6 Mart 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

6 Mart 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Yeni Tip Zet Ekmek Imâli Için kikata Başlandı Bu Tipte Una Mısır Karıştırılacak Ankara, 5 (TAN Muhabirin - den) — Yeni tip ekmek hakkında ki kararnamenin tatbikatına Istan bul, İzmir ve Ankarada başlan- mış bulunmaktadır, Verilen ma - Iümata göre, yeni tip ekmekte çavdar nisbeti az olduğundan 24' saatte kurumakta olduğu ve eski! fiyatına göre de az bir tenzilât ya pPılmış bulunduğu dikkati çekmek tedir. Bu mesele üzerinde ileri sürülen mütalealara göre, yeni tip ekmekleki çavdar nisbeti yüz ded 14 ten 25, hattâ otuza çıkanıl dığı takdirde ekmeğin yumuşak- lığı uzun zaman devam edebile - cek ve fiyatı da şimdikine naza- Tun biraz daha aşağı olacaktır. Diğer taraftan, yine tek tip ek- mek kararnamesiyle ( gözetilen maksadı temin etmek için mısır SPOR: Mektepler Arası Futbol Maçları Mektepler arasındaki futbol liz maçlarına dün devam edilmiştir. İlk maç, Muallim mektebi ile Yüce ülkü takımları arasında ol- muş ve her İki takım da sayısız olarak berabere kalmıştır. İkinci müsabaka, İstiklâl ile Sanat takımları arasında yapıl mış ve İstiklâl takımı 2-1 Kalip Zİ sonra günün son müsa bakası Pertevniyal ile Işık liseleri arasında olmuş ve Pertevniyal ta- kımı üç golle maçı 3-0 kazanmış- karıştırılmak suretiyle yeni bir) tar. tip ekmek imeli maksadiyle tet- kikler yapılmakta olduğu haber veriliyor (Başı 1 incide) ki Bulgar mevzilerine yerleşmişler. dir. Diğer taraftan Bulgaristan Si- lengrad dedikleri Cesri Mustafapaşa- dan Yunan - Bulgar hududu boyun- €a Ortaköy, Mestanlr'nın cenubunda Makazs, Darıdere, Paşmaklı, Nevro- kop Bulgor hudut mmtakaları, yani Arda nehri ile Mesta suyu arasında” ki Bulgar hudut karakolları, Tuna- dan cenuba doğru sarkun Alman kı talarının eline geçmiş bulunmaktadır. Bu setışldat töbiyezine göre, Yuna - bistana karşı beklenilen Alman tsâr- Kuzu, acaba nasıl biz plân tatbik ode- cektir? Rodop dağ geçitlerinden Yu- nen Trakyasının üzerine yürüyerek Dedezğaç, Lagos koyu ve Kavala'ya yüklenmek mi? Yoksa, Garbi Trakya sahasmı şimdilik “Sulh ve sökün, içinde bırakarak, Bulgar hududunun en garptaki ucundan Kula - Rupel - Serez istikametinde doğrudan doğru- ya Seliniğe sarkmak mı? Alman harp azariyecisi Clsuse« witz'e göre, “Muharebe, siyasetin — başka vasıtaların — bir devsmın- dan ibarettir, Şimdi hem muharebe, bem siyaset yapmak istiyen bugünün Alman kumandanları, belki — Bul - garlara alt bazı siyasi mülâhazalar. ia — evveli Garbi Yunan Trakyası- ha sarkmak istiyeceklerdir. Belki de eksi yolu tutarak evveli Selinğe doğru kendilerine bir yol açmak İsti- in bu taraflarını anla- birkaç gün beklemek Muharebecilik bakımından asi &- herrmiyetli dlan mesele şudur: — Alman taarruz bareketine kürgi bir Mükedonya mir Ortada olan vaziyete xöre, Yunan- Uların Garbi Trakyada mukavemet etmeleri güçtür, Halbulri Yunan Trak yasiyle Şarki Yunan Makedonyast 2- rasındaki sahs, yine bu dakikada ©r- tada mevcut vaziyete göre, bir Yu- han mukavemeti için hiç te Ümitsiz olmuyan bir takım şartları helzdir. İlk şart, bu sahanm bütün sağ cens- huni örten Yugoslavyanın — hiç de- Bilse — bilarsf kalmanı, yani Vardar yolunu Alman kıtalarına oçmaması- dır. İkinci şart, Selâniğin takriben 80 — 70 kilometre şarkı şimalisinde ve Doyran - Butkova - Ahinoe göl- leri arasında bir müdafaa' hattının kurulmasma (kifayet edecek kadar kuvvetlerin tahşit edilebilmesidir. U- güncü şart fa, İngilizlerin, mümkün olduğu kadar süratle hareket ederek, Selâniğe takviye kıtalarını çıkarabil- imeleridir. Yunanlılar, ortada dolaşan aksi şa- linde bir “Makedonya SKERİ VAZİYET yinlara rağmen, sonuna kadar müka- vemete karar vermiş gibi görünüyor. Hotâ son zamanlarda Amavutluk cephesindeki (o hârekütim topçu faalı- yetlerine inhisur etmiş olmasına bas kılırsa, Yunan ordusunun külü <s- mem Makedonyaya sevkedilmiş ol- masına da ihtimal verilebilir. İngiliz kıtaları henüz Seliniğe çıkmamıştır. Fakat Girli, Midilli ve Limnos âda- larında mühim İngiliz kuvvetlerinin bulunduğu söylenmektedir. Yukurma saydığımız şartlar dahi- cephesi, BİR kurulabilmesi için, vakit henüz geç- memiştir. Fakat scele hareket etmek şartiyle! Dünyanın Siyasi (Başı 3 üncüde) tı Bulgarca olarak fekrar etmiş- ler ve Sovyet gazeteleri, “Hari- ciye komiserliğinde,, başlığı al- tında neşrederk hiç bir mütalea yürütmemişlerdir. Sovyetlerin hu beyanatı Ber- linde pek soğuk karşılanmıştır. Resmi Alman mahafili bu hu- susta mütalâa beyan etmemek- le beraber, şu göktayı kayde Jü- zum görmüşlerdir: Bulgarista- nın işgalinin iki esas hedefi, bu muntakada yeni nizamı tesis ve i mağlöp etmektir. Sovyetler birliği bu sebepleri anlıyamaz. O, kendi fikirlerin bildirmekte serbesttir. Fakat Al man siyaseti hiç bir tahdide tâ- bi olamaz. M. ANTEN Dahiliye Vekilinin Tetkikleri Dahiliye Vekili Faik Öztrak dün emniyet müdürlüğünde ve Belediyede meşgul olmuştur. Be- lediyede heyeti teftişiye reisin. den, teftiş kadrosundaki memur- ların vazife ve salâhiyetlerini Kösteren nizamname etrafında i- zahat almıştır. Şehrin ağaçlama Programını plânlar üzerinde tet- kik etmiştir. Vekil yarın Fatih medreselerinde tetkikler yapa- i caktır. Inönü kşusu İğrek kır ie birinciliği ayın yirmi ücünde İzmirde yapi" iy eki an ismi veri- n bu yarışa her bölgeden dörder kisilik takımlar iştirak edecektir Atletizm federasyonu teknik müşavere heyeti azast kosuyu ter- tip etmek üzere müsabakadan bir kac gün evvel İzmire hareket &decektir. Ödemişte İki Taraflı Feci Bir Cinayet İşlendi İzmir, $ (TAN) — Ödemişin Kurucaova köyünde bir kadır me selesi yüzünden AM oğlu Ibrahim Özkan tabanca ile All oğlu Isma- ili öldürmüştür. Kavgaya müda - bale eden diğer Ismail Ozdemiri yaralamıştır. Maktulün Mehmet, & - lindeki baltayı katil Tbrahimin fasına İndirmek suretiyle Ibrahi- min başını iki parça etmiştir. Ib- rahim ölmüş, Mehmet yakalan - HALKEVLERINDE Eminönü Halkevinden: Cuma aksa“ mu sant (2030) da Konya mebusu Dr. Osman Şevki Uludağ tarafından (İs- tanbulda dilentiliğin zuhuru, müca- delesi ve âkrbeti) mevzuunda projek- #iyonlu bir konferans. verilecek ve Temsil Şubemiz (Saadet perdesi) pi- yesini temsil edecektir. Cumarlesi akşamı saat (2030) da Dr. Osman Şerafettin Çelik taratın- dan (Yaşamak zevki) mevzuunda bir konferans verilecek ve Temsil Şube- imiz (Samet perdesi) piyesini temsil edecektir. Beyoğlu Halkevinden: Perşembe gü 'e0 sast 18 de Evimizin Tepebaşındaki merkez binasında o Prof, A. Hamdi Yanpınar tarafından “Mithat Paşa, Pevzuunda mühim bir konferans ve Koordinasyon Ankara, 5 (TAN Muhabiri bil- diriyor) — Koordi yeni iki karar vermiştir. Bugün- lerde tatbik mevkiine konulacak olan bu kararları bildiriyorum: 1 — Deniz nakil vasıtalarının seyrüseferleri ve ücret tarifeleri hakkındadır. Bu karara göre, kime &it olur- sa olsun, Türk bayrağını taşıyan ve 150 ve daha yukarı hacimde bulunan bilümum makineli tek- nelerin memleket karasuları de- hil ve haricinde seyrüsefere sev- kalât Vekâletinö bırakılmıştır. Bu işi tanzim ve idare etmek üzere Münakalât Vekâletinde bir ko- misyon (kurulacaktır. Nakliyat yapmak istiyen eşhas ve devlet! müessese ve daireleri bu komis -' yona müracaat edeceklerdir, Gemilere verilecek ücretler de koordinasyon heyetince bir liste halinde tesbit edilmiştir. Ucretler yevmiye esasına da - yanmaktadır. Bu kararla ayni za- manda nakliyat ücretlerinin art- Bir Kısım Traversler İhraç Edilebilecek Ankara, 5 (A.A) — Ticaret Ve- Kâletinden tebliğ edilmiştir: Ellerinde, diğer maddeler meyenm- da her nevi kerestelerin de ihracını imeneden 2/11869 sayılı kararname - nin neşredildiği 8/9/1939* terihinelen | evvel ihzar edilip te evsafınn veya! Biyatınm uygun olmaması bakanından, devlet devsirince mübaysa edilemi-| yeceği anlaşılmış bulunan Bor boydaki traversler mevcut olup bunları yabancı memleketlere | ihru etmek istiyenlerin, bu talepleri tet kik edilebilmek üzere, bu nevi ma) larmın nerede bulunduklarını ve mı tarlarının işbu tebliğ tarihinden buren on iş günü içinde mahallin es büyük mülkiye ömirine bildirmeleri , vet i — Mevzuu bahiş malların sw 1039 tarihinden evvel hazırlanmış ol- duğuna dülr Zireat Vekâletinden, 2 — Traverelerin mübayaasına an) Sürülmediğine dair Devlet De-| kün miryollarından, 3 — Malların maden direği olarak | veya başka bir maksatla Kullanıla-| mıyacağma dair İktisat Vekâletinder, Alncaklari vesikâlari talepnamele- rine ekliyerek Ticaret Veklletine müracaatları lüzuscu bildirilir. rtık tereddüt etmeyiniz. tecektir. Herkes gelebilir. 'Tam zamanınd. ŞARK SİNEMASINDA Güzel filmler serisi,., Yarım akşam- a gelen bir film BAL PARE Asrın en güzel kızı : İLSE VERNER Bu balonun kraliçesi..... PAUL HARTMANN da ona kul olan şovalyesidir. kedilmeleri işi tamamiyle Müna- | tib: heyetininKararı Türk Bayrağını Taşıyan Vapurların Seyrüsefere Sevkedilmesi İşi Münakalât Yekâletine Verildi masma mâni olunacaktır ki, bu suretle eşya fiyatlarının nakliyat resmi pahalılığından müteessir o)- masına imkân verilmiyecek ve do layısiyle müstehlikin iştira kabi- liyeti temin olunacaktır. 2 — Maden istiksalâtını arttır- mak maksadiyle hazırlanan bir kararnamedir, Bu - kararname, bilhassa Linyit istihsaline aittir. Yeni karara göre ellerinde Lin yit taharri ruhsatnamesi olanlar, muayyen şartlara riayet cimek şartiyle, iki bin tondan fazla is- salde bulunmıya salâhiyettar olacaklardır, TEPEBAŞI ORAM KISMINDA Akşam saat 20,30 da MEŞALELER * isTİK CAD KOMEDİ Kismi Akşam saat 20,30 da KİRALIK ODALAR İKudın ve erkek 1941 Yılının Şubat Ayında Tramvay, Tünel ve Otobüs arabalarında bulunan eşya- nın müfredatlı listesidir: Adet 60 » Muhtelif cins çantalar w , Çamaşırlar erkek için çift ve tek 105 Kedin ve eldivenler Kadın ve erkek için çift ve tek çoraplar Kadın ve erkek için çift ve tek ayalekabı ve ldetikler yermsiyeler Kadm ve erkek için şapka, bere ve kasketler Bastonlar Rop kemerleri Yün atkılar Erkek için pantalon » m Kol ve cep önatleri » | v muşamba Kitap ve evraklar Gözlük Dolina kalemler Fşarplar. Yün başlıklar Hurdavatlar Sefer tasları Yiyecek maddeler Ronten fili Bir miktar para Bu eşya sahiplerinin Galstada, Tü- hel arkasında Tramvay İdaresi hare- ket dalresme mürecaatları, İ | Müdüriyet | 6-3-4 ENE BUGÜNKÜ PROGRAM 1809 Orkesti 1840 Şarkılar ik (PL) (1945 Konuşetii e DO YOK 20115 Radyo seti 120445 Akord 31.60 İstekler 1230 Program 1238 İncesar 12.50 Haberler 1805 İncesiz emi ci 3145 Orkestra $ 13.20 Müzik (PL) | 2330 Haberleri 2145 Duns mü * 18.00 Program (o 12125 Kapanıj İRTİHAL | Felsefe muallimi Mustafa wik'ım refikası Muallim Bej Rabia Cangı evvelki ukşam © yata gözlerini yummuş ve zesi dün Kuzgurcuktaki evli kaldırılarak mezarhğf defnedilmiştir. Bayan Rabia b lerce talebe yetiştirmiş, şeh zin en eski ve kıymetli ilkmöi tep hocalarından !d!. Daha Bİ kaç hafta evvel bir birade! bu defa da refikasını kaybeğü Bay Mustafa Nemik'a ve ailesine taziyetlerimizi bildi, Aşka hasret çeken... Saadete erişmiyen kadın hayalleri... Günah rüyalarile ömürleri geçen... BEKÂRLAR KLÜBÜ Bu Akşam LÂLE de Açılıyor Sacha Guitry - Elvire Popesko - Marhuerite Moreno Betty Stockfeld - Andre Lefaut ve daha 5 büyük yıldı OMRUN BIR yz MMASI OLAN BU ŞAHE: SERİ YARATTILAR IKKAT: Tki yeni harp jürnalı birderi emme Teyişi - Habeşistan ayaklanması, Kanmaz » Numaralı BUGUN Matinelerden itibaren 1 - Meşhur Polis Hafiyesi CHARLI CHAN KATİLK Heyecanlı, meraklı büyük bir macera ! 2 — “Rüme: harekât Yunan jurnalında harp - Türk - Yunan kurumu, Cepheden gelen gansim - Kadın erkek bütün Yunanistan iş ba- şında, yerle: Bu Akşam rinizi lütfen evvelden kapatınız SARAY SİNEMASINDA PETER LORRE (Mr. MOTOJ “ KAHIRE MUZESININ ESRARINI IFŞA EDECEKTİR. Saba Kraliçesi Belkis'in meşhur definesinin çalınışı... Çöle doğru gungsterlerin takibi. Heyecanlı, helecanlı ve korkulu sahneler... Aynı zama nda btyük bir aşk romanı. Mr. MOTO Şeytanet Düşünüyor Mazı “lerkesin göreceği meraklı ve kuvvetli bir film İPEK'te ) BÜYÜK FİLM BİRDEN İM? < nutur ve mes'ut olur, Ke mer, bilâkis daha ziyade bedbaht olacak, Nejat cevap vermedi. Düşünüyor, Şerminin bir gün ona: “Eğer babamın hayatı mevzuu bahsolma- saydı ölür de size bu teklifi yapmazdım!,, dediği- ni hatırlıyor, o sahneyi yeniden yaşıyordu. — Baba kalbiniz sizi evhama düşürüyor. Şer- min artık beni unuttu bile; buna emin olabilirsi- niz. Onu kendimden soğutmak ve ayırmak için ne Jâzımsa yaptım... «— Kızımı iyi tanıdığım için bu sözlerine inana- mıyorum. Diğer taraftan, ya sen? Sen onü sevmi- e musun? Onunla görüşmek İstemiyor musun Vejat? Genç adam büyük bir tehlike karşısında imiş gibi ellerini uzattı. — Allah rızası için beni onunla karşılaştırmayı" nz, Buna tahammül edemem. Ona, her istediğini, bütün şartlarını kabul ettiğimi, her şeye razı oldu- umu söyleyiniz. Fakat Allahaşkına bana onu gös- termeyiniz. Bu ümitsiz sözler Muhtar Beyi müteessir et- mişti. Demek ber şey bitti! Belki de şimdilik böyle olması daha hayırlıdır; lâkin son kararı henüz ver- miyelim oğlum, biraz bekliyelim. Bugün hiçbiri- miz vaziyeti soğukkanlılıkla muhakeme lecek halde değiliz. Yalnız senden bir şey rica edeceğim oğlum, bunu reddetme ve projelerinden beni haberdar et! — Merek et iniz, yaptığım hatayı mümkün olrluğu kadar tamire gayret — Senin sözüne itimadım var. Allahaısmarladık a upıdari çkacağı sırada tekrar dönerek şu söz- leri ilâve etti: — Birbirimize karşı çok büyük kabahatlerimiz var Nejat, bunları unutmıya ve affetmiye çalışmak hepimize borçtur. — Evet, fakat evvelâ ye muvaffak olalım. — Hakkın var sini dinlersek'ona da muvaffak oluruz. Nakleden: Muazzez Tahsin Berki Bu son sözlerden sonra damadına şefkatle ba- karak kapıdan dışarı çıktı. XXI Zincirler Kopuyor Muhtar Bey salona girdiği zaman, divan üze rınde bozulmuş oturan ve ellerini asabiyetle birbi- rinin içinde sıkan Şermin hemen yerinden fırlıya- Tak oha koştu. — Ne var baba, ne oldu? -- Yavrum, kocan müthiş bir buhran geçirmek- tedir, Senelerdenberi kalbinde yaşattığı intikam hırsı bugün sona erip bizi yere tan sonra, bu silâhın daha ziyade kendi aleyhine te » veceüh ettiğini anladı ve sevinecek yerde azap duymıya başladı. Çok asil ruhlu, vicdanlı ve has- sas bir adam olduğu için yaptıklarına pişman olu- 9. şimdi ne olacak baba? d — Her şeye rağmen ben pek ümitsiz değilim kızım. — Çok mu muztarip? ZO halde gitmeliyim. — O halde onun yanına N Bunu söyliyerek kapıya doğru bir adım atmıştı. e çe yanına gitmek — N iVruM, onun olmaz. İlani görmek istemediğini birkaç ke- tekrar etti. Genç kadın derin bir acıyla babasına baktı. — Beni görmek istemediğini mi söyledi? Aca- Te kendi kendimizi affetmi: İba cidden beni istemiyor mu? — Evet kızım, bir müddet icin seninle karşılaş- fakat vicdanımızın s€-|maması ikiniz için de hayırlı olur. Haydi eve gi 'delim. HEFKİKA No, 75 Şermin babasının yanında yürürken, birkaç hafta evvel kocasiyle son defa karşılaştığı dâkika- ları hatırladı: “Çok geç kaldınız, artık Sizin aşkını- zı İstemiyorum!, , O zaman bu sözlerin asabiyet ve ümitsizlikle te- lâffuz edildiğini zannetmişti. Halbuki şimdi bu - hun teyit edildiğini dehşetle görüyordu... Bu va- İziyet karşısında ne yapabilirdi? Kocasının kendi- İsine karşı duyduğu hissin mahiyeti onu tereddüde düşürüyordu. Birkaç ay evvel Giresunda, bir gece Ona ateş ve aşkla gelişi acaba sadece gözünü ka- Tortan bir İhtiras mıydı? Bunun imkân: var mıydı? Kapıdan çıkmadan evvel bilâ ihtiyar durup tek- far arkasına baktı. O anda babasının müşfik eli elini tuttu. — Yürü kızım... Birkaç gün bekliyelim, sükünet bulalım... O İstanbuldan uzuklaşmıyacağını bana vadetti. İhtiyar atlam bu sözleri söylerken kendi kendi- ne de, biraz evvel Nejadın teklifinin en iyi hattı hareket olup olmadığını, Şerminin yavaş yavaş o- nu unutabileceğini düşünüyordu. Onun yaşında bir insanın kalb yaraları çabuk kapanıp savar. Bu düşünceler onu tatmin etmediği halde yine iki gencin bir müddet için birbirinden uzak kalmasını ihtiyatkârsne bir hareket gibi görüyordu. Şermi- nin vakitsiz bir karar alması doğru değildi. Şermine gelince, birkaç saatlenberi çektiği he- m li ki, daha uzun zaman buna tahammül! edemiyeceğini anlamış ve yorgun Aciz bir çocuk gibi kendisini babasının ellerine tev- di etmişti. Ondari sonra gelen günler zarfında Şermin bir saniye rahat edemedi. Nejadın yalnız ve muztarip olduğu fikri onu ateşten bir gömlek gibi sarıyordu. Ne yapıyordu? Neye karar vermişti? Nasıl yı yor, ne düşünüyordu? Bütün bu düşünceler Şer- mine bir an rahat yüzü tattırmıyordu. Dördüncü günü artık sabır ve tahammülünün' son hadde geldiğini, Nejadı görmemiye ve bu azabı | içinde yaşamıya daha fazla zaman Faz olamıyı Cağını anladı, kocasının evine gitmiye karar verdi. Hayret! Apartımanda Nejadın yerinde Refik Mü- nir Bey vardı. « — Siz burada mısınız Refik Bey? Nejat nerede? — Dün gitti. Nereye gittiğini, ne kadar zaman gelmiyeceğini bilmiyorum. Şermin büyük bir ümitsizlik içinde Refikin eli- ne sarıldı. — Bütün bütüne gitmedi değil mi? Söyleyiniz, yine gelecek değil mi? Genç adam onu teskine çalıştı. — Tabii dönecek.. Müsterih olunuz... — Artık hiçbir şeye inanamıyorum; her $ey etrafımda dönüyor, dünyayı karanlık görüyorum. Gözlerinden akan yaşları göstermemek için ya- vaşça başını çevirerek sözünü değiştirdi: — "Tekrar niçin geldiniz Refik Bey? Geçen ve- kâyiden haberiniz var mı? — Size hakikati söyliyeceğim Şermin Hanım: Ben buradan gittiğim zaman, Nejadın Kurtoğlu müessesesiyle birleşip babanızı iflâsa sevkedeceği- ni anlamış, bunu dürüst bir hareket telâkki etme-| diğim için yanından syrılmıya karar vermiştim. Bunu yine tenkit ediyorum. Ancak İzmire gitmek üzere sizden ayrıldıktan son» uzun uzun düşün - düm ve Nejadı iyi tanıdığım için bu tafzı hare- 'ketinde herhalde benim bilmediğim bir âmil aldu- ğuna hükmettim. Diğer taraftan sizinle konuştuk» larımız da zihnimi bulandırıyordu. Gün geçtikçe böyle büyük bir dostu belki de nahâk yere gücen- dirdiğimi düşünmiye, vicdan azabı duymıya baş- ladım. Lâkin tekrar svdet etmek için bir fırsat bek- liyordum. Bu defa İstanbula gel , ne olursa olsun onu görmek istedim, iki gün evvel buraya geldim. Nejat beni garip bir tavırla karşıladı ve ilk suali şu oldu: (Arkası Var) i2-BAHAR İÇEKLERİ Gençliğin zaferini gösleren Musikili büyük komedi İ BULMACİ 123456718 Soldan sağa: 1 — Denizde lunur - Kasmaktan emir 2 — P millet - Bir renk $ — Şeriata W. duran - Usanmaktan emir 4“| Halk « Ince değil ö — Çare, fi Utanmaktan emir 6 — Ters o nursa; Tahta - Bir harf değişii Bir Amerikan Nazırı 7 — Met Bir harfi değişirse: Erat olur 8 Ters okunursa: Bir rum ismi lur - Bir harf değişirse: Bir ameliyesi 9 — Fakat. Yukardan aşağı: 1 — Bir TÜ adası 2 — ilâve olarak 3 — MW ker yemek kabı 4 — Asyada dağ 6 — Başa giyilir 7— Bir ker silâh 8 — Bir nakil vi Sının cem'i 9 — Zannedenler. * EVVELKİ BULMACA — dan sağa: 1 — Adamsmith 2 Zola - Ali3 — Barut -Ri4— Klâsik 5 — Mi - O - Hata 6 Acip - Al 7 — Saro - Raca 8 Al - İten 9 — Ayrok - Art