19 Nisan 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

19 Nisan 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

apk a EZ Yazan: ULUNAY Dömesi Wzimdi. Yemek hayli uzun sürdü; Kon- tes (Vagner) in takdirkârı idi. DE - bahiste de düşündü- len başka türli öylemeye mecbur oldu, İğ Bir defa Persifal'i görmeye git- miş, Hiç bir şey oanlamadiktan başka musiki dahisinin gök gü rültüleriyle, fırtınalariyle, yıldı. rımlariyle tabiati süsleyen eseri bütün diş ve baş ağrılarını uyan- dırmış, Sadık ikinci perdede cani- ni dar kurtarmıştı. Şimdi işin felâketi, birdenbire top gibi patlıyan davul gümbür- tülerine, şimşek gibi çakan çan seslerine, irili ufaklı âletlerden dahmeler savuran çığlıklara ba- hammül ötmek, hattâ, yalnız ta- hammül değil, ayni azmanda an- lamadığı bu musikiyi göklere çı- karmak için nadide fikirler, keli- meler bularak methetmek icap edecekti, Sofradan kalktılar. Büyük oy- malı ve fil dişi kutulardan birer (Henri Kley) yaktılar. Biraz daha salonda oturduktan sonra Sadık müsaade İstedi. O akşam için kontla buluşmak üze- Te muhteşem apartımandan çıktı. Yavaş yavaş otobüs durak yeri- ne doğru ilerlerken fethedeceği! ülkeyi gözüne kestiren bir çihan- &ir gibi, birdenbire döndü, bina- ya baktı; — Bir ay sonra bunlarin henim olacak! Dedi, TE #* İozies namuslu bir kadındı. Fakat bu O mamuskârlığı kocüsına hiyanet ettirmiyecek ka. kadar tabii kayıtlarla bağlanma. miştı. Ancak, ayağını İaydırma- yan, onu şimdiye kadar bütün tanidikları gibi bir âşığın kolları. tan arasına atılmasına mani olan iren, asaletine olan düşkünlüğü | dü idi, Bu itibara Sadik, kendisinin a- sil olduğunu ileri sürmek lâzım geldiğini anladı, Madam Ivele İsti, Daha ileriye gitti, Kadının yik bir âşık olabilmek için kato- ve ettiği ufak irilisenin papası Su- ağı vaftiz etti... Ondan sonra ar. tik ortada bir mani kalmamıştı Kadına malik olunca; İrin, kuşların dilleriyle konuştu- ıda buldu. irdü, Bu bir ay Sadığa madam | Iveile alâkasını kesmeye kâfi idi. | Eski metresinden ayrılmak için »yrica entrika yapmaya hacet oktu. Yalnız"biçarenin yeisle i- ni bozmasından korkuyordu. | avaş yavaş, alıştıra alıştıra ka-| nı hazırladı ve bir gün meseleyi | taz — Vaziyetimizin ne halde ol- * gunu biliyorsun, Ben o mühim wwayı sona erdirmek için bir ışka çare buldum. Fakat buna ninde müvafakalin olmazsa vazgeçeceğim.... Kadın bembeyaz kesildi: — Bir yere mi gideceksin? — Hayır. Pariste kalacağım. — O halde ehemmiyeti yok.. — Ehemmiyeti var. Çünkü sen len ayrı oturmaya mecburum. — Benden tamamen ayrılıyor musun? — Hayır. Bilâkis. Yalnız mü- vakkat bir zaman için hayatamı saşka türlü tanzim etmeye mec- burum. Bu dava bizim paramızı sülük gibi emdi. Yeniden masrafa züm var. Tanıdıklarımdan birin Gen bu parayı temin ediyorum. | aXat onların muhitinde yaşamak lârimgeliyor... Evimizin bütün masrafını ben deruhte ediyorum. Sen bu müddet zarfında kat'iy- yen benimle meşgul olma — Beni başından #avıyorsun. — Hayır. Senden ayrılmıyaca- ım, Hattâ bunu teyit için ister- şen seninle gizliden evlenelim. Bu izdivaç vaadi geçkin kadı- nın gözlerindeki yaşı birdenbire kuruttu. Sadik hemen 6 gün lâzım ge- en kâğıtları getirtmek üzere sö7- de memleketine taahhütlü mek- fuplar gönderdi. i zamanda Sen Mişel taraflarında mobilyeli wiak bir apartıman tuttu, oraya taşında, ** Kos uzun müddet aşka su- samıştı, Hemen hergün öğleden sonra Sadığın apartıma- rma geliyor ve oradan, çıkipca günah için papasa ko- şüyordu. Yavaş yavaş, ilk zamanlardaki 3 vakur, ağır başlı kadının yerine azarları âşığının gözlerine dikil- mis, muti, iradesiz bir mahlük Kaim olmuştu, Kontun nezaret ettiği alanan idaresi Sedığa te idi, Sadık idarehanede olanların hepsini sil. di, süpürdü. Yerine mw-wkhih, tip, abone memuru, tuhsildar arak kendi adamlarını getirdi , Bütün varidat kendi cebine gi- riyor, masarif sermayedardan çı- kıyordu. Ayrıca kontesin apartımamnın bütün idaresini de ele almıştı. Kadına karşı o derece tahak- | küm etmişti ki, kontes kocasına | yatak odasını tamamen kapamış- tı. Evinde husule gelen bu deği- şiklikler kontu hayretlere düşü. rüyordu. Simasına büsbütün bir alıklık gelmişti; Sadığa dert ya- niyor: — Anlamıyorum! Diyordu. Bi. söyliyemiyorum, Derhal tersli- Sadık? Kadınlık halidir! Malâma, Bir dakikaları bir dakikalarına uymaz... Ben senin yerinde olsam ber — mini metres bulurum, on! yaşarım... Boyuna surat çekecek değilsin ya. — Amma yaptın ha?.. —Oyle ya. Ne olacak? Insanın azıcık eğlenmeye ihtiyacı vardır. — Fakir bir kız vardır. Arada buluşuruz Bana bir apartıman tut diye başımın etini yiyor. Dedi- ğini yapsam mı dersin? — Durduğun kabahat... 'a karım duyarsa .. Nereden haberi olacak? TAN Prost, Üç Sene Daha Bu Hususta Hararetli Münakaşalar Ol Şehir Meclisi dünkü toplantı - sında Fatihtekl at pazarının Edir- nekapı dışındaki mısır tarlasma nakline, iki numaralı takdiri kıy- met komisyonu mühendis üzali Dün Şehir Meclisinde Pr 'ont, münasebette bulundu ğü kıza apartmanı tattur | ğundarı bir hafta sonra karısı me, seleyi öğrendi. Könles kocasını sevmiyordu. Fakat karşısında dalma üciz gör- bu adamın bu yolda bir ha- reketini mensup olduğu asalete imtizaç ettirememiş gibi, bir dü- şünce ile Sadığa açıldı: : idiğini anladı — (Arman) mt bir metresi ol- Yusturduğu Bikâyeyi kontese a5- duğunu haber aldım, Bi 3 basının bu yolda hareketini nasıl | Prostun Istanbul ve Beyoğlu na- taassubu bildiği cihetle ona lâ. | tefsir etmeli bilmem. İ Düşündüğü ya kadar | bir âşığınız varsa, önün da bir romantik bir aşk yaşadı. Aylarca metresi var. Kimin kime bir şey birbirlerine açılamadılar. Çiçek- | söylemeye hakkı var ki? Tag yle konuştun | Demesi lâzımdı. Fakat ebedii- ar. Nihayet bir gün kontes nasti | ki yüzlülüğün değişmeyen k duğunu anlamadan, anlıyamar |nu oru yine büsbütün başka tür. #sn kendini Sadığın kollarının a-|lü söylemeye mecbur ediyordu. | — Armanın seninle alâkası ol- | zedil tir, Azadan Cemil Cej Tk sukutun aksülâmeli bir ay İyaadıktan sonra yapacağı şeylerin ai 1? aile ba- yik çin k gibi söylememek kliği kabul etti. Kontesin hima-| mecburiyeti burada da kendini gösterdi, Sadık eğer samimi ol. | Kontun len sıçan gibi ince dişleriyle âşığı- ne ehemmiyeti var? mini mini metresi Mad- nın bir aylık varldatını bir hafta- e müvaflak oluyordu. Sadığın da istediği bu idi (Arman) in artik meşguliyeti başından aştığı için ne karısiyle, ne çocuğuyle, ne evin iradı ve masrafı İle uğraşmaya vakti yok- tu, Işliyecek aylıkları alabilmek için tefecilerin eline düşmüş, he- sabır ucunu büsbütün kaçı, tı. Oraründe parasızlık görmeyen bu adam her sabah idar#haneye vgelyor, saatlerce Sadığır karşı- sında oturarak; —Aman monser iki vüz frar niz var mı? (Madlen) e bugün ma, Üsküdar kazası dahilinde bina ve arazi komisyonları mii - messilliklerine, üç nümarah is timlâk takdiri kıymet komisyo- nuna riyaset tarafından intihap edilen âzaların kabulüne karar verilmiştir, Bundan sonra şehrin tafsilât plânlarının yaptınılabil - mesi için şehircilik mütehassısı Prostun üç sene daha İstihdamı teklifinin müzekeresine başlan - mıştır. Şimdiye kadar ikmal edi- len esas imar plânlarından başka zım plânlariyle, Marmara, Boğa- ziçi, Anadolu sahili ve Eyüp mın takası ile Büyükadaya sit nazım plânları da hazırladığı ve Yeşil- köye sit nas plânların Aa mer ydı: — Hakkı yok mu? Sizin nasıl | müdürlüğünce hazırlanarak ni - hai revizonların gerek plân üze- rinde ve gerekse mahallinde son tetkikleri yapılmakta olduğu an- laşılmıştır. Tafsilât plânlarının fk mali için Prostün fiç sene daha memleketimizde kalması lüzumu kavanin encümenincö meclise ar Bulgurlu mahallesi askerlik, yol, | Dün vilâyette toplanan komisyon 23 Nisan bayrn Prorrasnı tesbit etmiştir. Resimde toplantı va istirak edenleri” görürüm 23 Nisan Bayramı Çalıştırılacak çin ÇokZengin Bir ogram Yapıldı Dün vilyette toplanan 23 n-| san bayramı komitesi bayrn programını tesbit etmiştir. Pre. Tama göre bütün kazalarda be- Fam merasimi saat 15 te başlıyı- caktır. Vilâyet nfmına Beyazıta Yapılacak o merasimi müteakip Taksime gidilecek ve saat 1045 te Taksim Cümhuriyet âbidesno çelenkler konacaktır. Taksim ko zasındaki merasim âbideye ç- lenk kondutan sonra ve saat ll de yapılacaktır. 23 nisan çocuk bayramı mins sebetiyle Çocuk Esirgeme Kuru- mu da şubeleri için bir bayfam programı tesbit etmiştir. Bu ptog Tama göre 23 nisan çarşamba gü- Dü saat 14 te Beyoğlunda Frin- 57 tiyatrosunda büyük bir mü- samere tertip edilecek, müsame- reden sonra çocuklara pasta, san doviç ve şeker dağıtılacaktır. Bü- tün kazalarda yapılacak merasi - imi de çocuklara verilecek bir çay ziyafeti takip edecektir. Bayram günü Büyükadada iskele gazino- : : e ei müsamere verilecektir. Beyoğ - lunda Maksim salonlarında bir çocuk balosu verilecek, çocukla” Ya hokkabaz, kukla, karagöz oyun Jan görterilecektir. Bayram ge cesi Maksim salonlarında Düm- büllü Ismafl tarafından bir eğ - Jence tertip edilecektir. Şişli Ço- cuk Esirgeme Kurumu da saat bu müddetin bir seneye indiril - ve tir, pek lüzumu varmış ta. ( Arkası var ) tihdamma karar vermiştir. 10 dan sat 14 e kadar devam et- mesini ve lüzum görülürse tek-| mek üzere Tan sinemasında ço- rar temdidini istemiş, bunun Ü-İcuk oyunlarından mürekkep bir zerine imar müdürü Hüsnüden izahat istenmiştir. Imar müdürü üç senelik müddetin bile belki kâfi gelmiyeceğini söylemiş encümenin teklifine iştirak et - miş Meclis müzakerelerini takip eden | celenk koyacatır. vali ve belediye reisi söz alarak) o Çocu Esirgeme Kurumu 23 ni- şehircilik mütehassıs - Prostun) sanda kimsesiz çocuklardan 380 İstanbula olan sevgisini ve Istan-| çocuğu baştan aşağı giydirecek- bulun belediyesinin Prosta kar-| tir. 900 çocuğa da peynirli pide # hissettiği memnuniyeti beyan) verilecektir. etmiş ve “keşki Prostun daha on sene memleketimizde kalarak ih| perşembe günü beş çocuk bahçe- Usasndan istifade edilebilmesi -| si ile Çarşıkapı çocuk dispanse- nin mümkün olması, temenni -İrinin ve Alemdar çocuk yuvası- sinde bulunmuştur. Meclis | itti-İnm açılma merasimi yapılacak - fakla Proştun üç sene daha is -İtır. müsamere verecek ve bir gü- büz çocuk müsabakası yapacak- tır. Eminönü kazası Çocuk Esir. geme Kurumu bir çocuk alayı vü cude getirecek ve Gülhane parkı» Ba gi Atatürk heykeline bir Çocük bayfamı münasebetiyle Istanbul ve Beyoğlu semtlerin Anadoluya gitmek istiyenlerin beyannı ameleri vilâyette bir he- yet tarafından tasnif edilmektedir. Tasnif bugün bitecektir. deki bütün sinemalar günü bazı seanslarını Çocuk E-; sirgeme Kurumuna tahsis ede - çekler ve o seanslarda ilâveten istifade edeceği kültü Tel ve öğretici filmler gösterile - cektir, Bayram günü çocukların tertip ve idare, kurum özalarının da ne zaret edeceği kır gezintilerine va U ve parti idare heyeti ile şeh- rimizdeki mebuslar da iştirak e- decek ve çocukların dileklerini, duygularını öğreneceklerdir. Fatihin Büstü Belediye, vali konağı Karşıtın- daki Çocuk behçesinin Fetih Sul tan Mehmet tarafından geçilmiş ilk geçit olduğunu nazarı ıtibare alarak buraya (Fatih) in bir bis- tünü koymayı kararlaştırmış ve vaziyeti Dahiliye Vekâletine bil dirmiştir. Büst konması imkânt elde edilemezse bahçeye meriner üzerine yazılmış bir tarihi levha konulacaktır. PİYASADA: Almanya, İngiltere Yağlı Tohum Alıyor Dün muhtelif memleketlere 250 bin liralik ihracat yamlmış- tır, En ziyade Almanyaya deri, yağlı tohumlar, kuru bakla ve tütün gönderilmistir. 750 bin Uralık yağlı tohum ve hububat ihracı için de Alman firmalariyle) fiyat hususunda anlaşma kabil olmuştur. Dünden itibaren bu maddeler üzerine ihracat baş- lamıstır. İngiliz ticaret birliği mümes- silleri de İzmirden 4 milyon lira- ik yağı tohum almak icin nlâ- kadar firmalarla müzakerelerde bulunmaktadır. Peynir Fiyatları — Fiyatları mürakabe bürosu, kontrol me - müurları dün muhtelif yerlerde peynir fiyatları hakkında tetkik- ler yapmışlardır. Bazı bakkallar taz peynirleri, geçen senenin peynirleri gibi 55 kuruşa satmak- tadırlar. Bu şekilde peynir satan bir iki bakkal yakalanmıstır. Bazı bakkallar da taze Edirne peynirini, çayır peyniri nâmı al Anadoluya Gitmek : İstiyenler Vapur Biletleri Mavi, Tren Biletleri Kırmızı Olacak Kendi arzularivle Anadoludaki akraba ve dostlarının yanına git mek istiyenlerin verdiği beyan- namelerin tasnifine bugün de de- Bu işin bu ak- vam edilecektir. : sama kadar mutlaka bitirilmesi için icap eden tedbirler alınmış- tir. Tasnif işi bittikten sonra hal- ka tevzi edilecek biletler şimdi - den hazırlanmıstır.. Vapur bilet leri mavi, tren biletleri kırmızı renktedir. Biletlerin üzerinde aile reislerinin isimleri, berabe- rinde kaç kisi gideceği ve na mik- tar eşya götürecekleri yazılıdır Adam basına elli kilodan fazla 6#- va götürmek istiyenler navlun farkım ödemeğe o mecburdurlar Biletler halka İki gin evvelde tevzi edilecek ve bu suretle ha- zrlanmak icin vakit verilmis o- lacaktır. Evvelce biletlerin üze rinde hareket saatlerinin de ya zılması kararlaştırılmış ise de sonradan bundan vazgecilmistir. Verilecek wietterin — tererineeki sıra numaralarını göre hareket| saatleri gazetelerle ilân edilecek tir. Bugün ve saatlere göre ha- zırlıklarını tamamlıyacak ve İs- tenilen $natte iskele veya İstas - yonlarda hazır bulunacaklardır. Nakliyat komisyonu Anadoluya gideceklerin nakil- leri işiyle mesgul olmak üzere Denizyollarında kurulan komis - von da dün fzaliyetine devam €t- mistir. Komisyon önümüzlek günlerde nakil isine ait caltısma- larını ikmal edecektir. Bundan sonra Denizyolları idaresi nakil icin emir verildiğ! tün gidecek leri taermaön hasiryacaktır. tında 75 kuruşa satmaktadırlar, Dil peynirinin fiyatı ise 120 ku” ruştur. Dil ve cayır peynirleri- nin fiyatları tesbit edilmediği i- cin mütemadiyen sehrimize bu nevi peynirler gönderilmektedir. Vaktiyle fiyatları mürakabe ko- misyonu, bu nevi peynirlerin peik tar itibariyle az olduğumu düsü- perek fiyat tesbit etmemisti, Mü rakabe bürosu, bu peynirlere de fiyat konulması fein, komisyona bir rapor vermiştir, Tesi te girecek. Rumenler ve Bulgarlar, Sırp topraklarında hak iddia ediyorlar!,, dünkü nüshasının birinci bize şu haberi veriyor; şen vazife de, en göze çarpan köşesini, hu kabil hava dislere ikram etmekti, Bir Açık Mektup Daha B ay Cihat Baban, Her zamandan uyanık davran- uya mecbur bulunduğumuz şu gün * lerde, sana nedense, garip bir dalgın lik ârız oldmuş: Ben bunu, neşriyat mü- dürlüğünü yaptığın “Tasviri Efkâr, re- fikimizin serlevhelarından — anliyorum. Bende bu kanaati uyandıran misalleri, “Tasviri Bikâr, m dünkü nüshasından alacağım. Meselâ, sen, eline geçen harp havadislerinden birisine şu kocaman serlevhayı atmışsın; “ — Yugoslav ordusu teslim olu. yel bugün saat 12 de mer'iye - Halbuki, bir başka İstanbul gazetesi, sayfasında, “— Yugoslavyada müthiş bir çete başladı. Modern otomatik silâh - harbi larla mücehhez Sırp kıtaları Macatları zorluyor!yi Filhakika, “Yugoslavya,, için, artık malesef “yok o slavya,, diyebiliriz. Çün kü artık o, mücadele sahasındaki mad di varlığının büyük bir kısmından malı- Tumdur. Fakat dalgınlığına gelmeseydi sen de takdir bi av mukavemetinin can çekişmesi bile, Yugoslav ordusunun kat'i teslimiyetin- ki, Yugos - bir havadisti. Ve bizlere dü- elimizdeki sayfaların “Ulus;, dan iktibas ettiğin makale - ye de kos kocaman puntolarla şu baş - İiğı koymuşsı “.- Harp tehlikesi, ve İstanbul şeh- ri, Vülaa ayni makaleye koyduğun di- ğer başlıklar, o kocaman serlevhanın uyandırdığı menfi tesiri gidermiyor de- ğil Fakat, o tesirin lezzetini bize, yü - reklerimizi hoplatmadan versen olmaz mu? Biliyorum: “— Kusura bakma, dal gadır!,, Diyeceksin: Fakat bak, küçük bir gazetenin sekreteri bile, ayni ma- kaleye şu kocuman, ve irade kamçılayıcı serlevhayı atmak uyanıklığını göster - miş “. Hükümetin İstanbul hakkında aldığı yeni tedbirler!,, Sen, uyanıklıkta o meslektaştan da geri kalmıya katlanmamalısın. e kocaman serlevhayı da, Tasvi ri Efkârın ayni sayfasından alıyorum: “.— Londra on saat bombalandı: Hü- mdiye kadar yapılanların en sid Idu, ve Londru hayli tahrip €- Fülhakika, bu havadis de maalesef doğrudur. Ve bütün dünyanın duydu - ğu bu hakikati gazetelerimiz gizliyecek değildirler, Fakat sen dalgın olmasay» dın, dünkü ajans bültenleri içinden, hi- rinci sayfana, artık ehemmiyeti azalan Londra bombardımanlarından daha mü him havadisler seçebilirdin. Misal isti. yorsan, dün bir başka gazetenin ilk say dasnda gözüme çarpan şu serlevhalara “. İngiliz müdafan kuvvetleri, 'Tob- ruk'a yapılan hücumu püskürttü, Sol - lum dayanıyor. Almanlar birçok zayi - at, ve esir verdiler: İngiliz donanması, düşman kuvvetlerini şiddetle bombar- dıman etti, Alman kuvvetleri Olimpos da; i, Serfiçede Avustralya me hırpalıyor. Afrikada, İtaiyan kuvvetleri müthiş bir paniğe uğradı. İngiliz tayyareleri, Bremen, Bor kum ve Veseri beş saal fasılasız bom - baladılar?,, Dünkü havadislerin ancak bir kısmı- nı teşkil eden bütün bu haberler sanki senin eline geçmemiş, ve dünyanın Şu sırasında yazısız kalmışsın gibi, bitinci sayfana, bir de şu serlevhayı koymuş. | sun; “ — Soğuk dalgası; Malatyada, Kilis- te büyük tahribat yaptı. Şarki Karahi- sarda, kar fırtınasından ölenler vari, Gürüyorsun ki, bu müessif havadi - sin soğukluğu adından belli, Nitekim, başka refiklerimiz, bu bavadisi, hiç de- Kilse iç sayfalarına gi uyanıklı - ım göstermişler, AÂsarına karşı bu derece dikkatli dav- Tanışımı suiniyelime © vermiyeceğinden eminim. Bu satırlarla, seni dalgadan vazgeçirebilirsem, ziyanlı çıkmayız ya? Bu vesileyle Peyami Safaya da ta - rafımdan selâm söyle. Dünkü yazsın da dokudum. Fıkrasında şöyle bir cüm- le de vardı; “ — Yann gece, (X) gazinosunda, bü- yük Türk dünyasının kültür birliğini canlandıran müsamerelerden birisi ve- rilecektir.!,, ileten Di İkide bir de tekzarlnnan bu müsa « merelerde, milli kılıklara girilir, şarkı- lar söylenir, ve türlü türlü oyunlar oy- nanır, Dün, bu müsamere için, bana da bir davetiye göndermek lütfunda bulunmuş lar. Beni halırlıyan o nazik vatandaş her kimse, teşekkür ederim: Fakat be- ni mazur görsünler. M. £ müsame- relerinde hulunamıyacağım: Çünkü, 0- oynanan oyunların hepsini bili - Naci Sadullah 19-44-1941... Asım Baba Yazan: Naci Sadullah ün, “Yeni Adam,, mecmü ası sahibi İsmail Hakk Baltacıoğlundan bir mektup al dım. Birer suretinin gündelik | gazetelere yazı yazan başka mes” İlektaşlara da gönderildiğini an fadığım bu mektup sudur İ “— Pek rawterem efendim, Eski Türk tulüat tivatrasanız Jen eski mümessili aktör Asım İ babanın çekmekte olduğu sefalet İ üzerine mntbuatımızda yazılar yanları, ve zavallı ihtiyara kar İst halkımızın rühunda yanan siddetli hassasiyeti hatırlarsınız. Türk şefkatinin filli eserlerini göstermesine vesile olmak üzer İstanbul vilâyetine müracaat et tik. Asım Bahaya inne toplamak için 31.3.941 tarih ve T211 sayı ile müsaade aldık. İnne Tistesini Yeni Adamin 329 uncu sayısında ilân ettik. İhtiyar, ve bugün hasta balu- nan Asım Baba için gazeteniz. den yardım istiyorum. Lütfen biraz propaganda yapınız. Bu sa- yede, zavallı bir aktörün eline bir kaç para geçer, ve hiç olmazsa son günlerini daha az sefilce ya- şayabilir!,, Mektuha #lâve olunan bir ha: siyeye göre, iane bedelleri “Yeni Adam,, idare evine götürülecek, ve mukabilinle, vilâyetin musad- dak'makbuzu alınacaktır. Ben doğması beklenilen beşeri alâka ve şefkati uyandırabilmek için, İsmail Hakkı Baltacıoğlu « nun oerklı mektuhumdaki satır. lardan daba müessir ctimleler aramayı, beyhnde hir gayret sa- yıyorum. Asım Baba, san'at sah- nesinden nankörlük görmüş sa- yısız öksüzlerden birisidir. En talihsiz peder, diyemiyece- Hire: Cünkü Asim Baba, alar #mründe de olsa. Baltacıoğlunun altın kalbini buldu. Halbuki, san- atin uzak, ve yakın tarihi, bütün ömürlerinde böyle ferdi bir hima- yenin en mâsum nimetlerinden hile mahrum kalmıs nice hetbaht “kıymet,, lerle doludur. Eminim ki, Baltacıoğlunun müşfik teseb- hüsü, Asım Bahayı, rüyasını göre düğü mütevazi bir rahafa kavuş- turacaktır. Fakat zinhar, “Yeni Adam, sahihirin bu hayırlı hare» ketini alkışlamak, bize hu dava- nın ferdi gayretlerle hallolu- erlerin: marmernsnğre em : Cün kü bunu o unuttuiemuz. tak- © dirde, aramızda ahır ömürlee | rini iane ile geçiren san'afkârlar görmenin derin acısından kiç bir aman kurtulamayız! Sahte Sterlin Sürenler Muhakeme Edildi Bir müddet evvel sahte pasa- portla şehrimize gelip sahte is terlin sürerken yakalanan Alman ve Polonya tebaasından o Alfred Hayım, Armolts Gutentant, Jül yüs Verner, Jakup Vays, Jozef Varzer, Atanrap, Marten Jandes ve Rodolf Bodner edi 8 erkekle Alirede Berger ve Antonyo Bod- ner İsmindeki iki kadının duruş” malarına dün İkinel ağır ceza mab kemesinde devam edildi. Bunlardan sebekenin elebaşıla- rından olduğu anlaşılan Alfred Hayım tercüman vasıtasiyle ken- dini söyle müdafaa etti: “— Biz buraya Milânodan geldik, orada tanıdığım Kohen a- dında birinden alacağım. vardı. Buraya gelirken paramı istedim meğer bana sahte isterlin vermiş Pasaportlarımızı da yine Milâno da bir müessesöden tedarik ettik ve sahte olduğunu bilmiyorduk. Suçlu ilk tahkikatta suçunu i- tiraf etmisti, simdiki inkârınm sebebi sorulunca: — Ben böyle bir itirafta bu- lunmus değilim. İlk tahkikat €s nda tercümanlık yapan zat karım. Alfride Berger'e âşk ol mus. beni tevkif ettirip ©- nu serbestee baştan cıkarmak İ cin böyle hareket etmiş. Hattâ ben tevkifhaneye giltikten son Ta karıma müteaddit ssk mek tupları göndermistir.. : Dedi ve mevkuf olan bes arkadası fle be raber tahliye edirselerini iste di, Suctalardan Rodolf Badner ve Jakop Vay'in döviz kacakcılığı suçundar asliye besinei ceza mah kemesinde de bir dosyaları bu Tunduğu anlaşıldığı icin mah- keme, bu dosva o mühteviyatını tetkik etmek - üzere durusmav" beska hir güne bıraktı ve swel» 'arın tahliye taleplerini reddett Başvekil Portekiz Elçisini Kabul Etti Ankara 18 A.A.) — Basveki! doktor Refik Saydam bugün sa at 11,30 da Portekiz eletşi Fran cesco Catheiras Menzes'? kabul etmistir