16 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

16 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

16 İLKKANUN 1934 PAZAR Yürekten sesler K ae Türk Avcılara: Sizi hiç unutur muyum? Siz ki nice yıllardanberi avdamış, Sarıkdaşımızsınız.. Siz ki beni kaypakça değil, erkekçe seversiniz. Ben ki sizi Sdlekçe değil, erkekçe sever — sayarım; izi hiç unutur muyum? Size de beş oa, armağanlık soyadı ldüm. Hem: (Bizi unutma!) diye te- 'ön ettiğiniz günden çok önce bulup Saklamıştım. “Ulus,, daki köşemi baş bulabilirsem hemen dizdirip bastıracak- Sade sizi mi unutmadım? İçinde doğ- Ğum; sevgisi ve tapkısı ile akbaş ol- düğüm Yenilmez - Ordunun Hepyener 2abitlerine de armağanım var. O adları taki tarihten almadım; çünkü Yenilmez Ordunun öz kendisi tarihtir. Dünkü (Serendip Adamı) ndan kırk bin yı Sncesindenberi traihin ta kendisidir. Bugün siz avcı çakmakdaşlarımın sa- Yin katlarına sunduğum şu bir avuç ar- Mağandan birini kim okaylarsa mut be- Öim, kut önun olsun! Avcılara soyadı: Avcı — Avakul — Aveder — Ava- Sar — Avsan — Avderen — Avıkurt — AÂvdatek — Avdabir — Avdabaş — A- “Man — Avkan — Avısan — Avıkan S Avalan — Avıgül — Avcıl — Avse- 'en — Avkıran — ÂAvseven — Avgın S Avsever — Avserer — Avgınalp — Âvdilek — Avaslan — Avezer — Av- tören — Avsüzen — Avgörür — Avsü- #& — Averi — Avyaran — Avsımdı- Tan — Avıtan — Avsindiren — Avpur- firan — Ozavcı — Türkavcı — Erav- & — Akavcı — Bozavcı — Biravcı — vea — Ünavet — Avıkuş — Kap- hakıran — Kaplanseren — Maralcı — Atlankıran — Aslanseren — Doğancı Ceylanderen — Şahinli — Şahines — eri — Zığımcı — Zığıneri — Kar- — Atmaca — Şahince — Doğan. #a — Yeltetik — Zağpusat — Karaca — Karacaseren — Karacaderen — Ak. eut — Karabarut — Dumansız — Kurşunalp — Altmgez — Güngöz — Teknamlı — Çiftnnmlı — Demirkundak Ş Ülkümav — Sevgimav — İşimav — Yolumay — Altıok — Altmok — De- Nitok — Üçok — Akyay — Kurşunok Ç Dolu — Doldur — Hepdolu — Hep- — Ertetik — Erçakmak — Avr y ve daha ve daha, Bunlardan başka Palavra, Martaval, "'ıııılıı. İnanma gibi parlak adlar da "arsa da bu denlü parlak adları sayın laşlarıma yakıştırmam, onlar kalam. AKAĞÜNDÜZ —— Soyadları İçeriişler Bakanlığının (köylerimiz) ! bitiğinde soyadı olabilecekleri B. Ülalay seçmektedir. Bugün de aşağıda- Hleri yazıyoruz: Kertmen — Kılmamas — Kınık — | — Kırlal — Kızılcın — Kızılçın | Kızılkaya — Kızilkoca — Koçak — b ” Koçıbaba — Koçkazı — Koç- HS — Koçu — Koşur — Kodas — cfar — Kala —— Koluğuz — Kob E- Koltan — Koman — Konaç — — Kondupen — Kongul — ş"' — Konur — Kopal — Kopa. — Koran — Korgun— Korkmaz — t — Koşaca — Koşmat — Ko« Ş" — Kotumar — Kozan — Köbsen Bi — Küyer — Körvııwııı; — Kula — Kulaguz — Kul ;:.—nıır — Kumru — Kumduzlu — — Mağol — Malgaç — Mamak— ı:“mm._,_umıq—lb M — Moran — Morgul — Mortgan — N — Mosun — Mugan — D an — Narman — Norçin — Nor- — Obuz — Oğsar — Oğurlu — x — Okam — Okşit — Olgar — K*OI*——M—OMD- A, — Opsar — Orman — Otar — — Otman — Ozan — Ozgur — S ğ' — Ödemiş — Ökdem — Ökmen No—ı—o.ıiı-oni.—or. SA Örek — Örs — Özbek — Özen y e — Özmüş — Peçonek — Peoş. SAYIFA £ iÇ DÜYUMLAR Türk - Yunan sınırındaki |Fırkanın altı oku ve nehir girintisi İstanbul, 15 (Telefon) -— Türk- Yunan sınırını ayıran Arda nehri üzerinde Maraş köprüsü adı veri- len yerin yönlerinde suyun aykırı akışı yüzünden tabii olmıyan bir girinti ortaya çıkmaktadır. Bu gi- rintiyi yerinde tetkik etmek üze- re giden Bayındırlık heyeti bugün İstanbul'a gelmiştir. Burada yu- nan heyetinin de katılmasiyle ya- prlan araştırmalar sonucunda bu girintinin önüne geçilmesi için bir kestirme verilmiştir. Alman du- yumlara göre bir proje anıklana- rak nehrin bu yerdeki iki tarafı sağlamlaştırılacaktır. Kurulacak ulusal komite için anıklık İstanbul, 15 (Telefon) — Türk- "f in dış ülkelerde açılacak ser- gi ve panayırlara katılma işlerini çevirmek için bir ulusal komite kurulması yolundaki kararı üzeri- ne İstanbul Ticaret ve sanayi oda- sına bağlı olarak bir komite ku- rulmuştur. Bu komite bugün ilk toplantısını yaparak ulusal komi- tenin kurumu anıklarına başla- mıştır, Şark Demiryolları antrepoları gü geçiyor. İstanbul, 15 (Telefon) — Bu- gün öğleden sonra Şark Demiryol- lar idaresinde İstanbul gümrük- leri Başmüdürü ile Başmüfettiş ve şirket direktörü bir toplantı yap- mışlardır. Bu toplantıda şark hat. tındaki antrepo yapılarının güm- rüğe devri ve Şark Demiryoliyle antrepolara gelen malların mua- yenesinde temini istenilen kolay- lıklar konuşulmuştur. Toplantıya gelecek hafta içinde devam edile- cektir. Denizyolları vapur şirketleri arasında dağıtılıyor İstanbul, 15 (Telefon) — Yeni yıl içinde limanlarımız arasında vapurların gidiş göliş gün ve iskelelerini tesbit işi bitmiştir. Komisyon şimdi deniz yolla- rinı vapurculuk şirketleri arasında da. Bitma işile uğraşmaktadır. İstanbul Ticaret Odası seçimi Istanbul, 15 (Telefon) — İstanbul Ticaret ve Sanayi odasının meclis seçi. mine pazartesi günü başlanıyor. İlk se. çimde kazanacak 60 birinci müntehib meclis üyelerini seçecektir. Yasaya gö- re Ökonomi Bakanlığı tarafından göste- ilmesi gereken 20 mamzedin isimle. ri daha bildirilmemiştir. a —— atletizm kulübü Yeni Atletizm Kulübünün mu- habere kâğıdlarının başlığında Cümhuriyet Halk Fırkasının rem- zi olan altı okun bulunmasında bir mana olup olmadığı hakkın- daki sorgumuza fırkanın spor iş- leriyle uğraşan bürosunca - şu ce- vab verilmiştir: Yeni kulübün kendi muhabere kâğıdlarına bastırdığı fırka işare- tini kaldırmasını tenbih ettik. Ta- bit fırka işaretini böyle kullanma- ğa kimsenin hakkı yoktur. Tercümanlar için kurs Istanbul, 15 (Telefon) — Seyyahla. ra tercümanlık edecekler için anıklanan kursda yılbaşında dersler başlayacaktır. Rıhtım şirketi memurlarına yol veriyor. Istanbul, 15 (Telefon) — Rihtim şirketi yılbaşından sonra çalışmasına son vereceğini memurlarına bildirmiştir. Şirket S yıl hizmet eden memurlarıma bir yıllık daha az hizmet edenlere 6 ay. Tık maaş değerinde ikramiye verecektir. Çankırı'da seçim işleri ilerliyor Çankırı, 15 (A.A) — Saylay seçimi işleri ilerlemektedir. Köylerden istenilen defterler geldi. Bu defterlere göre bu kez Çankırıdan bir saylav fazla çıkacak. tır. Avuslurya Elçisi seyahatir len döndü Avusturya'nın Ankara elçisi M. Buh- berger temsil için gittiği İrak'tan bugün şehrimize dönmüştür. Yılhnşı—l;uTosu için Hilaliahmer Ankara Merkezin- den: 31 ilkkânun akşamı Ankara Sergi Evinde vereceğimiz yılbaşı balosunun çok neşeli olması için yapılması eyi olacak eğlencelerin baloya geleceklerce düşünülüp tertib kömitesine teklif edilmesini diliyoruz. Bunun için bir müsabaka açtık. O gece yapılacak olursa neşeyi artıracağını umduğunuz eğlence- leri, yazı ile, 25 ilkkânun akşamı- na kadar (Ankara'da Kınacızade Hanında Hilaliahmer Merkezine) bildiriniz. Bu eğlencelerden tatbiki kabil olanlar ayrılacak ve bunlar ara- sındaki seçimde ilk on birinciliği alacak olanlara da güzel hediye- ler verilecektir. Ökonomi Bakanımız Kayseri'de Kayseri, 15 (ALA) — Ökonemi Ba- kanı Bay Celal Bayar, Sovyet Büyük Elçisi Bay Karahan ve arkadaşları gel . diler. Durakta vali, kolardu kumandanı, C. H. F. başkanı, bütün kurumlar ve durağı dolduran halkca candan sevgi ve sevinçle karşılandılar. Halkın coşkun al. kışları arasında istasyonda kolordunun verdiği çayda bulundular. Kayseri, 15 (A.A) — Okonomi Ba. kanı Bay Celal Bayar ve Sovyet Büyük Elçisi Bay Karahan, Sümer Bank ge- nel müdürü Bay Nurullah Esad, bugün Saat 10 da Sümer Bankın yaptırmakta olduğu fabrikayı gezmişlerdir. Fabrika- yı gezme iki buçuk saat sürmüştür. Bay Celal Bayar işçilerle yakından alakadar olmuş, Rusyaclan tahsilden ge- len türk genclerile görüşmüştür. Bakan işçilerin yemcklerine varıncayadek tet. kik ederek yemeklerden kendisi, Bay Karahan ve Bay Nurullah Esad da ye. diler. Çok beğendiler. — Bundan sonra fabrikanın her yönü gezilmiş ve her iş hakkında ayrı ayrı izahat alımnmıştır. Sa. ğuk sılırın altında 12 olduğu halde ya- pt işlerinde geceli gündüzlü çalışılma - sından çok sevine duyan bakan müte- ahhidin beton gereclerini (malzemesini) ustarak - döktüğünü dakikalarca tetkik etmiş ve mormal işlerini de yakından görmüştür. Bakan, bu büyük eserin kısa bir uz. da ortaya çıkarılmasından ve eksikleri. nin bitirilmesi için geceli gündüzlü ça. lışılmasından ötürü çok kıvanc duyduğu- nu bildirmiştir Sovyet Büyük Elçisi Karahan, tür- kün yapmakta olduğu bu büyük eserin aZ bir kurunda başarılmış olmasına ba - karak fevkalade memnüniyetini ve tak. dirlerini saklayamıyordu. Fabrika gezildikten sonra konuklar belediyenin verdiği ziyafette bulundular. Türkiye - Yunanistan takas anlaşması Türkiye ile Yunanistan arasın- daki takas ânlaşması ve ilişikleri ile “ikamet, ticaret ve seyrisefain,, andlaşması, Bakanlar Heyetince tetkik edilerek tasdikleri onaylan- mıiştir. Kâzım Özalp'ın teşekkürü Bursa saylavı Bay Emin Fikri Öz. alp'ın ölümü dolayısile her taraftan al dıkları taziyet — telyazılarına ayrı ayrı karşılık vermek - çaresizliği karşısında kalan sayın ölünün amcası Kurultay Başkanı Kâzım Özalp ile ailesi teşek - kürlerinin iletilmesine Anadolu Ajansı- n memur etmişlerdir. Hilallahmerin yılbaşı — balosu için Helkevlnde toplananlardan bir grup. Güdülde C,H F, , . nahiye kongresi C. H. F. vilayet idare heyeti, bu yd nahiye ve kazaların kongrelerine üyele- rinden bazılarını göndererek gerek Hallk Fırkasının sıyasası ve gerekse yurdün bir yıl içinde tahakkuk ettirdiği eserler hakkında halkla geniş ölçüde yarenlik- ler yapımaktadır. Ankara civarındaki köylerden sonra, koangresini yapan Ayaşın Güdül nahiye. si kongresinde de vilayet idare heyetin. den Bay Mümtaz Ökmen ve Bay Naşid Uluğ bulunmuştur. Bu kongre münasebetile Güdül'ün on sekiz köyünün mümessilleri, nahiye merkezinin üç mahallesinin mümessille. ri merkeze gelmiş bulunuyordu. Mü- messiller ve nabiye halkı, fırka merke - zinden gelen arkadaşlarını kasabanın kenarında karşılamışlar — ve içlerinden bir gene muallim, Anadolunun bu ufak kasabasında büyük Atatürk'e, onun ya- rattığı inkılaba. ve Cümhuriyet Halk Fırkasıma karşı duyulan bağlılığı anlat. maiştır, Kongre münasebetile fırka merkezi ve <izeler ve bayraklarla donanmış ve karabı nn €en geniş salonu olan belediye kah. vesi kongrenin toplanma salonu olarak hazırlanmış, yalnız mümessiller — değil, kasaba ve köy halkından bir kaç yüz kişi salonda toplanmış bulunuyordu. Kongre, akşam yemeğinden — sonra, Bay Mümtaz Ökmen'in başkanlığı altın- da açılmıştır. Bay Mümtaz Ökmen yur- du kurtaran ve inkılabları yaradan Bü. yük Atatürk'ün kurduğu Cümhuriyet Halk Fırkasının tarihçesini yaparak, fır. kanın ana vasıflarını ve bu ana vasıfla. rın bilhassa halkerlık cebhesi üzerinde ve halkın geçen köngredeki dileklerin . den hükümetce tahakkuk ettirilmiş e - lan ekseriyeti hakkında izahat vermiş ve bu izahattan sonra halkın dilekleri - nin konuşulmasına geçilmiştir. Güdül'ün merkezindeki okul ufak - tır, ilk tahsil yaşında altı yüz talebesi olduğu halde bugünkü binada ancak 250 talebe okutulabilmektedir. Güdül'ün 18 köyünden ancak üçünde okul vardır. Hemen hor köyün mümes, sili köyünde okul açılmasını istemekte ve bunun için taşı ve kireci bazırlıya . caklarını ve yapı için de çalışacaklarını söylemektedirler, Ankara — İstanbul şosesi üzerinde bir noktadan, Güdül'ün elli kilmetre kadar olan yolu ayrılmaktadır. Yalun mühim bir kıcmınım toprağı düzeltilmiş. tir, bir krsmının taşı hazırdır, bir kısmı- nin taşı da zaten taşlık olan tarlaların- da anıktır. Halk bu yolun — yapılmasını istemektedir. Ayrıca buranın iyi olan başhaşından haşhaş yağı çıkarmak için müsande İste. mektedirler. Toprağı dar — olmasına rağmen, halkının çalışkanlığı dolayısile kendilerini geçindiren bu muhit köyle. ri topludur, en az altmış yetmiş evlidir. Halkın dilekleri toplandıktan sonra, yeni heyet gizli reyle seçilmiş ve ondan sonra vilayet idare heyetinden Bay Na. şid Uluğ, devletin buğday koruma sıya- sasını, hammaddesi türk ürünü olan büyük sanayün yurdda kurulmasının köylü ve ürüncü olanlara yapacağı ge- miş kazancı ve sanayiin kurulmasından sonra köylünün giyecek, kullanacak ve saire bakımından bu sanayiden doğru - dan doğruya elde edeceği faydayı halk ağziyle anlatmış ve hükümetin aldığı tedbirler güzeyinde mallarımızın bu yıl dış pazarlarda üstün fiatla satılmasın . dan ötürü izahat vermiştir. Yeni bir inkılab hamlesi olan, türk kadınının saylav seçmek — ve seçilmık hakkını alışı hakkında Kurultayın kıra. rmı anlatan — sözler, halkın “Varolsun Atatürk!,, sözleri ve alkışları ile karşı . lanmış ve kongreye nihayet verilmiştir. e— SOYADI Artvin Saylavı Bay Memed Ali Okar soyadını almıştır. DÜZELTME Piyangoda 3000 lira kazanan numara dünkü sayımızda yanlış basılmıştır. Bu ikramiyeyi kaza- nan 63554 numaradır. Düzeltiriz. Diğer kazanan numaraların lis- , tesi yarınki sayımızdadır.