16 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

16 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

© Seyrisefain ve milli vapurcularımız ili vapurcu'arla Seyrisefain Aresi arasındaki rekabet n kal- anılması hakkında teşebbüs'erde linmak özere Türk vapurcu- ları birliği müdürü Şevket B. dün Ankaraya gitmiştir. Muma- €yh ayni zomanda iman işleri ve Vapurculuğun geçirdiği büh- fan hakkında İktisat ve Nafa Vekâleti rne vapurcular namına at verecektir. staneler çoğalacak Bir refikimiz şehirdeki has- Cânelerin gayrikâfi o olduğunu, “Bânetin şehrin en belli başlı it yacı olan O bastane'ere Kizim gelen ehemm yeti verme- yazmıştır. g din Emanet muavini Hâmit “bü hususta Şunları söy'emiştir. | a henüz bütçeyi hazır- Yamadık. Manmafih “bu sene hastaneleri daha ebemmiyetie Bazar dikkate alacağız. eyrüsefer m-rkeznde dayak yiyen şoför Emanet, seyrüsefer merkezinde ! bir şoföre ablan dayak had'sesi hakkında tahkikat yapmıya mü- Fettiş Hüsnü Beyi memur etmiştir. üsnü Bey dün seyrüsefer mer- €zihe giderek tahkikata baş- iştır, Emanete asansör Emanet binasına (o konacak Asansör makinesi gelmiş, yerıne konmasına dünden itibaren baş- Mimi şar, * On güne kadar makine-yerine islemise basiıyacaktır. “ VAKITın Küçük ilânları Her gn seşrolenur Tarife 1 Defalık 2 3 e # » İhtiyaç kalmavın- Saya kadar (azami 10 deta) ân edil- | Mek üzere maktu İp bomelerimizin her üç aylığı için Nr defa meccanen! 100 K Satır. geçen İldnların fazla satın Sia» €r kuruş zammolupar, | İş arıvanlar: Pita tahsi'imi — bitirdim. Hesap ine iler türlü işi yaparım. Vakıt MM me Yedi yaşındayım — Avukat dı Nin, “€ Veya bir ticaretancde İş arıyo “kıtta (İş) rumuzunâ müracaat. Mi San ders'eri: > zâmanda mükemmel surette Fran- Öğrenmek istiyenlerle | terceme Yazısı olanlar * Vakıt ,, vasıtasile müracaat etsinler; (o şersit «Yanan eşya: Alan Markalı iyi bir piyano aranıyor. MN eg, Olanlar Vakıtta $. C rumuzu ı etsinler. lehimizde güzel bir propaganda | vermiştir. Adiycde : Kıskançlık Tesirile işlenen cinavefin muhakemesinde dünkü safha Karısının amcazadesi Adnın Beyi kıskançlık tesirile öldürmek- le maznue tüccardan Basri Be- yin muhakemesine dün İstanbul ağır ceza muhakemesinde de- vam olunmuştur. Dünkü muba- keme esnasında, evvelâ yüzbaşı İsmail B. şahit sıfatile dinlenil- miş, maktul Adnan Beyin yara- landıktan sonra göğsünü açarak « Beni Basri yaraladı » dediğini anlamış, vak'a etrafında izahat Şhhit Mehmet Nuri Bey, vak- anın cereyan ettiği evde bulun- duğunu, mazaunun kapıdan gire rek hiç bir şey söylemeden ta- bancasını çekip Adnan Beyi vurduğunu, polis Ali Nuri E,, | maznunu nasıl yakaladığını an- latmışlardır. Muhakeme, başka bazı şahit- lerin celbi için martın yirmi do- kuznncu günü sabahına bırakı- mıştır . ihsan Ziya B.in ölümü Tahkikat neticesinde dört Kişi fevkif olundu Geçen sene Urlada hâkim İhsan Ziya B. bir akşam evine gider- ken başına bir demir parçası ile vurulmuş, hastanede ölmüş- tür. | Bu vak'a etrafında tahkikat yapılmış, katil bulunamamıştı. Tahkikat neticesinde songün- lerde Mehmet oğlu o deyirmenci Mehmet, Giritli Sait oğlu Mu- harrem, göle oğlu Arif ve Boş- nak Hüseyin, tevkif olunmuşlar- dır. Maznunlar isticvap edilmek- tedir. Bu cirayetin müşevvikle- ri de olduğu zannediliyor. Kuş- ada müddei umumisı Hait B. tahkikatla meşguldür. Radyo Emir bekliyor Radyo şirketi müdürü Hamdi B, dün Ankaradan şehrimize gelmiştir. Mumaileyh Bütün Avrupada vesilesi olan şehrimiz radyo- sunun tekrar faaliyete başlaması için o bugünlerde (Ankaradan emir baklenildiğini söylemiştir. ea Borsada İsterlin İngiliz lirası dün borsada 1035,5 kuruşta acılmış ve 1032 | kuruşa kâdar yükseldikten son- | ra 1027,75 kuruşta kapanmışrır. Se m Faik Sabri Bey Devlet matbaası müdürü Faik Sabri Beyin Ankarada Gazi enstitüsü müdürlüğüne tayin edi- leceği bazı gazetelerde yazıl- | mıştı. Haber aldığımıza nazaran bu gün için böyle bir mesele mev- zuu bahis değildir. Polis müdürü eyileşti Bir haftadanberi şiddetli gi- ripten mustarip bulunan polis müdürü Şerif bey iyileşmiş, dün makamına gelmiştir. i Koferanslar 5 — VAKIT. 16 Mert 190 — Eskiler ve yeniler Orta Asyadası- .nai faaliyet na- sıldı, nasıl olacak ? ; Orta Asya cümburiyetleri da- bilinde sınai Vaziyet n yükseltil- mesi için pek mühim teşebbüs- lerde bulunulmaktadır. Vasati Asya mümessillerinden mürekkep bir komisyon sanayii inkişaf ettirmek usulierini ara- makta ve mevad, iptidaiyenin mahallinde istihiâk edildeek ha- le konması için çareler hazırla- maktadır. İ yapılan mesai, kimyevi tasf.yelere, | zeytinlerin imaline, ham ipeğin dokunacak hale sokulmasına, ve kimya sa- nayi ile, sun'i gübrelerin imali sanayiinin ve Sanayii nesçivenin terakki ettirilmesine taallük et- mektedir. Komsiyon ayni zamanda nadir madenlerin işletilmesi, elektrik tesisatı vücuda getirilmesi, maki- nalar imal edilmesi, ve inşaat mevadı sınaiyesinin ileriletilmesi ile meşgul olmaktadır. Orta asyada traktör ve zırai makine depoları tesisi için beş senelik (bir Program tanzim o'unmuştur. Beş seneye kadar 250 alâtı zıraiye stasyonu vü- cuda getirilecktir 1931 ilk babarma kadar tesis olunacak istasyonların miktarı 250 Yaşında bir adam! vererek çok yaşamanın sırrını söyleyecekmiş . Deyli Ekspresin verdiği malü- mata göre dünyanı enn ihtiyar adamı Li Çing Yun namında bir Çinlidir. Li Çing Yun, iki buçuk asırlık hayatı hakkında konferanslar vermek üzere bir seyahata çıkacaktır. Deyli Eks- pres, bu ihtiyar adamın bu ka- zançlı işte muvaffak olmasını temeni ediyor. “Li Çing Yun;,un beyanatına göre kendisi 1680 senesinde tevellât etmiş, şimdi- ye kadar 24 kadınla izdivaç et- miştir. Son karısı hali hazırda 60 yaşında olmakla beraber kocasına göre bir çocuk sayı- labi ir. Genç iken kimyaker olan Li Çıng Yun, bu kadar uzun Gandi yürürken Geçtiği yeri felce uğratıyor Londra, 15 (A.A) — Bom- baydan Deyli meyle bildirildi ğine göre Gandinin geçmekte olduğu köylerdeki Hintli muh- tarlar ile yerli hükümet memur- ları idare makinesini felce uğ- ratmak için birer birer terki vazife etmektedirler. 80 ni bulacaktır, Bu stasyomlarda (oOcema'an 80,000 beygir kuvvetinde maki- ne cemedilecektir. Resimlerimizin. biri asrileşme- İT Silâhlı İngiliz kızlarından bir gurup -— P.K - den evvel Türkmen dokoyucu kadınlarının halini, diğerinde asrileşmiş bir Türkmen kızının mensucat fabrikasında çalışmasını göstermektedir. 01 Sexi ngiliz kızlarına ateş hazır! İngiliz darülfünunlarında talebe kızlara da endaht talimi yaptı- rmak âdeti teammüm etmektedir. Kızlar tüfek atmakta maharet gösterdikten başka bunlar arasında şampiyonluk müsabakaları da yapılmaktadır. Yukardaki resim, darülfünun. kızlarından bir gurupu göster mektedir, yaşamasını, dağlarda buluduğu ve daima kullandığı bir nebata atfediyor. Li, vereceği konferansaslarda | Sultanahmet dördüncü sulh hukuk hd kimliğinden : Gümrükler umum mü- izafetle avukat Sırrı ay er Ba'kapan ha- nında 78 ve 79 numarada mükim Hacı Hafız oğlu Ali Rüştü Ef, aleyhine ikame eylediği farkı re- simden a'acağı olan 27 lira 70 kuruşun tahsili hakkında gıyaben cari mahkemes'nde müddei ve- kili bir kıla beyanname ibraz eylemiş ve müddeialeyhin ika- | bu kadar uzun yaşıyabilmeşi- nin sırlarını ifşa edecek ve ilk konferansını Cengtufu şehrinde verecektir, LA metgâhının meçhuliyeti hasebile işbu gıyap kararının 15 gün müddet'e ilânen tebliği karargir olmuş ve yevmi muhakemenin 21 nisan 930 pazartesi günü sast 13 buçuğa talikine kara verilmiş olmakla yevmi mezküru muayyende mahkemede ispatı vücüt etmediği veya tarafından musaddak bir vekil göndermedi- ği takdirde mahkemeye kabu' edilmiyeceği vakıayı kabul ve ikrar addolunacağı ilan olunur