28 Şubat 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

28 Şubat 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

- A, YAYAR ari ar) ta kur'a ertesi mizda ilân verilecektr 8 mart Ne 00C984 Bu numaraya 7 mart çekilecek, nüsha edilerek hediyeleri Gazimiz 8 Martta Düyunu umumiye mü- messilleri Ankarada içlima edecekler Ankara 27 (Vakıt)— Osmanlı düyuau umumiyesi mümessilleri- | le burada 8 mnrrtta temaslara başlanması takarrür etmiştir. İlk içtmaa Başvekilimizi, ; m riyâset et mesi muhtemeldir, eni mai Paramızı koruma Alınan tedbirler hakkın! da M. Vekilinin mu harririmize beyanatı | Ankara, 27 (Vakıt) — Para- mızı koruma tedbirleri hakkında | Maliye vekili B; ile * görüştüm. Şunları söyledi; İ — Şimdi ik aldığımız tedbir- leri kâfi görüyoruz, hatta bun- ların fazla bile olduğu kanaatin- deyiz. Elde edeceğimiz neticele- re göre bunların bir kısmı nı kaldıracağımız ümidindeyim. Bayramın üçüncü, yahut dördün- İ sü günü gersislerr kısa bir dek'erasyon vereceğim Osmanlı bankası Hükümete sadece bir mütahassıs tavsiye et- miştir Ankara, (A.A.) — Türkiye hü- kümetinin Osmanlı Bankası mü- dürü tarafından dövizin derhal istikrarına müteallik yapılan tek- lifleri reddettiği, banka müdü- Tünün şimdilik devlet bankası ihdasının tüzumsuz olduğu kana- atini izhar ettiği hakkında inti- Şar eden haberler salâhiyettar mahafil tarafından tekzip olun- maktadır. Banka böyle bir tek- ifte bulunmadığı gibi devlet bankasının lüzumsuz o duğu da Söylenmiş değildir. Osmanlı ban- Tüvük Gazinin bu resm! Foto France tara klsşesi Istanbulda Aldertin çinköğra! ve boyanmış tadan sureti mahsusada alınmış fanesinde, İnal, göllmiştir.) İzmir derin bir sevinç ve şehrayin yramı bir arada yapcak kası hükümete sadece bi . İma a basan tavsye sinir“ "“* lçinmde ik Bugün 19 sayıfa beşinci sayıfamızda Eski Fransız reisicümhuru M. Puanka renin bir makalesi | Fransadaki son parlâ- mento buhranının se- bebi nedir ? Çocuk sayıfamızın geçen bilmecesinde takdir varakası kazananların isimleri 12 inci sazıfamızda 7 inci sayıfa: Meraklı sayıfa iba İzmir, .27 (Vakıt) — Gazi Hz. bugün saat 18 de, Salibliden geçti. Uşakta yarım saat, Salih- ide bir çeyrek kaldı. Halk is- tasiyonlarda tezahürat yapmak” tadır. Şehrimiz baştan başa do- natıldı. Müessa elektiriklerle pr rlpırıldır. Şehir bol ziyalar. için- de çalkanmaktadır. İzmir 27 (Vakıt) — Saat ona beş kala Gazi Hz. nin treni geldi. Teşriflerinin cuma günü beklenme- sine ve vaktin geç olmasına rağmen şimendifer garı önünde on bin- erce vatandaş büyük halâskâra karşı duyduğum tahassürün teski- ni için beklemekte idi. n Vali, kumandan, belediye re isi, Gazi Hazretlerini (Menemen) den istikbal etler (Karşı Ya- kajda Buketler a ET içerisinde, a meteme- 1 Gi odası, borsa, hilâlab- mer reisleri, gazete baş mühar- | rirleri, şehrimizdeki meb'uslar müşarünileyhi istikbal ederek arzı tazimat ettiler, Gar önünde halkın alkış ve (Yaşa!) seslerine karşı: Büyük Münci şapkalarını çıkararak mu- kabele buyurdular. Rüküplarına tahsis Ooludan birinci otomobile Gazi Havret- leri, Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, Seryaver Resuhi Beylere Valimiz bindi, Meb'uslar diğer olomobil- lerle müşarünileyhi-takip ettiler. Gazi Hazretleri (Naim pa âs)a nazil olmuşlardır. Şehir sevinç, neş'e ve şataret içindedir. İzmir, 27 (A. A.) — Reisi- cümbur Hz. bu akşam saat | 21, 55 te şehrimizi teşrif buyur- muşlardır. » Gazi Hz. lerinin tasarrufa ri- ayet etmek hususundaki emirleri üzerine İzmirde müteaddit takı- | zaferler yapmaktan sarfınazar edilmiştir. Yalnız bazı hususi müesseselerin yaptırdığı muhte- şem bir takın ikmal edildiğini İzmir refikimiz yazmaktadır. kurtardığı İzmirde M. Tardiyö Tekrar Fransız kabi- nesini teşkile memur edildi Bu sefer bır cüümhuriyetçi temerküz kabinesi geliyor Paris, 26 (A.A)— M. Tardicu yeni kabinenin teşkilini kabul etmiştir. Paris, 26 (A.A)— M. Tardiev bir cümhuriyetçi temerküz ka- binesi teşkil etmek niyetindedir, Mumaileyh, radikal sosyalistlerin kendisile teşriki mesai etmelerini talep edecektir. Diğer taraftan M. Poincare radikal sosyalistleri yeni kabine ile teşriki mesai et- meleri lâzım geldiğini iknaa ça“ lışacaktır. Ademi muvaffakiyet takdirinde M. Tardien evvelce riyaseti altında bulunan kabine- ye muadil bir kabine teşkil edecektir. Gerek âyan ve gerek meb'usan (meclisleri (o radikal gurupları Tardieu kabinasile teşriki mesaiden istinkâf etmiş- lerdir, M. Tardieu, akşama doğru M. Franklin - Bouillon, M. Ma- gınot ve diğer bir takim ricali siyasiyeyi kabul etmiştir. Sol Ge- nah radikal grupu bir temerküz kabinesi teşekkül ettiğini gör- mek arzusunda bulunduğunu M. Tardiyöye bildirmek üzere mu- maileyhin nezdine bir heyet gön- dermiye karar vermiştir. M. Tardiyö matbuat mümes- sillerine vuku bulan beyanatın- da istişarelerine yarın başlıya- cağını ve bu istişarelerin bir müddet devam edeceğini, çün- kü devamlı ve efkârı umumiye için vazıh şeraiti havi bir netice elde etmek icap ettiğini söyle- miştir. Mumaileyh, hiç kimseyi hariç bırakmaksızın geniş bir cümhüriyetçi | birliği getirmek arzusundadır. M. Tardiyö mesaisini hafta nihayetinden evvel ikmal ede- ceği ümidindedir. Sol cenah radikalleri heyetini kabul eden M. Tardieu bir temerküz kabinesi vücuda getir- meği fevkalâde arzu eyleiğini ve bunun için çalışacağım — söyle- miştir. Meclis koridorlarındaki umumi intibaa (nazaran ekserisi oancak bir o temerküz meb'usların vasi mikyasta kababinesinin | ekseriyet elde edebileceği fik- rındedir. Birçok radikaller fırka- larının Obükümetin o riyasetine başka bir şahsiyet geçtiği tak- dirde M, Tardisu ile teşriki mesâiyi kabul edeceğini beyan etmişlerdir. Radikal fırkası M. Tardieu'ye mühim bir nezaret verilmesini ve fakat dahiliye nazırlığının tevdi edilmemesi isteyecektir, M. Tardiyö, öğleden sonra gö- rüşmüş olduğu M. Chautemps ie takrar tekrar görşecektir, Mumaileyh, gece M. Harriot yu görecek ve yarın âyan ve meb'- usa (o meclislerindeki (omuhtelif gruplara mönsup zevat ile gö- rüşecektir, M. Tardieu, M. Bri-