28 Ocak 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

28 Ocak 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

yama 3. VAKIT 28 mi 1931 — Balkan konferansına gidecek heyetimiz d dün akşamhareket etti — Derilfümunde; Ülema dalgınlığı Derülfünun müderrisleri yol parası vermesini “unutmuşlar Darülfünun o müderrislerinden bazıları yol vergisini vaktinde vermemişler bunun Üzerine idarei hususiye şubesince kendilerine tebligat mayı Bu tebligatın bir sureti kanun mucibince çalıştıkları Darülfünun binası duvarına Emin Muammer Raşit B. bunu müderrislere hatırlatmış ve ver- e verilerek | ilân kaldırtılmış- r. Divanın yarın toplanması muhtemel Tıp fakültesinde yapılan inti- tihabın şekli ve intihaba iştirak eden rey adedi hakkında Darül- fünun divanının tıp fakültesinden sorduğu suallere dün cevap gel- miştir. Bu münasebetle Darülfü- nun divanının yarın için içtimaa daveti ve yahut meselenin diva- nın pazar günleri yapılan mutat görüşülmesi o muhte- meldir. Divan bu içtimada gelen cevaba muttali olacak ve buna göre dünde yazdığımız gibi ya Tevfik Recep B.i reislik için tercih edecek, yahut Tevfik Re- cep B. gibi ekseriyet temin eden ikinci bir namzet iraesini fakül- teden istiyecektir. Maahaza Tev- fik Recep B.in tercih ve intiha- bı suretile meselenin halledile- ceğine muhakkak nazarile bakıl- maktadır. Adliyede; Boksör Adnan B. i öl- düren tüccar ii ğine Basri B. yeniden muhakeme edilecek Bir müddet evvel Aksaray civarında Adnan B. isminde genç bir boksörü öldürmekle mazmun tüccardan Basri B., Is- tanbul ağır ceza mahkemesinde muhakeme edilmiş, on sene ağır hapse mahküm olmuştu. Basri B. in bu cinayeti Adnan B. in akrabasından olan zevcesile konuşmasından muğber olarak, bir kıskançlık hissine kapılıp işlediği mevzuu bahis oluyordu. Temyiz mahkemesi, bu on sene hapis kararını, bazı cihetlerin | Yeniden tetkiki için bozmuştur. Yakında (yeniden muhakeme başlıyacaktır. Komünistlerin muhakemesi Davaya dün eğır cezada devam edildi Geçenlerde İstanbulda ve ir mirde yakalanan komünistlerin muhakemesine dün Istanbul ağır ceza mahkemesinde devam olun- muş, kısmen müdafaalar yapılmış, maznunlardan bazıları müdafaalarını, hazırlıyamadıklarından, muhakeme- nin devamı, gelecek Salıya kal- mıştır. Mahküm bir resim sipariş etmiş ve... Istanbul birinci ceza mahke- mesinde, katilden mahküm Mu- ammer tarafından bir müddet evvel vazifesine ait bir işten ÜÇ ây hapse mahküm olarak hapi- saneye girip çıkan sabık posta memurlarından Fuat Ef. aleyhine açılan emniyeti suiistimal davası rüyet edilmiştir. Davacı, “Fuat Ef., kardeşine benim resmimi yaptıracağını, bu resmi getireceğini vadetti. Ken- disine hapisanede bazı eşya yap” a | Balkan — Balla Mineli | Meyet azaları kendilerini teşri edenlerle berhbet Heyetimiz İDün akşam Selâniğe hareket etti Balkan konferansma memle- ketimiz namma işrirak edecek olan murahhas heyetimiz dün akşam konvansiyonelle Selâniğe hareket etmiştir. Murahhas heyetimiz Trabzon meb'usu Hasan, Kocaeli meb'u- su m — Istanbul meb'usu Hami uphi ve ref Beylerdir. Z geri Heyetimize riyaset edenTrab- zon meb'usu Hasan B, dün şu beyanatta bulunmuştur: — Atinada toplanan birinci Balkan konferansında ikinci kon- feransın 1932 teşrinievvelinde toplanmasına ve bu konferan- İ rüznamesinin de her heyeti mu- rahbasadan seçilecek üçer kişi- | den teşekkül eden bir heyet ta- rafından Selânikte hazırlanması- na karar verilmişti . Geçen kon- feransta ittihaz edilen karar mucibince umum konferans riya- seti 1931 senesi için bir şubat- tan itibaren bana tevdi edildi. diğinden ihzaratı bundan sonra biz yapacağız. Selânikte geçen konferansın kat'i raporu müzakere ve İstan- | bulda toplanacak ikinci konfe- ransın mesai programı tesbit edilecektir. Selânikte içtima Kânunsaninin birinde başlamak üzre üç gün | sürecek ve Şubatın birinci günü toplabtıya nihayet verilecektir. Teşrinievvelde şehrimizde topla- nacak olan ikinci Balkan konfe- ransının Dolmabahçe toplanması mabtüümeldiği on Diğer taraftan Ankarada her Balkan memleketinde olduğu gi- bi bir Balkan Birliği komitesi teşkil edilmiştir. Komitenin va- | xifesi konferansın mevzuu ile alâkadar bususat üzerinde mem- leket dahilinde çalışmaktadır. ——.. Piyasada Afyon piyasasında durgunluk | devem ediyor Afyon piyasasındaki luk Gi anl Er Memleketimizde 3600 sandık afyon istoku vardır, fiatlar da Ticaretalemiınde; Bomba ile balık avı Balıkçılar ocemiyeti o bomba ile balık avının men'ini tekrar vekâletinden iktisat rica et miştir. AN 9 tım. Aldı, götürdü. Sonra resmi | getirmedi. diyordu. Mahkeme, bu meseleyi hukuk mahkemesine ait görmüş, mazmunun beraetine karar vermiştir. Mahkemede da- vayı ispat için üç katil mhkümu | şahit sıfatile dinlenilmişlerdir. İ İ geçen seneye göre düşüktür. (e —— Mahu Mahut t mesele ——. Jak Boton Ef. Nihayet istifaya mecbur oldu Avusturya hükümeti Tütün inhisarı namına İstanbulda yaprak tütün mübayaa eden Ostro Türk tütün şirketinin Kâtipzade Sabri Bey tara- fından ifa edilen müdüriye- tine son zamanlarda Jak Boton' Ef. isminde birisi ta- yin olunmuş ve eskidenberi Türklere karşı garip bir ta- vir takman bu adam, şirket- ten bir çok Türkleri çıkar» mıştı, Tabii bu hareket karşısın- da gazetemiz ve sair rü fekamız süküt etmemiş ve bu adam aleyhinde neşriyat yapılmıştı, & Memnuniyetle öğreniyoruz ki bu neşriyat tesirini Yapmış . ve on Ef. şirketten istifa etmiştir. Şirket müdürlüğüne Ispan- yol tebeasından Saytel Ef. tayin olunmuştur. Muhtelit mübadelede İ Komisyon — Heziranda butün işlerini bitirecek Anadoluda terkettikleri emlâ- | ke mukabil kendilerine tevri edilecek olan 150 bin İngiliz lirası için İstanbuldaki etabli Rumlar tarafından muhtelit < müba- dele komisyonuna e beyanname tevdiine devam (edilmektedir. Şimdiye kadar tevziattan istifa- de için 13 bin Rum müracaat etmiştir. Beyannamelerin O komisyona tevdi müddeti şubat nihayetine kadar temdit edilmiştir. Komis- yonun elinde şimdiki halde taz- | minat ve etabli vesikaları tevzi- | atı işi kalmıştır. Bu işlerin hazi- rana kadar bitirilmesi ve komis- yonun mesaisine bitam verilmesi muhtemel görülmektedir. — amam — Po iste : c Komünitsler haberi ——e— S kişinin tevkif doğru değil aldığı gibi komünistler hakkında yeniden | tahkikat yapılmadığını ve Samatyadaki tahkikatın neti- cesi olarak Salih Cevdet isminde bir işsizden gayri tevkif edilen olmadığımı dün yazmıştık. Fakat dünkü akşam gazetelerinden bi- i rinin bu meseleden ısrarla bab- setmesi ve 5 kişinin tevkif olun- duğunu yazması Üzerine tekrar tahkikat yaktık ve dünkü yazdr | ğımızdan fazla hiçbir şey-olma- dığını bal sğrğelab nemi lik Rae a Dün şehrimize nazırlı prensli büyük bir seyyah kafilesi geldi Dün akşam saat on dokuzda Britanik vapurile şebrimize 436 Amerikalı seyyah gelmiştir. j İçlerinde Amerikanın eski bah- riye nazırlarından M, Boker, Bel- çikanın Amerika sefiri prens Al- ber Dölinyi ve Amerika milyo- nerlerinden (o bazıları (o bulunan Amerikalı seyyahlar bugün şeb- rimizi gezecekler ve akşam üzeri hareket edeceklerdir. “Sovuklar. Urfadan ve Adanadan alınan haberlere göre oralarda şiddetli | bir soğuk hüküm sürmektedir. | Bazı gazeteler tarafından ya | | Zaro ağanın karısı | Zaro ağanın kendisinden vüz yaş küçük karısı İstida verdi — Belediyeden kocasının birikmiş maaşlarını istiyor Geçen sene Amerikaya giden Zaro Ağanın Istanbul belediye- sinde baş hademe diye bir unu- vanı olduğunu elbette hatırlarsı- | nız. Zaro Ağa, Amerikaya gider- ken emanetten müsaade almamış, bunun 'için de maaşı epi zaman- danberi kesilmiştir. Bir kaç gün | evvel kendisinden yüz yaş kadar İ küçük olan zevcesi Istanbul be- ! lediyesine bir istida ile müracaat etmiş ve Zaro Ağanın maaşları- nın tediye edilmesini istemiştir. Zaro Ağanın refikası . kocasının memleketini çok sevdiğini, Ame- rikada kalmak teşebbüsünde ol- | madığım anlatmakta ve şöyle dert yanmaktadır: " —— Zaro Ağa Amerikaya giderken bize biraz para bıraktı amma o çoktan biti, Kendisine | mektup yazdık, belediyeye 300 dolar gönderdiğini cevap olarak bildirdi, Belediyeye gittik böyle | bir para yok'dediler, tekrar yaz- dık, “birikmiş paralarımı alın!, diye bize cevap verdi. Ben de istida ile eski maaşlarını istedim, evrak belediye meclisine havale edildi. Pa erva renge AYET Fatihteki “Belediyede Seyyahlar şubesi ayr zebite memurları kullahacak Belediye seyyahin şubesi sey- | yahların maruz kaldıkları müş- külâtı tetkik etmektedir. Hamal, şoför ve seyyar satıcıların sey» yahları farla iz'aç ettikleri anlas şılmıştır. Hazirandan itibren seyyahin şubesine merbut olmak üzere | bir seyyahin zabıtası memurluğu ihdas olunacaktır. Verem hastanesi Açılıncıya keder ne yapılecek? | Verem hastanesi bakkında be- lediye tetkikatım — ilerletmiştir. İ Yeni hastane yapılıncaya kadar Cerrahpaşadan gayri diğer bir hastanede de bir koğuş ayrılarak veremlilerin tedavi edilmesi ka- rarlaştırılmıştır. Eletrik ve tramvey ücretleri Eletrik ve tramvay ücretlerini tesbit edecek «olan komisyona belediye namına mühendis Yu- suf Ziya B. iştirak edecektir. İlk içtima yarın tramvay şirketinde yapılacaktır. Kezelera mâni olmak için Vesaiti nakliye kazalarının kıs- men olsun önüne geçmek için büyük caddelerde geçit yerlerine sarı taştan kaldırım döşemeğe karar verilmiştir. w Çocuk bakım yurdu Belediyenin Fatihte açacağı çocuk bakım yurdunun tamiratı ilerlemiştir. Beş aylık bütçe ge lince yurt derbal açılacaktır. in m m Bağcılık himaye edilecek” Iktısat vekâleti bağcılığın hi- mayesi için yeni bir kanun İğ“ yihası hazırlamıştır. Buna göre bağcılara imtihan ki İ neticesinde diploma verilecektir. merasim Türk havasında can veren aziz. “ve mübarek şehitlerimiz Dün Fatihteki Tayyare abidesinin önünde muazzam bir ihtitalle tebcil edildiler Hava şehitleri için dün Fatihte bir ihtifal ya- pılmıştır. Hava- nın yağmurlu olmasına rağ- men ihtifalin ya” pıldığı abidenin etrafı kadın, er- kek binlerce halk tarafından çevrilmiştir. Sa- at 10,30da da- vetliler ve me- rasim geçişine iştirak edecek- ler parkın için de toplanmişlar- dır. o Abideye fırka, belediye, kolordü, tayya- re cemiyeti tay- yareci zabitan, Türkocağı ve ecnebi tayyare şirketleri çelenk koymuşlardır. . On birde vali, Şükrü Naili, Emin Rüştü, Keramettin paşalar mer- kez kumandanı merasim yerine Dünkü meresimden iki intiba gelmişlerdir. Saat tam onbirde merkez kumandanı o merasimi | çLütlen sayfayı çeviriniz)