25 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

25 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

İSSLEİYIl « sayı 4327 Cumartesi çı, 25 ise — ay Kürunsani 1930 aa mİ . .. . Ahmet Rıza B.! Hareket gazetesi sahibi Mülga bir kazaya uğra Etfal hastanesin- de tedavi görüyor Sait Beyin başına Ahmet Rıza B. hastanede Mülga Ayan reisi Ahmet Rıza Beyin Çengelköyündeki evinde bir sukut neticesi ayağı kırılmış- tır. Kendisi zaten orada tek başına denilebilecek bir ha'de kaldığından evinde bakılamıya- rak Etfal hstanesine ka'dırılmış- tır. Dün bastanede kendisi ile görüşen ve çabuk sıhhat temenni eden bir mubharririmize bem beyaz sakallı ihtiyar bitkin bir sesle : — “Ayağım kırıldı. alçıya koydular... Çok ıstırap çektim, VEEE e İyi bakılıyörum ,, demiştir. eee Piyanko ! biletleri Asli fiatıindan aşağı satı'm yacak Tayyare piyanko bilet'eri son günlerde rekabet yüzünden bazı bayiler tarafından 125 - 130 kur ruşa kadar satılıyor ve bir bilet alana bir de küçük şişe rakı, sigara gibi hediyeler veriliyor du. Dün Tayyare piyanko müdüriyeti bütün bayilere bir mektup göndererek bu rekabe- tin tayyare biletlerinin balk na- zarında kıymetini düşürebilece- ğini ve 150 kuruştan aşağı bilet satanların derhal bayilikten çi- karılacağını bildirmiştir. Galatasarayla Beşiktaş berabere Dün Taksim" Stadyomunda birinci kümeye mensup takım- lar arasındaki lik O maçlarına devam edilmiş ve Galatasaray” la Beşiktaş birer sayile berabere mıştır. Fener de İstanbul Spo- ru 3-1 yenmiş” tir, Bu maçların tafsilitm, Sel. Nfalar, mızda Ayan reisi | Serbest bırakılmıştır , aleyhindeki neşriyata mahkeme huzurunda cevap vereceğini söylüyor da ayni işmi gelmiş Haftada iki defa intişar eden Hareket gazetesinin sahiplerin- den Suat Tahs'» Bey evelki gün polisçe yapılan K bir cürmü meş- but neticesinde yakalanmış, po- lis müdüriyeti- ne götürülerek isticvap (edil miştir. Bu hadise kak- kında aldığımız malümatı aşa- retile uzun bir yazı intişar etmiştir.| Bu yazınm intişarını müteakip gazete sahiplerinden Suat Tah- | sin Bey mezkür ticaretaneye gitmiş, hakkı süküt olarak bir para veri mediği takdirde gaze- tede daha şiddetli..yazılar..çıkas.., cağıni söylemiştir. e Ticaretanâ müdürü bir iki gün sonra para hususunda müzakereye amade olduğunu bildirmiştir. Suat Tah- sin Bey beş bin lira istemiş, bu miktar (ticeetane (tarafından fazla görülmüs, müteaddit te- maslar neticesinde 2000 lira üzerinde itilâf hasıl olmuştur. Yalnız bu paranm 1000 lirası İ peşin verilmiş,mütebakil 0(0.irası da ayda yüzer lira verilmek üzere taksite bağlanmıştır. Evelki gün Suat Tahsin Bey otomobille mezkür ticaretaneye gitmiş, yukarı katta müdürün ğıya yazıyoruz “Hareket gaze aldığını — bu tesinde bir ay para ile ticare- evvel Herman tanenin gazete- pirer (tütün ye şerik olaca” ticaretanesi a- ğını, şantajcıığın leyhinde o şid- mevzuu abıs detli bir lisan : ola mı ya ca ğını klamılmak guy, eke erlerinin eren söylemiştir. sin Beyin evelce numarası âlın- mış olan 1000jiraık paraları aldığın görmüş*ür. Bu cürmü meşhut hadise- si üzerine po- bis Suat Tahsin Beyi polis mü- düriyetine gö- | türmüş, müra* ileyh polis ikin- ci şubesince is ticvap olunmuş” tur, Suat Tah- sin Bey parayı Bundan maada gağete sahiple- rinden Fabri Kemal Eeyin de malumatıma würacagt edilmiştir. Suat Tahsin Bey ifadesi alın- dıktan sonra serbest bırakılmış- tır, - Zabıt ve tarhkuk “evrakı bugün müddei ümumiliğe verilecektir. Dün Hareket gazetesi sahip- lerinden Fahri Kemâl Bey hadise hakkında Şunları söyle- miştir; «Cun buriyet gazetesin'n,arka- daşım Suat Tahsin Beyin en tabi bir istikraz muame'esini Hareket: gazetesinin bir şantaj” cılığı gibi göstererek arkadaşıma hücum etmesi bihakkın tees- sürümüzü mucip olmuştur Gaze- teciliğin : en: basit o kavaidine riayet * etmiyerek belkide tesir altında kalarak kendi arkadaşı olan gazetemiz hakkında yazı odasına girmiş, 1000 lira kendi- sine verilmiştir. Bu esnada evelce keyfiyetten haberdar edilen polis memuru içeri girmiş, Suat Tah- yazan mezkür gazete hakkında dava açacağız.» Hareket gazetesi sahiplerin- den Suat Tahsin Bey dedün bir mektup göndermiş, kendisinin Hikmet Efendi isminde birisi ta- rafından kendisine . istikrazen para verilmek şekli altında tu- zağa düşürülmek istenildiğini ve fakat muvaffak Olunamadığını bildirmektedir. Maamafih Hikmet Efendi ve Cumburiyet gazetesi aleyhinde dava açacağını da yazmaktadır. Diğer taraftan dün Türkiye tütünleri mecmuası sahibi Sait Beyden de bir mektup aldık. Bu zat da yukarıya yazdığımız hadiseye müşabih bir vak'aya maruz kalmıştr. Mektubu aşağı- ya yazıyoruz: «Dün Calatada Aslan hanında tütüncülükle meşgul ve mecmu- amın abonelerinden olan Ali B. isminde bir zat beni saat üçte mühim bir mesele için telefonla davet etti, Davete icabet ettim. Ali B. bana şehrimizde çalışan bir şirketin bana kendi vasıtasile LAl tarak Zinci o sayıfamızdadır ) | Tanıyabilir misiniz? Günün Spor haberleri Spor sayıfamızdadır izmir balosunda Zarafet, yerli mal müsabakasında kimler kazandı Geçen hafta İzmirde Hilâli- | ahmer cemiyeti tarafndan mu- | vaffakiyetli bir balo verildiğini yazmış ve tafsilâlmı da vermiş- | Son posta bize bu baloda lınan birçok fotoğraflar getirdi. Bu resimler arasından iki tane- sini basıyoruz” Bunlar o baloda yapılan iki müsabakada kazan- mış olan hanımlardır. Yan yana duran iki resim Şehime Elem H. zerafet müsabakasında birinci ve ikinci olan matmazel Jue ile mat- mazel Algoti- idir, Diğer tek re- sim İse yerli mallarından el- bise müsabaka- sında (o birinci 2 olan Şehime E- tem Hanımdır. Böyle müsas bakalarm yerli malların moda * olmasında bü- yük bir tesiri olduğuna kani» iz. Çünkü çok defa moda esa- retidir ki bir- ' çok paramızın harice akıp git- mesine sebep & olmaktadır. 7 Yerli mal “giy- mek bir moda haline konulur- sa o zaman da- ha fazla sürü- lür. Buna şüp- he yoktur. M tmazel Jue ce Alya Bu bakış hangi sinema yıldızınındır? No. 10