2 Temmuz 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

2 Temmuz 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Yilan: ALİ RIZA SI Bayram Reis, İst İspanya Kralı İkinci Filiy'in “Yenilmez donanma,, adını ver- büyük bir donanma he- “ #rbyarak, ona yüklediği bi yük bir ordu ile İngiltere zerine gideceği haberini aldığım > danberi, oralara gidip İngiltere alılarında o mutaassıp İspan- yollara, burunlarından kıl aldır- mıyan “Don” lara karşı b-alı kanlı dövüşmek İstiyorum. ** ER A e e MEŞE gire Reis, yaşlı kaptana önündeki kâğıtlardan biri- ni gösterdi: — Trablus limanından çıkma- dan İstanbuldan aldığım mektu- bu tekrar okudum; İstanbulda gördüğü, duyduğu seylere bizim “Pehlivan Hoca” ne tuhaf yazı- © yor. Mektubun yarısı, İspanyol dereceği ve senin “Yenilmez do- öanma” dediğin gemi sürüsü ile © ordunun sözleriyle dolu. Pehli- © van Hocanın yazdığına göre, İn- * swiltere Kraliçesi bizim padişaha geıklı bir mektup yazmış, Bunda İngilizlerin haçlı, putlu katolik mezhebini bırakıp kiliselerinden hacları putları attıkları. doğru- « İlin doğruya ulu tanrıya tapınmı- ya başladıkları için, İspanya Krah Filip'in İngilizleri vine €s- © ki gövurluğa döndürmek için İn- “ wltere üstüne saldıracağını bil- — girmiş ve Türkiye padişahının, , Müslümanlığa yaklaşmış olan İn. “sizlere “Hic olmazsa bir kaç > dd i ile yardım etmesi” için iŞ, Bizim Pehlivan Hoca ü bunda ne “diyer bakın: “Kötü günlere kal- © dik, Cakır Bayram! Bugünkü Os- “manlı Padişahları at sırtını u- © oulmuş, karı peşinde ve avrat i- © sinde! Bir de Cuma günleri, ka- bul olmıyacak namazlarına gider- 'n kırılası bellerine yiğitler si- Iâhı kıhıci küşanmaktan Utanmı- vorlar. Senin İsanbul dediğin post kavgası meydanı olmuş © Gâvurun kuvvetli bir devleti. bir kadın padişahı Türk padişabın- «dan yardım istiyor da, Türk pa- “dişahi aldırmıyor bile! Ah kah- taman Turgut ustamız, ah Baba! e ah Hizir Barbaros! Fran- tek mı çaldırmıyan Barbaros ei “miydi? Üc kere Fransa Kralının © Yardımına giden deniz kaplanı olsaydı. İngiltere sularında vü: 'reksiz İspanyol güvuriyle döğüş” © wek için Osman Oğullarının söZ- lerine mi bakarlardı; o gitmeyi- niz dese bile onlar dinlerler miv- Bayram; namert (eline kaldık, i Şiin deli oğlan...” Bayram Reis, o sırada Trablus “ garp levent ocağının bir takım isleri için İstanbulda bulunan ve “Targudun eski yoldaşlarından Pehlivan Hocanin sözlerini bura- “san “Dayı Baba" nın yüzlerine baktı, * * . Kaplan reise göre aptan Reis dedi ki? r K — Bu isi ben de olduğu gibi biliyorum. İngilizlerin “sark İicaret kumanyası” sermavedar- * larından bir İngiliz vardır ki' e İzmirde konsolostur ve si sadığım ve burada olduğumu bilen dünyada tek bir adam o- © dür ve pek eski dostum olan bu tacir bana isi olduğu gibiyazmış, nlerde Trablnsa gelen genc “gönüllülerden biriyle göndermiş ti. Osmanlı İmparatorluğunun ” su sırada uzak İngiltere sularına Kralice Elizabetin mavi gözle- Ti İcin koca bir donanma gön“ dermiyeceği anlaşıldı. Sen de A- o merika ile İspanya arasında isli- “wen İspanyol kulvonlarına çat - * mek icin Atlas dış denizine cık- mağı aklına kovmus olduğundan. sana İspanyolların (İngiltereye © göndermek üzere oldukları “ye- “ rilmez doranma,, ile döğüsmek isin, ilk önce İngiltere sularına yükselip İngiliz donanmasivle bu © lusmağı o teklif etmek “aklıma .seldi. Ben İneiltereden, bir da- ” “ba bu memleketin kıyılarını bile “görmemeği aklima koyarak cık- mıstım: simdi ise, eğer sen ora- “ya gidecek olursan ben de git- mele. her zaman ve her yerde olduğu gibi seninle ölmeğe ve sey a Yds PAİN Kaplanları ve İngiliz Kraliçesinin Yardım İstiyen Mektubunu: Okudu gâvurunun İngiltere üzerine gön| ik sal İstanbula gider. Benim hâlâ ya-İ- EYFİ Ne. 12 anbuldan Aldığı daha söyliyeyim: Bugün “İngil- terede kılıç ve kalemimle, de- nizde ve karada nam ve san al- mis adamların coğu (vabancım değildir. kimini kendi geneliğim den, kimini de cocuk, biviksiz gene oldukları vakitten tanırım. Hattâ bunlardan en yiğit ve nam sin ilk önce kendi gemimle ben denize cıkardım. Onların hepsi beni ölmüs bilirler. Gerintir ki: Hayatın gidişi, islerin akısı belki hir gün beni onlara gösterecek. Kaldı ki: Bunların ieinde Kap- tan Dirake gibi değerli adamlar vardır ki: Senin 'Türk bavrağını götürmek istediğin Amerika ve orsva isliyen gümüs, sltin yük lü İspanyol kalyonla, üzerine cok bilgisi vardır. İngilterede böyle adamlarla görüşmemiz A: merika seferi için de büvük fay- dalar verebilir. (Arkasi var) BELEDİYEDE : Sinemaların Kontrol Edilmesi Bitti Belediye, sinemaların kontrolü işini ikmal etmiştir. Yapılan sine- ma makineleri muayenesi netice- sinde mevcut #7 sinemadan seki- zinin yangın tehlikesine maruz bulunduğu anlaşılmıştır. Bunlar dan 3 ü Eminönü, 2 si Beyoğlu birer tanesi de Bakırköy, Uskü - dar ve Kadıköy kazalarındadır. Belediye makine şubesi müdür - lüğü bu sinemalarda yapılması icap eden tâdilâtı sinema sahip - lerine bildirmis ve iki ay müh - let vermiştir. Bu müddet sonun- da yapılacak ikinci bir muayene de noksanlarını ikmal etmemis 0- lan sinemalar kapatılacaktır. Ma- kine dalresinde ârızası olmiyan. fikat sinema saloflundü belediye zabıta taliehtnnmesine — avkırı! vaziyetler “görülen si Yalnız cezalandırılması edilecektir. Havagazina zam yok — Bele- diye bavagazi şirketlerinin şehre 45 dörece tazyikle gaz vermele - rini bildirmiştir. Gelen Taporla - ra ve yapılan kontrollere göre, şirketler belediyenin isteğini ye- rine getirmişlerdir. Yalnız Şir - ketlerin talep ettiği zam belediye ce makul görülmemektedir. Belediyenin Emliki — Beledi- ye kendisine ait olan gayrimen- kullerin kıymetlerini tesbit et - miye başlamış ve bu hususta yap tığı tetkikleri bir rapor halinde Dahiliye Vekâletine bildirmiştir. Bildirilen malümata göre beledi- yenin şehir hudutları içindeki em İlkinin değeri dört buçuk milyon lirayı bulmaktadır. Basın Birliği Kongresi Türk Basın Birliği Merkez He- yeti Reisliğinden: Türk Basın" Birliği umumi kon gresi temmuzun 7 İnci günü mer kı toplanacaktır. ongre üzalarının teşrifleri rica olunur. Nerudia 19 uncu asır Çek hiköys- ellerinin en meşhurlarındandır. Şa- ir, tiyatro, , küçük hikâye ve münekkit olarak Çe- bir çok yeni ermiştir, 1834 891 de ölmüş- ezinti postası, bizi İstanbuldi almış, Büyükadada karaya çı- G karmıştı, Yalnız alı O Kişiydik; baba, sna, kız ve nişanlısından ibaret dört Kişilik bir Leh dilesiyle, ben; bir de, Haliçteki tahta köprüden bu küçük kafilemize sonradan katışan bir Rum. Taşıdığı resim blokuna bakılırsa, herhalde bir resşamdı o Solgun bir yüzü ve karanlık birer çukuru andi- ran iri, siyah gözleri vardı, koyu renk, kıvırcık sâçları omuzlarına dö- külüyordu.., Leh ailesi, hakikaten kusşrsuzdu, hepsi de boş, iyi ingan- lardı, genç nişanlı da öyle. Büyüka» daya, sonbaharda bir yaprak gibi, her gün bir parça daha sararıp solan, na- rik genç kız için, yi? ağilieii Keçiğ- meye gelmişlerdi. Genç kız, yürürken, sık sik nişinl. sının koluna yaslanıyor, beş on adın- da bir, durup dinleniyor. deta bir mırıltıyı andıran sözleri, daima kuru, kesik öksürüklere karışıyordu. ** dada bir otele indik, anu bize genç Rum tavsiye etmişti. Hep bir arada yemek yedik ve öğle sce- DENİZCİLİK BAYRAMI Kabotajın Sancagımıza inhisarının Yıl Dönümü Parlak Surette Kutlandı Merasimle AçıldıDenizciler Hastahanesi de Dün Öğleden Sonra Bir Temmuz denizciler bay- ramı dün bütün memlekette bü- yük tezahüartla kutlandı, Bu münasebetle şehrimizde de çok parlak merasim yapıldı. Hazır- lanan programa göre, bayram tam saat 1045 te limanda bu- lunan bütün gemilerin hep bir- den çaldıkları düdük sesleriy- le başladı. Ayni zamanda Ka- sımpaşadan, limandan ve Orta- köyden hareket eden denizci ke- fileleri törenin yapılacağı Tak- sim meydanına doğru hareket etmişlerdi. Bu, kafilenin önün- de bando müzikâ bulunuyordu. Taksim meydana giden cad- deler saat on bire doğru izdihamı andıran bir kalabalıkla olmus- tu. İntizamı temine uğraşan za- bıta tramvay münakalâtını dur- durmuş ve diğer vasıtaların da arka caddelerden germesini mec- buri kılmıştı. Merasime iştirak edenler saat on bird Taksim meydanında toplanmış bulunuyorlardı. Abi- denin etrafına yirmiden fazla ce len konulmuştu. Kalabalık a- rasında vüli muavini Ahmet Ki nok, İstanbul komutanı Tümge- reral İshak Avni Akdağ. Mer- kez Komutanı Tuğgöneral Feyzi! Ja Akıcılar, Tuğgeneral Ziya “ Yer- köy, emniyet direktörü, Deniz - yolları umum müdürü ve mua - vini ve diğer denizcilik erkânı bulunuyordu. * Merasim ve nutuklar Tam saat on birde Deniz Ko- mutanlığının emri ile be- razan “hazırol,, işareti . verdi ve istiklâl marşı. calınırken direğe de bayrak cekildi, Bu esnada li- mandaki bütün gemiler fasıla ile üç defa selâm düdüğü çaldı. Bunu müteskib kürsüye vük- sek deniz ticaret okulundan İb- im ln çıktı, Ve alkı la zaman ki büyük İnline Türk ke ii “kaydettikten” sonra Atatürk'ün denizcilere overdik- teri direktifi hatırlattı. im Kulon'dan sonra kür süye gelen Emrullah Latfi'nin, denizciler .nâmına irat ettiği hi- abe de çok slkişlanıyiştır. En son olarak kürsüye çikan Meki o Hikmet, Relsleümhura, Büyük Millet Meclisi Reisi Başvekile, Parti genel sekreteri- ne ve Münakalât Vekiline çe- kilecek tazim telgraflarını oku- du ve bu telgrafar umumun alkış ve tasvibini kazandı Barbaros Türbesinin önündü Mütakiben Beşiktaşta büyük Türk Amirali Barbaros'un türbe sine gidildi. Türbenin önündeki meydanlık mahşeri bir kalaba - lıkla dolmuştu. Saat 12,30 da merasime bas- landı ve Beşiktaş Parti idare he- yeti başkanı Çubukçu oğlu sik sık alkışlanan uzun bir hitabede bulunarak * büyük emiralin ha- yatını ve hiç bir denizeiye na- sip olmıyan muhteşem muvaf- fakıyetlerini anlattı. Hatip söz- İlerine şöyle nihayet verdi: Bi yalışır yatışmaz, çamlara gezmiye gaktik. Çamlarm arasında, yemyeşil bir köşede, herüz oturmüş, oturma» muştık ki, genç Rum tekrar gözüktü. Bizi: başiyle selâmladıktan sanra, ot- rafna bakındı ve bir kaç adım öte- de bir kaya dibine yerleşip çalışmaya koyuldu, — Galiba sırtını kasten kayalıklara 4 Neler çizdiğini görmiyelim, Ss “ diyet. . Dedim. Genç Lehii: — Onu sürüp de me olacak, sanki; a harikülğde manzara, bize yeter de artar bile pilli, yişbiraz sonra ilâve Rİ naam Hişam ani — Galiba bizi çizi — Ek, knk Ya iri çiztini,, e, vücude getirdiği fe). Kase emele HiKİyeni TAN «ühtü Çubukçuoğlu Barbaros türbesinin önünde nutkunu söylüyor Köşede madalyon içinde Emrullah Lütfi denizciler adına Taksim- de heyecanlı hitabesini irat ediyor “.— Dört asır evvel Akdenizi has bahçesinin havuzuna çevi- ren kocu Barbaros, bugün hâlâ düşman rüyalarının korkusu - dur. Ni İngilizlerin meşhur Nelson, Toxo'su, Barbarosun karşısında pek küçük kalmışlar- dir. Çünkü Nelson da Togo da muazzam birer devlet tarafından ellerine verilmis olan muhtesem donanmalara maliktirler. Halbu- ki Barbaros donanmasını bizzat yapan ve bu donatma ile yalnız zaferler değil, fakat kıtalar da elde eden bir deniz şehinşahı - dır. Hitabeden sonra herkes Bar- barosun aziz hatırasına hürme * ten bir dakika süküt etti. Bu su- e merasim saat 13 te sona erdi. Deylet, limanları işletme u- mum *müdürlüğü tarafindan bü idareye bağlı memur ve müstah- demler için tesis edilen denizci» ler hastahanesi dün saat 14 te açılmıştır. Münakalât Vekili Cevdet Ke- rim, Vali ve ve reisi dok- tor Lütfi Kırdar Denizyolları ve diğer alâkalı ve davetli zevst saat 1330 da yeni yolcu Salo- nunda boplanmıslardır. Buradan Tophane yolcu salonu yanındaki yeni hastahaneye gidilmiştir. Cevdet Kerim İncedayı bu gü- zel eseri başarıp meydana getiren lere teşekkür ettikten sonra “ha- yırlı olsun., tmennisiyle kapıda- ki kordelâyı kesmistir. Hep birlikte gezilen denizei- ler hastahanesi çok beğenilmiş ve bilhassa misafi: arasında bulunan tanınmış bir çok doktor larımızın takdirini kazanmıştır, Denizeiler hastahanesi, evvel- ce de yazdığımız gibi 25 yataklı- dır. Geceki merasim Gece, bütün deniz vesalti €- İektiriklerle donatılmış ve de - nizde muazzam bir fener alayı tertip edildi. Köprü, Kediköy e... RT L Janzıra hakiksten hasikulâde idil Büyükada, dünyanın cen- netidir. Orada, yalnız bir ay oturabi seydim, ömrümün sonuna kadar onun hatrrasiyle avunabilirdim. Hsva bir pırlanta kadar lekesizdi! Sağda, uzaklarda, Anadolu kıyılarının loş tepeleri, solda Rumelinin mor lükleri, beri yanda, selvi ormanlariy- le, hazin bir rüya gibi Heybeli yükse- liyordu! Marmara, yeryer, Küçük, ay- nak dalgacıklaria köpüklenmiştir; u- zaklarda daniz süt gibi bembeyaz. İ- ki ada arası tarunci bir kızıllıkla ya- Dip tuluşuyor.., Önümüzde yamaç, hevayı çeşit çeşit ağ dolduran Genç Lehli kızı, başı yur AV dizlerinde, boylu — boyunca yemyeşil çimenliklöre uzanmış, solgun dudak- ları yer yer pembeleşmişti. Açik mavi gözlerinden, birdenbire yaşlar boşandığını gördüm: — Burada, Diye fısıldadı. Kafa, vücut, kol, gövde, herşey. Bir anda Binleniveriyor. Adeta iyileştiğimi sa- ve Üsküdardan kalkan hususi vapurlar davetlileri alarak kız kulesi açıklarına gitti, orada fe- ner alayına işlirak eden diğer bü- yük küçük merâkip İle birleşti. Bu suretle tesekkül eden deni alayı Çengelköyüne kadar gi derek oradan döndü. Rumeli sa- hilini takiben Köprüye geldi ve gece yarısına doğru merasi- me nihayet verildi, Münakalât Vekili Evvelki gün şehrimize gelen Münakalât Vekili Cevdet Kerim İncedayı dün öğleye kadar evin- de istirahat etmis, öğleden s0n- Ta denizciler hastakanesinin Açı” lış töreninde bulunmuştur: yirmi ii Vekili bu meyün - bir müddeğ meşgul olduktan son» molörle Modava giderek de- niz Yarışların tekip Senir. MAARİFTE : İkmal Kursları 16 Temmuzda Açılıyor Avrupa Treni . Güzergâhınc Teneke Evler Bunların Süratle İstimlâki İçin Vali Emir Verdi Vali ve belediye reisi Avrupa treni güzergâhındaki teneke ev- lerin istimlâk edilmesi için alâ - kadarlara direktif vermiştir. Şeh re giriş manzarasını bozan bu ev lerin istimlâki için bütçede tah - sisat ayrılmıştır. Yapılan hesap - lara göre, bu istimlâk muamele - leri 20 bin lirayı aşmamaktadır. istimlâkinden sonra oralarda ye şil sahalar vücude getir ilecektir. Ayaspaşa, Eyüp ve Boğaziçinin imarı Cihangir, Ayaspaşa, Eyüp ve Boğaz'çinin tafsilât plânlarını Na fıa Vekâletine tasdik etirmek ü- zere geçenlerde Ankaraya giden belediye imar müdürü dün şehri mize dönmüştür. Verilen malü - mata göre, Nafa Veklteti bu plânlar üzerinde uzun izahat al mış, bilhassa Ayaspaşanın imarı hakkında şehir meclisinin noktaj mnazarını tetkik etmiştir. Vekâlet bazı teknik tetkikatı ikmal eder etmez imar plânlarını tasdik ede- rek gönderecektir. ADLİYEDE Bu mıntakalardaki teneke evlerin! İ yatları mürakabe bürosu, 2.7-941 aya Karıştırılan Ot Tahkikatı Çuval ve Teneke İhtikârı da Tetkik Ediliyor Yalova ve civarında çaya ben- zer bir nebatın çeya karayel ik. retle karışık çay satanlar hak - kında tahkikat yapmaktadır. Fe kat alâkadarlar, bu nebatın çay olduğunu iddia etmektedirler Halbuki bâhsedilen nebat, halk rasında ayı üzümü diye söyle - en bir nebattır. Renk ve evsa' itibariyle çaydan farksızdır. Fi - İ bat hakkında ziraat müdürlüğün den mâlümat istemiştir Çay geldi Çay ve kahve birliği tarafındar çay ithaline teşebbüs edilmiştir Evvelce sipariş edilerek Bağdat ta kalan 10 bin sandık çayın ge tirilmesi kabil olacaktır. Bu çay lardan 100 sandık, ilk defa olarak memleketimize gelmiştir. Ayrcı Mısırdan Mersine de 100 sandık çay daha gelmiştir. Çuval ihtikâr. Fiyatları mürakabe bürosu çu val ihtikârı hakkında da tetkik ler yapmaktadır. Bazı çuyalcıla Tın çuvalı olduğu halde müşteri ye çuval vermedikleri anlaşılmış Evinden Koğduğu İçin Karısını Yaralıyan Adam Feriköyünde oturan Fatma, kumar oynadığı, evine bakmadı. ğı için kocası Recebi evden kov» muştur. Fakat Recep, karısını ra- hat bırakmadığı için; Fatma, Kadıköy vapurlarından birine, artik hayatta olmadığını bildiren bir mektup bırakmış ve İzini kaybetmiye çalışmıştır. Recep bu mektubun yalan ol duğunu anlayınca karısını ara- miş ve bulmuştur. Karısını kandırıp eve getirdik. ten sonra da, “Sen beni aldattın ve Yaşarla yaşadın” diye Fatma- yı hem dövmüş hem de tabanca, İle yaralamıştır. Recebin duruşması dün İkinci Ağır ceza mahkemesinde yapıl- mıştır. Recep verdiği ifade de ezcümle şöyle demiştir: Ben karımla eve gelirken önğmüze Yaşar çıktı ve ba- Maarif Vekâleti ecnebi ve e - kalliyet mektepleri ile hususi 'Türk mekteplerinde 16 temmuz dan itibaren ikmal kursları açıl- masına karar vermiştir. Bezezyan Mektebi — Öğret - men kadrosunun maaşlarını ödi- yemiyecek ve kışın sınıfları ısıta uyacak bir durumda olan erme- ni Bezezyan lisesinin orta kısmı nın lâğvedilmesi kararlaştırılmış- tır. Pansiyonlu Ik Okullar — Pen siyonlu ilk okullarda talebe kayıt ve kabulüne dünden itibaren baş lanmıştır, Bu okullara almacak talebenin parası vilâyet bütçesi. den ödenecektir . Yeni Talebe Kampları — Ma - arif Vekfileti orta tedrisat müei- seseleri talebesi için Haydarpa - şada erkeklere, Çamlıcada kızla- ra mahsus iki talebe kampı aç * mıştır. ...., A N Jan Nerudia'dan — Çeviren: Ha - Ça neyorum. Ne mesut memleket bul... Babasının “sesi titriyordur — Tek bir dümenen olmadığın allah şahidimdir! Fakat, eğer bin bi düşmanım olsaydı, hepsini birden bu toprek'a affederdim Tekrar susmuştuk! o Hepimiz ayrı ayrı, derin bir zevk sarhoşluğu için- deydik. Ve hep ayni şeyleri duydu- Şumuz için, birimizin varlığı, öbürü- nü hiç rahatsız etmiyordu, Hudutsuz saadetimizi, bütün dünya İle paylaş- maya hazırdık! Hattâ genç Rumun, ayağı Yukarı bir saat sonra, hafif bir baş selâmiy- le oradan ayrılığının, hemen hemen farkına bile varmarııştık, na bıçak çekti bende kendi- mi müdafaa için onu vurmak ü- zere tabancayı çektim, Fakat ka- rım yaralandı.,, Dava baska güne bırakılmıştır. Polise Hakaret Eden Kadın— Yeşilköye gitmekte olan Miner- ya isminde bir kadının kendisine ikinci ve köpeğine üçüncü mev- ki bilet aldığı ve bu yüzden is tasyon memurlarının müdahale- siyle polis tarafından trenden in. dirildiğine, fakat bu esnada poli- se hakaret ettiğini yazmıştık. Adliyeye verilen Mineryanın duruşması dün İkinci Asliye ceza mahkemesinde bitmistir. Miner- a İ ay hapse ve 30 lira para ödemeye mahküm edilmiştir. ymm Yalancı Dilenci Dün belediyeye dilenmiye len Cideli Hanifenin üzeri avaş- tırılmış ve yalancı dilencinin 24 lirasının bulunduğu görülmüştür. Dilenci polise teslim edilmiştir. Kös üstü otelin balkonunda 0- turmuş. konuşuyorduk, Bir- denbire ayağı kattan bir küfür, bir kavga ses yükseldi. Bizim Rum, otel- ci ile alaşıyordu. Genç Lahli, biraz sonra bomurdama homurdana yukarı” ra öteleiyer Diye sordu. — geyler, Slm. on aus da, kendini &e, . Biz onu sadete, “Sırtlan” diye biliriz. — Ressam mı? — Ressammışi Güzel meslek değ- rusu. Yalnız cenaze resimleri çizer, İstanbulda, burada veya yakın diğer herhangi bir yerde birisi öldü mü, resmi daha o gün hazırdır, Onları da- İma evvelden çizer ve hiç bir zaman İhtiyar Lehli kadın uzun bir kor- ku çığlığı salıverdi. Genç kız, kireç gibi bembeyaz kollarma serilmişti. Delikanlı bir hamlede merdivenler- | den aşağı fırladı, kâşla göç arasında, bir eliyle Rum, diğer eliyle de Te- sim defterini yakaladığım gördüm. Peşinden koştuk, iki erkek allalta, Gştüste kumda yuvarlanıyordu, Def- terin yaprakları dört bir yana &ağd- mıştı, Yapraklırdan birinde, genç Lehli kızın karakalem bir resmi seçi yordu. Gözleri kapalıydı ve altmdi bir tır. Bu suretle hareket eden çu val tacirleri hakkında tabkika yapılmaktadır. Tel çivi ihtikân Fiyatları mürakabe büfosu m mürjarı, dün tel çivi ihtikârı ya pan bir muhtekiri; y: lardır. Zincirleme ticaret usul sayesinde meydana gelen bu t ihtikârı yüzünden 10 kuruşlu tellerin fiyatı 30 kuruşa kada çıkarılmıştır. Fiyatları mürjkab bürosu, tel ihtikârında alkada olan bu şebeke hakkında tahki kat yapmaktadır. Yarın toplans cak olan fiyatları mürakabe ke misyonu tel ihtikârı hakkında bi. karar verecektir . POLİSTE”, Bir Çocuk Kamyor Altında Can Verd Beşiktaşta Selâmlık caddesin de 12 numarada oturan şoför Be kir oğlu Salâhattin dün 3433 nu maralı kömür dolu kamyonu ik Beşiktaştan Dolmabahceye doğrı giderken Barbaros o ihtifali içir toplanan halkin arasından çıka 77 yaşında İbrahim kızı Hamiye te çarpmıştır. Çocuk derhal ölmüştür. Şofü yakslanmış ve tahkikata başlan mıştır, Sarhoşluk Neticesi Kavga — Husköyde Hacıgelin sokağında numaralı evde oturan Ömer oğlu Ahmetle ayni yerde oturan Mus tafa sarhoş oldukları için kavgı etmiştir. Dövüs esnasında Ahmet Mustafayı bıçakla bacağından ya ralamıştır. Keserle Arkadaşımı Yaraladı— Arap camiinde oturan Ali Çelik le ayni yerde oturun Hasan kavgi etmişlerdir. Kavga csnasında Ali Çelik 6 Yine geçirdiği keser ile Hasanı va ralamıştır. Yaralı hastahaneye kaldırılmış ve Ali keseri ile ya kalanmıştır. İki Komşu (Arasında Kasımpasada oturan Muzafle Ie komşusu Necati arasında ge cimsizlik yüzünden cıkan bir gey #ada Necati Muzafferi bıçakla o müzundan ağır surette vardla - miştir. Yaralı Beyoğlu hastaha nesine kaldırılmış, suçlu tutul « muştur. Tramvay Altında Kaldı — F tihte Ortamescit sokağında Bu adam kimdir? Adı e evde olüran 70 yaşın: ön Ahmet Fatih parkı önünder meçerken oEdirnekapı - Sirkec tramvayırın altinda kalmıştır Mubtelif yerlerinden ağır yara lanan ihtiyar baygın bir haldı Cerrahpaşa hastahanesine kaldı rimıştar. Otomobillerin Yıllık Muayenesi Belediye makine şubesi müdül lüğü hususi arabaların yılkk mu syenesini İkmal etmiştir .Yakın - da taksi arabalarının muayenes da bitecektir. Fakat bazı taks sahipleri lâstik o bulamadıkların ileri sürerek muayene yerine gel memektedir. Belediye 6 ncı şube mildürlüğüyle temas edecek ve bu gibi araba sahiplerinin iddia doğru olup olmadığını öğ renecektir. Eğer hakikaten bu taksi arabaları muayene yerine gelemiyecek vaziyette iseler ma- kine şubesi memurları o srabala- defne dahı vardı, rı yerlerinde müayene sdöcektir,