5 Nisan 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

5 Nisan 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

İ3uncu , yal « sayı 439 umartesi "11930 Halk bilgisi derneği bir kütüpane tesis edecek Dernek kongresi dün konservatuvar İ binasında yapıldı Kongrede bulunanlardan bir grup Halk bilgisi derneğinin senelik Vğresi dün konservatuvar bi- Basinda toplanmıştır, İseyi İstanbul mümessili Yu- ya bey açmış, kongre ri- | — ALA L.,. 2.82 the Mü melun D “edilmiştir. Derneğin bir Menelik İŞ raporu okunmuştur. b Tâpora nazaran bir senelik Yeti şudur: a Derneğin aza adedi 324e ıkmış, yedi kişiden mürekkep Se İlm encümeni sekiz kita- bın tetkikini bitirmiş ve bu ki- taplar basılmıştır. Bunlar balk bilgisi mecmuasının birinci cildi, memleket ve halk şürleri' Tür- kıstan san akarları loncası, Yu- nus emre, xürkçe «Doş» lâhika- sı, bilmecelerdir. Ziya Gök “Ak pın dserlerini toplıyan komis- yon da işini bitirmek üzeredir. | ( Ale tarafı 2 inci sayıfamızdadır | EVVELKİ GECE Türk ocağındaki suvare İlk mektep muallimleri Tarık Bey İrefine neş'eli bir toplanma yaptılar Seva Müz oğlu beşinci tok mleri, ilk mektep mn teşebbüsü bir & malı: cşe sü ve Km, limierin iştirakile mu- Semiyetinin “eski reisi meb'usu “Hakkı Tarık Ni müessif kazadan can, Türk müsamere çay ziya- | | Bueğlence, neş'eli bir surette sabala kadar devam etmiş ve | bu toplanmada Bolu meb'usu Cevat Abbas, İstanbu! Maarif emini Muzaffer, muavini Fâkir Darülfünun müderrislerinden Şe- Kip, Akbaba sahibi Yusuf Ziya, Köragöz baş muharriri Orhan i Seyfi beylerle bir çok maarif müfettiş'eri, mualiimler ve aile- leri hazır bulunmuşlardır. eş) Her erkeğe nazaran Darülfünun edebiyat fakültesi başkâtibi r bukçu zade Söke be iie Ge dei verdi ; ğ «— Kadın; düne Okadar « tatlı bir ya- lan» diye yad- olunurdu... Onun kalbe damlıyan göz yaşlarından ka- © dehler doldu- ran ve hıçkı- rıklarından ga- zelier obeste- liyen nesiller Sıtkı B. tarafından takılmış olan bu ad: » bazan - hakikate yan bakan tarihin yapraklarında bile yer bulduğunu gördük... | Hakikati güden « ilim » de | bu eski yalana inanır gibi ok muştur. Eski zihniyetler. göre kadın mefhumu zaaf ve aczi işaret eden bir (tai te'nis) ile ifade edilirdi ... —Ne yazık ki o zamanlar, kadın; ya fitne ve günah ortağı, yahut zevk ve şehvet ayuağı zann- Eski latili harem ve kafes- lerinden kurtulan kadının, yeni nesillerin © gönülerinde baps- olunduğunu zannedenler bilme- lidirler ki: son nesin kadın te'âkkisi, insanlığa aşk ve fazilet ifaza eden bir rümözdür. | Altarafı 2 inci sayıfamızdadır) yy yy yy yg yyl yy yg yi Bugün Gençlik, spor, meraklı şeyler sayıfaları 12 sayıfa Beşiktaş Muhtelit takımla niyeyi (3-1) “ 0 Lü i Dün Taksim stadyomunda muhtelif o futbol (müsabakaları | yapıldı. Bunların içinde bilhassa Viyana takımına karşı oynaya- cak muhtelit takımın Beşiktaşla yaptığı maç şayanı dikkatti, Oniki onüç gün sonra Viya- | na muhtelitinin karşısında İstan- bulu temsil edecek takımı mey- | dana koymak ve çalıştırmak için yapılan müsabaka netice müsabakası Karilerimizden ricamız Evelki günkü nüshamızda neşrettiğimiz numaraları iyi muhafaza ediniz ve bu numa- raları gene ayni nüshamızda bulunan okupona yazarak isim ve adresinizle birlikte matbaamıza gönderiniz. Önü müzdeki o Çarşamba günü akşamına kadar bu suretle matbaamıza gelecek olan numaralar üzerine kur'a çe- kilecek ve kendilerine he- diye isabet eden numara sahiplerinin isim ve adres- leri gelecek perşembe nüs- hamızla ilân olunacıktır. Ancak kur'ada kazanmış olan karilerin hediyelerini alabilmeleri için Oburaya dercettiğimiz kuponları da muhafaza etmeleri Jâzumdır. a KA Tali kurası kuponu | | 5 Nisan 1930 (2-2) berabere kaldı Ikinci küme muhtelit te Süleyma- mağlüp etti itabarile Beşiktaş hesabına bir muvaffakiyet oldu. Siyah beyazlılar dün eğer iraz daha gayret etse idiler, iki ikiye güç halle berabere ka- lan muhtelit .takımı Mmağlüp te edeceklerdi. Bu < befâberlije rağmen Beşiktaş © oyun itibarile daha muvaffaktı. Takımlar sahaya şu tertiple çıktılar : TAK tarafı Spor sayılamizdadır 1 Cemiyeti tedrisiye kongresi Dün Darüşşefekada' toplandı Heyet, yeni bütçeyi tetkik etmiş, yeni idare heyetini seçmiştir | Dün saat 14 te cemiyeti ted- İ risiyei islâmiyenin 64 üncü se- nelik kongresi Darüşşafaka sa- lonlarında yapılmıştır. Cemiyetin bütün azasının işti- | rak ettiği bu Besim içtimada evve'â mer paşa riyasete yeçi- İ rilmiş ve kâtipliklere de mektep | müdürü Ali Kâmi ve Kemal B. ler intihap edilmiştir. Bundan sönra kongre hürmet ve tazim hissiyatının ucıgrafla Büyük Gazile Başvekil ve meclis | reis'eri haztetlerine iblâğı alkış- I larla kabul edilmek cemiyetin himaye ve tesis ettiği Darüjşa- fekanın senelik hesap ve tedri- sat raporları okunmuştur. Bu rapordan anlaşıldığına nazaran mektebin * tesis olünduğu' 1289 sevesindeh. beri 800 talebe me-