23 Ocak 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

23 Ocak 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

E) Li Ustat Halit Ziyanın hatıratı Gâzi ad Şubat iptidasından itıbaren Marie ME 7.5 y VAKIT sütunlarında intişara başlıyacaktır o. e telefonu: Tahrir telefonu: > 2.4971 Cenup Hudutlarımızda İngiliz : Casusları —— Tıp Fakültesinin şerefi tehlikede mi? Münakaşaya Kâzım Nami Bey de karışıyor Sözlerinden bir kaç cümle “ Bu ne biçim kitap, bunu yazanlar isimleri altında neşre nasıl cesaret ettiler, kim bastırdı bunu? , Tıp fakültesi müderrisleri Talha —14 üncü Yi N 4656 2 40 CUMA 23 Kânunsani G inci a) 1931 Sayısı 5 Kuruş — Hudutlarımızda casuslar Nakşi şeyhlerine talimat veren bu miralay kim ? Terkos için son karar Başvekil dün Nafia Ve- ettikleri Şeyh Esat 65 sayıfalık bir müdafaa- name hazırladı. Mabaadı da var... Halep, 22 (Hususi muhabiri- mizden) — Meşhur İngiliz casus miralay Lavrensin arkadaşı olan bir Ingiliz casusu kendisine mira- ralây Holştayn ismini takarak Halep, Şam ve Musul civarında maktadır. Miralay Holştayn İranda ve Türkiyenin cenup hu- dutları üzerinde gezmektedir. Bu adama Ummanda Feysalın kardeşinin hususi kâtibi doktor | Necip B. isminde birisi refakat etmektedir. Malümdur ki Nakşi şeyblerinin toplu bulundukları yer Bağdattır. Son irtica hadise- sinin de Nakşi şeyhleri tarafın- dan idare edildiği anlaşılmakta- dır. İngiliz casus miralay Holş- taynin bu gizli seyahatları esna- sında Bağdatta Nakşi şeyhleril temas ettiği ve bazı direktifler verdiği de tahakkuk EMRELİ lunmaktadır. Casusun, cenup hudutlarımız- daki seyahatı esnasında son ir- tica hadisesinin müsebbiplerile de temas ettiği kanaati kuvvet- lidir. Halep, 22 (Hususi muhabiri- mizden) — Iki ay evvel Türk bükümetinin teşebbüslerile tevkif ve Türk hududundan tardolunan bazı muzir şabıslar bu defa ser- best bırakılarak tekrar Türk hudutları civarına gönderilmiş- lerdir. Bunlar eskisi gibi hudut- larımız civarında çapulculuk ve sarkıntılık teşebbüslerine başla- mışlardır. Menemenden dün aldığımız telgraflar ikinci sayıfamızda, etmiş. bu- | Kara Ali çetesi mahkemede 2 Hoşuna gitmiyen dürten müthiş a Maznunlardan biri “ eden Kara Alidir. | leri öl. dam Herşeyi idare ki kişiyi ben onun emrile vurdum,diyor Çete efradı mahk İstanbul ağır ceza mahkemesinde dün sabah yeni ve mühim bir davanın! rTüyetine başlanmıştır. Maznunlar, Gebze, Darıca ve ci- varında şekavetten maznun sekiz ki. Gayri mübadiller Bugünlerde haklarını ta- maiden almış glacaklardır 2inci sayıfamızda okuyunuz eme huzurunda (Beşi dairede görülen KarsAl; sidir. 52 yaşında Dıramalı bu yedi kişinin başı, bu dir. Diğer maznunlar, Kara Ali, setenin reigi.! ii) : Şunlardır; ?alar Hüseyin, rençber Sül K Süleym; |Hasan oğlu o Ahmet, Rüstem, Ta Hüseyin, hoca Hüseyinin kardeşi Sin 5 İT -y ram oğlu Hasan, Kara Alinin veğe. ni Şaban oğlu Halil, Hepsi de dör, yüz ellinci madde mucibince idam t lebile mahkemeye verilmişterdir. ân İ Ah tarafı 7 inci sayılada | kili ile görüstü ve Rasim Ali Beylerin telif 'Tisiologi kitabı hakkında bu zevat- la müderris Kemal Cenap B. arasında çıkan münakaşa gün keçtikçe alevle- 'niyor. Sirayet dairesini arttırıyor Bu İnm en şayanı dikkat misalini Kâzım İNami Beyin (Vakıt) için yazdığı bir makalede buluyoruz. Kâzım Nami Be- yin mekalesini berveçhi ati nakledi- ismet Pş. Hilmi B. Ankara, 22 (telefon) — Ter- kos hakkında verilecek nihat ka- | Tar etrafında Nafia Vekili tetki- atma devam ediyor. Başvekil | dün Nafia Vekilini ziyaret ede- | rek bir müddet görüştü. Bunun terkos işile alâkadar olduğu | zannediliyor, Fen namına yalan! Şehremeketi ile Sıhhiye Vekâleti terkos suyunu tahlü ettirdi. Bu suyun içilecek ev safta olmadığı hakkında sa- lâhiyettar kimyagerler otara- fından rapor, verildi. Şimdi bu raporlara mukabil şirket te bilâkis terkos suyunun i- gilebilecek Mahiyeti olduğu- hu iddia ediyor ve iddiasını da Sadi B. isminde bir kim yagerin raporuna istinat et tiriyormuş. Acaba biribirle rine zi olan raporlardan hangisi doğrudur Şimdi an- daşılacak mühim mesele bu- dur. Ve eğer zannedildiği gi bi kimyager Sadi B. sırf şir- ketin hatırı için fen namına ve halk aleyhine yalan şahit- liği yapmış İse hakkında ka nuni takibat yapılmalıdır. Hukuk mezunları | Stajın altı aya inmesi kuvyetle muhtemeldir Adliye tayinlerini yapacak 0- lan intihap komisyonu azasından Temyiz mahkemesi hâkimleri va- zifelerini | bitirerek (Eskişehire | döndüler. Son intihap esnasında münhal bulunmadığından hukuk mezunları bir yere tayin oluna- mamışlardır. Bunların haklarınm ziyaa uğramamasını temin için stajın 6 aya indirilmesi kuvvetle muhtemeldir. Yol parası Bu sene mıktarı tenzil edilecek Ankara,22 (telefon)-—- Mev- suk olarak öğrendiğime göre yol parası mükellefiyeti hak- kında esaslı tadilât yapılmak üzeredir. Bu tacilât ile bu se- ne, asgari sekiz lira olan yol parasının miktarı tenzil edil- dikten başka umumi bütçeye alinan hisse de vilâyetlere ia- de edilecektir. yoruz: Darülfünunumuz hakkında yazdığım, yazılara, Darülfünun mensuplarından bazılarının cevap vereceklerini ümit ederdim. Bu ümidim, doğrudan doğruya bana hitap suretile değilse bile, ha- diseler ve eserlerle cevap veril- mek suretile yerini buldu. Hadi- seleri tekrar edecek değilim; bu defa müsbet eserlerden de bahsetmiyeceğim. Bugün sade- ce bir eseri, benim Darülfünuna | karşı açtığım mücadelenin haklı- | ığını gösteren bir eseri mev- zuu bahsedeceğim. “Vakıt,, da müderris Kemal Cenap B. üstadımızın bir Fisio- logi kitabı hakkındaki küçük bir mütalea ile, o kitabın mu- harrirleri olduğu anlaşılan biri müderris ve biri muallim ilci za- tın ertesi günü yine ,“Vakit,, da intişar eden cevaplarını okudum Kemal Cenap Beyin bence haklı olmaması imkânı yoktu; çünkü İ onun memleketimizde yegâne fakıyet içinde Bugün Güzel bacak müzabakamıza iştirak edenlerden Sara Cemal Hanı. na ait resmi neşrediyoruz . FOTO SÜREYYAYA GİTMEKLE MÜSABAKAMIZA İŞTİRAK ETMİŞ OLURSUNUZ Güzel bacak müsabakamıza iştirak edecek hanımefendiler doğrudan doğ- ruya Foto Süreyyaya (Beyoğlunda Tünel başında) müracaat ederlerse iş tirak şeraitimizi tetkik etmelerine ih- tiyaç yoktur. Foto Süreyya müessesesi müsabakamıza iştirak için ne yapmak lâzrmgelirse yapacak, hanrmefendileri zahmetten kurtaracaktır. 1 — Foto Süreyya: hesabımıza, mü- sabakaya iştirak için lâzım olan bacak fotoğraflarını çekecektir. 2 — Foto Süreyya: Müsabakamıza (Lütfen sayılayı çeviriniz) VAKIT Güzel bacak müsabakası 17 Sera Comal H. “Bu kuponu' bü hi TEy Verecek okuyucularımız kullanabilir'er., Kâzım Nami B, Fisiologist olduğuna kani bulu- nanlardanım, Ders verirken gör- düm; yazılarını okudum garp tıp âlemindeki kiymetli mevkiin- den haberdarım. Son zamanlar- da neşrettiği Fisiologi müessesesi İ kitabı onun ilmi kiymeti hakkın- da kavi bir itikat uyandıracak kuvvetli eserlerdendir. Halbuki yeni fisiologi kitabı- nın müellifleri, Kemal Cenabın gölgesinde kaybolup giden fert- lerdir. İsimlerini işitmedik ciddi bir sây mahsulü olan eserlerini Alt tarıhı 7 inci sayfada j En güzel bacaklı kadın Müsabakamız büyük bir muvaf- devam ediyor 5. Süreyya (24) 17 — Sara Cemal Hanım