| Meseleleri | Yazı İSuut emel mal YETKİN Nebioğlu Ya yınevi Fiyatı: 100 Kı RESİM İLE KNİDOSLU APHRODİTE MUSİKİ ARASINDA 4 A — Bir an için gözümü kapı ik tabiatı edi Gi korkunçtur, Nitekim her muh- bi korkutçluk olduğu gibi, > yüksek Pir m erken Yaladı bir Mizeben cali anlar birden gözü içiltüyor, hattâ gülünçleş- triyor. Sas bir hareketin bir çözü. Tüşün #etleenldi, Sen tabıkttn VAZ. fakat gisi ve saklisir. Bİ Kaç yanın. yuvarlanışı bir ağacın dev- rilişi hareketi, onun neticesi 0- larak da sesi meydana getirir. Fonetik sanatlar ne kadar çö- zülüşü, ağ ifade « ederlerse ğ pek çok şeyler kaybeder, Susan güzellikler kırıldıyan güzellikler. den daha yüksektir, Bir flavtadan, bir kemandan güzel sesler çıkaran basit insan. lar olduğu gibi büyük bir çelik testereden mükemmel . nağmeler in atamak V indiri Zu sahalar pistik sanat. lar bütün melekelerin kullanılma. #iyle meydana gelen bir oluştur. Buna Maze. DAUMlM) Sante de ca, di - SM Pi İni çati ye benliğimi e siner. Bunumla beraber şz den ziyade sanatkârın değeri güzelli. MB rlaym. çakar Kİ bu dn sane. tın düşeceği en büyük tehlikedir. b eri kre Ni Bu m ie a plânda görülen, dikkati çeken 6- edir, ide siz az çok musi- sy Geldi hatta erotik bir inat olarak ele ahyorsunuz. Ya- kat bütün musiki sanat iie bu gözle görülebilir mi? Geçende tim. İhtimal biri bu sergi hakkın. la malümat verecek t ouma ait havadisler . yayınlıyacak de olmadı, Meğer bu Müssorgski'ye a oldu- MEKTUP Mektup almışım, li yazmışım ne çıkı Yüreğim kabarsa da Mn hamur gibie Dalında çatlasın da başım bir'nar sihi Gönlü bir yelkeniide engine salına- ; Seni mektupta Mektup almuştm, Mektup yazmışım, ne çıkar! mayınca, ime sevdiğin © hüzün hani? nisan yağmurundan m yle ni? Sitemin, ani? O youk sesin air Mektup slmuşum, m yasöşli, v8 gili al KU gi süzülür tsal Malik Aksel gibi Hartman adında. bir ves m yaptığı sulu Boya ve çizgi okldulan da Olilalan mmnkat A e mi eşe yük ka- dEi pekde ansuklardlan akar bu Lasvirci sanatkâş rn koni vu bilinmese eserin he zev- 7 da La kilde devam edememiştir. bir noktaya dö- Yalnız şura kennel atin eşinin ZE m er m e ettiğini iyor. 1 resimden Musiki ziyade atli yi ği şatır. Bu da musikinin &« sinin resim sanatından çol çok dal be aüümüllü ohüyürü getiri. Bu hali hattâ daha aşağılarda e örebiliriz. Yalnız insanlar deği, hayvanlar da güzel bir sese, bir “nağmeye karşı hissiz RE Halbuki Ea iv söyleme; aha ziya- “. ie iz Pi lerinin duygu Işi olduğunu gösteri musiki dendiği B — Rurada. musik zaman Dir de İâhileri, matem ha- valarını “da hatırlamak lüzımıdır. o: m vaka LE hi nere- Yunan lm Yenin yi Mile göeei eşliği manen açi hissin te. kd a bilir mi. çiz Hi bir rahibe gibi giyinemez, kapa- hı gezemez, buna da lüzüm A tur, Bir eserde ne zaman lan şey yüksek bir adi varır © eser giizeldir. Bir mübet izde kadar ibadet hissi uyandırır. irse mi ayrı ayrı fonksiyonları gi i birini diğerinden farklı da gö- imeyiz. Musiki sanatı kendi ita nunlar içinde yaraşır bir bal ak Alemlere göl Kıyıla, güneşinde: may a is gısında ince bir samat zevkine sü hip küçi altncı yüzyılda buranın halkı iz Hart ile sgn olmuşlar. On Aüriyatik kıyılarmda bi mira ge bile kurmuşlardı. Kazan. Je para e güzel, mermer gin olan Lamit kirli Nikomeden, «çenenin cati ve toparlak hatları, giren yapar, A8 Kuldanlaların barsunu, kapalacale boyun, ç bardan ili Büyü m Yaran resimler © “Praxiteles'in rd, i yu eyni aşı Praxitel e demi: şeh köpüklü dağların sesini Km De a a güzelliği apa: gun bir şekil almış. Praxiteles dördüncü © yüzyilin örtklarina doğru bü hepkii yap, Beka tülay HAİLEU olm. a al büyük bir > yılar doğru İse © malı”, biri oldu. lardan bi Kaldosluların bu yüzyıllarda Yana kendi şehirlerinde neler yaphıkla” in Mr ağ yi “değerin. Yazan: yı Dr. Ekrem Akurgal ek ka. CİM doğru eğilmiş, gözleri : Ba doğru bütçeleri. — Tilikte nin sarsıldığını birçok borca girdik bakı Anadolu ln ali adi ki Hor sonra “regi- allçesi diye Eskiler Du heykeli öymekie tiremiyorlardı. “Praxiteles ez kadını kendi gözü ile görmüş ol Prianıos". le daha güzel gö- rin. — tanrı kadım adlarına. un oğlu Paris'e dı rünmemiştir”, zik beğenir ll azli pek az şey men her sanat tarihi kitabın- övdesi kaybolan a ei ei ir kile ogul ca da, yüksel e Toprul © BAN va mii ven üzerinde bi- ik) yor. Çehresinin beyziliği, ii mmomin Bagme pAkiede Gişe ? ns8 ve yanaklardaki dol olardan luk: ve gerginlik Braxitelal heykelini özi eserlerini andırıyor. Home. idoslular tarihtorinin Aphrodite'ye “gtlümetmeyi ıya katlan: o sev atı e yapımı. ğer m ADAR da ind ile Icarşımızda Romal ok! üstüne bir ör Kiril yapılar. Elimize bum: — biraz ürkek ilerliyor. Ona aya va- irk Ele nini Pilin Dara öl Dü Del 08 çal el onu kireç kuyusunda eritmiştir Pile, ir atıp Helen deniz ehise uyabilen miz bir elh insiyaki bir bi dır, başka: par gibi, önünü kapıyor. seir. © Kadar ileri an bütün Helen anat Köşesi Derliyen ve çeviren: 8. K. X. ŞAİR ve ŞİİR En ferdi Virizimde bile, şairin genel bi me olabilen, 'amâ başka bir coklarımın da olması geek en lini söyler. İçten gelen her şiir, tasarımlı ol na nl ya- ni şairin benliğini değil insan ruhunu vermeli, onu Lir emi Şair, yn Tuhundakini söylemeli yoksa kendinden söz malı: Demek 7 yy değ MENE gibi şiir söyliy dı biklün babalar igin sglamalıdır. Şair h herkesin adamı- siyle başkası için acı çeken, ağhyan veya şakıyan kim- aha imiz olmak değilse bi adr. Şiir bir ae MA) opan rşi kazanılmış bir zafer, yeniden kazamlan bir kuvvet H. F. Ami SANAT ve HAYAT m içli doğmuş ammını değeri olmadır. liyemiyen ama kendisi kadar Onu, sanatçı onurulldan tamamiyle kurtalmuz. bir. insa ev. | deği, insan e si o zama, rtuluştur, günkü bie riyet lir Bir heyecan ol - 5 a yazanın Aynasıdır; onun dışında ve üstün- ve sâkindir. Bir acıyı şakımak için, bu acıdan kurtul- e hiç olmazsa nekahat haline girmek lâ - ti de to irle karşıla; ppi m eti, içimiz, ırtınalara ttir, iel Heykelin o kadar Günlük hayatta, ister ie akim emirlerine big süphesiz laşması biraz uymak zorundayız. Şiirin tek imi b iyon Amtiyazı) söylediklerimizi düş heykeli olmasından Heri geliyor dir. ir a. meğe e bizi zorlamaması - ok e, yeter ki söylediğin ahenkli ve çekici Bourne alen meler değil, kazançları, de değil, ama ilham için, tatlı salar, dunlar rl a a o tüler, sürekli sıkıntılar, boşuna e ei göl yün ia szriye'dei anar Zaman sonu gelmiyen para, para, par: su, inşa eden ml: Leon Chestov HÜRRİYETE ÖVGÜ Boşuna değil dökülen kan Hatıran daha aziz çıkacaktır felâket sen r geçer r iyi ve güzel olan Sen çalışmanın ve düşünmenin hakkısın Taliisin insanlığın Her sevgi hayatla biter Yalnız senin aşkın kalır Genç çocuğa babadan Boşuna değil dökülen kan Şehirlerde köyle, de. ar büyüyecektir Bar daha yürekten söylenecektir köprüler Daha sa; ini sey 'ulacaktır tekrar Yeniden fabrikalar yükselecek Tarlalar genişliyeceki Boşuna deği dökülen kan Tarihin a lan anlıyorum er sanan » ye yaa insa Yara: çeşni Şu okyanusları aşan yılanları fethe çık a Oradai daş Orada, orada, orada'ı. ORADA u sütmavisi kırçiçeklerine ke veren Eminem, Bana peri padişahının kızını ânlatan Yeşil hotozlu ninem, Orada... Orada: Kundağıma ilk ezan sesiyle Adımı fısıldayan babam orada... da: : li evleri şimdi beton, İyi konışular, ihtiyar akrabam orada... r.adam, Bahçe bahçe bahar, |, meyva, tomurcuk, © a hiç de ihmal edile- bemigt. den Ölümünün. 12 nci yılında 10. 6. 1945 Ahmet Haşim'e dair düşünceler Hâşim 1908 hayata * atılan — HMET sonra nesildendir. Onların ilk gençlik pi e açık we kesin bir programları, Böyle ol ay siyasi felsefe zama- mn gençlerini pollikaya sürükle ki ke vü ak de #lser lik osyal veformları. ger gekleştirmek gayesiyle £ gü e iç- yanların dinlerini | Beze o 1905 den sonra atılan imsa sahipleri Tekila va siya- set dışı davramşı ilehemön he- men bir istisnadır. Bu istisnai ha- a iniyor Fakat onun siyasetten uzak ya- şaması sanatı için kayangl oldu. dil dev haki hapgemtin eğin h- yürüdüler. “Tahmin olunur ki Al met Haşim sağ olsaydı bu har Neta pre Ka in ? Çünkü © dilin senmi "yabancı sözlerden ve nihayet dilde dürkgniğa kendisi için mesele © miyordu. Mehmet Emin Yur- Alp'in, Mi Ziya ün dilde yapmak is Bişikliğin sanatla ili mayordü. Bunu büsbütün vanaya sızlığına, tembelliğine; ve Inatçılığına hamlederek vade, hüzün Okmanlıca aa diline başlan. yazı dili onu sıkmiyordu. M kullanlan alette deği, o alet Kul Mal A e bi- önceki ipleri şüir lerinde ve geri bir z eski a van çe Zain A met Haşim bunun aksi isika te anı nd m ki Ahmet Hâşim'den irde Tevfik Fikrevin, Ce- ahabettin'in eserleri üntün t yaşlandıkıç Yunus Közm Köni Hâşim çine bir ak ye söylemek ö- ş- lebesi şiirde kendi izinde yürüdü. kü önün yluiihi EEİBEME Tez taklit değildir, beli istikamette bir yaratmadır. 7 Ahmet Haşim mes m bir muhavrir veya m te şair ri soruyu sormak bi raz garip gelir, çünkü onun şiire, yazıya ve yazı âlemine geçici bir hevesle bağlanmadığı muhakkak. Yakat gene de şiiri, yazıyı kendi. sine iş edinmediğini İleri sürme. ği Klee a list stk ranga A şim'in Mürid okund okunmamakta va KEİ kadar vermektedirler. Böyle olduğ alde o edeni hayata, Ala Tal ren bir önder, fikirlerini yayan Dir kaça Sam ali 1 bir oto. zeliğin sera meden di Alaz dum ve yapam Yalancı dergi San ni yılda şiir lanan Saturday bin: düz harbinden EN ee düşmüşler. di kisi m bir sal rr İrade Fi Kope büyü gre yaslı | sukutuna ğratmştı. o | bakanın. isin daha, geğgeği buz lamıyacaklarını sandılar, köşe- ye çekilip tp yin lana la nasıl kon: öyle konuşmaya başladılar. ilen e dam sünme mi dir. du; konuları ancak yakın dostlarını ilgilendirebiliyordu. Şairler ece yirmi sene İkin dostla ei Ks Sürdulari için şilvleri, de, zama- enilen nesirleri: gibi ER a "akibetmiş lebiyatta olan biten şey- in ri Kayan ği duy- ae harbi halk ri saire Yüksel me, : ha buldular, o an yana ilerliyorlar, E. Güney,