6 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6— VAKMI 6 ŞUBAT Dün Menemen 1 vanı harbinde ÜÇÜNCÜ CELSE Filibeli olup 96 senesindenberi öde! mişte oturmakta olan Hüseyin oğlu Ö merin muhakemesi yapılmıstır. Maz.! nun İfadesinde kendisinin bektaşi ol- duğunu fakat müridi ğını vej Nuruosmaniye imamı hafız S yi tanımadığını beyan etmiştir. Müteakiben müddeiumumi iddiasını| serdetmiş, tekkelerin seddine dair ka) nunun birinci maddesine tev oln zasının verilmesini istemiştir. hâkiem müdafaasını dinledikten sonra vaktile bektaşiliğe bilerek (o bilmiyerek intisap eden ve şimdi (o bu bektaşiliğin canlı şahidi olurak inkişafı icin kendi mmtakası dahilinde faaliyette bulun- madığı o mıntakada bektaşi namile bir kimsenin bulunmaması dolayısile sabit! olmasından bernet etmiştir. Mahkeme cumartesi ünü Alaşehirli-! lerin muhakemesine başlıyasaktır. ... Idam kaçkinı ŞİDDETLE ARANMAKTADIR Ankara, 5 (Telefon) — Buraya ge Ten haberlere göre idam kaçkımı henüz yakalanmamıştır. Şiddetle takip edil mektedir. | İzmir, 5 (Vakıt) — İdam sehpasının üç adım önünden kaçmıya muvaffak! olan mahküm Hüseyin henüz tutulma. dı, Fakat tutulması için çok kat'i ye çok geniş tedbirler itihaz edildi. Mahkümun Kubilây mektebi arka! snda karanlık içinde kaybolduğu za! man evvelâ biraz ilerde, sağda ve solda) yol kenarlarını kaplıyan çalıların ara-| sına saklandığı zannedilmişti, Çahlar arandı. En küçük bir iz bi- le bulunamadı, O zaman mahkümun, ! önüne tesa- düf eden bir eve atılmış ve görülme- miş olması düşünüldü, Sonra hemşe- rilerinden burada oturanların evlerine girmiş olabileceği hatırlandı. 'Tahar-| riyat yapıldı, Bir netice elde edileme.| di. Bu sıtada yol kenarinda pabuçlari| ele geçti, anlaşılan koşarken iyi bağlı olmamaları dolayısile ayağından müş veya daha İyi koşabilmesi kendisi tarafından atılmıştı. Aydınlıkta izi takip edildi ve ka- naat geldi ki mahküm Menemenin için- de kalmamştır. Mahkümun şehir haricine çıktıktan! sonra nereye gidebileceğine Şimale doğru Foça, mir, şarka doğru da Manisa istikamet» leri vardır. İzmir yolu işlektir, müte- madiyen otomobiller ile doludur. Ma- nisa yolu ise'bozuk, tenha, Foça kameti de büsbütün ıssızdır. Mahküm bir defa şehirden çıktık. tan sonra bu yollardan birine atılmış, yahut ta bu yollardan bir kısmının ke- marlarında yükselen tepeciklere iltica! etmiş olabilir . | Fakat bu ilticagâhların kendisini! Birkaç saatten fazla barındıramıyacağı muhakkaktır. İ Filhakika mahkümun firarını müte| âkip şehir haricine çıkmış olması dü- güncesile şehir etrafında muhafaza! tertibat alındığı gibi şehirden cıkmış olması da düşünülerek ihtiyar edebile- ceği yöllarn ileri noktalarına telgrafla| telefonla haberler gönderilerek devri. yeler çıkartılmıştır. Dağ kısımlarına gelince: evvelâ soğuk, çamurlu, karlıdır, barı- mılmaz, bavınılsa bile taharriye lanmıştır. Mahkümun aranmasına devam edil mekle beraber firarın safhaları da tet- kik edilmektedir. Ön sa mahkü mun kelepçelerini kendisini getiren! otomobilde mi veya daha evel mi kırdığı tetkik edilmekte, muhtelif kimselerin) maldmatına müracaat edilmektedir. Menemen, 5 (Vakıt) Hüseyin he- nüz yakalanmamıştır. at İzi kes fedilmiştir. Yakalanması bir saat me. selesi addediliyor . İdam sehpasından kaçan mehti Mehmedi ve arkadaşlarını vünde misafir eden ve onlara yiyecek öteberi tedarik o eden, Ikmal eden adamdır. Hüseyin Mene- men İrtlenmn vukuunda doğrudan doğ ruya âmil olanlardandır. düş icin gelince: cenuba doğru İz- isti- Buraları baş- Hüseyin, noksanlarını kö-)i2 1931 Hariciye müsteşari Hariciye müsteşarı şehrimizde Hariciye vekâleti müsteşarı Numan B. dün Ankaradan şeh- rimize gelmiştir. Numan B. bir muharririmize şehrimizde rahatsız bulunan pe- derini ziyaret için geldi martesi veya pazar günü Anka- raya düneceğini söylemiştir. Nu- man B. Mayıs içinde toplanacak olan Avrupa ittihadı ihzarı kon- | gresi hakkında demiştir ki: — Bu konğreye hükümetimiz | de davet edilmiştir. Fakat icabet | edip etmiyecegimiz henüz laay- İ yün etmiş degildir. Bir Avrupa İ ittihadı teşebbüsü mevzuu bah- solunaca coğrafi ve siyasi vazi- yelimiz dolayısile daha ziyade bir Avrupa devleti olduğumuz için bizim de davet edilmekliğimiz | gayet tabiidir. Numan B. Dün vali Muhittin beyi mekamında ziyaret etmiştir. ———— m... Cemiyetlerde Esnaf oemiyetlerinde yolsuzluklar Ticaret müdürlüğü -mürakiple- ri 8 esnaf cemiyetinin hesapla- rını devütesliminde bazı yolsuz- luklara tesadüf etmişlerdir. Tahkikatın tamikinde bu pa- ranın 2000 liradan fazla oldu- ğu anlaşılmıştır. Mürakipler meş'ulleri (o derhal mahkemeye vereceklerdir. Berber idere heyeti Berberler cemiyeti ile idare | heyeti arasında çıkan bir ihtilâf | neticesinde yeni heyeti idare i kâmilen istifa etmiştir. Mevcut yedek aza olmadığın- dan yarın yeniden idare heyeti intihabı yapılaçaklır. Ancak eski intihabın şekli bir çok” şikâyetleri mucip olduğun” dan bu sefer reyler Kadıköy, Beyoğlu, Istanbul taraflarına a- sılan sandıklara atılacaktır. şi Bir tarziye Londra, 5 (A.A.) — Fransa reisi cümhuru İngiltere kral beşinci Gerge- sa Yeni Zeland zelzelesi münasebetile bir taziyet telgrafı cekmiştir. 5 Şubat 931 ukabili Do var Ftark Liret Deiya Oraha Prank erroneç Nuke 1 İsterlia 1 Dal Gngiliz) ÇAmerika) 20 Frank (Fransız ank Belçika Drahmi (Yunan) po Frank (İsriçrel İso Levu ; Bulgar) n (Felemcnk| tl “Lehistan 3 Macaristan Yaposlorya) 1Çevcmeç Sevyet Atun Mecidiye Banko Bona harici Gazi Hz. (Üst tarafı 1 inci sayfamızda) Gazi Hz. belediyeden sonra çarşıyı gezmiş ve dairelerine avdet etmişlerdir İzmire avdet Denizli, 5 (A.A) — Reisi- cümhur Hz. refakatlerindeki zevat ile İzmire avdet etmek üzere bu sabah saat 9,5 ta hareket etmişlerdir. İstasyonda, Denizli erkânı memurini ve halk tarafından teşyi olunmuşlardır. İzmir, 5 (A.A.) — Reisicümhur Hz. refakatlerindeki zevat ile bir. Tikte bugün treni mahsusla saat 17 de İzmire avdet buyurmuşlardır. İstasyonda halk tarafından pek sa- mimi bir surette karşılanmışlardır. Vali ile ordu müfettişi Fahrettin Paşalar Reisictümhur Hz. ni vilâ yet hududunda istikbal etmişler. dir. Gazi Hz. ne Denizliden itibaren İzmire kadar her istasyonda halk tarafından coşkun tezahllratta bu İunulmuştur. Buca istasyonunda Reisicümhur Hz. ni istikbal eden Amerikan kolleji talebelerine ayrı- ca iltifatta bulunmuşlardır. (emisket Haberleri| Kömür çarptı Izmirde birinci kordonda Reisi cümhur Hz.nin konaklarinda bir kömür çarpma hadisesi olmuş ve iki ahçı ölmüştür. Yapılan tah- kikâta nazaran bu müessif hadi- se şu suretle olmuştur: Ahçı yamaklığı eden Bolulu Adil ve Mustafa isminde iki ki- şi, içinde henüz lâyıkile yanma- mış kömür bulunan bir mangalı akşamdan odalarına almışlardır. Yanmamış kömürden intişar eden hamızı karbon yavaş yavaş | tesirini yaparak: Adil “ve *Musta- fanın ölümünü intaç etmiş ve aynı odada yatmakta olan Re- cep, Mehmet ve diğer Mehmet ismindeki üç ahçı baygın bir hale gelmiştir. Sabah olunca, konağın alt ka- tında yatmakta olan ahçı yamak- larının odalarından çıkmadıkları nazarı odikkati celpetmiş ve odaları açılınca mesele anlaşıl- * mıştır. Baygın bir halde hasta- neye kaldırılan üç kişinin hayatı kurtarılmış ve yapılan müayene neticesinde iki kişinin yanmamış kömürden çıkan hamızı karbon- la zehirlendikleri anlaşılmıştır. Müddeiumumi muavinlerinden Âli B. konağa giderek tahkikat yapmış ve hadisenin dikkatsizlik | yüzünden vukua geldiğini tesbit eylemiştir. Kızına tecavüz etmiş Izmirde menteşir “ Anadolu,, gazetesi yazıyor: İzmirin bir maballesinde çok garip bir vak'a cereyan etmek- | tedir. Şehrimizde resmi bir dai- renin memurlarından birisi; yir- mibir yaşında bulunan kızının ırnba tasaddi etmiş ve bu ha- reketini her gece tekrara başla- mıştır. Genç kız babasının bu hare- keti karşısında şaşırmış mumanc- at etmiş ve bu mühim âile sır- rnı bir müddet için kimseye haber vermemiş isede gün geç- tikçe tehlikenin büyümekte ol- duğunu görmüş neticede Müd- deiumumiliğe müracaat ıztırann- da kalmıştır. Şimdi Müddeiumu- milik bu garip mesele hakkın- da tahkikat yapmaktadır. Genç kız, İzmirde bir mües- sesede daktilodur. Babasının bu | hareketi karşısında süratle nişan- lanmak ve evlenmek ihtiyacını hissetmiş, bir gençle nişanlan- mıştır. Fakat kızın babası, bu defa e il yamağı da | Emine pehlivan Kuşadasında Bulgar Danço ile güreştikten Kütahyadan yazılış Birkaç sene evvel İstanbula gelen ve bir hayli hünerler gös- teren kadın pehlivan Emine H. " son günlerde Kuşadasından Kü- tahyaya gitmiştir. van kadın olmasına rağmen cüs- i seli, erkek yapılı bir kadındır. | Tuttuğunu koparmaktadır. Kuş | adasında meşhur Bulgar pehli- vanını yendikten sonra şehrimize gelmiştir. Kütahyada da bir gü- reş yapmış, çok kuvvetli bir peh- | ivan olan Selim pehlivanı da İ yenmiştir. Emine pehlivan yalnız göreşle | değil ağır siklet kaldırmakla da meşhurdur. Evvelki gece, 250. | 300 kilo siklet kaldırmak sure- tile pek çok alkış toplamıştır. 15 Milimetre kalınlığında olan demirleri dişile büküp kıravat şekline soktu. “MAL İYE "MEMURLARI r AYIN EDİLİRKEN YALININ MUTALE- ASI ALINACAK Ankara, 5 rası Dahiliye ve Maliye Vekâletleri ara/tır. Emine pehli- ! Ve daha birçok | marifetlerle halkı bayrette bıraktı. salya sirimlişi, vi. Pehlivan Emine H. ağır sıklet şam piyonu olmak niyetinde Kütahya ve Kuşadasında iki mühim muvaffa- kıyet kazanan Emine H. tanınmış pehlivanlara meydan okumaktadir sonra Kendisile görüştüm, dedi ki: «— Sekiz on senedir pehli” vanlık ediyorum. Memleketim | İçel vilâyetinin Anamur kazasıdır. Küçüktenberi ağır şeyleri kaldır” mağa ve güreşe merakım. var. Varsın dünya pehlivanlar! ara“ sında bir de Türk kadmı bu lunsun » Emine pehlivan şimdi Otuz yaşlarındadır. Yegâne emeli Tür- kiyede ağır siklet şampiyonu ol- maktır. Benim gazeteci olduğu” mu hissedince sözlerine şunU ilâve etti. «— Şunu Allah rızası için ya” zınız. İstanbulda Beyoğlunda Ka rabet isminde ağır siklet şam” piyonu olduğunu iddia eden br adam varmış! Ben de ağır siklet şampiyonuyum! Onunla karşılaş" mak istiyorum. İsterse o buraya gelsin, yahut ben İstanbula gi” deyimle MENEMENDE BELEDİYE INTİHABI Ankara, 4 (Hususi) — Bugün M€ 5 (Telefon) — Devlet şü Jmemende belediye intihabatı baslamı$ öl kişi kâmilen H. Fırkasma ref sında çıkan bir ihtilâf hakkında karar/atmıştır. vermiştir. valilerin mütaleatını sormadan V yetlere maliye memuru tayininde sali hiyeti olup olmadığı noktasından çık-| İmıştır. Şüra Dahiliye Vekâletine hak ver. miştir. ATİNA ZİYARETİ Atina 4 — İsmet Pş. Hz nin Tevfik İhtilâf Maliye Vekâletinin.| BAROLAR RESMİ MÜ Ankara, 4 — bir Adiiye encümeni b” marmda baroların resmi mü una dair bir tefsir kW İrarı vermişt —— —.— | SABIK İSTANBUL MEB'USU TEKACTLÜĞUNU TSTİYECEKMİS Sabık İstanbul meb'usu Haydar F Rüştü B. ile beraber, yakında Atinaya bir akşam gazetesi muharriri ile görü gelerek M. Venizelosu iadei ziyaret ede ceği haberi Atina mahafili siyasiyesin- müş muharrir sormuş: — Iskat kararınız tebliğ edildi mi? — Hayhay, daha o gün, hem de 1© de pek müsait bir intiba uyandırmıştır.| rafa, daha fena bir şey yapmış yer kızın nişanlısını bulmuş, tabanca teşhir etmiş ve: İ — Bu fikirden vazgeç. Sizi bir hafta bile bir arada yaşat- mam, öldürürüm. Demiştir. Kendi evlâdınin ırzına göz diken bu hain babanın kanunen lâzımgelen cezaya çarptırlacağı şüphesizdir. zin gibi devâm etmiyen başk» meb'uslar yok mu idi? İ — Bilmem ki.. Masmafih ben İ“ tiklâl aşıkı bir adanıım, Siyasi hs?” ta vedi etlim. 29 senelik memuru” Bayram ertesi tekaütlüğümü istiy" Him. — Meb'usluk maaşından mı? — Mayır İstanbul valisi iken #lğ" fım maaş üzerinden... lam Ticaret işleriniz nasıl? — Eh orta... Maamafih meb'us' itan çok iyi, gu iel