20 Nisan 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

20 Nisan 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Yazan: ULUNAY © Diyebilmek için yutkuna yut- “kuna fırsat kolluyordu. Köontesin varidatı Sadığın cebi- “ ne su gibi akıyor ve oradan ma- sura ile etrafa “mai leziz” gibi dağılıyordu. Hakı olmıyarak € © line geçirdiği bu serveti istediği i sarfetmesine rağmen dolan dirıcı doymuyordu. Kadma Paris civarında bir ma- İikâne sattırdı Burun parasını “son santimine kadar borsada kay betti. Her ay apartımanın hesaplarını gördüğü zaman aşçıyı karşısma a. İarak uzun uzadıya sıkıştırıyor. U fak salondan taşan münakaşaları © kontes işitmemek için kulaklarını tkıyordu. Kontesin !timadını kazandığını zannettiği uşakları, hizmetçileri “sık sık değiştiriyordu. Kadını *e- | 'mamen yalnızlığı mahküm etmiş | Sadık varidat istemiyor, nakit | istiyordu. Takip ettiği gaye dö Farizilere bütün emlâkini sattır- 4k lasir üstünde bıraktığı ma- | dam İvelin ayda bir defa !- darehaneye gelmesine mü “etmişti. Kadın, parasızlıktan yal wizliktan acı bir sefalete düşmüş” tü, Kocasının hısımlarından mü- aveneti beklemiş, onlardan: — Varın yoğunu jigololara| yedirdiği zaman bizden sordu mu? Hangi taş katı ise başmi o. na vursun! Cevabını almıştı. © Böyle aybaşı ziyaretlerinde Sa- | dık, ev kırası olarak verdiği bir iki yüz frangı kadına bır tavir uzatıyordu 'wirken kadının gözleri yaş doku- — Mersi! Fakat ayağıma bir “papuç almak istiyordum... Aca- ba? Sadık kaşlarını çatıyor: — Yavrum, diyor. Bu kahro- İası “dava için boğazıma kadar iörea girdim. Sana ettiğim bu Yı dımı kendi mafakamdan kesiyo- rum, Bu ay idare et., — Yağmurlu havalarda çıka > miyorum da.. — A! sana on frank daha vere- im Altlarına bir pençe vur- dökme de hali madam İvel'. dm başka türlü değildi.Sadığa ter “znin, şapkacının hesaplarımı gös termek için onun keyifli bir Za- manın kollamak lâzımdı. — Mon şeri! (Paken) hesabim: göndermiş... Sadık paz karşı bazan konte- © sin hürmetle elini öperek: — Hesabı veriniz, yarın tesvi- ye edelim! Diyor. Sö Sada kaşlarını çalarak: Çok teessüf ederim. Fakat bugünlerde hiç bir şey yapamam! © Diye kesip atıyordu. Köntun hali daha perişandı. © Eline ne geçerse, metresine yedir “C$i için Sadıktan para İsteme © piyasasını otobüs parasına kadar #ndirmişti, ** Şiir, ilk defa Viktor Hügo , ulvarındaki binada yerek vediği gün aparlımana doğru ba- kıp: © Bir ay sonra bunların hep- © si benim olacak! Demişti. Simdi bu ahdini tamamen ye- rine getirmiş oluyordu. Artık Dö Farizi ailesi tamamen elinin içinde bulunuyordu. Yaz tatillerinde Kont Madlen- le deniz kıyısında ufak bir şehre “widiyor. Sadık Kontesle tatilini “Devil” de “Kan,, da geçiriyor- du, Mâsrafın çokluğundan şikâyet — ederek dö Farizi'lerin Rols âra- basını sattırmış. Kontun arabası © da garaj borcu verilmediği için zaptedilmisti. Her xene yaz tatil. Terini çoluğu çocuğiyle arabasına! © binerek Bretanya'daki satolarm-| da geçiren Arman simdi mukav- va valizini eline alarak ufak sile- “ler göbi tenzilâtlı bilet almak için metresiyle beraber istasyonda nö- “bet bekliyordu. Madam İvel, hâlâ Sadık'ın ken. disiyle evleneceğini ümit ediyor- du. Ay başları mülâkatında bir kac defa korka korka bu mesele- yi açmış Aşıkından: — Ne yapayım? Daha evrak g#lmedi. Biraz sabret. Bugünler- de gelecek! Cevabını almıştı. Kontesin yetmiş beş yasında itiyar bir büyük annesi vardı. tiyar Markiz senede bir iki de- 4 Parise eelir. Beş on gün toru- “una misafir olurdu. Gerek baba- © dindan gerek kocasından bi © bir serveti olduğunu Sadık bili- ordu. Markizin gözüne girmek win bütün zekâsmı kullandı ve © muvaffak oldu. Torununun müre kabesi tahtında olmak şartile ih- Tefrika No. tiyar kadın tabvilâtmın bir kıs- mırın idaresini Sadık'a bırakmış ve yine Sadık'ın telkini ile Kon- tese bir vekâletname vermişti. Markiz, şatosuna döndükten son- rs Kontesle birlikte Kredi Li- vone'ye gittiler bütün tahvilâte alehılar. 1 büyük darbeyi vur- mak zamanının yaklaştığını his sed vi den bir tarafa koyduğ elindeki para bir milyonu geçi- yordu. Bir sabah Kontese: Bir hafta icin Nise gidiyorum. Dedi. Pek mühim bir işim var... Kontes bunu öğrenince saba- hu karlar uyuyamamıstı; âşıkmı büsbütün kaybettiğini sanıyordu Kocasivle beraber istasyona ka- dar gelerek Sadık'ı teşvi ettiler. Nis sevahati Sadık için bir fe- lâket oldu. -*# ler şeyde göyet iyi düşünen bu adam bazı hususta ço- cuk gibi zaaf gösterirdi. Takip ettiği gayeye doğru sağlan adım larla yürüdüğü halde bazan lü- zumsuz bir iddisya kapılır, saç ma bir inhiraf vâpardı. Meselâ bilgic görünmeyi çok sever, bir başkasının her husus- ta kendisinden fazla olmasına ta- hammül edemezdi. Daha memlekette iken bile bü tün iskambil oyunlarını akranın- dan iyi oynadığını iddiz eder, tavlada pul astığını söylerdi Çok defa beraber içtiği adam- lardan fazla mukavemet güster- diğini isbat için hasta olacak kadar iç: â Nis'le otel Negresko'ya indi. Kendi kendine servetin, lüksün zevkini tatmak istiyordu. Zaten Nise bunun için gelmişti. Negresko'nun birinei katını Hintli mihracelerden biri kirala- maştı. Sadık servetlerinin hesabini bilmiyen bu zenginlerin karsı - sında elindeki bir milyon fran- 4m rağmen kendisini aksamdan sabaha yiyeceği olmıyan bir sefil vaziyetinde görüyordu. Otelin önünde sıralanan lüks otomobillerden inen, koridorları renk renk iri sarıkları, çene) rinden kıvrılarak bağlanan yağlı sakallariyle dolduran bu bakır renkli adamlara karsı en aman- sız servet düşmanlarından zivade kin besliyordu. işlerini gıcır- datarak: — Bir milyon frank! Bu da pa- ra mı? diyordu. Para dediğin su heriflerin yaptıkları gibi sar- fetmekle bitmemeli ki ona para Kendini bu yanık renkli, ğız saçlı dilmiş görmek istedi. Jete kumarhanesinde bul, ba- kara masalarınm basında yı servetlerini ellerindeki beş on frankla yeniden kurmak istiyen bu enkaza istenildiği kadar tesi- düf Me ya- Gi borcu için timarhaneye götürülerek müsahöde al- tana alınan damat Fahrettin Pa- sanın deli olmadığı tahakkuk et- tiği icin borç ayda bes yüz fran- ga bağlanmış, Pasa da serbeğt bırakılmıştı. Simdi bütün çün oyun masalarının başında dolaşi- vordu. Damat Pasa oyundan anlamaz “sürü adabını, ihtiyar eder, Her- kes nereye koyarsa o da oraya ko- vardı, Nasil kazandığını, kaybetliğini bilmesi, ( Arkası var ) Sinemaların Hali eçenlerde, gazeteleri - mizden birisinde, bir ço- cük babasının acıklı şikâyetini okumuştum, Zavallı adamın oğ- lu bir akşam sinemaya gitmiş Fakat gece yarısı evine dönen çocuğun üstü başı, yangından kaçmış bir insan kıyafetinden farksizmış, Yüzü, gözü de yara bere içindeymiş. Meğer, çocu - Hun gittiği sinemada © belediye yasaklarma riayet olunmadığı için, seyircilerden çoğu, fasır fusur cigara içiyorlar, üstelik de biten cigaralarını rasgele bir yere, hem de söndürmeden fr. latıyorlarmış. Işte bu yanık İz- maritlerden birisi de, o zavallı çocuğun üstüne gelmiş. Ve ço - sından sonra anlıyabilmiş. Za - vallının hayatı da zor kurtan labilmiş, Bu müessif hâdise bana, daha Kasayı nçarak| * “İ devam edilmektedir. | neden | medi Romanyaya Bir Heyet Gönderildi Bu yet * Petrol Anlaşması İçin Heyet Müzakereler Yapacak Romanya ile aramızdaki tics rü Talha Sabuncu, muavinlerin. den Nefat ve Sedat Romanvava bareket etmistir. Heyet netrol anlasması yapmalı için müzake- relerde bulunacaktır. alacaktır. Evvelce yapılan anlasma mu- e, petrol ve benzine karşı- lık, Romanvaya tiftik satıslarına Tiftikleri teslim almak icin şehrimizde Ru- İ men sanavi erhabından, bir hevet bulunmaktadır. PİYASADA: Yeni Manifatura Eşyası Getiriliyor Mani von lirslik manifatura ithali icin akreditif temin etmistir. Cay ve kahve birliği tarafından te- min edilen 60 bin İngiliz liralık cay da, cay tacirleri arasında taksim edilmistir. Deri ithalât zi Avustralyadan 20 bin İn- liralık ham deri sipariş et- Bugünlerde Slovakvadan 500 ir. Evvelce yola yatları mürakabe komisyonu, va- rmki toplantısında et fiyatları: m tetkik edecektir. Fiyatları mürakabe bürosu, Devnir satış. ları hakkındaki tetkiklerine de- vam etmektedir. Bazı bakkallar, peynir tenekelerindeki fire vü- ünden yarım lira ziyan ettikle- rini bu itibarla komisvonun tes- bit ettiği fiyat üzerinden mal satmağa imkân olmadığını ileri sürmektedir. İş Dairelerinde Tetkikat — İk- tisat Vekâleti iş dairesi reisi E- nis Behiç, Vekâlet hukuk müşa- virlerinden, Ziya, sehrimizdek Iş müesseselerinin umumi vazi- yeti Hakkinda tetkiklerde” Bulun: maktadır. Dün bu maksatla, vi- lâyette biir toplantı da yapılmış” tır. Bu toplantıya mntaka ikti- $at müdürü ve ticaret odası umu- Un Tevzin — Toprak mahsul- leri ofisi pastacı, börekçi ve bu gibi işlerle uğrasanların un ihti vacını karşılamak için her gün belediye kooperatifine 200 çuval Gn vermeği | kararlaşlırmıştır. Kooperatif yarmdan itibaren un tevzlatını yapacaktır. MAARİFTE: İlk Okul İmtihanları Yarın Başlıyor Dün saat 13 ten itibaren Üni- versitede tedrisuta nihayet veril miştir. 24 nisanda imtihanlera baslanacak ve bütün imtihanlar 15 mayista sona erecektir. 15 nisan salı günü başlıyan dil dersleri imtihanları dün bitmiş- tir. Yarın ilkokulların son sınıf- larının sözlü imtihanları yapıla- caktır. Muallimler Toplantısı — Dün saat 14 te Eminönü Halkevinde toplanan “İstanbul öğretmenleri vardım cemiyeti, ekseriyet ol- :ö1 icin koneresini gelecek cumartesi günü saat 15 e bırakıl mıştır. (Karilerin Saz çıkan Ferah sinema- si yangınını hatırlattı, Evvelki gece de, yine küçük sinemalar. dan birinin filmleri tutuşmuş. Hiç şüphe yok ki, bütün hu kazalar birer tedbirsizlik neti- cesidir, O tedbirsizlikler dı kontrol gevşekliğinin tabi ir, Acaba belediye, bu va dilesini ne zaman hatırlıyacak? Eğer bu kontrolsüzlük biraz da ha deyam ederse, bilhassa © küçük sinemalar, birer eğlence yeri olmaktan çıkacak, ve birer çhlikali hihtakuhaline girecek $ te) 28 #* #ontrol lüzumu ayfiyelere göç mevsimi Ss başlamış bulunuyor. Fa- kat her sene olduğu gibi, bu 46 ne de, hamallar, arabalar, kü- çük deniz vasıtaları, halktan, a Rumenler. | petrole mukabil tiftik ve patnuk turacılar birliği bir mil.) Anadoluya Sonra da Sevkiyatın gitmek istiyenlerin o verdikleri beyannamelerin t isi dün de bitirilememiştir. Dün cumartesi olmasına rağmen bu işe tahsis €.| dilen memurlar aksam geç vakte ar çalışmıştır. sama, hattâ icap ederse gece geç vakte kadar mesailerine edeceklerdir. Bu sayede tasnif isi yarın sabaha kadar mutlaka bi tirilmis olacak ve hazırlanan Jis- teler devlet demiryolları idarele- rine tevdi edilecektir. Bundan sonra kaymakamlıklar kendi min takaları dahilindeki halka bilet, tevzistma beğlıyacaktır. Tevzi- ata salı günü başlanması çok muhtemeldir. Devlet demir ve denizyolları i- dareleri hazırlıklarını tamamla” dıktan sonra sefere hazır olan vapur ve trenlerin hareket gün ve saatlerini ilân edecek ve bu vapür ve trenlere hangi numara” dan hansi numaraya kadar bi- İst hümillerinin o bineceklerini hildireceklerdir. Biletlerle listelerdeki mütesel. sil sıra numaraları birbirinin ay- Maden Kömürü Navlun Fiyatları Tesbit Edildi Ankara, 19 (TAN) — Maden kömürü nakledilen başlıca Türk limanları arasında yapılacak nak Uiyatın 16 Nisan 1041 tarihinden İ İkinciteşrin 1941 tarihine ka- dar muteber olmak üzere alma. cak üzami navlunlar Ml Ko- runma Kanımuna müsteniden Şu sekilde tesbit. olunmuştur: İstanbul 215, İzmit; Derince Gölcük, ,Mudanva, Gemlik ;ye Eskihisar 225, Bandırma, Erdek, Tekirdağ, Canakkale, Kartal, Ba kırköv, Yedikule ve Zevtinbur . nu 235, Avvahk ve İzmir 245, Samsun 285, Karaburun 275, Tethiye, Marmaris, Antalya: ve Trahzon 275, Hona 375, Mersin ve İskenderun 350 kuruştur. Bu âzami hadler 150 ton veda ha yukarı toptan maden kömü. rü nakliyatı içindir. Kok kömürü nakliyatında âza- mi hadler yüzde yirmi fazlasiy. le muteber olacaktır. Harp sigor- tası ve blokaj ücretleri bu nav. Tonlara dahil bulunmamaktadır. Bu âzemi hadler Havza İle mu- ayvyen bir iskele arasında ve vü- kün tamamının İiskeleve tahliye- si kavdivle muteberdir. Havza. dan yüklenen kömürün iki ve. va daha zivade iskeleye bosal - tılması helinde verilecek ücret 116 numaralı Koordinasyon ka- rarmdaki yevmiye esaslarına gö. ve hesap olunacaktır... İaşe Müsteşarı Şehrimize Geliyor Ankara, 19 (TAN) — Ticaret Vekâleti İase Müstesarı Sefik Sover, alâkadar makamlarla gö- rüşmek ve iaşe işleriyle mesrul olmak üzere bu aksamki eks- nresle İstanbula hareket etmis. tir. tatturabildiklerine para öte - mektedirler, Hele bazı iskele —— hamalları, yoltu kalabalığı fırsat bilerek, bu ihtikârı büs- bütün ileri vardırmaktadırlar, Temenni olunur ki, şehirde tarifelere riayet edilip edilme. diğini kontrolle mükellef bulu - nan belediye, bu vaziyet kar - Şısında da lâkayıt kalmasın, Ya- yi k basit bir tetkik, şikâye- doğruluğunu meydana kayma bol bol kâfi gelecek - ir. Şahsen benim, daha üç gün evvel sayfiyeye taşınırken 5 - demiye mecbur kaldığım aakli- ye bedeli, geçen sene ayni iş için verdiğim paran iki mis - ini buldu. Eğer mevsim başın- da bunun önüne geçecek ted - birler alınırsa, halkın daha faz- In zarara sokulmasına meydan bırakılmamış olar!, , Kendi arzulariyle Anadoluya! Bugün de ak. devam | , , ni olduğundan hic hir karısıklı Et ve Pevnir Fiyatları — Fi-| e Gi decekler İasnif işlerine Bugün de Devam Edilecek Salı Günü Bilet Tevziatının, Bir Kaç Gün Başlaması Muhtemel ğa meydan verilmemiş olacak” İlân, hareket tarihinden en gün evvel yapılacak, yoleu- hazırlık için vakit bırakır lacaktır. Sevkiyatın önümüzdeki hafta içinde başlıyacağı ümit © dilmektedir. Anadoluya gitmek istedikleri lde hâlen kira evlerinde otu - nların kira mukavelelerinin ne suretle feshedileceği hakkımda henüz kat'i hir karar verileme- miştir. Maamafih b iş üzerinde ehemmi olmakta ve tetkiklerde bulun - maktadır. Fesih İşinin kiracının hiç bir zararını mucip olmadan halledilmesi esası teşkil etmek- tedir. Numarası ilân edildiği dünde hareket etmeyip geri kalanla - rın, kendilerine tayin edilen gün de niçin hareket etmedikleri tet- ik edilecek, eğer bunların me- zeretleri haklı ve makül görü- Türse sevkleri, bütün sevkiyatın sonuna bırakılacaktır. Mazeret- leri mekül ve haklı görülmiyen- ler möccanen sevk hakkını kay bedecektir. Ziraat Vekâletinin Taşra Teşkilâtı Takviye Ediliyor Ankara, 19 (TAN) — Ziraat makine ve âlâtınm fenni v saslı bir sşkilde kullanılması ve buna taallük eden işlerin ifası icin Ziraat Vekâleti tasra teşki. lâ kadrosuna ilâve edilen kad- ro Milli Korunma Kanununa Üsteniden ücretlerinin 1/4/941 frame 31/12/9$1 tarihine ka- dar 9 aylık; devreye münhasır karsılığı olmak üzere Ziraat Ve. kâleti emrine 80280 lira tahsis olunması hakkındaki Koordinas- yon kararı tasdik olunmuştur. Bu kadroya göre, 400 liralık 2 bölge reisi, 210 liralik 3 reis muavini, 170 liralik 3 makine se- fi ve 3 mesul muhasip, 140 lira. lik 8 ayniyat muhasibi, 120 lira- lık 3 seyyar tediye memuru. 120 liralık 12 makine kontrolörü, 85 liralık 12 muhasebe kâtibi, 170 liralık beş grup âmiri, 140 liralık 7 grup âmiri ve 100 Lira ık 14 grup âmirinden mürek. keptir, m pe Kartal Motörü Tetkikatı Evvelki gün Haliçte denizden çıkarılan Kartal romörkörü ü- zerindeki tetkikat bitmistir. Bu. har musluklarından birisinin a- çık bırakılmasının, motörün bat. masına sebep olduğu anlaşılmış. tır, Tekirdağında Ekmek 12 Kuruş Tekirdağ, 19 (A.A) — Dün- den itibaren ekmek fiyatları 12 kuruşa indirilmisi ilekleri) Mapte su derdi en, Maçkada oturmakta- yım. Ve maalesef, her gece, saat 22.30 dan sonra, Ker belâ sakinlerinin azabını çek « mekteyim, Çünkü bu semtin su- ları, o sattte nedense kesiliyor. Bu yüzden, evlerinde depoları bulunmıyanlar, sustızlak yü - zünden çok sıkıntı çekmektedir- ler. Susuzluğun © doğurduğu mecburi pislik, sahhatimizi de tehdit etmektedir. Acaba bele- diyenin sular idaresi, bizi, ter- kos kumpanyasını hatırlatan bu mânasız müşkülden kurtaramaz mu? A Bakımsız bir cadde, B en, nişantaşmda, o vali konağı caddesi sakinle- rindenim, Simdi hu caddede 0- Üç Aylık 'İfhalât ve İhracatımız eni İthalâttan 27,855,000 lira Fazla Tutuyor Ticaret Vekâleti tarafından va ilen hesaplara göre, 941 sene sinin ©k üç ayındaki, ihracatı - miz 46 milyon 803 bi lâtimiz İse 18 mily tadır. İhrac zaran fazla ol: dur: Harpten sonra ablok kalan o Avrupanın, deniz asır İ memleketlerle | ticari münase - İ betleri kalmamıstır. Bu vaziyet İ karsısında Avruma memleket Türkiyede ham madde satın mak meeburiyetinde o kalm İthalâtm ihracata nazaran azol masındaki sebep te, Avrupa memleketlerinin. harpten evvei olduğu gibi bol miktarda ibra cat yapamamasıdır. Kooperatifin İ Toplantısı Belediye memurları koopera- tif şirketi dün saat dde bir toplantı yapmış ve 1940 senesi hesap devresinin idare meclisi ve mürakip raporlariyle, bilân. co ve hasılât fazlası hesaplarını tetkik etmistir. Okunan raporla” Ta göre, loksnfa servisi bir sene zarfında 12117 lira 48 kurus, mağaza servisi ise 1882 kredi mu alemesi ile 20487 lira 11 kurus ciro yapmıstır. Koonerstifin mah | rukat servisi ortaklarına 3500) ton kek kömürü. 30 bin kito| mangal kömürü, iki bin ceki de odur dağıtmıstır. Yağ isletmesi servisi de 4900 lira safi kâr te. etmiştir. Kooperatif bu se- ne bir de giyecek servisi vücude getirmistir. Ortaklarına altı tak- sile elbise yapacak ve kumaş ih- tiyaelarını da karşılıyacaktır. Eski senelerden kalan borelar. dan 17183 lirası ödenmis, yeni seneye 7805 lira devredilmiştir. Kooneratifin eski idare heveti ve mürakıpdarı ipka edilmi: Buz Bâyiliği — Sehirde buz ihtiyacını karşılamak için bele- diye simdiden tedbir almıya bas. lamıstar. Teşekkül eden bir ko - misyan; buz müteahhidinin müd. inin bittiğini ve veni mi hidin mecbur olacağı şartları tes. bit etmistir. Komisyon tarafın - dan belediye riyasetine verilen bir raporda bu sene buz işinin bir tek müteahhide verilmeyip. muhtelif semtlerdeki büvük buz bâyilerine verilmesi teklif edil. mektedi: POLİSTE: İki Motör Çarpıştı Ve Bunlardan Biri Battı Yüklü olarak Yalovadan #*- len Rıza kaptanın idaresindeki 14 tonluk Sahini Bahri adlı mo- törle İstanbuldan | İzmite giden) Mehmet kaptanın idare ettiği 17 tonluk İnal motörü dün Heybe. lisda önlerinde carpışmıstır. Mü- sademe çok şiddetli olmuş, Şa - hini Bahri motörü derhal bat » mış, diğer motör de hasara uğra- mıştır. Batan motörün tayfaları kurtarılmıştır. Mangalda Yandı — Haliç Fe- nerinde Yasemin sokağında 3 numaralı evde oturan Fazılın kı. zi 2 yaşında Yüksel mangala| düşmüş, yanmıştır. turduğumu öğrenen vatandaş - lar; «— Oh, oh.. Diyeceklerdir. ne bahtiyar insan... Çünkü, öze- rinde vali konağının da bulun - duğu © cadde, kimbilir ne gü - zel yerdir. Hiç şüphe yok ki, o- rada, bütün belediye yasıkla - tına dikkat olunuyordur!,, Halbuki, böyle düşünenler yanılmış sayılırlar. Çünkü ma alesef, vali konağı caddesi, be - lediyenin kontrolüne kâfi dere- ede mazhar olamamaktadır. Bunun içindir ki, serseri kö - pekler, serseri kediler, en çok bu caddede dolaşırlar. Dilenci- lerin en bol olduğu yer de Vine bizim eaddedir: Çünkü kontrol buhranı, sakinlerinin zenginli Ziyle maruf bulunan bu cadde- yi, o mahlükların tehacümüne başka yerlerden fazla maruz tutmaktadır. Valimiz, haklılığı - nı çok kolaylıkla kavrıyabilere- ği bu şikâyetimizi nazan itibare | yıllarca sırla almayı da unutmıyacaktır kana” tindeyim: Kuyu nedir ? Yazan: Naci Sadullah sene evvel, Türk vatamı- nın istiklâli tecavüze uğ: lik çağına girmemi sizlik beni, i pışanlar arasında katılmak şere finden mahrum bırakmıştı. Yü reğim yıllarca bu mahrumiyetir aeısiyle, ve an sağ dön miyen y arım matemiyİe sızlamıştı, Harpten sonra, biz yurdumuzu ciğnemis olanlari; siyaseten dost olmustuk. Fakat ne yalan söyliyeyim Kalbimi mıs olan hisler be dostluğa samimiyet vermekten şiddetle menetmişti. Hattâ frtreten kim dar olmadığım halde. zaman 7a man mazive dalan gözlerimin de. tin bir öfkeyle karardığım, ve dişlerimin kırılırcasına gierrde- dığını bile hatırlarım. Ve yine itiraf edeyim ki, üçüncü Balkan kavgası başladığı güne kadar vuku bulmuş hâdiselerin hiç bi- risi, bu duygularımı değiştirmiş değildi. Fakat su anda, Yunan milleti, sade benim değil, benimle ayni hislere sahip bulunan bütün cs- ki düşmanlarının o yüreklerini mazinin o menfi tesirlerinden tm- temirlemiştir. Ve bu uşahilmek o Yunan titün tarihinde kazan- dığı zaferlerin bence en büyüğü: dür. Çünkü büyük günah- ların, büyük haksızlıkların gö- nüllere doldurduğu kinleri kö- künden siebilerek kadar zametli bir fazilet, oaucak bir mucizedir, Ve işte Yunan milleti, vaktiyle kırdığı kalpler” den boşalttığı o kinlerin yerine derin bir muhabbet ve takdir bilmekle, bu büyük mu östermistir. kökleşmiş sandığım hissiyatımda peydahlanan büyük istihaleyi izhar etmek ihtiyacmı yenemeyişim, aim gre - biltün dünyada kazandığı muhab- betin hudutsuzluğu ve erimi hakkında tam bir fikir verebil- mek arzusundan doğuyor, Vak- tiyle kendi hakkında, benim gi- bi kin beslemiş olanlara bile bu- le kiymet İgün bu derece samimi bir sevgi telkin edebilen Yunan Balkan dağlarındaki büyük kah- ramanlığın destanını bitaraf duy- gularla okuyanları kimbilir ne hudutsuz bir takdir ve saygı aşi lamıştar?, Bana sorulursa, Yunan mille- ti, Termopil kahramanlarım im- rendirmek ve 160 milyonluk bir bütün maz şerefini kayanmak kudreti- nl, girdiği kavgada haklı olduğu» na inanışından buluyor. Ve şairin kalemle yazdığı: “— Kuvvet haktıri,, vecizesi- ne, Yunanistanın süngüyle ekle- diği cümle de şudur: .— Hak, kuvvettir! ADLİYEDE: Bir Katil 13 Sene Hapse Mahküm Edildi Bir müddet evvel Şehreminin- de Uzun Yusuf mahallesinde ar- kadaşı Yaşarı bıçakla yaralavıp öldürmekten suçlu Recep oğlu Mustafanın duruşması dün ikinci pır ceza mahkemesinde netice lenmiştir. Mahkeme Mustafanır 18 sene müddetle ağır hapse ko” milmasma karar vermiştir. Beş Yıllık Dava — Beş senr evvel Sadettin Alp isminde bi kabzımal döğmek ve bir cisim le yüzünden yaralamaktan suçl! manav Nusret Basarenın muha kemesi tam beş sene devam et tikten sonra dün bitmistir. Nus ret 8 ay 2 gün hapse, 30 Lira taz minat ve 17 lira mahkeme mas rafı ödemeğe mahküm olmuştur Bugün Bakırköyünde Deneme Yapılacak Bugün Bakırköy kazasında he va tehlikesine karsı pasif korur ma denemesi yapılacaktır. Alârr işareti tam saat 10 da verilecek tir. Düdük sesini duyan nak vasıtaları oldukları mahalde dı Tup yolevlarını indirecektir. A lârm esnasında Bakırköy kaza! sınırları dahilinde seyir halir de bulunan trenler de duracak v diğer nakil vasıtaları gibi yolev larını indirecektir, Alârmdan bi kaç dakika evvel muhtelif istas vonlardan hareket eden banliy: ve posta trenleri Bakırköy kaza sı sınırlarına gelir gölmez du racak, yolcuların indirmede! “tehlike zail oldu.. işaretinin ve rilmesini bekliyecek ve (ancak bundan sonra yollarına devam ç- decektir.