1 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

1 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

80,000 liralık define Fatihte bir evin temelinden bir bakraç altın çıktı Defineyi bulanlar hadiseden haber- dar olmadıklarını söylüyorlar | | Definenin bulunduğu arsa ve hadiseyi haber veren çocuk Fatihte Sarıgüzelde Çıkırıkçı Ke- malettin sokağında hoca Ahmet ef. tarafından yaptırılmakta olan bir evin temelleri kazılırken bir bakraç dolusu 300 sene evevline ait ziynet altınları bulunduğu hakkında polise bir ibpar vaki olmuştur, Fatihte yanğın yerinde olan bu arsayı hoca Abmet ef. bir müddet evel satın almıştır. Define bulunduğunu polise haber veren hamal Ademin oğ- lu on bir yaşında Ismail'dir. Ismail vakayı şu suretle an- | latmaktadır: — Cumartesi sabahı arkadaş- aile yauyı yetİnde oynuyor dum. Bir aralık biraz ötede ça- lişmakta olan rençberlerin bir yere toplanarak merakla bir şe- ye baktıklarını gördüm, yaklaş- tım, Baktıkları şey yemyeşil bir hale gelmiş ve içi altın dolu bir bakraçtı. Amele beni görün- ce Üzerime hücum ederek ko- valadı. Ben biraz ötede gizlene- rek bakracı erlerinden getirdik- leri bir çuvalla hoca efendinin evine (götürdüklerini gördüm. Bakracı çıkârdıkları yerde de bir altın gördüm. Aldım ve sak- işa günü babam elimde altını gördü, nereden bulduğumu sordu. Öğrenince karakola ba- vermemi söyledi. Allım Fa- merkezine götürdüm olanı keze celbederek ifadelerini al- mıştır İ Amele hadiseyi inkâr etmek- | tedir. Tahkikata devam edilmek- tedir. Icap ederse hoca Ahmet ef. nin evinde taharriyat yapıla” caktır. Çocuk tarafından merke- ze getirilen ziynet altını 1055 tarihlidir. Bulunan definenin 80000 lira Ki olduğu söylenmek- tedir. Kadostro —— Anıf ve Halit Ziya B. ler Konyaya gidiyorlar Şebrimizde bulunan tapu ve kadastro umum müdürü Atıfbey ile fen heyetleri müdürü Halit Ziya bey Bursaya gitmişler ve muamelâtı maballinde tetkik et- mişlerdir. Kadastro postalarmın daha müsmir bir halde fanliyet- |“ lerini te'min için postaların ara- |. zi üzerinde çalışacaklarile, bura- kayt te'sis edecek ve mal sa- hiplerine tasarruf senetleri imlâ edecek heyetler tefrik edilmiş- tir. Atıf ve Halit Ziya beyler bu bu pazar Manisa, İzmir, Aydın, Denizli istikametine gidecekler ve Konya ovasında yapılacak | kadastro muamelâtı için mahal. | linde bir program bazırlıyacak- | lardır. Devlet Bankası müdürlüğü Sabık İktrsat Vekili Şakir Beyin :i anlattım. "9 haber üzerine Fatih mer- kezi tahkikata başlamış, Rençber Mastafa, Ismail ve Ahmedi mer- BU KADIN Ci Yazan: &. & Van Daya Sonra Hata döndü ilâve etti: — Hat, silâh kumandanındır. Ne dırsin, ha? Ellerini ceplerine soktu, tuhaf tuhaf ıslık çaldı. Hat soğukkanlılıkla verdi: — Taaccüp etmem. Markam zile bastı, cevap kâtibinl — Bensona (telefon (ediniz dedi. Bir tevkif muamelesi ya” Pacağım, kendisiniz de bulun- * VAKIT ın tefrikası 75 KATİL DEĞİL; Devlet Bankası müdürlüğüne tayi- ni hakkındaki haberin doğru olma- dığı bildiriliyor. yl e Nakleden? Ömer Pihem masını istiyorum. Müddei (Oumuminin (telefon için neden kâtibini tavsit etti- ğini hep anladık. Yerine oturarak tanzim ede- ceği iddianamenin bir hulâsasını yaptı. Bundan sonra odada mev- cut bütün sandalyaları masası nın etrafına dizdirdi. — Kumandan gelince ben kendisini” şöyle karşıma oturta- cağım, dedi. Filipi çağırtalım, © da sağına otursun. Başka bir tır. İnhisar idareleri tam İ tebe on dokuz yaşını geçmemiş Icaktır, ——- Fırkalarda | Karşı fırka | Belediye namzet- lerini tesbit etti Dünkü toplantılar Serbest Cumhuriyet (fırkası Istanbul vilâyeti kaza ocakları | reisleri dün akşam Kolmis apartımanında İstanbul meb'usu aydar Beyin riyasetinde topla- narak belediye intihabatı esna” | i sında fırkanın faaliyet tarzı bak- kında bazı kararlar vermişlerdir. Vilâyet © merkez ocağı da Nazlı handa toplanmış. Üç kişi- lik intihap encümeni tarufından bazırlanan fırkanın Istanbul be- lediyesi namzetleri Jıstesini tet- kik ve fırkanın ( göstereceği namzetleri tesbit etmiştir. Müstekil namüzetler Izmirdö de bazı zevat bele- diye âzalığı için müstakilen na- müzetliklerini koymaktadırlar. son namüzetlerden birisi de diş tabibi Ahmet Hakki Beydir. Müştak Latfu Bey istifamı etti? Serbest Fırkanın Adana teş kilatını yapmakla meşgul olan Müştak Lütfü Beyin istifa ettiği tayi olmuştur. Izmirde “Anı dolu,, refikimizın yazdığına göre Izmir belediye reisi olmak için | Serbest Fırkaya iltihak etmiş olan Müştak Latfu Beyin resmi namizetler meyanına ithal edil diğini © anlayınca Adanadan telgrafla istifasını ( gönderdiğ, bunun üzerine derhal mamüzet gesterilmesine (O karar verildiği temin edilmektedir. Müştak Lüt- fu Beyin istifasım geri alup al madığı malüm olmadığı bu ha- bere ilâve ediliyor. Inhisarlar irer devlet müilessesesi şek- line kalbedilmeleri mi düşünülüyor? Ankatadn bir akşam refikimize »r verildiğine göre hükümet in- larda mühim tadilât yapacak” manasile 3.—: VAKIT 1 Teşrinevel 1930 —> Balkan oyunları meselesi Kafile gitmek üzere hazırlık- larını ikinal eimekiedir Mıntakareisi Yusuf Z'va Beyin beyanatı İnt sormuştur. Maliye Vekili şu iza- Atina olempiyadına gidecek kafile hazırlıklarına devam etmektedir. Burhan bey dün de gazetecilere Istanbul heyetinin sporcuları iş- tirakten menetmesinin federas- yonu tarafından idare edilen bu iş üzerinde müessir olamıyaca- ğını söylemiştir. Diğer taraftan tebliği neşre- den mıntaka merkez (heyeti reisi Yusuf Ziya bey, de noktai nazarında musirdir. Yusuf Ziya bey bu son daki- Gayri mübadiller Maliye vekili fırkada izahat verdi Evvelki günkü fırka içtimaımda; gayri mübadillerin vaziyeti konu-| şulmuştur. Celâl Nuri B. gayri mür-| badiller mukadderatının ne olacağı hatı vermiştir: -— Muvazaaya dahil emvalin takdiri kıymetleri bitmek üzeredir. Ancak bu baptaki kanun (hakları- nın ayni zamanda ve ayni nisbet dahilinde tevziini âmir bulunmak- tadır. Son itilâfname , iadeye tâbi * emyalin Ode ( Yunanisteana birakılinış bülüâânlağın'da takdiri anneannem. ana nummayan nl a0 YAYAN, Dün Istanbul mıntakası riya- | kadaki müdahaleyi şöyle izah setinin “Balkan olempiyatlarına ediyor: gidecek atlet ve güreşçileri iş- “— Mıntakamız, bu seyuhat tirakten meheden 'tebliğile kü: | ve temas meselesi ( etrafında İ file veisi Burhanettin beyin bu alâkadar federasyonlar tarafıtı- busustaki beyanatını neşretmiş- dan hatta müracaatımıza o rağ” tik. i men tenvir edilmemiştir. Atinaya tâm hareket edilmek | Binaenaley Atina müsabaka- , iz larının mahiyet ve kemmiyeti üzere iken çıkan bu hadise etrafın- Epila all içi da dün de tahkikatta bulunduk. pisirin MA AN TE Son müdahalemizi icap etti- ren sebep şudur: Alâkadar (teknik ( heyetler sporcuların formunda olmadıkla» rım, Atina müsabakalarınm a leyhimizde feci neticelerle bite- ceğini bildiren birer rapor ver diler. Biz de memleket sporculuğunun fena temsil edilmesi ihtimalinin kuvveti karşısında harekete geçtik ve bu tebliği neşrettik. esele budur. irene Balkan konfransı Türk hey'etr murahha- sası reisi dün geldi Balkan hükümetleri konfran İ sında Türkiyeyi temsil edecek olan heyet reisi babık maliye vekili Hasan B. ve azalardan bazıları dün Ankaradan geldiler, Diğer azalar yarın gelecekler- dir. Heyeti murahhasya, nemli zade Nibat B. Ticaret odası ns- mına murahhas olarak iştiank edecektir. Yeni Vekiller kıymetini icap ettirdiğinden bu ka- bil emvalin acil bir surette takdir lerini yapabilmek için alâ- 'kadarlarla beraber bir formül bu- ve Serbest Fırka Ankara, 30 — İsmet Paşanın teşkil ettiği yeni kabine, . bilhassa lacağız ve derhal bonoların tevzi-| Adliye, İktısat ve Maarif vekilleri- me başlıyacağız. nin şahısları muhalif fırka asası a- Vekil B. Hüseyin B.in bu hususta-|rasında iyi bir tesir yaptı. Serbest birer devlet idaresi haline kalbedile! y; sualine de cevap vererk gerçi bu|fırkacılar bu vekilleri beyendikle- cektir, Bütün inhisarların, demir- yollar müdüriyeti umumiyesine ben ziyen bir şekle kalbi muhtemeldir. Tali ziraat mektebi Bu sene yeni açılan tali zira- at mektebine kayt ve kabul muamelesi teşrini evelin bafta- ğına Okadar devam edecek- tir. Leyli ve meccani olan mek» ve vücutleri ziraatla iştigale mü- sait olan orta mektep mezunları girebilecektir. Vekil bey, cevaplarında gerçi bu emvalden cüz'i miktar satılmış ve bir miktar da mübadillere teffiz e- dilmiş ise de bunlardan mada Yu- nan hükümetinden alınan para ve hükümetin elinde bulunan diğer emvalin de bunlara karşılık olarak tahsis edilmek suretile tekabül et- tirileceğini söylemiştir. Florya plâjları ve şehir hududu Florya plâjlarının şebir hudu- du dahiline alınması için beledi- ye bir şekil aramaktadır. Buna da sebep plâjlarda belediye ahkâmı- Talipler çok olduğu takdirde bir müsabaka imtihanı yapıa- memuru da soluna oturturuz. Ben işaret etmeden sakın kımıl- damasınlar, anladın mı, Filip isimli iri yarı taharri me- murunu ve diğer bir başka ar- | diş çağırdılar. — Hat, dedi, arkadaşlarına söyle, gözlerini açsınlar. Kuman- dan vaziyeti öğrenince pek muh- temeldir ki üzerlerine atılsın Hat bu ibtara müstedzi bir tebessümle mukabele etti: — Müsterih olun dedi, ben ilk defa olarak adam tevkif etmi- yorum. Mahaza ikazınıza teşek- kör ederim. Kendi nefsime ku- mandanın böyle bir harekette bulunacağını zannetmiyorum. , Vans lâkayt bir eda ile: — Siz bilirsiniz, diye cevap verdi, istediğiniz gibi yapınız. | nın tamamen tatbik edilmesinin teminidi; Biraz sustu, sonra daha k bir eda ile devam etti: —Kumandan büyük bir oyun oynadı. Bu suretle son kozunu da ortaya koymuş oluyordu Şimdi kaybettiğini - ve yakalan- | dığını anlarsa birden sinirlerinin bütün kabiliyeti ile taşması bek- lenebilir. Heyecansız, teessürsüz, meraksız geçen bir ömür birgün bomba gibi patlar. Bu darbe | neticesinde bazıları intihar eder- ler, bazıları da başkalarını ayni akibete sürüklemek isterler. Ku- mandan kendini öldürecek bir adam değildir. Bu sebeple ken- disinden sakınılmasını söylüyo- rum, Psikolojik malümatım bana bu neticeyi bildiriyor. Hat müstehzi müstehzi güle- rek; —Biz belki psikolojiden anla- rini saklamamaktadırlar. ——————— Izmirde Gazetecilerin o Muhake- mesi başlıyor İzmir, 30 — Gazetecilerin müs hakemelerine Teşriniesvel iptida- sında başlanacaktır. Anadolu gazetesinin önünde öl- dürülen çocuğun ne suretle öldü- rüldüğü hakkında yapılan tahkikat son safhasına gelmiştir. Hadizeye şahit olan (Sen Posta) sahiplerin- den Ekrem. Beyin istinabe suretile alman ifadesi de geldiğinden evrak bir iki güne kadar mahkemeye tev- dukça tanırız, dedi. Vans gürültü ile esnedi. Bir cıgara yaktı, sandalyesini öne arkaya doğru birkaç kere kı- mıldattı, Tabarri memuru Filip merak içinde idi: — Müddeci umumi bey, diye söze karıştı, af buyurun bir su- alim var. Biz tevkif edilecek 3- damı yüzbaşı Leakoktur, saniyor duk, Mücrimin kumandan Ben- son olduğunu kim meydana çı- kardı, Vans, müddei umuminin cevap vermesine imkân bırakmadı. — Taharri komiseri M, Hat ile taharri bürosu. Hepimiz sustuk, Markam cıga- raların birisini söndürüp birisini (Bitmedi) i