27 Nisan 1941 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

27 Nisan 1941 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

214/941 Demutrasi cihanında kadın: İş âleminde kadın Yazan: Nezahet Nurettin EGE Birleşik Fairfield Ailede herkes meşgul Gallup enstitüsünün anketi: | Topruk etrafında Amerika bu harp bitmeden harbe yapılan çarpışma mi? lu anket 10 nisan ile san en yapılmıştır. Habeşistan'da italyanlar çok müşkül vaziyelte ettiği manas; manın Dinin geniği neticelenen #on nisbetinde alman piyadesi Halbuki bundan evelki teşkil ederek hareket artırmışlardır. düşman hatt ULU RESMİ TEBLİĞLER Almanya'ya yapılan hava akınları Kahire geri çekilmemiz devam filomuz Almanya” olan mın başlıca Kiel ve Wilhemishafen'e eniz yangınlar infilâklı bombalar hasarlardan daha büyük fabrikalarda Bir bombardıman edilmiştir. yal gece zarfında Norveç, diğer bazı gece oharekâtından iki İrlanda üzerinde bu sabah erkenden iii uçan si tayyaresi Vi LE Malta üzerinde yapılan hava akını Malta, 26 na, Perşembe Yunanistan üzerinde bir tayyare teşekkülü etmiştir. Yapılan hasar Afrika'da hava harbi kaydedilecek bir İngiltere üzerinde Trablus'a yeniden hücum edildi li: pe ingiliz dayar Bi bus etmişi atılmıştır. hava verenin tebliği Londra, 26 a. Hava nezareti dün delen sonra iie sahilleri Kiri hava faiminiz. bir yangın çıkarmışlar hemen hemen tamamiyle Havs tayyaröleri mitralyöz ateşine sonra yaklaşmışlarsa Fakat ayni ie mir, fişenkleriyle sonra bombalarını atmışlardır. e dafi bataryaları ta veriri Bir Fl sahi it binalar hası bu sabah bir keşif İngiltere. üzerinde alman Alman resmi tebliği resmi tebliği EE Habeşistan'da | Lort Halifax'a göre BU HARP MUKAVEMET HARBİDİR Lort Halifax harbin Mm İk Başı 1. inci sayi Dessie dış müdafaa hattını kuşattılar Denale' si bir kaş kilometre Dessie Dük *.* Londra, 28 a8 — Royter Afrika e muharebesinde 200 riben 560 afrikalı da zannedilmektedir. Amiral Darlan Vichy” ye geldi Vichy, 26 ma. ral Dari gelmiş ve eyi vi başlamıştır. Vichy, 26 aa. —D.N.B. Fransız lila nezareti müşavere heyeti valisi unvanını taşımakta idi. de fransız Kongosu, Kamerun işlerini Anzaklar günü Sidney, 26 «a — "Anzaklar, büyük Avusturalya memleketin her tarafında tesit Yeni bir ölüleri kişi muhariplerine şükran borçlarını Cenubi Yeni Gelles valisi bu milli mesajı da Kanada tezgâhlarmda inşa edilecek olan 96 run plânları hazırlandı Ottawa, 28 na. — Mi wver Kanada üihimmat, B. Ruzvelt Lindberg nevinden olanlara üç kafalı yılanlar diyor — B. Ruzvelt Bu harbin kitabı 1939 HARBİ Türkiye ite iie Büyük ©. Yazan: o