24 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

24 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

M3ürcü — yi» sayı429 Sal 1 24 e, 11929 Yhunevyei İstanbulda tasarruf İstanbulda tasarruf faaliyeti Dün milli tasarruf cemiyetinin şehrimizdeki şubeşi kuruldu. Dünkü içfimadan bir intiba Her vatandaş, bu cemiyete girmeli ve tasarrufa and efmelidir. , Ankarada Gazi Hazretlerinin imayeleri altında teşekkül eden ili İktisat ve Tasarruf cemiye- ! Önin İstanbul şubesinin teşkili | ile uğraşmak üzere dün Bele- iye meclisi salonunda bir içti ma yapılmıştır. İçtimada, şehrimizdeki muh- telif içtimai ve iktisadi küllerle matbuat temsil edilmiş, bu meyanda Halk fırkası müfet- tişi Hakkı Şinasi Paşa, meb'us- larımızdan Reşit Saffet, Hakkı An sarah 2 ind o sayılamiadadır Tenzil? * fırsat, kelepir ! böyle yaygaralaria halkı alda- | tan mağazalar var ! Daviş mağazası halkı alda tağı için mahkemeye verildi Senebaşı o münasebetile bazı Mağazalar, camekânlarına hapış- tardıkları renkli ve nazarı dik- kati calip levhalarla yüzde 30-50 tenzilâtla mal sattıklarını ilân etmektedirler, | Bu mesele hakkınna yaptığı” duz tahkikata nazaran, birkaç büyük müessese müstesna olmak | Üzere, arasıra tenzilâttan bahse Iç sayıfalarımızda sehir ve memleket haberleri 2-3 w Gwa Makaleler : Sütunlarda « menası oOGünün siyaseti 3 iti fak. Geliş, güzel 5 #üncüde : .—.. Harici haberler güncüde ........... 0, at : Tanariufun Balkan Çocuk sütunu. 5incide Kadın sa; ıfası Zireldde Tefrikalar ı Zampars kıral .evuuusasansasansas.. 5 incide Milyarder er Duncudı Meçhul asker 10 vn-uda :Son haberlerimiz Alıncı sayıfamızda .04170040500004000000008 5405 den mağazaların ekseriyeti halkı aldatmaktadır. Netekim « yüzde elli tenzilâtla mal satan mağaza» dan alınan | malları başka yerde daha ucuza tedarik etmek kabil olmaktadır. Bu ve muhayyel tasfiye ba- hanesile fiatlarda tenzilât yatı ğını ilân eden mağazalar kak- kında Ticaret müdürlüğü sıkı bir takibe başlamıştır. Bunlardan İstiklâl caddesinde (Davit ) mağazasınm vaziyeti şüpheli görülmüş ve muamelâtı tetkik edilerek halkı aldattığı sabit olmuştur. Dün bu mağazada şirketler komiseri Ali Rıza, Remzi Saka ve Taip Beyler bir zabıt vara- kası tanzim etmişler ve bu zabıt derhal mahkemeye (verilmiştir. Kanun mucibince mahkeme bu kabil mağaza sahiplerini 100 liraya kadar makdi ceza ile iki ay hapse malıküm etmektedir. teşek- | | deti Hususi haberler İ Mezbahada | l Hayvanlar hususi tabanca ile öldürülecek — Mevsuk bir habere göre Ema- net mezbahada hayvanlarım bı- çakla (o kesilmemeşine, © hususi tabancalar ve elektrik tertibatile öldürülmesine karar vermiş ve bu karara taallük eden tetkikat çok ilerlemiştir. Bu suretle akan az kanın bir mecrada toplanma- sı, mezbehanm temiz bir hale | getirilmesi mümkün olacak ve mezbaha birçok medeni memle- ketlerde tatbik edilen usul ve makinelerle teçhiz edilmiş bulu- nacaktır, Bu usul için Emanete teklif edilen bir elektrik makinesi şeh- İ | rimize getirtilmiştir. Elyevm güm- rükte bulunan bu makine Ema- | netçe tecrübe edilecektir. Almanya ile ticaret müzakeresi Ankara, 23 (Vakıt) — Alman- ya ile ticaret muahedemizin müd- 3 şubatta bitmektedir. 4 ikinci kânunda yeni müahedenin akti müzakeratina Bürdda baş- k G pa zip ri Ulu | Ca lıyan o lık | bakışlardır. Bunu dü - şünerek ga - zetemiz yeni bir mösaba - ' ka açıyor. Bu müsa - baka iki kı- sımdır. Bir müddet bu sütunda gü - zel gözlü ar- tistlerin tam İ resimlerini göreceksiniz , Bu sayıla- rı saklarsa - İ nız hem gü- İ zel bir kol- leksiyon ka - zanmiş, hem de müsaba - kanın ikinci devresi için hazırlanmış olursunuz. siniz. O zaman size soracağız : | müracaat | 1353 numaralı kanun ahkâmin- | olacak müracaatlarin okünmadan iptal edileceği ilân olunur, — Müâsabakanın birinci devresi — Bu güzel resimleri saklayınız! Bugün sayıfa cemiyeti açıldı Küçük haberler : Usuld veçhile gelen ve usulsüz gidenler ... : “Müh m bir tebliğ Ankara, 25 (A.A) — Başvekâ- let müsteşarlığından: “1929 senesi haziranın birin- den itibaren eski Arap harflerile kabul edilmiyeceği dan olduğu halde elân merkez- den ve vilâyetlerden bazı bususi hatta resmi müracaatların Arap harflerile (yapılmakta (olduğu görülmektedir. Eski yazı ile va Bee ci varmanın malla ca, iza. İ| Marya Korda İkinci devrede burada bu dilberlerin yalnız gözlerini görecek- li — Bu bakışlar tanıyabilir misiniz? Siz, o gözleri tamya bilmek izin bu sütunda çıkan dilber resimlerini saklamağa başlamalısınız! Ancak bu sayededir ki müsabakanm ikinci devresinde mu- İİ vaffak olabilirsiniz. Kur'aya dahil olup mükâfat kazanabilmek | için bütün o güzel gözleri tanmak lâzım olacaktır... Harice akmaz Eğer Doktorlarımız eczacılara biraz da- ha gayret telkin ederlerse ., Doktorlarn eczacılar. dan mütekabil ricaları Dr. Mehmet Kâmil B, Bir kaç gün evvel, eczacıların || doktorlardan ricalarda bulunduk- larmı yazmıştık. Bu rica doktor- larımızın Avrupa müstahzaratı yerine yerli müstahzarat kullan- maları hakkında idi. Eczacılar cemiyeti bu suretle mühim bir mevzua girmiş bulunuyordu. Bu mevzu alâkadarlar arasında kuvvetli bir alâka uyandırmıştır. Bir çok doktorlarımız bu mevzu etrafında mütalealar yapmakta İİ ve işaret olunan noktayı €sas itibarile çok musip görmekte- dirler. Maruf dahiliye doktorlarımız- dan Mehmet Kâmil Bey bu mev- zu etrafında şu cevabı gönder- miştir : 19 kânunevvel 929 tarihli muh- terem gazetenizde © Hekimler- den ricalar » ünvanlı yazıyı dik- katle okudum ve Nizamettin be- yin ilâç ihtiyacına ait mütalensı- | nı gayet musip buldum. Filhakika Avrupa ve bahusus Almanyada bazı fabrikalar yüzlerce ve bir- biri ardnmcâ muhtelif ve garip namlarla birçok müstahzerler çı- İİ karıyorlar. Şark memleketlerinde bulunan ajanları vasıtasile, mem- İ leketin telekkiyatını nazarı dik-