13 Nisan 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

13 Nisan 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

SAYFA: 2 İLİMİZDEN HABERLER Belediye Meclisinin Dünkü Toplantısı.. Dünkü Toplı;—ntıda Mezbaha Tarifesi üzerinde Görüşmeler- de Bulu Belediye Umumi Meeclisi | dün Rels Naci Kodanazın başkanlığında toplanarak ça- lışmalarına devam etmiştir Tarife encümeninin aero- metre ve termometrelerden beşer kuruş alınmasına dair encümen mazbatası okundu, | kabul edildi. Diğer bazı yerlere nazaran çok az olan şebir. mezbaha varidatını arttırmak gayesile Belediye Meclisince mezbaha tarife sinde yapılacak tadilât - işi görüşüldü Neticede tarife ücretlerine yüzde nisbetin- | de zam yapılması muvafık | görüldü. Bundan başka kesilip ha- rice sevkedilecek etlerden de alınacak mezbaha ücretin nuldu.. den yüzde 30 tenzilât yapı- | Iması kabul edildi Çocuk Esirgeme Kurumu Başkanlığının bin lira yar- hakkındaki encümenine, dim — yapılması yazısı bütçe Parti Genel Sekreterliğinin belediyelerin 937 bütçeleri be hayır kurumlarına, Hal kevlerine ayrılan yardım ta- heisatının ne miktar — tefrik edildiğine dair olan yazısı bütçe olundu. Başka görüşecek — birşey olmadığından toplantıya son encümenine havale | verildi. Meclis cuma günü vari- dat bütçesinin müzakeresine başlıyacaktır. Va_l_iıiıîz _Ğıh—îrğıâa Pazar günü Yeniköye gi- dip geldiler. Yeniköy, 12 (Hususi) — Valimiz — ve C. H. Partisi Başkanı B. Ethem Aykut pazar günü trenle buraya geldiler B. Ethem Aykut | köy odasına uğrıyarak bu- | rada köylülerle samimi has- | biballere bulundular. Köyün, köylünün muhtelif ihtiyaç ları üzerinde ilgilendiler. Köylüler — vali ile karşı karşıya konuşmaktan büyük bir memnuniyet duymuşlar- dır. Bu konuşmalardan son- ra B. Ethem Aykut otomo bille avdet etmişler ve köy- | lülerin samimi teşyileri ara- sında uğurlanmışlardır Na kadar köy var? Dahili Vekâleti, vilâyet, kaza ve nahiyelere kadar her idare mıtakası içinde bulunan köylerin sayızını ve buralarda bulunan ev mik- | tarlarile bunların iskân ka- biliyetlerini, han, otel, mek- tep, kışla ve hamam gibi hususi binaların istiap had lerini alâkalılardan sormuş tur. ” Köy Telefonları Dahiliye Vekâleti, salma yolu ile para toplanarak köy telefonları yapılmasını, telefonların yardım suretile elde edilecek para ile te- min edilmesini kararlaştı rımnıştır. Mevcut telefon şebekele rinin iyi muhafaza edilmesi- nin temini vilâyetlerden is- tenmiştir. Kişanlanma M Celâli kıziı Bayan Neza- fet Aslhıerle, Balyalı B. Ca: fer Aldemirin oğlu asteğ- men Necmi Aldemirin nı şanları iki tarafın dost'arı arasında yapılmıştır. Tebrik Halkevi ve Parti binası ya- pıliyor. Sındırgıda yapılacak olan Parti ve Halkevi binasının plânları Parti Genel Sekre terliğince de — onaylanarak tasdikten gelmiştir. Şu bir iki gün içinde in- şatına başlanacak olan bina Sındırgının en güzel bir ya pısı olacaktır. Binanın inşa atı Halkevlerinin açılış yıl. dönümüne kadar bitirilecek - | tir. Bir yaralama vakası oldu Aygören mahallesinde ot uran faytoncu Mustafa - ile İvrindili İbrahim — arasında | uygunsuz bir kadın yüzün- den çıkan kavgada Mustafa bıçağını çekerek — İbrahimi arkasından yaralamıştır. Suçlu biçağı ile birlikte yakalanarak hakkında ka Ağacı -Tıtüiıîlııısinu ehemmiyet verilecek. Dahiliye Vekâleti yapı in şaatında tahta olarak kuru meyveler için kutuluk, kâ- ğit ve suni ipek, kibrit çö pü, kibrit kutusu ve barut kömürü yapılmasında değeri olan ve ormansız yerlerde odun ihtiyacımı karşılamak huüsusunda çok Ffaydası bu- lunan kavak ağaçlarının bil bassa köylerde geniş mik.- yasta yetiştirilmesine karar vermiştir. Her birlen az on on beş liraya satılan kavak ağaçlarının köyler için mü- him birer gelir kaynağı ol ması itibarile bunların ye tiştirilmesi, çeltik hazırlan ması, terbiye ve çoğaltılma 1 yollarını Vekâlet bir iza- hname ile tesbit etmiş ve azami faaliyet gösterilmesi ricasile bu izahnameleri vi etlere göndermiştir Bisiklet Yıııslııırîı_pâfunnü haş- ı İandı İdman bölgesi tarafından tertip edilen ve yedi hafta devam edecek olan bisiklet yarışlarına pazar günü saat 10 da başlanmıştır. Spor ku lüplerinden birçok bisiklet- çinin İştirak ettiği bu koşu Bandırma yolu üzerinde on kilometrelik bir mesafeyi üç defa gidip gelmek — suretile 30 kilometrelik bir mexsa! dahilinde yapılmıştır. Koşu- | lara Bu yol üzerindeki Bo ğaz mevkiinden başlanmış. tir Vali B Ethem Aykut da oraya giderek koşularda ha- zır. bulunmuşlardır. Hakemler Güçten Şevki, Birlikten Ahmet, Yurttan Salâhattindi. Halkevi önünde neticele- nen koşularda Güçten Sab- ri 30 kilometrelik mesafeyi bir saat 3 dakikada alarak birinci, Bandırma ldmanyur dundan Necatıi ikinci, Birlikten Rafet üçüncü gelmişlerdir. Gelecek haftalarda da de vyam edecek olan yedi ya- rış sonunda en (azla puvan kazanan üç yarışçıdan birin ciye bir bisiklet, ikinciye bir kol santi, üçüncüye de bir cep saati verilecektir. mlipirie füreş 23 Nisanda Köprüören Çocuk Esirgeme Kurumu menfaatine güreş yapılacı tır. Kazanan pehlivan 20, 15 ve beşer lira ikra miye verilecektir. Dükk ârîdan Para Ve eşyalar çalınmış. Çağış — nahiyesine bağlı Nergis köyünden Maksut oğlu Bakkal Recep dün jan darmaya müracaatla kendi- sinin köyde bulunmadığı bir sırada dükkânı açılarak ba zi bakkaliye eşyası ile çek- mecesinde bulunan parala- rının çalındığını — iddia ve şikâyet etmesi üzerine tah- kikata başlanmıştır. Gürbüz Çocuk Müsabakası 25 4 937 pazar günü Hal- kevinde gürbüz, süt, mama, oyun çocukları arasında mü- sabaka yapılacak ve kaza nan yavrulara hediye veri lecektir. 5 Yaşına kadar gür- büz çocuğu olan ailelerin nüfus tezkeresile — birlikte çocuklarını Özere hergün saat 15 17 ye kadar Balıkesirpalas den | Idan Yurd-Güç Maçı.. Pazar Günü Yurdlular 2 - 3 Gücü Yenerek Halkevinin kulüpler ara- sında koyduğu kupa maçla- rına bu hafta General - Ali Hikmet stadında Yurt Güç arasında başlandı. Takımlar sahaya 15,30 da çıktılar. Hakem Birlikten Münir İlk akını Yurdlular yaptı.. Müdafan uzun — vu: rüşla topu - uzaklaştırmağa muvaffak oldu. Yurd forları bugün çok güzel anlaşıyor. Top hemen hemen Güç ya rı sahasında oymanıyor. Bir aralık Güçlülerin sağdan yaptığı akın Yurd müdafaa- sının çok açık bulunmasın- dan istifade edilerek ilk gol- lerini temin ettiler. Yurdlu- lar akında, müdafaa ağır ve çok açık oynuyor. Hikmet çok durgun oynuyor. Top Güç yarı sahasında fakat gol çıkmıyor. Top mütema- diyen — direklere çarparak geriye dönüyor. Güç müda- fansı, bucalamakta top Güç yurı sahasında, Yurd forla sık sık Güç kalesini sık.ştı rıyor. Top solda oynanıyor. Sadi bundan istifade ederek beraberlik — sayıstar — yaplı. Top ortada. Güçlülerin sıkı | akını müdafaa — tarafından uzaklaştırıldı Top ortalarda. | Yurd müdafaası çok açık | oynuyor, Yurt kalesi yakının- da firikik.. Güçlüler çekiyor. | Kaleci bloka edemiyor Gü- çlüler bu suretle ikinci gol lerini de kazanıyorlar. Yurdlular akında, Güçlüler çok şıkişiyor. Penaltıoldu ha kem topu vuruş yerine koy- du Nedense sonradan ceza çizgisi içinde hava yaptı ilk devre de böylece 1 — 2 Yur- dun aleyhine bitti İkinci başladı. Birinci devrede yüz- den oynıyan Yurt müdafa ası canlandı. Top Güç yarı sahasında oynanıyor Top sağda Hüseyinin güzel ortası" ni Mustafa sıkı bir şutla go- le çeviriyor. Vaziyet 2 2 Top ortada Güçlüler akında haf hattı akını kesti. Top Yurt korlarının ayağında dola or bir. türlü Güç kale ine girmiyor. Yurtlular v0- Muzaffer — vastasile akına — geçti.. Top — Güç kalesi önünde Güçlüler çok sıkışıyor, topu boyuna sa ğa sola savuruyorlar — Yurt sol hafının uzattığı topu | Muzaffer hafı atlatarak Sa kaydettirmek | bitişiğinde Çocuk Esirgeme | Kurumu Başkanlığına müra- eaatları rica olunur Balıkesir Çocuk Esirgeme Kurumu Başkanlığı Seferberlik müdürlüğüne fayin Şehrimizde teşkil edilen seferberlik müdürlüğüne 126 lira ücretle binbaşı müteka- itlerinden B. Hüseyin Lâtfi tayin edilmiştir. 'l | | diye geçirdi. Sadi de mü dafsayi atlatarak Yurdun galibiyet — sayısını — yaptı Top Güçlüler de Yurt mü dafaası açıldı. Gücün bütün akınlarını kesiyor hiç teh ikeli — vaziyete — girmiyor. Yurt haf hattı güzel çah gyor. Bidayette ağır oynu yan Hikmet forlarının kazandığı galibi yeti elden kaçırmamağa uğra- şiyor. Oyuün da bü süretle Yurtluların 2 3 galibiyeti ile sona erdi Hasıl oynadılar? Oyun çok heyecanlı geçti. devreye Güçlüler | açılmış, Yurt | Galip Geldiler: | Yurt forları çok güzel oyun çıkardılar Ahmet ve Hilminin çalış ması görden — kaçımıyordu. Yurt müdafaası — bidayette çok durgun ve açık oynadı. İkinci devrede bu durgunluk kalmamıştı. Güç haf hattı Yurdun akınlarını keâmiyor. ve iyi yer — tutamıyordu Yurt hafları gözel oyaadı. Güç müdafaasında Osman çok çalıştı. Hakemin idaresi de iyi idi İnhisarlar İdarasi yeni - satış mağa- zaları teşkil ediyor. İnhisarlar idaresi yeni sa- tış teşkilâtını 1 Hazirandan itibaren tatbik etmiye baş lıyacaktır. En ufak köy ve | nahiyelerde bile satış teşki- lâtları vücude getirilecektir. Vilâyet merkezlerinde bü- yük bir satış Mmağazası ve deposu bulunacaktır. malzemesi ehemmiyet Barat ve av Dainhisarına da verecek ve bu inhisara ait barut saçma av kavanları patlayıcı maddeleri Türki yenin her tarafına göndere cektir Ayrıca barut ve patlayıcı maddelere mahsus yeni ve modern depolar — yaptırıla caktır. Şimdiden Samsun ve diğer Karadeniz mıntakala rında bu şekilde depolar yapılmıştır. Bu depolar şe- hirlerden uzak olacaktır. İnhisarlar idaresi küçük Yozgattaki | ve barut fabrikasının faali- yetini arttırmıya karar ver- miştir. Fabrikada — daha iyi cins fazla miktarda mamu İ&t yapılacaktır Evvelce hariçten getirilen tabanca fişekleri de bundan sonra bu fabrikada imal edi. lecektir. İnhsarlar — idaresi ayrıca bir de kapsül atölyesi | kıırmıyr düşünm: lı_lıdlrv Çalköyünde Bir yaralama Vakası Durak nahiyesine — bağlı Çal köyünde dün sabahleyin Balil İbrahim adında iki kişi arasında çı ayrıca ve Ömer kan kavga birinin yaralan masile neticelenmiştir Vaka şöyle olmuştur: Çal köyünde Ahmet oğlu | Halil İbrahim ile Mehmet oğlu — Ömerin araları bazı | sebeplerden bir müddetten- , beri açık bulunmaktadır. Dün köyde karşılaşan bu yiki kişi evvelâ ağız ile gü l rültüye başlamışlardır. Ara- | dan çok geçmeden kavga büyümüş ve Ömer bıçağını Güç forlarından | 13 NİSAN 937 İktisat Vakilıtin;îı—ni_kâiıt - | tilesi hazırlandı. Genel idhalât rejiminin kâğıda dair maddeleri ba- kanlar heyetince değiştiril- miştir. Bu değişikliğe göre gümrük tarifesinin 324 C pozisyonuna giren madde lerden sarı saman — kâğıdı, esmer hamur kâğıdı karbon- la boyanmış siyaliı kâğıdlar Girin KI listesine alınmış, bunlardan madası ekonomi bakanlığının müsadesine ba- ğglanmıştır. Tarifenin 328 A pozisyonuna giren terkibin- de asgari yüzde elli odun hamuru bulunan kâğıdlar KI listesine alınmış terkibin- de yüzde elliden az odun hamuru bulunan - kâğıdlar ekonomi bakanlığının müsa- adesine bağlanmıştır. Aynı numaranın B pozisyonuna giren terkibinde asgari yüz- | de elli paçavra hamuru bu: lunan kâğıdlar KI listesine alınımış terkibinde yüzde el. liden az hamuru | sellü tozdan mamül olan kâğıdlar | paçavra bulunan veya yalnız | Ekonomi Bakanlığının mü> saadesile yurda idhal oluna- bilecektir. Tarife pozlsyonun 341 C pozisyonuna giren | metre murabbar 800 gram ağır olan düz. mukavval,ı her ağırlıkta sarı sam hamur her nevi oluklu esmer mukavv. ve —mensucat artıkları ile yapılan elestiki KL listesint alınmış metre murabbar g00 mukavvalar mukavvalar | grama kadar oluklu olmıyaf mukavvalar Ekonomi Ba: | kanlığının müsadesine bıra dinamit | mıştır. 342 A pozisyonunt giren eşya ile 342 B pozi | yonuna giren metre mura! bar 300 gramdan 600 gra , kadar olanlar Ekonomi bakâ'| lığının müsadesiyle — idhi | olunacak ve 342 B pozif | yonunda — bulunan — me'| re murabba: 600 — gramdi” | fazla olanlar KL listesitf alınmıştır Yoksul anneler , kimsesiz & | çocuklar, l ! Çocuk E- sirgeme Kurumu | nün kanadı altınd?” diri 4 Çocukları kurtâ mak için senede bİC| lira vererek Çocuk_ Esirgeme Kurumu' na aza olunuz.. ga| çekerek Halil İbrahimi sünden tehlikeli surette * ralıyarak kaçmıştır Vakayi haber alan aranı tahkik? darma — suçluyu ve — bu hususta başlamıştır.