası. na girdim, Telgraf başında duran İs tasyon müdürü Osman, dördüncü iş» letme müdürünün verdiği emirleri derhal alâkadarlara bildiriyor. Telefon başımda, elinde mikrofonla bekliyen dördüncü işletme müdürü Nüzhet, mütemadiyen bir İstasyon. dan diğer bir istasyonu açıyor: “— Alo, Karagöl.. Alo Tecer.., Cevap yok. Biraz sonra karşısına diğer bir istasyon çıkıyor. Asabi ve sert konuşan müdür mura emirler veriyor. Fırtına kar ve şiddetli tipi Akşam oldu, fırtına ve kar hâlâ ni şiddetiyle'detam ediyor. Artık karşıdaki me- çalışmak şöyle dürsün göz önünü görmek bile im- kânsız. Birdenbire büyük felâketi u- nutturan bir haber aldık: — Lokomotif kurtuldu, hareket ediyoruz, dediler. Herkes kompartimanda yer aldı, İstasyon memurları ve saatlerdenbe.. ri harap olaü ameleler memnun: Bir iki saat içinde kalkıyoruz, di. yorlar, Aradan saatler geçti, fakat gene” hareket edemedik. İstasyon memuru Karagölden telefonla şu malümatı 2- lıyor: Bu defa da furgon yoldan çıktı. Hâdise, Eskiköy, istasyonundan 12. kilometre kadar uzakta olmuş. A. meleler, yine o kar fırtınası altında, ellerinde ufak gaz lâmbaları ve kü- reklerle yola çıktılar, Bu defa, ne olup ne bittiğini gör. memize de İmkân yok. Geceyi Eskiköy istasyonunda ge- &i çirdik, Kar fırtınası durmuş soğuk başlamıştı. İki gündenberi devam €- den şiddetli kar, bu defa her tarafta buza inkılâp ediyor. Dündenberi te. Isfon başında istasyonlara emir ve ren işletme müdürü Vekillerin ara bâsı ile istasyon binasi arasında me- kik dokuyor. a Dündenberi memur ve işçilerden hiçbiri uyumamış! Sinirler gergin, vücutlarında büyük bir yorgunluğun“ istirabını çekiyorlar. İşletme müdü- rü karşısındaki alâkadar memura hi. tap ediyor: ğ “— Alo, kardeşim, ne oldu? Bana ii " rette yardımdan men için Finlân. daya yapılması lâzım gelen hiç bir yardımı esirgemiyecektir. Bu suretle Finlânda ikinci bir İs- panya olmak üzeredir. İspanyada na- il Faşizm ile Demokrasi çarpışmış. sa, Finlândada Bolşevizmle Demek. rasi çarpışacaktır. İspanyada nasıl iler silâhlariyle ve askerleriyle müdahale etmişlerse, Finlândada da Demokfasiler Bolşevik hâkimiyetine meydan vermemek için silâhla ve as. kerle müdahaleye mecbur olacaklar. dır. Bugün yalnız mühimmat ve pa- Ta vermek suretiyle başlıyan yardım. yarm asker sevki suretiyle daha mü- him bir safhaya girmek istidadında. nin bu ikinci safhası daha mühimdir. müjdeyi ne zaman vereceksiniz”, Karşısındaki memurun ne sö “ diğini tabii bilmiyoruz. Fakat muhâ- vere devam ediyor: “ği “— Biliyorum kardeşim biliyo. rum. Vaziyetiniz hukiksten müşkül dür. Tabiat bütün kuvvet ve şiddeti” ni sizin aleyhinize olarak kullanıyor: Fakat ne yapalım. İleride binlere: vatandaş bu trenin oraya verm bekliyorlar, Düşünün bir kere: sözlerimi bir emir değil bir rica lâkki edin. Yapacağınız işin tayin bir iş olmadığı malümder. Bu iş herşeyden evvel memleket isid Binlerce vatandaşın şu dakikada f* re Sovyetleri Finlândada meşgul e.İdır. Bu itibarla Sovyet — Fin harbi. |ci skıbetini bir düşünün... i