1 Haziran 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

1 Haziran 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

hi Tefrika: No. 55 aver, İşi Bir Türlü Azıda Açamıyordu irin ikide birde civar İslâm celbettiğini 8 şilkünü namına bu ülkeyi miye karar verdik. Bir İn halifenizin muvafakatı. İyoruz. Bunu da bize siz te. Kieceksiniz. gaşırmıştı. #Buügün ortada bir mesele ıştır. Etabek orduları çe lerkes işi ile gücü ile meş-| or. Yeniden bir vaziyet | neden lüzum gördünüz? Ortada bir mesele kalma. İF, denemez. Yarın, öbürgün ir Suriye ordusu gelebilir izin Mısırı işgal edebilir. İtabekin daha (uzla kuvvet- ine müsaade edemeyiz. Böyle bir şey vukuunda Mı. irhangi bir istilâya dayanır. iz. i sözü r daha şiddetle. Ne ile dayanabilirsiniz? Kuv İz yok. "Teşkilâtımızı bitirir, ordu. İ tanzim ederiz. O halde neden bizden mun. ediniz? O zaman yapma. e bu hakaret tufanı al ine cevap vereceğini bil ordu. Amori kati bir tavr Halifeden muvafakat er bunu Azıda açmağa bi isaret edemiyecekti. Şimdi dar yalanla dolanla #ciz| feyi oyalıyabilmişti. Bir kaç Sİçinde bu ültimatoma ayni İn bir cevap vererek fırlayıp hak arzuları kaynadı. Fukat, haysiyet meselesi onun bü. partiyi kaybetmesine sebep iktı. Zelilâne boynunu eğe- dandı: “Emirülmüminine söylemeğe st yök. Bunu arârlizda halle. ari? Hayır, dedi. Sizin muvafa- liz kâfi değildir. Bizzat bı muvafakatihi isteriz. » bunu da deruhte etti bir türlü Azıda işi açamı. ü, Ebu Cafer ve en itimat et. adamlar da veziri bu vazi- çıkaracak bir tedbir dü- iyorlardı. Diğer tarafından Şaverin işken e idam ettiği İbni Zerikin a- Mevsiiin en gözel iki : gün | ÂLE Sinemasında 1 — Sinemanın en CLARK GABLE ve “HABİL - KABİL orme) Senenin en fazla d " I- MAHKUM © $ — Şimdiye kadar görülen PARAMUN Bugün anat 1 ve 230 MELEK leğ'eli - Zevkli - Güzel ve İnce tarafından Fevkalâ KOCASI ve Ayrıca : Bugün saat 1 ve 230 . sin TAKSİM 1 — DEANNA DURBİN” İLK U 2 - KANUN KUVVETİ ozra sözlü) İstanbulda ik de - Milli Piyango “ Piyango Bayil ine bilet verilmi anım, Beyazit Okçular başın İbin Birinci Keşide biletlerini alan sayın müşterileri bi erin İkinel Keşideye ait olanlrını Milli Piyango İdaresinin pida kâin Taşhandaki İstanbul Bürosundan temin eyliye- eri Min olunur... AND TOUTAIN - DALIO - GASTON MODOT NORA GREGOR - PAULETTE DUBOIT METRO JURNAL Ruhsatnamesinin geri alındığı ve badoma ken- eceği evvelee Gazetelerle Yazan: ULUNAY dumları da mütemadiyen fasli. yette bulunuyorlar, vezir aley hinde mütemadiyen propaganda yapıyorlardı. Amori, Şaverin savsaklama s yasetine filli bir cevap verdi. Hi rekete geçti, Kudüs kralının muvaffal sizliklerine sebep olan âmill ühimmi Fatımilerle alâkası. hiç olmazsa zâhiri bir nezaket perdesi altında yapmamış olması ve ahaliye kendini sevdirememiş | bulunmasıdır. | İşe başlamadan evvel halkın! dini hislerini yaraladı. Gönder. diği kuvvetler Mısırlıların yeni den kuvvetli bir devletten imdat almalarma mâni olmak için ans. zin hudut boyundaki şehirlere hü cum ettiler. Mısır kuvvetleri, & İlâhaddinin ilk seferinde işgal İ eylediği Belbisi müdafaa etmek istedi. Hıristiyanlar şehri zaptet- İ tiler ve ahalisini tamamen kılınç. tar geçirdiler. Bu vahşet işitilir işitilmez bü tön Mısırda bir feryat yükseldi: Haçlılar, ilerliyorlar ve Fast- geldikleri şehirleri zaptederek a. haliyi çoluk çocuk demiyerek öL dürüyorlardı. Şaver, her zaman muavenetle- rini satın aldığı müttefiklerini çe. virmek için adamlar gönderdi. A. moriye paralar vaadetti. Fakat Kudüs kralı; — Hiçbir şey kabul etmem. Mı- sir isterim! diyordu. Vezir, artık vaziyeti halife A- zıddan saklamıya İmkân kalma. dığını anlsyarak saraya gitti ve derhal huzura kabul olunmak is- tedi. Ard, Şaveri görünce: — Ebu Şüca! dedi. Hayırdır inşallah. Mühim bihaber mi — Cenâbıhak Emirülmümünine uzun ömürler ihsan eylesin, dedi. Azıdın kaşları çatıldı — Sözüne bir dua ile başladı. İ ğına göre fena bir haber verecek- sin. — Efendimiz, arzedeceğim ha. berin daha şimdiden fenalığına, iyiliğine hükmetmek doğru de. Bildir. — Ne var? Çabuk söyle. (Devamı Var) na yeni Filmi Birden çok sevilen yıldızları MARION DAVTES 'in beğenilen şaheseri KADIN (Fransızca) Jurnalların en fevkalâdeni l T JURNAL da tenzilâtlı matineler, Sineması Bugün bir Fransız filmi takdim ediyor. | de bir tarsda yaratılan AŞIĞI filminde da tenallârlı maüneler Sinemasında ? büyük tilm birden in en büyük smüvaffakıyeti YANIŞ fa, Yöz Hatları 15-20-30, loca 100-150 İdaresinden: ilân olunan Celâl daki Altın Gişesinden İkinci Ter. aynı bi. İmanya İ heyeti seferiyesini kaybetmiş ve sr, Filistin ve Sudanda tahaşşüt İ etmiş olan askerlerini Romanya Korku İçindedir (Baş tarafı 1 incide) goslavya ile anlaşmıştır. Bu an. laşma, Sovyetlerin Romanyaya taarruz edeceği hakkındaki ka. nâati kuvvetlendirmiştir. Ro. bu anlaşmada bir İslâv birleşmesi görmektedir. Bir ta. raftan Sovyet Rusya, bir taraf. tan Yugoslavya, Cenuptan da Bulgaristan Romanyayı bir İslâv çemberi içine almışlardır. Ro. manyanın eski müttefiki Yugos. Javya ve Bulgaristan, Moskova. | nın işaretini beklemektedir. Bi. | naenaleyh tehlike elle tutulabi. lecek, gözle görülebilecek kadar kesafet peyda etmiştir. R »omanya müttefiklerin yar. dımından ümidini kes. | » Hattâ bu yardımdan, İn. £ garantisinden bahsedilme. sine bile tahammülü yoktur. İn. giliz ve Fransızların Romanyada hiçbir rüfuz ve tesirleri kalma.| mıştır. Hele Garptaki son askeri vaziyetten sonra müttefikler Ro. manyadaki mevkilerini tama. men kaybetmişlerdir. Romanya için Sovyet Rusya İslâv tehlikesi bir kâbus ha. almıştır. Herkes bu tehlike. den bahsediyor. Hattâ bu saha. da biraz da mübalâğalı fikirler yürütüldüğü görülüyor. Sovyet. ler, Romanya hududuna asker tahşit etmektedir. Yugoslavlar Sovyetlerle anlaşmak suretile Balkan Htifakından ayrılmışlar. dır, Müttefikler artık hesaba ka. tılmıyacak derecede kendi dert. lerine düşmüşlerdir. Ne Balkan antanlına, ne de müttefiklere güvenilebilir. Bu bedbin mütalâzlara kapı. Isn Romanya, harp tehlikesini kapısında gördüğü için korku i. çindedir. Romanyaya bu tehlike. li vaziyette yardım edebilecek iki kuvvet kalıyor: Türkler ve Almanya. Bütün Rumenlerin kafasında bir istifham halinde daima şu sual dolaşıyor: Acaba Türkiye ne yapacak? Türkler Romanya. ya yardım edecek midir? Fakat kendi kendilerine bu smalin cevabını vermeğe çalış. fıkları zaman, vardıkları netice ekseriya menfidir. Balkan an. tantı parçalandıktan sonra, Tür. kiyenin de yardımlarına koşaca. ğımdan şüphe ediyorlar. O halde denize düşen yılana sarılır; Rumenler de Almanlara | sarılmıya çalışıyorlar. Y Romanya Almanlar Tarafından Fethedilmiş Gihi Başmuharririmizin Roman- yadan gönderdiği ikinci ya. zıyı yarın okuyunuz... | ee Gaydaya Göre: (Baş tarafı 1 incide) ir kendi memleketinin istilâya uğ- raması tehlikesine maruz bulu. Ban İngiltereye gelince, o da Me- geri ala. mıyacağı deniz kuvvetleri. nin tevzil işinde de tadilât yapa- maz. Bütün bunlar, hakiki AL man « İtalyan tesanüdünün ilk manalı vaklalarıdır. İtalyanın Avrupa kuvvetleri çerçeve ve harbin mukadderatı dahiline giren rolü, harp meydanı haricin- de Akdenizde bu bir milyon üç yüz bin kişinin ve mühim Fransız | İngiliz deniz kuvvetlerinin âtıl| bir halde kalması ile kendini göt. termektedir. Giornale d'İtalia gazetesinin direktörü daha sonra bütün bu| neticelerden Fransanın kendisine | itap etmesi lâzım gelmekte oldu. ğunu yazmaktadır. Zisa İtalyada olup bitmekte o- lan şeyler, müttefikler tarafın- dan Versayda İtalyanın zararma irtikâp edilmiş olan ihanetin ve harbin arifesine kadar Paris ve Londra tarafından Romaya karşi takip edilmiş olan siyasetin neti- cesidir . Londra, 31 (A.A) — İtalya ge- çen hafta prensip itibarile kabul etmiş olmasına rağmen 28 mayıs. ta ticati'kontgol anlaşması müza- kerelerini inirtsa uğratmıştır. Yeni Hücum Vesilesi Roma, 31 (A-A.) — Havas A. jansından: Ecnebi müşahitler. Belçika Kralının teslimiyetinden sonra İtalyan matbuatındak! de. dikoduların şiddetini arttırmış ol duğunu, faşistlerin bu teslimiye. ti bahane itlihaz ederek İngil İ müdafaa içinde geçirdikleri İngiltereye Nakledilen Kıtalar (Baş tarafı 1 incide) Fakat hepsi de gülümsüyordu. Vapurdan çıkış sirasında tabur, alay, kıta farklarına, hattâ milli yet farklarına bakan yoktu, Çün- kü yanyana çarpışan | İngiliz Fransız ve Belçikalı kıtalar be. raber geliyorlardı. Askerlerin birine yaklaşarak Basıl geldiklerini sordum: Üç gündür Dunkergue'de bekliyorduk. Nihayet gemiye bin. dik. Fakat yol boyunca da ba mıza ateş yağdı. Çünkü düşman. lar nakliye gemilerile hastahane gemilerini, zırhlrlarla yaralı taşı. yan vapurları ayırt etmiyorlar! Dedi. Sahil üzerinde biriken sedye- ler, teskereler mütemadiyen a. dam taşıyor ve bunları gidecek. leri yere götürüyor. Dunkergue'de Vaziyet Gelenlerin söylediklerine göre, Dunkergue plâjları karmca gibi kaynamfaktadır. Bu kalabalığa rsğmen dün 50 Alman tayyaresi tarafından bir bava bombardıma.. Bı yapılmış ve bu bombardıman. da yalnız bir kişi ölmüş, bir kişi de yaralanmıştır. Bununla bera- ber şimdi Alman topçusu Dun. kergüe ve civarını bombardıma. Ba başladığı için tehlike artmak- tadır. Bu sabah karaya çikanbir Fransız kumandanı bana şu SÖZ. leri söyledi: “Gerek harp zamanında, g6. rekse barış zamanında bir çok seneler İngiliz 8skerini görmek ve tanımak fırsatını buldum. Fakat bunların bu seferki gibi nümüne olacak şekilde hareket ettiklerini hiç görmemiştim. İn. giliz askeri barış zamanında ma nevralarda bile zorlukla yapıla. bilecek hareketler yaptılar. Be. zan sayısız mülteci dolu bölge. lerde doğrudan doğruya düşma- nın cenahından geçtiler ve bu hareketi hayret verici bir sür- atle ve tem bir İntizamla başar. dılar. İngiliz askerinin evs; hakkındaki takdir ve hayranlı. #ım hiç bir zaman bugünkü ka. dar büyük olmamıştır.,, Fedakârlik ve Feragat Çok geçmeden bir vapur daha geldi ve bu vapurun güvertesine çikti: Vaptr dopdolu idi, Vapurun süvarisi dostlarım- dah olduğu için yanıni koştum. Yorgunluktan harap bir halde i- di. Bana anlattığı ilk nokta, yolu mütemadi taarruz ve mütemadi idi, Kaptanm kamaram kan lekeleri içinde idi. Çünkü burası en ağır yarahlara tahsis edilmiş ve bun. lara burada bakılmaştı. Bu vapurun getirdiği askerler de boşaltıldı. Bütün bu askerlerin manzarası, fedakârlık ve feragat ilham ediyordu. Yalnız bugünkü nesle değil, gelecek neslilere de memleket uğrunda, yüksek dava uğurunda en yüksek ilhamı ve recek olan bu manzara İngiltere. »in tarihine altın harflerle geçe. cektir.” Londra İstasyonunda Londra radyosunun Londra İş, tasyonundaki muhabiri de vazi. yeti şu şekilde anlatmıştır: “Askerlerin Londraya varışı eşsiz bir hâdise teşkil ediyor. İstasyon analar, babalar, nişan blar, hemşireler, sevgililer ile'do. lu... Trenden inen askerlere yar- dim ediliyor. Tanıdıklar, tanıma. dıklar kucaklaşıyor. Sigara ik- ram edenler, çiçek sunarlar, 2s- kerlerin sırtından tüfeklerini ala. rak yardım edenler yığın yığın. Askerler, en müthiş muharebe. den döndükleri halde daha fazla İbir futbol maçından dönmüş bir takıma benziyorlar. Askerlerin bir kaçına sordum: — Düşmanın tankı mı, tayyare si mi, daha yaman? — Biri de değil! dediler. — O halde, dedim, size en çok ıstırap veren ne Şu cevabı verdiler: — Sivillere ve muhacirlere mu ameleleri! Askerlerin hepsi de tekrar harp sahnesine dönmek, tekrar Almanlarla dövüşmek arzusunu taşıyorlar.” Fransız ve Alman Tankları Arasında Çarpışmalar Londra, 31 (A.A.) — Harekât sahasında bulunan ve bir molör- lü Fransız kıtasım ziyaret eden Reuter ajansının muhabiri 15 gün içinde Fransız ve Alman tankları arasında birkaç kere ya- pılan çarpışmaları anlatmaktadır. Bu çarpışmalar ekseriya münfe. rit tanklar arasında yapılmıştır. tere ve Fransa âleyhinde itham. larda bulunmaktadırlar. Bu Fransız fırkası, Almanların Sedandan cenuba doğru ileri ha- İ kametinde, 1.6.0 Yİ Dunkerk Dayanıyor BRE AAA Fransız Resmi Tebliği Paris, 31 (ALA) — 31 Mayıs sabah larihli Fransız tebliği: Simli (Baş tarafı 1 inelde) kara, hava ve deniz kuvvetlerinin tesanüdünde tecelli, etmektedir. Bu iki âmilden istifade eden müttefikler dümdar muharebele- ri yapmıya devam etmekle bera. ber düşmanın bütün şiddetine rağmen ricat imkânını bulmakta ve askerlerini çekebilmektedir. Bilhassa müttefiklerin hava kuvveti mütemadi faaliyette bu- lunarak tazyiki hafifletmekte ve düşmanın muvasala bombardıman sutetile harekâtı kolaylaştırmaktadır. Bugün de 12 düşman tayyaresi düşürülmüş tür, Bütün bu hsrekâtın verdiği bir netice Fransızların Somme — A. isne nehirleri üzerinde vaziyetle- rini tahkim etmeleridir. Buna i ve edilecek bir nokta, Almanla- rın şimalde yapılan son harekât sırasında aşağı yukarı yarı kuv. vetlerini kaybetmiş olduklarıdır. Bu da İngiliz ve Fransız kıtaları- nn gösterdikleri müthiş kahra. » neticesidir. dres'de müdafaa ettikleri hat Corogne hattı ismini almıştır. Bu isimİngiliz edebiyatında yeretmiş bir isimdir. 1818 de İspanyada yapılan bir harpte İngiliz alayla. rının ekserisi yine dümder mu. harebeleri yaparak ve düşmana çok ağır zayiat verdirerek çekil miye muvaffak olmuşlardı. Mahsur Ordu Çekiliyor General Prioux ordusunun bü. yük bir kısmı dağlar hattını ge. çerek Dunkergue müstahkem or dugâhı ile irtibatı temin etmiştir. Yaralıların nakli müsait bir şe. kilde devam etmektedir. Müte. madiyen hücum eden müttefik harp gemileri ve tayyareleri Dun kergue'i müessir surette müdafaa etmektedirler. Dümdar muhare- beleri yapan kıtaların arasında kalmış olan General Priouxnun âkibeti henüz malüm değildir. Generalin esir edildiğine dair bir Alman imembamdan verilen ha. ber ne teyit, ne de tekzip edilmek tedir. Diğer cihetten Havasın as. keri muharriri General Gamelin e Coraf hakkında ecnebi mem- leketlerde neşredilen uydurma haberleri tekzibe mezundur. * Havasın bildirdiğine. göre; fki gün devam eden harekât sonun. da Fransız kuvvetleri 48 saat ev. vel Abbeville şehrinin varoşla. rını istirdat etmişlerdir. Almanların Son Taarruzları Diğer taraftan Reuter Ajan. sının askeri muharrir! şu tafsi. lâtı vermektedir: Şimdi Flandres'de faaliyette bulunan ve 40 fırka olarak tah. min edilen Alman piyadesi ile Alman motörlü fırkaları arasın. da mühim bir fark gözetilmesi lâzımdır, Alman ordusu zırhlı ve motörlü fırkalar (Obakımından pek kuvvetli ise de, bu ordunun büyük bir kısmını bilhassa 1914 senesindeki gibi teşkilâtlandırıl. mış piyade kıtaları teşkil etmek. tedir. Dün başlıca iki büyük taar. ruzdan behselimekte idi: Bu ta. arruzlardan — birincisi Şarktan Garba Veaiuport ve Purnes isti. ikincisi o Cenuptan Dunkergue'e doğru yapılmıştır. Bunun hedefi tepeler silsilesini zaptetmekte id. Yapılan bu iki hücum esnasında muharebe. lerde inanılmıyacak vahşet gös- terilmiştir. Almanlar sık saflar halinde hücum etmişler ve pek büyük zayiata uğramışlardır. Almanların büyük bir muka, vemetle karşılaşacaklarını hesap reketini durdurmuştur. İki hafta şiddetle devam eden muharebe nihayet siper muharebesine inki. lâp etmiştir. Reuter'in muhabiri, zebitleri ve efradt, gizli mevzile. rinde tankların yanında istirahat ederken ziyaret etmiştir. Alman- lar taarruz ettikleri takdirde Fransız tank taburları her an pi; yadenin imdadına yetişmiye ha. zırdır. Pirka kumandanı general, Revter'in muhabirine şunları sö) lemiştir: “On beş gün devam eden bir mu- harebeden sonra düşmanın motörlü fırkanın geri pöskürllük. Almanlan rın sik sik kütle halinde yaptıkları iirruzlara rağmen piyade fırkâmız Alman fırkkalarını ağır zayiada dur- muvaffak olmuştur. Buraya zamandanberi bir metre arazi bile kaybetmedik, Genç bir yüzbaşı içinde bu. Tunduğu ağır tankının fırkadan ayrı düşerek seri ve fakat daha hafif olan 12 Alman tankını bir çeyrek saatten daha az bir za. man İçinde nasıl tahrip ettiğini anlatmıştır. hatlarını | harekât, Dunkergue ve müstahkem devam ediyor. Somme ve Aisne ordugü etrafında, ayni rinde, her ikl taraf, bazı meva Fİ yade harekl yapmıştır. Aizne ile Meuse arasında, oldukça giddedli çu dilellemi vukua gelmişti Meuse ile Moselle arasında, düşmanın bir kürtülmüştür. askın hareketi geri PÖ” Paris, 31 (A.A) — 31 Mayıs sksam tebliği: yürüyüşlerine devam ötmişlerdir. Bu Ki Dunkergue istikametindeki tan bir kısmı düşmanın geyretlerine mayesinde vapurlara binmeğe muvaffak olm Som (Sömme) üzerinde Kaydedilen bazi zere, cephenin diğer kısımlarında kayda değer bir Geyri müsait hava şartlı tikşaflarda bulunmuşlar ve bunun m Simalde, kı reğmen donanma ve tayyarenin ar, faaliyetler hariç olmak kuvvetlerimiz deri etlcesi olarak bı lerimiz şimal bölgesinde düşmanı hırpalamış ve krlantımızın iaşesi teşriki mesai etmiştir. Alman Resmi Tebliği Führerin umumi karargâhı, S1 mandanlığının tebliği: Fransanın Şimali Şarkisinde bulunan Fransiz larının büyük bir kısmı dağıtmış v bazı yerlerde muhasara edilmiş ol: (A.A) — Alman orduları si eya esir edilmiştir. Buna mu an müfrezeler mukavemet etmekti? de, bu mukavemet yakında kırılacıktır. Diğer cihetten sahil bayani Fürnes İle TLegues arasında ve Dünkergue'in Garbında İngiliz rd run bakiyesine karşı taarruza devâm edilmektedir. Düşman kendini SİNİ midane müdafan etmekte ve silâhsız bile olsa gemilere özami arker irkâbına çalışmaktadır. Cassel etrafında muhasara İngiliz kuvvetleri şimale doğru Alm eler de, bunlar geri püskürtülmüş dres'de bulunan Alman fırkaları şimdi başka vazifelerde ceklerdir. Tayyarelerin faaliyeti dön havanın fenslığı yüzünden sekteye #miştır. Buna rağmen Dunkergüe İlmanındaki tesisata yeniden bir taarruzu yapılmıştır. Alman donanması Almanyanın eline geçen Holanda, Fransa sahillerinin müdafaasile meşgul olmuştur. Bir Alman motörü imi edilmiş den kurtulmıya Artols ve kulla an tazyi ve dağıtılmıştır. w Beli çika sahili önünde bir düşman kruvazörünü torpilliyerek batırmıği” Evvelki gece İngiliz iayyareleri Almanyanın Şimâlinde gayi hedefleri bombardıman etmişlerse de mühim hasarat ika edemenişi Helstein'in Cenubunda bir düşmen avcı tayyaresi düşürülmü, sanın Şimalinde 3 Pransiz ve Norveçte Stavanger öl: yöresi düşürülmüştür. İki Alman isyyaresi kayıplı etmediklerine ve hakiki bir muha rebeden ziyade kolay bir muzaf. feriyet ümit ettiklerine dair bazı deliller vardır. Suların salıveri). mesi sayesinde Dunkerk etrafın. daki cephe daralmıştır. Mütte. fikler şimdi kendilerini daha iyi müdafaa edecek bir vaziyete gel. mişlerdir. iz tayyarelerinin bomba maniaları ile ricati hima. ye etmeleri herkesin takdirini celbetmiştir. Almanların esir al. dıklarını iddia ettikleri birinci Fransız ordusunun kumandanı general Prioux daha şimdi ölmez bir nam kazanmıştır. Belçika or. dusunun teslim olması üzerine vaziyet ümitsiz bir şekil almıştı. Fakat General yenilmez bir ce. saret ve azimle harekete geçmiş. tir. Ordusunun bakiyesinin hiç zayiat vermeden Dunkergue'e gelebilmesi, Generalin teşkilâtçı ve şef gıfatile istisnai meziyet. lere malik olduğunu göstermek. tedir, Bu kadar büyük bir cese- retle karşılanan hezimet bir fe. lâket değildir. Herkesin göster. diği cesaretle daha birçok asker. ler kurtarılacaktır. Sahilde ölen her asker yaptığı fedakârlıkla daha büyük gayretler için ordu. ları tesci etmiş olacaktır. Almanlar Motörlü Vasıtalarının Yüzde 40 ını Kaybettiler Vaşington, 31 (A.A.) — Ame. rika ordusu erkânıharbiye reisi General Marshall'in kanaatine göre, Almanya Manş limanların; doğru yaptığı tazyik esnasında ordusunda mühim mikfarda mev- cut olan motörlü vasıtaların yüz. de kırkını kaybetmiştir. Marshall in bu hafta tali komitedeki beya. natım dinliyen kongre azası bu kadar mühim zayiattan sonra Al- manların motörlü vasıtalar bakı. mından üstünlüklerini muhafaza edemiyecekleri ve yakin bir istik- balde harp taliinin müttefikler lehine döneceği kanaatine var- mışlardır. Bir İngiliz Gazetesine Göre Londra, 31 (A.A) — Daily Telegrafın askeri muharriri ya. zıyor: On beş yeni generalin şahsin. da temsil edilen yeni Fransız e- kolunun, Fransiz ordularmı mo. dern bir nazariyeye göre tensik için vakit kazanmıya çalışması muhtemeldir. Bu generallerin kanaatine göre, Alman zırhlı kuv vetlerini bozmak için müttefikle- rin bu maksatlara kargı zirhlr kı. talarla hareket etmesi lâzundır. Bu maksatla Fransız sanayii git. tikçe artan bir tempo İle tank ve xurhlr araba yetiştirecektir. 100 tonluk 1000 tank ile 80 ilâ 50 tonluk 3000 ve 10 ilâ 20 tonluk 6000 tanka ihtiyaç olacağı tah- min edilebilir. Ordunun hem mü. dafaasını, hem de bir taarruza geçmek için kullanabileceği bu kuvvetlerle, yeni Fransız genel rebilecek ve mükemmel piyade ve topçusuna yolu lecek vaziyette hissedecekti” Belçika Ordusu Kurulu$”! Paris, 31 (A.A.) — iyi mat alan Belçika mahfil Liege bölgesinde bulunan kumanda eden General Dek nin idaresindeki kolordunuf” opolde itaat etmiyerek 6 Blanchard'ın emri altına #İ İ bildirilmektedir. Diğer 6 veyahut 7 mü hava kuvvetlerine mensuf unsurlar da muharebeye etmişlerdir. Diğer taraftan Belçik£ Müdafea Nazırı General P iki ay zarfında mul made bir orduya malik © ümit eylemektedir. Takriben 1.700.000 Bel mülteci ile Belçikadaki billerin dörtte üçü halen da bulunmaktadır. BELÇİKADA ZE ui Se ZAN Parlâmento Hükümetin Kararımı Tasvip EĞİ Paris, 31 (Hususi) — E Ayan ve Mebusan Meclisi gün Limges kasabasında bir celse akdetmişlerdir. belediye reisi senatör Kralın ihaneti yüzünden İf ketlerini terke mecbur lan Belçika Parlâmento & bu içtimama beled , tahsis etmekle müftehir © nu bildirdikten sonra Pi? tâzimle yâdetmiş ve Fr dik, ve bütün dünyanın Belçik lâmentosunun verecekle” evvelden bildiklerini #ö tir. Bu toplantıya mebuslaf ai yandan 54 kişi iştirak dir, Kralm beline di metçe dün verilen karaf edilmiş ve Fransaya ki net ve şükranlarımı ifade, tezahürlerde bulunulmu$Ü) İsenin neticesini bekliye” Belçika Mebusan ve ÂY* rareile ulkışlamışlardır- Başvekilin Bey ” Başvekil Pierlot, bUZÜN pi lediği nutukta, hükümeti rını anlattıktan sonrâ söylemiştir: “Belçikanın bir sözü ye O da harbe devamdır. etiği, hedefleri tahakkuk edi dar kendisine yardı müttefiklerle birlikte bg vam. Bu hedefler, “si tiklâl,, dir. . Paris, 31 (AA) > vi mi gizetede çıkacak ol# rarname, Belçika Krsl dü, Lejyon dö Nör nişaf olanlar listesinden Gi dır,