14 Ekim 1934 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

14 Ekim 1934 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

SAYFA: 2 Belediye aza seçimi Vilâyetin Hertarafında İnmtihap Neticelendi. (Üst tarafı birinci ct Süleymun, Çiftçi oğlu Ah- met, Ali efendi oğlu hafız Ahmet, Hüseyin hoca oğlu İbrahim, Niğdeli oğlu Nafiz, Helvacı Nafiz oğlu Hüseyin, Rüştiye hocası öÖğlü Ahmet, Tavşanlılı — oğlu Faik, Meleş oğlu Mehmet Ali, Dokudak oğlu Yakup, Kas- nak oğlu Halil İbrahim, Ta. bak Haljit, Hacı Sadullah oğlu Fehmi, Hacı Ömer oğ. lu Ömer, Köse oğlu Aptull. ah, Bekir oğlu —Muhurrem Tınğır oğlu Mustafa, helvacı Hacı İbrahim oğlu Halijl, Ra- mozan Raşit boy ve efendi- ler, Zeynep Salih hanım.. Erdekte Erdek, 12 ( Muhabirimiz- den ) — Belediye intihabının neticesini bildiriyorum: Hamdi bey, Fehmi bey, Salâhettin bey, İsmil bey, Fefmi bey, İmam zade Hü. seyin bey, Pılâv zade Hasan bey, Hamdi Çavuş, Uncu Ahmet bey, Hamza Usta, Bakkal İbrahim efendi, Ka- dir. bey, Mehmet Çavuş, Abit bey, Bakkal Ali efendi, Bakkal Sabri efendi.. Bandırmada Bandırma,13 (Muhabirimiz- den) — İntihap neticesi bu- gün belli olmuştur. Yeni be- lediye heyetine iki de kanın aza seçilmiştir. Yeni belediye azalarının isimlerini bildiriyorum: Kâşif bey, Doktor Musta- fa bey, Tüccar Süleymen bey,Komüsyoncu İsmajil.bey, Şekerci Mehmet bey, Dok- tor İsmail bey, Manifaturacı Hakkı bey, Emine hanım, Uncu Süleyman bey, Keres- teci Riza efendi, İstimyeli İsmail bey, Bedia hanım, Nalbur Mustafa bey, Acenta Suat bey, tüccar Abbas bey, tüccar Emrullah bey, Kayı- kçı Sabri efendi, Kayıkç: Meh- met efendi, tüccar Mehmet efondi, Manifaturacı — İzzet, bakkal Bahaettin efendi. Kepsütte Kepsüt, 13 (Muhabirimiz den) — Belediye ;intihabının bittiğini bildirmiştim Bugün intihabın neticesini yolluyo rum: AliRiza bey, Nalbant Şük rü efendi, Tahir oğlu Hakkı efendi, Saraç oğlu — Hakkı efondi, Ayan zade Nizamet tin efendi, Bakkal Ali efendi, Karakayalı Sabri efendi, Ça- kır oğlu Ali efendi, Keçeci oğlu Cemalettin efendi, Molla Emin oğlu Süleyman efendi, Eskici İbrahim efondi. Bu xevattan Alj Riza bey- in yeniden belediye reisliği- ne getirilmesi kuvvetli bir ihtimaldir, Havranda Havran, 12 (Muhabirimiz - den) — İntihabın bir günde yapılmasına karar - verilmiş, 10-10-934 Çarşamba günü sabahleyin saut altıda — inti. haba - başlanmışlır. Mahalli intihap olarak be. lediye bahçesi hazırlanmış, halk erkenden sandık başı- sayfada) | na derin bir şetaretle gele- rek ilk reyatmak arzusu ile kadın ve erkek müntehipler ' arasında tatlı coreyan ve he- yecan olmuştur. Her yer donanmış, her ta- rafta davul sesleri yükselmiş, hoer bucak gülüyordu. Neşe- ler jiçinde gelen vatandaşlar sandık başında serbestçe rey- lerini istimal ediyor, masa başında yardımcı kâtipler durmıyarak mütemadiyen on dört sandık etrafındaki söy. leneni yazıyorlardı, Saat altıda başlıyan inti- hap, dört saat sonra yüzde yetmiş nispetinde — muvafla- | kıyete erişmiştir. Halkın rü- hunda o kadar iştiyak mev- | cut idi ki, minimini kız | eavlâtlarının elinden tutarak rey atmağa gelen adamlar | deyneğine yaslanarak kaşa. rak gelmek isteyen malüller | bile intihap baçehsinde gö rünüyordu. Kemali faaliyetle tetkik vazilesini gören encümen heyeti bahçenin — ortasında hususi yapılmış yüksek mev- kilerden bütün vaziyeti gö- zlüyor, yorulmak bilmez bir rabıta ile çalışıyordu. Böyle büyük bir istek — ile sessiz geçen intihap gününe tari- | hin sayfalarında zannetme- mki tesadüf edilsin, bu ka- dar sevgi ile intihap meyd- anına koşulsun, kalpten do- ğan bir zevk ile rey istimal edilsin. İşte Havran intihap tarihinde kıymetli sayfaları arasına göçirmiştir Halk koşuüyor, sandıklar doluyor, denizin sahile hüc- umu ile yükselen beyaz kö. püklü dalgalar gibi rey pu- slaları mevceleniyordu. Saat on iki. Sandıklar do. ldu, altı saatte 3100 münte- hibi olan Havron yüzde se- ksen muvaffakiıyet elde etmiş bulunuyordu.Bu esnada meb- usumuz Muzaffer beyle, ka- kazamızın kıymetli kayma- kamı Mitat Kemal bey bir otomobille intihap mahellini teşrif ederek, vaziyeti ya kından teftiş — buyurdular. Halkın şetaretli tehacümünü yakından gördükten sonra memnüniyetle kaza merke- zine avdet etmişlerdir. Sevgili kaymakamımız jin- tihap işlerini dajmo yakından takip etmişler Havranın bu yolda mesaisini takdir et- mişlerdir. — Verilen karar mucibince saat yirmi - iki beklenmiş, son saate kadar sandıkların başı müntehipsiz kalmamıştır. Vaktaki — saat yirmi iki oldu, sandıklar vazifedaranın sıcak elleri arasında moeclis salonuna götürüldü, masalar dizildi, kâtipler — hazırlandı. Bütün öncümen azalarının huzurunda — reyler tasnifo başlandı. Salonu derin bir sükünet kaplamış, yalnız ve ,yalnız rey pusları okuyan kâtip- lerin sesleri işidiliyordu. Sa- atlar geçiyor, yorulmak bi- lmiyen bir azim ile çalışan encümen ve kâtipleri mesai torleri içorisinde daima çalı- şıyordu, İ “Ankarada belediye -seçimi | kullanmışlardır. | tebrik talgrafları için zarif, |— e — — TURKDİLİ Şampiyon Takımımız Ba- ndırmaya ma- glüp oldu. Istanbul, 13 (Muhabirim zden) - Türkiye birincilikleri müsabakalarına dün başlandı Balıkesir Bandırma ile Bur. sa Adapazarı, Çanakkale Beş. iktaş karşılaştılar. Bandırma Bursa vö Beşiktaş galip ge- geldiler. Istanbul mıvtakası lik ma. çında Galataseray — İstanbul sporu 1-Ü yenmiştir. —D0 — Maaril Vekilimiz İzmir, 12 (ALA.) Maa- rif Vekili Abidin bey bugün | Aydına gitmiştir. | Ankara, 12 (A.A.) — Şeh rimizde belediye seçimi de. vam etmektedir. Bir. günde birçok yurtdaşlar - reylerini Başvekil İsmet Paşa Hazretleri ile refikaları — hanımefendiler, Millt Müdafaa, Hariciye ve Nafin Vekilleri belediyeyo giderek reylerini — vermiş- lerdir. Fındık İhraçaatı | Trabzon, 12 (A.A.) — Ağ. | ustostan eylül sonuna kadar Ecnebi memlekotlere 14000 çuval iç fındık ihraç edilmi- ştir. Bu miktar mıntaka isti. hsalinin üçte biridir. Himayeietlal - cemiyetinin tebrik telgrafnameleri, Himayeletfal Cemiyeti; süslü telgrof küğrları ihdas etmiştir. Bu kâğıtlar her tel- graf merkezinde — bulunur. Tebrik telgraflarınızın bu sü slü kağıtla muhatabınıza ver. ilmesini isterseniz arzunuzu telgraf memuruna söyleyiniz. Telgraf üzerinden başka ver- eceğiniz 15 kuruş maksadı- nızı temin eder. Tebrik telgrafınızı süslü kâğıtla alan muhatabınız faz- la memnun olacağına ve zar. afetinize hükmedeceğine şü- phe yoktur. Sabah olmuş güneş yük selmiş, henüz tasnif mesaisi bitmemişti. Saat dokuzda muhterem fırkamızın kıiymetli namzet- leri ittifakla ve halkın haki- ki arzusundan doğan bir iştiyakla kazandıkları anla- şılmıştır. Belediye meclisini teşkil eden zovatı rey — sıra- sına göre bildiriyorum; Tahif bey, Emin zadeler kâtibi Hasan bey, Ruhi bey, Kaptan zade fabrikatör Me- hmet bey, Keşşaf zade Lütfü bey, Hacı Osman zade fabr- ikatör Mehmet bey, Eskici zade Osman boy, Nazif za- Mehmet bey. Zekeriya efendi oğlu İbrahim bey, — Numan bey, Kamez zade — Hüseyin bey, — manifalura — tüccarı Mehmet bey, Ahmet efendi oğlu çakır Mehmet bey, na Ibant zade Ahmet Riza bey, tüccardan Selânikli Hüseyin efendi oğlu Mehmet bey.. —Z A AA a— ——— —.. —<rapamae ea Ş 14 BİRİNCİTE / ! ŞEHİRVEMÜLHAKATTA Deli Apti - bir- baytarımızı az | kalsın öldürüyordu. Aağın deli sonradan yakalandı. Deli Abdi İki gün evel — Postahane sokağında bir dükkânda bir hâdise olmuş, Vilâyet — Sari Hayvan Hastalıkları Mücade- le rejsi baytar İsmail Hakkı beyin bir deli tarafından fe- ci bir surette öldürülmesi- ne remak kalmıştır. Hâdise şöyle olmuştur: İsmajl Hakkı boy bozulan çini sobasını tamir için po- stahane sokağında Hasan us- taya vermiş, ertesi gün tüm- | ir edilip edilmediğini öğren- l mek üzere dükkâ- | na uğramıştır. Bu sırada | deli Apti de dükkâna gelmiş- tir. Deli Apti kendisi hak- kında «Dolidir!'» — raporu verdiğinden dolayı hükümet doktoru Faik beye kızmak- ta ve jintikam almak iste- mektedir. Dükkân sahibi ile görüşmekte — olan — İsmail Hakkı — beyi arkadan Faik beye — benzetmiş ve eline geçirdiği koca bir. varyozla üzerine — saldırmıştır. Deli Apti varyozu kaldırıp ta tam İsmail Hakkı beöye vura- rücüğı — sırada Arzuhalcı Ayvatlarlı Hasan efendi ye- tişerek delinin elinden var- yozu almış ve bu surotle belki ölümle neticelenecek bir hâdisenin önüne geçil- miştir. Deli Apti hâdiseyi mütoa- kıp zabıta tarafından yaka- lanmıştır. Kıymetli mücadele rejisi- mize büyük — geçmiş olsun deriz. Hüseyin Sabri hey Milâs hâkimi Hüseyin Sub- ri boy mezünen şehrimize gelmiştir. Hüseyin Sabri bey bundan evelde Susığırlıkta hâkimlik yapmış kıymetli bir hukuükçumuüzdür. — Meuniyet müddetini şehrimizde geçi- | recektir. Süreyya Üpereti Süreyya opereti dün akşam, mahfel sinamasında son tem- | silini vermiştir. — Öperetin temsilleri bu defa çok rağ- bet görmüştür. | maarif memurluğuna, Maarif Kadrosu Kadro dün tasdükten ge Muallimlerden kimlerin yrleri değiştirildi. llll Vilâyet ilk tadrisat kad- rosu dün gelmiştir. Bu ka- roya nazaran — başmuollim ve mualijmler arasında bir çok değişiklikler — yapılmış bulunmaktadır. Kadroyu aşağıya koyuyo. Tuz: Yer değişikliği Havran ikinci mektep mu- allimi Enver — bey Ayvalık Gazi mektebine, Huvran iki- nej mektepten Macide hanım Edremit Gazi — mektebine, Balıkesır Kayabey mektebi- nden Emine hanım Bandır- ma dördüncü mektebine, Gö- nen Sarıköy moktebinden Firuzide hanım Gönen Tuza. kçı köyü mektebine, Balıke- sir Damlupinar mektebi baş- muallimi Kemal bey Havran ikinci moktebi başmuallim- liğine, Havran ikinci mektep başmuallimi — Ah- met Nuri bey Dumlupınar mektebi — başmuallimliğine, Balıkesir Kayabey başmual- limi Mükerrem hanım Balık- esir Altieylül başmuollimliğ. ine, Balıkesir Altieylül baş- muellimi Niyazi bey Balıke- sir Gazi mektebi başımualli- mliğine, Balıkesir Gazi mek- tebi başmuallimi Kemal bey İvrindi mektebi başmuallim. liğine, İvrindi mektebi başm - uallimi Süleyman bey Band ırma Kızıksa köyü başmunl- limliğine, Balıkesir Gazi me- ktebinden Recep bey Ayval- ik İstiklâl mektebine, Ayva- lık İstiklâl mektebinden Te- vhka hanım Balıkesir — Gü- zi mektebine, Balıkesir Kay- apa köyü muallimi A,Sabri bey | Balıkesir Aslantepeciği kö. yüne, Bandırma Çetmi köyü mektebinden H. Hulüsi bey Gönen Körpeağaç mektebine, Gönen Körpeağaç mektebin- den Niyazi bey Bandırma Çavuş köyü mektebine, Ban. dırma Çavüş köyünden M, Hamdi bey Bundırma Çetmi | köyü mektebine, Bürhaniye ikinci mektebinden Fahrı bey Ayvalık İstiklâl mekte- bine, Ayvalık İstiklâl mek- tebinden Sabire Ş. hanım Ayvalık Cümhuriyet mekte- bine, Sındırğı — birinci mek- tebinden Rüştü bey Edremit Altınoluk mektebine, Altınolak mektebinden H Ziya bey Edremit — İsmet Paşa mektebi - başmuallim- liğine, Yeniköy mektebinden Şükriye — hanım Altınoluk mektebine, Giresun mekte binden Sadiye banım Yeni köy mektebine, Gönen Surıköy mektebinden M. Ali bey Ko- nakpınarı mektebine,Edremit Cazi mektebi Cemil bey Balıkosir Kayabey başmuallimliğine, — Edremit İsmetpaşa mektebi başmu allımi Abidin bey Edremit Gazimektebi başmmallim ve Bür- haniye Karaağaç köyü mek- tabinden Münevver —hanım Pelitköy mektebine, Bürhani- ye Gömeç mektebinden Fa- “ başmuallimi | Ve hariç vilâyetlerden verilenlera nereye YE | kir bey Ğürhımy.l(ırııgıç | mektebine, Bürhi raağaç mektebin hanım Gömeç Bındırğı Gölcük muallimi İlyas F Ibca mektebi ğ gine, — Balya Fi Ğ mektebi muallimi * bey — Bakacık Sındırğı Yüregir k allimi Abdülaziz V rğı Umurlar köyüf rğı Umurlar köyü Süleyman bey Ergöt ne, Işıklar köyü Rasim bey Sındirğ | diye köyüne, Rdremi köyü muallimi N Bürhaniye Söğüt üü ullimi İbrahim bey | er köyüne, Edremil * köyü muallimi GÜİ8 ım Edremit Zeytin'l ne, Ayvalık Cümhi ktobinden İbrahim suna, Erdek Mar! tebinden Kerim köyüne, Sınbı[w muailimi Kemal be) ye köyüne, Eılrcllf çavuş köyü mü Şevket bey Bdrel köyüne, Balıkesir Ğ tebinden Naciye hatf sir İstiklâl mektebin' İstiklal - mektebini liye hanım Sındırğ! mektebine, — Balıke” mektebinden Nadir? Balıkesir Dumlup”' bine, Balıkesir. P mektebinden H. Balıkesir — Gazi Balıkesir Alteylül © den Hayriye hanım " Alişuuri mellebılwı moktebinden Cavi Balıkesir Altıeylül Erdek mektebinden * Balıkesir - Gazi Balıkesir Aktarma allimi Talât bey birinci Gönen- .. D L mektep — başmaslli”, im bey Gönen Sari : tebi başmuallimliğ köy başmuallimi V Gönen üçüncü muallimliğine Ba ba köy mektebin! Nuri bey Balya ; köyü mektebine, " yabey mektebif' hanım Büthanıyğ ğ ktebine, Balıkesirf ktebinden Hüseyif * dırma birinci met? limliğine tayin Hariçten veğ'lg Hariç Vilâyel yetimize verilen den Bolvadin Koc& Kevser hanım! Big* | tobine, Trabzon mektebinden Ay$? | hanım Havran İ bine, Akçaabat Fahrettin bey Ha mektehine, Burse » muallimi Saadet ! valık Altınovü » Orhaniye Reuslar allimi Feyzullah mara — mektebint: