3 Ağustos 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

3 Ağustos 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

İSTİKLÂL Çerkes Etemin Malümat Alma 99 Bandıriada Dayı Mesuttan da aymi- dım ve yayyalnız kaldım. Si yolculukta sonra Akhisara vardığım zomon, imilis kuvvetlerinin karargâhı bulmakta zorluk çekmedim. Oradaki kut Yetlerimize Manastır Sal Paşa) kumanda ziyaret ederek, & yardımını “ Ah, dedi, ne olurdu, biraz evvel gelseydiniz? Daha bir sast evvet, behriz yeli Aziz Beyi (Rauf Beyin eniştesi) gön derdilr, Ona mükemmel bir de yaylı bul size de hir vamıta bulmak ul bir iza çağırdığı yaveri ne İlim gelen emirleri verdikten sonra, benden İstanbul hakkında maldmat iste» di. Kendisine verebileceğim mi verdim. Sonra da ban sormiya bâşladı Aziz Beyden biraz evvel, Celâl Bey de Cerki Bagvekii) oradan geçmiş, Sör Bey: “—-Zalan son günlerde, geçenler ço- Baldır” dedi. Ben, Sabri Beyden, bilhassa Demirci E, fenin vaziyeti hakkında o malimat almak arrusundaydım. Fakat bana imkân bula, madım, Çünkü şansının yardımiyle, ava. ba işi, umduğumuzdan çok çabuk halle, Yondu, Ve ben, Sabri Beyin relakatime verdiği iki suvari arkadaşla birlikte Ak. hirardan ayrıldım. Salihlide, Çerkes Rtemin vaziyeti huk. kmda malümat almak ta güç olmadı: Çün. kü tesadüf orağı da bana yardım etti, ve karşıma, kendilerine güvenebileceği, sözlerine, görüşlerine inanabileceğim bir çok dostlar çıkardı. Bu sayede, Salihlide de çok kalmadım. Afyon Karahisarma varır varmaz, Er. künt Harp Ömer Lâtfi Beyi buldum, Ve kendisine, Ali Fuat Paşayı görmek iste diğimi söyledim. Ömer Lâtfi Bey: “— Çok aksi zamanda geldiriz., Deli; Evvelâ, Ali Fuat Paşanın kararçâhı, bu. rağan hayli uzakta, yani Eskişehir yakın. larımdadır. Sonra da, kendisi şu anda çok yorgun bir haldedir. Çünkü İngilizler, mevcut cephanelilte. ki cephaneleri boşaltmıya kalkışmışlar. Buna mâni olmak, paşayı hayli uğraştırdı. Maamatih, madem ki, kendisini görmiye mecbursunuz: Lâtfen #kşama kadar bek. leyin: Karanlık basmca sizi, yaverimle birlikte yola çıkarayım. Akşam yemeğinden sonra, Afyondan da ayrildik, Öner LGtfİ Beyin, adını, ve şim, di nerede olduğunu bilmediğim yaveri gole sevimli, ve temiz yüzlü bir topçu mü. / Jâzimi idi. Yanma iki de süvari neferi al, ' #mştı. Dört kişilik kafilemiz, sabaha karşı bir 'Tatar köyüne vardı. Ben, çocukluğumdanberi hayvanı se. Ver, ve kendimi İyi bir binici sanırdım, Fakat, galiba idmansızlığın tesiriyle, bu yolculuk beni hayli sarsmıştı. Sarp yol lardan geçmek, arkadaşları da benden öz sarsmamıytı. Bu yüzden orada biriz Mo. Ja vermek mecburiyetinde kaldık, Orada bir milddet dinlenip karınlarımı,. #1 doyurduktan sonra, tekrar yola düsül. dük, Kolordu karargühma vardığımız za, man, genç topçu zabiti dinlenmiye bile lüzum görmederi geriye hareket etti. Şimdi İran konsolosu olan yaver İdri; Cura beni AK Fuat Paşanın yanıma gö türdü. Kendisine, bütün yolculuğum İzti, dadınca Özami itina ile muhafara ettiğim mektubunu verince, o seyahatimin en ra © hat sefesini aldım. Paşa, yorgunleğumu hissetmiş olacak ki, yaver İdris Beye be. nim isörahate kavuşturulmam için bâzan gelen emirleri verdi, Orada iki üç gün misafir kaldım. Üçün. cü gün, Eskişehirin İngilizler tarafından tahliye olunacağını öğrendik, Ve 0 gece, © Dolktor Refet (1) ve yaver İdrisle birtik. te Bakişehire müteveccihen hareket ettik, Eskişehirde, ben Mamdi Ağanın evine gittim, Oraya girdiğim züman, Doktor Tevfik Rüştü, bir yer yatağı içine bağdaş YAZAN: İSMAİL HAKKI BAŞAK ; | Bey, sevineinden bir çocuk gibi sıçrıyor. va i UĞRUNDA! Vaziyetine Ait k Güç Olmadı kurmaş, çay içmekteydi. Hamdi Ağa ile, Hüseyin Kaptan da yanmda idi, Beni gö- 1ür görmez: “— Birader, bu yaptığınız çılgılıktan başka bir şey değildir. Buraya girmek için iki gön daha bekliyemez miydiniz? Görmüyor masunoz? İngilizler çekiliyor. lar, Kiraz Hamdi ile avenesi de dün ak. sam kaçmışlar!,, diyerele çıkıştı. Ben, daha farla beklememize kalmadığını söyliyerek ilâve ettim: “— Şehir muhasara içindedir. Kuvvet. lerimiz bugün buraya gireceklerdir!, Bu cevap, Tevfik Rüştü Beyi bir çilgin gibi, sevindirdi. Yerinden ferlayıp: “— Ne diyorum? © kadar ilerlediler ha? Ver ağzını öpeyim!,, diyerek böynuma sürrldr. Hele ben, şehri muhasara etmiş bulunan kuvvetlerin 200 bin kişiden fazla olduğunu söyleyip, arkasınm da gelmekte bulunduğunu ilâve edince, Tevfik Rüştü imkân du, O sırada, bulunduğumuz odaya Gömül. dineli Besim Bey girmişti; Bir müddet o nunla da görüştük, Ve akşama, Besim Be, yin evinde toplanmak üzere ayrıldık. Ben, doğru hükümet konağına gi Vakit erkendi Koca dairede bir odatığan başka kimse yoktu. Ona; sert bir çehreyle: — Çabuk, dedim, mutasarrıtın odasını a6. Bna da bir kahve getiri, Çok katiyetle verilen bu emre geyriih. “yari itaat eden zavallı hademe, kapısını açtığı odanm önlinden çekilirken: “— Beyim... dedi, heniz mangal yanma, dığı için, kahveyi biraz bekliyeceksiniz; kusura Bakmayın!,, Odacı gidince düşündüm: Vaziyet çok garipti. Çünkü Eskişehir mutasarrıflığına, (Mani Hükümet, muhasebeciyi, bir gün &v, İ vel kaçan Kiraz Hamdi Paşa da Seyyit Pa. İsarı (2) tayin etmişti: Ve biraz sonra, (ikisi de makamlarma geleceklerdi. Çünkü ikisinin de £ biribirlerinden | haberleri yokta, Devamı var) (1) Sonradan Antalya Valisi ve Mebüsu olan, (2) İtilâfçaların Merkez Kumandan o. lan bü adadı, “Oturakçı,; Jökabiyle ma, raftur, Şile Hayvan Sergisi Dün Açıldı Şiledeki hayvan sergisi dün me. rasimle açılmıştır, Merasime, Şile ilkmektebi «talebelerinin bep bera. ber söyledikleri istiklâl marsı ile boşlanmış, kaza Veterineri Alinin nutkunu kaymakam İhsan Sakızlı"- nın sözleri takip etmiştir. Kaymakam, serginin mühim tol lerini Izah'etmiş, hükümetin de bu gibi sergilerin açılması için göster. diği teşvikkâr yardımları tebarüz ettirerek, teşekkürlerini bildirmiş. tir. At ve sığır olarak İki cins bay- vanin teşhir edildiği sergi, davetli. ler tarafından gezilmiş, vilâyet Ve. teriner roüdürlüğünün teşkil ettiği jüri heyeti birinci, ikinci ve üçün | cüleri tefrik etmeğe başlamıştır. | Neticede muhtelif kategorilere | ayrılan bü hayvanlardan, atların üç birincisine on beşer, dört ikinelye cnar, beş üçüncüye de yedişer lira mükâfat verilmiştir. Keza boğa ve Güğelere de mükâfat tevzi edilmiş. tir. Bundan başka, dördüncü dere. cede hayvan yetiştiren on hayvan sabibine de birer saat hediye edil. miştir, Bundan sonra davetliler, Şile plâjına götürülmüş, hazırlanan yüz kişilik büyük sofrada ağırlanmış. lardır. vi | ——— ——— $. — Bir işçi, fabrikada vazife gö- rürken kazaen pormağını mükineye kaptırdı. Müessese doktoru üç ay te- davi etti ve bu müddet zarfında fab- #ika yevmiyesini ödedi. Ayrıca Dir taz- minat verilmesi lâzım gelmez mi? ç. — İşçi kendini sigorta etörmiş iss sigortadan para alabilir. Fakat mü- easese İşçiyi tedavi ettirmek suretile vazifesini yapmıştır. Bir işginin zararı. 'na müsmese şebep olmadıkça tazminat verilmez, . 6. — Dir ayak hastalığı mütahassin davsiye eder misiniz Cc, — Ayak hastalığı mütehassıs el- maz, Eğer şikâyetiniz cildde Tse eld doktoruna, mdalede ise sinir hekimi ne, kemikte ism bir operatöre müru at ediniz. &, — Sıvas Sultanisirin altinci em” fına geçtikten iki ay sonra mektebi terketmiştim. Tahallimin şimdilki ekul- lara göre mundili hangisidir ve tasdik- namenin diplomaya tebdili mümkün müdür? GC. — Şimdiki orta mekteplerin bi- tnci sınıfına muadildir. Bu sınıftan diploma verilmez. Tasdikname de nizde mevcuttur. S. — Bersiye ia Gk G, — Fakri haline binsen bir rek» #örlükçe nakdi yardım görmek de- mektir, 8, — İstanbul Semi Öğretmen 0- kulu bu sene imtihanla leyli talebe 3- Iseak ma, G, — Mezun olan talebe nisbetinde alınacaktır. T z Piyasada : Yeni Anlaşma İçin Macarlarla Yakında Müzakere Başlıyor Yuğoslav tcaret heyeti ile An- karada yeni bir ticaret mukavelesi imzalanmıştır. Yugoslavlar bizden 8000 toi muk alacaklardır. Pa- muklar, iz mukabilinde satıla. caktır, Yugoslavlardan buna muka- bil alacağımız maddeler bilâhare tesbit edilecektir. Arlaşma, piyasamıza henüz teb- Miğ edilmemiş ise de, pamuk mın. akalarına hazırlık için emir veril miştir. Macarlarla da sekiz mil yonluk bir anlaşma için müzakere. İere başlanacaktır. Türk Alman ticaret anlaşması tasdik için Meclise sevkedilmiştir. TİFTİF TEVZİ İŞİ Yapak ve tiftik birliği idare he- yeti âzalarınm hazırlıyarak, tasdik eitirdikleri tevziat Tistesi “ etrafın. daki dedikodular devam etmekte: dir, Bszı tüccarlar, idare heyeti â?a- larınm arslan payı olarak 50 150 ton arasında kendilerine tiftik ayırdıklarını, stoku olmıyanlarla, birliğe hizmeti geçmiş simsarlara da bol keseden birer miktar tev at yaptıklarını söylüyorlar. Birlik idare âzalarının kilosunda 25 ku. ruş kâr bırakan tiftiği arularında taksim ettikleri halde, yapaktan kâr kalmıyacağını hesap ederek, bü işi tevzlata tâbi tutmamaları da iti- razları mucip olmaktadır. Mmtaka Ticaret müdürü Avni, bu mesele hakkında bir müharririmize demiş. tir ki: Tevziat listesi, birlik umumi heyetinin kararile hazırlanmış ve Vekâletin tasdikine iktiran stmiş. #İr. Yapılan dedikodular, bir bar- dak suda ftrtına yapmıya benzeti. İebilir.,, SİGARA KÂĞIDI İÇİN İnhisarlar İdaresi, sigara imalâtı için İtalyadan sigara kâğıdı getirt. Mmeğe karar vermiştir. Hayvan nalı | del ihtiyacı için de Balkan memleket- lerinden bir miktar nal getirilme. sine teşebbüs edilecektir. Söyyet Rusya ve Yugoslavyadan da yu- murta ve şişe ambalâjr için amba- Jâj samanı alınacaktır. — ———— Floryaya İlâve Seferler Kondu Devlet Demiryolları dokuzuncu işletme müdürlüğü, halkın göster. diği rağbeti gözönünde tutarak, dün akşamdan itibaren Küçükçekmece- Sirkeci banliyö hattı seferlerine yeniden bir ilâve yapmıştır. “Tari. feye dün akşamdan İtibaren Sirke. ciden Küçükçekmeceye saat 23,45 te ve Küçükçekmeceden Sirkeciye saat 23 te kalkan birer sefer ilâve olunmuştur. * LİSE ve ortamekteplerde ley- li meccani talebe almak üzere ka. yıtlara başlanmıştır. Namzet tale. be kaydı 17 Ağustosa kadar devem edecek, imtihanlar 5 Eylülde yapı» lacaktır. ŞEHRİMİZ emniyet eüdüriü- ğü birinei şube müdürü Edip Kı. alcahamam, ikinci şube müdürü Zeki Silvan, dördüncü şube müdü. rü Emin Hekimhan kaymakaralık» larına tayin edilmişlerdir. * SIHHİYE Müsteşarı Âsım A. rar, bugün Ankaradan şehrimize gelecektir. AN Demir Şilebi de Barselondan Geldi Demir şilebinin süvarisi ve ayni şi leple gelen Belçikadaki Talebeleri mizden Orhan Taner (Köşede) Yolcular, Ispanyadaki Hayat Pahalılığının Dehşetini Anlatıyorlar | Bir kısım ihraç mallarımızı ala. jrak Marsilyaya götürmek üzere 31 Mayısta İstanbuldan ayrılan Demir #ilebi dün akşam saat 17,30 dali. manimıza gelmiştir. Demir şilebile, Belçikada tahsil de bulunan talebelerimizden Orhan Taner, ecnebi vapurlarında çalışan kaptan Zeki, çalıştıkları gemi bat. tığı için İspanyaya iltica eden Türk tayfalardan Asım, İlüseyin, Şaban, ve Ali, 10 senedenberi İspanyada oturan Türk tebeası Müsevilerden Salamon Baruh, annesi, eşi ve dört| çocuğu da İstanbula gelmişlerdir. SÜVARİNİN ANLATTIKLARI Bir muhârririmiz dim Demir şi- lebine giderek süvari, yolcular ve kuza geçiren tayfa İle görüşerek ay. msayrr intabalarını tesbit etmiştir. Süvari demiştir ki: silyaya kb ettik, Fokat, bii ardığımz zaman İtalya ş ve Akdeniz vaziyeti mıştı Bu yüzden ylikümüzü ( Msrsilyays boşaltırağa imkân bulamamıztık. Mar- silyadaki ikametimiz 12 gün kadar sür- dü. Sonra, bitaraf bir İman olduğu İçin derhal Birslen'a gittik. Burada, hamu-| İlemizi, tsansit anbarlarinn boşaltarak teslim ettik. Biz, Bar vardığımız zaman Wete şilebi de orsda bulunuyürdu. Yükümüzün boşaltiiması 20 gün sürdü, Dönüşte seyahatimizin tamamen nor- mal şartlar alında geçtiğini süyliyebis lirim, Hiçbir tehlikeye maruz kelma- dik. Burslon'dan hareketimizden, Ça nakkale boğmuna varıncaya kadar Ak- denizi hemen başlan başı kâletliğimiz halde ne bir harp gemisine ve me de bir #vl vapura tesadür etik. Yalnız yolda İtalyarın Misina lmanına uğradık. İts-| yan makamları, kontrol yaptılar. En u- ale bir müşkiliia maruz Kalmadan tek- İser yolumuza devamla memleketirize İSPANYADA VAZİYET Demirin yolcuları arasında bulu. nan kaptan Zeki de şunları söyle. miştir; yaya büsbütün Belediyede * Halk Ekmeği Nümunesi Ankaraya Gönderildi Yüzde elli sert, yüzde elli yumu. ak buğdaydan mamül halk ekme. ğine alt son nümuneler, dün bele- diyeye getirilerek tetkik edilmiştir. | Tkmekler, gerek görünüş, gerekse | İezzet bakımından gayet muvafık çıkmıştır, Ancak Ticaret Vekâleti bu çeşnide yüz kiloluk tin çüvalın- dan 98 ekmek istihsalini istediği halde, yapılan tecrübelerde ancak 97 ekmek elde edilebilmiştir, Nü. müneler, tercübelerin verdiği bu netice ile birlikte dün Ticaret Ve. kâletine gönderilmiştir. Vekâlet, tasvip edersö, halk ekmeğinin ima. Mine başlanacaktır. * Matmutpaşâdaki bazı esnafın müşteri celbi için çığırtkanlar va- sitasile gelip geçenleri rahatsız et. tikleri, semti gürültüden durulmaz bir panayıra çevirdikleri görülmüş ve bu hal mehedilmiştir. Tebliğa- ta rağmen, eski şekilde hareket e- den 20 esnafa ceza kesilmiştir. Be. lediye, Kapalıçarşıdaki seyyar es. nafı da kaldırmıştır. “— Bir müddettenberi Panama ban- dırah Amiraliş adlı Yapurda ikinci kap- tam olarak çalışıyordum. İtalyanın harbe airdiğimi öğrenince (| çalıştığım © gemiyi terkettim. Esasen o emada Barslor'da buluruyorduk. İspanyayı çok fena vazl- yette gördüm. Herşey ateş bahrsı, Yiye- cek İçerek bulmak © kadar müşkül ki, Para ile dahi bir şeyler bulmak heman | imi © gibi, Vatanına İx memnunum... ada Maliye ve Tktısat tah. &pmekta olan Orhan Taher'de müthiş mahrumiyetler içinde Mar. silyaya ve oradan da Barslon'a ge. çebildiğini.. İspanyanın çok feci va ziyette olduğunu söyliyerek demiş. tir itüu memleket güthis, bir katlığın siri halinde. Yiyecek de dahil olduğu halde herşey mutlnka kacak olarak ve vittabi pahali salıyor. Bir paket garanın 175 Fransiz frangına satı ni hayretle gördüm.İspanyadaki büyük sefaleti, çok küçük göz harekellerile her halde çok mütebariz bir şekilde görmek pek mümkündür. Demirin getirdiği yolculardan Salamon Baruk İspanyada On se. neden beri seyyar satıcılık yantığı. nı, 10 bin lira birilktirdiğini, takat, Frankistler iş basına geldikten son. ra cümhuriyet hükümetinin parası. nı tanımadıkları için bu gayretinin boşa gittiğini söylemiştir. TAYFANIN SÖZLERİ Gemileri batan Türk tayfada şunları anlatıyorlar; “Panama bandralı Florida vapurunda çalışıyorduk, Kazablanka'darı arpa yik- liyerek Tancer'e gitmek üzere sefere çaletık. Yala gemimiz su yaptı. Ve bir iki bocaladıktan sonrü batmağa başladı. | Kaptan gemiyi sahile tevek etti, Ve bir *aydlığa oturduk. Tam 14 gür geminin üzerinde yarı yörya su İçinde kaldik. Elraftan hiç bir gemi geçmiyor ve kimse imdadımıza gelmiyordu. Nihayet tahli- siye taşkilâtı bizi görerek kurtardı. Az Asha ölüyorduk. Nihayet Barrlon'a git- ik. Oradan da buraya geldik, Poliste: 2 Çamaşırcı Kadın Haşlanarak Öldü Dün İstanbul kuduz hastatesin. de bir kaza olmuş, hastanenin ça. maşirhane kısmındaki kazanın vaf- | tı birdenbire yerinden fırlamış ve! buradan fışkıran buharla, iki kö. dın haşlansrak ölmüştür. Ölen ka- dırlardan birinin ismi Nimetullah, diğeri Ruhiyedir, ÜÇ PAKET EROİN YUTTU Pamuk Fatma ve Ayşe isminde #ki kadının İstanbuldan Sinoba bir kilo eroin kaçırdıkları haber atın- mış, telgraf çekilerek Sinopta ya- kalanmaları temin edilmiştir. Ya. malı Hasan İsminde bir sabıkalı e-| roinct de dün yakalanırken, 3 pa. ket eroin yutmuştur. Yamalı Ha. sanın Cerrahpaşa hâstanes'nde mi- desi yıkanmış, Üzerinde bulunan 3 paket eroin de müsadere edilmiştir. LOKUMDAN ZEHİRLENDİ Kurtuluşta oturan 66 yaşında Menol, Şişlide bir kahvede lokum yemiş. zehirlenmiş ve ifadeye gay- ri muktedir bir halde hastaneye nekledilmiştir. t Adliyede : | Yolsuzluk İşinde Suçlu İ yapıldığı iddia edilen yolsuzluğa alt i tüccarın o mukavele İ dığı işini yerine. getirmemesinden 3.-8.940 Afyon İnhisarındaki Vaziyette Görülenler idaresinde Eski ulyon inhisar tahkikat ilerlemektedir. Hakların- da lüzumu muhakeme kararı veri İenler umumi müdür Ali Sami, meclisi idare reisi Ziya r, mec- lisı idare âzası Hüsnü Zavii, şef Şefik Feyzi, muakkip Hacı Hüsnü- £. Bu zevattan ikisinin vefat et» tiği söyleniyor. Ali Sami ile Ziya Taner ve Şefik Hüsnü adliyeye ibedilerek, isticvap edilmişlerdir. er de dinlenecektir. at edilen suş, bir ile (o bağlan. Bunlara dolayı o hazineye irat o kaydedi- len 60 bin lira odepozitosunu, bir başka muamele esnasmda ken« disine İade etmek suretile vazifele» rini sulistimal etmiş olmalarıdır. YENİ TAYİNLER BEKLENİY: tanbul birinci ağır ceza reğsi birinci ticaret mahkemesi Faik, ikinci ticaret mahkeme- relsi Münir, üçüncü ticaret mah» ke: İrfan, ikinci hukuk hâkimi Zeki, on ikinci hukuk bü. kimi Hilmi ile İstanbul adliye baş- müfettişi Rahminin münhal olan temyiz âzalıklarına terfi edecekleri söylenmektedir. İstanbul ağır ceza mahkemesi rejsliğine birinci ceza hâkimi Ce- mil veya ikinci ceza hâkimi Kemal veyahut yedinci ceza hâkimi İs- ma'i Hakkının tayin edileceği, se kizinci ceza hükimi Cemilin de ter. fian Elâzığ ağır ceza riyasetine ta. yin edileceği söylenmektedir. ACIKLI BİR ÖLÜM Ölü General Mehmet kerimesi, Tica, ret Vekâleti İstanbal Kontrolörlerinden Kavamettin Bere ye yem ket'in kardeşi, Af, yon Mebusu Ham, xa Orman ve kar deşleri Samil Os. man Bekir Os. man'm ve muallim Seter, muallim Ha. 5 mi, Muhüttin'in am. © cazadesi, İktisat kültesinin ilk me- zanlarından Zehra Bereket, çok genç yaşta tutulduğu zalım hastalıktan kurta, İamıyarak vefat etmiştir, Cenazesi 38,041 Cumartesi günü öğle namazını müteskir Ortaköy Mecidiye camiinden kaldırılacak. tır. Kederli ailesine sabırlar dileriz, TEŞEKKÜR Çok sevgili yavrumuz küçük Alev'imi- #in uğradığı feci bir kazadan soncu yü” rekler parçalıyan vefatile perişsniz. Bü- yük kederimize İştirak ile cenazesine de“ len akruğa, döst ve sevdiklerimize yanan kalbimiz işin samimiyetle teşekkürler 6- deriz. Yavrumuzur kurtulabiltesi için elimleh geleni yapan muhterem doktor Ibrahim Zati Egep'e ve sart bir komşu muz olarak İnsanlığı en geniş ve en yüksek manfsile fedakârca yardımımıza koşan Radyolin Fabrikam Sahibi Bey Cemil Akar'a ve mühterem refikasına derin minnetlerimizin (blâğına gözeteni- zin tavasratunu dil Tşık Lisesi Müdürü Eşref Binzet, İffet Binzet YENİ NEŞRİYAT: DENİZ — Devlet Denizyolları ve Ji- manları mecmuasının ikinci nüshası in- Yşar etmiştir. BÜYÜK ADAM OLMAK — Tirk genç» lerina ithaf edilmiş olan bu eser, büyük- lüğün bekiki kaynaklarını ; aforizmalar seklinde ve edebi bir ifade ile tahlil et- mektedir. Cemil Seha Ogün (arafından yazılmış ve İnkilâp kütüphanesi tarafın» Bugünkü Program : 10 15 8.00 8.10 8.20 14.30 1335 13.50 14.05 M20 14.0 18.00 18.an 1830 18.18 10,45 2000 20.30 2050 7118 2130 2145 220 2250 7 n» Proğram Orkerra parçaları (V) Ajanı haberleri Yemek listesi Müzik CF) Proğram Şarkılar (PD Ajanı haberleri Müzik Müzik ÇPi) Cuzband (P) Proğrsm Müzik (PH Cuz orkertram Alstürka Müzik Alına haberleri Müşterek şarkılar Konuşma Alsturka müzik Sakanten Ssl0 Radyo gezetesi Salon orkestra Ajans haberleri Salon örkesteaşi Cazband (PN) Yarmki program