31 Mart 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

31 Mart 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Milli Küme Maçları Dün Kadıköyünde Başladı Dün Yapılan İlk Karşılaşmalar Neticesinde Lig Şampiyonu Beşiktaş, Lig Dördüncüsü İstanbülsporla , | Kaldı, Fenerbahçe de Galatasarayı | Dün Fenerbahçe stadında bü yük bir kalabalık önünde Mill Küme maçlarını başlamıştır. durduran bu maruf oyurcu hake. min mahasından istiznde &- derek oyunu gığırından çıkarını İlk maç Beşiktaş ile İstanbul-| va calısıyordu. Nihayet devreni spor takımları arasında cereyan | bitmesine dört dakika kala esap* etmiş ve gönç İstanbulsporlular| bir pas alan Mükerrem Besiktas rakiplerine nisbetle daha güzel| kalesine kadar sokuldu. cektiği ve daha enerjik bir oyun çıkar-| şütü elle kurtaran Mehmet Ali mişlarsa da büyük bir tali eseri | Süleymarim attığı kafaya sadece olarak berabere kalmışlardır. | seyire! kalarak topu ağlardan &i- İkinci Fenerbahçe ile kardı. latasaray takımları arasında ya-| Oyunun bitmi *İmış ve Fenerbahçe rakibinden hiç te üştün bir oyun çıkarmadı- ğı halde iyi bir pozisyondan isti İade ederek maçı 1-0 kazanmıştır. Beşiktaş 1 - İ. Spor 1 Hakem Şazi Tezcahnın idaresi altında oynanan bu oyunun ilk! devresi daha ziyade İstanbulspo- | Tun şuurlu ve hâkim oyunu İle İlk dakikalardan itiğa. ış kalesine yapılan taz yik Siyah - Beyazlıları uzun bir müddet şaşırtmış ve böylece Si- yah - Sarı kale de tehlikeden u- Zak kalmıştır. İstanbulsporun bu devamlı hâkimiyeti esnasında mü dafaası kalesini korumak için sa- decp sert oyunu tercih etmiştir. Bu tarz oyun İstanbulspor for. vetlerini bir hayli hirpalamış ve sarfettikleri enerjiden bir netice cide edememişlerdir. ortalarına doğru açılan Beşiktaş lar küçük ara pasları ile İstan- bulspor kalesine kadar bir kaç de- Ta inmişlerse de fazla pas yapma- ları neticesinde sayı çıkaramamış- tardır. Ancak devrenin bitmesine dört dakika kala İstanbulspor müdafii Selerin değaje etmek istediği top önündeki oyuncunun arkasına vurarak tamamen derarke bir va ziyette bulunan Hakkının ayağı- na gelmiş ve Hakkı güzel bir güt- le takımının ilk golünü atmıştır, Devre bu suretle 1-0 Beşiktaş lehine bitmiştir. İkinci devrenin başlangıcında Beşiktaş sıkı bir tempo tutturarak. İstanbulspor kalesini uzun bir müddet tezvik etmeye başlamıştır. İlk devrede sakatlanan Kadirin sağ açığa g€c- mesiyle, ortadan nisbeten tehli- ke beklemiyen Siyah - Beyazlılar Adeta rahat bir oyun İle İstanbul- spor kalesini sarmışlar, fakat yi- ne ısrar ettikleri kısa paslı oyun- dan bir netice elde edememişler- dir. On beş dakika bir oyun oynıyan Sarı - Şiyahlılar tekrar birinci devredeki sıkı tem- Devrenin | kadar dağıdık! kaldığı halde” Tatanbu calışıyor ve galip gelmek icin son &herjisini de sarfediyordu. Ane 44 üncü dakikada sağdan cek bir kornere Kadirin vurduğu cok Züzel bir kafa ile top direği sıvı- Ta dışarı gitti ve kacan bü mü him fırsattan sonra da oyun 1-1| berabere nihayetlen İstanbulspor: Nevzat Sefer Hayri, Muzaffer, Tarık. Celâl İs-| & met, Süleyman, Mükerrem, Ka- dir, Cih: Beşiktuş: Mehmet Ali, Yavuz Feyzi, Memduh, Halil. Rifat, Sab- ri, Hakkı, Şakir, Seref, Sükrü F. Bahçe 1 - G. Saray 0 İatasaray arasında cereyan etmiş- tir, Oyunun her iki devresi de ta- mamen şuursuz bir vaziyette göç- miş ve gerek Fenerbahçe ve ge- rek Galatasaray oyunlarının onda birini öyniyamamışlardır. Dün her iki takım da sahaya bambaş- ka bir şekilde çıkmış ve Fener- bahçenin sağ bekte Cemali, santır- hafta Zeyneli ve santelorda da Naimi oynatmasına mukabil Ga- Jabasaray Salimi sol bekte, Barba- rosu sağ açıkta ve Ninoyu da san. irforda oynatıyordu. İlk devrede her iki takım da mü savi bir oyun çıkarmış, Fenerbah çe forvetinin Galatarasay müdafa ası karşısında elde ettiği muvaf- fakıyet nisbetinde Galstasaray forvetleri de Fenerbahce kalesi- pe syni tehlikeyi yaratmışlardır. Galatasarayın seri iki beki kar- şısında dalma kısa paslarla iler. lemeye çalışan Fenerbahçe for- yetleri Sarı ” Kirmizı Külöyi teh- likeden uzak bulunduruyorlardı. Buna mukabil kuvvetsiz eleman- lardan teşkil edilmiş olan Sarı-kır mızı ileri hattı yalnız Eşlak vasıta siyle bir kaç şahsi hücum yaptı, Çok zeki bir futboleü olan ve oyu Du çok yüksek tekniği sayesinde idare eden Eğfak, maalesef for- vette yalnız kalmış ve Fikret ta- : rafından da yakından marke edil. polarını tutturarak Beşiktaş kale. | mesi yüzünden takımını galip ge. sine hir kaç tehlikeli akın yap-| mıslardır. Devrenin ortasına doğ- ru oyun bilhassa Beşiktaş sanir- hafı Halil'in kasdi tekmeleri ile sert bir şekil almış ve İstanbul- sporlular bu yüzden bir çok İri- kikler kazanmışlar ise de istifade €dememişlerdir. Oyunun baslangı ren sadece tekme at kını gayri nizami bir dan itiba ve her & şekilde sarfettiği gayretler bosa gitmiştir, Devrenin bitmesine pek az kala bir frikikten sonra müsait topu yakalıyan Naci takımının ilk ve son golünü 1-0 Fenerbahçe lehine bitmiştir. İkinei devreye her iki takım da yine gevsek bir tarzda başlamış ve birinci devredeki zevksiz oyun İ çıkarmış ve devre de bu suretle) I Berabere 0 Mağlüp Etti | bu haftavmda de devam et Galatasaray ok dakikalardan itibaren beraberliği temin etmek isede forvetlerini £ olunalarından #ol Dozisvonu- na dehi girememiştir On besinci dakikadan rar.acılan Feperbehceli'e sa Fikret ve Naim yasıtasiy'e Ga: latasaray kulesini tehdit etmeye vaslamıslardır, Nacinin fazla drih ling yapması vüzünden Ferer- hcenin yaptığı akınlar bir ne- tie vermivordu. * Bunu anlıvan Galatasaraylılar Salim! forvete, Barbaros beke alarak ovura de. vam ettiler. B“ sekilde biraz dahâ kuvvet bulan Galatasarav forvet hattı Fenerbahce kalesine hir tehlikeli akın vaptı ise de hirbir- ieriyle anlasmakta zorluk cej oyuncular, bir cok fırsatlardan iş isde edemediler. Nihavet devre» n'sonlarına doğru. hu sekilde cereyan eder oyundan iki taraf ta gol pozisyonuna giremedi ve maç ta bu suretle 1-0 Fenerhahcenin galibiyeti ile nihavetlendi Takımlar su sekilde tertip edil. misti: Fenerbahce; Cihat, Cemal Le- p. Örer; Zevnel Fikret /Pikret. ci. Naim, Niyazi, Rebii Galatasarav: Saim. Faruk. Sa- lim, Musa, Enver, Hati), Barba" ros, Mustafa, Nino, Eşlak, Meh- met Ali, Beyoğlu 2 - Şişli 2 Dün Şeref stadinda Bevoğlu- spor ile Sisli takımları karsilaş- mıslar ve 2-2 berabere kalmışlar dır. B. Takımları Maçları Dün Fenerbahce stadında Milli Küme maclarından evvel Galata saray ile Fbnerbahce B takımları karşılaşmıslar ve maç 1-0 Galata. sarayın galibiyeti ile bitmistir, İkinci Küme Terfi Müsabakası İkinti Küme terfi” mmüsabükakı için çarpışan Davutpaşa ile Alem. dar takımları arasındaki mac 1-0 Davutpasanın galibiyeti ile niha yetlenmiştir. İzmirde İki Vaka İzmir, (TAN) — Geçen gün, ha vagarı amelesinden e Hasan oğlü, otuz yaşinda İzzet Akbay karısı- Bı dövmelerinden muğber olarak, iki kardeş olan 21 yaşınla Meh- met Kahraman ile kardeşi Ali Kahramanı bıçakla ağır surette yaralsmış yaralılardan Mehmet Kahraman tedavi icin kaldırıldık- ları hastahanede ölmüstür. İzzet Akbay tevkif edilmistir. İzmirin Bayındır kazasında Os- man oğlu Mustafa bir kadın yü- zünden Mehmet Konağı tabanes kurşunu ile yaralamıştır. Mehmet Konuk hastahaneye kaldırılmış, Mustafa adliyeye ve- rilmiştir. TAN İnönü Koşusu Güzel ve Heyecanlı Oldu | Takım Tasnifinde | İstanbul Birinciliği aponya İcin Kazandı mir, 30 (TAN Muhabirin- den) — Bügün İkinci İnönü Za- terinin yıldönümü münasebetiy. le İzmirde 7800 metrelik İnönü koşuları yapılmış ve ayrica Al sancak stadyomunda bir atletizm bavramı tertip edilmi Sabâhleyin İzmir beden ter- biyesi © mükellefleriyle İzmire gelmiş bulunan 42 vilâyetin 200 atleti Atatürk heykeli : önünde toplanarak Lören yapmıslardır. Hevkele merasimle celenk kon- duktan sonra milli atletlerimiz- daha bir halde iker veya Pasifikte çerse, muvaffak Bon adalarının merikan lunmaktadır. vetlenip POR Japon Hariciye Nazırmın Berlin | Ziyareti (Başı 1 incide) tabir harp açi ğı takdirde Ameri bugünkü vaziyet fırsattır. İngütere Alman- mesgul iken ve Ameri hazırlıklarını 'nup denizlerinde daha zivadedir. Fil donanması İsoon donanr üstündür Fekat harp sahas üslerinden ise uzak bu- Halbuki varın A un artık ki an | İngiltere Karşısında İrlanda (Başı Sa, 3 te) bi bunu önlemek içindir ki. | İngilizler, Norve, dıkları sıralarda İs'anı ker çıkardılar. Simdi 80.000 | | müttefikle. uk tedir | İrlandada da Ku e hazırl |" 'r. Surası garip ki. İn bitirmemiş inde) rini bu harp başlamadı ancak bir sene kadar evvel, 1938 İrlandalılara bi raktılar. İngiltere 1931 de İr- landanın istikli tanıyarak askerlerini adanın cenup evalet lerinden çekmekle beraber kı- yılarda üc mühim deniz üssünü muhafsza etmisti: Bunlar simal- de Louçh Swilly. garpte Bantrv Bay ile cenupta Kork limanının ağzındaki Spike adaları idi. İr- landa o ihtilâlcileri (o Londrada ir harekete ge k ihtimali! Amerika» asırdan Ja- de bosaltarak kınındadır. A-| 5 Konuşma 16.80 Ford heyet 20,15 Radyo ge zeteri 3 Müzlk 00 Dinleylei ie tekleri 3180 Kamuşma 2145 Radyo Gr kagtrası 0, Haberler 5 Müzik (PL) İ2325 Kapanış 1230 Haberler 1109 Köy türkü leri Müzik (PL) * 18400 Program 16,03 Coz örkes- 1220 Gemlikkte Bir Cinayet Gemlik, (TAN) — Orhangazi kazasına bağlı Görele köyü hal kından Mustafa, eniştesi Mehme. kla öldürmüştür. Hadise nin sebebi altı liralık bir alacak meselesidir. den Faruk Fıratlı bir nmtuk *öw lemiş ve müteskıben Beden Ter- biyesi Genel Direktörü General Cemil Taner bir hitabede bulun- mu$, kutsal bir yıldönümünü te. sit ettiğimiz icin burada to: mıldığını anlatmis ve miletin İİ nönüne olan candan “bağlılığını tebarüz ettirmistir. Yapılan res. migecitle törene nihayet veril miştir 7500 Metrelik Koşu Öğleden sonra 7500 metrelik İnönü kosusuna 200 atlet stmiştir. Bunların arasında mir ve İstanbulun dört mektep atletleri de vardı. Halkevi önünden başlıyan ve birinci kordonü takiben Kültür. parkı dolasan bu kır kosusunu 158 atletimiz muvaffakıyetle bi- tirmislerdir. Halk atletlerin gectikleri yol- larda toplanmış ve koşuları alâ. ka ile #akip etmiştir. Neticede Ankara takımından Mustafu Kaplan 24 dakika 32 2/5 saniyede birinci, © İstanbuldan Rıza Maksut ikinci, İstanbuldan | & Artan,.. Üçüncü gelmislerdir. İİstanbuldan o Hüseyin dördün-| cü, Şeref besinci, İzmirden Ali altıncı, Malatyadan Osman ye dinci gelmişlerdir. Takımların tasnifi söyledir 9 sayı ile İstanbul birinci, 28 say ile Koceeli ikinci; 29 sayı ile Ankara üçüncüdür. Öğleden sonra milli atletleri. mizin İslirakivle Alsancak stad- yomunda..bir sstletizm « bayzamı yapılmıştır. Seyirciler çok kala baliktı, 110 metre mânialı, kosuda İz- mirden Süha, 100 metre süratte milli atlet Muzaffer. 4) metre-| de İzmirden Raif. 300 metrere ğdan Ziya, 200 metrede mil. li atlet Muzaffer, yüksek atlar! mada Faruk Firat. üc adm ve uzun atlamada milli atlet Ömer; | srikin Catlamade İstanbuldan Halit, gülle ve disk atmada İz- mirden Atif, cirit atmada mil atlet Kemal birinci gelmişlerdir. İstanbul takımı birinci. İzmir takımı ikinci. Kocaeli takımı ü- slerdir. “E İSTİKLAL CAD. KOMEDİ KISMI $ Bu akşam saat 1030'da töki hülyelarınaı veda etmek mec- buriyetinde kalacaktır. ei den olarak Janonva kuvayi külliyesini Fi vur karşısına düse stir, Tahiland'da mü him hava üsleri kurmuştur. Can- Kay-Sek'le anlaşmaya teşehbüs e derek Cin harbini ihmale razı ol- mustür, Ve nihayet Sovyet Rus- ya ile bir ademi tecavüz paktı im- za etmeye çalışmaktadır. Ber'ine loskovayı ziyaret edişi bomba atmakta devan edivor- lardı. De Valera ise, İngilizlere “İrlanda topraklarında kaldığı. nız müddetçe sizinle dost olma- mız imkânsızdır. siz buaralar- TOPLANTILAR Şemsettin Günaltay'ın Konferansı Kadıköy Halkevinden: Büyük Mile s , hiç bir yabancı devlet size karsı bu üslerden istifade ecektir.,, diyordu. İrlan- da başvekili bu garantiyi vi k şüphesiz çok samimi i di. Fakat istemek başka, yapar bilmek başkadır. İste, İrlandalı: lar İngiltereye verdikleri bu 88 Imek için Amerikanın istiyorlar, Hattâ bir aralık İrlanda kıyılarında Ame. ecektir. Davetiyelerin Hal | kevimiz idare memurluğundan alın» ması, İ ğ kkü ğü kk iz rikaya muvakkaten üsler veril. mesi bile bahis mevzuu edilmiş- ti. » sebeplerinden biri de budur. Fakat Japonya, Amerika ile carpısmaya cesaret edememekte- dir. Cünkü Japonya icin har bir ham madde meselesidir. Bu ham maddeyi ise ancak Çin ve Ameri- kadan temin eder. Japonya he- nüz Cini işgal etmis değildir. Bi- lâkis dört senedenböri burada de van eden harp onu hayli viprat- mmağtr. Sonra Amerika ile harp si İntesi hususunda Yarışa! sirebilecek kudrete değildir Onun icindir ki Japon haricive | nazırının Berline beraberi As sulh plânı getir Gerek Matsuokanın ve gerek Ja- ponvamın Vasington — setirinin muhtelif zaman'ardaki hevanatı Javon hükümetinin Amerika ile sulhen anlusmaya mütemayil ol- duğunu vöstermektedi Japon hariciye nazırı Berlini/ kendi: sulh: nlârına vanestırmaya muvaffak olmus mudur. bilmivo- kat Atlantikte ve Akde- vacak olan. harbe bir. de simdi Balkanları katmak 'âzım seleceğine göre. Berlin müzakere, lerinin pek müehet bir netice ver- disi tahmin edilemez. R —» Yarn Akam ŞARAY Sineması amm, Elyevm Amerikada 63 sinemada birden gösterilmekte olan ve sinemamn yeni ei TE z vud'un en tazla ücret alan artisti MİCKEY ROONEY Tarafından Yaratılan THOMAS EDİSON'un GENÇLİĞİ Şaheseri MÜSTESNA MÜSAMERE halinde takdim edecektir. ZAFER YOLUNDAKİ BÜYÜK DEHANIN İLK TECRÜRELERİ.. DÜNYAYI HAYRETTE “RAKAN DEHAKÂR ÇOCUK... İLİM VE HAYAT.. TELSİZ TELGRAFIN DOĞUŞU... BİR TARİH SAHİFASI Yarın akşam için yerlerinizi © | e 109 ir APPEAL'e Malik ie MAR KA R KORA TERRİ filminde Şarkı söylüyor - Dans ediyor ve insanı fevkalâdelikle oynuyor BİN BİR HARİKALAR FİLMİ meftun eden bir Bas meilerde SAİT. MALİDE YAŞAR TALAT SÜ ver. DESİ. EPİK AMET, MUAZZEZ SEMİYE NECİLE BEATRİS FANRİYE.SENE Prodüksiyon: LAK, Holi- den aldırmız. Hiç farkında olmadan, beygirleri dört, beş adım. ileriye götürmüştü. Kendisi. olsaydı, çoktan sırt- lardı. Bu anda, anbar direğini de beraber söküp 0- muzlıyacak kadar dehşetli bir kuvvet hissediyor- du Hüseyin Bey, Fatmanın saçlarını bıraktı. Çiz- mesinin Koncundan kamçısını çekerek yandan Su- ratına üstüste vurdu; Fatma uzun uzun haykırdı- fı halde direği salvermeyihce, tüfeğinin dipçiğini esine indirdi, başını tutarak kendisini yere attı, Şuradan çırpınmağa başladı. Hüseyin Bey mavzeri- nİ omuzuna asıp saçlarını tekrar bileğine doladı. | Hem sürüklüyor, le sırtına, ba- caklarına vuruyor sm de kamçıs Bu sırada köpek arkasından saldırdı. Rifat uzak- |? tan ateş etti. Hayvan topallıyarak yere çöktü. Bi- ra? debelendi. Hareketsiz kalınc: geberdi mutlaka!., dedi. Bu köneği Fatmanın ba- basına yavrn iken kendisi getirmiş, adını (kurtcu) kormustu Hüseyin Bey, kızı avludan çıkardı Rifat ta, Fatmanın yere düşen yemenisini, silâ- lısına takarak arkalarından yürüdü. Köy yolunu bekliyenler kızın kollarına yapıştı- lar, Al, kırmızı dil “Karıyı aldık!,, dedi, Kızın anası hâlâ bağırıyordu. Kâmil hiç kımıl. damamış, sesini çıkarmamıştı. duduklarında gezdirerek: Hüseyin Bey, beygirlerin yanıns gelirce, Aliye göz kırptı. Fatma, si büklüm vimus: — Ana, yetiş ana! diye ağlıyordr Hüseyin Bey hayvana bindi. — Al, atışunu terkeye! dedi Ali, ağır bir koç kaldır gibi kızı kucakladı. Şiddetle sıkmış olacak ki Fatmanın sesi kesiliver- gi, Jiyenlerin arasında çırpınıyor, iki “Yazık! | GÜL İNSANLARI | Yazan: Lemalettin. Rifat yemeniyi tüfeğin ucuyle uzatti; — Ser şun başınal... iaanır Ali, Hafifçe öne eğilmiş Hüseyin Beyin beygi- riyle beraber koşuyordu. Kucaklayıp hayvana bindirirken gömleğinin düğmeleri koptuğu içih Fatmanın gerdanı; bembe- z, çakıp sönmüştü: Beygirin demir kırı kalça- sında çıplak ayağı görünüyordu. Kunduraları an- barın önünde mi kaldı kimbilir? Saçları da ne uzunmuş Ali, Fatmanın bu kadar güzel, bu kadar yiğit olduğunu asla tahmin edemediğinden büyük bir sevinç duydu. Hayvanların biraz yavaşlamasın- dan İstifade ederek eğildi: — Beğ ol Beyim, sağ ol Beyim! diye Hüseyin| Bevip o özengideki çizmesini öptüm Fatma, van gözle Aliye bakıyordu. Onun bir-; denbire duyduğu sevinç derecesinde ölkelenmiş- ti. Şunun kollarını urkasına bağlavın kendisine teslim etenler. kalkıp inen göğsünü disliyecek. ter icinde kaldığından âdeta ağlıyor gibi duran hü, çamaşır tokaciyle vura vura parçalıyacaktı > mizi Ta Yanaklarındaki kamagırverlerk. . şartlarının kökü daha cok sızlamağ hasiteinvPin tarmlam Hüsevin Reve sürünmesin dive geri duruvor. hayvandan düseceğim diye korkuwar. cmiake avatarı here. rin vumusk va nemli tüylerine süründükçe ağlı- yanak, aeliyordu Düzlüğe inince Hüseyin Bev sordu: — Kız ne demeğe bizi uğraştırdın? Fatma cevap vermedi. —Söylesene Fatma... Ali nişanlım değil mi? — Değil, — Neden kız? Değil, — Babana yirmi kayme, on beş hak ekin veril di ya... Fatma sustu. geldim, dersin Kız, belli etmeden Aliye baktı Ağzı aralıktı. Gözlerini kısmış büyük adımlarla yürüyor, mintanına çıkan ter, ince İnce kokuyor- du, Sanki keridisine alt bir şey konuşulmuyormuş gibi başını bile çevirmemşti. Hüseyin Bey sinirli sinirli güldü. sin. — Demem — Dersin, Öldürseler demem: Hele bir deme de ben sana sorarım! Çiftliğin avlusuna girer girmez, Fatma beygirin | arkasından kayarak yere 'ndi Hüseyin Bey eve seslendi: — Hay, Şadiye, kız! < Buyur, ağı bir koç yas büyüktü. Göğsündeki altınları şıkırda. tarak koştu . — Bak, Alinin nişanlısını getirdik, Beraber otu- rursünuz. İleri. eeri cahillik etmesin, Beni günaha sokar. Konusüverirsin. — Olur ağa' — Duydun mu Fatma? “Gönlüme geldim,, der- Şadiye Hüseyin Bevin amca kızıvdı. Fatmadan! | İ İbi tepeyi kavrıyan Kızılırmak ve hafif dalgeli â- “— Şimdi karakolda ne diyeceksin? “Gönlümle | görünüyordu. Gökyüzü, Rıza Beyin konağı ağaçsız bir tepenin üzerine | kurulmuştu, Altı taştan, üstü ahşap ili katlı bü- yük bir evdi. Alt katın dört cephesinde berhangi bir baskına silâhla karşı koymak için açılmış dört mazgal deliğinden başka pencere yoktu. Ali, öğle yemeğini mutbakta edikten sonra, karanlık ev altında leri, geri dolaştı. Hem utanıyor, hem de birisiyle dertleşmek ihtiyacı du- yuyordu. Yukarıdan ayak sesleri işitince evin ö- nüne çıktı, Buradan, bulanık ve geniş bir hudut çizgisi gis razide göz görebildiği kadar uzanan boş tarlalar maşmavi ve tertemizdi. » titrek bir buğu ile sallıyordu. nı sürüklüyerek binanın arkasına | Güneş ha Ali ayak kıvrıldı. Bağın kenarındaki büyük kayanın önün- de güneşlenen kuyrukçu Kör Ahmedin yanına yaklaştı: — Merhaba! Kör çoban! — Buyur, ustal Ali, kabahatli Kabahatli gülerek oturdu. Ahmet, alay et — İşini sağlama bağlayınca adam gülügülüve- rir. Düğün ne zaman? — Düğün mü? Şuna bak... Ne bileyim? Bey bilir. Ali sesini alçalttı: —Bir de utanıyorum. sorma Ahmet, bir de utanıyorum. — Aldırma usta! Ali, sesini biraz daha alçalttı: — Ahmet be, kiz kaldırmanın cezesi nedir? — Bilmem, Karapıçakların Niyazi kaçırdıydı Üç yıl gün verdilerdi. Kiz yaşını doldurma: | Rizn| ya muş, — Üç yıl mı verdiler? — Üç Yıl verdiler, Niyazinin yaşı da ufak gö- rünseydi. belki daha az verirlerdi. Ali biraz düşündü: (Arkası var) BULMACA Soldan sağa: 1 — Istanbulde bir kaza merkezi - bir vilâyet 2— Ad - vasıta, âlet 3 — Ters o- kunursa: bir isim - dadının erke ği 4 — Ters okunursa: bir göz Tengi » atın sulçtiği yer 5 — Çiz- ş 6 — Hastalık - erkek koyun » Uzatmaktan emir - ince de- İğ 8 — Meydan - eski bir devlet 9 — Bir muharririn soyadı - İbaşa giyilir. Yukarıdan aşağı: 1 — Hastalı- ği geçmek - bir peygamber 2 Vasletmek - serbest bırakmak 3 — Tedris müessesesi - bir erkek ismi 4 — Barsaklar - bir vilâyet $ — Bir mevsim 6 Istanbulda bir semi - Cenubi Afrikad dağ - ka deva, Evvelki bulmaca: soldan sağa: 1 — Mi-arn-ak 2-—- Gül-le ara 3 — Ze- isar 4—Ar- araba 5 — Ki - kâbus 6 — El - Adila 7 — Eyüp 8 — Ad- fa - eca 9 —'Ti - aa N