4 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

4 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

Kış sporları olimpiyadları Gramiçteki kayakla atlama yarışmalarının sonuçları bell Garmiç 3 (AA) — Şiddetli v ua rağmen arsmulusal kayak ile atla mma müsabakaları dün yapılimıştır. Olümpiyadlarda elde edilmiş olan bü. yük atlamıa 110 metre, Hu müsabakaya aid taanif 1.— İeveçli Sven Erikson. 80. 81 metre yükseklik, Kazandığı puan: 229.3. 2 — Norveşli Briger Ruud, yüksek- lik. 47376. puan: 2266 ; 3.— Amerikahı / Yonan / Mikkelsen yükseklik: 76. 78: puan: 216. 5. 4 — Norveçli Sörrnsen, / yükseklik 7A. 76, paan: 216. 5. 5 — Norveçli Sizmund Ruud, yük seklik: 71. 76, puan 215. 5. 6 — Norveçli Sverre Holterad, yük sekliks 77. T7, puan: 215. '7 — Japonyalı masajı İgoro yüksek Tik 73. 76, puan 212 5. —a Amerikalı Sverre Fredhym, yük- gHT Kü 7276 puvan: 2101 4 Mobrakton Deniz konferansında Tüli komite kararını verdi Londra, 3 (AA.) — Deniz konfe- unıflarının tayini hususunda hız. karara varmış ve gemiler için hiz- met müddetinin 20 seneden 26 seneye çıkarılması hakkındaki amerikan teklifi komitesi muhtelif harb <e risi İngiltere İngiltere Almanyanın çağırılmasını iste- diği halde Fransa buna itiraz etmekte- dür. İkânci pürüzlü nokta, Ameril Fransa arasındadır: Büyük zırblılar için Fransa azami 27 bin ton konulmasını demekte Amerika büyük / zırhlılar 'çi «bunu 35 bin tonilâto kabul edilmek tiyle krvüzörlerin tonilâtosu hakkındak vi kabul etmektedir. oldu 10. — Amerikalı Ralf/ Henriksön, yükseklik: 72.76, puvan 208.8. 11. — Henri Valven. Kadınlar arasında 5000 metre- lik patinaj yarışması Stokholm, 3 (A.A.) — Kadınlar a- ticeler şunlardır: 1. — Finlandiyalı Leşe 10 dakika, 15, 3/10 saz 2. — Amerikalı Klayn, 10 dakika, 18 saniye, - yeni milli rekor. 3. — Kitoni, 10 dakika, 20 3/6 sa- miye, - bu da yeni milli rekordur. 4. — Norveçli Lie, 10 dakika 1, 31, 6/10 saniye yeni milli rekor. ve, - yeni dünya rekoru. 5. — Kavami Mami, 10 dakika 41, İranda bayındırlık ve kültür işleri pazarının bitirilmesi içi ilyon liralık bir kredi kabul etmiş- bakanı, mecli. de Tal ki proje tevdi eylemiştir. Meclise a nt zamanda orduda tekaütlük hak- kında da bir kanun projesi verilmi Tahran, 3 (A.A.) — Yüksek kül- tür konseyi, muallim Bayanların yük: sek mekteplere girmelerini kolaylaş DI MARSİLYA CİNAYETİ Ustaşile Yeniden başladı rin davası Eks-an-Provans, 3- (A A Ustaşi'lerden dört hırvat, Mar: komplosuna karışmış olmak suçiyle yeniden cinayet mahkemesi/ karşı a çıkacaklardır. Suçlular tarafından istenilmiş o - lan baro reisi B. Sent Oban'ın ken - dilerinin müdafaasını yapması” ihti - mmali vardır. Bundan önceki avukat - ları B. Andre Berton suçluların ve - killiğini yapmaktan vaz geçmiş ol - duğu gibi daha önceki avukatları B. Debons'un da kaydı zon dö Kolmar rei: ceki mahkemelerde avukat B. De - bons ile aralarında ağız kavgası geç- amiş olan müddeiumumi — B. Roll- okuyacaktır. Daha altmnış dört şahid. dinlene - cektir. İlk davada olduğu gibi şimdiki dava için de ehemiyetli polis. tedbir- leri alınmıştı Yunan kabinesi kurulabilecek mi? Atina, 3 (A(A.) — Kıral şarelere devam ederek Teotokisi kabul etmiştir. Teotokis meelisin feshini ve yeni seçim yapılmasını tavsiye etmiştir. Atina, 3 (AA.) — — Liberal partisi reisi Sofulis'in parlamento- 'nun önceden tesbit edilmiş olan 12 marttan önce söyleniyor. toplanmasını Bu su- görül- ret kuvveti müş olacaktır. e her partinir konferansı toplandı nasyonal - sosyalist rejimi- in üçüncü yıl- konferansı, Sir Herbert Samuel'in başkanlığında — ve 1200 delegenin iştirakiyle — toplanmış ve — alman mallarının boykotajina devam e- dilmesine karar vermiştir. Konfe- rans aynı zamanda resmen - dört yılda 15 milyon dolar toplamak ra, 100 bin venc alman yahuı nin Filistine yollanması ine ya- tırmak üzere bazı tedbirler almıştır. rayacaktır. Musevilerin milli Filistin Vaşington, 3 (A.A.) — Alman- için bir iane listesi açmıştır. Bü pa- 'TÜRK - ROMEN MÜNASEBETLERİ HAKKINDA Laheyde bir konferans Lahey, 3 (A-A.) — Romanya eski başbakanlarından profesör B. Yorga, “Felemenkle osmanlı imparatorluğu 'arasında asırlarca süren münasebat,, hakkında bir. konferans vermiştir. Konferans Romanya elçiliğinin koru- ması altında hazırlanmıştır. Hatip konfe da, kendisinin bu münasebetleri gözden geçirmesi- 'me saik olan başlıca sebebleri saydık- 'tan sonra, birleşmiş Holanda ülkele- ından “Babiâli” nezdine gi 30 yıl süren vazifesi esnasında rolü bilhassa kaydetmiştir. Konferanst; Türkiye işgüderi B. A. Aşkın ile Fransa, İtalya, Lehistan ve Avusturya orta elçileri ve başka bazı diplomatlar; Holanda yüksek memurları ve Felemenk - Türkiye cemiyetine mensup birçok aza hazır bulunmuşlardır Petrol ambargosu etrafında Cenevredeki tâli komitelerin çalışmaları Cenevre, 3 ÇALA.) — Eksperler " mitesi tarafından kurulan iki tali komi- te petrol ambargosu meselesini " göz- den geçirmişlerdi İtalyanın peti Ş HABERLER İTALYAN - HABEŞ HARBI Yağmurlar durdu Cephelerde sükün var Adisababa, 3 (A.A.) — İki cep- hede de büyük bir sükün hüküm sürmektedir. Habeşler, cenub ve cenubu gar bi vilâyetlerinde çok büyük bir as- ker nakli hareketi yapmaktadır lar. İki yüz bin kadar asker sev- kedilmiştir. Cephenin her kısmı bugün tam kuvvetle müdafaa edil- mektedir. Ayrıca elli bin kişilik bir kuvvet, umum kumandanlığın emri altındadır. Ve bu seyyar kuv- vet, italyanların hücum edecekle- ri noktaya gönderilecektir. lan yağmurlar kesilmiştir. MISIRA GELEN İTALYAN MALLARI ZAPTEDİLDİ İskenderiye, 3 (AA.) — Triyeste'den gelen on yedi balya yünlü, gümrük me- murları, tarafından — yakulanmıştır. Bu yünlüleri getirten tacirler, bu malların menşel Avusturya - olduğun gösteren bir takım sertifikalar göstermişler iz “> bu malların İtalya'da yapılan yünlülere benzemekte olması şüpheler uyandırmış ve tahkikat yapıldıktan sonra bunl » sahiplerine teslim edilmesine karar ve- rilmiştir. Papa diplomatik teşebbüslere /devam edecek Londra, 3 (XA.) — Deyli Telegfa- haberlere göce, bir hal tare fın Vatikandan aldığı Papa italyan - habeş h: ve stokları ile meşeul olan komite bu babdaki vesikaları ikmal bazı tedbirler almıştır. ikinci tâli komite ise petrol ve müş- takatının makli ve ambargonun idari ve hukuki neticeleri meselesi hakknda iptidai tetkiklerde bulunmaştar. Nakliyat li komitesi yarın sabah toplar Ambargonun tarihi tesbit edilecek mi? Cenevre, 3 ÇAA — Salâhiyetder müşahidlere göre, İtalyaya karşı pet- rol ambargosunun konulması için diden bir tarih tesbit edileceği sanılk maktadır. scaktır. Komitedeki iran delegesi Tahran, 3 (A.A.) — İran birinin tesi yi bu komitı tayin eylemiştir. metinin, Milletler Cemiyeti konse - yince İtalya'ya karşı petrol zecri ted- örsebçenisi n aa ü üzere kurulan komiteye aza seçil - mesi dolayısiyle, hükümet, Anglo - İranien petrol kumpanyası nezdin- deki İran komiseri B. Zarine Kafşe - ye İran delegesi olarak barış formülü dır Londra etsiz kalacak Sekiz bin işçi grev yaptı Londra, 3 (A.A.) — Semitfield pi- yasası, et taşıyan kamyonları yükle- 'yen 2000 işçinin grevi yüzünden fel- patronlar tarafından - yapılmış olan seslerile karşılanmıtır. Hamallar da grevcilerle birleşmişlerdir. Patronların delegelerile işçi dele- geleri bir toplantı daha - yapmışlar. dır. Grev, devam edecek olursa Lon- dra etsiz kalacaktır. B. Ramsey Makdonald mebus seçildi Londra, 3 (A.A.) — Ramsey Mac- Tskoçya üniversiteleri seçim dairesinden mebus seçilmiş donal Tefrika: NO. 4 E ANKARA Yazan: Norbert von BİSCHOFF m: Burhan BELGE Türkçeye çevir Fakat her höyüğün bağrında kazdığımız çukur daha hâlâ bâkir toprak tabakasını bu- lamamıştır. Daha hâlâ: bir tabakadan son- ra bir tabakaya raslamaktayız. Tuncun yeri- ni çoktn bakır, bakırınkini çoktan taşı almıştır. Tanınmamış, adlandırılmamış olarak bir milletten sonra bir millet meyda- 'na çıkmakta ve nihayet bozkır ortasındaki ölüler - höyüğü'nün bizlere haberini verdiği '€n son millete raslamaktayız. Hayat pınarı- 'nın başına yerleşen bu millet bile, milâd'dan 4 bin sene önce yaşadığı halde, örnekli do- kumalar we kumaşlar giymiş, küplerin için- de asilleştirilmiş arpasını muhafaza etmiş- tir. Demek ki bu millet de uzun bir kültür devresinin mirası ile işe başlamıştır. Önasya'da böyle bu höyüklerden binler- cesi vardır. Bunlar on binlerce sene içindeki eti aralarında paylaşan d ölüşün ve yeniden doğuşun hem.dilsiz hem — şadığına ve biribiriyle boğt konuşkan anıtları ve insan basarısının geçi- — mek kabildir. ciliği ile insan çalışmasının ebediliğini an- — — Ancak on altmcr yılu 1 cn hevbetli tanıtlardır. sonra bir yeni - devletle Ve biz bu hüyüklerin : gözcükulesinden gibi, bakışlarımız dalasıya ve kaybolasıya kadar 50 zetler, seyrederiz. Ve ka: yetlerle dolu tarihin kendilerini ortadan kaldıı ile lanet etmişlerdir. sonlarına doğru Küçük A: rak karşımıza Chatti'ler, dır. Bunlar, Babil ile alışı çakmak rak onu on sekizinci yüzyı dar” yahut bunların ileri ardısıra çıkan milletler, bu toprakların cina- zamanın engin deva- mında, omuzlarında taşımışlar Milletlerinin mukadderatı ile devletleri- nin kuruluş ve yıkılışları hakkında zerre ka- dar malümatımız olmıyan üçi bu kültürlü devletin az sonra farkına vara- hç zoriyle fethetmislerdir. Fakat meden kendi devletleri de semitik “Hiksos- tarafından ortadan kaldırılmıştır. Bundan sonraki iki yüzyıl Asya tarihi ilmin incelemesini beklemekte- dir Bir büyük devletin izlerine raslanmadı- na göre, bu devre içinde, Yazılı binlerce nin ve heybetli rı bu devlet, iki “Yazılıkaya' izerinden tıpkı bir kere yüzyılları gö- zdığımız çukurdan ve öldükçe ranlara, sanki sıra —O A LN Böç fırtınalarına şahid olmuş bugün dahi en çok rasladığımız tipe uygu dur. Çehrenini ortasından aynı büyük ve etli burun fırlamakta; içerlek fakat büyük gözle- rin üzerinden aynı geriye doğru açılan alın, kısa kafa tasına doğru yükselmektedir. kafa tasının üzerinde ise mahrut biçiminde- ki kısa külah oturmaktadır. Ki bu külah son- raları daha yassı bir şekilde Frigya külahı adını almıştır. Bu külaha bugün, Kayseri ve Niğde taraflarında köylü yapısı olarak ras- larsınız. Yazılıkaya'daki insanın giye larına doğru bükük çarığa gelince, bunun da Anadolunun her tarafında giyilen Pek çok farkı yoktur. Fakat Eti Keşiş - Kı ralının elindeki ucu kıvrık ve aş: inik asayı, ancak Kızılbaş köylerinin de bulursunuz. Saklıdır. Manyetizma karışık bir nefesle zaman meydana çıkar. Ve müsaade ederseniz, belki biraz fazla cü- cü bin yılın sya'da tanıdık ola- Etiler çıkmakta- veriş yapmışlar ve ılın ortalarında kı- çok geç- sürdüğü bir millet için Küçük , dağılan eski dev- derebeyliklerin ya- uştuğuna hükmet- ın - başlangıcından karşılaşmaktayız. iyi etmek gerekti hası ile Boğazköy arşivi- azılıkaya” nn anlattıkla- inci Eti devletidir. ” gibi aşağı Anadolu'da kar- şımıza çıkan ve Babil tesiri altında kaldıl ları anlaşılan anıklardan, sanın şeklini, ilk defa olarak vazıh ve tamam binlerce milletin Anadolu'da, Anadolu'daki 'i ve ancak hastala: Bu ç- rıktan sihir ve “Önasya adamı adam” dendiği yibi, Anadolu'nun kök-adam'ı olarak, kendisi kabul edilmiştir. Kök demek- te, şüphesiz bir nevi cüret vardır, çünkü A- nadolu toprakları kadar insan seli taşımış topraklar yoktur. dem ki Anadolunun bu tipi, o günden bugü- retli kaçacak bir mukayese daha - yapalım. (Burada, Yazılıkaya'daki libasın Anado- du şalvarının dedesi olduğu ileri sürülmek- tedir.) Demek ki Eti imparatorluğundan kalma adam, işte karşımızda duruyor. Onu görüvor ruz ama, nereden gel gi milletler arasında akrabalıklar olduğunu bilmiyoruz. Fakat mademki ilk Anadoluludur noktada başlamağa mecbur olduğu gibi o başlangıç noktasından önce de bir diğer baş- langıç noktası kabul etmek gerektir, bu ilk Anadolulunun görünüşüne göre ırkının gör iğini ve milletiyle hen © tanıdığımız. ve mademki her şey bir tesbit edilmiş ve ona şiir. dilinde lim dilinde de “alarodik Fakat ne de olsa ve ma- şin küsur yıl bütün — 1rk karış- is germiştir, ondan önceki bin yılı da pek güzel onun nam ve hesabma kaydedebiliriz. Kaldı ki, bugün, üç bin kü- sur yıla mukavemet etmiş bir kök'ten daha eskisine hiç iyacımız voktur. (Sonu var) Üç haftadanberi yağmakta - —— ce uğramıştır. İşçi sendikası delegesi, teklifi haber verdiği zaman “Hayır” * e c0 DA