11 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

11 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

— BİRLEŞİK DEVLETLER'DE — Amerikada haydud- | larla savaşma Neyork, 10 (A.A) — Haftanm başındanberi zabrta 300 e yakın a- dam tevkif etmiştir. Zabıtanın maksadı, kumar ve fuhuşla uğra - şan ve bazı şerefsiz avukatların yardımıı ile ünlü fakat paralı ca- nileri muvakkaten tahliye ettirme- ğe muvaffak olan haydut kum - panyalarından şehri büsbütün te- mizlemektir. 200 & yakm polis memurunun yerleri değiştirilmiştir. Bir çokla- rına karşı kanuni takibat yapıl - maktadır. Ancak şimdiye kadar ele geçen haydutlar, ehemmiyet - #iz takımındandır. Anlaşılmıyacak — surette olan bazı cinayetlere bakılırsa, çete e- lebaşıları, boşboğazlık etmeleri sa nılan suç ortaklarını ortadan kal - dırmağa karar verdikleri anlaşılı- yor. Nevyork polis müdürü B. Le- vis Valentine, iki kızının birden kaçırılacağı — kötülükleri bildirir mektublar almıştır. Kızlar sıkı bir nezaret altına alınmışlardır. Nev- york belediye başkanı La Guar - dia, her gittiği yerde, rovelverini el altında bulundurmaktadır. Enfiasyon istiyenlere göre Vaşington, 10 (A.A) — En - flasyon istiyen bazı zümrelerin başı, âyandan Tomas, para deği - şikliklerinde itidal ile davranma- sını hükümete tavsiye — etmiştir. Tomas, şimdi bilhassa hazinenin “gümüş,, programını Çabuk yap - mak gerektiğini ve çünkü bu su - retle, nisbeten mahdud ve tehlike- siz bir enflasyon husule geleceği » ni söylemiştir. Yeni bir hava yolu Nevyork, 10 (A.A) — Büyük Okyanus üzerinden, Kaliforniya - Midvey - Havai - Velke - Manilla- Guan ve Çin arasında işliyen ha - va hattı yolu üzerinde üsler ya - pılmasma nisan içinde başlanaca. ğı haber verilmiştir. Bu hattı işleten şirket, gerekli eşya ile beraber 118 mühendis ile mütahassıs ameleyi — sevketmek için 8000 tonluk North - Havon vapurunu kiralamıştır. Bu vapur Honoluluya gidecek ve orada, der- bal bir radyo ve meteoroloji istas. yonu yapılmasına başlanacaktır. ALMANYA'DA Noyrat İngiltere elçisile görüştü Berlin, 10 (A.A) — Dışarı İş- ler bakanı B. Noyrat dün İngilte- re büşdik elçisi Sir Erik Filips'i kabul etmiştir. Almanyada işsizlerin sayısı artıyor Berlin, 10 (A.A) — Şubat so- nunda Almanyada işsizlerin ade- di 2 milyon 765 bine varmıştı. Bunda kânunusaniye nisbetle 209 bin fazlalık vardır. General Göring evleniyor Berlin, 10 (A.A) — Havas: B. Göring, nisanım 11 inde devlet tiyatrosu aktrislerinden — Bayan — Emmy Sonneman ile evlenecek - o tir. BUĞECE NÖBETÇİ ECZAEVİ YENİ ECZAEVİDİR. YUGOSLAVYA'DA Yugoslavyanın ulusal birliği Belgrad, 10 (AA.) — Dün akşam İçeri İşler Bakanı B. Popoviç yugoslav ulusal birliğinde vadyo ile bir söylev vermiştir. B. Popoviç, ulusun bütün parçaları- sun menfaati ile Yugoslavya'nın uluslar arasındaki durumunun bu ülkenin güç- Tü va birlik olmasını gerektirdiğini söy- Temiştir. Yugoslav — İtalya Belgrad, 10 (A.A.) — İtalyan — Yu- göslar münasebetlerinde B. Musolini ta- rafından birinci teşrin söylevinde temen- ni edilen ve Rama'daki fransız — ital - yan anlaşmasından sonra ilerliyen iyilik gün geçtikçe bir kat daba artmaktadır. Yeni iltayan orta elçisi B. vido Violla' - nn Belgrad'a varması bu yönelmede ye- ni bir adırm olarak telakki edilmektedir, Elçinin itimatnamesini takdim müna - sebetiyle, anlaşma yolunda mühim bir söylev söyliyeceği bildirilmektedr. FRANSA'DA B. Flanden Lyon'a gitti Paris, 10 (A.A.) — Başbakan Flan- den, dün öğleden sonra Liyon'a gitmiş- tir. Bugün de orada 5 mayısta yapıla - cak belediye seçiminin yakınlığından ölürü özel bir chemmiyet alacak olan bir söylev verecektir. Bu söylev radyo ile tamim olunacaktır. Bay Flanden Lyon'da Liyon, I0 (AA.) — B. Flanden, , buraya geldi. Fransız içeriişler bakanı Cezairde Kostantin, 10 (AA) — Havas ajan- sı bildiriyor: Cezair'deki durumu tah- kika giden Fransa içeri işler bakanı B. Renye, dün bir yahudi heyetini kabal et- miş ve bu heyet Fransa'ya karşı yahu « dilerin bağlılığını bildirmiştir. Sonra genç cezairlilerin başı Dr. Bin-Cellül da içeri işler bakanmı ziyaret ederek Fran- sa hakkındaki sadıkça ve fedakârca duy- gularını bildirmiştir. Paris borsası Paris, 10 (A. A.) — 9 mart tarihli Paris borsa durumu: Esham borsası, haf- tayı hemen hemen tam bir. durğunluk içinde bitirmiştir. Eshamın çoğu, bütün hafta içinde hiç bir değişiklik gösterme miştir. Bununla beraber, piyasada sağ - lamhk yok değildir. Fiatların birçoğu, bundan önceki kapanışm seviyesi etra- fında oynamaktadır. İ'I'ALYA'I)_A Romanya Milano pana- yırına giriyor Milano, 10 (A.A.) — Romanya, Mi. lano panayırına resmen işlirak edece « ğini bildirmiştir. İtalya'da garsonlar frak giymiyorlar Rama, 10 (ALA.) — Lüks ve birinci sınıf öteller müstesna olmak üzere İtah- ya 'da diğer otel ıınonlırıı— iş elbise- Ayn kararın kahve ve lokanta'ar hak kında da tatbiki için konuşmalar devam etmektedir. ROMANYA'DA B. Titulesko Moskovaya gitmiyor Bükreş, 10 (A.A) — B. Titu- leskonun yakında Moskovaya gi« deceği hakkımdaki duyuk salahi- yetli bir kaynak tarafından tekzib edilmiştir. Dost ülkenin düzenlik günü (Başı I. inci sayıfada) Asiler geri çekiliyor Selânik, 10 (AA.) — B. Kondilis saat 3,30 da cepheye hareket etmiştir. Hükümet kıtaları, âsileri bombardıman etettikten sonra Vironia mımntakasında taarruza geçmişlerdir. Başlanğıçta âsiler karşı gelmişlerse de telefat vermişler ve hükümet kıtalar ülerlemişlerdir. Şim- di Serez'e doğru ilerliyorlar, Şehri az zamanda alacaklardır. e İstrumca düştü Atina, 10 (AA.) — Hükümet kula- ları İstrumcayı üç muhtelif noktadan geçmişlerdir, hiç bir mukavemetle kar - şılaşmaksızın Serez'e doğru ilerliyor - lar, Serezin birkaç saat içinde alınıca- ğt umülüyor. İsyan barekotinin şefle - rinden biri olan Pistolakis'in kayın bira- deri tevkif edilmiştir Kendisinin isyan hareketi için para verdiğinden şüphe edilmektedir. xxx Atina, 10 ÇALA.) — Atina Ajansı âsilerin Neohori ve Neoporvo köylerin - den Sereze doğru geri çek Idiklerini ve İstrumca üzerinde Kumariani köprüsü- nü geçen hükümet kuvvetlerinin muka- vemetle karşılaşmadan ilerlemekte ol - duğunu tebliğ etmektedir, Asi filo yabancı kaynak- lardan yardım mı görüyor? Atina, 10 (A.A) — Hasav, A- tinadaki bildirmeninden almıştır: Hizmetten çıkarılmış olan Kıl. kış zırhlisı tekrar hizmete konul . muştur. Konduryotis, Hidra ve Spetzia torpido muhribleri tamir edilmişlerdir. Bu üç gemi asi ge- mileri takib edeceklerdir. İstrum- ca mıntakası ve Kavala limanı bombardıman edilmiştir. Asi Psa- ra gemisi kaçırılmıştır. Sereze kar- şı yeni bir bombardıman yapıl - mışlır. Asiler Selaniğe karşı bir saldırıma hazırlanmaktadırlar. A- si filo Ege denizindeki adalara hâkimdir. Selaniğe 50 kilometre mesafedeki Çayağzı köyü bir asi gemi tarafından bombardıman e- dilmiştir. Asi filonun obüs ve yakacak ihtiyacını yabancı bir membadan temin ettiği teyid edil- mektedir. Hünümet kıtaları ilerliyor Atina, 10 (A.A) — Atina a - jansı, doğu Makedonyasında asi- lere karşı saldırımın bu sabah o- tuz tayyarenin asilerin mevzini bombardıman etmesiyle başladı - ğını bildiriyor. Hükümet kıtaları hızla ilerlemektedir. Bu kıtalar Arliako köprüsünü — geçerek bir mukavemetle — karşılanmaksızın Provatas köyünü almıştır. Bay Metaksas diyor ki: Atina, 10 (A.A) — Atina a - jansı bildiriyor: Devlet bakanı B. Metaksas asilerin kökten yok e - dilmesinin bir gün işi olduğunu gazetelere bildirmiş ve demiştir ki “ — Bay Venizelos, eninde so- nunda mağlübtur ve ele geçirdi - ğimiz telsiz telgraflar, oynamak istediği oyunun çaresiz olduğunu kendisinin de anladığını göster - mektedir.,, Venizelos İtalya'nın himayesini istedi Londra, 10 (A.A) — Kandiye telsiz postasının verdiği duyuğa göre Girid asileri cümhuriyet ilan etmişlerdir. Sunday Ekspres gazetesi, Ve - nizelosun, cümhuriyet ilan eder - ken, İtalyanım himayesine baş vur- - duğunu yazıyor. Londradaki yunan resmi me - hafili, asilerin Girid adasına hâ - kim olduğunu ve bundan ötürü a- danın istiklalini ilanda serbest bu- lunduklarını inkâr etmemekte ve fakat asiler bir haftadanberi bu - na benzer şayialar — çıkardıkları için, bunların ihtiyatla karşılan - ması gerekliğini bildirmektedir - ler. 1933 tayyare sınıfı silah altına çağrıldı Belgrad, 10 (A.A.) — Röyter Ajan- sının istihbarma göre, General Konsilis şimdiye kadar kan dökmeksizin ve fokat büyük mikyasta mühimmat sarfetmek su- retiyle galebeyi temin etmiştir. Bu mü- himmat sarp tepelerde âsilere zarar ver- meden sarfedilmiştir. Hükâmet tayya - releri, âsilerin kışlasını topa tutarak bunlara mühim zararlar verdiklerini bil- General Kondilis, hükümetin Kıral- lığın iadesi tasavvurunda olduğunu ka- ti olarak tekzib etmiştir, Asilerin boz- gunluğu artık birkaç gün meselesi ol duğu bildirilmektedir. 1933 tayyare s- nıfi silâh altına çağırılmıştır. General Kondilis diyor ki: Selanik, 10 (A.A) — Ceneral Kondilis gazetecilere demiştir ki: “ Kırallık hiç bir suretle dirilecek değildir. Benim amacım, ancak bir takım harikulade sebeblerden dolayı bazı ana ahkâmı muvakka- ten tecile mecbur olan, meşru par- lamanter rejimi iade etmektir. U. lusun esir olmasını hiç bir vakit onamam.., Altı denizaltı gemisi âsilere katıldı Paris, 10 (A.A.) — Londra'dan Jur. nal gazetesine bildirildiğine göre, yu - nan denizaltı gemilerinden altı tanesi daha âsilere katıkmıştır, Asilerin gücü artıyormuş Sofya, 10 (A.A.) — Havaa bildir - meninden: Orliyaks'ta bulunan yunan birinci süvari alayı, âsilere katılmıştır. Asilerin kumandanı, halkı silâh altına almakta devam ediyor. Kşyi karakolun- daki yunan askerleri de âsilerle birleş. mektedir. Fransız savaş gemileri Girid'e gidiyorlar Ajaksipo, 10 (AA.) — Fransız kru- wvazörü, “Turvil,, fransız — vatandaşları- nn korunmasını temin için Girid'e git- mek emrini almıştır. ; Bir başka kruvazörle bir de Distro- yer, Pire'de bulunmaktadır. Bire karşı iki... Paris, 10 ÇA.A.) — Atina'dan Jurnal gazetesine bildirildiğine göre, âsilerin kumandanı General Kamenos, sü baka- n Gencral Kondilis'e gönderdiği bir du- yukta hükümetçe kurşuna dizilecek her bir âsiye karşılık hükümet - taraftarla - rımdan iki kişinin kurşuna dizileceğini bildirmiştir. Jurnal gazetesi, diğer taraftan — Gsi savaş gemilerinin Kesendir'e ve İstav - roz'a asker çıkardıklarını ve hükümet- ce de buralara müfrezeler gönderildiği- ni yazıyor. Asiler bombardı- man ediliyor Atina, 10 (AA.) — Havas bildirme- minden: Averof zırblısını takibe giden bir tayyare, gemiyi bulmuş ve üzzrine bomba atarak yeniden hasara uğratmış- tır, Dün akşam Selânik'te saat 21 de çıkarılan bir bildiri havaların düzeldiği- ni söylüyor, Hava ve topçu kuvvetleri bütün gün âsilerin mevzilerini bambar- dıman etmişlerdir. Köprüler, dün akşam tamir edilmiş | ve manialar — kaldırılmıştır. . Hükümet kuvvetleri yakında Makedonya ve Trak- <I yaklaştı ya'yı âsi çetelerden temizliyeceklerdir. Sabahtan başlıyarak, 24 tayyare, Ste ruma çevresini durmadan bombardı sant etimiştir. Bazı tayyareler de, Kavala limaal < nı, limanda bulunan bir torpidoya, Drar ma şimendiler istasyonunu ve burada * ki kışlaları, bomba yağmuru altına al « mışlardır. Bu tayyareler üzerinden ge$ tikleri köy ve kasabalara bildriler at * mışlardır. Dün akşam Makrdonya'da yenidem bazı sınıflar silâh altına çağırılmışlardır. Venizelos Giridin istik- lâlini bildirdi Paris, 10 (A.A.) — Atina'dan Jür * nal gazetesine yazıld ğına göre B. nizelos Girid cümhuriyetinin ist'k' radyo ile bildirmiştir. Bundan sonra B. Venizelos, Trok 71 ve Makedonya ahalisini karşı koymı & — teşvik ile beraber, kendi saflarına gö * — nüllü yazrlacak o'an!arın her birine eltis —— tor drahmi gündelik vadetmiştir. Komünistler cezaya çarptırıldı Atina, 10 (ALA.) — Divanıharb, birs çok komünistleri hapis cexasmma çarptır* mıştır. Selânik üstüne bağlı — tayyareler, Drama ve Kavala'daki kışlalarla oraları daki toplu askerlari bombardrman ede- rek, âsilere dohşet saçıış ve mühim 7a« rarlar verdirmiştir. Tatoy'dan hareket eden diğer hüküs met tayyareleri de Girid'de Resmo ve Kandiye kışlalarına bormbalar — atmışlar ve diğer taraftan buralara Hanya üzerle ne, Girid halkını hükümete itaat etmeğe davet eden bildiriley yağdımnışlardır. — Başbakanımızla B. Vo- roşilof arasında kut- lama telyazıları (Başı I. inci sayıfada) B. Voroşilof Harbiye ve Bahriye Komisesl Moskova Nazik tebrik telgrafınızdan ve bağı İalanlkeğ KĞB â Ha g tırlatan çok samimi ifadelerden nihayetı siz bir surette mütehassis olarak size hararetle teşekkür ve hararetli destlulk hissiyatımla birlikte şahsi saadetinir ve dost Sovyetler birliğinin refahı için olari €en samimi temennilerimin kabulünü rir ca ederim, Tsmet Mnönü Bulgar ordusunda değişiklik (Başı 1. inci sayıfada) Bu generallerden birincisi top: çu müfettişi, ikincisi Plevne ve ü- çüncüsü Varna garnizonu kuman- danıdırlar, General Zlatef, şim « diki halde orduda başka bir de « gişiklik yapılmasına karar veril « memiş olduğunu ilave etmiştir. Zlatef, yüksek askeri meclisin — bütün üyesinin işlirakiyle — yapacağı bir toplantıda başka de ğişikliklere karar verileceğini ve fakat bugün için böyle bir toplan« tının bahse mevzu olmadığını söye lemiştir. DAĞINIK DUYUKLAR İsviçre'nin para sıyasası Bern, 10 (ALA.) — İsviçre ulusal bankasının hissedar genel heyeti top 4 Tantısında idare medisi başkanı İsviçre için biricik mali sıyosa altın paranmıt şimdiki kıymetini koruma olduğunu söylemiştir. Belçika fransız dil akademisi üyeliği Brüksel, 10 (A-A.) — Belçika'daki fransız dil ve edebiyat akademisi Kon te de Noay'ın vefatı ile baş kalan üye * 'l liğe Madam Kolte'i seçmişlerdir.