10 Aralık 1938 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 1

10 Aralık 1938 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 1

| K ı"'ldıı.ı.ııı Kastamonu - vilâ TÜRKDELİ. 10 BİRİNCİKÂNUN CUMARTESI ISJI UIN DELIK SIY.AS.AL GAZETE — Milli Ve Büyük Şefimizin Dünkü Tarihi Nutku İLiği LAslk vi Kat Ülzebali X Tunusta Halk Italyan Kon. soloshanesini taşladı. ON ÜÇÜNCÜ YIL BAYI; 4053 Sözüne Güvenilebilecek Ahlâkta, Sözünü Yürütecek Kudrette Bir Türkiye... Kaybedilecek bir saniyemiz yok gibi dikkat ve süratle ve büyük insanlık ailesinde yüksek mevki ve vazifelere namzet bir büyük millet sıfatile: Kudret Ve Kahramanlıkla Hazırlanmak Mecburiyetindeyiz.. Sınıf ve zümre farkı tanımaksızın büyük Türk Milletinin yekpare birinsanlık ve medeniyet kütlesi olmasını ideal tutan Par- tinin başlıca kuvveti bütün vatandaşların muhabbet ve itimadı olduğu gibi; başlıca vezifesi de bütün vatandaşlarıın AMERIKADA Si- NA| SEFERBERLİK Harbiye nazırı vekili, milli müdafaa ihtiyaçlarını temin için bunun katiyen lâzım ol- duğunu söyledi. Kastamonu, 9 (A A.) Anadolu ajansının — hususi Muhabiri bildiriyor! Bugün asat İl de Relsi- Sümhur İsmet İnönü, Kasta- Monu Parti vilâyet kongre Tni şereflendirdiler Vali Avnl Doğan tara fiından yapılan yokla Mayı Urumuz — riyaset mevkilni Alarak her cümlesi alkışlar la karşılanan aşağıdaki nut- | ku trad buyurdulari «Arkadaşlar; Cumhuriyet Halk Partisi- | Bin Kastamonu vilâyet kon- Rresini Azasını ve kendilerine sa llhi,ıt veren Parti teşkilâ- Tnt muhabbetle selâmlarım. , Bu vesileden Istifade ederek Bir kaç gündür beraber bu Yetinin muhterem — halkına teşekkür ve saygı duygula Timı söylemek isterim. Kastamonudan bütün Tür- Liyeyi haberdar — etmekle bahtiyarım ki, halk içinde #eçirdiğim bu günlerin inti- baindan pek memnunum. Büyük Türk milleti, Çan iri ve Kastamonu — merke- | Zinde, kazalarında ve köy. lerinde yaşıyan — vatandaş- | Arın çalışkan, yüksek ah klı, Iyi ve vatanperver Yatandaşlar olduğundan emin müteakip Reisicum | açıyorum. Kongre | Ve müftehir olabilir. Kadın ve erkek vatan Sşlarla — temaslardan .ıdllııı intibea — şudur ki, Solar şuürlü ve fedakâr Olarak büyük Türk allesinin İçinde milliyetçi ve Iâik Tür- ve Cumhuriyetinin aşın- Maz ve sarsılmaz kalesi ol- Bak meziyetini lsbat etme- #e her zaman hazırdırlar Kastamonuluları takdir duy- tularım bütün memleketin ı.ııillıı'lıl emin olduğum Veccühlerinden dolayı teb Arzüsile beraberdir. vltındıılııın meselelerini tehirli ve köylüsünden Y ayrı dinledim. Sa. & terbiyeli ve — hulâ söyliyerek — dünyanın Şefin Dünkü Nutkundan: Parti fizalıg/nı Hususi Menfaat Ve zül Ve Müsaade Etmiyen Bir Siyasi hürmet ve ihtiyaçlarının teminidir. — Mülâhazasına Asla Terbiyenin Sıfatı Tenez- Ve Şartı Telâkki Etmek Sayesinde Partiyi Bütün Vatandaşları Kucaklıyan Büyük Bır Aile Ocağı Haline Getirebiliriz. rıni takdirle zikretmek iste- rim. Asırlardanberi vatan — bu: dudlarına yiğit göndermiş olan Şimali Anadolu vatan daşlarımızın tarihe şöhret salan kahramanlık vasıfları nin en temiz bir. canlılıkta bulunduğundan büyük Türk her yerinde güzel konuşur | milleti emin olabilir. YAyılacak olan yatandaşlarım, Meyahat günlerimi istifadeli Sörüşlerile söslemişlerdir Vatandaşlarımın Cumhu riyeti nasıl kendi öz canları saydıklarını, Büyük Millet vılııdıılırıınıı kendi hu-| Meclisine ve Cumhuriyet Hü M Ihtiyaçlarını söylerken .;'lmı umumi mesele ve ti ı da beraber dü- kümetine nanl temiz bir süretle bağlı ve Inanmış ol- duklarını yakından bir da ı kabiliyette oldukla- * ha görmek beni — güvenle | vefifuharla doldurdu | küdretini artıracak o kadar kültürü ve umranı ile müm- taz bir cevher gibi paralı- yacağına kati olarak emin bulunuyoruz. vatandaşlar arosındaki bu yakın İkaynaşma — vatanın umranı için büyük müjde- Konügrenin sayın azası; dir. Cumhuriyet Halk Partisi Rahatca söylenebilen | nin vilâyette sizin gibi gü- ve vatandaşla devlet me. | zide azaları sayesinde muru arasında ciddi ve sa- | temin — ettiği — sevgi — ve mimi âhenk bulunan yer- lerde ihtiyaçların tesviye ve temin edilmesi muhakkaktır Memleketimizin servet ve itimadı muhabbetle kaydet- mek isterim Unutmayınız ki, sınıf zümre farkı tanımaksızın büyük Türk milletinin yek- ıııel imkânlar görüyoruz ki, | pare bir insanlık ve mede- Aaz zaman içinde Kastamonu İ niyet kütlesi olmasını idesl kelimesile hulâsa etmek is I tütao Partinin başlıca kuv- tediğim Şimali Anadolunun, | veti bütün vatandaşların mu- ve Cumhuriyet Hükümeti Ile ı | | Vaşington, — HarbiyeNazırı vekili Conson muvaffak bir sınal seferber lik yapmanın Amerika Bir. leşik hükümetlerinin herhal de başarması gerek bir iş ol- duğunu söylemiştir. Birleşik hâkümetler mü dafaa kuvvetlerinin muhtelif sahalarında faal !8Ü mümes- silin bir toplantısında bu söz. leri söyliyen Conson, sözle- rine devam ederek, aHarp Hânı günile taarruz — kabili yetini halz kıtalarımızın cep- heye gönderilmesi arasında gene 14 ay geçmesini arzu etmiyorum. 1917 ve 1918 senelerinde vakt tecrübele - rin tekrarı arzusunda deği llem.» Demiştir Conson, sınai - seferberlik sahasında yapılan ve yapıl ması tasarlanan şeyleri —et raflıca anlatırken, — büyük küçük 10.000 Amerikan « naf müessesesinin İmalâtını habbet ve itimadı olduğu gibi, başlıca vazıfesi de bü | tön vyatandaşların hizmet ve ihtiyaçlarının teminidir. Parti azalığını,hususi men- faat ve mülâhazasına asla Amerika | harp ihtiyacına uygun ölçü ve şekilde tanzim ettikleri- o! sözlerine katmıştır. Conson, harbiye nazare- tinin doğrudan doğruya he- defi ne olduğunu izah yollu izahat verdiği sırada da, bunu | « Mühim bütün harp — malzemesinin atandardize — edilmesi, 2 Teçhizat endüstrisi kapasite- sinin büyütülmesi 3 — Teç- hizet endüstrisinin harp zu- hurunda fanliyetini süratlen- direbilmesi hususunda hazır- iik.» maddelerile hulâsa et. miştir Panamerikan konferanu: nın açılışı vesilesile, Cumhur relsi — Ruzveltin, Amerika Birleşik Hükümeti ahalisine radyo ile bir hitabede bulu- nacağı, bütün yeryüzündeki siyasi huzursuzluklara işaretle Amerika ahalisine aradaki birliği muhafaza etmelerini tavsiye edceği şayldir Ali Çetinkaya Erzincan Yolunda. Aokara, 9 (Hususi) — tenezzül ve müsaade etmiyen| Nafın Vekili Ali Çetinkaya bir siyasl terbiyenin — sıfatı ve şartı telâkki etmek saye- sinde Partiyi, bütün vatan daşları kucaklıyan büyük bir alle ocağı haline getire- biliriz Şimdiye kadar yol daha güç Idi Geçmiş partilerden yılmış olan Türk milleti Cumhuri- yet Halk Partisinin husu- si — menfaatsiz ve — vatan- perverane çalışmasına —iti mad ettikten sonra siyasi hayatında huzur ve emni- yet bulmuştur. Milletin kalbinde kazan- dığımız bü kiymetli iltima: aldığımız bu akşam davetli zevatla birlikte Erzincan hattını İş- letmeğe açmak üzere hare- ket etmiştir. Hattın açılma resmi pa- zar günü yapılacaktır. başlıca hedefimiz olacaktır. Vatandaşlarım; Bugün birçok — milletler siyasi ve içtimai bakımdan gerek kendi içlerinde, gerek birbirine karşı kararsız bir haldedirler. Birçok memleketlerde gerek komşuları ve gerek kendi halkları arasında ya rının beklenilmiyen ne- hâ- diseler meydana — çıkaca- dı gelecek zamanlarda daha ğıni bilmemek endişesi vardır. ziyade arttırıp yükseltmek (Sonu ikinci sayfada)