8 Nisan 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

8 Nisan 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Ulus Basımevi Çanlaırı caddeşi Ankara Telgraf: Ulus a le TELEFON NİSAN Başmuharrir t ı 9 , B Fnl_fl&lvAn.l'ı 1063 K İdere müdürtüğü — 1061 85 KURUŞ Abiye — R64 * Ankara DIMIZ ULUS AN DIMIZDOR 9/4/938 10/4/938 17/4/938 Stadyomunda a ŞEHİR Cüumartesi saat 14 de Atletizm müsabakaları. Harbiye — Muhafız Pazar Fitet Vienna — Ankara muhteliti. Ikan ekonomik konseyi ve Balkan asın konferansı İstanbulda toplandı EĞER BİR MUCİZE OLMAZSA Ekonomik konseyde B. Saracoğlu çok dikkate değer bir nutuk söyledi Balkan anfantı hep sulh için “Balkan antantının düşmanları yoktur,, " şayed varsa onlar bizim düşmanlarımız ,, çalışıyor “değil insaniyetin düşmanlarıdır,, BALKAN BASIN KONFERANSINDA Bütün murahhaslar büyük eserin emsalsiz kıymetini anlattılar Muvazene vergisindeki tenzil Yazan: Sa. Büyük Şef'in yüksek direktifle- riyle hazırlanan hükümet programın- da, zaman ile mukayyed olarak tesis edilen buhran ve muvazene vergileri üzerinde durularak tetkikler yapıla- cağı ve bunların tahfifi için, büdce muvazenesini bozmıyacak surette, se- nelere bağlı, hal çareleri aranılacağı tesbit edilmişti. Maliye Vekâleti, hükümet progra- mında tahfifi derpiş edilen diğer ver- giler üzerinde olduğu gibi, buhran ve “Aayazene vergilerinin tahfif şekli ü- SENLA, de etraflı tetkikler yapmış ve muhtere ihtimallere göre muhtelif tahfif Proajeri hazırlamıştı. Hazırlanatınrojelerden biri, hiz- met erbabının. Ucamur, müstahdem, amele) ödemekte O kları kazanç, buhran ve muvazene Ve.silerinin bir- leştirilmesi ve alman aylır Ço vı c rete ve ödenmekte olan vergilta,, künuna göte müşterek nisbetler , biti ve tahfifin de bu müşterek nis betler üzerinden yapılması ve diğeri de buhran ve muvazene vergilerinden birinin tahfifi esasına istinad ediyor- du. Bu projeler üzerinde yapılan tet- kikler sonunda, kazanç, buhran ve muvazene vergilerini birleştirerek tek vergi haline — getirmekten ve tahli- fi bu vergilerin hepsi üzerinden yap- maktansa, buhran ve muvazene vergi- lerinin birer birer ele alınması ve ev- velâ muvazene vergisinin tahfifi ile | işe başlarıması daha muvafık — bulun- muş ve muvazene vergisinin tahfifine dair hazırlanan proje kamutaya sevk- olunmuştur. Muvazene - vergisi, memleketimi- zin dünya buhzanının tesiri altında bulunduğu senelerde, 26-5-1932 tari- hinde, kabul edilen bir kanunla tesis edilmiştir. Vergi, hizmet erbabının 20 lirayı geçen aylık, Ücret ve istih- kakları üzerine mevzudür ve nisbeti, bu istihkaklardan kazanç ve buhran vergileri çıkarıldıktan sonra kalanın 96 10 udur. İstisnaları, gerek kazanç ve gerek buhran vergisine nazaran da- ha dar tutulmuştur. Bu itibarla bu vergi, hizmet erbabı istihkakları üze- rine mevzu vergilerden mükellefi en goök olanıdır. Buhran vergisine gelince: Bu ver- ginin hizmet erbabına aid kısmı, An- "Sonu 8. inci sayfada) İstanbul, 7 (Telefonla) — Balkan antantı ekonomik konseyi, bugün saat 18 de Yıldız sarayında ilk toplantısını yapmıştır: Bu münasebetle, Hariciye Vekâleti vekili B. Şükrü Saraçoğlu aşağıdaki nutku söylemiştir: *— Baylar, Güzide refikim ve döstum Dr. Ara- ( Somu 7. inci sayfada ) gMEÜ_NDELlK I Kasaba otelleri Dahiliye Vekili . Genel Sekreteri B. Şükrü Kaya, bir iç derdimize daha temas ederek meselenin pratik şekilde halli yolu- nu gösterdi. Dün gazetemizin ikinci sayfasında Dahiliye Vekâletinin vi - lüyetlere yaptığı bir tamim vardı. Sayın Vekil bu tamiminde valilerden ve belediye reislerinden her kasaba- da temiz bir otel, mümkün olmazsa veburalarda temizliğe azami itina edilmesini istiyordu. Vaziyet şudur: Yurddaki idare ve iktisad hayatı, her kasabayı on beş yıl önceki mü - cerred vaziyetinden çıkardı. Nakil yasıtalarındaki tekâmülü de hesaba Ku arak diyebiliriz ki artık şehir ve C. H. Partisi | her otelde temiz iki oda ayrılmasını, |” —— Blum'un mali projelerini gayet zayıf bir ekseriyetle kabul eden Fransız meclisinin reisi B. Heryo TAİERŞVANGIN ŞİMALİNDE Çinliler 7-8000 Japon askerini imha ettiler İki Japon fırkası da imha edilmek üzere Harekâtı idare eden iki Çin generalı muvaffakiyet kazanamadıkları tâkdirde idam edilmeğe de razı olmuşlardı .. . asakılarımız, yeni bir akışın canlı birer uğu ğıdır. Şimdiye kadar zaru- retlerin yar-etığı bu akışı, başka se- bebler hızlansarmaktadır. — Bunün başında güzel Türsiyenin her köşe - sindeki tabiat güzelliğ'ai düşünebi - liriz. Yurdumuzun her yünma ser- pilmiş olan kıymetli tarihi eseslerin çekici kuvvetini de biliyoruz. Bun. lardan başka daha bir çok sebebler cumhuriyet neslini, yürd içini daha genişçe görmeğe sevketmektedir. Ucuz nakil tarifslerinin de hayli teşvik ettiği bu güzel akış, bir çok kasabalardaki han ve otellerin kas - vetli çatıları altında hemen daima inkisara uğrar. Gece, bazı kasabala- rımızdaki yolcular için neşeile geçen bir günün bütün zevkini unutturacak bir kâbustur. Dahiliye Vekâletinin tedbirile yal- nıx yolcuların huzur ve inşiraha kavu. şacağını hesaba katmamalıdır. Bu kasabalar halkının türke yaraşan bir meziyetle birçok yolcuları evleri- ne aldıklarını ve misafirlerini izaz için ne kadar üzüldüklerini biliriz. Tedbir, onları asil bir hisse dayanan bu üzüntüden, misafirleri de çok a - gırlanmış olmak mahcubiyetinden kurtaracaktır. İç turizm için hiç bir tedbir, bunun kadar her tarafı mem- Sun edici olamazdı, Japon askerleri boş vakitlerinde kriket oynuyorlar (Yazısı 8. inci sayfada) BLUM BUGÜ N DÜŞÜYOR Senato maliye encümeni Blum projelerini reddetti DÜN BİNLERCE SOSYALİST Kahrolsun senato! Diye senato önünde nümayiş yaptılar; fakat derhal dağıtıldılar Paris, 7 (A.A.) — Dün öğleden sonra mebusan meclisi tarafın- dan, şimdiye kadar halkçılar zayif ekseriyet olan 61 reyden cephesinin elde etmiş olduğu en ibaret bir ekseriyetle 250 reye karşı 311 reyle kabul edilmiş olan mali kanunun senato tarafın- dan reddi üzerine Blum kabinesinin sukut edeceği tahmin olun- maktadır. Senatonun muhakkak olan muhale- feti, bugün, finans komlsyonunun ver- diği kararla da teeyyüd etmiştir. Ko- misyon B. Kayyonun başkanlığında yarım saat kadar süren bir toplantı yapmış ve encümen mazbata muharri- Ti B. Abel Gardey raporunu okumuş- tur, Bu rapor, B. Blumun mali proje- sini reddetmektedir. Encümen azâsın- dan hiç kimse söz istemediği için, on- cümen hemen mazbata muharririnin zaporunu reye koymuş ve hükümetin mali projelerini reddeden rapor 6 re- ye karşı 25 reyle kabul olunmuştur. (Sonu 8. inci sayfada) Doktor Aras Metaksasla konuştu Atina, 7 (ALA.) — Atina Ajansı bildiriyor: Türkiye Hariciye Vekili B. Rüştü (Sonu 8. inci sayfada) Hatayda seçim nizamnamesi yarın resmen ilân edilecektir Silâhlı çeteler türk köylerini basıyorlar Adana, 7 (Telefonla) — Hatay'da yeni seçim nizamnamesi ya- rın resmen ilân edilecektir. Antakya ve İskenderunda halkın bu sevinçli güne hazırlandıkları haber verilmektedir. Muvazene vergisi nisbelinin *6 8 e indirilmesi neticesinde Hizmet erbabının yıllık istifade mikdarlarını gösteren cedveller A - Maaşlı devlet memurları ııühdıvı:ııiıikdlllln Asli — Ermnsal ee maaş — hasılı Merkezde' yerlerde B - Ücretli devlet memurları Ücret mikdarı BESSELLELEN Yıllık istifade mikdarları —H Diğer yerlerde Merkezde $;64 644 C - Hususi işlerde mikdarı Merkezde yerlerde 5,52 5.2 672 7.80 5,88 996 t6 4 YH — A2,92 1476 16,80 18,72 20,76 Muvazene vergisinin tahfifi ha kkında Kamutaya verilen kanu nadair tajsilât 8 inci sayfadadır İttihadcılar Fakat beri yandan ittihatçılar el altımdan birçok entrikalar çe- virdiği ve bir taraftan da türk halkma eza ve cefada bulunduk- |arı öğrenilmiştir. Buraya gelen | malümata göre ittihatçılar Kuz- la köyünde iki, ık köyün. de de bir türk öldürmüşlerdir. Halkı kandırıyorlar İttihatçıların son günlerde halkı kandırmak için yeni bir usul bulduk- Jarı anlaşılmıştır: Hususai şekilde bas- tırdıkları bialerce kartı halka dağıt- makta ve bu kartların hamillerine ( Sonu 8. inci sayfada ) GKL GARÖYEPİ < D KK DADLA YARIN 16 sayfa İlâvemiz MANİSA j