8 Ocak 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

8 Ocak 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

BAŞI EZİLMELİ Meslek mektebi Hukuk şu- besi talebesinden Niyazi B. di yor ki: “Gençliğin irtica karşısın. da, birinci vazife ve gayesiz Onu ebediyyen kökünden sö- küp atmak, bir daha belini doğrultamıyacak bir hale ke- Grmeğe çalışmak, asrın son i cabatını fikirlerde aydınlat. mak, onu tatbik sahasına ge- tirmek ebedileştirmektir. Fakat yalnız gençlik husu- sunda kalmamalı: Ayni za- manda milletine “ebediyyen faydalı bir uzuv olmak, hali hazırda ve istikbalde terakki- Je uğraşmak, medeniyeti kalbi Te sevmek, ona koşmak, ona yardım etmek onu muhafaza «tmekle olur. Binaenaleyh me deniyet denilince göz önüne gelecek hayal Avrupa veya A- merikayı kendimize nümüne olanlardan bilhassa iktısaden, labilir. Yoksa: giyimile süslü ile, yoktan hayal masraflarile işretile medenileşmek olur mu, Meselâ iyi giyinip kravat ta. makla medeni olmak gibi de Hil hal. Ancak gençliğin fikir düşünce ve gayelerini terakki ettirmek gibi hallerle olabilir. zannederim. Türkün varlığını, mevcudiyetini elhasıl © bütün ahvalini tanıtmakla olacağı şüphesizdir. Bunu yaşatacak gençliktir. Gençlikle kalm olacağı varidi hatır olabilir. Fikrimce dalma takip etmekle olabileceğinde düşünebiliriz efendim... TEK TÜRK KALINCIYA KADAR DÖĞÜŞECEĞİZ. Bursadan A. Rasim Bey di- yor kiz “Milleti ve eketi, bir müsamere verilmiştir. Bu müsamereye istiklâl | B. tarafından bir şiir okun- marşı ile başlanmış sonra, (ErtugrulMuhsin) Bin ter- cüme ettiği (Fener bekçi- leri) piyesi temsil edilmiş- tir. Burada Avni ve Alâ en esaslı e dik yamaçlı uçurumlurdan uçurumlara sürüklemek is tiyenler bilsinler ki, hükü- meti climhuriyemizin bir ih- za olsun gözünden kaçamaz, pençesinden kurtulamaz. Böy le kimseler namusunu ellere para ile satmış, haysiyetini ayakları altına almış, dena- etlerin aguşunda yaşamış ve gihsf hurslarını İleri sürmek için bu gibi vasıtalara müra- €aat etmiş olan sefil, kepa- İrtica kökünden kazıyup atmak gençliğin vazifesidir basamaz, taki halkla ordu vatan uğrunda kanlarını dö- küp teslimi ruh ettikten son- ra Hükümeti cümhuriyemize bir kisme el uzatamaz. Ta... ki, bir türk ferdi dünyada kalmayımeıya kadar,,, Bursa; A. Rasim. İKTİCAIN KAFASINI EZMEKTİR Davutpaşadan Hamza Söh- GENÇLİK ANKETİ <> Gençler, size soruyoruz © Insanların kılıklarına kıyafetlerine mi, yoksa zekâ, malümat ve irfanlarına mı kiymet vermek istersiniz, niçin ? Gençler 1.. yarın hayâta siz hâkim ola- yaparak, onların iyi fikirleri | caksınız. Sizin düşünceleriniz, sizin aklımza gelen şeyler , sizin mantığınız yarını görmek irfanen, fikren terakki etmek | istiyenlerin yegâne kıymet vereceği esastır. Eski nesil sözünü söyledi, fakat gençlik yeni bir ruh ve yeni bir fikir kuvvetile dünyaya bakıyor. Düşüncelerinizi 30 satırdan fazla olma- mak üzere VAM77 - Gençlik adresine gön- deriniz . ze, hissiz, ruhsuz, milliyet. siz maklâklar, Allahm bir daha halk edemiyeceği insan lardır. Zümridin — vatanımı zn ufukları arasında canavar gibi gözlerini mem- leketime, © vatanıma © tevcih eden düşmanlar da bilsin ki, türk bir şimşek olur başının üstünde çakar ve sizi derin zul met içine ve ebedi ülkenize önderir. Bakan gözlerin &- ma olur. Aleyhinde düşü pen fikirler mahvolur. Mem- Teketime bir düşman ayağını piyeste Kes yaffak olmuştur. Alâaddin muştur. Arkadan Necmettin B. tarafından Nâzım Hil ten (Salkım Söğüt) isimi bir şiiri okunmuş ve alkış- eddin Beyler çok muvaffak (lanmıştır. olmuşlardır. Bundan sonra mektebin son snf talebesi (Fa- laka) isimli üç tabloluk bir Piyes oynamışlardır. Bu Bundan sonra (Meçhul Ses) isimli piyes oynan . Bu piyesin temsi- linde Avni EE m EF, çok mu- if. muvaffak yet, rapB. diyor ki: “Bu asırda bu memleketle irtica, kara kuvvet asla sök- mez ve yaşamaz. Tütk ülke si medeniyet, namus ve İlim diyarıdır. Bu diyar O kalem tutan, açık ve hür fikirli, mü mevver bir gençlik ordusuna maliktir. İrtica esnasında gençliğe düşen birçok vazifeler var dır. En büyük ve mukaddes vazife irtica ocaklarını yık- mak ve mürtecilerin kafasını ezmektir. İşte misali: İlmü irfanla nurlanmış muallim, genç zabit Fehmi Kubilây B. türk ve islâm gençliğine iyi bir nümüne teşkil etmelidir. Bağıriyorum ey türk, İran, Afgan ve islâm gençleri hiç bir yerde irtica denilen cana- varı yaşatmayın. Asrımız. yük» selmek ve refah devridir. Ku runu ulâ kafalar ezilmiye mahkümdur. Büyük Gazinin bir nutkun dan: buasırda köhne sihni gem. medeniyeti umumi yenin huruşan seli altında boğuk mıya mahkümdurlar. Gençlik dün irtica telin «dici nutuklarla miting ya parak bu mühim ve milli vazi fesini yapmıştır. Yaşasın i- Jim, çençlik!,, MUKADDES VAZİFE; IRTICAI EZMEK! Eyüp orta mektekbinden Seyfi B. diyor ki: “Lâmbanın donuk ziyası al tmda sorduğumuz süalin ce- vabını düşünüyordum. Birden serin bir rüzgâr es- ti ve Tâmbamı söndürdü bu anda odam bir matem mabe di gibi sessizdi. Birden göz. lerim kamaştı kendimi bir zi ya membar içinde buldum © damla beraber ruhumu da ay dınlatan bu nur bana ilâhi sesle sordu: — Ne düşünüyorsun kar. deşim? Bir anda bu sesi tü nır gibi oludum. — İrtlen karşısmdaki bi. yük vazife mi dedim. Fakat Siz kimsiniz? — Ben irticn karşısında büyük vazifesi başında ölen Kubilâyin ruhuyum dedi. Der hal kalktım. Bu büyük ruhu tazimle selimladım. O devam ettiz — Senin de büyük vazifen kanla göz yaşı ile yuğrulan bu cümhuriyeti yaşatmak © nun saadeti uğruna boynunu İrtica kör testeresine teslim etmekten çekinmemektir. Kar deşim bu uğurda öl fakat mu- Kaddes emanete el sürdütme, İstiklâl — çiçeklerini kannla #ula fakat onları sildurtma benim kanunla müdafaa etti- Kim o vediayı sen fikrinle az minle müdafaa et. Ve şunu bil ki o irtica yılanmın başı Br ezmedikçe ben ve benim gi bi olanlar kanlarını sizlere helâl etmiyecektir. Gençliğin vazifesini ruhu» nun bütün varlığile hisseden bu kahraman bana irtlen kare Şısındaki büyük vazifeyi söy emişi. eni Dilmecemiz Geçen haftaki bimecemizi halleden ve mükâfat kazananlar 38 — Üsküdar İhsaniye Mus- dg ker sanatlar GEÇEN HAFTAKİ BİLMECEMİZ BİRER ABONE KAZA. NANLAR 714 Ahmet Ali B, 8 — Reşa- diye otelinde Ahmet Hamdi 1 — Küçükayasofyada Ha- san B,2 — Cağaloğlyunda Cem Salâhattin B, 3 — Göz tepede | Neriman H,4— — Uzun Yusufta Atlama ta B. 5 — On üçüncü ilk mek- tepten Hediye H, BİRER İPEKLİ MENDİL KAZANANLAR 1 — Galatasaray Hisesin- den 16 Şahap Yavuz B. 2 — İstanbul * muallim mektebine den 798 A. Kimil R, 3 — İs. kenderpaşa mektebinden Tur- gut B, 4— Eyüp eski yenide Enime H., 5 — Ön birinci ilk mektepten Hasan — Muzaffer B. BİRER PAKET ŞEKER KAZANANLAR 1 — Vefa orta mektebinden Zeyyat Şevket R, 2 — Aksa- ray Cerrahpaşa caddesi Lüt- fiye H, 8— Usküdar orta mek tebinden 2 Halit B. 4— Nafın fen mektebinden 88 Sa- bahattin B, 5 — Gelenbevi or- ta mektebinden Hüseyin B., 6 — Halesoğlu lisesinden Or. han Esat R, 7— Kadıköy orta mektebinden Leylâ H., 8 — Anadolu orta mektebinden Adnan Fuat B., 9 — Kadıköy Koz yatağında Nebahat Mej- BİRER KUTU ÇAY KAZANANI, 1 — İzmir istasyon kişe me muru Hamdi B., 2 — Rskişe- hir lisesinden 100 Remzi B., 3 — Bursa birinci lisesinden 422 Şekip B., 4— Kütahya or da mektebinden 55 Salih B., 5 — Vefa orin mektebinden 57 Muvaffak B., 6 — Sirke ti Hayriyeden Azmi Rıza B,, 7 — Feyzinti lisesinden Ibra- him Hafız B., 8— —Gedikpa $a Amerikan mektebinden Gü- BİRER PAKET ÇİKULATA KAZANANLAR Darüşşafaka» dan Arif Suat B. 7 — Feyzi Atilisesinden İsmail Sadri B., 8 — Ankara caddesinde Bel. kız H, Usküdarda Neba- hat H, 10— İstanbul Jise sinde nNecdet Adil B. BİRER KART POSTAL KAZANANLAR 1 — Osmanpaşa mektebin- den Nejat Sedat B. 2 — Da- vutpaşa irta mektepten Orhan Kâmil B.. 3 — Kütahya orta mektebinden Nuri Avtekin B., 4 — Karariimrük Derviş Ali mumara 11 İbrahim Etem B., 5 — İstanbul erkek muallim. den #1 Narmir. & — Kyüp Pekivani mddeinde Enise H. 7—ÂN tienret mekte hinden erhim Etem B. 8 — Naf:s fon mektehinden nmüa- En 160 Mehlis Nuri R. 9 — Ali tienretyiiksekten 8922 A, Kemal R.. IN — İsfanlel Vi sinden 111 Madi BE. 11 — Tstanbnl erkek Yisesinden 95 Cahit B.. 1? — Beylerbeyi rabacılar sikaör nmmara 52 Ahmet Vahit MR. 18 — Noter dnm dösyondan Silzen Kerim Fi. M4 — Tstanhul erkek mu- silim mektehinden 778 Neset R. 15 — Galatasarav Tisesin. den Sireyya Tevfik R.. 16 — Amerikan mektehinden Belih Cemil B.. 18 — Aksaray Gar zi Pasa enddesi Hlüsi B. 18 — Kadıköy Sen Tozef mek- #ebinden Semih Naci R.. W Hnheroğlu lisesinden 9080 Sev ki R., 20 — Carsamba Meh- met ağn çıkmazı numara 98 de Hafide M.. 21 — Vefa or. ta mektebinden Fikret B. 713, 22 — Vefa orta mektehinden 382 Fethi B, 23 — Kabataş Jisesinden128 Sıdkullah B., 2 Istanbul Jisesinden 1008 Ke mal B. 25 — Istanbul lise sinden 719 Muhittin B., 26 — Kabataş lisesinden 320 Hayri Ali B, 27 — İstanbul Piyer. Joti caddesi numara 64 İhsan B., 28 — İstanbul erkek mu allimden İsmail B., 29— Per tevyal lisesinden Nihat Nadir B., 30 — Sultan Selim numa» ra 2 Enver B., 31 — Pertev. yal lisesinden Yusuf Ziya. B., 32 — Eyüp orta mektkebinden A. Ziya B., 33 — Gelenbevi or ta mektebinden 314 Kem: tin B., 34 — Onuncu jik mek- tepten Türkün Nuri H., 35 — Adapazar orta mektebinden 260 Mehmet Emin B., 36 — İzmit orta mektebinden İna- Kuleli askeri lisesinden 107 Sabri B., 47 — Lâleli talum- ba sokak Dehmet Arbani B., 48 — Halıcıoğlu lisesinden 1621 Salaattin B., 49 — Hay darpaşa, Adil küdar orta mektebinde w165 Cihat B.,52 Bursa san'at mektebinden 1i4 Halim R., 53 — Gelenbevi irta mektebin den $ Celâl Şefik B. 54 — Nafın fen mektkebinden Ah- met Kemal B., 55 — Darüş- şafakadan 965 Dursun B., 56 — Üsküdar Amerikan kız mektebinden Tahire Tevfik H., 57 — Mesirçarsısı numara 79 Mehmet Ef. 58 — Ameli hayattan Nedim B., 59 — Ge Tenbevi orta mektebinden Ah- met Cemal B., 60 — İstanbul Dizdariye Nakim B. sokak numara 8 Şükrüye H., 61 — Âli ticaretten Celâl B., 62 — İstiklâl Tisesinden Eşref B. 63 — Kabataş lisesinden Meh met B, © — Ticaret borsa sında Bihbude H., 65 — İs #anbul erkek Tisesinden Tlakkı Nezihi B., 66 — Vefa orta mek tebinden Şakir B, 67 — Üs küdar Çamlıca arka sokak mu mara 9İ Şükran Fazıl Hi, 68 Kabataş İlsesinden Oğuz B. 69 — Darüşşafakadan 922 Ke yan B. 10 İstanbul maal tebinden Şaban B., 71 — Istanbul erkek muallimden Ismail B.. 72 — İstanbul er- İhsaniye mektebinden 109 A- zize H. SI — Kabataş erkek Wisesinden Vahdettin Haydar B., &2 — Eskişehir Temyiz a zasındanAli Kıza B. oğlu Mu- zaffer B., 3 — AN ticaret mektebi orta kısmından Fet hi Najat B., 84 — Osküdaror ta mektebinden Muzaffer B.. YENİ BİLMECEMİZ Yeni bilmecemiz şudur? arasmda ) kişiye muhte lif hediyeler verilecektir. Kazanan karilerimizin pa gartesi perşembe günleri 3 ten beşe kadar müracaat edip he- diyelerini aldırmalarını rica Tay 87 — İstanbul kız eri mekilminden Zem ARE H. 88 — Bursa Hisar orta pazar caddesi numara 34 Meh met Kadri B, #9— Maltepe muallim mektebi 30 Mehmet R. 92 — Vefa orta mektebin den Zuhat Şevket B, 89 — Istanbul Diyanyolu numara 15 Ömer Zühtü B, M—E, M. Mektebinde, 60 Cemal v— İmabahçe Set üst numara 4 Mehmet Zülfü B., 96 — Haheroğlu Şahap yokuş numara 90 A, Necmettin B., 97 — Neclâ Necmettin H, Ba kırköy, 98 — Şişli terakki li- sesinden 171 Korkut B., 99 — Yüksek ticaret mektebinden 763 Nadir B., 100 — İhsan Şa hin Ankara | Kızılhamamda. 101 — Galatasaray liseri 63 ten 1282 Muzaffer İhsan B., 102 — Yükselmuallim mektebi hesap memuru Cemal B. ke Timesi Suhiye H., 168 — Ga- latasaray lisesi 164 Salm B, 104 — Davutpaşa orta mektep 104 Lütfi B., 105 — Konya or ta mektebi 43 numara 269 Mu zaffer B., 106 — Adana orta mektep talebesinden 27 Meh- met B., 107 — Göztepede Fe. him Ferit Zühtü B., 108 — Adana polisi müdürlüğü ad Hi kısım Şükrü Beyden Nev- zit B, 109 — Adana orta mektep 219 Ziya Bülent B, 110 —Çapada 11 da Sabri ER, 1U— İzmir saray yokuşu A- dalet H., 112 — Afyonkara hisar İsmet Pş. mektebi Fa ruk B., 113 — Adana ziraat mektebi talebesinden 189 M. Hikmet B., 114 — Fatih çar- şambada hacr sokak Neriman H, 115 — Kumkapıda Hakkı B. kerimesi Gü- zin Hakkı H., 116 — Taksim