22 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

22 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

M.Karahan şehrimizde | İ asarrıst Karadenizdeki şiddetli fırtına- dan dolayı Rus torpidosu boğazdan “öyükdere önünde bekleyen! Cercinski torpidosu dd ün limanımızdan hareket en Sovyetlerin Hariciye ko- to, vekilini hamil Cercinski “pidosu Karadenizdeki şiddetli bodog fırtınası yüzünden boğaz- çıkamadı dan çıkamamış ve Büyükdereye dönerek beklemeye başlamıştır. Bu fırsattan istifade ederek, M. Karahan dün otomobille Bü- yükdereden Beyoğluna inmiş ve sefir M.Suriçle birlikte bir müd- det sefarethanede istirabat et- miştir. M. Karahan İstanbul ta- rafında bir otomobil gezintisini mütekip akşam saat beşte Bü- yükdereye avdet etmiştir. Havanın müsait olduğu hak- kında telsizle malümat alındığı takdirde « Cercinski » torpitosu Büyük mücadelede ilk hareket nokta- sıdır Ankara, 21 (Başmubarririmiz- den) — Milli tasarruf mücadele- şafını memnuniyetle görüyoruz. Ankara gazino ve pastanelerinde ıhlamur içenler çağalmıştır. Bir çok yerlerde çay ye kahve ye- rine misafirlere ıhlamur ikram edilmesi âdet haline girmektedir. Büyük Gazi ile Başvekilimizin bu hususta gösterdikleri güzel misale imtisal ede; esiz Ankarada olduğu ii e tin her tarafında çoğalacaktır ve yakın bir zamanda Türkün çayı ıhlamur olacaktır. İhlamur yerli buşün Sevastopola müteveccihen hareket edecektir. — Paramızı yükseltmek içın alınan tedbirler yakında alâkadarlara teb'iğ edi ecek İngiliz lirasmın son vaziyeti kında izabat için $ gün evvel Ankaraya gitmiş vlan Maliye müsteşarı Ali Rıza dün şehrimize gelmiş ve bir Muharririmize Ankaradaki me yi ile alman ( yeni” tedbirler aklında şu beyanatta bulun- Müştur; — Borsanın (vaziyeti gayet Parlaktır. Ankarada Vekil Beyle Börüşerek bazı talimat aldım. Üzakere edilmekte olan yeni | tedbirleri yakında alâkaderana direceğiz. Bunlar arasında ufak tefek AZI arzular da tatmin edilmiştir. Meselâ Avrupada (tahsilde vermek lunan yahut tedavi ve ya İŞ İşin Avrupada olanların kambi- ! yo ibtiyaçları bu meyandadır. Müzakeratın intacından ve vekâ- lete tasdikinden sona obunlar ilân ve tebliğ ediiecektir. ir taraftan yeri malristi> mal, diğer tara- ftan hükümet daireleri 'n ye- ni taahhütlerde azami surette girişmek husu- sun daki karar- Maliye müsteşarr o larının oneti- A Riza celeri, Türk rasının lehine olacaktır. Ted- irlerin bunlardan ibaret olma- dığını ve bunların fevkinde daha mühim tedbirler ittihaz edilmiş olduğunu söyliyebilirim, Maliye | vekâleti vazifesini bir an bile ifada tereddüt göstermiyecektir. Z Pekin civarında 1 milyon sene evvel yaşıyan insanların iskeletleri bulundu .. Bunlarbuz devrinde yaşamışlar! Son posta ile Selen Londra Zazeteleri, Ame- Hikanın en güzi- yi âlimlerinden müteşekkil bir €yetin, Çinde, ekin civarında bulduğu son İş- etten baset- 1 ktedir, Bu <Şİf, ilim Ale- Dinde derin bir Merakla bekle- çlmekte idi, ünkğ bulunan geeletlerin şim- İ Ye kadar bu- in ele epsind tok vaki old ğu anlaşılmıştı. Bunlardan biri- Bin bir kafa tası ve kemikleri ım bir şekilde b lunmuştur. Bulunan la- fa tasm ilk tetkik eden Dok- tor - Daritson Blâk aşağı yu- karı bir milyon sene evel yaşı- yan bu iskelet ve kafa sahip- lerinin, düşünen, dimdik duran ve buz devrin- de yaşıyan in- sanlardan ol- duklarına hü- küm vermiştir. Doktor Mil ler, bu keşif n Blâk dolayısile beya- ingtliz âlimi Ki ulunarak, hafriyat meti- Disinde elde edilen bu iskelet: mabsulât ve mamulâtımızin bir timsalidir ki çay yerine bunun içilmesi en ehemmiyetsiz sarfi- yatta bile milli tasarrufa riayet lüzumunu şösteriyor. Çay ve kahvenin yâhut filân nevi ipekli maddenin sarfiyat, ne tutar ki bunlarlâ (o iktisadi O müvazeneyi bulmıya o çalışıyoruz, diyecek olanların düşünceleri tamamen hatalıdır. Damla damla göl olur, darbı meselni hiç bir vakit unutmamalıdır; helş çay ve kah- ve gibi basit sarfiyatı bertaraf etmekle iktisadi müvazeneyi bulmak iddiası varidi hatır bile değildir; maksat umumi istihlâk sahasının her cihetinde mümkün olan tasarrufu yapabilmektir . Bir de bütün muvaffakiyet ümitlerinin sade tasarrufa İstinat ettirildiğini zannetmemelidir.Yal- nız, tasarruf milli para mücade- lesinde ilk hareket noktasıdır. Bir kere tasarruf ;i, yangın söndürülecektir, sonra bir dahâ yangın çıkmaması için tedbirler ahnacaktır.Daha sonra imar için istiısal saflamma geçilecektir. Tasarrufsuz istihsaj dibi delik bir çuvalı mütemadiyen doldur- mıya çalışmaktan başka bir şey olmadığına göre evel emirde te- || sarruf ile çuvalın deliğini kapa- mak, sonra İstibsaj arttırarak onu doldurmak lâzımdır. Hükö- met, iktisadi müvazenemizi bul- mak için eğer bin tape tedbire müracaat etmek İâzımsa, hepsini birer birer tatbik edecektir. Bu tedbirlerden bir tanesini bile ihmal etmiyecektir. Fer 'bangi bir mücadelede © muvaffakiyet ancak azami derecede basi- retle hareket etmiye bağir dır, azami basiret ise maksada varmak için,en küçüğüne kadar her vasıtaya müracaat etmekle || mümkün olabilir. leri olduğunu ve maymuna benze- mekten pek uzak bulunduğunu anlatmıştır. İngilterenin en meşhur antro- poloji âlimi Ser Arsur Kis, bu münasebetle vuku bulan beyanatın- da şimdiye kadar keşfolunan bu insan kemiklerinin en fazla 200,000 senelik olduğunu, bun- dan dolayı son keşfin fevkalâde ehemmiyeti haiz bulunduğunu söylemiştir. mizin her gün biraz daha inki- | — Hanımefendi, kocanız hasta iken çocuğunuz için rapor isfemenizdeki manayı anlamıyorum. — Ah, efendim, çocuğumun mekfep vazifelerini kocam yapar da... (Mühim ve hususi haberlerimiz ) Hudut değil mesaha Hususi ormanlara ait tasarruf evrakında hudut değil mesaha miktarı asıl olacak Yeni orman kanun lâyihasınm Meclis encümenlerinde müzakeresi- ne başlanmıştır. Kanun çok mühim maddeleri ibtiva ediyor. Haber aldığımıza göre hükümetin ormanlar üzerindeki hakkını teyit eden lâyihada mecburi teşcire ait de bir madde bulunmaktadır. Kanun lâyihasının mühim noktalarından birisi hususi ormanlara ait tasarruf evrakında hududu değil mesaha miktarını asıl olarak kabul etme- sidir. Miktar hududa nazaran eksik gelecek olursa eksik miktar tamamlanacak, fazla çıkarsa, fazla kısmı hükümete ait olacaktır. azes Müsabakamız Bugünden itibaren başladı Güzel göz- ler, cazip ba- kışlara o ait eğlenceli ve ği meraklı mö- fi sabakamız bugünden iti- baren başlı- yor. Dünkü nüsha mızda il tafsilâtını verdiğimiz veçhile kari- İİ lerimiz her - dızlarından birisinin yal - " nız gözlerine ait resimler çıkacak ve karilerimiz | bu gözlerin sahibini tanr- maya dâvet edilecektir. © Busualedoğ- İ ru cevap ve- rebilen ka - Alman yıldızlarından Elen Riher rilerimiz arasında kur'alar çekilecek ve kendilerine hediyeler | ilecektir. ? |