27 Haziran 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

27 Haziran 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Çocuklar Ne için Iştihasız Olur Ve Yemek Istemezler? u yazıda İlk yaşlardaki ç0- cuklarda son senelerde cok tesadüf edilen bir müannit işt sızlık ve ye: halin a Yalan Dr. İ. Zati ÖĞET | kab'i ve vâzıh o mıvan bu garip hal Avrupada ve Amerikadaki bütün çocuk doktorlarını pek ziyade mesgul etmektedir. cuklarda görülen bu iemezlik derdi ancak son yıllarda gö mive ve bir mesele halini almi- ya başlamış bulunuyor. Meselâ bundan yirmi sene evvel bövle © bir mevzu hemen hemen hiç ko- husulmazdı bile Halbuki simdi gün geçmiyor ki, doktorlara fik yaşlardaki ço- puklarda görülen ve muannidane bir şekilde devam edip duran bu iştahsızlık meselesi için m İ gilar vuku bulmasın. Gerek tıbbi ve gerekse terbi- yevi bütün gayretler bu garip ve müannit yememezlik karşısında kırıhp kalmaktadır. Hasta diye getirilen bu küçük mahlük veri- len yemekleri mutlak surette red deder. Halbuki yemek harici manlarda cocuknisbeten s | uysaldır. Yemek zamanı gelince, şidden güç ve sıkıntılı bir devre baslar ve.ne kadar uğrasılırsa| uğrasılsın, cocuk ağzını kapar dişlerini sıkar, basini sağa sola çevirir, bir türlü yemez. Yemck- lerin nevi değiştirilir. Lezzeti olması ve çocuğun ho- Şuna gitmesi için muhtelif ter Hipler ve çareler aranılır, hattâ! bu gibilere yemek ihzeri için doktorların rey ve mütaleaları a- Imarak âdeta âlmane düşünceler. 'e hususi yemekler yapılır ve videnin faaliyetini uyandırmak. iştihayı tahrik etmek iç yılıp durulur. Maalesef nı 26'hü Bütün gayretlere rağmen çocu- fun yememezlik inadı karsısında $deta ellerimiz böğrümüzde âciz kalırız. Eğer cebir ve siddet kul- lenarak çocuğun dişleri arasın- dan sokmıya muvaffak olunursa, bu defa lokmayı ağzında saklar we yutmaz. Nihayet etrafın bü tün takyidatma rağmen biran gelir ki, lokmayı ağzından dısa- ri atıverir. Bin müşkülâtla lok- mayı yutturmak mümkün olur- #a, bu lokma yumuşak ve iyice 'n bir gıda ise iyi; eğer yeme- Zin içinde küçük parçacıklar ve pürüzlü bir şeyler varsa, o kadar zahmetle mideye indirilen bu bir kaşıklık yemeği garip bir kusma hareketiyle derhal çıkarır, * * Bir sok sileler, çocuğun har- mini güç yaptığını ve veri- len vemekleri kabul * etmediğini söylerler Hakikat halde ise bu hal malâm yani yemek borusunun yukarı kısmında mevcut olan a- sabi bir ispazm'dan ileri gelmek. tedir. Eğer cocuğun cümlei asabiye- sinden bu ispazm hali giderilirse we umumi bünye ve vaziyetinde hir sükün ve salâh temin edilebi. lirse o zamana kadar hazmi güc sayılan ve her defa kay eden ço- tuğun ayni yemeklere gayet gü-| İbi hazmettiği görülür. Bundan U | da anlaşılır ki, böyle çocuklarda| Vil Çünkü ço-/h. “İzevat iştirak etmiş ve pek yet tamamen asabi mahiyettedir Maamafih çocuklarımızda görü len bütün bu iştahsızlıkları mün- an asabiyete atfetme kdo! değildir. Çünkü bai talrklar vardır ki, yet maskesi altın buluhur ve doktorları i Meselâ gizl: sevreden verem has- talığında bu hal g alık muayyen gizli ve aldatıcı bi rettikten sonra vahim âraz ile kendini gösterir. Çocuklarda — istaksizlık bazan da hazım borularının bozukluk- larından ileri gelir. Normal ola- 'n bir müde r ve ancak mide bosaldıkta boş kaldıktan sonradır ki, aclıki Mustafa Arif Kenber Merasimle | Defnedi!di Vefatını dün büyük te yazdığımız Selânik es ve sahık Baro reislerinden Bay Mustafa Ârif Kenber'in, cenaze merasimi dün yapılmıştır. Cena- ze saat 12,30 da Şislide Çankaya apartımanından kaldırılarak Teş vikiye camiinde namazı cda © dildikten sonra Feriköy kabris-| tanına defnedilmiştir. Cenazeye ailesi efradiyle birçok tanınmış) çok çelenk gönderilmiştir. hu-| mun kıymetli oğlu Fazeteci ar kadasımız Lütfi Ârif ile Kenber ailesine derin taziyetlerimizi su- narız. Dünyanın Siyasi Bası 3 üncüde) nin serböst bırakılması Sovyet- | lerin Amerikadan muhtaç oldu- ku levazımı satın almasını müm kün kılacaktır. Bugün Mister Roosevelt Pasifiği harp mıntakası telâkk etmediğini ve Amerikan vaptır- larının Vlâdivostok'a harp mal- leceklerini res - meselesinin imiş olduğunu göster- işine mâni ol'cak yegâne kuvvet Japonyadır. kat, oldukça müşkül bir vazi -| yette bulunduğu muhakkak o » İan Japonyanın hâ'â tereddüt ve kararsızlık devresinde bu - Tunduğu görülmektedir. M. ANTEN Ankara İaşe Müdürlüğüğ Ankara 26 (TAN | tutumu: ne hazımsızlık, n€ de herhengi ilâyet İktisat Müdürü Alğattin hissini duyarız. Böylece yemek.) Rolleri Alan Loretta Young, Bu Filmde yimek ihtiyacı hasıl olur ve bu serait dahilinde yenilen yemekler de hiç bir sıkıntı ve rahatsızlık vermeden hazmolunur. Fakat iyice vanılan muavene- lerden sonra cocukta hiç bir has. talık tesbit edilememiş ise o za- man bu istahsızlıkiarın tamamen asabi olduğuna hükmetmek lâ zımdir. Analara tavsiyem sudur ki: Bu ibi vakalarda kat'ivven mevus ve nevmit olmasınlar. Bu bir müddet devam edin gecen bir â- rızadır, mutlaka düzelecektir ve nihavet bir zaman meselesidir. Care olarak da muhit değistir- mek tavsiye olur. Hattâ, bir müd det çocuğu annesinden ayirip Ya- kın akrabalara misafir gönder mek, savfiveye cıkarmak, veya- but bes on günlük bir cocuk has- tahanesine yatırmak ile dahi bir. denbire bu inatcı yavrunun gü- zel güzel yemek yimeye başladığı sörülür. ! Duvardan Düşerek Başından Yaralandı Nerede oturduğu henüz mı olmıyan orta yaslı bir adam dün sabah Kantarcılarda bir arsanın duvarı üzerinde dolasırken yere düşmüş, basından âğir yaralan. mıstır. Yaralı Cerrahpaşa hasta- hanesine kaldırılmış, tahkikata baslanmıştır. İki Yangın — Evvelki gece sa- at 2.35 te Sirkecide Ebussuut cad. desinde Kanaat kâğıt evinde yan- gın çıkmıs, bina ile içindeki eşya kısmen yandıktan sonra söndü- rülmüştür. Yangının mağazanın #eve bekcisi Hüsevin ile arkadası Hamal Ahmedin yaktıkları mum. dan çıktığı anlasılmıstır. Yangın esnasında bekçiye ait 47 lira da tamamen yanmıştır. Bundan başka yine evvelki ge. ce Kücükpazarda Limon iskelesi Lu nda 16 numaralı dükkânda da yangın çıkmışsa da İtfalve ta- rafından süratle söndürülmüstür. Otomobil Çarptı — Yani adında tiki otomobille Taksimden gecer- ken o civarda bir apartımanda kâpıcılık eden Münire carpmış ve yaralamıştır. Yaralı Beyoğlu hastahanesine kaldırılmış, suçlu —e- Para Cezaları Ankara, 26 (TAN) — Adliye Vekâleti Türk ceza kanununun 19 uncu maddesi hükümlerine tevfi. kan 1949 senesi iptidasmdan 1940 senesi gayesine kadar maliyeye verilen para cezasını havi ilâm- lar hakkında tanzim olunacak cetvellerin bu av sonuna kadar behemahal Vekâlete bildirilmesi. ni Cümhurivet müddeiumumilik. lerinden istemiştir. Muğlada Zelzele Muğla, 26 (A. A.) — Dün saba- ha kadar çok siddetli bir yer ser- sıntısı olmuştur. Zarar yoktur. Bu son yer sarsıntısı ile bir haf- İs içinde burada duyulan yer sar- sıntısının sayısı on beşi bulmuş- TAN "Sokak Kızı, Nasıl Ç Şimdiye Kadar Daima İlk Defa Bir Serseri Averikanın en tanınmış vel sevimli artistlerinden biri| de Kaliforniya Loretta Young- tur. Yalnız çok sevilen bu ar- tist Laretta Young tesadüf es ri bu ya çevirdiği filmlerde dal ma zengin kız rolleri oynamış - tır. Bir gün Loretta Nevyorka)ş gelmiş ve gayet sade bir kıya- fete girerek sokağa çıkmıştır. Zira ne zaman bir yana gitse daima halk onu derhal tanımak- ta ve imza meraklıları etrafını sarmaktadır. Bu sebepten gen #rtist hiç bir yere rahatla gidip istediği gibi vakit geçirememek- tedir. İşte, bundan dolayı Lo rella o günü üstüne gayet sade bir elbise geçirdi ve yola çıktı. Otomobile değil, bir tramvsya atladı ve mektepten yeni çıkmış genç bir talebe tavriyle rahatla etrafı seyre başladı. Arkasında iki kişi kobuşuyor- du. Mevzuları sinema artistleriy di. Bir tanesi Alice Fay'i, digeri de Loretta Young'u beğeniyor - du. Her ikisi de kendi beğendik- leri artistin iyi taraflarını sayı yordu. En nihayet Alice Fay ta- Taftarı: — Hepsi iyi amma, bakalım buna ne diyeceksin? dedi, Loretta'yı zengin kadın rolünden başka hiç bir zolde gördün mü? Her filmde başka bir isimle aşa ğı yukarı hep ayni rolü oynar. Buna artistlik denmez ki... Göre- İyim ki onu Alice Fay'ın bar kızı olsun © zaman “haklısın. Loretta büyük bir artisttir,, derim. Loretta bu sözlere ev- velâ kızdı. Fakat düşününce doğ li SİNEMA DİYARINDA İfilm de çevirmek üzereydi. sen| İ olduğu gibi o da bir sokak kızı! ! Filmi evrildi ? Zengin Kadın Kız Rolünü Oynadı | pe zengin kız rolleri oynuyordu. Ne ıp yapacak, sokak kızı Tolü- oymyabile eğini onlara gös - terecekti, Bu düşünceyle ilk tren Je Hollyvood'u döndü ve dostu © lan meşhur bir rejisörü buldu. O- na fikrini söyledi. Rejisör evvelâ şında. Loretfa'yı fakir 4 ro - lünde tasavvur edemiyor'd Bu aralık “Sokak kırı,, ai bir Er. kek rolünü Spencer Tracy oyn yacaktı. Loretta onu kandırdı. kadın rolünü aldı ve hakikaten Sİ bu filmde çok muvaffak oldu: Filmin mevzuu icabı Nevyor- kun rıhtımlarında yatan bir ser seri kız oldu. Nevyork şehrinin her türlü sefalet yaşadı, bin türlü ıstırap çekti ve seyirci bir an için karşısında artist Loretta'nın o bulunduğunu hatırlamadı. Sanki Nevyork s0 kaklarından (alınmış bir kızla yüzyüzeydiler. Bu filmle iddiasını İsbattan sonra da Loretta “Şeref yolu, filmini çevirdi ki buradaki Tolü de daha değişiktir. Yukarıdaki resim Loretta'nın bu film için al dırdığı fotoğraflardan biridir. Polis Enstitüsü İçin İ Yeni Bir Karar Ankara, 26 (TAN) — 3888 s3- yılı kanuna bağlı cetvelin Emni- İ yet Umum Müdürlüğü kısmında değişiklik yapılması hakkındaki kanun lâyibasıinı Hükümet Mec lise göndermiştir. Bu lâyiha ile Emniyet Umum Müdürlüğü kıs- mundaki iki enstitü muavinlerin- den birinin enstiti mütehassıs mütercimliği ünvanına tebdili yuvalarında | SPOR Bu Haftaki Milli Küme Maçları Milli kümenin çok heyecanlı | isi bu hafta Fe nerbahco stadında yapılacaktır. Evvelâ İstanbulspor ile Fener- bahce karşılaşacak. bundan son-|* ra Besiktaş ile Galatasaray oy - nıvacaktır. İlk oyun her iki takımın da müsavi kuvvetler arzetmelerine bakı'ırsa, hayli hevecanlı olacak. tır. İkinci macın hem daha hem de daha iddialı cerevan e- deceği tahmin: edilmektedir. Be- siktas sampiyonluğu temin etmi olmakla beraber, bu maca cok hemmivet vermek da geçen defaki mağlübivetin rövanşını almayı düşünmekte - dir Atletizm müsabakaları Atletizm Federasyonu tarafın- dan tertip edilmis ve Türkive Bölgeler birinciliğini esas olan srun birinciliği yarın sehrimiz ie Fenerbahee stadında vaıla- caktır. Yarınki mü tertibi İstanbul ajanlığına veril. mistir Saat 1430 da mutat merasim yapılacak ve 13 de serme müsa- hakalarına bastanacaktır. Final - in sent 1620 da başlayacağı: tahmin edilmektedir. Grup teskil eden bölgeler şun- lardır: İstanbul, ““Denizellik Bayramında opöumli yponpdvA 1 Temmuz denizcilik bavra-| mında vanılmak üzere Mola ko- vunda kürek ve velken müsaba kaları tertip edilmisti Kürek mübakaları klünler a-| rasında olacak ve varıslar bir #İfte, iki cifte ve dörtlü skifler- | Pr. Ru müsabakalar Bavarlar ve erkekler olmak üze re iki kısımdır. Yelken müsabakaları 12 M ? Sarpiler arasında olecek ve Hiz lere dahil olan, olmıyan bank Beren iel, kava istirak edebilecektir. Kürek müsabakalarına sast 15 de, velken müsahakalarına sa- BEYA Na Küm kiz İstanbul Borsası | İ “reyerat FİYATLARI Açılış | Londra İ Nevyork Paris Milâno Cenevre Amsterdam Berlin Brüksel Atina Sofya Prag Madrit Varşova Budapeşte Eükreş Belgrad Yokohama Stokholm Moskova © 100 Ruble ESHAM ve TAHVİLAT İlkramiyeli “5 5 928 1 Sıvas - Erzurum X 7 904 ML. lâ VEL, Hsalre tabvilleri # 8 939 T.C, Merkez Bunkası 1 DEPO ARANIYOR — Ciddi firma tarafından Galetdö vey inönü civarında maine İçin di bir dı anmaktadır, — Ayni katta büreya elverişli daireler bulunan 7: ler tercih ediliyor, Müracsat Galata 1 Sterlin 100 Dolar 100 P, Frangı 100 Liret 100 İsviçre Pr. 100 Florin 100 R. Mark 100 Bolga 100 Deahmi 100 Leva 100 Cek kronu 100 Peçeta 100 Zioti 100 Pengö 100 Ley 100 Dinar 100 Yen 324 nu bir 100 İsveç Kronu 307450) 5 BUĞUNKU Program Müzik (PL) Haberler Müzik (PL) & KG AM Memleket postası Cazbant Konuşma Müzik (Pis Haberler in sanli * Shat syi «5 1800 13,18 1330 Tersi Orka 45 Orkestra 18,00 Program 5 Caz (PL) 18,08 Fas Kapanış aaa e m ÖLÜM ülhattatin Muhsin zade lah Bey merhumun mah dumu eski Şürayi Devlet mua - vinlerinden Bay Mehmet Rahm. Muhsinoğlu vefat e; ir. Işbu cuma günü öğleden evvei saat 11 Acıbademde Faik Paşa camii yanindeki köşkünden kaldınlarak Beşikteşta Sinan Pa” şa camiinde Cumü namazını mü teakip cenaze namazı kılındıktar sonra Yahya Efendi camli şerif hatiresindeki sile lâhd'ne defne- dilecektir . ei iminniiinekmknei | Askerlik İşleri Şubeye Davet Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesinden — 337 doğ luler ve bu doğum- ularla musmeleye tâbi diğer doğum- arma (1 Tem- de beşlanacık ve İ de hitam bulacaktır. na ayn tek günlerinde 2m sart altıya ku | cektir. Cumartesi, Pözar hariç), klama aşağıda gürteridiği zere rahiye nahiye yapılacaktır? AL: merkez nahiyesi, B) 8 941 de “Talesim nak Temmuz 941 de Gi a: nahiyesi, : Hasköy nahiyesi, FP) 8: MI de Şişli nahiyesi, G) 16:227 As Bustas 941 de Kemerburgaz mahiyeri, H) 23:31 Ağustos 941 de Kisa hiz- metlilerin yorlemanr, Bu *lân davetiye mehiyetindedir. Temmuz ve Ağıstar ayları içinde bi A ma oklamasını yantırmıyan- ların Pi imei maddeye ti tutula «| cakları ilân olunur. (9702) A Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesin- den: Kısa hizmetli ve orta ehliyet - nameli olup da esbabı sihhiye verai- re dolaymiyla sevkedilememiş bulu» sanlar 29 Haziran 981 tarihinde ye dek subay okulunda bulunmak Üzere simdiden şubeye mürnenstları İlân o İmar, (40198) * ih Askerlik Şubesinden: Taeö X ksek mektep mezunu olup 4 yetname deranen! arin olanları 1 Temmuz 941 tarihinde hazirlik kı- tasına sevkedilecekleri yazılacak İken daktilo Batsör olarak 24 Hazirun BEJ tarihli Hünmizda 1 Ağustos S8 şek- inde yazılmaş olduğu intisar eden fe) Tânmmede görülmüstür, Orta ehliyet. sarneltlerin sevk tarihi O Temmuz 941 olduğünden evvelki | flinimzm olmadığı ve bü seret haiz okurların hemen sevki ubeve mürnesat bir mani mevcut değildir. Vazi-' tayin edilmiştir, Yüksek mevki işgal eden diplomat ve devlet a- İamlarının her gün bu kabil mektuplar aldıkları ialde hiç ehemmiyet vermemekte olduklarını dü- inen Megaphone gazetesi, nazırın bu ifşastı al - a bir fevkalâdelik olacağını tahmin ederek, nümessillerinden birini Sir Philip Ramon'un evi 16 göndermiştir. Hariciye Vekili mümessili ne « saketen kabul etmiş ve şu beyanatta bulun - nuştur: “Evet, böyle bir ilân âdete biraz aykırıdır. Fa - tat, bu hatve kabine arkadaşlarımın müttefikan muvafakatleriyle stldı, Bu tehditlerde ciddi bir pahiyet vardır. Mesele epeyce zamandanberi po- isin elindedir.., Nazır, mektupların bir tanesini mümessilimize göstermiş, ve mümessilimiz tarafından suretini ılınmasına da müsaade etmiştir. Mektup garihsiz Ye el yazısıyladır. El yazısı da, lâtin millet yazısı olduğunu isbat eden ince, zarif, cicili bi biryazıdır TEHDİT MEKTUBU SURETİ, Son Ekselâns, Yakında kanumiyet kesbetmesi için uğraştı - ğımız kanun lâyihası, haksızdır. Müstebitlerden, zalimlerden kaçanlara İngiltere şimdiye kadar bir melce olmustu, Bu kantnunuz İse, Size ik- a eden bu gibilere zwlümlerinden kaçtıkları hükümetlere teslim edecektir. İngilterede ef - kâr umumiye bu lâyihanızın haklılığı ve hak - sızlığı hakkında ikiye ayrılmıştır. Lâyihanın reddi, veya kanuniyet , ancak sizin püfuzunuzun bu tarafa veya o tarafa yardim etmesine bakar. Binaenaleyh iş tamamen sizin elinizdedir. Eğer kanunun reddine doğru gidilmezse, sizi ru buldu. Hakikaten yine o hep ) DURU Yazan: EDGAR WALLACE Sir Philip sözüne şöyle devam etti. fet fırkasının, bu lâyihayı durmamacasına tosla - yıp tepmesi olmasaydı, lâyiha çoktandır kanuni- yet kesbelmiş ve tatbik edilmiş olscaktı, Bu lâyi- bayı İspanyadaki tehlikeli vaziyet dolayısiyle ta- savvur ettik, Gerek İngiltere, gerek öteki hükü- İmetlerin hiçbiri kendi gre Propagandacı- iları barındırmamalıdır. Çünkü işin sonunda, bun- lar, ha buradan olsun, ha barınabildikleri başka bir memleketten olsun, dünyayı tutuşturup ateşe vereceklerdir. “Bütün Avrupa kıtasının hükümetleri bizim geçirmek istediğimiz kanun lâyihasına benziyen kanunları çoktan tatbik edegelmektedir. Zaten biz de onlarla beraber tatbik edecektik. Nazırın beyanatının burasında o mümes$ilimiz sormuştur: Bu mektuplara neden bu kadar e- hemmiyet atfediyorsunuz?,, “Çünkü gerek bizim polisten ve gerekse orta ve kıyı Avrupasının bütün polis teşkilâtlarından topladığımız malümata göre, bu (Dört Dürüst Adami boşu boşuna tehdit savuran takımdan değildir. Onları bilmiyen memleket kalmamış gi- bidir. Fakat münferit olarak onları tanıyan yö- sen yok. İster haklı olsunlar ister olmasınlar. URUST ADAM İ Tefrika No. 4 bir kere kefalarına sokmuşlar; ve kanunun yap- tığı haksızlıkları tashihe koyulmuşlar. Sırp Regi- cide'lerinin elebaşısı olan General Treloviteh'i öldürenler işte bu adamlardır. Fransız ordusu mütenhhidi Conrad'ı Pariste (Pace de la Cor- corde) de ulu orta asan yine bunlar. Hem de nasıl? Bir ıslığa bir bağırışa yüz adım öte -| den yüzlerce polisin koşup yetişmesi ihtimali 0-! lan bir yerde. Gençliğin ahlâkın bozuyor diye filesof şair Hermon le Blois'nin başını bir kur - şunla delenler de yine bunlardır. “Sözünün burasında Hariciye Nazırı “Dört Düsrüst Adam,, ın işlemiş olduğu cinayetlerin listesini havi bir kâğıdı mümessilimize vermiş- tir, Cinayetler başka başka yerlerde irtikâp edi ği ve her yerin polisi ketümiyeti muhafazaya çe- Jıştığı için bu başka başka cinayetlerin birbiriyle alâkası son zamanlara kadar anlaşılamamıştı. Me- gfon gazetesi bunların listesini işte neşrediyo: Hariciye Nazırı sözüne devam etti. Iki sene e vel Dörtler Blois'yi öldürmek için tathik ettikle mükemmel plânın bir yerinde giyri memul bir aksilik vâki olacak ki, detektiflerin biri dörtlerir birini tanıvabildi, Herifi Blois'nın evinden cıkar teklif edilmektedir. P. K. 1420, ken görmüştü. İşte bu adam üç gün takip edildi. | Bunun öteki üç arkadaşiyle görüşeceğini ümit &- diyordu. Polisin niyeti topunu birden ele geçir - mekti, Fakat herif takip edildiğini çaktı, Takip edenleri aldatıp, kurtulmıya teşebbüs etti, Niye - tinde muvaffak olamadı. O kaçtı, ölekiler kova - Jadılar; nihayet herifi Bordeaux da bir kahvede | sıkıştırdılar. Adam tâ Paristen oralara kadar kaç- mıştı. Yakayı ele vereceğini kestirinee bir bele » diye memurunu iki de polisi öldürdü, Teslim ol- eğ Diri tutulamadı. Öldürüldü. Fotoğrafı slın- Kopyaları Avrupanın her tarafına gönderildi. “Muhale -(bu adamlar yer yüzünde hak yerini bulmadığını Fakat bunca araştırmalara taraşlırmalara Tağmen kim olduğunun anlaşılması göyle dursun, milli - m bile meçhul kldı. *— Fakat aldığınız “mektuplarda dö bahsediliyor. Demek ki, bunlar dört deği üç olacak? Sir Philip omuzlarını silkti. “Ya ölenin yerini tutağak birisini bulmuşlardır, yahut ta eksik per- sonelle çalışıyorlardır., dedi. “Bu dört karanlık şahsın arzularına muhalefet edenlerin ne: gibi tehlikelere maruz kaldıkları - nın anlaşılması için bunlar hakkında bilinenleri ifşa ettim, Bu ifşaata bir ikinci sebep te var, Aha- li nizamı, zaptı raptı idame vazifesiyle muvazzaf | - olanlara yardım etsin, ve dikketiyle kanun hilâ- fında ve inzibat aleyhinde hareketlere mâni olsun. * * Megafon gazetesi, Dörtlerin cinayetleri hakkın- da bilinenleri burada neşrederken, bize bu listeyi neşretmek misaadesini verdiği için, Hariciye Ne- zaretine teşekkür ederiz: Liste şudur: Arkası var) irtikâp edilebilecek| BULMACA 1394596780 dan Sağa: 1 Buğday sapı - İskambilde kıymetli kâğl 2 — Ortada - Cet 3 — Oruç ayı 4 — Baba değil - Suçunu bağışla - mak 5 — Yaşıt - Inmekten emu 6 — Bir nota - Kuru arazi 7 — Şeref, yurur - Baş 8 — Büyül oda - Boş 9 — Bir oyun - Ter: okunursa: Haya. Yukandan aşağı: 1 — Bir Türk denizcisi 2 — Fasıla - Yan 3 — Tokat - Büyük 4 — Bir vi- iâyet - Vazife, iş 5 — Kâr, kisr Bir edat o 6 Eski bi harp &leti 7 — Damarüa bulu ye Lil 3 — Tarlabaşı 4—Ar-O turan 5 — Sal - Cuma 6 A- mt 7 — Zati - Pâk 8 — Limeli- me 9 — Sİf - Lâkin