4 Temmuz 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

4 Temmuz 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ADIMIZ, ANDIMIZDIR HER YERDE 5 KURUŞ 18 inci Yıl No. 5723 Doktor Arasdan sonra İrak hariciye nazırı da Tahrana gitti Tahran, 3 (A.A.) — Pars ajansı bildiriyor: Dr. Tevfik Rüştü Aras 'gün saat 10 da İran mahsulâtı se rgisini ziyaret etmiştir. Yarın saat 10 da güzel sanatlar atelyelerini gezecektir. Trak Hariciya Nazırı Ekselans Neci Elasi) Gündelik Vergilerimiz “İyi usul ve iyi tatbikin memnun edici neticelerini vatandaş; hiç bir işte, vergi mevzuundaki kadar has- sasiyetle takdir edemez.” K. ATATÜRK Büyük şef; geçen teşrinde, politi- ka edebiyatının bir şah eseri olan nu- tuklariyle millet meclisini açarlarken direktifleri arasma, yukarıya aldığı- mız cümleyi de koymuşlardı. Yüce gö- Tüş ve sezişleftlin bu cümelede teksif ettiği hakikat; bütün vuzul ve şümu- liyle, her dimağda — saygilı yerini al- mıştır, ş Büyük millet meclisi; bu açış nüt- kiyle başlayan içtima senesinde muli kıfıun arımızdan mühimlerini ıslâh et. miştir. Vatandaşların bu: tağı Memnuniyeti her biri üzerindeki sütunlarımızın tahlil edeceğiz: nlardan duya- iyice ölçmek için islâh ameliyelerini Müsaadesi nisbetinde Kazanç vergisi; bir teşebbüs sahibi olarak veya ücret ve maaşla çalışarak kendine kazanç temin eden her yurd- daşın ödemekte olduğu bir vergidir. Bizzat istihsal yapan çiftçilerden başka herkea, iktisadi faaliyetinin verimi ve hacmi nisbetinde bu vergiyi vermekte- dir, Şu halde vergi ile iktisadi vaziyet arasında tam bir nisbet bul unması, u- .ıııl ve tatbik bakımından da bu vergi ”f mükellef tutulan geniş vatandaş kütlesinin memnun edilmesi Tâzındır. Millet meclisinin bu içtima senesinde kazanç vergisinde Yyaptığı tadiller bu iki bakımdan da bir çok yeni hükümleri i- çine almıştır. Bunların başlıcalarını kı- saca izah edeceğiz: — Kazancı asgart malşet haddi i- $inde olanların kazanç — vergileri kal- dırılmıştır. Bütün memleket için bu had günde 60 kurştur, Günlük ücreti altmış kutüş olanlar artık kazanç ver- BİSİ vermiyeceklerdir. 120 kurşa kadar ücret alanların da 60 kuruşları vergi- den muaf olacaktır. Endüstri ve imar işlerinde çalışan geniş bir vatandaş kütlesi; bu muafi- Yetten istifade edecklerdir. Artık alm- Miyacak olan ver; his olunan bir mi da olsa kendileri gi, onlar için tamamen ikdardır. Az mikdarda e ini takyid eden bir mü- kelefiyetin hududu dışmda kalmaları bu yurddaşlar için büyük bir tatbik kolaylığı olacaktır, N 2 — Seyyar satıcılar, lük kazançlarının on Sanatkârlar işe Vergisi olarak v kadar hamallar, gün- mişlini, seyyar ©n iki mislini kazanç ak vereceklerdir. Şimdiye bu mikdar günlük kazancın yire (Sonu 4. üncü sayfada) Kemal ÜNAL Irak hariciye nazırı Naci Elnl! ve yanındaki hariciye direktörleri perşembe günü saat 18 de hududa muvasalat etmişler ve bir İran he- yeti tarafından karşılanmışlardır. Irak heyeti, Tahrana muvasalatında, hariciye nazırı B. Samiy, hariciye erkâ- tu, Irak orta elçisi ve elçilik erkânı ta- rafından selâmlanmıştır. Heyet Saheb - Geraniy sarayına gitmiştir. B. Naci Elasil dün öğle yemeğini B. Samiy ile birlikte yemiştir. Bu sabah, nazır ve Irak'ın Tahran el- çisi, hariciye nazırı B. Samiy'i ziyaret ettikten sonra Şehinşah tarafından ka- bul edilerek öğle yemeğine alıkonulmuş- lardır, B. Naci Elasil öğleden sonra Veliaht tarafından ve akşam üzeri de başvekil tarafından kabul edilecektir. Akdeniz'd İngiliz fiosu kuvetleniyor Londra, 3 (A.A.) — İngilterenin Akdeniz filosu modern bir hale konu. lan ve yakında Maltaya avdet edecek o- lan 31,100 tontuk Uarspit zırhlısı emni- yetli surette takviye edilecektir. Diğer torpitolar aynı suretle modern bir hale konulan Taynı tft Malaya zırhlısı da Maltaya gitmek Üzere yola çıkmıştır. Zırhlı Akdeniz filosunun a- miral gemisi olan Kuin Elizabettin ye. rine kaim olacaktır. Taç giyme töreni dolayısiyle İngil- tereye gitmiş olan Kuin Elizabet mo- dern bir hale konulmak üzere Portsmaut da kalacaktır. Gal Memleketi limanlarını ziyaret etmekte olan Royal Oak'ın icab ettiği zaman İspanyol sularına hareket etmek üzere Plymoth'da beklediği malümdur. Varspit ve Malaya zırlılıları gibi Royal Oak'ın da onbeşer posluk sekiz tane topu vardır, Gemi Tayyarelere kar- gt husust bir zıhla mücehhezdir. Bu ge- mi yakında Akdenize gidecektir. Kadın tayyareci Amelia Erhart bir kaza geçirdi Bir ingiliz vapuru tayyareciyi kurtardı Honolulu, 3 (A.A.) — Atlas denizi. ni geçmekte olan kadın tayyareci Er- hartın denize inmeğe mecbur - olduğu tahmin ediliyor. Tayyarenin akibeti he- nüz belli değildir. Tayyareciden Honol- u telsizine gelen bir telgrafta daha ya. TIM saat uçmağa yetecek benzin bulun. duğunu bildiriyordu. Araştırmalar Honolulu, 3 (A.A.) — İçinde Üüç tayyare olduğu halde buraya gelen Co- lorado zırhlısı kadın tayyareci Erhart'ı araştırmak emrini almıştır. Tayyareci- den hafif imdad işaretleri alındığı söy- leniyor. Bir tayyare Hovland'a uçmuş- tur. Deniz bakanlığına aid diğer 11 tay- yare de gene tayyareciyi aramak için yola çıkacaktır. Tayyareci kurtarıldı Honolulu, 3 (A.A.) — Kadın tay- yareci Erhart bir ingiliz gemisi tarafın- dan kurtarılmıştır. Bİ Şükrü Kaya ğ hareket etti İstanbul, 3 (Telefonla) — İç İşler Bakanı ve Parti Genel Sekreteri B. Şükrü Kaya bugün saat 13 de Roman- ya vapuriyle ve Köstence tarikiyle Moskovaya doğru yehrimizden — ayrıl. mıştır, İç İşler Bakanı yarın akşama ka- dar Bükreş'te kalacak ve saat 19 da Prag ekspresi ile Varşova üzerinden Moskovaya gidecektir. Dost Sovyet Rusyaya, Dış İşler Ba- kanımız Dr, Rüştü Arasın yapacağı zi. yaretle aynı zamanda İç İşler Bakant ve Parti Genel Sekreterinin de gitme- si şüphesiz hususl bir ehemiyeti haizdir. İç İşler Bakanımız vapurda, Başba- kan İsmet İnönü, Adliye Bakanımız B, Şükrü Saraçoğlu, Dış İşler Bakanı ve. kili Numan Menemencioğlu, Seryaver Celât, İstanbul vali vekili Şükrü, Par. ti erkânı, birçok mebuslar, büyük me- mur ve gazeteciler tarafından uğurlan. maştır. İstanbula giden Bakanlarımız Ekonomi bakanı B. Celâl Bayar, Fi- nans bakanı B. Fuad Ağralı, Ziraat ba- kanı B, Şakir Kesebir dün akşamki A- nadolu ekspresiyle İstanbula gitmişler- dir, Adliye Bakanımız İzmire gitti İstanbul, 3 (Telefonla) — Adliye Bakanı B. Şükrü Saraçoğlu bugün İz- mire hareket etti, Oradan Ödemişe gi- derek bir müddet istirahat edecektir. PAZAR 4 Temmuz 1937 | — Tel; Başmuharrir 1063 İ — Yasr tşleri Müd. 1062 UZAK ŞARKTA Moskovaya 'Amur nehri üzerinde çıkan hâdise kapandı İki taraf nehir üzerindeki kuvvellerini çekecekler Moskova, 3 (A.A.) — Tass ajansı bildiriyor: Japonya büyük ılı: çisi B. Şigemitsa bugün B. Litvinof'u ziyaret ederek japon - mançuri askeri motörlerinin Amur nehri üzerindeki adalardan çekildiği hak- kında Tokyodan telgraf aldığını ve Sovyet mo.törl_eri_ile_ ıd.ıl_ırdı bu- lunan askeri müfrezelerin de çekilmsini beklediğini bildirmiştir. Moskovada japon elçisiyle bir görüşme yapan Sovyet Rusya Hariciye komisert B. Litvinof BİSİKLET YARIŞLARI AnkaradanTalâtTürkiye, sürat şampiyonu oldu Dün yapılan yarışlar den heyecanlı bir an Dün sabah saat 7 de Akköprü suvari karakolu önünde ve 1 kilo- metre mesafede 11 bölgenin 26 ko şucusunun iştirakiyle Türkiye bi« siklet sürat birincilikleri yapılmıştı r, Müsabakaların erken başlama- sına rağmen, başlangıç noktası kalabalık bir meraklı kitlesi ile dolmuştu. Dört saat devam eden ve bil in yapılması ile nihayet bulan bu müsabaka, me- raklıları her an için heyecan içeri- sinde bırakmıştır. Çekilen kura neticesinde sekiz üçer- lik ve bir ikilik olmak üzere dokuz grup arasında yapılan — ilk seçmeleri, Ankaradan Talât, Eyüp, Nuri Kuş, Bursadan Faruk, Bekir, İzmirden Kâ- zım, Bayram, Kocacliden Orhan ve İs- tanbuldan Abdullah kazandılar. Mağ- Iüblar, yani ikinciler arasında yapılan ikinci seçmeleri de İzmirden Cihat, Ba- lıkesirden Sabri, Konyadan Bekir ka- zandı. (Sonu 4. üncü sayfada) ı . .. Bugünkü maçlar Milli küme maçları sona yaklaşmış. tır, Gelecek hafta bu maçların birincili- ği ve ikinciliği taayyün etmiş olacaktır. Bugün milli küme maçları için Ankara- da Gençlerbirliği Ankaragücü ile, An- karagücü sahasında karşılaşacaktır. İs- tanbul'da da Güneş Galatasarayla, Fe- merbahçe de Beşiktaşla bir maç — yapa- caktır. Milli küme maçlarının neticeleri hak- kında spor muharririmizin yaptığı tah - minler ve diğer spor haberlerimiz De - şinci sayıfamızdadır. B ARENI NOT KA M B. Litvinof, bunun müzakere başlangıcında yaptığı ve dünkü görüşmelerinde de tekrar ettiği teklife uygun olduğunu bildirmiş ve icab edenlere talimat verilece- ğini vadetmiştir. Büyük etçi, bunun Üzerine eski va ziyetin tekrar kurulacağına güvenip gü venemiyeceğini sormuş ve B. Litvinof müsbet cevab vermiş, sükünet kurulduk. tan sonra iki tarafın bu adalar üzerin- deki — iddialarının karşılıklı tetkikine başlanabileceğini ilâve etmiştir. Büyük elçi, Amur üzerindeki sınır hattının istikbalde tesbitine başlanabi- leceğini teslim etmiş ve B. Litvinof, bundan sonra adaların aidiyeti mesele- sinin halledilmiş olacağını tasrih eyle- miştir. Bua görüşmeden sonra, müdafa komiserliği sovyet askeri motörleriyle silâhlı müfrezelerin amur — üzerindeki adalardan çekilmesi için icabedenlere emir vermiştir. B. Şuşnik Italyaya gidiyor Viyana, 3 (ALA.) — İtalyaya git - mekte olan başveki! Şuşmig'in İtalya - daki iktmeti bir hafta kadar sürecektir. Başvekilin İtalyada nereye gideceği he- nüz gizli tutulmaktadır, Ankarada sıcaklar İki gündenberi Ankarada şiddet. Ki sıcaklar hüküm sürmektedir. Evel. ki gün güneşte 64 derece sıcak var. dı. Fakat dün bu sıcaklık biraz azal. muşsa da havanın bulutlu olması s- kıntıyı arttırmıştır. Yukardaki resim de sıcak yüzünden Ankara sokakla. rında sık sık tesadüf edilen manzara. lardan birini görüyorsunuz. Dün akşama doğru hava biraz se- rinlemiş, civara ve bilhassa Dikmene şiddetli yağmurlar yağmıştır. Fakat buna rağmen şehirde gölgede ısı 30 dereceden aşağı düşmemiştir. Dünkü havaya dair tafsilât ikinci sayfamız. dadır