1 Mart 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

1 Mart 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

— İ Bu mevkiler ancak ertesi gün Al- © hazırlandıkları görüldü. di İ den sonra Almanlar bu suları) İl tekrar silâh mücadelelere sahne| yaptıar. | Cenup kuvvetleri: İ Holandu topraklarını Yazan : Von Kleffens Zuyderzee ve Dyke'in ! Kurtulması Holandalılar o Kormwesderzund'da dikkate değer bir harp yaptılar, Bu harpte siperler kâfi derecede himaye altında olursa, havalara hâkim olmanm bu sekerleri im- haya kâfi bulunmadığını isbet et- ti. Hava kuvvetlerinin uzun bir hazırlığından sonra, istilâ kuvvet- leri o Holandalıların o mevkil bozmuya teşebbüs etiler. Müda lerin maharetle kullandıkları oto- matik ellâhlar bu teşebbüsü iflâ- sa mahküm etti, Bir Holanda zert- Ist askerlerimizi himaye ediyordu, Mühim bir harp: wi sıralarda Holanda ordusu ğa çalışıyordu. İlk Alman kuv- vetleri sabah erken hududu geç- tiği zaman, Holandalılar Delizije limanını düşmanın bir daha kul- lanamıyacağı bir şekilde tahribe uğraşıyorlardı. Bu muntakalarda arazi o kadar düzdü ki, düşman burada müdafii vaziyete güç geçebilir, askerimiz düşmanın İ- ieri harekâtını menedebilirdi. 10 ve 11 mayıs arasında Zuyderzee - Dyke düşmenin tutmak istediği mevkilere erişmesine mâni oldü. manların o bücümüne © uğradı. Kornwerderzand'da Holandalılar | dikkate değer bir hi yaptılar. Ru harpte siperler kâfi derecede himaye altında olursa, oha- yalara ohâkim (olmanın bul âskerleri imhaya kâfi olmadr) ğını isbat etti, Hava kuvvetleri- nin uzun bir hazırlığından son- Ta, istilâ kuvvetleri mevkilerimi- #5 bozmağa teşebbüs ettiler, Mü- dafilerin maharetle kullardıkla- rı otomatik silâhlar bu teşebbü- Sü iflâsa mahküm etti. Ertesi gün Yapılan hücumu da böylece at- İattık, Mevki itibariyle fazla yaklaşımıyan donanmaya men- süp bir zırhlı telefon ve radyo vasıtasiyle askerlerimize lâzım ölan malümatı veriyor. Askeri himaye ediyordu. Şark cephesin- de yerleşen bir Alman bataryası | 11 mil uzakta bulunan bu zırh- tinin topları karşısında kısa bir zaman süküt etti. Mesafe o kadar uzaktı ki Almanlar geminin feri- ni keşfedemiyor, bataryaları tah- | rip eden kuvvetin nereden gel diğini farkedemiyorlardı. *# * Filotillâ hazırlığı: olanda Ohendesesinin bir şaheseri olan Zuyderzee - Dyke duşmanın gözüne ilişmişti. Dyke Alman kuvvetlerini fazla tazyik edince Alman kuvvetleri- hin Zuyderzee istikametine doğ- Fu ilerledikleri, Holanda kasabı- İarını geçerek buna yaklaşmıya Bu 3i- mal kasabalarında kâfi derecede Holanda askeri yoktü. Derhal Zuüyderzecin filotülâ hazırlığını yapması gecikmedi, Torpidöbotlar, ganbotlar, mayin tarama gemileri hemer gönderil Buna birçok silâhlı tabur - lar, ve ağır toplar taşıyan motor- botlar iMihak etti. Bu kuvvetler zaman sonra Fransız ve İn- biliz motor - torpido - botlariyle takviye edildi. Bu kuvvetler 12 ve 13 mayısta yetişmişlerdi. Al man hava kuvvetleri bu sahayı arıyorlardı İki ganbotu batır. thlar.Bunlardan bir tanesi Enku- huizen limanına vardığı halde an bataryaların hâlâ ateş © diyordu. Bu suretle Almanların Zuyderzee'e geçmek teşebbüseri akim kaldı. | Zuydertee'in bu kazandığı mu | Vaffakıyet, 1578 de Holundalı'ar | rın bü sularda İspanyollarla yap- tığı muharebeden sonra kazan-| dikları ilk muvaffakıyetti. Uç buçuk asırlık bir sulh devresin- * * Çeeriri, Almanlar Belçike- # dan Fransaya geçerken bu kullanma- mışlardı, Bu sebeple buradaki ordumuz faik küveterdi. Alman- lar, Holanda havalarına hâkim olunca ilerlemekte olan zırhlı ve motorize kuvvetler'mizi keşfet- tiler, Fakat, o zamana kadar Ho- Yanda ordusu Almanlara ağır 72- yist verdirmeğe muvallak oldu Mense ve Waa! nehrine bağlı) (Holanda Hariciye Nazırı) olan kanalı geçmeğe teşebüs &- den Alman kuvvetleri de Holan- dalıların otomatik silâhları karşı” sında ağır zayiat verdiler. Fakat maatteessüf düşmanı çök İaikti. Ilerlemesini durdurmak mümkün değildi. Fransız âsker » leri yetiştiler. Fakat onlar da ri- çate mecbur oldular, Limburg ve Burbant eyaletinin büyük bir kısmını terke mecbur (olduk. Mile kasabasına yaklaşan bir Al- man zırhlı treni dikkate lâyik bir şeydi. Holandaya geçen dört zırhlı trenden biri olan bu tren tamamiyle zırhla örtülmüştü, sa- geçmiş ve o kadar ani gelip sür'atle geçmiş- ti ki, askerlerimiz köprüyü yık- mağa vakit bulamamışlardı, # Su düşmana yaradı | ile kasabasındaki kalede sustuktan sonra motörlü kıtalar birbirlerini takip ettiler. Diğer bir zırhlı tren de Velno'ya yakın olan köprüyü geçmeğe te- şebbüs ettiği (sırada askerler köprüyü uçurdular, tren köprü ile beraber Meuse nehrine yü- varlandı. Almanlar Barbant'dan geçirdikleri askerleri Holardan içine yığdıar. Onlar sadece h va kuvvetlerine güvenmiyorlar. dı. Artık harp ümitsiz bir hal al- miştı. Holandalılar memleketleri- ni müdafaa için o kadar müthiş bir mücadeleye girişmişlerdi ki, Almanlar Roterdam'ı zapt için gayri İnsani tedbirler kullanma- ğa başladıar. Amanlar hududu bütün üzün- (Yeni Tipteki Ekmek Bugün Çıkarılıyor Bugünden İtibaren Narh 13 Kuruş 10 Para Olarak Tesbit Edildi Dün Ankaradan şehrimize dö- vali muavinlerinden Ahmet | k, değirmencileri çağırarak tıda evvelki gi komisyonunun verdiği ün narhı tetkik edilmiştir. Bİr çu- val unun 978 kuruşa değil 972 kuruşa satılabileceği neticesine varılmış, ve yeni narh bu fiyat yeni tip üzerinden kararlaştırılmıştır. Bir gün evvel yapılan besapt” ekmeğin 13 kuruş 30 paraya se- tılabileceği görülmüştü. Un nar- hının yeniden tesbiti üzerine ek- mekte bir miktar daha ucuzluk yapılabileceği görülmüştür. Bu se Ye ekmek bu sabahtan itibaren 13 kuruş 10 paraya satılacaktır. Buğdayı koruma vergisinde tenzi lât yapıldıktan sonra ekmeğin 20 para daha ucuzlaması mümkün görülmektedir. Fırınları kontrol Bu sabah Belediye reis müz vini Lâtfi Aksoy her yerde tef- tlşler yapacak, narhtan fazla satış yapan, noksan vezinli, çeş- işi bözük ekmek imal eden fi- rınciları cezalandıracaktır. Bütün belediye zabıtası, heyeti sıhhiye ve heyeti teftişiye on gün müte- madiyen ekmek teftişleri ile meşgul olacaklar ve her farihdan nümune alarak kimyahanede tah- lil etiirecöklerdir. Belediye yeni tip undan 25 çu val almış ve muhtelif fırınlarda kendi hesabina ve kendi memur- (GÜNÜN RESİMLERİ ) Mister Eden ile General Sir John Dill'in Ankara ait bir intiba ziyaretlerine İaşe Teşkilâtı Dün Bilfiil işe Başladı iTeşkilâtta Çalışanlara Tazminat o Verilecek ve Terfih Edilecekler Ankara, 26 (TAN muhabirin- den) — Iaşe teşkilâtı bugün bil fiil faaliyete geçmiş bulunmak- tadır eşar Şefik Soyer, yeni vazifesine başlamıştır. Bu teşkilâtın memleketin ikti- sadi hayatında göreceği hizmetler ve alacağı yeni kararlar ehemmi- yetli olacaktır. Bu hususta veri- len malümata göre, yeni müste- şarlık piyasa işlerini bir taraftan kendi memürlarile tanzim ede- İcek, diğer taraftan da ofisler va- | sıtasile doğrudan doğruya müda- haleler yaparak hayat pahalılığını tetkik ve takip edecektir. Bunun neticesi de lüzümlü olan kararlar alınabilecektir. Ayrıca iktisadi konjöktör ha- reketleri takip olunacaktır. Fiyat mürakabesi bakımından icap eden mütalealar fiyat müra- kabe müdürli e bildirilecek, bilâmum fiyat mürakabesinin da- ha ilmi esaslar dairesinde olması- na çalışılacaktır. Doğrudan doğruya müsteşar- lığa bağlı olan bu etüt servisleri- Din iaşe teşkilâtının icraatında mühim bir rol oynayacağı beyan olunmaktadır. N korunma kanunu yeni teşkilâtın muvaffak olmasını te- min etmek İçin hükümete geniş salâhiyet verdiğinden icap eder- se lera Vekilleri Heyeti kararile her hangi bir daire veya müos- sesenin bu teşkilâta bağlanması kabil olacaktır. Teşkilât memurlarının tam bir amma emi ! Harbe Idılar. Merkezde askerlerimiz u luğu boyunca geçtikten sonra, höcumlarının d gününde yalınız şimale değli, cenuba ve merkeze doğru ferlemeğe başla - larının kontrolü altında ekmek pişirtmeğe karar vermiştir. Bu ekmekler nümune ekmek olacak ve astahanelere verilecektir. Francala unu yap buğdayı toprak mahsulleri ofisi vereceğinden Belediye İktisat Müdürlüğü günlük francala, ma- | karna, şehriye ve börek İmali i-| cin lüzumlu olan un miktarını | 700 çuval olarak tesbit etmiş ve | ofise bildirmiştir. Belediyenin tebliği Fiat mürakabe komisyonunun tesbit ettiği bir cuval un fiatına re 13-41 sabahından İtibaren tek tip ekmeğin kilosu on üc ku- vuş on para olduğu ilân olunur. zun bir mukavemetten sonra plân mucibince 'rerilemeği baş- ladılar. Jussel nehrinin müstah- kem sahillerine yaklaştılar. Bu da Amanların yaklaşmasını biraz geciktirdi, Almanların faik kuv- vetlerine, motörlü kıtalarına rağ meri elli millik matsfevi secme leri ancak üc günle mivesser ol- du, Su bu defa düşmanlarımıza yardımcı o'dü, (Arkası vari MÜTEFERRİK: Muallimlik - İçin İmtihan Açılıyor Ortaokulların matematik, ta-| bii bilgiler, fransızca, almanca ve İngilizce öğretmen müavir- likleri için yeni bir imtihan açı» | masına karar verilmiştir. İmti <| hanlar 24 Martta yüksek öğret- men okulunda yapılacaktır. İm- tihand girecek olanların yaşı 20 den az, 45 ten yukarı olmuya- RELEDİYEDE: | Eyüb'ün İmar Plânı Yapı'dı İmar Müdürlüğü Eyübün taf-| silât plânını hazırlamıştır. Ye plâna göre, Feshane ile Eyüp 4 rasında bir meydan vücude ç tirilecek, Eyün eamlinin bir ta- rafı tamamen sahile bakacak, ce- taktır. nup tarafından 'da bir ana yol KONSERVATUAR HASILA-| geçecektir. Eyübün dini hüviye- Tİ — Konservatuarın malilti ve tarihi çehresi muhafaza yılı hesabı dün Şehir Meclisinde | edilecek, üç tane şark kahvesi tetkik edilmiştir. Varidatın 691) yapılacak, tabakhane &rsası me lira 80 kuruş bir noksanlık aF-İ gire haline getirilecek. ayrıca bir zettiği görülmüştür. Bu poksa-lde hükümet mahallesi İnşa odi- nin 104,5 lirası ders üeretinden,| iecektir. Yehi binalar Fatih Sul- 885 lira 66 kuruşu plâk hasıla-İtan Mehmet zamanındaki mima- tından ve İ lirssı da bağıslama-|ı5 stil gözönünde tutularak ya- lardan ileri gelmistir Mikcaküiri OTOMOBİL LASTİĞİ TEV- ZİATI — 'Tevtline karar verilen | HASEKİ HASTANESİNDE 350 otomobil lâstiğinin hangi ş0-| Haseki hastenesindeki Tıp Fa- förlere verileceğini tesbit etmek | kültesi tedavi kliniğine 15 yatak icin dün i Muavini) ilâvesine karar verilmiştir. Bu Ahmet Kırık'ın riyesetinde bir) yatakların her birinin 105 kuruş toplantı yapılmıstır. Soförler ce-| tutan günlük masrafları Fakülte | maştar, tığı günde 1692 numaralı General Sir John Dil, evvel' ece Ankara Palasta verilen sua- rede Sovyet Ataşemiliteri ile görüşüyo, Giyilecek Eşya Ucuzlatılıyor Giyecek eşyasını ucuzlatmak maksadiyle bazı kafârlar alın. Bu kararlara göre fabrika ve imalâthaneler çıkardıkl; eşyanın tiplerini tahdit edeceklerdir. Bu tipler daha ziyade yerli iptidai maddelerden mamül olacak, ayni zamanda ucuza mal e- dilecektir. Bu-swretle hem ithal imkânlarının. azalmasından mü tevellit — güçlükler © önlenecekhem de halkin ihtiyaçlarına uy- gum tipler ortaya çıkacaktır. Iktisat Vekâleti deri tipleri hak kında alâkadarların mütaleasını sormuştur. Yünlü © mensucat fabr'kaları mümessilleri de Ankarada bulunmaktadırlar. Ilk iş olarak yünlü mensucat, çorap, ayakkabı ve fanilâ gibi giyim eşyası üzerinde talbikata geçilmiştir. Alımssak neticelere göre bu usul bilâhare | diğer oşyaya da tatbik edilecektir, Yiyasada: Dün İki İlfikâr | © Tuna Yoliyle * Suçlusu Yakalard: | oOMal Geliyor Sirirecide Hamidiye caddesin.! Kış hasebiyle Tunada münaka- de fotograf malzemesi üzerinellât dürmüş ve bu yüzden mem- is yanan Sabite. elinde kâfi mik-| teketimiz için yola çikarılan bazı tarda fotografi camı olduğu hal) aiat oayası yolda kal de satmadığı iddinsiyle yakalan» e EN mış, dün aslive ikinci ceza mah-| Tunsda buzlar çözülmeye baş- vsmesine verilmiştir. ladığından bu mallar yakında Tek numaralı taksilerin calı-| şehrimize (gelecektir. o Gelecek — taksi | mallar üç milyon liralık kadar ile nivmsada yakalanan saför Ab-| dir. Bu meyanda yarım milyon poet Meta da: aymi “mahkemaya| yete geli ve mühre İL da kimyevi ve tıbbi mamülât ve verilmistir. BİR MOTÖR BATTI — Ev.Jde kya. Çivi geliyor velki gün Cubukludan İyi su vüklevip Bürükadava hareket e den Yorgi Katırcıoğluna aft Za- Demir ve maden eşya birliği tarafından © muhtelif O memle ketlerden 10000 ton çivi ithal et- fer mosörü Heybeli önlerine| gelince su almıya başlamıstır. Az sonra motör batmış, makinist Â- #em boğulmustur. mek için teşebbüslere girmiştir. İlan dürüsti ile çalışmalarını ve fazla randımanlı olmalarını mümkün kılmak için onları terfih edecek imkânlar mevcut bulunmaktadır. BU arada memurların faşe | de geçirecekleri müddet fiili met sayılacağı gibi terfi ve teka- üde de esas olacaktır. Bundan başka faz'a mesai ve muvaffakı- yeti görülenlere, Başvekilin tas- vibile Barem kanununa göre &- ilecek'eri ücretlerden başk fayhık maktu tazminat vermek t mümkün olacaktır. ir Avustralya Bizimle Ticaret betlerimiz artmaktadır, Dün De- iri Ithalât birliği Avustralyalan 60 bin liralık Ingiliz lirası kı İmetinde ham deri, Otomobil Lâ tiği acentaları da 8000 lâstik si- parişirde bulunmuşlardır. Bağdatta bulunan ticaret ata şemiz, Istanbul Ticaret odasına yazdığı bir mektupta, Avustralya ile ticari münusebetlerimizi ar tırmak için kolaylıklar mevcut olduğundan buhsetmektedir. Ti- caretataşemiz bu mektubunda bilhassa Malezya'dan kalay, te neke, ham kauçuk alınabileceği. ni ilâve etmektedir. Avustralya firmaları da Türkiyeden sigara, halı, zeytinyağ, kuru meyve, palamut salatası almak arzusun- 'dadırlar; Avustralya ile ticaret yapmak Basra yolundan is- tifade edilecektir, Ticaret odası, Avustralya ile yapılacak ticari münasebetler hakkında, alâkadar ihracat tacirlerini tenvir etmek- tedir. Bu münasbetle Avustralya ile Ticaret yapmak arzusunda o- tacirler önümüzdeki hafte Yapmak İstiyor | Avustralya ile ticari münase- | mi miyeti reisi ile Emniyet. 6 mcı tarafından senelik iaşe masrafı Kaplan Mehmet Heybeli sana sube müdürü tevzi hazırlamışlardır. cetvellerini | olan, 5748 lira da Belediye tara- fından verilecektir. mıştır. toryomunda tedavi altına alm- Bir haftaya kadar ilk Sevilenlere Acımak Lâzım ! G azeteleri okuyup ta, sevenlete, ve sevilenlere acrmamaya im kân kalmadı. Meselü, dünkü gazeteler do şu ürpertici serlevhaları okudu “.— Aşktan gözleri dönen genç, adli- ye koridorlarında sevdiği kızın üzerine atlıyarak yumruklamıya başladı!,, “.— İzmirde genç bir erkek sevdiği kadını sokak ortasında yedi yerinden bı- gi şüzünden bir cinayet: Genç bir kız, sevdiği bir erkeğin başına, kıs- kançlık yüzünden kaynar su döktül,, Üğer bir parça hâ'izanızı yorarsanız bu kabil havadislerin ne kadar bel duğunu hatırlamakta zorluk çekmezsi niz, Türkçede: rıma getirdiği bir Ata sözü de şudur: sevdiği deriyi yerden Jar işi çok daha götürdükleri için, bu eski sözleri mana uydurmak lizım çünkü e de z2- “- Sevgili kanı baldan tatlıdır “.- Sevgili yahnisi lezzetli olur!,, “— Cinayetle bitmiyen aşk, başlar mamiş sayılır!,, kabilinden sözlere İna- nacağımız günler hiç te uzak görünmü- yor, © Eskiler “Ölesiye, severlerdi. Sık sık okuduğumuz aşk cinayetlerine bakılır- sa şimdikiler “öldüresiye,, seviyorlar. Eskiden sevilmiyenlere acırdık. Bu hesapça, bundan böyle sevilenlete ati- yacağız. Ve meselâ, harikulâde sevilen bir genç kızdan, veya bir genç kadın - dan bahsederken: “.- Vah biçare vah: Ben onun âkibe- tini pek vihim görüyorum: Çünkü de likanlıyı kendisine fena bağlamış!,, di- yeceğiz. i Eğer yakında kocalarının, veya üşik- larının: “— Seni seviyorum!,, şeklinde bir iti- rafına maruz kalan bayanlar, zabıtaya müracaat edip de: “— Lütfen hayatımı korüyün: Gör müyor musunuz? Herif beni ölümle tehdit ediyor!, derlerse, hiç şaşmıyaca- dr, Çünkü zemane sevgisinin de, za mane dostluklarından, zamane sulhün- den, zamane anlaşmalarından farkı kal. madı, Eski , sevgililerine aşklarını ün si dö ruml,, kabilinden etimleler söyl fın iddialarında samimi ol a larını bilemem: Fakat gazele havadis- leri şahittir ki, şimdiki âşıklar, maşuka- Seni deli gibi, çılgın gibi seviyo- üzere 300 ton çivi gelecek 4 olmak ş içinde Ticaret odasında bir top- ir. Jantı yapacaklardır. larmı hakikaten ... p ME aiyörle deli gibi, çılgın gi * * Vatanın Aslanı / atan, gazetesinde Nizamettin Nazif, bir dostunun henüz okn- madığı kitabını methetmiş. Ayni yaze- teye: “Kaplan, imzasiyle yazı yazan i $ ise, Nizamettin Nazifin göklere çıkardığı kitabı yerden yere vurmuş. Bu tezat, müstehzi bir üni- versite talebesinin gözünden kaçmamış. Ve Üniversiteli, üşenmeyip, Nizamettin Naziften şu suali sormu; “— Biz, bu yazılardan hangisine İna- nalım?, izamettin Nazifin, dünkü “Vatan” — Üniversiteliye verdiği cevap ta şu. | ur: “— Aslanım bulunduğu yerde “Kap- lan,, ın fermam, dinlenmez!,, Bu cevaptan anlıyoruz ki, Nizamettin. Nazif kendisini aslan sanmaktadır. Fakat Nizamettin i atan,, ga zetesinin aslanı olama: ü herkes bilir ki, Vatan... gemi değildir Naci Sadullah Girecek miyiz? Yazan; Naci Sadullah amanın şartları içinde, sade Türkiyede değil, yeryüzü nür. hemen her taralımda, insan ların birbirlerine en çok sorduk ları sual budur: “— Hârbe girecek miyiz? Eğer dünya milletleri | harbe girmek veya girmemek karar larından birisini intihap etmek te serbest bulunsalardı, ikinci ci han harbinin seyirciler o mevki bugünkünden, ve yarınkinde çok daha kalabalık olurdu. Fa kat bugünün şartları içinde hal be girmemek; milletlerin ıhtiye rına bırakılmış bir hareket de gildir, Ve bunun içindir ki; düw ya milletlerinin salâhiyeti eek miyiz?,, Sualine kat'i bir ce vap vermek imkânından mah - rumdurlar, Bugün, bütün dünya milletle- rini en çok korkutan hareket, har be girmek değil, cephe intihabm- du, ve zaman tayininde yam maktır, Çünkü şaşırıcı propa - gandalar, çeşit çeşit telkinler, ve umulmaz sürprizlerle dolu hâdi seler karşısında yanlış adım at- maktah kurtulmak, zifiri bir ka- ranlık içinde doğru yolu bulmak kadar müşkül bir marifettir. Bi- zim saadetimiz, karanlığı ber gün kesiileşen bir dünya siyaset ha- vası içinde, yolumuzu şaşırma - yışımızdır. Eğer Türk milletinin başında, harbi, saray penceresin- den seyrolunucak heyee bir macera sayan bir Sultan bulun- saydı, bugüne kadar bu harbin uyanık seyircisi mevkiini müuhaz faza etmemiz mümkün değildi, Tıpki mariz ve hayalperest çocul lar gibi, bir söze hırslanmca, bir vaade kapılınca, bir habere al umea, veya maksadı mahsusla or taya konulan sakat hesaplara ina mnca milleti nteşe süren sultanla Tin menhus tahtın çoktan yıktık. Bügün, gece gündüz milletini mukadderatını düşünen insan,Bal kan harbini, umümi harbi, ist lâl harbimi cephelerde geçirmiş, harbin acı ve ağır mes'uliyetini defalarca tatmış olan büyük hi çocuğudur. Ve ona çok pahal İ patlamış bulunan o sayısız tecrü- belerin safasını, bugün biz sürü- x. Bunun içindir kiz Harbe girecek miyis?,, su- İ ali, bende hiçbir merak uyandır - mıyor, | Bana da so.uyotlar; “.— Harbe girecek miyiz Hiç tereddütsüz cevap v. Fam: Jo yo- Belki gireceğiz, belki gir- eceğiz: Fakat ben eminim ki, bir gün gelir de, Türk ordusuna hareket kumandası verilirse, © gün, Türk milleti için, ikinci ci- han harbinin dışında durmanın İtek makul çaresi kalmamış olr caktır',, SPOR: Voleybol Maçları Erkek Mektepleri Arasında Yapılıyor Dün Eminönü ve Beyoğlu Hal kevlerinde erkek mektepleri ara sındaki voleybol maçlarına de vam edilmiştir. Beyoğlu Halkevinde ilk kı laşma, Kabataş İle Sanat mektebi arasında olmuş ve üstün bir oyur oynıyan Kabataş takımı maçi iki sette 15-7 ve 15-12 kazanmıştır. İkinci mac, Haydarpaşa ile Da- rüşşafaka arasında cereyan etmiz ve Haydarpaşalılar maçı 13-14 ve 15-9 kazanmışlardır Eminönü Halkevi salonunda ayvalâ Şişli Terakki ile Yüce Ül kü takımları karşılaşmış ve Yü ce Ülkü maçı İki sette 15-6 ve 15-10 kazanmıştır. İkinci maç, Pertevniyal ile Hav riye takımları arasında yaplını: ve sıkı bir mücadeleden sonr Pertevniyal maçı üç sette 15-6 4-15 ve 15-10 kazanmıştır. Sokak koşuları Eminönü Halkevinın üçüncü sokak koşusu Pazar günü ya mılacaktir. Sarıyer Halkevi de yarın Bü *ükdere ile Kirecburnu arasınd: # bin metrelik bir kosu tertip et miştir. Yarın avni zamanda Be siktaş Halkevi önünden baslamak izere de bir sokuk koşusu yapi caktır. Hakem komitesi reisliği Hakem komitesi reisliğine fut. Bol afanı ve bevhelmilel hakem: leritmizden Nuri Bosut secilmiş- tir.