7 Haziran 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

7 Haziran 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Müttefikler Sovyetlerle nlaşmalıdırlar (Baştarafı 1 incide) ulunduğunu kabul ettik. için i sütteliklerin Amerika maları ve birleşmeleri ve ihtimali çoktur. > * ülteliklerin kazanabilecek. “leri devletlerden biri de Rusyadır. iskova şimdiye kadar Avru. irbine büyük emperyalist iler arasında cereyan eden mperyalizm harbi nazarile ve bu harbin uzun ini tahmin ediyordu. Bu pte iki taraf da yıpranıp lacak, Mokova harbin 80. “ terütaze kuvvetlerile hâ- İr vaziyete kalacaktı. O. elini eteğini toplyarak n uzak kalmayı tercih Yalnız Berlinle yaptığı ma mucibince Alman. "yardım ediyordu. Garp cephesinde Alman yirmi gün içinde ve Belçikayı istilâ et. Şimali Fransada Fransız mı zayıf düşürmesi, yıl. harbile bu harbi bir iki ay İs bitirmek azim ve kararın. ilduğunu meydana çıkar. İlman orduları bu süratle devam ederlerse bu yaz Almanya İngiltere ve Fran. tulh şartlarını dikte edecek ie gelebilir ve bütün pa üzerinde mutlak bir nazi miyeti teessüs edebilir. yet Rusya nazi Almanya. indisine ilelebet dost ola. icağını bilir. Bilâkis Mosko. in büyük düşmanının Avru. ri hâkimiyeti olduğuna , Binaenaleyh bütün Av- “üzerinde yorulmamış ve nı muszzam bir nazi natı Sovyet Rusya için elle lir bir tehlike teşkil eder. ın 'h nazizmin muazzam tuvve: halini almasına mâ. mak hususunda Sovyet Rus. İe müttef.klerin menfaati a. bir iştirak vardır. İki taraf için biran. zemini mevcut demektir. 7 ** İ arpten evvel Moskova ile & Londra arasında başlıyan müzakerelerinin akim da iki tarafın da hatası iru olmuştur. vakit Başvekil bulunan rlain Sovyetlerle anlaş. türlü razı olamamıştı. tü Chamberlain, İngiliz mu. zakârlarının mümessili idi. ovyet hükümeti ile anlaş. i zihniyeti müsait değildi. Ve Sovyetlerin askerlikçe beş ediğine, iktısaden de bir iyacağına kani bulunu. Fazla' olarak da Stalinin İmiyetine inanmıyordu. Er a ile anlaşabileceği. >. anyayı Sovyetler aley- yürütebileceğini Zannedi) mukabil Stalin de İngil. samimiyetine inanma. Oda müttefiklerin AL yayı mütemadiyen Sovyetle. leyhine tahrik ettiğine inan. . Münih anlaşmasını, Çekos. yanın işgaline göz yumulma bu siyasetin birer tezahürü ediyordu. Polonyaya fi. ındım edemiyecek vaziyet. dukları halde Sovyetlerle fe bu memleketi garanti ik istemelerinden şüpheleni, “Ve nihayet Moskovaya en İngiliz heyetine salâ. erilmemiş olması da Mos. anın şüphesini #akviye edi. irinden bu derece şüphe bulunan iki tarafın anla. weleri imkânsızdı. Ni. iüzakere akim kaldı ve « Chamberlain'den evvel arp ilaşıverdi. i o vakit İngilizler Sov. anlaşabilmiş olsalardı, ra her tarafından çevril cak, ve belkide harbe cesaret edemiyecekti. erin Almanya tarafına di ise, birçok bakımlardan iva için büyük bir kuvvet ti, xx * Wi olmuş ve dünya bugün. vaziyete gelmiştir. öği hâdiseleri yeni kıymetle. ökmek ve yeni vaziyetin itirdiği yolda yürümek za. eti vardır. ve gölterede bugünkü hükümet, Chamberlain'in bu siya. ni tenkit eden devlet adam. n elindedir. Alman tehli. e Tse Sovyetlerle TAN Alman Taarruzu Akamete ete Uğratıldı (Baştarafı 1 incide) tün cephe üzerine sirayet etmiş olan muharebeler, dün gece, AL manlar karşılarında buldukları mukavemeti bozmağa muvaffak olamadan, hitama ermiştir. Bidayette pike yapan tayyare. ierin Yardımile ve muntazam hat lar halinde İlerliyen tankların verdiği ruhi şaşkınlık artık mev. cut değildir. Fransız askerleri, tahkim edimiş köylerle ormanlar içerisinde muhkem bir surette vaziyet almış olarak tankların hücumuna intizar etmekte ve on. ları görür görmez derhal ateş aç- maktadırlar. Ayrı ayrı ilerliyen tek tük tanklar harp sahasının çok gerilerine kadar sarkmağa muvaffak olmuşlarsa da hususi bir surette techiz edilmiş askeri gruplarımız tarafından #aarruza viriyarak imha edilmişlerdir. Şüphe yok ki, Alman kuman. danlığının kati olmasını istediği anlaşılan ve henüz bütün Alman ihtiyatları iştirak etmemiş bulu- nan bu azim muharebenin meb. deinde bulunuyoruz. Bu sebeple yalnız muharebelerin şiddetlen. mesine değil, her iki cenah üze- rinde inkişafına da intizar etmek icap eder, Filhakika bu sabah A. şağı Somme üzerinde düşman ol. dukça kesif tank hücumları yap- mıştır. Alman hücumlarını dün durdurmuş olan İleri kıtalarımız geri çekilmişlerdir. Fakat bu an. cak bir tâbiye hareketinden iba rettir. Duman Yapan Gülleler Dün düşmanın en şiddetli hü. İcumlarına sahne teşkil etmiş olan diğer cenahta yani Ailette mına kasının sağ tarafında ve Chemin. des — Dames'de Almanlar bu sabah çok erkenden muhtelif çapta pek çok bataryalarla ateş açmışlardır. Bombardıman fey. İkalâde şiddetlidir. Ve Almanla. rın buradan da kuvvetli bir iaar. ruzda buluriacakları tahmin edil- mektedir. Almanlar bu tsar#Üzlari 65na-)” sında duman yapan gülleleri pek çok kullanmaktadırlar. Bünun neticesi olarak mubarçbe meyda- nı her türlü rüyeti imkânsız kı. lan kesif bir duman tabakası ile mesturdur. oAnlaşıldığına göre, Almanlar, bu vasita ile kendi ta- arruz fırkalarını Fransız topçu. sunun bilvasıta endahtına karşı muhafaza etmek için hava taras. sutlarına müni olmak istemekte. dirler. Havadaki muharebelerin şid. deti karadakilerden geri değildir. İngiliz tayyare kuvvetlerinin de muaveneti ile hareket eden Fran sız tayyareleri dünkü muharebe. de gündüzleri Alman ask.rlerine karşt pike usulüü ile taarruzlar yapmak ve gece tecemmülere yol İara ve köprülere bomba ile hü. cum eylemek suretile birinci de. recede bir rol ifa etmişlerdir. AL man tayyareleri de bu muharebe. ye iştirak etmişler ve geri mevzi. lerimizi hattâ pek uzak mesafe lerde bombalarla bombardıman etmişlerdir. Yeni anlitank tesisat” İngiliz askeri mahafili, tank hücumlarına karşı yapılmış olan Fransız müdafaa (tesisatının Somme muherebesinde vazifesi- ni tamamile ifa etmiş olduğun- dan dolayı beyanı memnuniyet etmektedirler, Bu sabah' gelen bir askeri ra. por, bütün istinat noktalarının mukavemet etmiş olduğunu ve dün akşam cephe gerisine sark- mağa muvaffak olan birçok tank İsrn tahribine muvaffakıyet ha- sıl olduğunu ve zaten bu tank- larla beraber hiçbir piyade kuv. vetinin cephe gerisine geçmemiş e ———— sında daha ziyade bir yakınlık hasıl olmuştur. Bu vaziyetten is- tifade ederek iki taraf yeniden #nlaşma çarelerini ariyabilirler ve aramalıdırlar. Müttefiklerin Sovyetlerle anlaşması Almanya. yı en büyük ve zengin kaynak. lardan mahrum eder ve Avrupa ortasında tecrit edilmesine sebe. biyet verir. Balkanları Alman püfuzundan kurtarır. Akdenizde İtalyayı düşünceye sevkeder. Ve Avrupada nazi hegemonyasının kurulmasına mâni olur. Onun için biz, İngilterenin Sir .Cripps'i fevkalâde vazile ve sa. Tâhiyetlerle Moskovaya gönder. mesini memnuniyetle karşılıyor ve iki tarafın hakikati görüp an. Jaşma yoluna girmelerini temen. ediyoruz, inn Li İNNİ) Fransız Resmi Tebliği Paris, 6 (A.A) — 8 Haziran sabah tebliği; Muharebe bu sabah şafıkla beraber başlamıştır. Düşman tazyiki bilhassa Aşığı Somme'da kendini göstermiş ve orada İleri kıtaatımızın hafif surette çeri alınmasını mucip olmuştur. Heyeti umumiye iübarile cephenin diğer aksamında mevaileri- mizi synen muhafaza ettik, . . Paris, 6 (A.A.) — Fransız akşam tebliği: Meydan Muharebesi deniz. den Chemin des Dimes mınlakasına kadar bütün cephede bülün gün bü- tün şiddetile devam etmiştir. Düşman muharebeye bircok noktalarda 200 âlâ 300 tanklık gruplar halinde yine fank kütleleri sokmuştur, Bu suret- Je muharebeye atılan tankların miktarı 2000 den fazla tahmin edilmekte- dir. Fırkalarımız is'inat noktalarına yapışmış bir halde rmühleşem suret- İz çarpışmışlardır. Taburlar, bölükler, bataryalar ateşlerile üzerlerine atı- lan iarklarm hücumlarına karşı koymuşlardır. Hava kuvvetlerimiz bütün gayretini vermektedir. Hava kuvvetlerimiz, sırhlı arabalara bomba ve toplarla hücum ederek yeniden muharebeye dönmek şerefini İsteyen piyadelerimize ve topçularımıza müzaheret ci- mişlerdir. Tahrip edilen topların adedi pek büyüktür. Birkaç yüzü geç- mektedir. Düşman kütlelerinin misli görülmemiş ba hücumu karşısında cürü tamla. rrmizm bazıları bilhasen aşağı Somme mmtakaşmda basılmış ve aşılmalar. dır. Burada düşman unsurları Bresle'e kadar sızmağı muvaffak olmuşlar. dır, Ailett mıntakasmda düşman müftezeleri Aifme nehrinin Şimal kıyının. daki tepelere kadar İlerlemişlerdir, Akşama doğru muharebe ayni şiddetle devam ediyordu, Hava kavvetlerimiz Ren demiryolu şebekesinin Thim mıntakası fabri, kalarmın tahribine devam etmiştir. 5 Haziran günü sarfmda 38 düşman tayyaresi düşürülmüştür. Ayrıca 7 düşman tayyaresine de isabet vâki ol. muş ve bunlar da pek muhtemel olarak tahrip edilmiştir. Alman Resmi Tebliği Berlin, 8 (A.A) — Alman orduları başkumandanlığı tebliğ ediyor! Fransada dün başlamış olan harekâ umız melodik bir tarzda cereyan et» mektedir. Ordularımız cenubu garbiye doğru her tarafla yer kazanmiş- lardır, Dunkergte civarındaki esirlerin aded: 88 bine çıkmıstır. Muhtelif cins ten silâh ve harp malzemesinin adetleri şimdiye kadar tesbit edilememiştir. Hava kuvvetlerimiz cephe gerisinde askeri toplantıları ve kolları bom- bardıman etmiştir. Bundan sonra merkezi Fransada birçok ehemmiyetli tayyare meydanlarını, Şerburg harp ve ticaret limanını ve $ ilâ 6 Haziran arasındaki gece de İngilterenin Cenubu Şorki . sevahilindeki mütendelit tayyare meydanlarını büyül muvafta kiyelle bomba altına almıştir. Döş- marin tayyare zayiatı 143 tür. Bunlardan 49 tanesi hi muharebesi esna» sında, 19 tanesi hava müdafsa topları ile ve mütebekisi arazi üzerinde tahrip edilmiştir. 19 teyyaremiz Üslerine dörmemiştir. Düsman 5 « 6 Marirar gecesi Şimal! ve Garbi Almanya dahilinde gey- zi askeri hedeflere karşı hava hücum larını tekrar elmiştir. #iasolurur da- recede zaylalımız yoktur. İkisi Hamburg Üzerinde avci tayyarelerimiz ve bulunduğunu kaydetmektedir. Muharebe, bu sabah ayni şid. detle başlamış ve hattâ cenab- larda kısmen genişlemiştir. FİL hakika dün Amlens, Percun ve Allette taraflarında üç hücum yapılmış iken Almanlar bugün Asağı Somme sahasında da hü- cuma geçmişler ve Şampanya taraflarmda pek şiddetli topcu ateşi açmışlardır. Buna nazaran, bu noktada da Alman hücumla- rına intizar edilmek icap eder, . Paris, & (A.A) — Akşam üstü Fransızlar, Almanların evvelce i. Jerlemiş olduğu Ailetie'e şiddetli bir mukabil hücuma geçmişler. dir, HAVA HARPLERİ Londra, 6 Hususi) — Mütte. fiklerin hava kuvvetleri, Alman. yanın motörize kıtalarını, muvs. salasını, tahşidat merkezlerini, demiryolu merkezlerini mütema. diyen bombardıman etmektedir. İngiliz tayyareleri dün de Rur vadisi ile Hamburg civarını bom. bardıman ettiler ve beş gecedir yapmıya devam ettikleri bu faa. İiyeti tokrarladılar. Bu havalide. ki hedef bilhassa petrol depoları, dır ve bunlar şiddetle bombardı. man edilmiştir. İngiliz tayyarele. ri bir Meser Şmit te düşürmüşler ve salimen dönmüşlerdir. ki hava meydanını bombardıman etmiş ve bir askeri trene isabet. İler yapmıştır. Lakatodaki yollar. Is demiryolları da bombardıman İedilmiştir Fransız tayyareleri de ayni fa. aliyeti göstermekte, bundan bağ. ka kara kuvvetlerile tam teşriki mesai yapmaktadır. Almanların Hava Bein Almanlar da Merkezi Fransaya ve İngiltere sahillerine akınlar yapmışlardır. Fransızlar dün Normandiyada yedi Alman tay. yaresi düşürmüşlerdir. Fransa. nın cemi şarki mıntakasının bomb i neticesinde 25 ki. şi ölmüş, 72 kişi yaralanmıştır. İngiliz Hava ve Emniyet Ne. zaretlerinin vermiş olduğu bir tebliğde, Alman tayyarelerinin gece esnasında belki de tayyare meydanlarını görebilmek | İçin Yorkshire, Lincolnshire ve Tay. mis nehirleri boyunca Norflokun köy mıntakaları üzerine bir mik. tar yangın bombası attığını bil. Pi İngiliz tayyareleri Kambreste-| jer, üçüneürü Holandadan geçerken topçu kuvvetlerimiz tarafından İndirii- mek şattile üç düşman tayyaresi düşürdük. dirmiştir. Dâfi toplar derhal fa. aliyete geçmiş ve Lincolnshire'de bir evin yanmasından başka bir); hasar kaydedilmemiştir. Ayrıca iki hücum esnasında infilâkli ağır yangın bombaları kullanılmış ve ciddi hasarlar yap. mıştır. Altı kişi hafif yaralanmış. tır. Amerika Gazetelerine Göre Nevyork, 6 (A.A.) — Nevyork Herald Tribune gazetesi, yeni Alman taaruzundan bahsederek, bu muharebenin, (o medeniyete kurşı biâman bir hücum teşkil ettiğini söylüyor. Bu gâzete, Flandres muharebesinden sonra cesaretlerine halel gelmeksizin, Fransanın hür bit millet olarak yaşıyabilmesi için, bütün enerji. lerini tekrar harokete | geçirmiş olanlara, tam bir itimadı oldu.| ğunu ilâve ediyor, “Mitler Harbi Bahara Kadar Bitirmek Istiyor, Bükreş, 6 (A.A) — Fransız cephesine karşı yapılan yeni Al- mân İaarruzunun Almanyanın barbi her ne pahasına olursa ol. sun sonbahara kadar bitirmek niyetinde olduğu İntibainı birak. tığı bildirilmektedir. Haber almdığına göre, eski. den Polonyada bir kış sporları merkezi olan Zakopane'de tedavi edilmekte olan yaralı Alman pi. lotları henüz tamamile iyileşme- den cepheye gönderilmektedir. Rumen gazeteleri ve efkârı u. mumiyesi gittikçe teksif edilen Alman propagandasına rağmen, müttefiklere itimada devam et- mektedirler, ASKERLİK İŞLERİ : Biyağlu Yeri Ankerlik Şubesi Baş- kanlığından: Gedikli hazırlama oku- luna Yeniden talebe ulınacaktır. Bu tataha İlk okul mezunu olaenk ve yeş- ları 18 1 tamamlamamış bulunacaktır. İsteklilerin ellerindeki mektep ve» siksları ile birlikte iki gün zarfında subemize müracaatları ilân olunur, : Eminönü Verii As. Şubesinden: Yüksek mübendis Raşit Turmutun kun bir zamanda şubeye mürscssti, YENİ NEŞRİYAT: © AYYAR HAMZA — Gaz! Terbi, ya Ensüülşü Edebiyat oÖğretmeni Mustüfa Nihat Özön'ün tertip ve “Remzi Kitabevi” nin çıkarmağa baş- Jadığı “Edebiyat Kütüphanesi" adlı serinin Dinci kitabıdır. | Reynaud Diyor ki: " Almanyanın Tahakkümünü Yıkacağız ,, (Başı 1 inelde) milen imha ettiklerini, manevi kuvvetlerimizin tamamiyle sar. sıldığını söylediler. Halbuki Şi. mal ordularından 339 bin kişi kurtardık. Denizlere hâkim oldu. ğumuru gösterdik. Manevi kuv. vetlerimiz ise sapsağlamdır. “Almanlar daha sonra Paris halkını sarsmak istediler ve Pa. risi bombardıman ettiler, Fakat Paris halkı sarsılmadı ve bütün sükünetini muhafaza &i. Pri. sin bombadımanına derhal mu. kabele ettik ve müteaddit AL man şehirlerindeki petrol depo- larinı ve silâh fabrikalarını bom. bardıman ettik. Düşmanın buna benzer ker hareketine derhal mukabele edeceğiz. “Almanların üçüncü teşebbüsü ise dün başlıyan o muharebedir. Hitler, bu muharebenin kati ola. cağını ve uzun asırlar İçin Av. rupanın mukaddoralını tayin e. deceğini söylüyor. Fransa da bu | harbi kabul ederek kahramanca dövüşüyor. “Alman Tahakkümünü Yıkacağız,, “Hitlerin muharebeyi kazan. maktan hedefi, Alman olmıyan bütün milletlere esaret hayatı yaşatmak, Kurunuvustai karan- liği iade etmektedir Onun iade etmek istediği Kurunuvusta, Me. sihin saçtığı aydınlıktan da mah- rum olacaktır, “Biz de bilmukabele Alman tahakkümünü yıkmak için harp ediyoruz ve bu harbi başaraca- ğımıza inanıyoruz. “Bugünkü Fransa, 1940 Fran. sasıdır ve bütün Fransaya hâkim olan bir tek fikir vardır. Oda Fransayı tam mânasile hür ola. rak yaşatmaktır. Bugünkü İngil- tere de 1914 İngilteresi değil, 1940 İngilteresidir. Ve o da Fran. sa gibi düşünmektedir. İngiltere. de Fransa da Göbels'in pro- pagandasını ancak istihkar ile karşilayor.,, M. Yeunaud, daha sonra şun- lari söylemiştir: “Pransa kendisile ihtilâfı olan her milletle, bu ihtilâfları sulhen haletmeğe hazırdır. Fransanın hedefi her milletin hürri. yet ve relahm: temin eden bir Avrupa kurmaktır... Yeni Fransiz Kabinesi Paris, 6 (Hususi) — Başvekil M. Reynaud yeni kabinede Baş- vekâletten başka Hariciye ve Harbiye Nazırlıklarını da deruh. te etmekte ve M. Daladier kabi. ne harlei kalmaktadır. İki vek. İetin de harbi sevk ve idare ile alâkadar olması, Başvekili bu #kl Dezareti de üzerine almağa sev. ketmiştir. Başvekile Hariciyede, İtalya işlerine vukufu ile meşhur olan Besudoin, Milli Müdafaada General Degaulle yardım edecek- lerdir. | Fransız hariciyesi bu sirada mühim bir siyasi Laaliyete sahne olmaktadır. Bu faaliyetin bilhas. İsa üç âmili vardır. BİRİNCİSİ: İtalyanın vaziye. İti ve harbe girmesi ihtimali, İ İKİNCİSİ: İspanyanın vaziye. ti ve buradaki müfrit unsurların faaliyeti. ÜÇÜNCÜSÜ; Almanya ile an. laşmakla beraber bitaraflığını muhafaza eden Sovyet Birliğinin vaziyeti, M. Reynaud'nun Hariciyeyi ü. zerine alması ve yeni yardımcı. lar temin edilmesi bu yüzdendir. Kabinedeki diğer değişiklikler şunlardır: Maliye Nezareti umu. mi kâtibi Bouthillier Maliye Na. zırlığını deruhte etmiştir. Fran. 81? Aile Nezareti başına geçen Pernot syniamanda bilhassa eski Sıhhat Nazırının vazifesini göre- cektir, Yoan Hrouvost istihbarat | vazırlığına, Frossard nafia nazır. ğına, Delbos maarif nazırlığına tayin edilmişlerdir. Yapılan bütün tadilâlın hede. fi, devlet daireleri arasında İş. birliğini temin etmek ve bütün mesaiyi bir gayeye doğru yürüt. mektir, eni Bir Alman Tahttelbahiri Bir Yunan Gemisini Batırdı Vigo, 6 (A.A) — İngiltereye gitmekte iken Finistere burnu a- çığmda bir Alman tahtelbahiri tarafından batırılan Yonna is. mindeki Yunan vapuru içinde evvelâ bir araştırma yapılmıştır. 'Tahtelbahirin kumandanı vapu- rü batırmadan evvel müretteba. tı sandallarla denize inmeğe da. vet etmiştir. 76.040 Bütün “lItalyan,, | Sahillerine | Mayin Döküldü (Baştarafı 1 incide) mayin döküldüğü anlaşılıyor. Işıkları Söndürme Hazırlığı Bundan başka İtalya toprak- lsrının bir kısmında oşıkların söndürülmesi ihtimali karşısında halk, ışıkların evlerden dışari sızmasına mâni olacak malzeme tedarikine davet edilmiştir. İhtimal, efkârı umumiyeyi ha. zırlamak maksadile, bugün öğle. den sonra, birçak tayyare filo- ları, pek alçaktan olmak üzere uçuşlar yapmıştır. Bu layyare- ler, şehrin merkezi üzerinde, ev. İerin damlarma sürtercesine uç- muşlar ve korkunç direkt pike. ler yapmışlardır. İtalyanın harbe müdahalesi takdirinde bütün iş başında bu. lunan genç faşistler harbe işti. rak etmek üzere İşlerini bıraka. caklardır. Fırka umumi kâtibi Sinyor Motti bir tayyare kolunu idare edecektir. Siyasi cepheye gelince; bugün Sinyor Mussolininin bir nutuk söyliyeceği şâyi olduysa da, bu şüyia tahakkuk etmemiştir. Ro. manin siyasi mahafili, İtalyanın harbe girmesinden önce birkaç gün daha geçebileceği fikrinde- dir, * Pansmadan gelen haberiere göre, 23 bin tonilâtoluk “Conte Di Biancamono,, İtalyan transat. lantiğinin Amerika Birleşik dev. letlerine ait bulunan Balbo lima- nmda işarı ahara kadar kalmak üzere bugün emir almış olduğu söylenmektedir. Italyan Matbuatında İtalyan gazeteleri Almanların Garp cephesinde yaptıkları yeni taarruzu büyük harflerle ilân et. mekte, muharebenin son derece. de büyük bir şiddette cereyan et- tiğini tebarüz ettirmektedir. Al man kumandanlığının Fransi? hatlarını yarmak için elinde bu- lunan, bütün vasrtalara müraca- at etmeğe karar verdiği ihsas © dilmektedir. Gazeteler 6000 kadar tayyare. nin harekâta iştirak otliğini e- hemmiyetle okaydeylemektedir. ler. Diğer taraftan Faşist gazetele- ri Churehill'in son nulkunu bü. yük ehemmiyetle karşılıyarak o. na dair bir çok makaleler tahsis etmişler ve nutkun müttefikler hesabına cesaret kırıcı sayılan kısımlarını büyük harflerle teba. rüz ettirmişlerdir. Flandres mu- harebesinin askeri bir felâket ma hiyetinde olduğuna dair Cbur- ehill tarafından serdedilen iddi ilk sayfalarda göze çarpmak dır. Buna mukabil Dunkergue'i terketmeğe müvaffak olan İngi. liz ve Fransız askerlerinin pek mühim olan miktarı hakkında verilen rakamlar nazarı dikketi celbetmiyecek kadar küçük harf lerle dizilmiştir. İtalyan gazetelerinin Paris ve Londra muhabirleri omütlefik hükümet merkezlerinde bu nut. kun husule getirdiğini iddin et- tikleri intibalardan uzun uzadı. ya bahsetmekte ve Fransız - İn- giliz efkârı umumiyesinde endi. el Şes hattâ şaşkınlık alâmetleri EE rüldüğünü iddia eylemekisöi ler. ik Faşist gazetelerinin Berlin müşahitleri Almanyanın siyasi ve Iktısadi vaziyeti kında nikbinane tefsirlerde lunmakta ve Alman pı İ teşkilâtı tarafından yayılan! berlere geniş mikyasta m, : maktadırlar. Roma, 6 (Hususi) — Alm Ziraat Nazırı bugün gelmiş tasyonda tezahürlerle ki mıştır, . Malta, G(A.A)— Mi Sirakuza arasındaki vapur leri inkitaa uğramıştır. Reisicümhurui (Başı 1 ine Tenlerin ellerini birer bi muışlar ve iltifatta bulu dır. İstasyonu dolduran alkışları arasından geçen €İ hurreisimiz, bu selâmlara bele ettikten sonra Deni run Ülev yapurile Dolmab sarayına gitmişlerdir. MUM Şefimiz, vapurda Vekili ile Üniversite R den sön imtihan vaziyetleri kında izahat almışlardır. 9 i, i b g Reisicümhurumuzla Afgan 4 Arasında Telgraflar Ankara, 6 (A.A) — Af Afganistan Alâhazreti Hüm Mohamed Zahir Şah Hs leri arasında aşağıdaki telgi teati edilmiştir: Şahi Alganistan Alİ Hümayun Mohamed Zahir # Afganistanın wfIN bayramı #sbetile en bür nie zât haşmetlerinin şe küzdeş Afgan milletinin vefi kandaki kalbi temennilerimi İSMET İNG" Türkiye Reisicimhuru Ekselâs Ismet Inönü Eksalânsınıza tütüfkâr tebriiliğiy den dolayı teşekkür ederek Küp rinin ve dost Türk milletinin leri için er samimi termenniy tif ederim. <di MOHAMED ZAİ Gazetenizin 4-8-940 tarihi minin, olric sayfasında > Dakiefii kadder Doğumcu İmzasile Yâkadar eden bir ilâ inlişar İânda Mukadder Doğumcu #ÜĞİ ğü lüzum üzerine vazifeme verdiğini bildirmiş ise de, bi Bördüğüm lüzum üzerine sur? nesinden çekilmişimdir. Muf balkın maldmu olmal özere t ve tekziben ilân ederim. Yeldeğirmen Bayır 39 numarada Eb8 Behice Kartal Dr. Hafız Cem Parardan manda saat (Wi 18 e Salı, Cumartesi 12 ye bi karaya, Divanyolu No, 104, TEVFİK FİKRET - AKİF “ KAVGASI MÜNASEBETİLE Sebilürreşatçıya Cevap Yazan : Sabiha Zekeriya SERTEL İÇİNDEKİ BAHİSLER: Fikretle Âkif kavgasının mahiyeti nedir? 1 — Ben bu kavgaya nasıl geldim? 2 — İstiklâl Marşı etrafında yapılan demagoji. iyetçi değildir? 4 — Âkif niçin inkılâpçı değildir? nu 3 — Âkif niçin mi Şahsıma yapılan hücumlar: 1 — İstiklâl Harbinde nerede 2 — Irk ve mezhep meselesi, 3 — Kin ve garaz babında. Dava etrafında geçen bahisler: 1 — Hüvriyeti vicdan nedir? 2 — 'Tarihi kadim beratı. 3 — Değişmiyen şeyler. Sıralı Müstakim ve Sebilürreşadın bu memlekete hizmetleri idim? EE EKA Muhtelif devirlere ait vesikalar “Tevzi Yeri: Halit Kütüphanesi, Fiyatı 10 Kuruş eğin