29 Mayıs 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

29 Mayıs 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

ulatyanın İmarına Ait Plân Tatbik Ediliyor tergâha Tesadüf Eden ve Şehrin En Göze .Semplonun SonYolcuları Dün Sabah Geldiler Muntazam Pasaportlu 3 Fransız Yolcu, Italya | arpan Çarşısının Yıkılmasına Başlandı ! Hududunda Muvakkaten Mevkuf Tutuldu | latya, (TAN) — Birçok münakaşalara zemin ha- hış olan Malatyamızın imar plânı nihayet kesbi ka- derek bugün tatbik sahasına konulmuş bulunuyor. Üyetin istasyondan başlıy shre doğru uzanan yegâne iin bir kısmı, bez ve iplik sının gösterdiği alâka do- parkelenmişti. o Fakat, İye bölen bu caddenin İH, şehir dahilindeki kıs. açılması lâzımdı. Beledi. İmar plânı mucibince fik atı bu kısma teşmil etmiş İla istasyon caddesini ta. ış blunmaktadır. Gün tesadüf eden ve şehrin & çarpan çarşısı yıktırıl. İİ başlanmıştır. İibilatyanın — güzelleşmesine BE şu hamle, ilk ve esaslı bir ! telâkki edilmektedir. Malatyada Atatürk Bulvarı et Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden: Muhammen Muvakeat Gine bed nel Lira ui 210 2500 Çıralı Kağron Meşe Koğuşu ize muktazi ve her birinin efns, miktar ve muhammen bedelile i£ teminatı yukarida yazılı İki kalem kereste ayrı ayrı açık ek- konulmuştur. erin 14-0-940 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 15 de Galata ndaki Umum Müdürlük binasında toplanacak olan satınalma ko- pnuna müracnatları. sözü geçen komlayonda hergün görülebilir, 200,25 187,50 (4404) İANSUL 3 o0 İCRA MEMURLUĞUNDAN: P39/2880: İslâma borçlu Osman oğlu Bahadır Gürdalın ikinel derecede irse eylediği Fatih Şehzadebaşı, Fevziye Kemalpaşa mahallesi Şehzadebaşı caddesi eski 2, 2 mükerrer yeni 107, 107/1 tapu'hüs ve 948 ada 55 parsâl numaralı Haremeyn vakfına Senreli (44 Ni methal ve avlnranda iştiraki dalmi tasarruf hakkı vardır. 64 par- if medhalin 35 metre irtifaından sonrası 1.30 metre genişliğinde bu parsele aittir) gayri menkul Vakıf paralara birinei derecede olup İpotek bedelinden bir kısmı (le faizleri borçlu tarafından ve- 2-10-940 tarihine kadar imbâl edildiği ve 7-3-940 tarihinde birin- ipotek bedeli 976 lira 80 kuruş ve 7-5-040 tarihinden itiba niye 22 kuruş faiz işlemekte olup İşbu mükellefiyeti ile beraber M. altında atik iki halen bir gekerak dükkân olan kârgir evin ia- 3004 numaralı kanuna tevfikan açık arttırmaya konulmuştur, Ma- h vaz'iyet ve takdiri kıymet raporuna göre evsafı umumiyesi aşağı- irâsile dercolunur: ör göyri menkul Fevziye çarşısı medheli fle mukabil köşesindeki n ie birlikte ayni inşaat dahilinde olup üst kata çıkan kapısı bu ükkün demir İstor kepenkli ve camekânlıdır. Zemi- ve tavanı putrel betondur. Dükkânm arka tara- Şeker imaline mahsus mahalle geçen bir kapın vardır. Fakat bu İfhane mahalli bu gayri menkulün hududu tasarrufiyesi haricinde- KAT: Dükkân östüne Pevriye çarmım Medhalinden demir kapı ile ve morayık merdivenlerile yukarı çıkılır, buram zem kismen ve kismen tahta döşeli bir sofada tahta perde ile ayrılmış Iki oda ve vardır. Burada borçlu Bahadır ve ailesi oturmaktadır. Bina ta- kürgir olup içinde elekirik ve hava gazı tesisatı mevcuttur. İDUDU: Tapu kaydı gibi, İSAHAİ SATMİYESİ: Kırk metre murabbadır. KDİR OLUNAN KIYMETİ: Gayri menkulün mevkii ve vaziyeti temin edebileceği randımana ve bugünkü emlâkin alım satım piy: Kaydındaki Jehlerine olan haklarına nazaran ta- İşbu gayri menkulün artti şerinsmesi 20-6-1940 tarihinden #ti- hi 580/2080 No. ile İstanbul 3 cü İcra dalresinin muayyen nürerasın- kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fuzla ma- almak isteyenler, işbu şarinameye ve S80/2080 dosya numarasile Biriyetimize müracaat etmelidir. İ— Artırmaya iştirak için yukarda yanlı kıymetin yözde 75 nisbe- MİR pey veya mili bir bankanın teminet mektubu O tevdi edilecek- O ndder 124). — İpotek sahivi alacaklılarla diğe nin gayri menkul üzerindeki haki: iddialarını işbu ilân tarihinden talerile birlikte memuriyetimize bildirme tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedi kalırlar, — Gösterilen günde arttırmaya işürak edenler arttırma şartnamesi. imuş ve Jözumlu maldmat almış Ve bunları tamamen kabul İve iibar olunurlar. — Gayri menkul) 1-7-1940 tarihinde Pazartesi günü saat 14 den 16 İkadar İstanbul 3 cü icra memurluğunda Gç defa o bağırıldıktan sonra arttrana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin İe 75 ini bulmaz veya satış İrteyenin alacağına rüçhanı olan diğer ala- ir bulunup da bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş ının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 16-7-1940 tarie e salı günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul 8 cü icra memurluğu ünde arttırma bedeli satış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer al İilerım ba gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fa çikmak şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde 6- se ihale yapılmaz. Ve satış talebi döğer, "— Gayri menkul kendisine (hale olunan kimse derhel veya verilen İlet içinde parayı vermezse ihsle kararı feshalunarak kendisinden ev. ii yüksek teklifte bulunan kimse arzetiniş olduğu bedelle almağa İN olaran ona, razı olmazsa veya bulunmazsa hemen on beş gün müddet- sya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki (hale arasındaki ve geçen çürler için yüzde $ den hesap olunarak faiz ve diğer » ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tah- olunur. (Madde: 133) — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalniz tapu ferağ harcını, mi senelik vakıf tâviz bedelini ve ihale karar pullarını vermiye meö- faiz ve aren yirmi gün icap eder. Aksi halde hı paylaşmasından ha- İlterikim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye resminden müte- İt Belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıyâ sit olmayıp bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri menkul yukarıda gönteri- inrinte İstanbul 3 cü icra memurluğu odasında işbu ilân ve göslerilen ha şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur, Anglo - Türkiş Şirketi Mülga! Mümessilimiz Dün Şehrimize Geldi Evvelki sene Türk - İngiliz kredi anlaşmasının tatbiki 1. çin Londrada kurulmuş olan Anglo - Türkiş Komodist şir- ketinde Türkiye mümessili olarak bulunan Etibank An- kara müdürü Refi Teksan ve refikası, şirketin ilgası dola- yısile dünkü ekspresle dön. müşlerdir. Evvelce bu şirketin yaptığı kredi işleri, İngiliz hüküme. tine devredilmiş, şirket bu sebeple kaldırılmıştır. Refi Teksan, Londradan hareketinden evvel, İngiliz- lerin Balkanlardan mal satin almak maksadile kurdukları. Enko müessesesinin müdürü Nikson ile görüşmüştür. Nikson'ün verdiği izahata göre Enko şirketinin müba. yan heyeti yakmda İstanbu. İa gelecektir, Şimali Fransa- daki harp vazlyetine rağmen İngilterenin Sutampon lima. nile Fransada Sen Malo mev kii arasında vapurlu müna. kale temin edilmiştir. İsviçre tütün müessese. leri müdürlerinden Valter Kan, bir Japon sefaret kâti- bi, Almanyanın Lehistanı İş gali üzerine, Balkanlara gi. den Haline Kovatno adli genç bir Polonyalı kadın da dün gelenler arasındadır. Fransada Semplon ekspresi se. ferlerinin kaldırılmasından ev-| vel yola çıkan son Avrupa treni, dün sabah saat sekiz buçukta gelmiştir, Paristen, bu trenle hareket e. den üç Fransız yolcu, İtalya hu- dudundan çevrilmiş ve muvak. ksten mevkuf tutulacakları ken. âilerine bildirilmiştir. Biri gazeteci, diğer ikisi tek. nisyen olan bu yolcular, munta- zam pasaportlarını gösterip Tür. kiyeye gideceklerini söylemişler. se de Romadan aldıkları emirle hareket ettiklerini tebliğ eden İ- talyan meurlarına (itirazlarını; dinletememişlerdir. İ Bunun, bir mükabelebilmisil! hareketi o olduğu, daha evvel| Fransada bazı İtalyanların tev-| kif edildiği söyleniyor, Bundan sonra Semplon eks. presi Milânodan gelecektir. İsviçre ve Fransa ile ekspres arasında İrtibat temin olunmuş. tur, Balkanlara 17 Alman Daha Geldi Dünkü Avrupa trenlerile de Balkanlara 17 Alman yolcu gel miştir, Bunların beşi Belgrada, onu Sofyaya, ikisi İstanbula çıkmış. Jardır, Alman yolcular, daha ev. vel gelenler gibi, iş adamı ve tüccar olduklarını söylemekte. dirler, Takdirname Alanlar Emniyet ikinci şube müdür muavini Tevfik Doğanoğlu ile ci- nayet . masası komiseri Abdür. rahman ve Alişan, son günlerde gösterdikleri faaliyetten dolayı bu defa Dahiliye Vekâletince bi- Ter takdirname İle taltif edilmiş. | lerdir. | Yalnız Yüksek Mektep Talebesi Çadırlı Kamplarda Talime Tâbi Tutuluyor. Talebe kampları hakkında bazı yeni kararlar veril- miştir. Bu kararlara göre, bı lebesi çadırlı kamp kuracak Lise ve liseye muadil sanat ve meslek mektepleri, garnizon ko. mutanlıklarından verilecek direk tiflere göre, ya mektep bahçele- rinde, yahut ta civardaki saha. larda gündüz kamplarına çıka. caklardır. Bu kamplarda talebe. ye bir defaya mahsus ölinak &- zere kümanya nevinden tedariki kabil gıda verilecektir. Bu gıda. ların kâfi derecede kaloriyi haiz olması için mektep doktorları Galip Efgani Davası , Galip Efganinin Elindeki Kredi Mektubunun Yemen Veliahdi Tarafından Verilip Verilmediği Perapalas oteli sahibi Mis- bahı dolandırmaktan suçlu Galip Efgani hakkındaki da- vaya dün de devam edilmiş- tir. Sekizinci asliye mahkemesi, temyizin nakz kararma uymuş. tur. Muhakeme, Galip Efganinin elindeki kredi mektubunun Ve. ht Prens Seyfülislim tarafın. dan verilip verilmediğinin Hari. ciye Vekâleti vasıtasile Yemen hükümetinden tahkiki için haşka güne bırakılmıştır. Yakalandılar Sultanahmette Sanatler mek. tebi deposundan kâğıt ve hurda demir çalmektan suçlu, firari s2. bıkalılardan Süleyman ve Kâmil dün yakalanmışlar, Sultanahmet üçüncü sulh ceza mahkemesi ka. rarile birer ay on gün hapse mah küm olmuşlar ve tevkif edilmiş. lerdir. Mahküm Oldular İzak Siyonun cam deposundan muhtelif zamanlarda 1500 liralık İcam çalan Vitali, Nahan ve Vitas ismindeki adamlar, dün üçer ay İhspse mahküm © edilmişlerdir. | Camları satın alan camcı Modos İta 15 lira para cezası vermeğe| mahküm edilmiştir, Sarı İhsan Sabıkalılardan Sarı İhsan, u. kün zamandanberi aranryor ve bulunamıyordu. Sarı İhsan dün yakalanmış! SÜİfanahmet üçüncü sulh ceza mahkemesinde edilmiştir. Tevkif Edildi Bundan birkaç gün evve ma- tevkif tür. Halit tevkif edilmiştir. Durmuş Bir Vaziyette! Piyasamızda ihracat faaliyeti durmuş gibidir. Liranımıza va.| pur gelmediği için, evvelce ya- pılmış satışlar dahi yükleneme. miştir. Yalnız Yunanistana bir miktar buğday satılmıştır. Siyasi hâdiselerin tesirile artmış olan durgunluk (üzerine, muhtelif memleketlerden gelen taleplere cevap verilmemiştir. Şehrimzdeki Holanda banka. $ı rouamelelerini azaltmıya baş. İamıştır. ai ealkir İslâm Ansiklopedisi Maarif Vekâleti tarafından vü. çude getirilmesi kararlaştırılan İslâm Ansiklopedisi için yapıl makta olan hazırlıklar hızla de. vam etmektedir. Muhtelif profe. sör, mütefekkir ve münevverler tarafından (fişleri ve tecrü.| piyasaya çıkarılacaktır. Tahkik Edilecel Piyasada İhraç! Fiyatları Artan Maddelere Ait Beyannameler Muhtelif istihlâk maddeleri, fi. yatlarına yeni yapılan zamlarla Satılıyor, Bu maddeler hakkında verilecek beyanamelerin müdde. ti yarın akşam bitecektir. Bazı toptancılar beyanamelerini ver- diklerinden, fiyat farkı ile pera- kendecilere mal satışlardır. Bu sebeple perakendeciler de arttırılmış fiyatla satışa başla. mışlardır. Gümrüklerden çıkarıl. miş ve istihlâk vergisinin bir kıs- mı gümrüklerce tahsil edilmiş bulunan mallar yalnız yeni ka. bul edilen zamlara tâbi tutula. caktır. yeli Bira Satışları Ağustos 939 bidayetinden 940 mart sonuna kadar sekiz ây zâr- bnda ( İnhisarlar İdaresince 3,354,000 litre bira satılmıştır lit isminde bir adam Küçükpe-| beleri yapılarak vücüde getiri)-| Buna mukabil 938 senesi ağustos zarda Osman İsminde diğer bir) mek istenen bu Ansiklopedini! bidayetinden 939 senesi mart a- adumı yaralamıştı, Osman dün) ilk iki forması tamamen ikmal |yı sonuna kadar olan sekiz ay Cerrahpaşa hastanesinde ölmüş-| edilmiştir. Bu formalar yakında | zarfında ancak 1,444,000 litre bi. ra satılmıştı, u yıl yalnız yüksek tahsil ta- lardır. | dikkatli bulumacaklardır. Hali ve | vakti yerinde olan talebenin bir kat elbise yaptırmaları temin © dilecektir. Bunlar elbise yaptır. madıkları takdirde kampa sivil İeibise ile iştirak edeceklerdir. Küçük ve vücutları silâh & mıya müsait olmıyan zayıf bün. yeli talebeler hakkında Genel Kurmay Başkanlığı tarafından verilen talimata göre müsmele yapılacaktır. mektep müdürleri ve fakülte de. kanları Vekâlete tafsilâtile bildi. | receklerdir. Kamp günleri şu şekilde tesbit edilmiştir: Lise 9 ve 10 uncu amıf talebe- 7 Haziranda, son sınıt talebesi temmuzda, öğretmen okulları talebesi 22 Haziranda, sanat ve meslek okulları talebeside 3 temmuzda 20 şer gün kamp ya- pacaklardır. Denizciler B si 1 Merasimde Münakale | Vekili de Bulunacak 1 Temmuz Denizciler Bay- büyük mera- simle tesit edilecektir. Bu münasebetle merasim pro- gramının hazırlıklarına şim- diden başlanmıştır. O gün yapılacak merasimde Münakalât Vekili Ali Çetinkaya da bulunacaktır, Deniz yarışları denizciler bayramına tessdüf et, tirilecektir, Büyük, küçük bütün deniz nakil vasıtaları bayrak, e lektrik ve defne yaprkalatile süs lenecektir, Gece denizde meşale. ler yakılacak, birçok dubaları. şıklandırılacaktır. Ayni zaman. da gündüz ve gece denizciler ai-| ieleri için ayrı ve halk için de ayrı olmak üzere vapur gezinti. | leri tertip edilecek, Deni: işletmesi vapurlarından ük bir balo verilecektir. TEŞEKKÜR | Biraderim Dr. ve Kimyager Giritli | Mustafanm vefatı dolayısile gerek ce. bae merasiminde hazır bulunan ehib, ba ve yakınlarma, gerekse hastalığı sırasında şefkat ve ihtimamlarını esir. | İgemiyen sayın meslekdaşlarına ve ge. rekse telgraf ve mektapla taziyette bulunanlara ayrı ayrı teşekküre teen, sürümür mâni olduğundan şükran ve misinetlerimizin alenen ihliğma sayın İ gazetemizin delâletini rica ederiz. | Aile Namma Kardeşi BARLAS , Bugünkü Programi Program, Ajans Haberleri, Alaturka Müzik, Küçük Orkestra, Program ve saat ayari, Oda: Müziği, Fasıl Heyeti, Konuşma (Dış Politika meleri). Alaturka Müzük, Ajans Haberleri, Alaturka Müzik; “Temsil, Serbest saat, Riyaseticümhur Bandos, Ajans ve Borsa haberleri, 22,50 Cazband. 230 Yarmki Program, Ss Müddeiumumiliğe Davet stanbul C, Meddelumamiliğindfi, İstanbulda balunduğu anlaşılan Vğ la Ceza Hikimi Cell Cemin 49 memuri yetimize müracaa! g ayramı 21,45 22,30 Hazırlık Yapılıyor Buğday İhtiyacı k Toprak Mahsulleri Ofisi Buğday Tevzine Başlad!| İzmir, (TAN) — Piy& saya az buğday gelmeki€i dir. Toprak Mahsulle'i Ofisi, un ve ekmek fiya” İN j larının yükselmesine n iy dan verilmemesi mak$f'İ dile ihtiyaç nisbeti | buğday tevzi ediyor. Şehirde mevcut iki “İli fabrikasından biri bozi'İ muş, diğeri gece gündür işletilmek suretile ipi yacın karşılanması yeli na gidilmiştir. Yeni Dil darlığa meydan verm 5. mek üzere esaslı tedbl” İki, | ler alınmıştır. |