26 Mayıs 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

26 Mayıs 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

1 il Drduyu 3-0 Yendi Bi Maçların Tafsilâtı pi iğ > İhirler arası milli küme maçlarına dün Taksim Sta-| 0 devam edilmiştir. İzmirin Altayı Fenerbahçe ile, il Mordu da Galatasarayla karşılaşmıştır. Bu maçları Srbahçeliler 9 — 2, Galatasaraylılar da 3 — 0 kazan- ir. Fenerbahçe - Altay Vİ İğerbahçe ile Altay karşılaş. İİ Saminin idaresinde başla- #nerbahçeliler şu kadro ile 7? © - Faruk, Orhan . Ömer; Fikret - Küçük Fikret, Ya. di devreyi 6 - 1 kendi lshine bitirdi İkinci devrede Fenerliler, üç gol daha kazandılar. Buna AL taylılar penaltıdan bir golle mu. kabele edebildiler. Maç ta 9 —2 Fenerbahçenin galibiyeti ile ne tieelendi, Galatasaray « Altınordu tasarayla AL ii Garan HE Gelik “İraylıların kadrosu şu idi: Osman « Faruk, Adnan - Eş- fak, Enver, Musa Salim, Süley man, Gündüz, Salâhattin, Bülent Oyun, Şazi Tezcanın idi de başladı. İlk dak'kalar vazin bir şekilde cereyan etti. 33 Milk golü kazandılar. Bunu, | üncü dakikada sağdan açılan bir Bilin yaptığı ikinci gol takip) Galatasaray hücumunda Sâlim MMÜÇ, dürt dakika sonra bir) güzel bir orta yaptı ve Galata. hücumunda Cihat, topu) saray birinci golü kazandı. Dev $ edemedi, Altayhlar bu fir.'re de 1 — O Galatasaray lehine ederek, bir gol) bitti. sonra Fikret, İkinci devrede Galstasaraylı Fikret ve Melih vasıtasi-İlar daha canlı oynadılar. Süley. gol daha kaydeden Fener,İman ikinci, Salim de üçüncü gol. ikler Devam Ederken: apatılan Fırınlar İk ina Fenerbahçe başlad fay kalesine inen Fener. ler yakaladıkları gollük Je çeviremediler. cumda top, Ya- Seçti ve Fenerliler sıkı bir ite l Bir Garip Hikâye Oldu kçiler Şirketi tarafından Bilan fırınlar meselesi, çok dikkat bir safhaya girmiş İhuyor. Şirket Kadıköyde 15 İi sahiplerinden kiralamıştır. Mar kapalıdır. Ayrıca üç si Mi fırını da ekmsk çıkarmı Şartile aylığa bağlanmıştır. İirinlar şunlardır: Kadıköyde ne civarında Telibin 35, MMleğirmeni caddesinde Rece. 80, Yoğuriçu caddesinde İs- in 18 numaralı dükkânları. Mardan birincisi ayda 330, Bisi 25, üçüncüsü 45 lira pa. haktadırlar. İsmailin fırının ıle caddesinde (Mehmedin Bir müddet evvel simitçilik | Maltepede İstasyon i n Vacip isminde birisi, Leri | Kizi kunturat müddetinin bitme-| cı Mahmudun 3 Fırıncı Yusuf 17, Fenerbahçe Altayı 9-2 Tİ Galatasaraydan Gündüz Altınordu Kalecisini Aşmıya Çalışıyor Bugünkü Maçlar: Milli küme maçlarına bugün de Fenerbahçe ve Taksim stadla. rmda devam edilecek, Kadıkö. yünde Fenerbahçe - Altınordu. stadında da Galatasa. ray - şacaklardır. Galatasaray - Altay Omaçıni İTarik, Fenerbahçe . Altınordu İmaçını Ahmet Âdem idare ede- ceklerdir. Fenerb yünde saa bir ekzersiz maçı yapacaktır. Robert Kollej sahasında sa. bahleyin İstanbul atletizm bay- ramı seçme müsabakaları yapı: Jacaktır. Bu müsabakalara 28 te. şekküle mensup 226 atlet iştirak leri yaptı. Maç 3 — O Galatasa rayın galibiyeti ile neticelendi. İ Robert Kollejdeki Atletizm Bayramı İ Robert Kolejliler dün öğle. den sonra kendi sahalarında se. velik atletizm bayramlarını inti- zam içinde yapmışlardır. Bu mü. akalarda 100, 200 metrelerle ıyüksek atlama, dekatlonda Ka- racan, 400 de Madencidis, 800; (1500 de Vladimir, uzun atlama da Kateneas, sırıkla Yavak diskte Melikuyon, üç adımda İlkin birinel olmuşlardır. Meselesi diğer boş fırını tutup OHaşimle rekabete girişmiştir. Bunun üze. rine Haşimde diğer fırını da aç. mış ve çıkardığı ekmekleri Ka. dıköye göndermeğe başlamıştır. Haşim zengin bir adata olduğun. dan ondalık vermeğe de razi muş, şirket telâşa düşmüş ve Ha- şime Kadıköyüne ekmek gönder- memesi söylenmiştir. | Bilâhare (pazarlık yapılmış, | şirket 1500 lira Haşime; 1000 Li. ta Süleymana ve ayrıca ayda 120 Jira da para vermeğe razı olarak ba fırınlardan ikisini kapatmış- tır. i Bir Fırıncının Söyledikleri! 20 senedir Söğütlüşeşmede el mekçilik yapan Yusuf isminde bi | müsbet bir netice alınmam İle Piyasalarda) Fiyat Düşüyor | Esnaf, İşlerin Çok Durgun Olmasından Şikâyetçidir! İç piyasalarda bazı madde. lerin fiyatları düsmeğe baş lamıştır. Tiftik fiyatlarında sukut vardır. En iyi mallar 105 — 110 kuruş arasında. dır. Arpa, çavdar, pirinç fi. yatları, kilo başina 10 — 20 para .düşmüştür. İhracatın azlığı yüzünden piyasa satış ları gevşektir. Çarşı esnafı, manifatura ve tuhafiyeciler işlerin dur. gunluğundan şikâyet ediyor. lar, Fiyat Kontrol Komisyonları Fiyat tesbit ve kontrol ko- misyonları bu hafta çalışmı. ya başlıyorlar. Şehrimizdeki ihtikâr komisyonu fiyat tes. bit ve kentrol komi şekline girecektir. Talimat- name Ankaradan gönderil. mek üzeredir. Yeni komis. yon yarın, veya salı günü kaymakamlarin birlikte top- lanacaktır. Tetkik mevzuları pek geniş olan bu işte müte- hassıs sıfatile sanayi ve ti. earet erhabından da birer kl. şi bulunacaktır. Her malın fiyatı ile beraber kalitesi de tetkik edilecek ve İkinci kali. te malları birinci kalite gibi satanlar, bozuk ve karışık mal verenler, fatura tanzim etmiyenler ve mal saklıyan- lur ağır cezalara çarplırıla. caklardır. i i | | | | | | Türk - İtalyan Ticari Faaliyeti Dün ihracat olmamıştır. İtalya için yeni talepler gelmi İtalyada hükümetin murak İtalyan tüccarlarına ihraç ve it- hal permisi vermediğinden İki memleket arasındaki ticari faali. yet gevşemiye başlamıştır. X Almanya ile esas takas siş. temine bağlı olarak yapılan anlaş manm müddeti gayri muayyen. dir. Almanların piyasamızdan al- mak istedikleri malların lisansa tâbi olanları hakkında hükümet. ten evvelâ ihraç müsaadesi alına. caktır. İhracı serbest bırakılan mallar için de alâkadar tüccorlar takas için kabul edilen formali- teye tâbi olacaklardır. * İharici Bir İstanbul Fransız Kızı: Gibi ildir; deniliyor. Şehrimizde Evlenecek Olan Fransız Kızı Evlenmek için sakin bir yer arayan genç bir Fransiz kızı, dün kü semplon ekspresile şehrimize gelmiştir. Ajit ismindeki bu yolcu, şun- tanbu'lda ev- "ını bu harp ılekette geçirmiye ka: Av ppm İstan yer kalmamış gibidir.” 4 İsviçrede Davus sani munda tedavi edilen Ne nalı adli genç bir kızla Letonya. nın Berlin konsolosu Dr. Şirma- bah şehrimize ge. lenler arasındadır. Bir müddettenberi Balkanlar. ds dolaşmakta olan konsolos ken- delle görüşen bir muharı yette olduğunu, burada di kaldıktan sonra Bükreşe gidece- ğini söylemiştir. Hayatını Görmüş B Haliç Fenerinde nişanlısı minde bir adamı öldüren Gelibolulu Hüs Tehlikede | ıçaklamış! Esmanın evinde Mustafa is- in Uysal, dün adliyeye teslim edilmiş, Sultanahmet Birinci Sulh Ceza Hâkimi Reşit sorgusunu yapmış ve tevkif etmiştir. Hüseyin Uysal demiştir ki" a dört aydanberi nişanlım İl ay evvel gem! ile sefere çıkmıştım. Evvel akşam G6öndüm, her zam olduğu gibi Esmanın evi- ne gittim, Nikâhımız Kıyılmık üzere olduğu için ben bu eve kendi evim gibi girer çıkirdım. Onun İçin bu gi- dişim bir fevkalâdelik arzetmez, Eve — Hüseyin içeri gi Ben dinlemedim, girdim, Esma odada yoktu, fakat evde bir er. “ kek vardı: ) 2 ay kala Buran isminde ile birleşip ekmek çıkar-| Me istemiş, şirketin ekmek yap- ak şartile verdiği 1500 |i- alip bundan vazgeçmişi Kapalı Fırınlar Listesi Mapalı bulunan diğer fırınlar dir: İtiyol ağzında I yin Cebe. İK lumun 153, Çuhadarağa soka- İn İsmailin 5, Pazaryolu linde Lâmbonun 39, Yasa cad- ik ide Dişçi Kitapciyanın 17, Mİ ütlüçeşmede İsmailin 310, Sö çeşmede Kemalin 279, iske- meni kilisesi itiselinde 37, Bos.| tancıda İstasyon caddesinde Kir« korun 45, Merdivenköyde Hasa- pin 11, Kıziltoprakta Kayışdağı . | caddesinde hı dükânları. Bunlardan Maltepodeki Kirko. run firini şöyle kapatılmıştır: Burada ekmekçilik yapan ve2 fırim bulunan Haşim isminde bir zat vardır. Haşim ekmekçiler şir- ketine dahi) değildir. Fırınlardan birisinde ekmek çıkarmakta, di. ğerini kapalı tutmakta iken ek. mekçiler şirketi azasından biril: risi dün bir muharririmize şun.| — Kimsin? diye sordum. ları anlatmıştır. — Tekirdağlı Hasanım, dedi, « Şirket bu fırmları yalaız | Bu adamı tanımıyordum. Ters yü rekabet korkusundan kapatmıyor |züne döndüm, Esmayı ve yahut ayni zamanda noksan ekmek sür. | anasını arayıp soracaktım. Kolu. mek fırsatını da buluyor. İstan- | ma biri yapıştı. Bu adamı da ta- bul fırınlarında günde çeşit çeşit | ekmek çıkar, Meselâ sabah saat | 3 den sonra çıkan ekmekler hem | noksan hem de kalite itibarile| bozuktur. Bu ekmekler azami bir | kama ile beni elimden yaraladı. Ha- saat zarfında tevzi edilir, Ondan | yatımın tehlikede olduğunu anladım sonra temiz ekmek çıkar. Çünkü | ve kamamı çekip sonradan isminin belediyenin kontrolu saat 9 dan | Mustafa olduğunu öğrendiğim ve hâ- İli tanımadığım bu adamı vurdum.” Ramiyordum: “— Birak beni” dedim, brakmadı, bu esnada da Tekirdağlı Hasan oldı ğunu söyleyen adam yamma geldi ve İHatayda Ziraat Çiftçiye 320 Bin Liralık Kredi Açılması Kararlaştı Antakya, (TAN) — Ziraat Ve. kâleti Hatayda ziraatin inkişaf ve çiftçilerin terfihi için lâzim| gelen tedbirleri almak üzere ges| niş mikyasta hazırlıklara basla- mıştır. Bu arada çiftçinin kalkın. ması ve fazla haslet da takarrur etmiştir. Ziraat Bankası vası re İkraz suretile tev tr Ziraat Bankasına esk'den borç lu olanlarin vaziyeti tesbit edile. cek ve bu borçlar tasfiye o'una caktır. Eski borçların on beş se. nelik uzun taksitlere bağlanması da muhtemeldir. İzmirde Boğulan Çocuklar İzmir, 24 (TAN) Ahvalin Çeşmenin Alaçatı nahiyesinde Ceyhan isminde bir çocuk, bah. çelerindeki kuyuda boğulmuştur. Sü Temin Edecek Yer Yoktur,, Diyor Balkanlara Alman yolcu akını başlamıştır. Avrupa trenleriyle gelenlerin anlattıklarına göre, dün Almanyadan Belgrada altı, Sofyaya iki Alman turisti gel- ştir. Bunların seyahatlerinin sebebi henüz malüm de- Artık Rahatı " Avrupada künet Ve ir Merakla Beklenen Talebe Harp dolayısile Fransaya geçen talebelerimizin ailele. ri, her gün Sirkeci garında bekleşmektedirler. Dün de ümitleri boşa gi- den bu ailelerin verdikleri izahata göre, henüz nerede oldukları hakkında kati ma- lümat alınamıyan talebeler şunlardır; Kemal (o Olçay, İbrahim Çanlı, Reşat Tamerson, Os- man Tanur, Melih Kutay, Murat Ak, Vedat Özgen ve Emin Erer, Sivil Bir Polis, Olobüsçü Hai, ( sabahleyin Tarlabaşındaki evine geldiği za- İman Hayrinin evden çıktığını İ görmüş, ne aradığım sormuştur. İ Hayri: “Kiralık ev arıyorum. O. nun için girmiştim” * cevabını ver. miştir. Halil, kiracılarından Nebahat İismindeki genç kadını çok k'skan İdığı için Hayrinin onun yanma geldiğini zannetmiş, üzerine 4 | cum edip gırtlağını sıkmağa baş. 20.5.940 Hukuk Fakültesi talebesi, dün ders kesimi münasebetiyle Üniversitede bir toplanlt yapmışlar, Atatürk ve İnönü büstlerine çel enkler koyarak Türk İstiklâli için and iç mişlerdir. Yukarıdaki resim, bir hukuk talebesini Rektöre büket verirken gösteriyor Balkanlara Alman Yolcu Akını Yine Başladı Bugünkü Program: Program, sazt ayarı Ajans haberleri Alaturka müzik Mak türküleri Küçük orkestra, Program, seat ayarı ” Plâkla karışık neşriyat Ger oricesiznsi, 1230 1235 1250 1815 Keman resitali, Ajans haberler Ajans spor servisi ÖLÜM: Mütekait öteki urmum müdürü vefat etmiştir. Ce onda Fenerbahçede kuldırılarak Jamnuş iskelesinden motörle Emil aamliine nakledilecek ve namazı dikta sorva yine Emirgândaki aşı Tokatlif kabristanına defrolunac Geçirdiğim otomobil kazası 4ebetile beni tanıyanların ve sevi yin telgraf, rbektup, telefon ve Si sarsimi elâi ginnetlar olduğumu arza deli hürmetlerimle rica eylerim. Mazhar Osman U: .Dün de Tarlabaşınd Bir Cinayet Oldu Kiralık Ev Otobüsçüyü Öldürdü, Bir Kızı Yaralaö Dün sabah Tarlabaşında gene bir cinayet olmuş, Bi izinini yapan Hayri isminde bir sivil polis, otobüsçü li öldürmüş, Dühter isminde bir kızcağızı ağırca ya mıştır. Cinayetin tafsilâtı şudur; Ararken lamıştır. Hayri de tabancasını İ çekmiş, hasmına 3 el ateş etmiş- tir Halil, derhal düşüp ölmüş- tür Hayri, bu esnada kiracılar. dan Duhter ismindeki kızcağız! dayaralamış ve doğruca Taksim merkezine gidip teslim olmuştUr, Bir Çarpışma Hüseyinin idaresindeki kam. yonla, Ahmedin 1337 mumsrolı otomobili Üsküdar tramvay cad. desinde çarpışmıştardır. Otemo- bil bir hendeğe yuvarlanmıştır. Nail ve Ahmet isminde iki kişi yaralanmıştır.