16 Şubat 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

16 Şubat 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

Şa Akdeniz Harbi Malta ve Giride © Hücumlarda :l Bulunuldu 4 Kahire, 15 (A A.) — Hava ku Pl sargihının tebliği: Tayyareleri- Ölmiz dün Malta üzerinde mütend- Bİdit düşman avcı tayyaresiyle Çİbir “Yünkers 88. tayyaresine Gltestiamişlar, dafi toplarının at- Yültiğı mermiler tayyareye isabet *tmişti ZA Meva, 15(A.A) — Bir tebliğ, lin gece düşman tayyareleri gğMaltaı üzerinde dört defa uçarak ba atmışlardır. Sivil bina- Is hükümet binalarında hafif : vardr. Üç kişi ölmüş, yedi gikişi yaralanmıştır. Devriye tay- Yarelerimizden biri bir düşman İlayyaresini hasara uğratmışlar- ir. tayyare meydanları bombalandı Kahire, 15 (A.A.) — “Tebliğ, 'a yeniden şiddetle hücum e- in dükün tebliğine göre, İlüşman tayyareleri Girit adası- ıssız sahiline neticesiz bom- İbalar atmışlardır. it Nezareti tebliği: Son zaman- Conubi İtalyaya, paraşüt- tanınmış askeri ümiformayı askerler indirilmiştir. Bu lere limanlara ait bazı he- lefleri tshrip talimatı verilmiş- gli. Bu harekütin neticeleri hak- simdi hiçbir .deklârasyon rapılımaz. Askerlerin bazısı üs- ine dönmemistir. Yugoslav Nazırları (Başı 1 incide) Münakaşa edilen meseleler Belgrad 15 (A, A.) — "Reuter,, Diplomatik mahfillere göre, Ber- itesgaden'de Yugoslavya Başve. i ve Hariciye Nazırı ile müna- aşa edilen noktalar şunlardır: 1 — Merkezi Avrupa ile Ege l6nizi arasındaki €sas yolu teş- eden ve Selânik'e giden Mo- nehri yölu ile Alman asker- inin Yugoslavyadan geçmeleri skkında Almanya tarafından bir defa gizlice yapılan eski ta. lerin tekrart, 2 — Alman kıtalarının Bulga- n tariki ile geçmesi takdirin- Yugoslav hattı hareketinin ay ulatılması. Bu husustaki ka - , Almanların tutmağa niyet - ndikleri istikamete bağlı bulun. tadır, Kat'i surette şu kana- mevcuttur ki, Almanların Se- *i işgali, Yügoslavyanm ar - müstakil bir mukavemet arze- ği demektir. Bu düşün- | lir, t , muhakkak ki, Yugoslav hü - Ümetinin ve askeri makamları - hı noktayı teşkil eylemiştir. 3 — Yugoslavyanın üçlü pak- siyasetine rağmen, bü- in Yugoslav halkı nezdinde hiç | Pesevilmiyen bir keyfiyet olacak” ası içinde cereyan ettiği söy- nekte fakat başkaca mütalâa irütülmemektedir. 'ugoslav radyosu bu mülâkat tkında hiçbir tefsirde bulun - in el Sadece yabancı radyo- uu mevzuya dair ileri sü öğeler il Bulgaristanda çıkan Slovo ga- si de bu mülâkatın, Yugos - anın yeni nizama iltihakile olduğunu yazmıştır. Ko - nbia radyosuna göre ise Al - Tondra, 15 (A.A.) — İstihba-|tir. Balkanlarda Siyasi Bir Harp Cereyan Ediyor (Başı 1 incide) davasındadır. Völkiseher Beo- bachter gazetesine göre, İn- gilizlere Balkanlarda yerleşmek imkânı vermemek ve bu mak- satla Balkan milletlerini elde bulundurmak Tâzımdır. Roman- ya Zalen Almanyanın elindedir. Bulgaristan ve Yugoslavyada da Almanya iktısaden ve siyaseten kim vaziyettedir. Yalnız Yuna- nistan İngilizlerin elindedir. İn- gilizlerin Afrikada harbi bitir. dikten sonra oradaki kuvvetleri- mi Yunanistana “naklederek Baj- kanlarda bir cephe vücude getir. meleri ihtimali Almanları telâşa düşürmüştür, * * ge bir ihtimal karşısın- da Bulgaristan ve Yugös- lavyayı sağlama bağlamak ihti- yacındadır. Bunun için de belki Bulgaristana asker sevkedeçek, Bulgar tayyare meydanların i- leri taarruzlar için birer üs ya” pacak, ve belki de Bulgaristanı Yunanistana ssker çıkarmıya bte- sebbüs elecek olan İngüizlere karşı bir atlama taşı olarak kul lanacaktır. Fakat, asıl hedef İn- gilizlerin Yunanistan tarikiyle Balkanlara girmesini önlemek, yani Balkanlarda bir yangın çi- karılmasına meydan vermemek- — Ne maksatla olursa olsun, Almanya Bulgaristana yerleşir- se, onun bu hareketi Balkanlar- da bir yangın çıkarmıya kâfi de- &il midir? — Almanya Bulgaristana yer- leşirse, Bulgaristanın komşulari- na taarruz niyeti beslemediği müddetçe, onun bu hareketi Bal- kanlarda bir yangına sebep ol - (Bası 1 incide; müstahsillerimizi tetmin eden bir fiyatı. Ve bütün buğday müstah sillerimiz 5 . 5,5 kuruş fiyatla mallarını satabilmek için «endi bölgelerinde de ofis tarafından mübayaa merkezleri açılması (hakkında arkası kesilmiyen mü- Yacaatlarda bulunuyorlardı. Bu- gün bu fiyat hem de peşin para ile 8 - 8,5 kuruş olarak tesbit e- dildiğine göre müstahsil huku - ku, fiyat bakımından azami dere- cede emniyet altına alınmış olu- yor. Diğer hububat için de fiyat ayni mikyas ile tesbit edilmiştir. 2 — Karamame, müstahsile, kendisine lâzım olan tohumluk- tan başka hasat mevsimine ka - dar her yaşta çocuklar da dahil olmak üzere beher nüfus için ayda 30 kilo ekmeklik ve yemek. lik birakmaktadır. Bu hesapla ön çoculu hir baba ve anaya 5 ki- lo buğday İstihlâk etmek hakkı veriliyor ki böyle bir ailenin bir günde 5 kilo ekmek yemesine maddeten imkân olamaz. Bu se- beple kararname müstahsil hu - kukunu işe bakımından da en geniş ölçüde teminat altına almış oluyor. Uzak Şarkta (Başı 1 incide) Yeni sefirin itimatnamesi Bilindiği gibi Japonyanın Va - şington büyük elçiliğine Amiral Namura tayin edilmiştir. Yeni Japon büyük elçisi, Cümhurrei- si Roosevelt'e itimatnamesini tak dim ederken irat ettiği nutkunda iki memleket mü tlerinin samimi olmasına çalışacağını ve bunun bir zaruret olduğunu söy-| lemiştir. Amerika Cümhurrei-| maz. Bulgaristana | yerleşmesinden kuşkulanacak üç devlet vardır: Yugoslavva,| Yunanistan ve Türkiye. Yugos- lavya hudutlarına bir tecavüz! vüki olmadıkça Almanyaya kar-| sı harbe girmez. Bu defaki Salz- bura mülâkatı esnasında Yugos- lav Nazırlarına bu hususta te - minat verildiği ve Yugoslavya -| * man bitaraflığını muhafaza etme- sinin temin edildiği tahmin olu- nabilir, Yunanistan İtalya ile meşgul Almanyaya karşı yeni bir cephe sçmak istemez. Almanyanın Yunanistana hücumdan ziyade İtalya ile anlaşmasını ve sulh yapmasını teklif edeceği zanno- Tunuyor. 1 isik gelince, biz her türlü ihtimalleri gözünün. de bulundurarak ona göre bü - tün müdafaa tedbirlerimizi al "miş bulunuyoruz. Bunu Alman- yanın da bildiğine şüphe yoktur. Bu sebeple Türkiyenin hayati menfaatlerine dokunmaktan Çe- kineceği muhakkak addolunabi- dür. Kendisine taarruz etiniyan eriği * * — O halde İngilizler neden ba kadar telâş ediyorlar? — İngilizler de haklıdırlar. Çünkü ilkbaharda, hattâ belki gelecek ay içinde başlıy: ber verilen büyük taarruz esna- sında Almanyanın Balkanlarda, bilhassa Yunanistan hududunda kuvvetli bir mevkide bulurma- ını istemezler. Almanyanın Bul- garistanı bir atlama taşı olarak kullanması, icabında Yunanista- na girebilmesi, Şarki Akdenizde İngilizleri rahatsız eder. Onun i- çin İngilizler de bu emrivâkile- ri.önlemek, Almanların Balkan- lara ve bilhassa Bulgaristana hâ- kim olmasına mâni olmak İster- ler. İngilizlerin son günlerde gösterdikleri telâşın mânası bu- dur, Çünkü Almanyanın Bal - kunlarda faaliyet halinde bulun- duğuna şüphe yoktur. Binaenaleyh, bügünl vaziyet, Balkanlarda iki teraf arasında cereyan eden siyasi bir harpten ibarettir. Bu siyasi harbin askeri bir harbe irıkıldbı için lâzım olan unsurlar henüz mevcut e nun için bugünkü vaziyet Bal- Geek veiserii “bir bae doğru gitiğini Höstermemekte- ya, İtalya ile Yunanistan a- ında bir sulh teşebbüsü yapıl- Yı V mazıriarını Nevyork Taymis'in Belgrad sbirine göre Berlinde Yugos- mazırlarile Almanya arasın - hicbir mukavele imzalanmış bildir. Belgrad'ın intiba Belgrad, 15 (A.A.) — “Havas, #*laradda ancak bu sabah gaze- 'le neşredilmiş olan resmi liğle Başvekil ve Haricive na” un Almanyayı ziyaretleri öğ- ilmiştir. Berghof mülâkatı, hni tebliğe göre, “İki millet a- da mevcut an'anevi dostluk yeli içinde iki memleketi a- eden bazı meseleler üze- dir, aaa amma rinde cereyan eden bir görüşme, olarak gösterilmiştir. Şimdilik elde edilebilen pekaz malümata göre, bu görüşmenin ilk teşebbüsü, Berlinden değil, fakat Belgraddan miri 'ugoslar rici siyi nin me- 2 .. pey harbin Balkan lara sirayeti takdirinde Almanya nin Yugoslavya hakkındaki ni- yetlerini anlamak istemişlerdir. Belgraddaki intibaa göre, Yugos- Jav devlet adamları, Almanya - dan, Yugoslavyanın kendi etra - fında patlamak tehlikesini gös- teren hâdiselere seyirci olarak kalmasını mümkün kılacak le - minat almış bir vaziyette dön - si de böyle bir faaliyeti memnu- mayi Karşılıyacağını bildirmiş- tir, İtimatname takdimi merasi - minde bu kabil nutuklar söylen- mesi siyasi bir teamüldür. Bu - nunla beraber, son. gerginlik za- manlarırda söyleneni bu karşılık- İi nutuklar siyasi havayı yumu- tmuştır. Diğer taraftan Japonların Sov. yetler Birliğile bir anlaşmaya varmak için çalışmaları da dik kate şayandır. Japon Hariciye Nazırı bit nutkunda, Japonya - 9 leri inkişafının, ya için bir ga- ye olduğunu söylemiştir. Berlin elçisinin sözleri Berline tayin edilen yeni Ja- pon. elçisi de Almanyaya gitmek üzere Moskovadan en ver- diği beyanatta Sovyet - Japon arlaşmasının lüzumundar bahset, toiştir. Dikkate lâyıktır ki, geçen se- neye kadar Sovyet - Japon mü- nasebetlerinin inkişafı İçin hep Rusya çalışmakta idi. Bu sene bu işi Japonya üzerine almış görü- nüyor. Bu suretle bu yıl roller! değismiş bulunmaktadır. Sovyet - Japon münasebafı Tokyo, 15 (A.A.) — “Revter, Mebusan Meclisi bütçe komisyo- “| bunda beyanatta bulunan Jari- ciye Nazırı Matsuoka, Japonya ie Sovyetler Birliği arasındaki münasebetlerin salah kesbedece- gi hakkında ümitvar olduğunu emiş ve şunları ilâve etmiş- “Sovyetler, Japonya ile bir ticaret muahedesi âkdi için mü- #âkerelerin yeniden baslamasi hakkında bir teşebbüste bulun - muşlardır. Başlangıcia Sovyet makamları Japonvanın hüsnüni- yetinden şüphe ediyorlardı. Fa kat Moskovadaki Japon Büyük Elçisiyle Molotof arasındaki un- | Taşma derinleşmektedir. Bu an- laşma ve itimat zihniyeti Sov - vetlerde Japonyanın büsnüniyeti hakkında hasıl olan suitefehhüm zail oldukça daha ziyade kuvvet bulacaktır. Yıldırım anlaşması Nevyork, 16 (A.A.) — “Havas, Amerikan radyosunun Şanghây- dan bildirdiğine göre, dün Sang- hay diplomatik Omahfilerinde, vek yakında Sovyetler Birliği le Japonya arasında bir “yıldırım TAN Ticaret Vekilinin Beyanatı Hükümet Ticaret Vekiletine kararname hükümlerinin tatbiki vazifesini tevdi etmiştir. Vekâlet kararnamenin tatbikine mussıra. ve bir takip ile devam edecektir. Hariçten ithalât yapılacak | Ankara, 15 (Radyo gazete si) — Müstahsil elinde bulunan ihtiyaçtan fazla hububata, bü - kümet tarafından el konması hakkındaki kararname (tasdike arzedilmiştir. Hatırlarsınız Ki, bundan evvel 5 İlkkânunda da, zahire ticaretiyle o uğraşmıyan müstahsillerden de buğday satın alınmıştı. Hükümet bu yeni ka- rârname ile stoklarını arttıra - tak ve tevzi işlerini kolaylaştıra. caktır. Bundan başka hariçten de hububat ithaline karar verilmiş bulunmaktadır. Bütün bunlar memnuniyetle karşılanacak ted- birlerdir. Memleketimizin ©sasen kuv- etli olan gıda vaziyeti bu su- retle bir kat daha emniyet altı- na alınmış olmaktadır. Iktısat Vekili şehrimizde İktisat Vekili Hüsnü Çakır dün sabahki trenle Ankaradan İstan- bula gelmiş ve pamuk ipliği tev- #iatı hakkında, sanayi tetkik he- yeti reisi Şevket Süreyyaya di- rektifler vermiştir. İktisat Veki- li şehrimizde bulunduğu müddet zarfında pamuk ipliği hakkında- ki kararnamenin tatbikine neze- ret edecektir. İktisat Vekâleti teftiş heyeti reisi Mustufa Nuri de pamuk ipli- Bi tevziatı hakkında, şimdiye ka- dar yapılan şikâyetleri tetkik et- mekterlir. Hattâ iplik tevziatınde yolsuzluk olduğu hakkında vâki olan bir şikâveti de dünden itiba- ren tahkike ba. z rilerin fadesini Istanbul Levazım Amir liğinden Verilen: Harici Askeri Kıtaatı İlânları 10,000 adet limon, 2400 kilo bavuc, 10 ton patetes, 8ton 1s- panak, 8 ton lahana, 8 ton prnsa 212041 günü pazarlıkla Pınar- rdu askeri satin alıma komis- yonunda yapılacaktır. Taliplerin kati teminatlarile belli vakitte komizvona gelmeleri. (1960 — 1156) * Edirnede eski Müşiriyet bina- sında askeri-salın alma komisyo- nunca 24-241 günü satın alı - macağı ilân edilen 36 ton nohut eksiltmesinden vazgeçilmiştir Sahip ve Neşriyat müdürü Emin UZMAN. Gazetecilik ve Neşriyat TİS TAN Matbaa SÜMER BANK MALLAR YERLİ PAZA Sırası Geldikçe: Uslu Durmayan Paris. Çoban Alinin Çepiçi. (Başı 1 incide) — Üzülme, Filin köyde bir hoca vardır, evliyadan üstün - dür Hele bir ona başvur. Coban Ali hocaya koşar, der- dini yanar. Hoca — Kolay, der. Sen elham © kumasını biliyor musun? Âlâ Sürünün başına git, hangi keçi hastalanırsa karşısına diz çök ve bir elham okuyup üfle, Bire| birdir. Kurtulur. İ Çoban Ali sevinçle kosan ko-| $a döner. Her keçi hastalandık- ça karşısına geçer, bir elham ©-| kuyup üfler. Sabahleyin kal - kınca görür ki, keçi kuyruğu! titretmiştir. Allah Allah, bu ne| iş? Diye dursun, her üfürükte birkaç keçi öle öle hir tek Çe-| piç kalır. Zavallı Ali (Bari bu-| na iyi bakayım da ölmesin) di- yerek otlatmıya başlar. Fakat elinde son kalan keçi, bir Çepi tir, inatçıdır, huysuzdur. Ki Yaların yarların kenarı- na tırmanıp dolaşıyor. — Aman Çepiç, etme! Ayağın kayar da düşersen, ucurumun dibinde parçalanırsın. Yavrum Çepiç, yapma! Kayaların altin da kalırsın. Keçi dinler mi? Biteviye sarp, tehlikeli yerlerde atlayıp zıplıyor. Çoban Alinin eanına tak eder. Bir uçurumun tepe - sinde hoplıyan son oÇepiçine| doğru: i — Ülen Çepiç! Diye haykı - rır. Uslu duracaksan dur, Yok- sa alimellah dize gelip sana da; hir elham okur üflerim ha! Doktor A. Emanuelidi Sirkecideki © müayenchanesini; wtimlâki dölayslle ayni sırada Merker Lokantası Üzerine nak- > 'cimisir. amma İstansvl Asliye Birinci Ticaret Mahkemesinden: 940/27 Liverpoldan hareket ve Portssis tarikile İstanbula gelen İngiliz ban- dırah Si Or Dündee vapururun yol, culuğu esnasında büyük fırtınaya uğ” İramas: sebebiyle cntaya ârız Ola fmsörat “ve Toksana nit höklise hak kında tanzim ettiği deniz raporunun slnması mezkür yapur kaptanı A. A,| Fullerton tarafından örzuhsl ile ta leb edilmiş olduğundan, işbu gemi veya yükle alâkalı ve bu işten za - zarlı herkesin alınması için tayin edilen 24/2/941 pazartesi günü 15 te mahkemede hazır bulun. alar Yüzümü bu iin ile bildirilir. RLARI Müessesesi Müdürlüğünden : i L 3480 numaralı Milli Korunma kanununun verdiği selâhi. yete istinaden piyasa için istihsal edilen her nev'i Pamuk ip- Eklerinin tek elden tevziine mütedair olarak istihsal olunan in 2/15108 sayılı musaddak 95 numaralı Koordinasyon Hey'eti 941 tarihinde mer'iyete girmistir. Bu karar ve İcra Vekilleri Hı nev'i Pamuk ipliklerinin fabr' ne müessesemiz memur edilmi ayrıca bildirildiği veçhile muhtaç olduğu ipliği hariçten te darik eden bütün paumuklu dokum ve emsali Fabrikaları na doğrudan doğruya müessemiz İstanbul Merkezince doku macı Kooperatiflerile el tezgâhcılarına da Vilâyetlere gör ayrıca tevzlata memur edilen  N kararnamesile karari 15/2 mucibince bu kalarından mübâyaa ve tevzi. ştir. Tevziat alâkadarlara da Ziraat, Halk ve Manisa Bağcı lar Bankalarile müessesemiz mağazaları tarafından yapılaca #ı İlân olunur. Belediye Fen İşleri Mürüriğgü Nümeroaj memurluğu için 55 lira 8y- hk ücretli bir memur müsabaka İle alınacaktır. Müsabaka 22/2/9541 Cumartesi günü sast 14 de Fen İşleri Müdürlü. günde yapılacaktır, Müsabaka Hendese ve harita tetsiminden yapılacaktır. Askerliğini Yapmış ve memurin kanununun memur olmak hakkın- daki şartları haiz olanların birer dilekçe ile İstanbul Belediyesi Reisli- anlaşması,, vukua geleceği şayi- «ları deveran etmiştir. Afrika Harbi (Başı 1 incide) meydanına hücumlar yapmış. fa- kat ancak hafif hasarlara sebö- biyet vermistir. Evvelki gece Bingeziye düşman tayyareleri hücum etmişlerdir. Bunların Al man İavyareleri oldukları zanns- dilmektedir. Bazı evler hasara uğramıştır. Şarki İtalyan Afri- kasında Keren İstasyonu tam isabetle bombardıman edilmiş ve Meba dağı yakınlarmda tahaş süt eden düşman kıtaları üzeri- ne mühim miktarda bomba atıl- mektedir. muştır. asama e ğine müracaat etmeleri ilân olunur. any 1 — Büyi konmuştur, 3 — Açık eksilme 20/2/041 salı günü saat 14 de Büyükdere Hava Yolları binasında toplanacak hava sa- tan alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin bu işe ait keşifler- le kroki ve şartnameyi görmek üze- re her gün Yeşilköy Hava Minlaks depo Amirliğine ve münekasaya gire- eklerin (589) liradan ibaret muvak- kat teminatlarını Bakırköy mal mü- dürlüğüne yatırması ve makbuz vesikalarile birlikte merkür günde ve belli yerde toplanacak olan komis- yana müracaatları, (070) Bavan MUALLA ve Kemani 16 -2-041 MA A AM A O A Yavrunuz, Saadetinizdir... MAYI Onun gürbüz ve sıhhatli yetişimi; tabiatin tıpkı bir yavru gi bi sinesinde yetiştirdiği saf ve normal gıda ile mümkündür. Her anne tabiatin insanlara bahşettiği bu kudret güzelliğin. den istifadeyi geri bırakmamalıdır. ÇAPA MARKA Müstahzaratında bu hassa tamamen mevcuttur. ÇAPAMARKA Tarihi tesisi Beşiktaş ETA İT Tİ Cinsi Mikta Ekslitme şekli Günü Santi Tahta; Çıralı veya oo TâğTTa M3 o Pazarlık 23/4/9041 14 çam beyaz Ağaç vidası 213 peket oo O» ... İp 13830 metre || mem 18 Menteşe 0,200 adet ww “e ER VAM Somunl vida 401,058, v »mm iş Köprü çivi 200 Ke. » ve. vü Lâma demiri 1455 * 20/2/9041 14 çivi 5308 » Mim “dam Çatal çivi 80.000 adet » —e:m. ig Siklop Çemberi 4,050 Ke. * » we 19 1 — Nümüne ve şartname.leri miefbince cins ve miktarı ya alı (10) kslem mubtalif malzeme pâzarlık suretile eksiltmeye konmuştur. 3 — Eksiltme hizalarında yazlı gün ve saatlerde Kabataşla levazım ve mübayaai şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Nümüne ve şarinsmeler sözü geçen şubede görülebilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatlerde teklif edecekleri fiyat üzerinden 9 7,5 güvenme parâlarile birlikin merkür ko misyona müracaatları, (904) Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: Yatılı talebemiz üçüncü taksitlerinin Martn birinden omana kadar vez- nemize herhalde yatırması. (905) Maksim—, Alaturka kısmında Pek yakında İstanbulda görülmemiş bir yenilik ÇIRAĞIN REVÜSÜ Feykalâde Dekorlar ve Kostümler ai Bayan SAFiYE ve20 Kişilik Muhtesem SAZ Wey'etile 30 Kişilik büyük HAVAY ADALARINDA BİR GECE REVÜSÜ Büyük Muvaffakıy devam etmektedir. 16/2/941 Pazar günü seat 15 de YENİ REVÜ heyetini" kuruluşu şerefine büyük ÇAY Ziyafeti, bu ziyafete kıymeti San'atkâr Bayan SA Fİ Y E ile memleketimizin tarın-* mam KÜME SAZ Hev'etleri iştirak elecekler. o Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden Mevkii Keşit bedeli Muvakkat teminat “ Lira Kuruş Lira Kuruş Ayancık 1719.08 12003 Alanya 2170.82 17031 Keşii bedelleri ve muvskkat teminatları yukarda yanlı Ayancık ve Alanya iskelelerinin tamira'ı açık eksiltmeye konulmuştur. İhaleleri 28 4/941 tarihine rasflıyan curon günü saat 18 de Galata Fihtimındaki mum müdürlük binasında toplanacak satın alma komisyonunda yapıla caktır. Şarteame ve telerrüati her gün 'sözü gecen komiryondu görüle bilir (1054) Taksim KR İ STAL Salonunda BİR TARİH CANLANIYOR. Üstad Bestekir MUNLİS SABAHADDİN'İr. şaheeri olar BOĞAZİÇİNDE BİR MEHTAB RÜYA: 30 kişilik muszzam revü bu akşamdan itibaren her skşam senem göreceksii iniz, Memleketin kıymetli okuyucusu SA» Ayrıca: 15 KİŞİLİK MUHTEŞEM SAZ HEYETİ Her PAZAR sest 16dan 1830 4 küder Büyük Revü ve Saz Heyeti İle Büyük Matine Piotlarda zam yoktur. Maşslarınızı evvelden kapatınız. Tel e aye > -—i Nİ