6 Ağustos 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

6 Ağustos 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Nafıa Vekili Trakya YollarılnşaatınaDair Beyanatta Bulundu TİCARET VEKİLİ DE DİYOR Kİ: "Mürakabe Komisyonları ve İhtikârla Mücadele Teşkilâtı, Matbuatın Yardımına Muhtaçtır,, Trakyada bir tetkik seyahatine çıkmış olan Nefıa Vekili General Ali Fuat Cebesoy, tetkiklerini ikmal ederek dün Ça- nakkaleden şehrimize dönmüştür. Vekil, İstanbula geldikten sonra Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne gitmiş, İstanbul ve civarın- daki kazalarda yol faaliyeti hakkında da Müdür Bedriden iza- | P harbin hat almıştır. General Ali Fust, dün kendis'ie görüşen bir muharririmizn tetkik. leri hakkında şu beyanatta bulun- muştur: “— Nafia işlerinin tetkiki için, Trakyada bir tetkik seyahati yap. tım. Trakya bu sene, büyük imar fasliyetine sahne olmuştur. Yol, is- kele ve su işleri büyük hızla devam etmektedir. Bunlar arasında yol inşaatı bilhassa kayda şayandır. YOL TAMİRATI Trakya yol şebekesinin tesviyo- sine, bozulmuş ve eskimiş yolların tamirine ve mevcut yollar arasın. da birkaç iltissk yolile irtibat. Jar tesisine program dairesinde başlanmıştır. Bu program, 941 yr- lında İkmal olunmakla beraber, kısmat azamı bu sene tahakkuk etti. rilecektir. Trakya yol şebekesi, İstanbul ile Trakyanın şimal, orta ve cenup mmtakaları arasında, en kisa isti. kametlerden İrtibat tesisini ve Ttakyanın mühtelif kısimlermin yekdiğerine bağlanmasını temin €- decek veçhile ıslah edilmektedir. İstanbuldan Edirneye giden &s- İalt yoldan: başka, İstanbuldan Is. tranca üzerine Kırklareli ve Edir. neye ikinci bir ana hat inşa edil. mektedir. Ayrıca İnşa edilmekte o- Jan Halkalı - Çerkeş yolu da Trak. yanın şimal ve cenup tulâni yol Tarımın ortasında kalan köy ve ka- sabaları ve di. ğer mmtakalarına bağlıyacaktır. EDİRNE ASFALT YOLU İstanbul . Edirne asfalt yolunun Büyükkarıştıran mevkiinden 'Te. kirdağ istikametine ayrılan yol, bir taraftan Keşana, ayrıca bir iltisak hâttile en kısa istikametten OGeli- boluya' müntehi olmaktadır. Trak. yanın şimal, cenup istikametinde, Edirne - Havza . Uzunköprü - Ke. şan . Gelibolu - Eceâbât yolu inşa. atı büyük bir faaliyetle devam et. mektedir. Bu esus yolların iskele. lere bağlantısını temin edecek ölan (Ereğli - Seymen), (Şarköy . Göl. cük) gibi iltisak yollarile esas yol. lar arasındaki müteaddit arzani yollar şebekeyi tamamlıyacaktır. Trakya halkının yol inşaatına göstermekte oldukları alâka büyüktür. Kadın, erkek herkes, en ziyade kendilerinin refahında ve iktisaden yükselmesinde âmil ola. cak bu yollar inşaatmda istekle ve sevinçle çalışmıya gelmektedirler, SU ARAŞTIRMAALRI "Trakyada suyu bollaştırmak için arteziyen araştırmalarına, program dairesinde faaliyetle devam edil. mektedir. Edirne ciyarındâki Resne köyü mıntakasınm su istilâsından kurtulması için bir sed inşasına te- şebbüs edilmiştir. Projeleri ikmal edilmiş ve inşaat eksiltmeye çıka. rılmıştır. MARMARADAKİ İSKELELER Marmara sahillerinde muhtelif iskelelerin tevsi ve ıslahma başlan. miştir. Bu iskelelerin 'Trakyanın iktısadi hayatında yapacağı tesirle. ri izaha hacet yoktur. “Trakyanm imar faaliyeti bir ta- raftan iş sahasmı büyültmek sure. tile Trakya halkının kazanç imkân. larını tezyit etmiş olduğu gibi, bil vasıta yapacağı tesirlerle de milli iktısadiyatın inkişafımda en mühim bir âmil olacaktır. Trakyanın imar faaliyetine, daha büyük hızla de- vam edilmesi ve İnşaat program- larının tacil ve tesri edilmesi kusu. sunda yeni karar ve tedbirler alın. mıştır. Trakyadaki inşaat faaliyeti. nin verim ve intizamından memnu. niyetimi de bilhassa kaydederim.. Vekil, bugün Yalovaya giderek. Nüli Şet Cümburreisimiz İsmet İ. nönüye mülâki olacak, akşam da AAnvakarsya avdet edecektir. Ticaret Vekilinin Mühim Beyanatı Ankara, 5 (A.A) — Ticaret Ve. kili Nazmi Topçuoğlu, manifatura fiyatlarının tesbit ve mürakabesi hususundaki mesai hakkında ten. viri ricasile kendisile görüşen mu. harririmize şu beyamatta bulun. muştur: “— Halkın mühim ihtiyaçla. rından birisine tekabül etmâsi iti. barile manifatura emtiası fiyatları. nı hususi bir itina ile mürakabe ot. tek istiyoruz. Bu maksatla Vekâ. letce ve İstanbul fiyat müraksbe komisyonunca yapılmakta olan ça. lışmalar nihsyetlenmek ve netice. leri ilân edilmek üzeredir. Bügün İmanifatura piyasamizdaki malların esasında eskiden ithal edilmiş olüp binnetice fiyatın veni ithal edile. cek manifatura fiyatlarından aşağı İ bulunan mallar teşkil etmektedir. Bunların maliyet unsurlarında za. maan ile bir değişiklik olmıyacağına göre fiyatlarının da zaman ile art. mamesi lâzım gelir. Binaenaleyh bu nevi mallar için âzami,satış fiyatla. rı tesbit edilecektir. Bundan böyle gelecek malların da, tesbit edilen kâr yüzdeleri dahilinde taayyün e. Uzak Şarkta JAPON DAVASI | (Başı 1 incide) diçini, Çin, Okyanus sahil ve ada. ları ile Avustralyada hâkim iktisa. di bir kudret oldu. Büyük Şark pa- zarlarrom hakiki sötıcrları olan Al manlar ve İngilizler artık yerlerini Japonlara terketmişlerdi. Japonya hem harp sahasından uzaktı, hem tahribatına o uğramiydrdu, hem de birdenbire açılan pazarla. rın ticaretine hâkim oluyordu. Dört sene süren harp esnasında, Okyatus ye Hint sahillerinde Ja. pon ticareti harikulâde bir/şekilde inkişaf etti. Hindistan ve Avustrak ya, ticaretlerinin yüzde 64 ünü Jü- ponya ile yapmıya başladılar. Bu hal, bugüne kadar azalmadan de. vam etei, Büyük Harp, ayni mikyasta Ja. ponyaya umduğundan pek büyük bir mübadele sahası açmıştı. Bu sa. hayı doldurmak için, Japonyanın derhal sarlayileşme hâreketini kuv- vetlendirmesi İktiza ediyordu. Ja. ponyanın hakiki, sanayileşme hare. keti, Büyük Harp esnasında başla. dı. Büyük Harp sonrası Japonya böyle bir falih ile karşıladı. Avrupa memleketleri galip, ve. ya mağlüp Japonyanm mevkiinde değildiler. Çok harap olmuşlardı, çok insan zayi etmişlerdi, çok mal zeme kaybetmişlerdi. Bunun için dir ki, Japonyanm dinamik emper. yalizmi Avrupadaki dinsmik em. poryalizmden sonra harekete gecti. Senelerdenberi Çin toprakları üze. rinde devam eden muhsrebeler bir yandan zirast için yeni toprak, bir yandan ham madde için yeni mem- baler, bir yandan da ticaret için ye. ni pazarlar tedarik etmek için ye. pılan hareketlerdi. TAN Şimali Afrikada Çok Şiddetli Bir Muhcrebe Oldu. (Başı 1 ineide) ir düşman filosu ile şiddetli bir muharebeye girişmiştir. Tayyareci. İerimizin son derecede şiddetle gi. tiştikleri bu muharebe esnasında düşmanın yedisi Gloster ve üçü) Blehheim olmak üzere on tayyaresi | düşürülmüştür. Bundan başka düş | manın ön kadar nakliye otomobiline | mermiler isabet etmiş ve bu araba larda yongmlar çıkmıştır. | Diğsi bir İngiliz avcı & Mirsa ş Matrah civarını müessle su! relte Bönibalayan bomhurdıman tay yarelerimiz tarafından düş tür. Bülün tayyarelerimiz dönmüşlerdir. ki Afrikada düşman kuvvet. lerinin yukarı Sudunda kâin Rodolt gölünün sahilinde “Namaraput,, o yaptıkları bir taarruz halkın yardı. mi ile geri püskürtülmüştür. Hava filolarımızdan biri “Berbe. | ra,, limanını bombardıman setmi; ve bir gemiye tam isabet vaki ol. | mustur, Düşmanın “Massnuah, Üzerine vaptığı bir hava akini neticesinde| Ilman ehemmiyetsiz hasara uğra. mıştır. Bu akın neticesinde dört ki. şi ölmüş ve on biri asker olmak üğ zere otuz kişi kadar yâralanmıştır. Düşmanin iki tayyaresi muhak-| kak surette biri de aglebi ihtimal düşürülmüştür. Kasab'dü hava defi bataryaları tarafmdangbir düşman tayyaresi dü Şürülmüştür. İngiltere - Almanya Londra, 5 (A-A.) — Hava Neza. relinin tebliğlerin& göre, bir İngiliz avcı tayyaresi üç Alman Messerch. midi tayyaresi düşürmüştür, Alman tayyareleri Manş sahillerinde düşü. İZVESTİA DİYOR Kİ: (Başı 1 incide) — Sovyetler, vâzıh bir suret- te diğer milletlerle sulh içinde Yaşamak arsusundadırlar, 2 — Sovyetler, hudutlarınm tecavüze uğramasına mâni ol. mak ve dünyanın bugünkü va. ziyeti karşısmda milli emniye- ti takviye etmek o azmindedir. ler, İzvestia bunu müteakıp, Be. surabya ve Baltık devletlerin- den bahsetmekte ve makalesi. ne su şekilde devam eylemek. tedir: “Sovyetlerin muvaffakıyetle. ri şurada burada bir takım ta ralgirane telâkkilerle karşılanı. yor ve bu muvaffakıyetler düş manları rahatsız ediyor. , Biz bu gayri memnun hayla. nn ademi memnuniyetini Sov vetlere karsı makaleler yazarak izhar etmelerine müsaade ede. meyiz. Hüdiseler, Sovyetlerin ne kadar müteyakkız davran. maları lâzım geldiğini gösteri- yor. Stalin Yoldaş, herhangi bir askeri taarruza karşı hazır bu- Tanmak lüzumuna dair olan söz. lerini boşuna söylememistir.,, Mareşal Petain Hükümeti, Bir Buhran Arifesinde Kabineye Askeri Erkânın Alınmaları İsteniyor Londra, 5 (A, A.) — Tass: Daily Mail gazetesinin istih. ie Sr kontrol altında bu. | > toprakları üzerinde uzun undurulacaktır. Nü zamandır devam eden müça. FİYAT MÜRAKABE KOMİSYON. | dele şeklen Çin ile Japonya arasın. LARI MESAİLERİNİN GAYESİ İda bir harp manzarası arzediyordu. İstanbul fiyat mürakabe komis.| Fakat hakikatte Çin, Japonyaya vel yonu bu hususla geniş bir çalışma (91 bütün Avrupa ve Amerikanın yapmıştır. Filhakika 500 . 600 ka. > eme menfaatlerini | i > müdafaa ediyordu. lem eşyanın fiyatı bahis mevzuu | “ye İngiltere, Fransa ve A. olmaktadır. Devam eden bu mesai : merika da Çine yardım ediyorlardı. matbuatimızın alâkasını celbetmiş. Gin hükümlü ile Sovyet Rusya 2. tir. Bu, tabiidir. Ancak umumun!| rasında da bir ademi tecavüz muahe menfeatini iştihdaf eden bu meşai-| desi imzalanmıştı, Çinin beyazlar den dolayı büyük kârlar ümidi kı. rülmüştür. Bir İngiliz tayyaresi ka, yıplır.“Alman tayyareleri Merkezi İngiltere ile İngilterenin “garp sa. hilleri üzerine bombalar 'atmışlarsa da hasar cüzidir, bir kiğisölmüş ve birkaç kişi varalanmistır. DUNKERGUE ÜZERİNDE Londra, 5 (A.A) — Hava kuvvet. lerimiz tarafından düşmun'arazisin. de izaç harekâtına devam edilmiş.) | tedirler. fir. Bugün iki Saat süren bir istik. | (smmm $âf uçuşu yapılmıştır. Dünkerue'e | düşmana kendi arazisi üzerinde kadar hat boyunca Vlerliyen zırhlı | gittikçe kuvvetli darbeler indirme- bir trene bombalar - atılmıştır. Bir| ğe hazırlanmaktadır. Gittikçe uzaş * baratına göre, Mareşal Petain hükümeti bir buhran arifesin. de bulunmaktadır. Petain'e mü. zaheret etmekte olan bazı nüfuz- Ii mahfiller, bir çok nazırların kabineden « uzaklaştırılmalarını ve yerlerine ordu, dönanma ve hava o kuvvetlerine Oo mensup kimselerin tayinlerini istemek. tarafından himaye görmesi garpte rilan bazı kimselere mahsus görüş. lerin muhtelif bhâberler şeklinde gazetelerimize inikâs edebildiği de görülmüştür. Bu münasebetle şu noktai nazar üzerinde bilhassa dur. mak isterim: Fiyat mürakabe ko. misyonları, müstehliklerin menfe, atlerini korumayı istihdaf eden me. saisinde menfsati muhtel olan kötü niyet sahiplerinin mukavemeti ve mücadelesi ile karşılaşmaktadır. Bunlar tarafından işaa edilen haberlerin arkasında, bir fiyat tes. biti işinden sarfı nazar ettirmek gibi maksatları kolayca görmek mümkündür. Bunun içindi bu çok | nevi haberler karşısmda küçük bir takdir ve temyiz hatası matbu. atımızi fiyat murakabe komisyon. larının o safından gayri meşrü $ü- rette kazanç temin etmek istiyen. lerin safına atabilir. Fiyat murakabe komisyonları, mesailerinde matbuatımızın bilhas. sa yardımına muhtaçtırlar. İntikâr bâdiselerini meydana koymak, alı. nan tedbirleri tekemmüle sevkede. cek ikazlarda bulunmak, bilgi. ye, hâdiselerin ve alman tedbirle. rin dikkatli bir tahliline müstenit tenkitler yaprak gibi surelerde bu yardım ifa edilmiş olur. SÜMERBANK MÜESSESATININ MAMÜLÂTI İtkalât eşyasına mütesllik mesa- iyi yerli manifatura fiyatlarının kontrolü esaslarının tesbiti tskip edecektir. Sümerbank mücssesatı. nin mamülâtı, satışları İktisat Ve- kâletince yezli mallar pazarları va» sıtasile teşkilâtlandırılmaktadır. Bu cihet, fiyat murakabemizi kolaylaş- tıraçaktır. Milli Kotunma Kanunu. na müsteniden yapılmakta olan murakabeden henüz teşkilâta mat- lüp genişlik verilmemiş olmakla beraber, müsbet neticeler elde © dilmektedir. Fiyatların başı boş ol- madığı kanaati piyasada yerleş- miştir. Geçen senö“teşrinlerde Şa- hidi olduğumuz hâdiselerin bun. dan sonra tekerrür Glmiyeceğine emin olabiliriz.,, £. SADİ TEK TİYATROSU Bu gece (Heybelide) İskele gazinosunda © SÜT KARDEŞLER © Vodvii 3 Perde ———————— RAŞİD RIZA TİYATROSU Bu akşam Bakırköy Milliyadi Bahçesinde © HABİBE TEV: 3- Perde muharebeler başlayıncaya kadar devam etti, < Bilhassa Felemenk ve Fransa in. hilâlinden sonra vaziyet değişti. Bu gün Çinin beyazlardan gördüğü yar dım sılira inmiştir. Jponyada Prens Konoye hükümeti bu şartların hâ. kim olduğu bir devirde iş başına gelmiştir. Horisiye nazırı bu vezi- yelten sonradır ki artık Japonya. nın kimse ile uyuşma politikası ta. kip etmeyeceğini. yani kendi emel. lerini kendi plânları dairesinde ta- hakkuk ettireceğini söylemiştir. Japonyanın bu kararı verdiği za. manda uzak şarktaki beyazlar men. faatlerini muhafaza için yeni sefer. ler açmak niyetinde değildirler. Bu nun içindir ki uzak şark davasının halli Japonya ile Çinin karşı karşı. ya bırakılması şeklini almıştır. Bu hal tarzı hakikatte bütün beyazların Uzak Şarktan sü- rülmesinin bir mukaddemesi- dir. Bu mukaddeme Amerika- yı ve Avrupayı cidden düşün- dürecek hir hâdisedir. Tahsilde Bulunan Bir Gencin Muvaffakıyeti Galatasaray lisesinin 1038 —39 yılı mezunlarından Orhan Bayçu, betonarme ve su mübendisliği tuh- sili için Amerikâya gitmiş ve Jowa Üniversitesinin ikinci sınıf İmti. ! hanlarını birincilikle vermeğe mu- vsflak olmuştur. Üniversite idare- si, bu değerli gencin muvaffakı. yetini mükâfatlandırmak üzere, ta. til devresinde mesleki etüdler ve muhtelif şehirlerde cevelânlar ya. pabilmesi için kolaylıklar göster miştir. Türklüğün şeşefini arttıran Orhan Bayçu'yu tebrik eder, mu- vaffakiyetinin devamını dileriz. ——nn Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk Hâ- kimliğinden: Terekesine mahkemece el karulıp tar- fiyesihe karar verilen ö) Yako Levinin terekesi defterinin tutulmasını karar ye- rilmiş olduğundan “alacaklıların “Bir 9 yarfır a giıcaklarmı kâydettirmek üzere Beyojlu Dördüncü sulh hukuk mahke- mesine müvacant etmeleri, aksi takdirde masa tevzlatından hariç kalicakisrı ilân aluruar, C23481) kansl üzerinde görülen 20 mavna ağır hasara uğratılmıştır. Londra, 5 (A.A) — İyi haber a- lan mahfillere göre, Almanyanm yıldırım harbi yakında İngiltereye karşı tevcih olunacaktır. Bu müna- sebetle İngiliz hava kuvvetlerinin bilhassa, gece taarruzlarında kazan. dığı mnvaffakiyetler tebarüz ettiri). mekte ve bunun İngiltere hesabına bir üstünlük teşkil ettiği anlatılmak. tadır; Gazeteler, İngilterenin uyanık olduğunu ve her taarruzu karşılıya | cağını. binaenaleyh mihvercilerin! takip olunan uyuşturma siyasetinin İngiltere üzerine tesir etmiyeceğini bildirmektedirler. IRLANDA TARRUZA KARŞI KOYACAK Irlanda nazırlarından (O Mister Little, dün söylediği nutukta Irlan. da askerlerinin Irlandaya karşı vu. ku bulucak Ber taarruza mukabele edereklerini söylemiştir. Müdafaa hizmetleri için kaydedi. İcnlere hulsp eden nazır, her ihti. male karşı hazır olmanın hükümet ve millet için vazife olduğunu ve ordunun maneviyatının hiçbir za. man bugünkü kadar yüksek olma. dığını bildirmiştir. ALMANTARA GÖRE Alman tebliği, İngiltere ve İs. koçva Üzerinde keşif uçuşları ya. pıldığını ve bu esnada Saint George kanalı methalinde bir şilebin batı. rıldığını, bundan baska deniz in. seat tezgâhlarına, petrol depoları. na hücum edildiğini, 4 İngiliz tay. yaresinin Garbi Almanya üzerinde makta olan geceler, düşman top. takları üzerine şimdikinden odaha| vâsi ve daha şümullü akınların ya- pılmasını müsait kılacaktır. İngiliz hava kuvvetlerinin şimdiye kadar yapmış oldukları bombardımanlar, düşmanın hava müdafaa tertibatı- nm dağılmasına sebebiyet vermiş- tir, Bu kuvvetler, Ruhr gibi mü- him muntakülarda tekâsüf ettiril. miş bulunmakta idi. Maamafih Ak manyanın pek çok malezmesi var- dır. Bilhassa projektör adedi çok fazladir ve bunlar iyi grup baline getirilmiştir. Evvelce hiç gece hü- cumları yapmıyan Alman avcıları, şimdi de az gece uçuşları yapmak. tadır. Karada gece ışık söndürme neticesi elde edilen karanlık mü- kemmeldir. Sabit ışıklar kartondan yapılmış fabrikalar üzerine konul. maktir. Harbin bidayetindenberi çalışmakta olun mürettebat yavaş yavaş yenilerile tebdil edilmekte ve eskileri de yenilere talim gös- termektedir. İNGİLİZ HAVA KUVVETLERİ. NİN FAALİYETİNE AİT ETÜT Londra, 5 (A, A) — İngiliz ha- va küvvetlerinin faaliyeti hakkında yapılan bir etüt harbin bidayetin. den heri askeri hedefler ihtiva eder yüzden fazla Alman şebririn bom. bardıman edildiğini ve mezkür ta. arruzlar esnasında yalnız askeri he. dellerin göz önünde bulunduruldu. ğunu meydana koymaktadır. Bu hücumlar yüzlerce kilometre mürab ucarak bombalar attıklarını bildi. | har saha üzerinde yapılmıştır. Ruhr riyor. Tebliğe göre bu İngiliz bom. | sanayi mntakasındaki bir çok se. baları yözünden bazı evler hasara|hirler gece gündüz müteaddit dela. uğramış, bir çiftlik yanmış ve bir|lar bombardıman edilmiştir. sivil ölmüştür. Dusseldorf, Essen. Kesse, şehir. BÜYÜK BRİTANYA. BÜYÜK BİR | lerinde tamiri kabil olmayan hasa. MEVKİİ MÜSTAHKEMDİR Londra, 5 (A.A) — Şimal ordu. İmanı Bremen Jarı karargâhı nezdindeki Reuter'in |lar, bahri ini muhabiri surları yazmaktadır: Büyük Britanya bir mevkii mis. tahkem olmakla berâber, yalnız bir müdafaa hareketi için değil, bi: taarruz hareketi için de müteyak. » birl edilmiştir, yat ika eğilmiştir. Büyük Alman li. "deki.depo ve hangar. Şaat tezgühları ve nh. tımlar üzerine yüzlerce ton bomba atılmış ve bilhassa meşhur Fehen. Iouh tayyare fabrikası hedef ittihaz kız bulunmaktadır. . Ordu've döl| oi yan amibüredaki büyük pet. nanma yundan emin bulunmakta, | faj dırlar ki, Hitler tereddüt otmekte!; devam edecek olursa; belki de mah volacaktır, Eğer istilâyı önümüzde. ki bahara bırakacak olursa, proje. sini tatbike imkân bulamaması muhtemeldir. İngiliz bombardıman tayyareleri, | tasfiye hanelerile mühimmat brikaları ve şehrin ortasında bu. yunan doklar ehemmiyetli surette hasara uğratılmıştır. Bunlardan baş ka Lâypzigteki büyük elektrik san. İtrali de İngiliz tayyareleri tarafın. dan müteaddit defa bombardıman edilmiş ve Kiel bahri üssünde mü. him tahribat yapılmıştır. İstanbul Satınolma Komisyon İlân!“ LE LAN İ 1-8-940 tarihinde kapalı zarfis mesi yapılacak olun beş yüz bin £ çorbalık sebze Konprimesinin varla eirsiltmesi görülen iüzum. Ö 8-8-940 Perşembe günü sasi 19 GEĞİ hanede Lv. Amirliği satın sima yonünda yapılacaktır. Tahmin b miş ike beş yüz lira, ilk temli İ #lradır. Şartname ve nümunasi kof da görülğr. İsteklilerin Kanun! vel terli? mektuplarını ihala SEN saat evvel komisyonz verm (09 * e Alt bin bon kader buğday Mi vsktır. Pazarlıkla eksiltmesi 9 - $ Cuma günü sest 1540 da Tophe tanbul Le. Âmdsliği satın sina yapılacaktır. Tahmin bedeli 4098 An kuruş olup ilk teminat JELİ kuruytur. Şartnamesi Ko; da görül teklilerin kanuni vesikalartle belli te Ko, na gelmeleri, (3 İ . 80 Ton kuru ot ulmacaktır. P okslitmesi 1'- B » 940 carşambiil issat 1330 da Tophanede Lv. İ satın alma komisyonunda yap İsteklilerin teminatlerile belli İ misyonu gelmeleri , (216 « . | 4500 adet katlanır demir kı nacaktır. Kapalı zarfla eksiltmesi İİ Perşembe günü saat 19 de Topban Tw. Amirliği satın alma kamisyö yapılacaktır. Tahmin bedeti 33, ilk teminatı 2475 Tiradır. Şarta nümunesi komisyonda görülür. İ zin kanuni vesikalarile tekli? meki rını ihale saatinden bir sant evvel *) yona vermeleri. G3 “| . 12450 kilo yataklık kuru ot #f tır. Pazarlıkla eksiltmesi 7 - 8 - samba günü saat 13,30 de Lv. Âmirliği satın alma komi yapılacaktır. İsteklilerin belli #t3l misyona gelmeleri. GiT - . 886 ton kriple arpa alınacaktır. İ ikta eksiltmesi 10-8-040 Cumi rü saat Ji de Tophunede İşt, Las liği sun alma komisyonunda yağ tir. Tahmin bedeli Kırk yedi bin SE kirle Jira, ilk teminatı 3580 Jira ruştar. Şartnamesi ve mümunesi yondu görülür. İstekilerin belli komisyona gelmeleri. g1” . | 140 ton kuru soğan alınacaktır. lıkla eksiltmesi 12-8-040 Pazar sent 14.40 da Taphanede Lv. bn siren komlayonunda yap Tahmin bedeli 7150 lira ilk temi lira 25 kuruştur. Şurtnamesi Kom görülür. İsteklilerin belli saatte na gelmeleri, an . 50 adet altı ve üstlü demir ks Uundcuktır. Pazarhıkla eksiltmesi Çarşamba günü saat 15.30 da Te Le. Amleliği satın alma keriz)” yapılacaktır. Tahmin bedeli 1800 teminatı 135 liradır. Nümünesi yonda görülür. İsteklilerin belli | komisyanm gelmeler" (00 PM İY Satine) | 9 severe Sİ “Tahmin edilen bedeli (120,000) an 32 ton sarı sabunlu közele sf Ukalar umum müdürlüğü merkt Ima komisyonuhca 17-8-940 Ci “ünü saat 11 de kapalı zarfta #9 evektir, Şartname (6) lira muh omisyandan verilir. Taliplerin ? st teminat olan (7250) kirayı Bİ if maktuplarını mezkür günde #9 adar komisyona vermeleri ve K€ in de 1490 numaralı kanunun naddelerindeki vesaikle komisy? nadıklarına ve bu işle alâkade” lan olduklarına dair Tienret Öt sikâsile merkür gün ve saalle # na müracaatları, e Tahmin edilen bedeli 1500 W4 #der. ordu tipi nöbetçi muşarıbaf Sı günü saat 14 de Sahpaza ri fabrikalar yollamasındaki 88 komisyonunca pazarlıkla ihale * tir. İsteklilerin muvakkat 112,5 lirayı her hangi bir malmüi De yatırarak alacakları mak! te merkür gün ve santte komisy” Jünmaları, Şarinamesi her gü yondu görülebilir. * 13000 Ka, Sarı vaketi 600 Kg. Siyah vaketi alınacak. Tahmin o edilin Bedeli lira olan 13000 Kaf. sarı ve 600) vaketz Askeri fabrikalar Gmur tüğü merkez satn alma 21-8-000 Çarşamba günü saat İ palı zarfla ikale edilecektir. * (3) Hira (38) kuruş mukabil yondan verilir. Taliplerin mu? minat olan (3558) Yira (50) 4 teklif mektoplarını mezkâr 14 de kadar komisyona vermel#f dilerinin de 2480 numaralı 8. maddelerindeki vernikle kö olmadıklarına ve bu işle ajhfi cardan olduklarına dair vesikasile mezkür gün ve şasi yona müracssllari; i