14 Ocak 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

14 Ocak 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

mala EM aaa 14 üneli Val No. 4877 Türk- Menemende Muhakeme perşembeye Celseler aleni, herkes gibi gazeteciler de bulunacak Fahrettin Pş. örfi idare mıntaka- sına gazcie sokulmiyacağı haberini tekzip ediyor : Menemenin fedakâr ve çok kıymetli telgrafçıları (leica hadisesini bük merkezlere İzmir vilâyetine; asker imâkamları ilk haber--vefenler, Menemen ta ve telgraf müdürü Sabri B. Ve #rkedaşları Cemal, Nâil, Vasfi, Ali tü, Salih, Veysel, leme Hüsüyü Efendiler İzmirden kendilerine yardım için gelen memurlar ile birlikte bir resim aldırmışlardır. Muhabir bize gönderdiği bu resmi mem- nuniyetle dercediyoruz r b Yy uz gözlüklü zat müdür Sabri Bey tada Oturan diğe Menemen di itibaren faaliyete r e başlaması hususunda kat'i karar veril 7 husustaki her türlü hazır.| O Muhakeme aleni olacak, gazeteciler rilmiştir. Menemende Üç saat've halk muhakemeleri takip edebilecek kadar kalarak divanı herp reisi Mus-İlerdir. Salonda samiin yerleri yapıl. tafa Pe. il eğörüşen Fahrettin Ps Iz) mıştır. Idarel öriye mmtakasına ya mire dönmüş ve divanı harbin mesais ilsete sokulmıyacağı hakkındaki habi üzerinde beyanatta bulunmuştur. Bu'ler yalandır. e beyanat simdiye kadar meçhul kalan İREN MEVKUF YOK bazı kısımları aydmlatmaktadır. Be 4 Devkuflardan Saffet h. yanat şudur; tirkiği hakkında çıkan ESİR MUHAKEME ALENİ nın aslı olmadığı anlaşılmıştır. Bu. — Bugünkü içtimada divanı harbin gün mevkuflirn © muvaceheleri perşembe gününden itibaren muhake.| (Al taraftı Gnc sayfada) Bacak müsabakası münasibetile Münevver bir Hanımımız- dan müderrislere cevap “ Cemiyetimizin ahlâkını çoraplı ve çorapsız bir bacak bozacaksa büyük bir tehlike karşı- sındayız demektir. Bu endişe Türk camiasına sarih bir tecavüzdür., ”Bu müsaabkayı Almanyada yakından gördüm. (Berlin) in en yüksek o ailelerinden birçok kadınlar, hatta ceneral (Luden- dorf) in akrabası gibi marut a. ile kızları da iştirak etmişlerdi. Almanyada, her hafta bir buçuk mil yon tiraji olan çok maruf bir mec. muanın tertip ettiği güzel bacak müsa. bakasile yakından alâkadar olan Na- ime Hi. efendinin darülfünu nmüderris lerinden bazılarının fikir ye mütalea- larını hayretle karşıladığını ve çünkü bu müsabakaya Almanyada en yüksek ve maruf aile kızlarından birçoklarının ve bilhassa (Lüdendorf) un akra Alanya tahsil etmiş münevver bir basından bir kadının da iştirak “etmiş imimiz Naime Ht Al tarafı 9 inci sayıfada) yaşlaması kanrrlaştırılmıştır. ufl tahkikattan a ait bazı'arı ikmal edilmiştir. canın Bu insanlar kim? Sadri Etem Beyin bazı darülfünun müderrislerinin hücum- lanma mukabele eden şayanı dikkat yazısını 5 inni sayıfamızda O bulacaksınız 14 Kânunsani Türk-Japon dostluğu Ankara, 13) Japon Prensi Taktmatsu Hz. An- karaya geldi, Bu hâdise daha Tür- kiye cümhuriyetinin ilk günlerinde başlıyan ve her gün bir az daha sa- mimileşen Türk — Japon münaseba- tının çok mes'ut bir devreye dahil İl olduğunu göstermek itibarile büyük bir kıymeti haizdir. Asya kı'asınıne garp müntehaşında olan Türkiye ile şark müntehasında bulunan Japonya büyük ve eski kıt'a üzerinde birer medeniyet rehberi vaziyetindedir. O- nun İçin tarihin kendilerine tevcih ettiği bi mühim insanlık varifesinin ehemmiyetini pek iyi takdir eden bu iki millet tabij olarak içlerinde bir kalp ve his vabıtası duymaktadırlar. Fakat beynelmilek hayatta kalp ve his rabıtalarının ehemmiyeti olmak. la beraber coğrafi vaziyetlerin ikti sadi münasebetler rek menfaatlere malik olmanın da ayrı ayrı tesirleri vardır. Bir kere Türkiye ile Japonya arasında ©oğ- rafi vaziyet noktasından her hangi bir ihtilâf bulunmasına imkön yok tur, Nitekim harbi umumide Japonya ililâf denletleri sümresine girmiş ol- masına rağmen “Türk — Japonmü- nasebatı ne fifi, ne de hissi bir husu- met şaibesile iekelenmemiştir. Sulh fan sonra ise iki memleket örasın- da bir takım ikfisadi rabıtalar hu- sule gelmiştir. Bundan dolayı Tür- kiye cümhuriyeği Takyoya bir sefir göndermiştir. Big suretle evelce bir dereceye kada Siazari sahada bulu» nan Türk — Japon dostluğu fili bir kuvvet ve samimiyet iktisap etmiş- tir, Birkaç ay evel Tevfik Rüştü Be yin riyaseti altında Cenevreye giden türk heyeti arasında o bulunduğum cihetle orada Türk — Japan dorst- luğunun çok samimi bazı tezahüratı na şahit oldum. Japonyanın kiymet li Paris sefiri tahdidi teslihat ihza- ri konferansında birçok defa eski siyasi menfaatlerinden < ayrılarak Türk noktai nazarına müzaheret göstermiştir. Bu hakperverane te zahüratından dolay Türk heyetini minnettar bırakmıştır, Binaenaleyh Japon Prensi Hz nin Ankara ziyaretini yabancı bir mille- tin sırf bir nezaket eseri şeklinde te- lâkki etmek doğru değildir. Bu :& yaret esosen çok kuvvetli Türk — Ja- pon dostluğunun yeni inkişalları için hayınlı bir âmil teşkil edecektir. Mehmet Asım Afyon inhisar altına alınacak! Bern sefirimiz bu meselede hükü- metin hüsnü ni- yetini bildirdi Maria sern sefirimiz Cemal Hüsnü B. tesisinde müşte- Dün çekilen piyanko numaraları 7 inci Sayıfamızdadır . GÜ inci ay) (o 1931 Çarşamba Sayısı / Kuruş Japon Dostluğunda Çok Mes'ut Bir Devre Prens Takamatsu Ankarada — e Reisicümhur Hz. gece misafirimiz şerefine çok dostane mükâlcmelere sahne olan bir ziyafet keşide buyurmuşlardır Ankara, 13 (Telefon) — Japon Pren- İsi cenapları bugün saat 11,45 te hususi İkatarla buraya muvasalat etti. Prens İcenaplarına yaveri, o hususi doktoru, teşrifat müdürü refâkakt ediyordu. İstasyon Türk ve Japon bayraklari. le tezyin edilmişti. Kendisini İstasyon da Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B, ariciye müsteşarı, deniz müsteşiri, Riyaseticümhur Umumi Kâtibi Tev- fik, Ser yaver Rüsuhi Beylerle Japon sefiri ve sefaret oerkânı istikbal etti, Bando muzika, askeri müfeze ve polia İkıt'ası tarafından selâm (o resmi ifa ©- lundu. Pren sTakamatsu cenapları kendisi İni istikbal edenlerle müsafahadan son ra otomobille doğruca ikametlerine tah sis edilen Ankarapalastaki hususi da- İreyi teşrif ettiler. Orada bir müddet istirahatten sonra Hariciye Vekilimiz » Rüştü B. tarafından hariciye köş künde verilen ziyafette hazırbulundu. Ziyafette Prens ve maiyetleri erkânı! Ş. Kaya, Esat, Mustafa Şeref, Ham- ullah Suphi, Yusuf Kemal, Kâtibi Jmumi Tevfik ve Ser yaver Rüsuhi Beylerle Japon sefiri ve sefaret erkânt wardı. Ziyafet nim resmi olduğu için nutuk ieati edilmedi, üsahebelerde bulunuldu . yalnız iin. Ankarapalası teşrif Prens ve Prenses Takamatsunun şehrfs mize muvasalatlarından bir intiba Prens cenapları sat 4 te Reisicüm- hur Hz. tarafından kabul edildi ve bi rmüddet dostane mükâlemattan son- râ veda ederek Ankarapalastaki husu- si dairesine avdet etti, Müteakiben sant beş buçukta Gazi buyurarak (AH tarafı 2 inci sayıfamızda) En güzel bacaklı kadın Gösterilen rağbet “karşı müddetini kısaltacağı sında Resim gönderme mızı tahmin ediyoruz Foto Sürlğya 7 — N. Nederet Hanım Müsabakamıza iştirak edenle- zin gönderdikleri resimleri neşre devam ediyoruz. Bugün koydu- ğumuz resim N. Nedret Hanıma aittir. FOTO SUREYYAYA GİTMEKLE MÜSABAKAMIZA İŞTİRAK ETMİŞ OLURSUNUZ Güzel bacak müsabakamıza iştirak edecek hanımefendiler doğrudan doğ- ruya Foto Süreyyaya (Beyoğlunda Tünel başmda) müracaat ederlerse iş” tirak şeraitimizi tetkik etmelerine ih- iyaç yoktur. Foto Süreyya müessesesi müsabakamıza iştirak için ne yapmak) lâzımgelirse yapacak, hanrmefendileri zahmetten kurtaracaktır, 1 — Foto Süreyya: hesabımıza, mü- sabakaya iştirak için Jâzxım olan bacak fotoğraflarını çekecektir, £ — Voto Süreyya; Müsabakamıza (Yazısı G ıncı sayıfada) Jistirak için Jâzimgelen ölçüyü alaeak- RESİMLERİ KENDİ FOTOĞRAF- ÇILARINDA ÇEKTİRECEKLER , NE YAPACAKLAR 1 — Bacaklarının iki fotoğrafı. (Bu fotoğraflar fotoğrafhanenin omührile mühürlenmiş olmalıdır.) 2 — Fotoğrafların konulduğu zarf üzerine aşağıdaki izahat ve ölçüler yazılacaktır; A — Bacak bileğinin kalmlığı, B — Baldır kalınlığı, C — Dizin kalınlığı, (Güren sayıfayı çeviriniz! VAKIT Güzel bacak müsabakası 7 N. Nedret H. “Bu kuponu bu hanıma rey verecek okuyucularımız kullanabilirler,